Děravé Tubeless Ready pláště

249 nepřečtených
  • Sibstr

    Koupil jsem si na Kupkole nové bezdušové pláště a když jsem je nahodil na ráfek, zjistil jsem, že každý má na boku skupinku (řadu) malých dírek. Jeden pláš je 29er Schwalbe Racing Ralph EVO – PaceStar 2011 (udržel vzduch cca 8 minut) a druhý je 29er Continental Mountain King 2.2 (udržel vzduch cca 3 minuty). A teď co s tím? Mám originál tmel NoTubes, mám ho tam nalít a doufat, že to zalepí, nebo mám pláště poslat na reklamaci? Je takovýto stav plášťů, které jsou deklarovány jako Tubeless Ready normální? Je to můj první pokus o bezdušáky, tak pořád trochu tápu. Podezřelé mi je, že oba pláště vykazují podobné poškození, každý je ale od jiného výrobce a každý dorazil v jiné objednávce.

    0 0
    • Tina  

      Ja by som presne tieto fotky a popis poslala predajcovi. Uvidíš ako sa zachová. Inak si myslím, že Notubes by to v pohode zalepil. Najskôr však reklamuj a keď neuspeješ tak použi Notubes.

      0 0
    • RUSH  

      Nevím co je normální, ale já jsem kupoval v Koloshopu 2 pláště Schwalbe RaR + NN TLR SS a k mému překvapení držely i bez tmelu několik dní (ani trochu neušly). Jezdím na nich pro jistotu s tmelem.

      0 0
      • RUSH  

        Bohužel zadní RaR na ráfku hází. Asi jsem to měl reklamovat, ale teď už je na nich 200 km najeto.

        0 0
        • štája  

          viděl bych spíš problém ve špatném naskočení patky pláště do ráfku, když to někde přesně nesedí tak to hned hází. Sundat natřít mýdlovou vodou a pořádně na max tlak nafouknout a snad zaskočí jak má.

          0 0
          • RUSH  

            To všechno proběhlo, dokonce několikrát. Plášť sedí v patce dobře (viz. čára na plášti), ale hází.

            0 0
            • Lister  

              Mám to taky tak, plášť sedí dobře a přesto hází. Dělá mi to poměrně dost plášťů od Schwalbe, ale při jízdě mi to nevadí. Zvláštní je, že to jsou většinou ty, co přijdou bez krabice – ale nechci z toho dělat nějaké závěry.

              0 0
              • MlokCZ  

                Beru samé krabicové verze a je to stejné, taky občas nějaký hází trochu více.

                0 0
                • Lister  

                  Jsou na tom UST v tomhle lépe?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ne, skoro bych řekl, že těch házajících kusů jsem měl u UST více.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Trošku mimo téma, došla Ti odpověď na mail? Posílal jsi to z jiného mailu než obvykle, tak si nejsem na 100% jistý, že jsi to posílal Ty.

                    I když shoda jmen by byla hodně velká náhoda.

                    Potřebuju to nějak rozhýbat, mám frontu mailů, proto se ujišťuju tady :-)

                    0 0
                    • Lister  

                      Sry za offtopic – odpověď došla, jsem to já, máš tam dva maily a otázek ještě pár bude. Ani jsem nedoufal, že budu první :-)

                      Jinak teda k tématu. Tyhle verze plášťů moc nedoporučuju vozit jako UST, nevěřil jsme lidem, kteří mě varovali, ale zadní jsem odrovnal v prvním pořádném sjezdu. Tažke příště už jen odolnější verze. Vepředu zatím drží, uvidím kolik toho snese, zadní už jezdi s duší.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak ono teď jsem odrovnal skoro nový UST RaR 2012. Sice první UST který šel takhle brzo úplně do kytek, ale ani ten nemusí stačit.

                        A asi po přechodu na 127tpi je UST RaR o trošičku méně odolný než předním 2011.

                        Na ten druhý mail jsem odpověděl.

                        0 0
              • Lada,s  

                Přesně tak, ale za jízdy to poznat není – nijak to neskáče ani nedrncá. Takže asi neřešit :-)

                0 0
                • ClAyD  

                  To mě NN háže tak 1,5cm a při jízdě po rovný silnici mě to pěkně sere…

                  0 0
                  • Lada,s  

                    1,5 cm? To je nějak moc, nemáš ho blbě usazený v patkách?

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Jestli to je 1,5cm, tak to bych hned po koupení reklamoval. I když občas některý kus trošku více hází (měl jsem nahozeno více desítek kusů), tak 1,5cm je už úlet.

                    U mě trochu více hází je tak maximálně 3–4mm stranově a 1–2mm výškově. A to ty krajní hodnoty 4mm stranově nebo 2mm na výšku jsem měl opravdu jen ojediněle a už i tam by to bylo na hranici reklamace.

                    A jakmile je to za jízdy cítit, tak je to moc a určitě zkusit reklamaci.

                    0 0
                    • ClAyD  

                      No jo, jenže teď už je na reklemaci pozdě a předtím jsem si myslel, že se to srovná.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Pokud jsou správně usazené patky, tak se to bohužel nikdy nesrovná.

                        0 0
                • RUSH  

                  Mám to taky tak, jen se nesmím dívat dozadu jak to tam šmajdá. Možná to ještě zkusím vyreklamovat. Bylo mi řečeno, že to stále ještě lze (najeto cca. 200 km).

                  0 0
                  • RUSH  

                    Překvapivě se to časem srovnalo. Seděl naprosto rovně. Tento týden jsem ho měnil, a nový taky trošku háže, ale nic významného. To si časem sedne.

                    0 0
        • Toman  

          Snažil ses plášť usadit vyšším tlakem? Pokud ano, tak jsi ho prostě přefoukl a narušil se tím kord a udělala se na gumě boule.

          0 0
          • xshreck  

            maximální uvedený tlak musí vydržet :)

            0 0
            • Toman  

              Třeba ho ve snaze, aby patky zapadly, foukal nad limit. To pak kord nemusí vydržet.

              0 0
    • Georrge  

      co bys čekal od tak lehkých plášťů :) nízká váha je dosažená i řadou odlehčovacích otvorů :D já měl taky gumy jak řešeta, tmel to zatáhne neboj. Akorát bude u těch trochu větších třeba pár dnů trvat, než je dokonale zatáhne a budou držet tlak.

      0 0
    • štája  

      taky mi před 3 týdny takhle přišel Schwalbe NN z kupkolo, Notubes v pohodě zalepilo a byl to taky první pokus o bezdušák. Všechno do teď bez problémů akorát když roztočim kolo tak slyšim ježka uvnitř pláště, tak nesmím jezdit pomalu, aby se ježek držel odstředivou silou na obvodu pláště a nelítal pořád dolu, trochu to je slyšet…

      0 0
    • mr.antik  

      X-king Racesport dělal to samé, v pohodě se to tmelem zalepilo. Jsou inzerovány jako pláště pro použití s tmelem. A přesně tak fungují.

      0 0
      • biker007  

        souhlas s Xkingem. letos sem utesnoval tyhle male diry skoro 14dni..uz sem myslel ze je vse OK, ale stacilo po boku plaste prejet rukou a nejaka se zase objevila. loni mi to Xkingy nedelaly..mozna nahoda, mozna zacali vic sidit:)

        0 0
        • mr.antik  

          tohle bylo u loňských, zatmelilo se to hned, ty dirky (resp. spíš zeslabená guma) byly pravidelně po obvodu, asi z nějaké formy nebo co.

          0 0
    • Daf  

      Tubeless ready pláště se vždycky musí vozit s mlíkem, tak se nediv, že ti uchází ;) To je hlavní rozdíl mezi klasickým bezdušákem – nemá zátěr.

      0 0
    • Sibstr  

      OK, tak já tam tedy naleju ten NoTubes tmel a budu doufat, že to bude ok. Snad ten tmel nebude po celém bytě:-D

      S použitím tmelu jsem počítal, jen mě překvapilo, že kamarádovi obě kola držela i druhý den bez tmelu a já to měl hned prázdný (a ty dirky v boku tam taky neměl). Hold co kus, to originál.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Necris  

      Tak tohle je hnus :( Ralph mi tohle nikdy neudělal !

      0 0
    • scret  

      jsou to TLR plaste, ne UST! tzn. se nediv ze ti to neudrzi tlak bez mlika:)

      Jinak me ted FA ss TLR drzel tlak uplne v poho i bez mlika, NN ss TLR neudrzel ani dva dny…

      Ale tohle mi prijde jak od neceho prosekane… Njn, KK a jeho nekrabickovy prodej…

      0 0
      • JakeF  

        Neřek bych, že to bude chyba KK, mně od nich drží pláště tlak naprosto bez problémů, krabičku k ježdění nepotřebuju :).

        0 0
        • scret  

          psal jsem to z duvodu, ze nevis kde se valely a z fotky to vypada spis, ze by byly od neceho prosekane… Kdyz ti prijdou v krabicce, vis ze je tak i pravdepodobne skladovali atd.

          0 0
      • jonti  

        Stejne utikal vzduch i z RoR z Imexpa, i po nekolika dnech se boky nechteli zatesnit a pri tlaku pres 2bar to utikalo.

        0 0
      • Sibstr  

        Continental v krabičce byl, Schwalbe ne.

        0 0
    • Sibstr  

      Tak jsem nalil NoTubes tmel, nafoukal na 3 bary, chvilku tmel probublával, pak se to utěsnilo a zatím to tlak drží, už 8 hodin. Zítra to projedu a uvidí se, co to udělá.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Sibstr  

        Tak ráno byl Continental prázdnej, Schwalbe drží. Dvě hodiny jsem se s tím kontíkem mordoval a nakonec jsem tam zatím dal duši, chci jezdit a né se s tím celek den s*** s nulovým výsledkem. Uvidím co udělá ta vlaštovka až ji projedou.

        0 0
        • Vilém  

          V prvni rade jsi to po naplneni a nafoukani mel jit projet, takto se neni cemu divit.

          0 0
        • Lister  

          Jak píše Vilém. Pokud jsi to po nafoukání pořádně neprotočil, tak se nedivím. Taky jsme se takhle nachytal. Nafoukal jsme to ještě jednou, pořádně protočil a protřepal a od té doby to drží.

          0 0
        • Flegmatik  

          Nevím, ale pokud si chceš být jistý, kde to uniká, tak to kolo nafoukni, prošplouchej a dej do umyvadla, vany, lavoru…s vodou a uvidíš, odkud ti vzdoušek uniká :-)

          0 0
          • Blade  

            A pokud nikde bubliny nepůjdou (nepředpokládám ponoření celého kola do umyvadla:)), tak blbě nalepil pásku a utíká to kolem niplů.

            0 0
            • Flegmatik  

              Samozřejmě to ponořit tak, aby i niple byly pod vodou (takže stačí cca 10 cm).

              0 0
          • Sibstr  

            Tak já vím kde to uniká, to je dobře vidět na tom, kde probublává mlíko. Bude to chtít novou pásku, až zjistím, kde se v Praze dá sehnat.

            Jinak jasný, že jsem to pořádně několikrát protočil a protřepal. Projet jsem to nemohl, protože jsem neměl převodníky.

            0 0
        • Rychlej turista  

          Po nasazení chvíli protřepávat, položit na kýbl, za chvíli zase protřepávat, položit na kýbl na druhou stranu. U televize si na to občas vzpomenout a zopakovat.

          0 0
      • Kupko  

        Nic to neudela bude to drzet tmel zalepi ty male pory ale musis kolo poradne protocit nebo projet jinak se to nezalepi jakje jiz nize psano.

        0 0
    • Zerocool  

      da se TLR nasadit stejně dobře jako UST plast to znamena bez kompresoru nebo je to stejne jako s notubes??

      0 0
      • Tomáš  

        Ahoj, tak notubes je tmel a TLRko půjde nasadit hůř, než UST plášť. Hodně to závisí na kombinaci plášť X ráfek.

        0 0
        • Zerocool  

          no tubes jsem myslel system s klasickými patkami (dušový plášť) a TLR jsem myslel UST ráfek a TLR plašť, jsou ty patky tak přizpůsobené jako u UST plášťů???

          0 0
          • Tomáš  

            Tak u Schwalbe a jejich TLR verzí jsou patky podobné UST plášťům a zrovna Schwalbe třeba z Mavic Cmax ST ráfků jdou docela blbě dolů, rozměr pláště je o něco menší, než třeba u plášťů Conti.

            0 0
            • scret  

              ale on se ptal na nahazovani a tam je potreba napsat, ze TLR schwalbe, jeste navic treba snake skiny, jdou celkem blbe nahodit dilenskou pumpou… Rozhodne ne tak dobre jako UST…

              0 0
            • MlokCZ  

              TLR patky pláště právě UST patkám pláště vůbec podobné nejsou. UST patky jsou o hodně širší a to je ten faktor o který tu běží pro lehčí nafouknutí.

              A díky tomu jak jsou UST patky široké, tak jdou daleko lépe dolu z UST ráfků (svojí šířkou přesahují tu vyvýšenou hranu, takže se o ni nezaseknou jako užší TLR patky).

              0 0
          • JakeF  

            Máš v tom zmatek :D.

            NoTubes je systém od Stan's původně pro použití dušovejch plášťů bez duší. Profil ráfku přizpůsobenej tak, aby se na to daly co nejlíp chytit ne-UST pláště. Časem podobnej profil začíná dělat hodně značek a souhrnně se tomu říká TLR, k čemuž přistoupili i výrobci plášťů a začali tomu přizpůsobovat pláště, aby se líp nahazovaly, ale pořád se počítá s použitím tmelu k zatěsnění.

            UST ráfky by měly být udělaný tak, abys moh nahazovat bezdušový pláště bez pásky a klidně i bez tmelu, ale samozřejmě se tam tmel většinou dává kvůli defektům.

            V nahození už by se to moc lišit nemělo, moje zkušenost je taková, že nahodit TLR plášť na TLR ráfek není problém velkou pumpou, s trochou šikovnosti a fíglů i malou. Naopak pokud je problém a plášť je moc volnej, tak je lepší ho na použití bezduší zvážit, nechá se pak z ráfku v extrémní situaci svlíknout.

            0 0
            • Zerocool  

              zmatek v tom určitě nemám notubes system at uz na dusových nebo ust ráfcívh vozím co to tady maxcursor přitáhl 7 let, odhadem… ale sere mě na to výměna, respektive potřeba kompresoru, proto jsem se ptal na to co pochopil mlok a taky mi na to odpověděl, chtěl jsem lepší nasazování, bez duše a přijatelnou váhu lepší než pure UST plast, ale asi to ozelim a zustanu u notubes nebo primacknu slzu zkousnu par gramu a pujdu do ust…

              0 0
              • scret  

                proc bys mel furt resit kompresor? ja to bezne doma foukam dilenskou pumpou! A napr. kombinace ZTR Arch Ex + TLR snakeskin schwalbe sly uplne stejne dobre jako UST/UST…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Na ZTR ráfky to jde většinou lépe než na UST (na které se ptal).

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Na Cmaxy ST jsem nasazoval 1× NN TLR a 3× RaR TLR (obyč verze) a ani jednou nebyl problém to nafoukat dílenskou pumpou. Asi štěstí na dobré kusy :)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ty obyč verze jdou vždy o něco lépe. Obyč verzí já ale nasazoval minimum (tak nemám u nich zkušeností tolik), téměř vše snake skin nebo protection verze (a samozřejmě spoustu UST, ale ty jdou ze všeho nejlépe díky širokým patkám).

                      Já mám odhadem odnahazováno (není to vše na kola co máme doma i když i na ně je to už hodně kousků jak máme v provozu 6 párů kol a pláště jsem docela střídal):

                      • 6× 29" protection RK
                      • 6× 29" RaR ss
                      • 30+ kousků různých 26" ss Schwalbe (RaR, NN, FA, HD)
                      • obyč TLR Schwalbe bude jen tak tak do 5 kousků

                      Ty 29" šly nejhůře (oboje).

                      A hodně záleží jak moc se snažíš různými pomocnými metodami. S kompresorem se s tím nepářu a vždy nejprve zkusím rovnou jen tak (tohle vyzkoušení nezabere téměř žádný čas a občas se některý plášť chytí) a pak postupně zkouším dále (nejprve vyšroubovat vložku ventilku a pak většinou nahodit s duší a nechat chvíli sednout, více s kompresorem bylo třeba snad jen u dvou kousků).

                      0 0
                      • jonti  

                        Potvrzuji, ze 29 jdou hur. A hur taky jdou sirsi plaste, moc se vlni a je problem tam pumpou dostat dostatek vzduchu.

                        Zatim jsem kompresor nepouzil, vsechno velkou pumpou.

                        0 0
                • Zerocool  

                  Vidis kazdy jina zkusenost a ted babo rad:(

                  0 0
                  • scret  

                    jen to chce nemit volsovy ruce:)

                    Se snake skin plastema na UST rafek jsem mel taky velke problemy, pak jsem se naucil ale grif a uz to jde uplne v poho… Jen se clovek u toho foukani obcas zapoti:)

                    0 0
                    • Slavoš  

                      Tak zapotím se jen u nahazování nových,po odježkování už je to v pohodě.Naštěstí to ježkuje jen u nových plášťů.Teď patky mažu těsnícím roztokem , nemá to tendence ufouknout kolem patek , při nízkém tlaku.

                      0 0
                      • scret  

                        taktak, u novych, cerstve vybalenych… nenehazuju je pres noc s dusi, jako to treba dela Mlok, peru to rovnou…

                        0 0
                      • Oski  

                        Ahoj Slavoši,

                        ten těsnící roztok dáváš zvenku či zevnitř? Díky za info

                        .

                        0 0
                        • scret  

                          predpokladam zevnitr… Otazka, jestli to pak nereaguje s tmelem…

                          0 0
                      • Oski  

                        Ahoj Slavoši,

                        ten těsnící roztok dáváš zvenku či zevnitř? Díky za info

                        .

                        0 0
                        • Slavoš  

                          Těsnící roztok je celkem gelovatý, nanáším štětcem na patky pláště který je nasazený v ráfku (takže zvenku). Přebytek je dobré odstranit (otřít hadříkem krátce po zaschnutí, nenechávat to několik dní) na funkci to nemá vliv, ale blbě to vypadá.Pokud budeš kupovat tak ber to nejmenší balení, já mám to 400ml a asi to budu mít hooodně dlouho, nebo než to vyschne.

                          :-)

                          0 0
                          • Oski  

                            Oka, děkuju. Ještě prosím otázka – je to černý? Mám stříbrný mavicy a nechci je ňák systematičtějc zadělat…

                            0 0
                            • Slavoš  

                              Není to černý je to průhledná hmota, ale na gumě to vypadá jako mastný, nebo spíš ošetřený přípravkem na gumy.

                              0 0
                              • Oski  

                                A myslíš ufouknout hlavně při nasazování a nebo spíš při jízdě? Mně to totiž blaflo, když jsem při rovném schůdku hupnul na rovinku:-)

                                0 0
                            • blisterexist  

                              jednu plechovku tu mám, rád bych se jí zbavil, bezduše už nevozím, ale díky tomu vsem vždy vše nahodil obyč pumpou a patky těsnili

                              0 0
                            • scret  

                              uvazujes o tom kvuli nahazovani? docela mne laka zkusit tady tu ghetto nahazovaci metodu s PETflaskou…:) Pokud by to fungovalo vyborne, pak by to bylo reseni treba i pro tebe misto kompresoru…

                              0 0
                          • scret  

                            pouzivas roztok jen pri nahazovani, tzn. aby lip tesnily patky? nebo mas pocit, ze patka je pak lip doslova prilepena na patku rafku?

                            0 0
                            • Slavoš  

                              Používám to proto, aby patky líp držely, vozím dost nízký tlaky a stalo se mě, že ufoukl přední plášť. Vjel jsem při brzdění do úzkého rygolu, váha na předním kole a rýha o něco širší jak ráfek.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                A jaké vozíš ráfky?

                                0 0
                                • Slavoš  

                                  Nějaký DT Swiss , je to OEM pro Cube , kola XPW 1600. Od té doby co to mám zatěsněné-přilepené tím roztokem, žádné ufouknutí.Vozím SS varianty od Schwalbe.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tyhle ráfky mají bohužel pro použití bez duší naprosto dementní tvar (jako ostatní většina DT ráfků). Měl jsem více různých variant těch OEM Cube kol z DT dílů a vždy je raději rovnou prodal. Ta kola nejsou špatná, jsou to ale typické dušové ráfky, které se tvarem na bezduše vůbec nehodí.

                                    Bylo mi právě divné, že by to tak snadno podfukovalo při použití TLR Schwalbe plášťů.

                                    0 0
                                    • Oski  

                                      Mně se tohle stalo s Mavic UST v kombinaci Schwalbe NN TLR. Každej na to koukal jak vejr, že to ještě neviděl, ale mně se to povedlo:-) Přecházím na Snake Skin, doufám, že už mě to nepotká. Větší tlaky jenom kvůli takovýhle kravině se mi fakt vozit nechce.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Podfouknout může i UST plášť na UST ráfku, ale už je třeba opravdu extrémnější situace a nemělo by se to stávat běžně.

                                        Snake skin boky tomu podle mě zase tak moc nepomohou. Trošičku na stabilitě pláště přidají a jak se o trošku méně žvejká, tak to bude trošku lepší. Ale žádný velký rozdíl to nebude.

                                        Opravdu větší rozdíl v tomhle je až u plášťů výrazně těžších (které navíc mají také snake skin boky).

                                        0 0
                                        • Oski  

                                          To už je ale těžká váha a do toho se mi moc nechce. Zatím zkusím SS a uvidíme. Mám po ruce Screta, ten vždycky něco vymyslí:-)

                                          0 0
                                        • scret  

                                          trochu vysvetlim: Oski tam ma na CMax SL (17mm) plast schwalbe klasicka slupka Evo, TLR a 2,25 sirka… Jeho vaha je cca 90kg… a tam se to za extremni situace proste stat muze, ikdyz taky jsem koukal, ze to svliknul uplne z jedny patky…

                                          Proste se tam sesly vsechny blby faktory dohromady…

                                          Snakeskiny z my zkusenosti, tim jak je to uz relativne kus gumy (cca 100g navic), silnejsi boky atd. Tak by to melo byt o dost lepsi…

                                          Samozrejme komplet UST je nejjistejsi… ale zas ta vaha:(

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Tak to je fakt blbá kombinace, hlavně ten 17mm ráfek.

                                            Snake skin verze se asi žvejká dokonce o chlup méně než UST (platí pro RaR a RoR, kde je 127tpi UST verze). UST je sice těžší, ale znatelně podajnější než snake skin. Také to je právě důvod, proč UST 127tpi jede lépe než snake skin 67tpi.

                                            Takže k prvotnímu posunu patky dojde u UST také a ještě asi i snadněji. Samotné podfouknutí ale pak bude daleko menší díky tlusté patce, která bude pouštět mnohem méně vzduchu i když v nějakém místě na chvíli vypadne z patky ráfku.

                                            A ke svléknutí dojde podle mě až po ztrátě tlaku. Tedy nejprve jen v malé části vypadne patka pláště z patky ráfku do středového žlábku (to udělá ta prvotní boční síla). Následně to ujde a po ztrátě tlaku to už vypadne celé z patek ráfku a následně dojde ke svléknutí z ráfku úplně.

                                            Co se týká samotného žvejkání, tak výrazný přínos jsem zaznamenal až u těžších plášťů jako FA a HD. Třeba u RaR snake skin verze moc velký rozdíl nepozoruju.

                                            Teď budu aktuálně testovat ještě s obyč verzí 29" RaR. Nechám si nahozené současně i ty snake skin na druhých kolech a uvidím. Hlavně kdyby mi obyč verze naštvala, tak mi ty snake skin rovnou zůstanou nahozené. Na chvíli tak sundám Super moto.

                                            0 0
                                            • scret  

                                              pro mne ted neni v UST nicmoc zajimavyho, bohuzel… Schwalbiny celkove mi nejsou tolik sympaticky a defacto je vozim jen kvuli SS TLR verzi, ktera mi prijde jako supr kompromis vahy a odolnosti…

                                              A tak bych se radsi zas vratil ke kontikum, ale novej MKII ma spunty uz moc daleko od sebe, alespon mam z nej takovy pocit… Dozadu bych hodil XK – to je fajn guma…

                                              Ted jsem videl MKII 2,4 UST na rafku ZTR FlowEx a to je balon jako prase! Zrejme to bude asi hodne delat ta vetsi sirka rafku, ale je celkem mozny, ze oproti MK I ho trochu i „zvetsili“…

                                              Netusi nekdo?

                                              0 0
                                            • Oski  

                                              Jojo, teď už vím, že s tou šířkou jsem udělal blbost… Ale což, třeba to bude lepší:-) Mloku, prosím máš opravdu pocit, že UST jede líp než SS? Mě tam zrazuje ta hrůzná hmotnost… Nechám si rád poradit, páč šlupky NN fakt nejsou nic pro TLR ježdění. Teď je přede mnou koupě plášťů a zvažuju FA dopředu, když pojedu Alpy nebo Rychleby a NN na „normální“ ježdění. Dozadu NN furt. A ted otázka, zda a který ve verzi SS a kdy UST. Šajze, kdyby měli jeden plášť, není vo čom. Děkuju předem za názory. O

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                To máš jednoduchý. Pro pláště co chceš si UST rovnou škrtni, u těch lépe nejedou a jsou k tomu těžší.

                                                UST jede lépe pouze pro RaR a RoR (pro RoR navíc už 2013 UST verze vůbec není).

                                                A to kvůli rozdílné kostře, pro RaR a RoR platí:

                                                • obyč TLR verze a UST je 127tpi
                                                • snake skin verze je 67tpi

                                                Od NN výše (tím myslím více terénní pláště) jsou všechny verze 67tpi.

                                                A k tomu navíc se FA v UST už taky nedělá. FA v UST byl taky už úlet, měl navíc i snake skin boky a vážil snad celý 1kg :-)

                                                Na FA bych se ale vyprdnul úplně a místo něj dal dopředu HD. Nějaký čas jsem měl doma jak kombinaci FA trail/FA pace, tak HD trail/HD pace. Jede to ± stejně (blbě) a HD drží lépe.

                                                Od FA a HD výše podle mě na 127tpi nepřejdou nikdy, protože se u nich čeká nějaká odolnost. Taky neexistují vůbec bez snake skin boků.

                                                U snake skin verzí podle mě také na 127tpi nepřejdou (u žádného pláště). To by pak byl totiž stračně nevyrovnaný plášť co se týká odolnosti. Slušné boky + šlupka běhoun.

                                                Pouze NN v obyč verzi, tam není vyloučené, že by mohla někdy přejít taky na 127tpi kostru, ale možná taky už ne. Přeci jen u NN se čeká už i obyč verze také aspoň nějaká odolnost.

                                                0 0
                                              • MlokCZ  

                                                HD a FA taky mají jen jednu verzi, takže není o čem :-)

                                                Tím myslím jednu verzi ohledně odolnosti, zase jsou dvě různé verze směsí (trailstar, pacestar trosměsi).

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  A pro NN platí ten předchozí příspěvek, tedy, že v UST lépe nejede.

                                                  Sám bych dnes NN jezdil rozhodně ve snake skin verzi, tady není moc co řešit. Taky NN co tu nějaký mám je snake skin verze.

                                                  UST verze vozím jen proto, že teď mám nahozeno RoR/RaR (a ty jak píšu v tom předchozím příspěvku, v UST verzi díky 127tpi kostře lépe jedou).

                                                  0 0
                                    • Slavoš  

                                      Tak podfouklo mě to jen jednou a to v té situaci, kterou jsem popsal, intenzivní brzdění = váha na předním kole + najetí do rýhy o málo širší něž ráfek + hodně nízký tlak. Po použití těsnícího tmelu a vyššího tlaku ( přední kolo 25 PSI ) to drží a žádný podobný problém se už neopakoval.

                                      0 0
                    • Zerocool  

                      na snake skin kaslu, to se dostavam vahou na ust vemu klasuku TLR dozadu RoR a dopredu NN… assi teda

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • Slavoš  

                        U klasiky se ti budou žvýkat boky,SS je má vyztužený.

                        0 0
                        • Zerocool  

                          proc by se mi mely zvykat?

                          0 0
                          • Slavoš  

                            Protože jsou papírový.To si musíš vyzkoušet na závodech sám,co ještě sneseš ty a co plášť.

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Tuhé podešve zase nejedou.

                              0 0
                              • Slavoš  

                                SS od Schwalbe celkem jede.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Samotné snake skin zesílení boků nezpomaluje skoro vůbec a opravdu to jede.

                                  Teď se jen u některých plášťů (RaR, RoR) ten rozdíl jak to jede zvětšil kvůli rozdílu konstrukce (obyč a UST verze 127tpi, ss verze 67tpi). Za to už ale nemůže samotné snake skin zesílení boků.

                                  A protection verze jsou ještě tužší než snake skin a to výrazně a jedou také výborně s velmi malým rozdílem oproti verzím lehčím.

                                  Tady to má ale jiné důsledky (jak jsou tuhé) a to menší pohodlí a horší grip.

                                  Oproti tomu double defense verze u Schwalbe vůbec nejedou (a to přitom tuhostí je to podobné jako protection).

                                  0 0
                                  • MichaelSimek  

                                    Asi nemas informace jestli neplanuji 127tpi ss? Popripade neco (i jina znacka) co by bylo na urovni 127tpi ss rar

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Nemám. Můj odhad ale je, že neplánují kvůli vyváženosti odolnosti. Díky tomu, že zůstaly u ss u 67tpi, tak běhoun není až taková šlupka jako u obyč 127tpi verze, takže je to trochu vyváženější oproti bokům.

                                      Jinak pokud chceš aby to jelo co nejlépe a nebyla taková šlupka, tak UST verze, která je taky 127tpi. I když je nejtěžší, tak jede stejně dobře jako obyč verze.

                                      A odolnost ujde (nebudu psát, že je skvělá, po přechodu na 127tpi je znát i na UST verzi, že vydrží méně než dříve 67tpi UST verze).

                                      0 0
                                      • scret  

                                        je to tezky vybrat si spravnou gumu…

                                        U Schwalbe mam osobne vybrano – proste verze snake skin…

                                        ale u Conti je to naprd:( Bud Protection verze, ktera jede dobre, je relativne lehka, ale horsi poddajnost materialu me stve:( UST zas nemaji black chilli a jsou tezke:(

                                        Black chilli mi ani nechybela, odzkouseno na dvo identickych gumach – MK 2,4… ale vozit 800g gumu mi neprijde uplne supr…

                                        0 0
                      • scret  

                        nemas pravdu, snake skin ve stejne siri jsou porad o dost lehci… Kdyz uz teda resis ty gramy…:)

                        u NN 2,25 je to rozdil treba uz 100–150g…

                        A sam si musis ujasnit jestli chces defektit nebo jezdit…

                        Zalezi asi taky na jaky kolo a jaky teren…

                        Na KHS mam ted aktualne Conti XK 2,2 RS (cca 480–500g) a na LV mam FA SS 2,25/NN SS 2,25… Neboli na KHS mi to staci a zatim XK drzej a defekt nebyl, tuk tuk… Ale jsou to papirovy plaste a tak v tezkym terenu nebude problem je nekde riznout treba o ostrej sutr…

                        Driv jsem vozil UST gumy, takze mam s cim srovnavat…

                        0 0
            • Zerocool  

              jo sorry, ani toho o mne vedet moc nemuzes vzhledem k datu tve registrace, ale odpoustim ti:)

              0 0
              • JakeF  

                Já myslel to, co bereš pod pojmem notubes… Ale jo, podcenil jsem tě :).

                Jinak já už příští sezónu taky uvažuju nahodit na všechno mimo XCčko plnohodnotný UST pláště a radši mít jistotu a odolnost, jenže to asi padne, protože Schwalbe je nějak ve 29er verzích odmítá vyrábět :(.

                0 0
                • Zerocool  

                  presne o tom samem uvazuju i ja (mam 26) a na kolokramu je akce na Racing R. za 750,– nebo jeste race king

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Nejen Schwalbe, já nevím o žádných UST pláštích ve 29".

                  Ono ale i kdyby byly, tak je otázka, zda by je někdo kupoval (dostatečně na to, aby se jim vyplatily vyrábět).

                  Přeci jen když 26" 2,25" UST RaR/RoR mají v reálu 650–700g, tak ve 29" by to bylo už kolem 800g a to už začíná být opravdu dost.

                  Zřejmě důvod, proč se do 29" UST plášťů nikdo moc nehrne.

                  0 0
                  • Zerocool  

                    neviš kolik maji tyto? mas to urcite v hlave:) http://www.kolokram.cz/…t-225–1.html

                    0 0
                    • JakeF  

                      Podle stránek 645g, mělo by to ± sedět i v reálu.

                      0 0
                      • Zerocool  

                        ale dyt 650–700 pise mlok ze maji 2,25

                        0 0
                        • JakeF  

                          Ty maj podle stránek 695g… U obyčejnejch RoR 2,1 vs 2,25 byl ten rozdíl ještě menší, takže mi to přijde reálný. Ono se to liší kus od kusu…

                          0 0
                      • Zerocool  

                        doprdele je nejaky UST lehci???:(

                        0 0
                        • JakeF  

                          Rocket Ron se taky dělaly v UST, ne? A co hodit dopředu klasickej RoR a dozadu RaR UST? Vetšina velkejch defektů bývá vzadu a alespoň by celková hmotnost nenarostla tolik.

                          0 0
                          • Zerocool  

                            mysliš ten?? http://www.kolokram.cz/…-ust-21.html no těch 620 uz neni tak hrozivych…:)

                            0 0
                            • JakeF  

                              Já je vozil na obou kolech, vepředu perfektní, vzadu má sice parádní grip do záběru, ale občas se chová podivně při brždění a moc nevydrží. Ale jestli ho chceš, tak rychle, na příští rok je nová verze, která by teda mohla být lepší dozadu, ale v UST na stránkách není…

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                UST už bohužel vůbec nebude. Nakoupil jsem do zásoby 2012 UST RoR a udělal jim tak pápá…

                                0 0
                        • MlokCZ  

                          Ne, výrazně lehčí UST žádné nejsou.

                          0 0
                    • MlokCZ  

                      U těch bych si ověřil, zda je to současná verze. Pokud by byl dobře popis a fotka, tak to je starý vzorek a ještě k tomu Triple compound směs. Tzn. ještě předchůdce triple nano compound a to by znamenalo 2009 ročník jestli si to dobře vybavuju.

                      • od 2011 je pacestar triple compound + od 2012 nový vzorek
                      • 2010 triple nano compound
                      • 2009 a starší triple compound

                      Všechno jsou to trojsměsi, ale odlišné a pacestar podle mě určitě nejlepší a nový vzorek je taky lepší než starý.

                      Ale třeba jen nemají aktualizovaný popis a fotku, je divné, že by měly až tak staré zásoby.

                      Aktuální model je určitě tohle

                      http://www.kolokram.cz/…21–2013.html

                      je pacestar a na fotce je aktuální vzorek. To jen pro srovnání, tohle není UST verze.

                      0 0
                      • Zerocool  

                        nevis teda, kde koupit tento, co zmiňuješ nakonci v UST verzi?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Já kupuju nejčastěji tady

                          http://www.bike-discount.de/…folding.html

                          ale je to už kolem 1000Kč. Zkusil bych si ty na Kolokrámu prověřit, třeba to jen mají blbě popsané (a třeba taky ne).

                          Výhoda těch zahraničních eshopů je, že vždy dostaneš co píšou (u plášťů vždy udávají ročník a sedí to).

                          Nebo můžeš zkusit Hnoje, mívá také celkem slušné ceny na UST pláště.

                          Jinak nemusí být 2013, stačí 2012 (ty jsou totožné).

                          0 0
                          • Zerocool  

                            a ty 2009 by byly v cem tak spatne?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Úplně ve všem (oproti současným). Směs byla o trochu horší (i když taky ne tak špatná). Ještě byly 67tpi (tím jely hůře a byly hůře podajné, což zase má mírný vliv i na grip).

                              A ještě starý vzorek. Vzorek se neliší až tak moc, středová část funguje ± stejně (už nejsou náběžné hrany středového vzorku v jednom směru, ale to moc vliv na nic nemá), ale na té přechodové části je vzorek po dvojicích (byl tam jen po jednom) a v náklonu je lepší přechod ze středové části na boční vzorek.

                              A ještě bych nechtěl kupovat tolik let staré pláště. Je to ale divné, že by měly až tak staré. Běžně dost českých eshopů prodává starší modely, ale ne běžně až tak staré.

                              0 0
                              • Zerocool  

                                zkusim na ne zitra hodit dotaz…

                                0 0
                              • Zerocool  

                                takze nejlepe by asi po vsech strankach vychazely tyto? http://www.kolokram.cz/…-ust-21.html

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Opět mohou být staré. V popisu i na obrázku mají Triple Nano Compound, takže 2010 ročník.

                                  U RoR se aspoň neměnila kostra (RoR byl od začátku 127tpi kromě snake skin verze) a neměnil ani vzorek. Takže by měl jen jinou směs.

                                  Triple Nano Compound bych ale určitě nebral, ta byla asi ze všech nejhorší (nejhorší výdrž a grip lepší nebyl).

                                  Zase třeba ale jen špatný popis a obrázek.

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  A co se týká RoR, tak ho osobně nemám na zadním kole rád a v rychlé varianta plášťů na fullu jezdím RoR/RaR (v pomalé tu mám HD trail/HD pace).

                                  0 0
                                  • Zerocool  

                                    mloku diky za trpelivost mohl bys mi teda dat odkaz, ktere jsou ok? vzorek, tpi, rocnik?? myslim RaR nebo RoR… treba na bike24

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      S RoR je to horší, německé obchody mají už povětšinou jen 2013 aktuální modely.

                                      A pro 2013 je RoR přepracovaný (ani ne moc k lepšímu, za mě spíš k horšímu) a UST verze už není a nebude.

                                      RoR je tedy třeba hledat 2011/2012. Na bike24 ještě zrovna mají

                                      http://www.bike24.com/1.php…

                                      akorát poměrně drahý (27+15 euro).

                                      Na bike-discount už RoR UST nemají vůbec, jak nemají starší modely.

                                      A RaR pak tady:

                                      http://www.bike24.com/1.php…

                                      to je 2012 verze, která je levnější (2013 mají nechutně drahou) a přitom je stejná jako 2012.

                                      Na bike-discount jsem už současný RaR UST odkaz dával.

                                      Já bral loni do zásoby v srpnu UST RoR 2,25 na bike-discount za 34 euro, to ušlo cenově a hlavně ještě byly.

                                      0 0
                                      • Zerocool  

                                        co se tyka prvniho odkazu, tak to je cenove stejne s tim kolokramem… jinak diky moc za osvetu:)

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Není. Ten první odkaz je 27+15 euro za UST. Na bike24 mají vždy pod jedním odkazem všechny verze a musíš si tam ještě vybrat správnou verzi (a tam je právě za UST těch +15 euro které musíš přičíst k té ceně).

                                          Za těch pěkných 27 euro je jen obyč verze (tedy TLR).

                                          0 0
                                          • Zerocool  

                                            jo vim:) prave 42eur je stejne +/- jako 1050:)

                                            0 0
                                          • Zerocool  

                                            a tu TLR jak jsi psal na UST rafek doma nedam…

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              To se nedá obecně říct. TLR pláště jdou na UST ráfky často hůře a bývá to problematičtější kombinace, ale to neznamená, že bez kompresoru to nikdy nejde.

                                              Ono taky záleží jaké TLR. Třeba u Schwalbe jdou obyč verze o něco lépe než snake skin (patky stejné, snake skin verzím to komplikuje tužíš bok díky kterému nechtějí tak snadno zaskočit).

                                              A pak 29" jdou obecně o něco hůře (větší obvod, více prostoru kudy to utíká).

                                              Hodně závisí na šikovnosti toho kdo to nandavá a jaké se použijí pomocné metody. Když se s tím budeš více piplat, tak máš velkou šanci nahodit i TLR pláště na UST ráfek i bez kompresoru.

                                              Když se použije například následující:

                                              • nahodit s duší, nechat pár hodin chytit nový kus pláště tvar
                                              • při vyndání duše si nechat jednu patku nahozenou
                                              • nalít tmel a pečlivě do něj namočit patky
                                              • druhou patku pomocí montpáky nahodit na co největší část obvodu(aspoň polovinu, lépe o trošku více, někdy se podaří až 2/3)
                                              • a nakonec foukat velkou pumpou jak o život :-)

                                              Takhle je velká šance, že to nahodíš.

                                              Naopak bez pomocných metod to nejde často ani kompresorem. Např. 29" ss RaR na Red Metal 29 XL. Nový kousek na sucho bez tmelu, bez předchozího nahození s duší kvůli chycení tvaru a bez nahození části obvodu patek, tak se mi nechytil nikdy ani kompresorem ani s vyšroubovanou vložkou ventilku.

                                              S kompresorem ale stačí např. nahodit s duší a chytit tvar a pak už se chytí hned bez další pomocné metody (raději nahazuju pláště nejprve bez tmelu, abych testnul zda není vadný kus a neměl celou předsíň od tmelu).

                                              0 0
                          • Zerocool  

                            uz jsem z tech jejich znaceni na prasky proc nenapisou UST?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              I Schwalbe píše na UST verze tubeless (a UST tam nikde není). Když nejsou UST, tak tam je vždy tubeless ready.

                              0 0
                              • Zerocool  

                                takze UST=tubeless

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Ano, tedy ve většině případů :-)

                                  Určitě se najde nějaký plášť u některého výrobce, na kterém bude tubeless a nebude UST.

                                  U Schwalbe to ale platí 100%.

                                  0 0
                          • Zerocool  

                            tady vubec nepisou u zadneho UST jen Tubeless:(, ktery je pak plnohodnotny UST? nikdy jsem swalbe nevozil…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Jak píšu výše, tak u Schwalbe tubeless=UST. U těch co nejsou UST mají TL-Ready.

                              0 0
                        • jIrI___  

                          http://expressbike.cz/…-kevlar.html

                          Když k objednávce připíšeš heslo „mtbs facebook“, tak je do konce týdne sleva 10%.

                          0 0
                    • MlokCZ  

                      2,1" nemám tušení. 2,25" UST jak jsem psal 650–700g dle kusu (mám zváženo větší množství kusů) a platí to jak pro RaR, tak pro RoR (RoR ještě 2012, přepracovaný 2013 už v UST verzi vůbec není).

                      0 0
                  • JakeF  

                    Nj, jenže jakou mám pak možnost dát něco odolnějšího, než byl RoR EVO na 26", aby to zároveň slušně jelo?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      RK protection. Odolný dobře, jede výborně (lépe než RaR snake skin). Ale zase drží znatelně hůře než RaR.

                      Já proto na 29" celopevňáku pořád střídám RK protection a RaR ss (mám na to dvoje stejná kola).

                      0 0
                      • Zerocool  

                        nemas zkusenost s race king v UST?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ne. RK jezdím jen ve 29", kde nejsou žádné UST a hledal jsem co nejrychlejší odolný plášť a zkousnul že drží o něco hůře.

                          UST verze jak nemá black chili směs, tak jsem ani neměl chuť ji zkoušet. Ve 26" jsem ale s 2012 UST RaR i RoR hodně spojený. Po přechodu na 127tpi u RaR (od 2012 a platí pro obyč a UST verzi) jedou opravdu parádně. I když trošku klesla odolnost, tak v UST to ještě ujde.

                          0 0
                        • scret  

                          ja mel RK UST 2.0 – dobry gumy, jen uz hodne uzoucky…

                          0 0
                          • Zerocool  

                            a 2,25 uz zase tezke, no mozna risknu ty schwalbe TLR, s tim, ze se mi to podari nasadit…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Nějak je vždy nasadíš (v nejhorším zajdeš někam ke kommpresoru). Hlavně ale počítej s tím, že 127tpi Schwalbe jsou v obyč verzi děsné šlupky (někomu to stačí, ale je třeba s tím počítat).

                              0 0
                            • scret  

                              obyc tenke TLR Evo jdou lip nez treba zesilene snake skin, jak pise Mlok, zas je potreba pocitat s tim, ze tenke a lehke plaste vydrzej min a i tmel je zaceluje hur…

                              0 0
                      • JakeF  

                        RK nepřichází v úvahu, ani RaR bych dopředu nechtěl kvůli gripu… Budu muset hledat asi něco novýho, RoR se mi ta nová verze na předek moc nezdá a RaR SS se podle stránek ve 2,1" nedělá, no peklo :D.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak kdyby Contíky, tak bys dal XK/RK. Já kdybych na tom nejezdil hodně asfaltu, tak bych taky vepředu RK nenechával.

                          U RaR ss navíc je potřeba počítat, že je 67tpi a rozdíl jak jede oproti obyč a UST verzi (které jsou obě 127tpi) je tak už poměrně znát (jen samotné snake skin boky nezpomalovaly téměř vůbec).

                          0 0
          • MlokCZ  

            TLR plášť + UST ráfek → často nejhůře nafouknutelná varianta.

            0 0
      • Jery01  

        Ja TLR Schwalbe nasadil na rafek a nafoukal uplne normalne nozni pumpou na max tlak, projel po sidlisti, doma protrepal a od ty doby drzi :)

        0 0
      • xshreck  

        taková rada při nasazování … zkus jakoby natáhnout obě patky z prostředního žlábku ke kraji. Patky pak mají míň prostoru a většinou to jde nafouknout i obyč pumpou. řešil jsem tak natahování XK + RK pouze s NT páskou. A pomohlo. Taky je dobré trochu tím mlékem potřít patky. Má to něco do sebe :) a ušetří se s tím spooousta nervů.

        0 0
        • JakeF  

          S natahováním patek ke kraji jdou TLR Schwalbe nahodit i v terénu malou pumpičkou :). Conti zase o krok pozadu, jako ve všem ostatním :D.

          0 0
          • McBlacky  

            no jak na čem, na fulcrum to třeba nejde moc dobře ani velkou :)

            a nemyslím, že bych po těch letech nasazování bezdušových řešení na ztr, mavic, fulcrum měl ruce volšový

            0 0
            • JakeF  

              Tak ale Fulcrumy máš USTčka, ne? To Mlok psal, že tam se TLR nahazujou blbě…

              0 0
              • scret  

                zalezi jak ktery, nektery jsou UST a nektery jen TLR…

                Red Metal a Red Power…

                0 0
                • JakeF  

                  To je bordel, zlatý galusky :D.

                  0 0
                • Zerocool  

                  red metal

                  0 0
                  • scret  

                    UST…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ale až trojky a lepší.

                      0 0
                      • scret  

                        jj, mas pravdu…

                        0 0
                      • womitor  

                        Na Fulcrum RM 5 2010, UST pojdu?

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Teoreticky půjdou, ale pokud není ráfek UST (což u RM5 není), tak není důvod tam cpát UST pneu. Tuším. že to i přímo výrobci nedoporučují.

                          0 0
                        • scret  

                          jak pise jiri, vyrobci pouziti UST pneu na obyc rafek krajne nedoporucuji…

                          0 0
                          • womitor  

                            Jo uz som si to precital aj v orig. manuali pre FRM5. Serie ma to ale, mal som na nejake bezdusaky zalusk :|

                            0 0
                            • Vilém  

                              A proc zrovna UST?

                              0 0
                              • womitor  

                                Tak to je uz jedno ci UST alebo TLR. Bezdusovy system tam nepojde.

                                V navode doslovne pisu:

                                RM5 wheels have been designed for use exclusively with traditional tires with inner tubes.

                                Takze co ine tam dat aby to nemalo inner tubes (duse:)?

                                0 0
                                • scret  

                                  RM5ky jdou predelat na bezduse… jen musis pouzit pasku a TLR plaste…

                                  0 0
                                  • womitor  

                                    Diky Screte za radu. Uvidim ako sa rozhodnem, ci mi tie plusy/minusy za to stoja…

                                    0 0
                                    • scret  

                                      mrkni do historie, o prekopani RM5 na bezduse toho tady je docela hodne…

                                      Pripadne zkus napsat userovi Flegmatik… mel na nich bezdusove XK 2,2 RS…

                                      0 0
                                • Vilém  

                                  To je prave dve, ne jedno.

                                  0 0
                            • scret  

                              tak vem TLR…

                              0 0
                      • Zerocool  

                        ZERO a vim ze jsou UST hosi:)

                        0 0
              • McBlacky  

                i čistý UST (schwalbe) na to jdou blbě. Patky nechtěj zacvaknout, dokud to nenarvu přes 65–70psi. Malou pumpou tolik nedám, protože to uchází podél nezacvaklé patky.

                celkově je s tím prostě násobně větší ****** než s duší, ale stojí to za to

                0 0
                • scret  

                  65–70PSI? Na co? Namydlim patky a zacvaknou se uz pri cca 35–45PSI… U novych CMaxu pak i pri nizsich…

                  Beru teda UST rafky… S jejich TLR (Red Powery) nemam zkusenosti…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    mydlím to taky a máme XL1 a 3ky.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Nové CMaxy mají už taky ze středového žlábku tu šikmou náběžnou hranu (jako mám u Red Zone XLR) díky které to jde lépe, ne?

                    S tou náběžnou hranou to pak nejsou aspoň takové rány když to zaskaje (a stačí nižší tlak jak už bylo řečeno).

                    0 0
                    • scret  

                      Jj, myslel jsem to tak, ze i u starych nepouzivam takove tlaky, tzn. az k 70PSIkum…

                      U novych staci vyrazne min… A ty rany se me vzdycky strasne libily:) Ted u novych SX jsem o to ochuzeny..:(

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to mi nedělají žádné UST Fulcrumy co vozím (vozím dvoje Red Zone XLR a dvoje Red Metal 29 XL).

                  Red Zone XLR zaskakují na sucho už při dost nízkém tlaku (většinou tak 35psi), protože mají ze středového žlábku pozvolný náběh do patek.

                  Red Metal 29 XL zaskakují o něco hůře, jak jsou jen 19mm vnitřní šířka, tak tam na ten náběh není už moc místa a není tam. Ale možná to jde lépe, že to jsou 29tky.

                  Jestli máš 19mm ve 26", tak ty podle mě budou zaskakovat nejhůře. Tady ale nemám osobní zkušenost.

                  Jinak ale pokud to do patek opravdu nechce (což jsem si maximálně užil s Fusion 3 + FuRa 1 2-way fit), tak namydlené se to dá (i když ty Fusion zaskočily až při 100psi namydlené; povoleno měly ale tuším 125psi).

                  0 0
                  • scret  

                    nedavno jsem nahazoval snake skiny na RM3 a v pohode…

                    0 0
    • Kupko  

      Nejsou UST :-)

      0 0
    • Toman  

      Bikeři, dovolte mi, prosím, vstoupit do diskuze. Když tak pročítám a slyším ( nejen zde na fóru, ale také přímo v terénu ), tak z bezdušovkami je nějak spousta problémů. Já je nepoužívám, protože v tom nevidím pro sebe žádné výhody. Vážím s výstrojí cca 90 kg a tak nepřichází v úvahu foukání na 2,5 baru a podobně kvůli grippu v terénu. To bych jel po ráfku. UST pláště jsou těžší, dražší, jsou zde potíže s montáží, huštěním, nemožnost měnit gumy podle typu trasy, na kterou se chystám atd. Jak to tedy je? Pláště sice používám ty dražší, lepší, resp. střední třídu, ale jsou -li mezi vámi pamětníci, tak dnešní kvality plášťů nedosahují některých vlastností gum jako byly Panaracer Dart/Smoke, Hutchinson On The Rock Kevlar, Hutchinson Koyote, či Onza Porcs. Jak je to tedy? Děkuji.

      0 0
      • Vilém  

        Proc by neprichazelo 2,5 baru v uvahu? Mam jeste o 5kg vic a podobne tlaky nedelaji problem.

        0 0
        • Toman  

          Protože je to jako na houbě, no asi jsem zvyklý na tvrdost zadní části kola ze silnice. Ale 2,5 Atm je fakt málo. Co pak na to ráfky ve sjezdu, na kamení a kořenech v padesátce? A plášť se žmoulá a vlní, to není ono. Nechce se mi rozbít výplety. Když už jedeš na stroboskop, tak si stopu fakt nevybereš.

          0 0
          • Vilém  

            No kdyz myslis, vyvracet ti to zrejme nema smysl. Bezne vozim 30psi predek/35psi zadek, na rafky rozhodne nechodim.

            0 0
            • Zerocool  

              jo 2,5 na 90kg bez dusi je vklidu

              0 0
              • Toman  

                Tak bude asi chyba v manometru na mé pumpě. Samosebou jsem to zkoušel, že jsem nahustil na cca 3,0 vepředu a 3,3 vzadu a pak na vyjížďce nikdo kolem mě neměl tak zborcené pláště pod rífkem jako já, a ani běžně kdekoli na horách to u nikoho nevídám. A nebyl jsem si na nich jistý, plavalo to do stran v náklonu. V terénu to ani nevadilo, ale na asfaltu ano.

                0 0
                • Zerocool  

                  :)

                  0 0
                • jIrI___  

                  Souhlasím s tebou, že ty podhuštěné bezdušáky na asfaltu plavou jako prase. Ale zase v terénu jsou úplně někde jinde než dušové nafoukané tak, aby člověk necvakal. A na MTB se jezdí v terénu, takže chování na asfaltu je podřadné.

                  0 0
                  • Toman  

                    Ano, souhlasím a nepřu se, jen se tomu asfaltu bohužel mnohdy nevyhneme. A nižší tlak v terénu je určitě vhodnější, jen ho nesmí být málo. Mě fakt asi špatně ukazuje měřák na pumpě. Ještě to proberu se sjezdaři, ti jsou na odpružení, brzdy a pláště kovaní.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Si půjč jinou pumpu a nemusíš teoretizovat se sjezdaři :-)

                      0 0
                    • scret  

                      no, nevim, jestli zrovna sjezdari ti s bezdusakama poradej:))

                      Malokterej sjezdar vozi bezduse…

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • McBlacky  

                        tak oni je nevozí protože foukají 1–1,5atm a to ust prostě v točce svlíkneš ani nevíš

                        0 0
                        • scret  

                          jj, prave… anebo zas vozej az moc velky tlaky jsem slysel, pak je zas riziko vyzuti…

                          Btw. promin, kazeta pujde ted, musel jsem domu pro XT matici:)

                          0 0
                          • McBlacky  

                            on nejlíp ti poradí maratonci.

                            XCčkář vozí galdy (pokud na to má prachy, rezervy a servisáka)

                            DH a FR vozí duše

                            takže ti zbývá maratonec

                            Amkář ten na všechno sere a jezdí co dostane do ruky, hlavně, že je venku na trailu :)

                            dík za info

                            0 0
            • MlokCZ  

              Ale určitě nejsi tak dobrý oddíl a nejezdíš běžně kameny, kořeny v 50km/h :-)

              0 0
              • Toman  

                Záleží na povrchu a sklonu, od toho se pak odvíjí rychlost jízdy. Ale ještě k tomu tlaku v gumách. Kupříkladu sjzed po staré vojenské cestě z Passo Tremalzo na Passo Nota, mnozí už to jeli. U nás nic podobného není. Tolik defektů, procvakaných duší a rozříznutých plášťů jsem ještě na jednom místě neviděl. Duše i bezduše. Asi díky vyššímu tlaku, na který jsem zvyklý jsem neměl jediný defekt za celý týden na Gardě.

                0 0
        • misko  

          dole kopcom v terene to prerazis, aspon ja

          0 0
      • McBlacky  

        ty pláště co píšeš ale měly úplně jiné použití. Byly to rozměry většinou 1,9–2,0 v reálu daleko užší, měly víc gumy, tedy vyšší váha a používaly se s násobně vyšším tlakem než dnes (50–60psi). Navíc nezřídka používaly tvrdou směs. Jediné pozitivum byla odolnost na defekty. Váha, pohodlí a grip je dneska úplně jinde.

        Takže ty vlastnosti dneska není žádoucí replikovat v top třídě. Nicméně podobné vlastnosti najdeš paradoxně v levnějších patrech dneska.

        0 0
        • Toman  

          Byly to poctivé 2,1, dnešní ekvivatent 2,25. Ano těžší, On The Rocks měl 800 gramů, guma tvrdá ze všech stran. Jízdní vlastnosti určitě horší než dnešní měkčí směsi, tedy grip rozhodně ano. Ale v podstatě jsme tehdy neznali co je rozřezat plášť. U toho Hutchinsonu to platilo dvojnásob. Bylo to nejlepší, co šlo pořídit. Dneska, abys s sebou bral náhradní gumu, pokud jedeš do těžkého terénu a nechceš jít po svých.

          0 0
          • Rubi  

            nesmis kupovat slupky no :D

            0 0
            • Toman  

              Nepsal jsem, že řežu gumy. To vždycky ti kolem mě. Vozím těžší a odolnější pláště. Dal bych ještě hrubší, ale neprojdou na eRBéčku zadními šavlemi. Co podle tebe není slupka s ohledem na rozměry mého rámu?

              0 0
              • Rubi  

                mozna by bylo treba uvest co mas za ram, ale to je fuk…

                ja uz jdu tuto sezonu cestou UST na zadnim kole, protoze minulou sezonu jsem nedelal nic jineho nez pichal, rezal a prorazel a az na jeden pripad to nebyly jezdecke chyby ale proste smula…at slo zezacatku o pneu s dusi nebo potom s bezdusakama temer vsech hlavnich znacek tak slupky vzadu uz nechci

                0 0
                • Toman  

                  Mám 10 let starý rám RB, už nevím jaké měl označení. Gumy 2, 25 Fat Albert projdou kolem trubek zadní vidlice tak akorát s rezervou na případný prasklý drát, či marast. 2, 4 by možná vešly, nezkoušel jsem, bylo by to na milimetr. To jsou ti gramaři a chrti do kopce, jenže cestou dolů pak mají mnozí s plášti potíže. Je to samozřejmě i stylem jízdy, neuškodí trocha gymnastiky nad rámem, mnohdy jak píšeš, trefíš kámen, nebo to neodhadneš, doskošíš na hranu atd. Problémy jsem neměl ani s Michelin Wild Rock nebo Panaracer XC Fire. Alberty pomohou asi z těchto nejlépe.

                  0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Macháně  

      Vcera sem nahazoval poprve rocket ron a racing ralph 29, oba plaste meli po boku male diry ale mliko to zalepilo, po dnesni vyjizdce se na zadku jedna z tech der odtevrel, po dofouknuti a protrepani se opet zalepila, ale po dalsi varce korenu to zase zacalo unikat, zevnitr mi to nejak zalepit nejde (velo), tak nevim, dost me to sere, chci jezdit ne se stim tady srat, mliko caffelatex. Podle me se pri jizde mliko do boku plaste nedostane, jen se odstredivou silou udrzi nahore tam kde je vzorek, na bokach neni takze kdyz se ta dirka na boku otevre tak je mliko naprd.

      0 0
      • MlokCZ  

        Mlíko se na bok pláště při jízdě dostane, na nerovnostech se pomalu a jistě dostane všude. A na začátku trochu pomůže to na chvíli nahnout na boky, aby se tam dostalo.

        Problém bude blbý tmel + navíc nevhodná verze plášťů. U snake skin verze by se to nestalo ani s blbým tmelem, tam boky těsní rovnou i bez tmelu.

        Kvůli problémům se zatěsněním boků také Schwalbe od 2015 zrušilo označení TLR u obyč EVO verze.

        0 0
        • Macháně  

          Dika za reakci. Ja sem tady na BF cet ze mliko caffelatex je dobry. Plaste sem koupil TLR takze ty by mely bejt taky ok. SS je odolnejsi proti prorazeni coz nezarucuje ze dokonale tesni i bez mlike ne? Ale to je jedno, kdyz to mliko zalepi a pak se to zase otevre tak je asi spatny mliko, melo by to drzet furt ne? Jaky mliko je tedy dobry? Nebo spis nejlepsi?

          0 0
          • Vilém  

            SS ma silnejsi boky, takze to nema kudy utikat. S normalnima to je semtam o nervy, co se mi osvedcilo, tak dostatek mlika a jezdit, pak si to sedne.

            0 0
            • Macháně  

              mlika mam na tom zadku co mi uchazi cca 95ml – neco malo co vyteklo, coz mi prijde docela dost. Jezdim jak silenej dnes 93km pulka v terenu, ale asi trikrat se mi to znovu otevrelo plast racing ralph 29 2,25 TLR EVO

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • MlokCZ  

            Caffelatex dobrý není. Měl jsi vzít NoTubes.

            A jak jsem psal, tak jsi koupil nevhodnou verzi pláštů. TLR tahle verze byla označena pouze do roku 2014 a vždy měla tenoučké boky jako papír. A vždy se tahle verze hodně blbě zatěsňovala.

            Letos už se konečně u Schwalbe chytli za nos a tuhle verzi přestali označovat jako TLR, takže už ani oficiálně TLR není i když je to pořád ten stejný plášť.

            Ty boky jsou jako řešeto, takže třeba zatěsníš jedno místo a utíká to zase hned vedle.

            A u snake skin to právě zaručuje, že to dobře těsní. Nejen, že jsou boky odolnější, ale právě boky jsou konstruované na bezduše a jako jediné aktuálně označené jako TLR (teď TL easy).

            Snake skin verze těsní v 95% případů i bez tmelu (tedy bez tmelu na UST ráfku).

            0 0
            • Macháně  

              Tendle prispevek sem si mel precist nekde pred tydnem, diky za reakci.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • biker jura  

            Caffelatex je naopak velmi špatný.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.