crossmax st nebo american classic či něco jiného:-)

198 nepřečtených
  • misaxxx

    Ahoj může mě někdo říci které zapletené kola bych si měl koupit na žiletku HT S-W od Spešla..Cena do 15 000Kč.

    zvažuji tyto:

    American Classic

    http://www.amclassic.com/…tb26disc.php

    nebo

    Mavic Mavic Crrossmax ST

    http://mtb.mavic.com/…/Crossmax-ST

    nebo něco jiného? DT Swiss a podobně?

    Vážím 80kg..přez léto i méně. Jezdím MTB maratony např. Sudety, přez šutry ano, ale nikdy na tom neskáču a podobně.

    Díky moc za podmětné připomínky.

    Měl jsem Allmountain od A.C. a musel jsem je vrátit…

    0 0
    • misaxxx  

      Cena je cca 15 000, tedy tato suma není dogma. A.C. jsem koupil za 12 500kč a jsel ochotný dát i více. tedy připlatit na cca ±15cku

      0 0
      • JMT  

        Řešil jsem podobný problém, po zvážení všech pro a proti čekám na http://www.kupkolo.cz/…6-der_z4674/

        0 0
        • Hnoj  

          Tak to je s prominutím naprostá tupost…

          0 0
          • JMT  

            Důvod ?

            0 0
            • JMT  

              A jsem na ty argumenty fakt zvědavej :-P

              0 0
              • yetti  

                Taky by mě to zajímalo. Já mám pořád SLR za top kola

                0 0
            • Hnoj  

              Až do letoška se volnoběžnej mechanismus (kterej je největší slabinou těhle kol) od roku 99 nezměnil, dle mýho názoru je to po Shimano nejhorší ořech vůbec. Utahování drátů je taky často docela komedie, když se ten nipl rozletí na tisíc kusů, apod…

              Stará dobrá klasika (rozuměnj ruční náplet) je v mnoha ohledech nejlepší…

              Když MAXy tak letošní ST a SLR…

              0 0
              • JMT  

                Stavajici XL ktere nahrazuji mají najeto přes 40 000km za 9 let…

                Ořech jsem za dobu mazal myslim tak 3* olejem na kola a šicí stroje. Naprosto žádný problémy a geniálně jednoduchej system

                Niple se dají kvalitním klíčen zcela v pohodě dotahovat/povolovat (tim myslim ten kovovej za 200czk) ale nevidim v tom problém, protože za celou dobu jsem na přední kolo nešáhl a zadní jen když se přeplejtal podél od ventilku prasklej ráfek.

                Takže jako jedinou slabinu beru praskající ráfek, ale nadruhou stranu to je asi nutno brát jako daň za nízkou váhu. Navíc oba co mi praskly, praskly v dobách kdy jsem jezdil 60 psi v 2,3 gumách a měl kolem 100kg.

                Navíc perfektně fungující UST, design a když jsem dal jakýkoli jiný kola s běžnym zápletem tak to při stejné, nebo i nižší váze prostě nejelo. Dokonce i má drahá si tohoto jevu všimla, když jsem jí dal na kolo Cmaxy (nevěděla o tom, pouze si pochvalovala jak to jede…)

                Tak asi tak :-)

                Stále čekám na nějakej opravdovej problém kterej mi napíšeš :-)

                0 0
                • Hnoj  

                  Já tohle vidím, jako opravdové problémy, protože mi Maxů prodej rukama daleko více než tobě a zpravidla řeším právě tyhle dvě věci… Pokud ti to nevadí, užij si svoje nový cirkusový kola.

                  0 0
                  • JMT  

                    Vidis jako problem ze jednou za dva roky musis namazat orech trema kapkama oleje za 25 korun, nebo snad to ze si musis ke kolum za 10klacku koupit jeste za nehorazny 200 centrklic ? :-)

                    0 0
                    • scret  

                      divne, ja pokazdy dostal centrklic ke kolum – kupovany cca 4 Cmaxy a 1 CTraily…

                      0 0
                      • jecnak  

                        To jo ale plastovy. Ten se hodi tak na, snad radsi na nic.

                        0 0
                      • JMT  

                        Jasny, ale ten kretenskej plastovej, ten nici niple. Lepsi si koupit za 200 kvalitni dilenskej kovovej

                        0 0
                    • Rubi  

                      a co ten problem ze ti 2* prasknul rafek, to je jako v pohode jo? :))

                      0 0
                      • JMT  

                        Vzhledem k vaze rafku/zapleteneho kola, jizdnimu stylu, jezdenemu tlaku a me vaze (100kg) v te dobe nevidim problem ze po 12000km praskne rafek.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          to je víc než v pohodě. Mě to vychází ráfek na 10000km zhruba. A ne tím, že je odpravím pádem, prostě prasknou podélně. A to mám 72kg

                          0 0
                  • JMT  

                    Hehe, sranda číst historii. Kola držej bez naprostýho problému, celá sezóna bez jediné chybičky a předpokládám že ještě dlouho sloužit budou. Maj najeto něco kolem 300km a počítám že příští rok to zdaleka ani nezdvojnásobím :-D

                    0 0
                    • McBlacky  

                      ty jo a nepřeháníš ten nájezd :) už bych je pomalu vyměnil. Jetý dvě sezony, to je na vyhození :)

                      0 0
                    • scret  

                      nezapomnels tam jednu nulu?:))

                      0 0
                • scret  

                  za 40tkm jsi mazal orech jen 3×???

                  hmm, zrejme nejaka zazracna serie…:)

                  0 0
                  • JMT  

                    Asi jo, byly kupovany za plnou cenu primo od kastaru. Zena mela kupovany sundany z kola „OEM“ a tam bylo nutno mazat orech cca po 1000–2000km dle podminek kde se jezdilo. Treba nahoda…buh vi

                    0 0
        • misaxxx  

          ahoj do ročníku 2011 bych nešel…ale díky za názor

          0 0
          • Lubin97  

            mohu se zeptat jaký důvod je nebrat model Cmax ST 2011?

            teda pokud to bylo o cmax ST, ten odkaz na kupkolo nefunguje..

            dík

            0 0
            • Vilém  

              Odkaz byl na SLR, ne na ST.

              Ze nefunguje se nedivim, kdyz vytahnes 1,5 roku starou diskusi.

              0 0
              • Lubin97  

                já se nedivil, jen to kontatoval..že je stará vím, ale co, otvírat nový vlákno k tomu nebudu ;)

                já si domyslel že jsou to ST, tak to je pak ..snad…ok :)

                dík za reakci

                0 0
            • scret  

              Jinak k tve otazce – 2012ky jsou prepracovany kola, maji novej lepsi orech a naby s moznosti montaze ruznych pevnych os…

              Na ST 2011ky lze jen predni 15mm/RU a zadni RU…

              0 0
    • Bysto  

      za 15 už asi vpoho zapletieš niečo na 240s s NT a CX. Skús napísať hnojovi. Alebo potom tie SLR-ka, na závody a HT sú ST zbytočne odolné

      0 0
      • misaxxx  

        máš pocit že jsoui zbytečně odolené STčka nebo SLRka? trochu jsem se vtvé větě nezorientoval…

        0 0
        • Bysto  

          vkľude mu musia stačiť SLR, keď sa pozrieš na závody, tak ich má každý druhý na čele a to musia dostávať pekné kapky, tak si myslím, že to niečo vydrží, ale aj tak by som radšej zaplietol niečo na 240s/tune+NT+CX, to by mohlo výjsť

          0 0
          • misaxxx  

            ty ale SLR je vyšší řada než ST…není to myšleno nějak naopak?

            0 0
            • Bysto  

              SLR sú XC kola, ST už sú trailové, potom máš SX na enduro a Deemax na DH, cena ±2000–3000 rovnaká u všetkých

              0 0
              • misaxxx  

                na stránkách mavicu píši že ST jsou XC kola chytře přizpůsobené též pro cross-mountain nebo také k dispozici pro cross-mountain jízdu…

                Cross-country technologies smartly adapted to Cross-mountain

                Cross-country responsiveness available for Cross-mountain

                0 0
              • scret  

                SLR – XC

                ST – XC-trail

                SX – AM-lehke EN

                0 0
          • scret  

            SLR 2012 zrejme nesezene do 15tis., navic si myslim, ze STcka jsou sazka na jistotu, vydrzej vic…

            A nemuzes to brat podle zavodniku, tem jde hlavne o vahu a to co jim daj sponzori… Je mu celkem jedno jestli mu ty kola vydrzej jednu sezonu… Proto si muzou dovolit jezdit SLRka a davat jim takovou cocku:)

            0 0
            • McBlacky  

              tak nábu mají stejnou ST i SLR. největší rozdíl je v drátech, SLR jak je mají ploché tak ve vyšší rychlosti líp jedou.

              0 0
              • jIrI___  

                Nemají SLR oproti ST i nějak odlehčovaný ráfek?

                0 0
                • McBlacky  

                  já psal největší rozdíl. Ráfek pro 2012 už má shodnou šířku 19mm pro obě provedení. SLR je odlehčenej, ale o kolik netuším.

                  Dřív to bylo 17mm proti 19 u ST.

                  0 0
                  • scret  

                    myslim, ze rafek je trochu jinej a neni jiny i pocet dratu? Z hlavy si to ted nevybavuju…

                    Kazdopadne SLR a ST 2012 neni takovy rozdil jako to bylo u starsich typu…

                    Osobne by me samotnyho zajimalo, kolik toho novy SLRka vydrzej… Bohuzel na testovani darem je asi nedostanu:))

                    0 0
    • yetti  

      Jezdím American Classic 350 a Mavic SLR, což jsou sice jiný modely, ale chovat se to bude podle mě hodně podobně. AC má měkký náby, takže při záběru pořád škrtají kotouče (hlavně na předním kole, ale výplet je celkem slušně tuhej. Někdo si stěžuje na špatně zatěsněný náby a mizernou výdrž ložisek, ale mě zatím fungujou skvěle. SLR mají náby perfektní, ale výplet se pode mnou celkem vlní, ale jedou parádně a zatím drží. Já bych šel do těch Crossmaxů ST

      0 0
      • jonti  

        Jak dlouho je už máš a kdy jsi nechával dotahovat výplet? SLR by měli mít výplet v záběru výrazně tužší než AC. Minimálně jednou ročně to chce zkontrolovat, málo napnuté dráty víc namáhají dráty, ráfek a nábu.

        0 0
    • scret  

      rozhodne novy STcka… anebo vzit neco od Fulcrumu anebo klasiku.. do 15tis. se da zaplict kombinace 240/ZTR

      0 0
      • misaxxx  

        Ahoj díky za info- ono zapletené kola ručně a strojově se nadají přeci porovnávat-nebo ano? Jsou mě jinak sympatické asi ty STčka. Na firmu A.C. vlastně nemam moc dobré názory.

        Nevíte jestli mavic má něco jako zákaznickou linku a podobně?

        0 0
        • scret  

          nekdo tvrdi ze tuhost je srovnatelna, ja tvrdim, ze tovarni mi prijdou tuzsi…

          AC bych nebral snad ani za pulku:)

          0 0
          • misaxxx  

            také mam takový názor ikdyž jsem laik. AC by jsi nebral ani za půlku proč?

            0 0
          • jecnak  

            Do boku? Do zaberu? Pokud si na stejne kolo nezaujate sednu a projedu se s SLR a AC, tak nepoznam rozdil.

            0 0
            • misaxxx  

              a pokud nepoznáš rozdíl tak se musí člověk rozhodovat ve vlastnostech dalších…např doba použitelnosti-výdrže.

              Ty by jsi upřednostnil které?

              0 0
              • jecnak  

                Nevim. Podle me to jsou porovnatelny kola. Kazdy ma svoje problemy. Vyhoda pro nekoho je, ze SLR jsou UST kola bez pasky, coz nese vyhodu, ze plast lip sedi v patkach v extremnich situacich, ale zas montaz nekterych neUST plastu s NoTubes je slozitejsi. Design je vec individualni. Oboje kola maji moznost doseridit vuli lozisek. Oboje vazi podobne. Zatesneni lozisek mi prijde podobny – nebrat wapkou do naboju. Upinaky AC jsou tak na vyhozeni, Mavic jsou lepsi i kdyz obcas chytaj vuli v pacce a pak to klape. SLRka praskaly klem ventilku.

                Nejlehci ZTR rafky jsou i s dobrym vypletem hodne meky do boku a na zavody jsou tak na dve sezony. V kombinaci s lehkou malo tuhou vidli je to uz dost neprijemna sestava, ale na zavodech je to celkem sumak a clovek si zvykne na vsechno.

                0 0
                • misaxxx  

                  to je rozumné zhodnocení. děkuji! Ano váha podobná ikdyž A.C: o deset deka lehčí (to je mi jedno). U mavicu ST jsem jenom měl obavy že je ořech či co z duralu a proto se dost ptám na výdrž. je jasné že mavic je o víc jak 2tisíce dražší ale hodně recenzí jsou spíše právě pro Mavic ST.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Pokud pouzijes kazetu s unasecem, tak te duralovy orech nemusi vubec trapit.

                    0 0
                    • misaxxx  

                      rozumím díky moc…

                      0 0
                    • scret  

                      nemyslim si, viz. moje novy SXka… samozrejme nejvetsi pastorky drzej na unaseci, ale tusim 2.-3. nejmensi se zakusuje do orechu (kazeta XT). Otazka jestli je to jen lehky kousnuti a dal uz to nepojede, nebo se budou zakusovat vic a vic…

                      Stary Mavic orech byl v tomhle v pohode, zrejme meli kluci francouzsky malej odbyt orechu, tak je udelaly nove z hliny…

                      0 0
                      • jecnak  

                        Zalezi na zpusobu razeni a jizdy. Videl jsem prokousany a otoceny pastorek i na ocelovem orechu.

                        0 0
                        • scret  

                          ja mam slabej motor a jezdim frekvencne, takze to u me nehrozi:)

                          0 0
                  • jecnak  

                    Jinac AC je lehci prave diky nabojum, ktere jsou hodne odlehcene.

                    0 0
                    • misaxxx  

                      aha tím možná náchylnější na poškození že?

                      docela mě sere jak všechno se te´d jede z duralu…mam kliky SRAM X9 a levá klika se stahuje duralovým šroubem- o víkendu jsem ho ztrhnul…:-)

                      0 0
                      • jecnak  

                        Ne, proste jen jina konstrukce. Nevidel jsem roztrzenou AC nabu. Spis tam muzou vic skrtat kotouce.

                        0 0
                      • yetti  

                        Spíš jsou ty AC náby výrazně měkčí a díky tomu škrtají kotouče, ale jinak fungují OK.

                        0 0
                  • jonti  

                    AC nema duralovy orech? Nemam je, ale vsechny lehci naboje co jsem mel maji duralovy orech.

                    0 0
                    • scret  

                      skoro bych rekl, ze ano… snad tu nekdo psal kdysi o zakusovani kazety do orechu… ale krk za to do ohne nedam…

                      0 0
                      • jecnak  

                        Ma, ale ma na nem ocelove vlozky branici zakusovani. http://www.amclassic.com/…_sixpawl.jpg

                        0 0
                        • scret  

                          tak ze by ty starsi AC toto nemeli? Vim, ze nekdo tam snad daval kovovej plisek nebo dratek…

                          0 0
                          • jecnak  

                            Ne starsi tohle reseni nemaji. Bulda zakusovani kazety resil vlozenim rozkleplych injekcnich jehel mezi kazetu a orech ve stejnem miste jako jsou ty u vlozky AC.

                            0 0
                            • scret  

                              no to me trochu stve na novych CMaxech, ze dali alu orech, prtze treba u SX zustala vaha stejna a pritom orech je min odolny… a to i pri pouziti kazety na unaseci…

                              0 0
            • yetti  

              Já ten rozdíl poznám, ale oboje jsou výborná kola.

              0 0
              • misaxxx  

                která myslíš vydrží více?

                0 0
                • yetti  

                  Oboje mám třetí sezonu a na Mavicu už mám měněný zadní ráfek a přední kolo bude muset nutně do servisu, protože se povolil výplet a potřebuje dotáhnout. AC mají najeto podobně a zatím jsem na ně nemusel sáhnout (na náboje vapkou nestříkám :-)

                  Já to mám tak, že když jedu někam na dovolenou, tak jezdím raději AC, protože se dají snáze servisovat (i když jsem to zatím nepotřeboval). Beru to tak, že je v případě potřeby můžu přecentrovat sám, drát seženu v jakémkoli servisu a případné přepletení na libovolný ráfek s 32dírama by tké nebyl problém. Řešit někde v horách servis na SLR, by asi nebylo úplně jednoduché.

                  Takže za mě to jsou srovnatelná kola, přičemž AC se dá sehnat výrazně levněji, ale Mavic vypadá o dost lépe. Z mého pohledu ani jedno není špatný kauf.

                  0 0
                  • misaxxx  

                    Počkat- ty Mavicy (já chci ST čka) mají nejaké spešl dráty? když si jeden koupím jako náhradní tak si ho sám nevyměním někde na dofče? jinak jistému problému rozumím že to může být složitejší

                    0 0
                    • jecnak  

                      Vsechny Mavic kola maj spesl draty. Cmaxy maj duralove rovne s niplem. Byvaji i tri ruzne delky dratu pro jedny kola. Drat stoji zhruba stovku.

                      0 0
                      • misaxxx  

                        tak to jsem netušil..ikdyž vlastně něco jsem slyšel. A když budu mít ty tři typy drátu sebou na dofče, zvládne to trochu šikovnější člověk vyměnit?

                        0 0
                        • jecnak  

                          Zvladne. Na druhou stranu pokud si vyplet neprocisnes klackem, tak pravdepodobnost vymeny je velmi mala. Mne za nejaky 60000km na starych Vckovych Cmaxech XLkach prasknul jeden drat. Zadni vyplet se mi ale podarilo vycisnout klackem, takze sel rafek (vytrzeny zavit pro nipl) + 5 dratu.

                          0 0
                          • misaxxx  

                            co to znamená vyčísnout? Dál také moc nerozumím…5drátů v hajzlu? nebo jsi sám vyměnil 5drátů?

                            0 0
                    • yetti  

                      Ty dráty jsou hliníkový (slitina Zircal nebo tak nějak) a jsou dost citlivý na dotažení. Takže to servisovat bez tenzometru není moc dobrý. Navíc jak je těch drátů málo, tak jsou mnohem víc napnutý a když jeden rupne, tak se kolo asi pěkně rozhodí. Mě teda zatím „pouze“ prasknul ráfek u niple, ale servis je obecně docela drahá sranda a musel jsem to poslat do Kastaru, protože tady v Plzni to nikdo nechtěl dělat a celkem to trvalo. Naq druhou stranu kdyby mi na AC prasknul ráfek a chtěl bych originál, tak ani nevím zda a kde se dá koupit, protože jsem na ně zatím nikde nenarazil.

                      0 0
                      • misaxxx  

                        Hm to nejsou moc pěkné informace…

                        na A.C. ráfky obecně je dost veliký problem sehnat např. nové ventilky s plastovou podložkou. Pak já přišel do kontaktu s dealerem pro Č.R. a komentář zde nebudu psát, páč by mě admin zablokoval diskuzi či smazal příspěvek.

                        Dále A.C. firma nemá žádný custom servis-prostě je všechno necháno na zlovůli výhradního zastoupení kšeftmana.

                        O servisu když se něco posere tak bych řekl že je na tom lépe mavic-to jsou aspoň evropani…

                        0 0
                        • scret  

                          jak pise yetti, u alu dratu je potreba nastavit spravnou tenzi, coz tezko udelas podle citu… navic diky mensimu poctu dratu je serizeni, pripadne vytrzeni jednoho dratu, slozitejsi…

                          0 0
                      • misaxxx  

                        Hm to nejsou moc pěkné informace…

                        na A.C. ráfky obecně je dost veliký problem sehnat např. nové ventilky s plastovou podložkou. Pak já přišel do kontaktu s dealerem pro Č.R. a komentář zde nebudu psát, páč by mě admin zablokoval diskuzi či smazal příspěvek.

                        Dále A.C. firma nemá žádný custom servis-prostě je všechno necháno na zlovůli výhradního zastoupení kšeftmana.

                        O servisu když se něco posere tak bych řekl že je na tom lépe mavic-to jsou aspoň evropani…

                        0 0
                        • jecnak  

                          Na AC pasujou samozrejme jakykoli jiny UST ventilky. Co se tyce nahradnich dilu, tak loziska koupis kdekoli v loziskarne, orechy a naby ma Cykloprofi skladem, rafky nevim ale nejaky asi taky.

                          Funkcnost zastoupeni Mavicu v CR je lepsi nekomentovat. Nejvhodnejsi je asi kontaktovat Budinu v Liberci, ktery z velkoskladu Mavic doveze jakykoli nahradni dil, pokud je dostupny.

                          0 0
                      • JMT  

                        Když mi prasknul drát, nestalo se nic, kolo se stále točilo prakticky rovně. První drát prasknul po cca 40kkm a hlavně po „ataku kamenem/klackem“

                        0 0
                      • scret  

                        ty mas zrejme SLR, on by bral STcka a navic jeste nove, takze tam bych se praskani rafku tolik nebal…

                        Mel jsem dvoje starsi STcka a uplne v pohode…

                        0 0
                    • scret  

                      jak pise jecnak, CMaxy maji spesl draty, resp. takove hlinikove trubicky:)

                      0 0
                      • JMT  

                        Ty jo, aby se tomu dalo rikat trubicka tak by to muselo bejt duty :-P

                        0 0
            • scret  

              nevim, jak jsou na tom konkretne AC, ale u Cmaxu mi prijde jak kdyz jedu na „drezine po kolejich“… U klasiky jsem ten pocit nemel…

              0 0
    • jonys  

      Zdar. Procházím podobným filtrováním nabídek (chcu jít do pevné osy), takže jsem se tu leccos dozvěděl. Ty AM od AC jsi měl jako půjčený, nebo co znamená „musel jsem je vrátit“? A jak se jevily? Uvažoval jsem i o nich. Já to teda chci na Trance 140/125, váhu i jízdní styl mám podobný, občas si skočím :-)

      Prosím i ostatní o případné další rady a tipy.

      0 0
      • kubad  

        a proč si nenecháš zaplest Hope + ZTR Arch ? případně Flow ?

        levnější trochu s WTB I23?

        odolnost servisovatelnost vše bude na lepší úrovni. UST řešení naprosto bez problémů

        0 0
        • jonys  

          O UST řešení mi nejde. No zatím jsem projížděl jen nabídky kompletů…Takže Hope Pro2 myslíš? Ty Archy jsou dost pevný? A jaký bys volil dráty? Cenově by to, myslíš, bylo do 15?

          0 0
          • kubad  

            v klidu pod 10. draty DtComp, nebo SuperComp. odolnost je cca pro tu kategorii co uvadis zdvih. a urcite na tom budou lip nez AC

            0 0
            • jonys  

              Hnoj to má na webu s drátama Sapim laser. Ale zúžení na 1.5 mě skoro děsí…Nebrat?

              0 0
              • kubad  

                tak zaplést si to můžeš nechat na čem chceš :D

                pokud je to na chrtí full a máš do 75kg tak klidně sapim Laser

                jinak Sapim Race bude vhodnější

                0 0
                • jonys  

                  Hubnout se mi nechce, půjdu do těch DT :-)

                  Díkec.

                  0 0
                  • scret  

                    porad se s Hnojem, poradi ti myslim dobre, co se tyka dratu…

                    Ja bych klidne volil DT supercompy…

                    0 0
                  • kubad  

                    DT Competition a Sapim Race je to samé Dr trochu dražší.

                    osobně bych na takové kola volil DT SuperComp jsou lehčí dostatečně pevné, ale dražší.

                    domluv se s Hnojem on ti to zaplete, nebo klidně nápis mě zvládnu to taky.

                    ale bikez je blíž

                    0 0
      • scret  

        jak pise kubad, pokud uvazujes o AC, tak bych radsi vzal Hope/ZTR Arch…

        0 0
      • misaxxx  

        Ahoj A.C. jsem musel vrátit protože mě HÁZELY! Ptáte se co to znamená? že byly nevycentrované? Ne házely- to znamená že byly dost silně nevyvážené!! Asi se budete mě smát ale po asi dvou mesících peripetíí s dealerem pro ČR a psaní do USA jsem peníze obdržel nazpět. A NYNÍ píšu dál-

        Koupil jsem MAVICY a když porovnám A.C. a výše uvedené tak to se nedá porovnat. Mavicy jsou super tvrdé kola, nabyté energíí, na které je absoultní spoleh (už jsem hodil na nich orovskou tlamu a kola se ani nepohla- přičemž dopadly kola na bok a řáchla sebou o zlom).

        U A.C. ted dojem byl takový že sice vypadají pěkně ale nikdy a snaží se podat co nejserioznější výkon tak na úroveň mavicu v zatáčkách a podobně se nikdy nevyrovnají mavicu.

        HOWGH

        0 0
        • jIrI___  

          Z Cmaxů ST mám stejný pocit jako ty, bytelná tuhá kola s relativně slušnou hmotností.

          0 0
          • misaxxx  

            Přesně tak. To že mají horší servis- dráty a podobně tak to mě vůbec napálí. Řekl bych že to budu potřebovat maximálně tak po obrovské bouračce ale je otázka jestli to spíše přežiji já sám…

            Jinak ty kola A.C. jak byly nevyvážené- tak nejmarkantnější to bylo když jsem sundal plášt- nadzvihl zadní kolo a porádně roztočil. Kopalo mě to do rámu jak prase.

            Jinak A.C. jsem chtěl jako blázen…Z MAVICU jsem absolutně spokojený- jsou to kola par excelanc:-)

            0 0
            • scret  

              no, pokud mas CMaxy 2012, pak OK… Pokud starsi rocniky, vylozene orech nesmrtelny neni…

              0 0
              • misaxxx  

                Ano mam model 2012..jsou fakt skvělé. design také pěkný-odfrézování tam není…

                0 0
                • jecnak  

                  SLR 2012 samozrejme maji odfrezovani take. Kazdopadne srovnavat ST a AC v tuhosti je dost slozite, kdyz vahovy rozdil je 100g ve prospech AC. Navic AC ma sirsi rafek.

                  Souhlasim, ze Cmax jede jinak, ale urcite bych netvrdil, ze lip. Proste dik zircal vypletu se kola chovaji jinak.

                  0 0
                  • misaxxx  

                    jistě máš něco na mysli- můžeš být prosím konkrétní (stačí mě i subjektivně). Zircal podle tebe se chová jak? Pokud se nedaj srovnat a nejedou Cmax lépe pak výplet klasický oproti zirkonu jede tedy také jak?…Váhový rozdíl tam je ve prospěch A.C. ale mam pocit že to je právě na úkor tuhosti.

                    Jo když jedu klasický výplet tak se mě v zatáčce někdy výplet docela příjemně tak nějak propruží či promlaskne takže mě nevyhodí když do toho ve správný moment říznu… když je super pevný výplet tak s timhle nemůžu počítat- to je jasný

                    0 0
                    • yetti  

                      Nevím jaký AC jsi měl a zda jsi měl správně dotažený výplet, protože moje AC jsou do stran tužší než Mavic.

                      0 0
                      • Vilém  

                        A jak byl dotazeny vyplet toho Mavicu? :)

                        0 0
                      • kubad  

                        tak takove AC bych bral taky :-)

                        0 0
                      • McBlacky  

                        tak to jsi asi jediný, na silnici to většině lidí škrtalo v náklonu o špalky a o silovém spurtu radši nemluvit. Na MTB ve 26" se to jakž takže dalo, ale musel se výplet utáhnout jako prase. Ve 29" bych se tomu vyhnul obloukem.

                        0 0
                    • jecnak  

                      Jinak nez subjektivne ani srovnavat nemuzu ;-). Kazopadne proc neni fair srovnavat ty kola je prave hmotnost. Tech 100g dolu se musi nekde projevit a jasne se to projevuje na tuhosti naboju (pokud si vezmes Gaussovu krivku vyskytu hmotnosi u kol, tak uz jsme rozhodne mimo prumer, tedy v extremu a tedy kazdy gram dolu je hodne znat a necim zaplacen). Bocni tuhost vypletu je paradoxne lepsi u AC, ale mene tuhe naby to pak zabiji. Ve srovnani chovani v zatacce vychazi ale AC lip, protoze maj vyrazne sirsi rafek (srovnavam s SLR) a bezdusovy plast se nema tendenci zvejkat pres patku a v extremnim pripade ustrelit ci ufouknout tlak (je to znat i v sirce 2.1). SLRka zas lip jedou do zaberu, protoze maj letmo uchycene draty v nabe a nemaj dotyk dratu, takze v zaberu nedochazi k propruzeni dratu a ani k treni dratu o sebe. Draty jsou u SLR namahany jen na tah, nikoliv na ohyb jako u klasiky. To je z velke casti kouzlo Cmaxu.

                      Netvrdim, ze mam patent na rozum, jen prezentuju to co jsem za mnoho kilometru na ST a SLR odpozoroval a srovnavam s mensim poctem km na AC. Ani jedny kola nejsou spatny a i dneska bych mel pri koupi dilema, zvlast pokud by udelali nejaky decentni design na lehkych Cmaxech.

                      0 0
                      • yetti  

                        Mám přesně stejné pocity – AC je citelně tužší do stran než SLR a naopak Mavic je tužší do záběru.

                        0 0
        • jecnak  

          Ja mam ze svych starsich SLR dost smisene pocity. Zvlast sirka rafku je limitujici i na XC. Navic design novejsich verzi se stribrnym odfrezovanim rafku je pro me vylozene odpudivy.

          0 0
    • Jester  

      Se taky trochu přiživím. Víceméně jsem rozhodlý pro Cmax ST. Chtěl bych se zeptat, jestli bude něčemu vadit, když na ně budu používat Schwalbe TBR s duší. Kdesi MlokCZ tším psal, že by je pro tuto kombinaci nepořizoval …

      Díky za odpověď.

      0 0
      • jecnak  

        Nejspis proto, ze je to hloupa kombinace. Kdyz v tomhle pripade staci nalejt tmel a dat UST ventilky a jezdis bez dusi.

        0 0
        • Jester  

          OK. Díky.

          No já jsem ze staré školy a nějak důveru k UST nemám. I když je to teda ničím nepodložené. ;-)

          0 0
          • jecnak  

            Byt tebou, tak to zkusim. Za ventilky za par stovek – tedy totez co za duse a za tmel taky nejak tak. Sam jsem STcka ze zacatku vozil s dusema, ale dneska bych uz o dusich vubec neuvazoval. Pro me jsou duse na MTB mrtvy. Na silnici uz taky postupne prechazim na UST na treninkovych kolech.

            0 0
            • scret  

              presne tak, tube is dead:)

              ventilky navic dostane ke kolum, takze staci jen mliko a tradaa… A jak pises, myslim, ze kdo prejde na temnou stranu bezdusi, uz neni cesty zpet:))

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • jIrI___  

        Jak psal jecnak… Navíc jsem ještě kdesi četl, že při použití duše praskají ráfky. Psalo se to tuším ale k SLR.

        0 0
        • jecnak  

          Na praskani ma vliv jen tlak a zpusob jizdy.

          0 0
        • scret  

          rafky (u starsi SLR) praskaji a neni to jen z duvodu dusi nebo vys.tlaku… U novych SLR by mel byt snad uz klid…

          0 0
          • JMT  

            Praskly mi i dva stary xl rafky (ale mohlo to byt tlakem)

            0 0
            • scret  

              tlak, praseni, vys.vaha – to jsou faktory, ktery k tomu prispivaj…

              Po kolika km ti ruply?

              0 0
              • JMT  

                vždy cca po 10–15kkm, měly nárok :-)

                0 0
                • scret  

                  tak, pokud rafek rupne po 15tkm, ma na to myslim narok:)

                  Bohuzel treba SLR praskaly daleko driv..

                  0 0
                  • JMT  

                    To testuju teď, jem na 200km a zatím asi drží :-)

                    0 0
                    • scret  

                      ty mas SLR? jake?

                      ja bych treba do 2012tek sel, zajimalo by me jak na tom jsou, ale za ty prachy..?

                      0 0
                      • JMT  

                        2011… :-) 2012 uz byly o moc drazsi a s orechem jsem nikdy problem nemel, tak jsem to risknul

                        0 0
      • MlokCZ  

        Jak už bylo napsáno, tak je to hloupá kombinace. Ale určitě jsem nikde nepsal o téhle kombinaci, že by s tím mohl být problém. To musela být nějaká jiná kombinace (problematické jsou hlavně UST pláště na neUST ráfky a ani není zrovna dobrý nápad vozit UST pláště s dušemi; neplést ale TLR s UST), nevím co konkrétně za příspěvek myslíš.

        0 0
        • Jester  

          Já jsem nepsal, že jsi napsal „že by s tím mohl být problém“. Jenom jsi v některém příspěvku psal o vhodnosti použití (různé ráfky x různé pláště) a ta kombinace, kterou chci vozit, tam, asi právem, nebyla.

          Kde přesně to bylo netuším, je toho tady spousta a snažil jsem se vše přečíst, abych se nějak v rámci problematiky zapletených kol zorientoval.

          Jinak díky za Tvoje rady, moc si jich vážím.

          0 0
    • yetti  

      Zneužiju tohle téma abych se zeptal, zda máte někdo u Mavicu také problémy se zouváním a obouváním plášťů? Přijde mi, že aby ráfek těsnil bez duše, tak má větší průměr a když potřebuju zout plášť, tak se s tím musím hrozně prát, abych ho odmáčknul do té prohlubně ve středu ráfku a dostal pod plášť montpáku (většinou si musím vzít nějaké donucovadlo). A při obouvání mám zase problém plášť dobře usadit na ráfku, aby neházel, protože s ním nejde hnout. Prostě zatímco na jiných kolech vyměním plášť za 5minut, tak na Mavicu SLR se s tím drbu půl hodiny :-(

      0 0
      • jIrI___  

        U mě to bylo v kombinaci stará ST + Schwalbe TLR či Michelin Tubeless bez problémů. Jak nafouknutí, tak pak sundání pláště.

        0 0
      • MlokCZ  

        Tohle dělají u některých kousků Schwalbe TLR extra těsné patky.

        S nahozením jsem tedy problém neměl nikdy, u pár kousků snake skin RaR byl velký porod dostat patku pláště z patky ráfku dolů.

        Sice to komplikuje sundání, ale na druhou stranu díky tomu o to lépe plášť drží v patkách ráfku a přispěje to k tomu, že to vydrží mnohem větší extrémy za jízdy, aniž došlo k ufouknutí nebo dokonce svléknutí pláště.

        0 0
        • yetti  

          Přesně tak, největší porod je RaR. Jinak já nemám problém plášť nazout, ale srovnat ho, protože ta patka je tak natěsno, že se jí nechce zapadnout do ráfku.

          0 0
        • jecnak  

          +1

          0 0
      • scret  

        jezdis to s dusi nebo bez?

        Vzdy mi to slo rukou! Nahozeni pak opatrne jednou montpakou…

        Zaskoceni patek resi hodne namydlit a nafouknout alespon na 40PSI… pak neni problem…

        0 0
        • MlokCZ  

          Někde jsem tu popisoval jak jsem jeden kousek RaR nemohl sundat a trápil se s ním snad hodinu.

          První patku jsem při trošku větším násilí dolu dostal, ta druhá nešla. Nepomohlo ani upnutí pláště do svěráku a páčení za ráfek a nakonec jsem na to musel vzít dva šroubováky a násilně podebrat patky (což jsem nechtěl, abych nepoškrábal ráfky, což se samozřejmě lehce stalo, naštěstí jen decentně) a i to šlo hodně blbě.

          0 0
          • scret  

            tak to jsem mel vzdy nejspis stesti… a to mi toho ted proslo rukama taky dost…

            0 0
            • yetti  

              Já mám asi smůlu a dvoje RaR po sobě mi dělají stejný problémy

              0 0
    • bathed  

      Zneužiju vlákno:

      co Easton Heaven 26? (kolo: Specialized Stumpjumper FSR). Dobrá volba nebo v téhle cenové hladině doporučíte něco jiného? Děkuju.

      0 0
      • scret  

        osobni zkusenost nemam, ale par lidi si tu na ne stezovalo a na zahr.forech nejsou na Eastony moc dobre reference..

        0 0
        • bathed  

          takže nějaká cenově, váhově a kvalitativně srovnatelná alternativa? Dík

          0 0
      • Hnoj  

        Strašně špatné náboje :-/ Teče do nich voda, takže ložiska měníš v jednom kuse..

        0 0
        • bathed  

          hmmm, škrtám… Ekvivalent?

          0 0
          • kubad  

            Mavic, Fulcrum, nebo zaplést na Hope ZTR rafky

            0 0
            • RomanH  

              A Cobalty jsou spatny ? Pravda, ne ke vsemu se hodi a vaha taky nic moc.

              0 0
        • vrazdit  

          ty mi porad lezi v hlave, *****, kyby nebyly tak pekne… :)

          prave me odrazuji ty dost spatne reference vsude na webu

          mam dva roky starsi Easton XC ONE a je pravda ze vule v zadnim naboji je trosku porad…

          0 0
          • bathed  

            mně se právě taky líbily…

            0 0
          • šlapatko  

            Jedny Cobalty jsem letos 3× centroval.Neustále se povolujíci niple.Po telefonátu s dovozcem, jsou niple na locktaidu (nebo jak s eto píše).Zatím kola drží.

            Každopádně k takovým kolům je dobré mít náhradní set kol.Náhradní ráfky a dráty jen tak rychle neseženeš.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pan Jan  

      Jako už několikátý zneužiju toto vlákno.

      Mám v plánu pořídit si nový 26" rám a z toho poskládat pěkné Htčko. Otázka osazení je od začátku jasná, jen mám problém s kolama.

      Jelikož je rám na osu 12/142 mm, tak bych potřeboval zadní kolo tohoto rozměru. Dopředu bych se spokojil s RU. Někdo výše v tomto vlákně psal, že je to nezvyklá kombinace, ale já v tom nevidím až takový problém. Jedním z hledisek je i to, že se mi na RU budou lépe shánět vidlice…

      Cenový limit je 12t Kč, rozhodující je jako vždy váha a trvanlivost. Vážím do 80 kg a kdovíjaké prase v terénu nejsem.

      Favoritem byly kola od Fulcrumu, jelikož jsem spokojeným uživatelem FRM 5.

      Chtěl bych co nejméně používat kdovíjaké redukce, protože vždycky jsem měl názor, že vše má být co nejjednoduší.

      Díky za tipy i příp. nabídky

      0 0
      • Kamikaze 591  

        Váha a trvanlivost. To bych šel do ručních zápletů. Za tu cenu by možná šel ArchEX-sapim race-hope pro II.

        Nedávno jsem se taky rozhodoval nad podobným zaměřením kol, ale měl jsem s STčkama strach, když bych někde náhodou odjebal drát, že by byl větší problém jej nahradit než u ručních zápletů.

        0 0
        • Pan Jan  

          Díky za tip, nevypadá to (i podle dřívějších reakcí) vůbec špatně. Sice jsem si původně myslel, že se s váhou dostanu trochu níž, než na 1700 g, ale je pravda, že to vypadá betelně.

          S tím odjebáním máš sic pravdu, ale vím, že i vyražené dráty z RM5 se dají pospravit… Je potřeba být připraven

          0 0
          • Kamikaze 591  

            Tak RM5 bych řekl, že jsou rozšířenější než STčka třeba. Jinak teď vozím superstar tesla-sapim race-arch EX, super cena, hmotnost je 1750g. Ale nebojím se o ty kola.

            0 0
            • Pan Jan  

              No přes večer jsem na to koukal a začínám přemýšlet, že bych tam dal tu kombinaci, cos mi psal výše.

              Jen si říkám, že bych to zkusil s těmi Cresty. K těm 80 kg se blížím jen v únoru, jinak tak okolo 75 kg. Prase zas takový nejsem a přece jen ta váhová úspora tam je…

              0 0
              • Kamikaze 591  

                No, cresty jsem jezdil taky. crest-sapim race-novatec d711/712. Mělo to tuším 1430g. Vozil jsem to ale na karbec HTčku. Na fulla jsem si s tou myšlenkou pohrával, ale když jsem poznal, že tuhost poznám i s mými 75kg, tak jsem nechal cresty. Gramy si nechám na jindy :)

                0 0
                • Pan Jan  

                  No právě, že to moje bude carbon HT, takže to zkusím s Cresty. Nechám to ještě pár dní uležet v hlavě, teď stejně nemám moc času to do detailu řešit.

                  Přesto dík, rady pomohly.

                  0 0
          • jecnak  

            No nevim, kdyz se podivam po okoli, tak neznam nikoho, kdo by nalital na zavodnich kolech pres 50t km a 6 let jako ja na ST Crossmaxech. Za tu dobu 1× rafek z vlastni blbosti, a 3× draty ze stejnych duvodu, 1× predni loziska. Sehnat draty se daji jeste ted bez potizi do par dnu.

            0 0
            • scret  

              ty jsi ale svetla vyjimka:) ikdyz teda XL resp. ST jsou fakt drzaky…

              0 0
    • K2  

      Praktický pohled:

      byli jsme na dovolené ve Walesu a kamarád měl AC a rozsypal se mu ořech.

      Technik v místním bikeshopu mu řekl, že je mu schopný odservisovat Shimano, Mavic ořechy (možná DT už si nepamatuju), ale AC ne – byl to super chlap a nakonec mu půjčil vlastní zadní kolo, takže jsem zajezdili…

      PS: Mi se na Ukrajině vysypal ořech na Shimano XT a taky jsem měl smůlu (tam servisujou jenom Ukrjiny a to kladivem :-), naštěstí to byl poslední den…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.