Nevíte někdo, jak se dostanu k ukotvení lanka v pakně? Je to patrné na fotkách. Pokud možno tak, abych nemusel rozdělávat omotávku.
Problém je , že to nechce řadit dolů na menší pastorky.
Díky Viktor
Nevíte někdo, jak se dostanu k ukotvení lanka v pakně? Je to patrné na fotkách. Pokud možno tak, abych nemusel rozdělávat omotávku.
Problém je , že to nechce řadit dolů na menší pastorky.
Díky Viktor
Ten šroub se zásadně nepovoluje a mechanismus nerozebírá, málokdo ho složí zpět. Na prvním snímku je vidět otvor, kterým se lanko protahuje, je na vnější straně řadícího mechanismu. Povolit lanko, sundat bowden a vytáhnout lanko, je to práce na minutu, pokud tedy není uvnitř páky roztřepené, je potřeba mít vyřazeno na první pastorek/malý převodník.
Máš pravdu, vymyl jsem to sprejem na brzdy, následně namazal silikonovým olejem, páky se uvolnily, řadí to dolů i nahoru
ale když jsem ten čelní šroub dotáhl , tak se ta páka vrací pomalu zpět, tzn, někde je to přidřený.
Jak to neřadí dolů je v tom ztuhlé mazivo. Lépe než to rozebírat tak to demontovat a zkusit to prostřikat wd. Jak to rozebereš budeš toho litovat
No máš pravdu vypadá to strašidelně. Moc se mi do toho nechce. Zkusím to prostříkat, snad se to uvolní.
Stejně to budu muset rozebrat do mrtě, protože je v tom mazivu prach a až se WD odpaří, tak tu zase bude zatuhávat. Jakou by si použil vazelínu po vyčištění?
dal jsem tam motorex bike grease
OK díky
Jinak teda, je tam šroubek, který drží čep na místě jak ho vytáhneš tak jde čep vysunout a páku odpojit od zbytku
No lankem to není, protože jinak by to neřadilo ani nahoru. A jelikož to řadí bez problémů nahoru a ne dolů, pak to bude v tom mechanismu. Budu to muset rozdělat na prvočinitele a pořádně vyčistit. Stálo to 10 let.
Když to nechodí dolů, tak bývá někde prodřené lanko skrz prachovku nebo bowden. Nahoru to zařadí, dolů to ale nechce.
Tohle sem teď řešil u CX. Pomohla výměna lanka a bowdenu. na E-biku za to mohl vytahaný řetěz.
Hodně štěstí,
Vždycky si vybavím fotky uživatele Zdyn
Dura Ace
https://s.bkfrm.cz/…gd8jr5b0.jpg
a pro srovnání
Sram Red
https://s.bkfrm.cz/…5d19p8e3.jpg
Campa Record
S těma ložiskama u Kampy to musí chodit bombasticky
Chodí no :) ale to se tu nesmí říkat ;)
To máš těžké, většina lidí poslouchá Lucinku VonDráček a pořádnou muziku neocení. Většina má zkušenosti jen z Shimanem a pořádnou sadu neocení stejně jako tu kvalitní hudbu ;-)
+1 :)
To jo, přitom takovej Sram double tap funguje jak víno :-)
A navíc se nehýbou brzdové páky
Sram je elegantně jednuduchý. Otázka je, jestli hýbající se brzdové páky jsou nevýhoda. Já si třeba řadím a dobržďuju. Každopádně tyhle úvahy nám stejně za pár let zatne elektrika :-)
Můj postřeh z této zimy. Po pár letech strávených s DoubleTapem, kdy jsem si ho dost oblíbil, přišla změna za Shimano, ihned jsem poznal nevýhodu pohyblivých pák do strany a to vždy když jsem se ve spodnim úchopu snažil v zimních rukavicich nahmatat páku kvůli brzdění a ta mi uhybala do strany a rukavice měla tendenci sklouznout naprázdno ve směru k oblouku. Chtělo to chvilku zvykání a to jsem před Sramem Shimano jezdil dlouhou dobu.
Ano, přesně tak jsem to měl, když jsem ze sramu přešel na Shimano.V terénu mi brzda uhýbala a bylo to o držku.Prvni jízda a slušně jsem nadával
Ale člověk si zvykne
Tohle u Campy na CX řešit nemusím :))) brzdová páka se nehne
Njn, nemusíš řešit ani odvzdušňováni co?
Nemusím no, lanko je lanko :))))
Styď se
Campa a cantíky na CX kole…pro 99% osazenstva BF sci-fi
:-)))
Já mám na CX jen Campu a mini véčka :-)
A jezdit se s tím dá?
:-)
Geo ze Supersixe, 35mm slicky, jede to jak sviňa :-)
Mini véčka od XLC mě docela zklamala. Aby to brzdilo, tak to muselo být milimetr od ráfku a pak to zase pořád škrtalo.
Dal jsem zpátky canti a dušička má zase pokoj
Tektro v pohodě, špalky musí být blíže, kvůli jinému přepákování, to je dané, ale za mě je ten brzdný výkon neporovnatelný.
Brzdilo to dobře, ale pořád to škrtalo a trvalo dlouho to rozumně vyladit. Navíc to vypadalo hrozně :(
Tak to musela být někde nějaká bota, s XLC mini není problém zablokovat zadní kolo.
Většina má hlavně špatné ponětí o svých technických \ servisních možnostech, znalostech dovednostech.
Mnoho lidí mám bike servisní Dunningův–Krugerův efekt , obzláště chovanci Nakolea a cykloservetu. Pravděpodobně by napsali ejej o genderové nerovnosti v názvech komponent ale jsou neschopný stáhnou návod s obrázky v pdf. K tomu mají velice svérázné názvoslový ala 60tiletý Franta z vesnické opravny traktorů.
řešíme tu 20 let staré řazení od shimana ten plastový sram by po té době pravděpodobně nefungoval. Celý mechanizmus řazení u shimana je značně překombinovaný nicméně je proveden s hodinářskou pečlivostí a z kvalitních materiálů. Campa je udělaná nepoměrně jednodušeji a je daleko méně promyšlená.
No vidíš a přesto je Campa spolehlivější, netrhá lanka a umí řadit v obou směrech o více převodů a hned.
ano v jednoduchosti je síla. V každém případě, když se vezme kolik silniček jezdí na shimanu a co tady tyhle historické páky vydržely, a že až na zatuhlou vazelínu je to vymyšleno fakt pěkně tak klobouk dolů.
Mě právě vždycky fascinovalo, kolik vídám silniček na 1. generaci Ergopowerů. Starší Dualy už většinou lidi vyměnili
Ještě se mi nestalo, aby se mi u pák Shimano stalo něco s lankem.
Naprosto běžná záležitost. Preventivně je lepší měnit řadící lanka po sezóně.
Mám desítkovou tiagru, devátým rokem, asi 40 000km, bez údržby, lanko na přehazce s bovdenem měněné zatím jednou.
Tomu se jen těžko věří…
Fakt to funguje, teď jsem teda problém měl, když jsem po zimě dával novej řetěz a kazetu, druhej pastorek zhora 23z nebyl vyladitelnej se zbytkem kazety, chvilku jsem tak jezdil, až mě to přestalo bavit dal jsem zpět ježděnou předchozí kazetu, na prostředních pastorcích sice střelba při záběru, ale tendence k zajetí tam je a teď jezdím buďto nahoru nebo dolů, většinou, v rámci okresu:-)
Když tě to střílení baví :-)
Nebaví:-D dal jsem tam řetěz tiagra, ten je takovej přizpůsobivej:-) že si jako sedne a nebude odmlouvat, v záloze mám kazetu, kdy z původní sestavy 11–25 udělám 12–28 a dám nepoužívanej řetěz, kterej si kdysi nesedl z jinou kazetou, vypadá to strašně složitě :-D
A není jednodušší koupit novou kazetu? ;)
Možná máš pravdu, trochu přitlačit na prkenici, vzít 105ový nebo ultegra kazetu s lepším řetězem ultegra. Kupuju hg500, vždycky dopředu nevím jak si to sedne, jsem si říkal na cykloturistiku stačí, asi budu muset změnit názor :-)
To platí pro páky, které mají řadící bowden pod omotávkou. Já staromilec jezdím zásadně s tykadly, které považuju za naprosto spolehlivé.
Plastové jsou na Sramu jen páčky. Vnitřek je kovový.
jo, přeřadit na nejmenší pastorek – z protější strany páky by měla být vidět hlavička lanka, povolit lanko a vysunout tím otvorem. Pokud to nejde přeřadit – tak je obvykle buď zatuhlá páka (prostříknout a počkat), nebo roztřepené lanko (buď v páce, nebo bowdenu – potřeba nějak dostat ven). Pokud je to zatuhlé, bude se to jo čase opakovat – pokud se častěji nepoužívá.
10 let stálo v garáži.
Takhle se mi kousaly SH105 páky, v zimě přestávaly řadit úplně. Prostříkal jsem napřed pořádně čističem na brzdy a pak lehce teflonovým mazadlem a asi tři roky je klid, páky chodí krásně.
Přesně tak. Ideálně prostříkat čističem na brzdy a vyfoukat ven zbytky starého maziva tlakovým vzduchem. Lanko i bowden vyměnit komplet.
Já rozebral Soru, která bude podobně stará a dával jsem to dokupy asi 3 hodiny než to začalo fungovat, takže za sebe moc nedoporučuju :D
P.S. ještě poznamenám že mi došlo že se to musí hodit na „nejmenší“ pro výměnu lanka, ale měl jsem v ruce pravou páku a myslel jsem že to je levá, shodil jsem to o jedno a lanko nikde, tak jsem si řekl že se asi musí rozebrat. No hodně jsem si nadával …
Ještě že tohle forum je, v životě se v tom nebudu vrtat a radši zaplatím servis.
A to jsem za 30 let ježdění něco málo opravil…
+1 Kéž by tohle nejen u kol drželo víc lidí.
Mě baví se v tom právě hrabat. Vždycky se to nakonec povede.
Jo je to super, ale občas to akorát zkur…
Tak jednou za rok :-)
tak ono stejně by se asi nenašel servis, co by do opravy takových dualů šel. Řekl bych, že do jednoho by řekli aby jsi si koupil nové.
To říkáš naprosto přesně. Musel bys najít nějakýho fandu do těchto retro věcí. A těch je čím dál méně. Takže ti stejně nezbyde nic jiného než si to udělat sám.
Přesně tak. Servisy se toho bojí. Sám jsem dualů opravil cca 10 kusů a je to fakt piplačka. Záruku bych na to dávat nechtěl a asi by lidi ani normální servis nezaplatili.
Tak pokud není nic polámaného, tak to jde, ale pokud se tam něco pokazí, tak náhradní díly nejsou. Oprava probíhá výměnnou mechanismu.
Polámaný jsou většinou pružinky a ty jdou opravit. Občas západka, ta jde občas opravit, občas se použije z jiného bouraného dualu.
Dnes proběhl unboxing, pár Ultegra 6600 tykadlo, k tomu levá Dura 7800 taktéž tykadlo, to je v podstatě šperk
Ty máš tři ruce?
Jeho paní?
To je nějakej fotošop nebo genetická odchylka? Jináč moja to má tak nějak normálně…
Total Recall :-)
To je na tandem. Jedná zadní naba a dvoje kliky :-)
To ne, ale za ty prachy jsem tam tu levou Duru namohl nechat. Když neseženu pravou do páru, tak z ní bude supr těžítko na stůl. :-)
Jináč všechno je to nepoužitý, asi nejde říct nový, když je to starý nejmíň 10 let. Obě Ultegry byly měly zatuhlý mazivo, razení dolů vůbec nefungovalo. Trochu oleje to ovšem rychle spravilo. Zajímavý je, že když je zatuhlá vazelína u mtb rapid firů, tak nejde řadit nahoru, u dualů je to přesně naopak.
No tak s tím mazivem to bude asi ten můj problém.