Cube Cross Race Pro - Cyklokros na denní ježdění ?

27 nepřečtených
  • Pavlos.84

    Zdravím všechny cyklisty,

    chci poprosit o radu ve výběru nového kola. Jezdím 2–3 týdně do práce, tam 25 / zpět 25 km, a tak 2× do měsíce o něco delší vyjížďka. Vyhledávám spíše asfalt nebo cyklostezky, žádný těžký terén. Jezdím na horském kole (29" 1×12) a rád bych zkusil změnu a pořídil něco rychlejšího.

    Původně jsem se zaměřil na gravel kola, ale prozatím jsem nenašel (buďto parametry, nebo dostupností) co by se mi líbilo (zatím jsem zkoušel Kellys Soot 50 a Kross Esker 6, a na každém se mi něco vždy nepozdávalo). Narazil jsem na cyklokrosové kolo (Cube Cross Race Pro), které se mi hodně líbí jak výbavou, vzhledově tak i cenově.

    Studoval jsem základní rozdíly mezi touto kategorií kol a gravelem (teoreticky), ale kolo nemůžu nikde vyzkoušet, takže vůbec netuším, jak velký rozdíl to skutečně je a jestli je ta geometrie opravdu tak nepohodlná? Obecně hledám lehčí, rychlejší a více na asfalt orientované kolo (ne přímo silničku) než nabízí moje současné horské a jde mi v zásadě o to, zda-li je reálné používat takové kolo na pravidelné ježdění do práce a delší výlety, nebo to bude trápení?

    Chápu že dotaz i odpovědi mohou být dost subjektivní, přesto budu rád za jakýkoliv tip, všechny kategorie krom horských kol jsou pro mě prozatím v podstatě tabu ;)

    Díky moc za rady

    0 0
    • tomxxx  

      Cyklokroska je kolo na cyklokros, takže teoreticky do ní dáš maximalne 33 mm pláště (pravidla cyklokrosu), prakticky do ní dáš i víc – má rezervu na bláto. Většinou jsou víc silniční kolo, než gravel, počítá se s tím blátem – dost místa kolem plášťů, počítá se s nošením – zploštělá horní trubka a malý sloping = velký trojúhelník na nošení. Počítá se s naskakováním. Rám bývá těžší a tuhý.

      Gravel je cokoliv – od bika s berany, po silnici s rovnými řídítky, expediční kola, odpružené vidlice atd.

      Konzervativní gravel je v podstatě cyklokroska. Gravel může být v klidu kolo, ale taky naprostý prasopes, osobně je mi ten segment trochu nesympatický, protože vznikl jen proto, že cyklokroska a trekové kolo není dost cool.

      2 0

        MTBIKER doporučuje

      • TK75  

        Název gravel se ale plácá na vše hlavně u nás …

        Jinde to co jsi psal je:

        Bike s berany- dropbar mtb

        S rovnyma- flatbar gravel

        Adventure bike- kolo na dobrodružnou jízdu vsude

        Navíc se snaží některý prosadit název All Terrain Bicycle, protože nazev „gravel“ neodpovídá už v dnešní době schopnostem ani použití spousty modelů

        Značka Mason má pro svoje kola hezký název, neni to grevl, ale adventure sport:-)

        Ale „konzervativní gravel“ to jsem fakt nikde nezaregistroval :-D

        Pro tazatele: neřešil bych zas tak název, když jde o dojíždění..­...chce to blatníky (netuším jestli má na ně Cube díry) a aby to padlo do ruky, toť vše :-)

        0 0
    • Jáchym 1  

      Měl jsem ho.

      Dle fotek vidíš jak jsem ho používal.Kdybych na něj nasadil nějaký lehký záplety s obutím např.28mm,tak by to byla celkem svižná silnička.

      Silničku ale mám a chtěl jsem k ní opravdu gravela,tak šel Cube do světa.

      0 0
    • jkcz  

      Mám model 2015 nebo 2016. Cube jsem pořizoval jako commuter na dojizdeni a gravel. Hned na prodejne jsem si nechal vymenit kliky 46/36 za 50/34. S postupem casu jsem jeste poridil druhe zaplety se silnicnimi plasti pro „rychlejsi“ vyjizdky. Jelikoz je to u nas porad nahoru dolu a dost prudke kopce, vymenil jsem kazetu za XT 11–40. Kolu nemam v zasade co vytknout. Letos porizuju novy gravel. Duvodem je predevsim to, ze komponenty postupne odchazi a nechce se mi do vymen uz moc investovat. Nadale ho budu pouzivat jako zimak na dojizdeni. Co se tyka pruchodnosti plastu, aktualne mam predek 40 Gravel King a 38 Tufo Speedero. Pres zimu zvlada v teto konfiguraci i blatniky. Ram ma pripravu na klasicke blatniky na srouby.

      0 0
      • thebestofbest  

        Ahoj, zrovna řeším na stejném kole výměnu kazety. Mám tam tu origo 11–34T a rád bych přešel právě na XT 11–40. Ale nevím, jestli to pobere přehazovačky a řazení, oboje Shimano 105 co jsou na tom kole v originální konfiguraci.

        Řešil jsi výměnu některých komponentů nebo jsi prostě jen vyměnil kazetu? Díky, Vojta.

        0 0
        • Jáchym 1  

          To je mimo kapacitu přehazovačky.

          0 0
          • thebestofbest  

            Na to se právě ptám @jkcz, jak to řešil. Přehazovačky se středně dlouhým ramínkem dokáže oficiálně zvládnout až 39 zubů. Že by dala i 40? Nebo mám koupit i hazku? Doufám, že mi to právě někdo řekne, protože možné kombinace komponentů jsou dost bez záruky.

            0 0
            • Chaingang  

              dokáže zvládnout napnout rozdíl 39 zubů, to známená kazeta 11–34(rozdíl 23 zubů) a převovdníky např. 50–34 (rozdíl 16 zubů). To je v součtu těch 39 zubů.

              0 0
        • jkcz  

          Mam tam roadlink, vyrobcu je spousta.

          https://www.koloshop.cz/…ovacky/55355?…

          0 0
        • Jezevec70  

          Nebylo by lepší dát tam Grx kliky 46/30? Ale přijdeš tím o nejtěžší převod.

          0 0
    • Pavlos.84  

      Díky moc všem za reakce, jsem rád že ty kategorie nejsou až tak striktní ;) Můžu se ještě zeptat k osobním zkušenostem, zda-li odpovídají u těchto Cube tabulky skutečným velikostem? Mám 175, spíš kratší nohy, a dle tabulek bych měl koupit S. Myslíte že je to OK? Díky moc

      0 0
    • Mara156  

      Mám model 2018, postavený na Sramu 1×11.

      Kupoval jsem ho právě na dojíždění do práce, kde mě MTB vůbec nevyhovuje.

      Za mě je to naprosto v pohodě právě na naše rozbité silnice, jenom je to trošku živější oproti normálnímu Gravelu.

      Mám originál pláště 33mm, ale určitě se vejdou širší, místa tam je dost.

      Příprava na blatníky tam je.

      Velikost chce vyzkoušet, mám 180cm a podle tabulek jsem přesně na hranici velikosti 56/58, mám tedy 58 a nepřijde mě to velký.

      0 0
      • Pavlos.84  

        To je přesně moje situace a odpověď i na další věci co bych se ptal v zápětí (pláště, blatník atp. ;)) .. tak díky moc za pošťouchnutí zase trochu blíž ke koupi ;)

        Jen si vážně nejsem jistý velikostí a vše je bohužel online … tak uvidíme, budu ještě pátrat jestli nemají jiné modely s podobnou geometrií, abych mohl alespoň trochu vyzkoušet.

        0 0
        • tomxxx  

          Nevim co je S, ale ja mam na 173 velikost 53.

          Ty jsi taky jasný 53.

          50 je málo a 56 je obrovský.

          1 0
          • Pavlos.84  

            Díky moc oběma, jednoznačně jste mě nasměrovali ;) Nevím proč jsem tak dlouho otálel s otázkou tady na fóru, mohl jsem mít už 2 týdny klid namísto marného hledání :D Ještě jednou díky

            0 0
        • jkcz  

          180cm a 56 rám.

          0 0
    • Cryzyy  

      jezdím rám Cube Cross Race jako zimaka na silnici a nevím o tom, že s tím mám nějaký problém :-)

      0 0
    • Cavendish  

      Sice nemám Cube, ale mám CX4000 (viz profil) a v drtivé většině případů to používám jako dojíždědlo do práce.

      Gumy mám 32mm galusky, ale vešlo by se v pohodě 38. Mám oka na blatníky a širokou stavbu, kam se to vejde.

      Je to 2×10 a na canti brzdách to má 8,9kg a jede to poměrně solidně.

      Neměnil bych za MTB, je to super univerzál. Dost často slouží i jako zimák :)

      0 0
      • Pavlos.84  

        Díky, vypadá dost podobně jako ten Cube, tak pro mě další utvrzení je to správná cesta ;)

        0 0
        • Cavendish  

          Zrovna ve středu sem s tím byl v práci. Hodil sem brašnu pod sedlo, batoh na záda, nasadil světla a frčel. Mám to 30km a přijel sem odpočatý. Lehké převody 46/34 a 13–29 a široké galusky, s tlakem 3 bary, tomu dost pomohlo.

          A když jedu někam dál a nechci sebou tahat batoh, tak přidám brašničku a jedu se toulat do lesa

          0 0
    • Pavlos.84  

      Ještě mě napadlo ke Cubu, jaké máte prosím zkušenosti s orig. koly? Uvádí CUBE CX 2.1 (nejsou TR) ale nikde k nim nic jiného nemohu najít. Zbytek výbavy se mi dost líbí, tak jen jestli kola / náboje nedělali někomu po čase problémy? Děkuji ;)

      0 0
      • jkcz  

        Na tom mém starším modelu byly Fulcrumy taktez dušové, nebyly TR. Bezduše jsem zkoušel (schwalbe gravel g one), ale nebylo to dobré, při defektu okamžitě vyskočily patky a v terénu samozřejmě bez nároku to nahodit. Což se dalo čekat – profil ráfku není pro bezduše vhodný. To byl taky jeden z důvodů, proč jsem pořizoval další sadu zápletů. Samozřejmě nevím, jak se ty neTR 2016 liší od těch aktuálně dodávaných 2022.

        0 0
      • virtualcop  

        Kola asi nemá cenu moc řešit – v podstatě všichni výrobci dávají na kola do ± 50k většinou dost naprostej základ (u Cube to budou asi nějaké OEM Alex Rims), na ty nejvyšší karbony dávají nějaké lepší Newmen. U Spešlu dostaneš podobně „kvalitní“ záplety (třeba Axis s DT Swiss ráfky) i na kolech za 100k a více. Kola (záplety) se většinou „ojebávají“ vůči ceně a výbavě kola úplně nejvíc (čest světlým výjimkám).

        Bral bych to tak, že je asi optimální je „odjezdit“, jak to jde, nebo nechat třeba na zimu a poohlédnout se po lepších kolech (třeba Mavic Allroad nejsou špatné a dají se koupit za ±6k).

        0 0
        • Pavlos.84  

          To zní dobře.. dám jim teda šanci.. díky moc všem za cenné rady a detaily, zariskoval jsem a kolo objednal ;) Teď už jen doufat že dorazí, a že dorazí ve stejné velikosti a stavu jako bych si přál :)

          Ještě jednou díky moc všem a za pár dní „snad“ poreferuji ;)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.