• Tomin.g

    Dobry den, znate pověřený vzorec jak učit správnou délku řetezu sram eagle?

    0 0
    • bruco  

      Ano, je uvedeny v manuali na strane 13 a 14.

      0 0
    • MlokCZ  

      Co takhle se podívat do manuálu od Sramu, je to tam napsané.

      Pro full měřeno se stavbou ve zdvihu v místě největšího protažení tlumiče.

      0 0
      • wilda81  

        Popravdě ten obrázek je dobrý akorát tak na zmatení. Působí to na mě jako zobrazení dvou případů (full s 2/3× nebo HT s jednoplackou). Pokud bych montoval poprvé, tak vůbec nevím co bych dal pro fulla s jednoplackou nebo HT s 2/3×.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Souhlas, taky mi to trvalo…

          0 0
        • MlokCZ  

          Mně tedy přijde pro Eagle jasný (a pro ten bylo vlákno). Vlevo na obrázku Eagle na FS má mít +2 články. Vpravo Eagle na HT + 4 články.

          Zbytek je pro systémy do 11sp., což už tak jasné být nemusí, ale myslím, že v návodu je to i lépe vysvětleno (teď jsem se do něj nedíval). U systému do 11sp. už nezáleží na tom, jestli to je full nebo HT, ale jen na počtu převodníků.

          Bude to tím, že u Eaglu by to už pro Full s +4 nevyšlo s rozsahem přehazky. U 1×11 to ještě vyjde i na fullu s +4.

          0 0
    • indoorajn  

      Podle manuálu na HT mají být navíc 4 články.

      Pokud to vzhledem k párovaní článků vychází buď na 3 nebo na 5, co byste zvolili, spíš kratší nebo delší řetěz?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Nejdřív dej delší, zkus jak bude přehazka napínat řetěz, a pak kdyžtak zkrať.

        0 0
        • indoorajn  

          Tak síla napnutí je relativní. Hazka má dost velkou sílu. Napnutý to bylo dost i při 7 článcích navíc.

          0 0
          • bruco  

            Sila je dostatocna, ale ked budes mat pri najrychlejsom prevode spodnu kladku vyssie ako hornu kladku, tak to nebude uplne dobre. :-)

            0 0
          • Smazaný účet  

            Tak jinak – foto č.1 – moc dlouhej, foto č.2 – akorát

            0 0
    • Charlie_R  

      Nikde jsem nenašel, jestli je v tom spojka už započítána. Ví někdo?

      0 0
    • snake_biker  

      Ahojte, řešili jste někdo správnou délku řetězu po výměně stávajícího převodníku za nový? Mám komplet sadu GX na boost, vyměnil jsem 30z. převodník za 32z. (3mm offset). Řazení je správně seřízené, vzdálenost horní kladky od kazety taky (měřeno pomocí SRAM B-gap tool), rameno přehazky je rovné, dorazy jsou nastavené správně. Řetězovou linku jsem neměnil (pod pravou klikou je jeden spacer).

      A teď konečně ten problém… Vím, že se to tady omílalo asi 58tisíckrát dokola, ale po výměně převodníku začalo nechvalně proslulé padání řetězu o 2 – 3 pastorky dolů při točení dozadu. Vím, že je to hovadina, ale sere mě to, když už jsem si s tím seřizováním dal takovou práci.

      Chci se tedy zeptat: může to způsobovat o něco větší napnutí řetězu kvůli většímu převodníku? Nebo třeba neochozenost nových N-W zubů na převodníku, které řetězu neumožňují potřebnou stranovou vůli, aby to správně sedalo při náběhu na největší pastorek kazety?

      0 0
      • snake_biker  

        Pro názornost přikládám ještě pár fotek ilustrujících napnutí řetězu a řetězovou linku…

        0 0
        • ferencr1  

          Pokud si vyměnil 30z za 32z měl bys určitě přidat dva články na řetezu.

          0 0
          • snake_biker  

            O tom jsem taky přemýšlel, asi se tomu stejně nevyhnu. Jelikož je řetěz skoro nejetý, nechtěl bych kupovat hned nový, tak ho nechám prodloužit. Nýtovačku doma bohužel nemám, ale předpokládám, že když přijdu do servisu, tak tam servisman bude mít nějaké náhradní články z dvanáctkových zkracovaných řetězů…

            0 0
          • novas752  

            Nesmysl.

            Zaprvé to udělá rozdíl jen jednoho článku (převodník je řetězem opásaný jen zhruba z poloviny). A zadruhé je to podle fotek naprosto v pořádku, i když vezmu v úvahu prodloužení zadní stavby ve zdvihu.

            0 0
          • Breakpain  

            Proč, hlavní jsou fotky a dle nich mu to defakto vychází ideálně :-) …

            0 0
            • snake_biker  

              Před chvilkou jsem to znovu zkoušel – opravdu to bude nejspíš tím, že převodník je úplně nový, ale čím víc točím klikama a hýbu s tím, tím je to lepší a lepší, řetěz dosedá líp a padá až třeba po 2 – 3 celých otáčkách. Uvidím, co to udělá po pár vyjížďkách, až se řetěz trochu vytáhne a převodník se „ojede“. Prozatím to nebudu teda hrotit, chtěl jsem znát jenom názory odborné BF veřejnosti a hlavně posoudit podle fotek, jestli není řetěz napnutý moc.

              0 0
              • kubad  

                řetěz je ok

                jen pro jistotu zkontroluj co udělá max propružení

                0 0
          • kubad  

            a co tě k té doměnce vede?

            na fotkách je to OK

            0 0
      • snake_biker  

        Děkuji všem za reakce, vaše názory mně pomohly…

        0 0
    • Georrge  

      S dvanáctkou začínám a jedna věc mi není jasná, tak třeba zkušenější poradí :) jednou z výhod jednopřevodníku má být snadná výměna za větší/menší podle potřeby (např. 36z na běžné ježdění, 34z nebo 32z pokud se jede do hor). Řešíte to nějak s řetězem? Přidáváte články při výměně za větší převodník? Nebo to máte nastavené na větší a u menšího to neřešíte? Podle všeho změna o 2z není problém, co 4z?

      0 0
      • Singlespeed  

        Pokud chceš měnit převodníky, jsi ideální adept pro dvojplacku. Právě choulostivost systému 1×12 na přesné seřízení a správnou délku řetězu je velká nevýhoda při čarování s převodníky. Pokud to budeš mít seřízené na 36 zubů a dáš 32 zubů, budeš seřizovat, čarovat a s velkou pravděpodobností i krátit řetěz. Pokud budeš mít systém správně seřízený na 32 zubů a dáš 36 zubů, čeká tě zase seřizování a nutnost dát delší řetěz.

        0 0
        • Georrge  

          Já to ještě ani nejel, takže nevím jestli mi bude sedět rozsah nebo ne. Ale o té možnosti měnit převodníky jsem někde četl, tak mě zajímalo jestli je to reálné, nebo ne :)

          0 0
          • kubad  

            sundat kliky a měnit převodníky? to opravdu chceš dělat často

            u 1×11 to snad smysl mohlo mít, ale rozsah 1×12 může být 520% takže k tomu není důvod, max občas když místo ježdění v CZ pojedeš na dovolenou do Alp :D

            0 0
            • Georrge  

              Casto urcite ne, navic tam bylo zmineno ze diky jen jednomu prevodniku jde menit i bez sundani klik (ale u kterych klik). A ano, dovolena do alp je ten spravny duvod, kdyz to clovek bude mit nastavene na polnacky a cyklostezky v okoli domova :)

              0 0
              • kubad  

                u 12sp se používá Direct mount převodník, a ten bez demontáže klik nesundáš, ta rychlá výměna byla u 11sp

                pokud to budeš na dovolenou měnit, tak dáš měnší placku a zkrátíš řetěz, následně po návratu a montáži většího řetěz zase prodloužíš tím kouskem a spojkou,

                práce, ale nic složitého

                0 0
                • Gru  

                  Nekde jsem cetl, ze 12 retez sram nelze zkracovat a ani prodluzovat, ze to vyrobce nedoporucuje a navic ze se vzdycky roznytuje v tom spoji.

                  0 0
                  • petyn  

                    12 sp řetěz se nenýtuje, je tam spojka.

                    0 0
                  • novas752  

                    Zkracovat samozřejmě jde, pomocí 2 rychlospojek jde i prodloužit ale to je takové nouzovější řešení.

                    0 0
                    • krabica  

                      Někdy není zbytí, když výrobci dělají krátké řetězy a nepřizpůsobí se trendu kol s horní kladkou… :-)

                      0 0
                      • novas752  

                        Kolika článkovej je na to vůbec potřeba? :)

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Klasika enduro na Eaglu – 116 článků

                          DH kolo s kladkou a 7s kazetou (malé převody) – 116 článků

                          Při představě, že mám Eagle na enduru a kladku … no … to bude asi víc než 120čl :-) …

                          0 0
                  • kubad  

                    však tam píšu že dáš další rychlospojku

                    0 0
    • Gru  

      Ja to mam momentalne na 32z a muzu bez problemu menit na 34. Ale 30 a 36 uz problem. Mluvim za sebe teda.

      0 0
      • Georrge  

        dík :) a ještě jeden dotaz – než mi přijde narrow wide převodník, dá se s dvanáctkou dočasně jezdit i s obyčejným převodníkem? Třeba s vodítkem řetězu?

        0 0
        • milan.v  

          To je hodně obecný dotaz, některé kombinace nejdou/fungují špatně.

          0 0
    • Gru  

      No ja sam jezdim 12 kratce. Nechci psat nejake bludy ale co mas na mysli obyc. Prevodnik? Nejsem si jist zda nebude retez vnitrkem uzsi nez prevodnik, tim padem by se ti lepil na zuby. Nekde jsem to tu uz cetl. Trebas to nekdo potvrdi

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.