Co mít doma pro "nehody" a servis při provozu 29" HT bajku?

689 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Scalpela jsem (konečně) doladil ke 100% spokojenosti (ten SRAM T-type byl ode mně jeden velký omyl, přiznávám) a tak uvažuji „fčíl už jen yezdit“ = bude třeba čas od času servisovat + může se přihodit nějaká „nehoda“ (např. klacek v kole apod. – ten už Scalpel jednou zažil a následkem je „podezřelá“ přehazovačka XX1, které už nevěřím, proto jde pryč).

    Držím proto „skladem“ dostatečnou zásobu řetězů, patek pro přehazovačku, brzdových desek pro přední i zadní brzdu, jedny náhradní brzdové kotouče, jedny (starší) SPD pedály, jeden zadní plášť a jednu náhradní přehazovačku + samozřejmě drobnosti jako lanka a koncovky na ně atd.

    Napadá ještě někoho něco, co bych měl mít „v zásobě / na skladě pro strýčka příhodu“?

    Díky předem za nápady.

    0 12
    • Esi  

      druhý bike

      8 0
    • va-bo  

      Vidlice, rafky, kazeta, sedlovka, sedlo. Co jeste se muze pokazit a neda se hned vymenit? :-)

      0 0
      • Esi  

        rám, tlumič, řidítka, brzdy .....

        Pokazí se vždy ten díl který jako náhradní nemáš, přece na dovolené neurveš patku kterou máš v nářadí jako náhradní když můžeš urvat přehazovačku

        3 0
    • VojtaXY  

      Ja bych doporucil 2. vidlici, kdyby byla puvodni na servisu po 50h

      5 0
    • Jason Voorhees  

      Flašku rumu a basu piv, ať nemáš při servisování nervy a žízeň, pak se totiž může něco pokazit.

      4 0
    • mais  

      kompletní nové záplety, vidlici, veškerá kolečka, rám (co kdyby praskl, nebo se při nehodě ohl), řidítka, představec, šrouby, sedlovku sedlo, pláště, duše, lepení, kompletní sadu pro bezduše, sadu na repas vidlice, olej do vidlice, řetěz, patku, přehazovačku, lanka řazení, brzdové páky s pumpama, kotouče, třmeny, brzdovou hadici univerzální délky se sadou, aby si ji moh zakrátit, kliky, střed, hlavové složení, ježka, sponu k sedlovce, pedály.

      Nebo se na to můžeš taky jako každej normální tvor vykašlat, mít doma náhradní plášť a duši, aby se dalo provizorně jezdit a vše ostatní jsou dneska otázky hodin max dnů, než seženeš – pokud nemáš touhu provozovat speciality.

      1 0
      • Esi  

        mám ještě náhradní patku ta se na dovolené obvykle špatně shání, přehazovačku většinou bez potíží koupíš, klidně v německu, rakousku nebo někde jinde i když bude třeba trochu drahá, ale pořád nemusíš kvůli tomu sedět v hotelu.

        Pokud teda máš rám s UDH patkou tak potom jsi v klidu tu asi v zahraničí taky v pohodě seženeš

        0 0
        • mais  

          Já mám v nářadí nějakou uni nouzovou pátku, jinak co jde vozím rock shox nebo Shimano na to jsou díly v každé horní dolní… Možná to není top, ale nejsou starosti

          0 1
          • Esi  

            Přesně tak, mám jen náhradní patku, plášť duši, a mlíko + vercajk. Vše ostatní koupíš a pokud rupne rám nebo vidle tak to je smůla ale vozit s sebou na dovolenou náhradní bike to už by bylo trochu přes čáru i když jsme v partě 3 ze 4 skoro stejně velcí tak že by nám dohromady stačilo vlastně jedno XL :-)

            0 0
        • krabica  

          Náhradní patka není třeba, když má náhradní rám, vymění ho i s patkou…

          5 0
          • Esi  

            toto levnější řešení výměny patky me nenapadlo, BF je prostě studnice moudrosti :-)

            1 0
    • kubad  

      druhý bike, to je jediná jistota

      6 0
      • jmaselnik  

        jediná jistota je ještě třetí bike, co kdyby se pokazil i ten druhý :-)

        9 0
        • skaj  

          Hlavni je ale mit radne propracovany recovery management. Tedy pravidelne testovat zalohu, obnovovat zterele plaste apod. Rovnou bych to daval do ochrane atmosfery jako letadla:)

          2 0
          • Singlespeed  

            Uchovávat pláště případně duše v uzavřených tmavých obalech naplněných N+Co2 je základ :-) .

            1 0
          • TK75  

            Cannondale…

            Kvalita a bezporuchovost se z rámu přenáší na použité komponenty

            Není potřeba nic…NIKDY

            2 0
          • gersa  

            Já se divím, že se najde ještě někdo, kdo to nedělá

            0 0
      • -b-n-x-  

        Druhý a ještě i třetí

        0 0
    • Jakobo  

      Hlavne dostatek hajzlpapiru. Tim zabranis tomu nejhorsimu, ostatni uz vetsinou nejak zvladnes.

      0 0
    • Oswi  

      Já neměl týden ani tu náhradní duši. To už zas nelze doporučit, ale co. Kolo snad není raketoplán nebo? Koupil bych až jak se něco vys.. Díly jsou normálně dostupné. Skoro mám pocit, že už se nemůžeš dočkat až se něco podělá a budeš se v tom konečně moct vrtat… Jezdit a neřešit kraviny. Toť má rada :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Jo, zapoměl jsem co ještě mám doma: jedny SPD kufry a několik 26z převodníků.

      1 0
    • Smazaný účet  

      A opět, odfiltruju-li satiru a nenávist, tak tady zaznělo to, co mě taky napadlo během cesty domů z prce = druhá (stejná) vidle se spodním kroužkem hlavy a prohazovat je, když jedna z nich půjde na (velký, 200 mhod, na malý á 50 mhod kašlu) servis. Musím to ještě promyslet, ale líbí se mi ta myšlenka.

      0 3
      • kubad  

        dej tam pevnou a máš po starostech

        5 0
      • jmaselnik  

        jediný, co má fakt smysl, je druhý funkční kolo. Jestli chceš fakt jezdit bezvýpadkově, žádná jiná kloudná alternativa neexistuje.

        10 0
      • mr.antik  

        tak ty plánované věci se snad dají časově namířit třeba na zimu, ne? Za mě jediný smysl je patka, pláště, duše, spojka na řetěz, prostě najká ta drobota, ale zbytek koupíš do 24h na netu.

        a pak už jen nějaké prů.erové díly o kterých víš, že nejsou spolehlivé a hrozí reklamace, ale takové se na kole snažím nemít. Jinak mám samozřejmě silničku a zbytkáče na pumptre, takže 14 dnů bez jednice přežiju.

        1 0
    • Jirra  

      Mohlo by se hodit.

      1 0
    • gerrard  

      Po důkladném prostudování vlákna doporučuju doplnit lexaurin a ginko bilobu. :)

      3 1
    • va-bo  

      Nejlepe je mit nablizku znameho servisaka, ktery ma vetsinu dilu skladem, vcetne nahradni vidlice :-)

      1 0
      • Esi  

        Takto jsi to myslel ? jen to chce dát nahoru jiné stroje :-)

        1 0
        • pavelxy  

          Pro pavprocha by to bylo stejně málo…:D

          0 0
          • Esi  

            tak samozřejmě protože náhradní stroj na střeše auta za větru a děště přepravou trpí a potom by nedej bože při jízdě proti kopci mohlo vrzat hlavko :-) tak že pro nej jediné použitelné je kamion

            2 0
    • Smazaný účet  

      To jsou zase hromady „pindů“. Druhý bajk opravdu ne. Druhou vidli možná. Zazněly tady ještě spojky na řetěz – samozřejmě mám jich pár skladem. Ještě někoho něco napadne?

      0 0
      • J1RKA  

        momentovej klic?

        1 0
      • jmaselnik  

        to nejsou žádný „pindy“, ale reálný zkušenosti lidí, kteří na tom kole asi taky trochu jezdí. Reálně držet doma věci, který se kazí jednou za x-let, jako je vidla, sedlovka nebo pedály, znamená, že budeš mít zá pár let doma slušnou sbírku do vlákna levně prodám/vyměním.

        S Tebou je ale zjevně úplně marná debata.

        4 0
        • Smazaný účet  

          Co je „reálného“ na pindech o base piv atd.? Nic.

          Btw, na bajku jezdím taky (dost) a už (dost) dlouho. Jdu si ale svou cestou téměř ve všem.

          0 0
          • J1RKA  

            ale evidentne uplne sam

            4 0
          • Jason Voorhees  

            Co je na tom nereálnýho? Normálně, když jdu dělat něco na kole, servis, mytí, omotávky atd, tak si k tomu jedno, někdy i dvě studený otevřu.

            3 0
          • jmaselnik  

            nechápeš kontext, jde o ten druhej bike. V porovnání s mnohýma tady jezdíš úplný prd a bez záložního kola po té své cestě holt občas půjdeš místo abys jel. Ale chápu, že tak Ti to MAXIMÁLNĚ VYHOVUJE a NIC na tom měnit nebudeš. Good luck.

            2 0
        • mais  

          Tak třeba je duší veteránista a neví o tom, když chceš provozovat veterány, tak ten sklad nd doma mít musíš, jinak se nesvezeš a sklad se rozšiřuje o to, co se zrovna sežene… akorát holt je ještě pomýlenej a aplikuje je to na něco, čeho je všude moře

          0 1
      • Smazaný účet  

        Díky za další komentáře, zazněly tady dráty a niple = mám, zazněla tady odvzdušňovací sada a olej na brzdy = mám.


        zeptám se

        co si umíš na kole spravit sám?

        na co máš vercajk?


        Sesvisuju si všechno (prozatím teda kromě servisu vidle), vercajk mám (snad) taky kompletní.

        2 0
    • -b-n-x-  

      Ještě bych přidal kliky a řídítka. A sedlovku

      0 0
    • ejven  

      já jsem s hrůzou zjistil a rychle vystřízlivěl po koupi nového kola s lepší vidlicí (vzduchová solo air), že vlastně vůbec nemám nářadí (pumpičku) ani znalosti jak tu vidlici vůbec nastavit pro moji váhu.

      0 0
    • ratel  

      Jeden konstruktivni dotaz, možná se sem i trochu hodí: jaká je zkušenost s zivotností nahradni/pojistne duše? Zkoušíte pravidelně třeba tu, co vozíte sebou? Už jsem zažil veselou příhodu v partě, kdy jeden píchl a z nabízených rezervních duší byla plně (pro cca 15 km dojezd) funkční až třetí. Předchozí dvě byly asi prošoupané od nářadí v podsedlovce či jinde. Ale to už nevím přesně. Svoji vozím staženou / obalenou páskou a kusem igelitky.

      1 0
      • Smazaný účet  

        Já po téměř 4 letech zkušenosti s tubeless tomu tak věřím, že už s sebou na výlety nevozím ani pumpičku (vozil jsem, ale na bajku bez používání zrezla = vyhodil jsem ji) ani náhradní duši, pouze opravný sprej a knoty (za ty 4 roky jsem ještě nepotřeboval ani jednou = doufám, že to na sebe tímto nepřivolám). Na větší/zásadnější defekty s sebou vozím telefon = zavolal bych si domů o (potupný) odvoz autem.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 0
        • Smazaný účet  

          Tak. Zákon schválnosti funguje, dokonale… a co se neska při výletu stalo? Stalo se přesně to = sem to na sebe přivolal – jedu si (tam kde už asi miliokrát, kamenitý prudký výjezd na 26/44, kdysi dávno jsem v tom místě ale viděl střepy z pivní láhve) a pšouk, explozivní únik vzduchu ze zadního kola – řezná rána z boku pláště, že do ní šel strčit prst (malíček = 1,5cm) = nemělo smysl se pokoušet to knotovat resp vytahovat nouzový těsnící sprej, který s sebou vozím. A už sem šel domů s bajkem v náručí, něco přes hodinu, no.

          Pozitiva:

          • mám (měl sem, musím zas dokoupit) náhradní zadní plášť – už je na bajku
          • ten plášť Schwalbe Rocket Ron 2,1" měl za sebou už/teprve asi 30 výletů ale vzorku na něm byla už sotva polovina
          • po hodině od montáže nového pláště (samozřejmě NoTubes + projet okolo chalupy, aby se mlíko rozlilo) se zdá, že tlak drží (def. uvidím večer/ráno)
          • stalo se to v pochůzné vzdálenosti od domova = nemusel jsem potupně volat 3/4 s prosbou o odvoz

          Negativa:

          • ten plášť (teda díra v něm) je tak velká že je neopravitelná – sem ho sundal, vylill mlíko, osušil, odmastil, ošmirgloval, nalepil zevnitř velkou (dvojitou) záplatu, nasadil na kolo, nafouknul a prásk – záplata udělala bublinu ven a praskla = ten plášť už je v popelnici
          • moc jsem si dneska nezabajkoval (ale o to víc se prošel…)
          0 2
          • Charlie_R  

            Stačilo mít duši + pivní tácek a dojel bys.

            0 0
            • pepek  

              nebo šmirgl od lepení (ale to by tu zase nebyl tento nervy drásající příběh :-)

              2 0
            • Smazaný účet  

              Nedojel = nevozím pumpičku.

              0 0
            • Smazaný účet  

              Nestačilo – viz to, co píšu výše, (doma nalepenou) záplatu to prorazilo, tak byla ta díra velká. Pivo nepiju = tácek ne.

              0 0
              • Esi  

                Ten šmirgl udrží celkem dost a když tam nafoukáš nějaký normální tlak, tak max 1,5 bar tak by jsi na tom minimálně dojel zpátky domu.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  To je dobrý tip. Lepení (vč. šmirglu) s sebou vozím, montpáky taky. Ale… zadní osu mám pevnou = na imbus 6 a doma (dlouhým imbusem č. 6) jsem nebyl schopen ji povolit (byla nenamazaná/za­kousnutá) – na výlety s sebou vozím krátký imbus 6 = nemyslitelné to povolit. Při montáži jsem závit i dosedací plochy lehce máznul, tak už se snad nekousne.

                  0 0
                  • Lišák  

                    Na výletě se jistě najde šutr, kterým se dá do krátkého inbusu ťuknout.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Povolovat imbus šutrem (neb jiným úderem) = to bych nikdy neudělal.

                      0 0
                      • Lišák  

                        No, v dílně bych to taky nedělal, ale pěší turistiku provozuju raději bez kola.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Já bych to neudělal ani v polních podmínkách. Když imbus nejde povolit, použiju na něj trubku (= prodloužení páky/zvětšení momentu). Údery (kladivem a pod) = NIKDY.

                          0 0
                          • Lišák  

                            V polních podmínkách je nález šutru pravděpodobnější, než kusu trubky.

                            0 0
                            • VojtaXY  

                              v polnich podminkach jde pouzit trubka z ramu jako trubka :)

                              0 0
                              • Esi  

                                Pokud mas hliníkovou sedlovku tak to by možná šlo, jen teda nevím jak by jsi prodlužovat inbus na multikluci :-) když není mechanik magor tak vše co se dá opravovat v terénu muktikličem povoliš

                                0 0
                          • mirorek2  

                            Otázka je, proč kua nejde povolit osa normálním nářadím? Shit kolo, nebo cyp mechanik…

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Jo, to si vždycy když ji povoluju, říkám taky – dotaženo imbusem 8 (kolik má = 12cm?) s citem = nikoli na sílu, odjeto 30 výletů a na povolení musím na ten imbus dávat 35cm dlouhou trubku, abych s tím hnul.

                              0 0
                              • mirorek2  

                                Ty jsi fakt kopáč! Od čeho máš návod, ve kterém je, že osa se maže a dotahuje NA MOMENT???

                                1 0
                              • Charlie_R  

                                To máš v zápěstí blbej momenťák. Osu povolím běžným multi nářadím(páka cca 8cm). A zadní jen páčkou…

                                3 0
                            • kubad  

                              Momeňták v ruce bude příčina :D

                              1 0
                              • mirorek2  

                                On musí být z Brna, to není možné

                                0 0
                                • kejda  

                                  Nonono, to bych se prosím ohradil… Tohle je mnohem vážnější případ :))

                                  0 0
                                  • mirorek2  

                                    Ne z Beskyd být nemůže, dovedeš si představit fabriku, ve které by tam přežil?

                                    Leda z té Slovenské strany…

                                    0 0
                        • mr.nikdo  

                          To jsi mi pripomnel.

                          Jeseniky. Kolega mel sedlo se silenym uhlem (na odpaneni).

                          Mozna se tam jeste neco podelalo.

                          Tak jsme to stelovali. Dali jsme mu matku ze zamku sedlovky do ruky, at ji hlida.

                          Koukl, mavnul rukou, co je to za blbost…

                          Pri zpetne montazi jsme to zjistili. Nastesti jsme ji mezi sutrama nasli :D

                          0 0
                  • jmaselnik  

                    K čemu vozíš lepení a montpáky, když nevozíš pumpu? To dává MAXIMÁLNÍ smysl, fakt.

                    4 0
                    • Esi  

                      Taky mi dává větší smysl vozit pumpu bez montpak a lepení než obráceně :-)

                      0 0
                    • MavasH  

                      Jak se můžeš tak hloupě ptát? Důvod je přece nad míru jasný – protože mu to tak VYHOVUJE! ;-)

                      4 0
                  • parduba  

                    Na co je ti lepení,když to pak nemáš čím nafouknout?

                    0 0
              • Charlie_R  

                To není o pití piva, můžeš vozit kousek kartonu. Já mám tácek ve stále výbavě, stačí půlka. A už se mi to jednou vyplatilo. Prasknul mi podélně ráfek a díky tomu opakovaný defekt. Vystlal jsem praklinu kousky tácku a odjel celý 50km švih(pardon výlet).

                0 0
                • Esi  

                  Já mám plášťovou záplatu, je to čtvereček tak 5×5cm tak 2mm silný, ani nevím kde jsem to ukořistil :-)

                  1 0
                  • Smazaný účet  

                    To by tu díru asi udrželo bez bubliny, ale už je v popelnici a já právě objednávám nový do zásoby.

                    0 0
                    • Esi  

                      Tak ona je to spoš dojezdova záležitost než ze by jsi na tom chtěl jezdit

                      0 0
                    • DDDD  

                      Tak doma si mohl opravit takovou tou záplatou s trnem. Maj v každým auto kelly. Bublinu by to neudělalo

                      0 0
              • pepek  

                15mm není velká díra. S tím se dá dojet v pohodě. (A tak snad tě při tom ponižujícím návratu nikdo neviděl :-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Já nedojel, došel. A při tom pochodování jsem potkal několik skupinek lidí na vycházce, někteří se mi soustrastně ptali „defekt?“.

                  0 0
                  • pepek  

                    Vždyť píšu: ponižující návrat („Chudák penzista! Má prázdný kolo a neumí si to spravit“ :-)

                    1 0
                    • VojtaXY  

                      ale mu to tak vyhovovalo a nehodla na tom nic menit TECKA

                      1 1
                    • kubad  

                      Jj toho smíchu si musel užít

                      1 0
                      • Smazaný účet  

                        Kupodivu mi to nijak nevadilo (kromě toho, že mě bolely obě ruce – 9,1kilo se proneslo fest).

                        0 0
                        • xtonda  

                          A proč si to nesl, stačí to snad vést vedle sebe?

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Abych nezničil ráfek i ten prázdný plášť (to jsem ještě neveděl, že se mi nepodaří tu díru opravit = že ho vyhodím).

                            0 0
                            • mirorek2  

                              Karbonový ráfek vydrží i to, když na něm závodník s defektem dojede, neboj se toho. Stejně už ti praskne u ventilku, když to dotahuješ kleštěma

                              0 0
                        • mirorek2  

                          při tlačení bolely ruce???

                          0 0
                        • kubad  

                          Si měl koupit lehčí kolo, za skoro 300t, mít 10kg kolo nic moc

                          1 0
                          • Smazaný účet  

                            Aktuálně 225tis a 9,1kg. Mně to NAPROSTO VYHOVUJE (cena i váha).

                            0 0
                            • kubad  

                              Tak jistě foto na váze máš?

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Na co? Já vím, kolik jsem navážil a to mi stačí – nevěřící Tomáš (v tomto případě kubad) ať si trhne nohou.

                                0 2
                            • mirorek2  

                              teď stavím Cervelo a bude mít 8,3 kg asi děláš někde chybu, rozpočet mám cca 120t

                              kde jsi ujel kilo a kilo???

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Nezávidím – ani cenu ani váhu, já jsem se Scalpelem (tak jak jsem si ho postavil a po posledních úpravách ref non T-type) 100% SPOKOJEN.

                                0 0
                                • mirorek2  

                                  vyhodit sto litrů za o kilo těžší HT kolo by mě s_ralo fest

                                  to bych ho chtěl v plné palbě a fula

                                  0 0
                    • kejda  

                      Otázkou je, zdali se ptali na defekt kola anebo na defektního majitele

                      0 0
            • Smazaný účet  

              Stačilo mít duši


              Se zpožděním mi došlo, že duše by mi taky nepomohla: Jezdím tubeless = mám tam UST ventilky a jejich kontramatici mám dotaženou fest (kleštěma) = na výlety s sebou kleště nevozím, nepovolil bych to. + ta pumpička NE, no.

              0 0
          • kubad  

            Hlavně že si OK , trefit to předním, by ses asi pěkně vyválel.

            Jinak ale totální nepřipravenost a fajn procházka no :D

            0 0
            • pepek  

              Jistě to byl první defekt na kole. Příště se poučí a bude vozit všechno :-)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Nepoučím, nebudu. Asi.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak se mi to v hlavě rozleželo a … z Tool Cage vyndám montpáky, místo toho koupím a budu vzit Dart Tool (NoTubes) a Lezyne CO2 bombičku. (Tu čerejší díru bych tím – kdybych to byl býval měl s sebou – ale stejně neopravil.)

                  0 0
                  • gersa  

                    Hlavně si nezapomeň nabít baterku a kredit na mobilu

                    0 0
              • xtonda  

                Já vozím duše a defektím tak málo, že v opravách nemám moc cvik, doma se s tím babrám klidně hodinu, únik hledám v lavoru s vodou, vůbec si nejsem jistý, jestli bych to v terénu zvládl. Pokud bych to měl domu pěšky jenom hodinu, skoro určitě bych opravu nechal na doma.

                První a jediný defekt kdy sem si volal odvoz bylo úplně na začátku když sem po dlouhé době měl zase kolo, měl sem najeto jen 100 km a ještě sem neměl vůbec výbavu na opravy. Podruhé sem dojel vlakem, to ale bylo protože mi prodali úzkou pásku do ráfku a ta se sesula, to nebyl defekt zvenku. Pak sem měl dva nebo tři pomalé defekty kdy sem dojel s dofukováním nebo našel kolo prázdné až druhý den. Jednou sem měl kliku, až doma sem si všiml řízlé bočnice, ale pár vláken ještě drželo a duši to udrželo, plášť sem zalepil záplatou z obou stran a vevnitř podlepil duct tape a dojezdil. To je vše za 6 let a cca 25 tis. km, co vozím Smart Samy v provedení Double Defence, tedy RaceGuard + SnakeSkin sem defekt vůbec neměl a přitom zadní plášť vzadu dal 11 tis. km

                0 0
            • Smazaný účet  

              Bylo to ve výjezdu na 26/44 = pomalu – i kdyby to bylo přední, válení se by nebylo.

              0 0
          • TK75  

            Hele teď přijela žena a bezduse jak makaj…

            Únik nula

            0 0
            • Esi  

              příprava na náledí :-)

              0 0
              • gersa  

                To ho musi dat z druhe strany… z druhe strany plaste jako z te vnitrni… any me nikdo nechytal za slovicko

                0 0
                • TK75  

                  Klasika…zase to ženská schválně dává obráceně

                  0 0
                • Esi  

                  Ale to musíš přejít na duše aby ta duše v tom plášti ty napinačky držela. Takhle jsem dojel se sadrokartonovym vrutem v pneumatice u auta z italie až domu a tady na tom ještě měsíc jezdil než jsem prezouval na zimaky, tlak to nezdracelo. Nebyl jsem teda takový drsňák ze bych to tam nechal i na další sezónu, i když možná by se nic nestalo :-)

                  0 0
          • kejda  

            Ty seš úplný magor… Proč to tady píšeš, nikoho vůbec nezajímá, žes píchl…

            Zajdi si co nejdřív k lékaři, ty léky, co ti napsal, nestačí ani na bolavé klouby…

            3 0
      • Charlie_R  

        Stejná zkušenost, ale stejně náhradní pravidelně nekontroluju :-)

        0 0
        • Esi  

          mám sucháčem připevněno k představci, ale tam je zase na sluníčku tak žěžko říct po těch 3 letech, asi jí časem jen vyhodím a bude pokoj

          0 0
      • kejda  

        Vozím batoh. Duše má minimálně 3 roky, mám ji zabalenou v PE pytlíku a je jak nová… To není vlašák, aby se zkazil :))

        0 1
    • cibi  

      co se dívám na Tvůj popis:

      zeptám se

      • co si umíš na kole spravit sám?
      • na co máš vercajk?

      → z toho Ti naskočí jaké díly potřebuješ.

      osobně bych k tomu co popisuješ doplnil(podle toho co umím já)

      • dráty co výpletu
      • objímka sedlovky
      • kapalinu/olej do brzd a možná hadičku+ koncovky

      pravděpodobně by nebyl na škodu kotouč/kotouče… když tak je to spotřebák.

      ¨s tím zachráníš víkendové ježdění.

      nad dalším bych neuvažoval- vidlici neumim, takže pujde do servisu.

      s ostatním se buď dá jezdit a ozývá se to (ložiska) nebo nedá jezdit a člověk srůstá (řidítka) (joke)

      0 0
    • Gorr GrimWolf  

      Hodne zalezi kde clovek bydli a co koupi, jak casto jezdi a jak to prasi/resi servis. Za mne, teda ze silnice hlavne, na horaka tam mozna casem veci pridam.

      • Sada na odvzdusneni, brzdova kapalina
      • Nahradni prevodniky (kopce/rovina)
      • Retez a spojky
      • Brzdove desky
      • Sedlo
      • Loziska hlavovka
      • Mliko, nahradni duse a aspon jeden plast
      • Nahradni draty (vetsinou v momentu kdy to zacne praskat)
      • Ventilky
      • Patka

      Vetsinou casem nasbiram vic veci, ale nejsou to primarne veci co treba beru sebou na dovolenou. Doma standardne casem navic sedlovka, prehazka, paky/paka, predstavec a kazeta. Jen je zbytecne to prodavat, tak to mam na nahradni dily :)

      0 0
      • mr.antik  

        Ještě teda od dob bezdušové je nejčastější pomůcka nějaký digitální manometr na určení přesného tlaku, protože u těch nízkých tlaků se to v ruce nedá poznat. Ale na vyšší tlaky je to k ničemu.

        0 0
        • Lišák  

          Nečteš pořádně. I tlak 2,8 bar musí být naprosto přesně, aby to VYHOVOVALO. Ale k změření je třeba mít přesný analogový manometr. Digitály jsou šmejdy.

          2 0
          • Esi  

            jo každé 3 měsíce ideálně certifikovaný, přesnost musí být

            0 0
        • Gorr GrimWolf  

          Jo a radici lanko :)) Jakoze treba to tady v Praze moc resit nemusim, ale nejake vzdy doma mam.

          Jinak dobrej tip s tim digitalem, asi poridim. Orientovat se, jeste podle levne pumpy, u tech nizkejch tlaku je spis takova nahoda.

          0 0
          • va-bo  

            Pokud levny manometr na pumpe nebo jinde ukazuje treba 1,3 a dobre se na tom jede, tak je jedno jestli je to ve skutecnosti 1,0 nebo 1,3 a nebo 1,5. Pokazde nafoukas 1,3 a neresis presnost.

            1 0
            • Breakpain  

              Kazdej ukazuje trochu jinak – zaklad je pouzivat jen jeden a s tim se da pak pracovat jak pises :)

              2 0
          • Breakpain  

            Radicich lanek mam zasobu, vetsinou tak 5ks …

            Neni to casty, ale muze se stat, ze se pri instalaci roztrepi trochu – tak kdyz uz se s tim prdim, tak to udelam znovu a lepe …

            A vetsinou kdyz uz delam jedno kolo, vrhnu se i na zbytek a to pak mizi :)

            0 0
    • Smazaný účet  

      Jo, vlastně ještě jednu věc mám doma (a možná zbytečně, doufám): Jak jsem psal ve vlákně o Garbaruku v očekávání, že mi třeba nebude fungovat jsem pořídil „do rezervy“ 12-kolo XO non T-type 10–52z.

      Garbaruk mi ale – zdá se – funguje dobře, tak nevím, jestli si to XO 12-kolo nechat v rezervě nebo ho (časem) dát pryč.

      0 0
    • tomcat5  

      Já míval druhé přední a zadní kolo –

      když se mi nechtělo lepit, přehodil jsem kolo.

      0 0
    • mr.nikdo  

      Cele kolo.

      Aby si Tvoje mohla v klidu uzit s Tvym nahradnikem :D

      0 0
    • Lachtis  

      Ja po koupi fulla, coz pro mne je/bylo primarni kolo, jsem chtel HT, jako takoveho zimacka. Nejdrive to byl skutecne low-cost zimak v hline, ale postupne jsem zatouzil po karbonovem a uz se to cele potento :-D. No a myslenky ohledne zimacku a nahradniho biku postupovaly dal a dnes mam i fatbika a stejn a pisen, jako u HT, nejdriv lowcost v hline, ted karbon a upgrady zacinaji (vic karbonu, AXS apod.). Za mne tedy zasob kol uz cajk a myslim, ze prave pro strycka prihodu je nejlepsi mit aspon dve kola, pac na tom jednom se muze vzdy neco potento a muze to byt na dyl.

      1 0
      • Esi  

        Vrcholná paranoia potom je když jedes ve 4 na dovolenou a mas na autě 8 kol :-)

        0 0
        • Tuplak  

          Takto jsme již jednou jeli do Dolomit. Akorát to byly 4 horáky a 4 silničky a jeli jsme dodávkou, takže s místem nebyl problém :)

          0 0
    • scota  

      Co třeba přední plášť a mléko, případně duše? A pro všechny případy papírové kapesníčky ;-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak, (částečně) už jsem připraven na případné další (ne)opravitelné defekty během výletů: Náhradní zadní RR 2,1" i přední TB 2,1" mám, mám už i lepení/záplaty na tubeless´pláště, zítra budu mít i fukadlo, Dart tool i bombičky = nejraději bych ale byl, kdyby to všechno nyní nejlépe aspoň několik let leželo bez užitku doma (resp. vozil jsem to v ToolCage ale nepoužil). Ufff.

      0 0
      • JakeF  

        RR je veky veku zkratka pro Racing Ralph… Rocket Ron je RoR.

        0 0
        • dadonbike  

          Má RR. Tečka. 100%

          4 0
          • gersa  

            On má spíše hodně velké postižení. Jaké, to si netroufám říci, to musí stanovit někdo s patřičným vzděláním

            2 0
        • xtonda  

          Schwalbe má ty pláště na RR celkem 4, Ron, Rob, Ray a Ralph

          0 0
          • kejda  

            A ještě Rock Razor :))

            0 0
          • JakeF  

            Jasne, ale RR byl vzdycky Ralph…

            0 0
            • kejda  

              A Magic Mary vždycky Maruna :)

              0 0
            • Smazaný účet  

              Tak to pardon, já jsem si (blbě) myslel, že RR je (tady) označení pro Rocket Ron, od nyní budu teda psát RoR. Díky za upozornění.

              1 0
              • mr.nikdo  

                Ty mas vzadu Rona a vepredu Buřta?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  A už zase…

                  Ano, vepředu Thunder Burt 2,1" (pro mne naprosto vyhovující/dos­tatečný vzorek = IMHO NENÍ to semislick), nafučený na 2,7atm, vzadu Rocket Ron 2,1" (3atm), protože vzadu potřebuju pořádný záběr. Max spokojenost, MĚNIT TO URČITĚ NEBUDU.

                  0 0
                  • Slavik  

                    TEČKA.

                    2 0
                  • pepek  

                    To je zajímavé, takže vlastně předpokládáš, že máš motor silnější jak brzdy. To nemá ani Porsche & Co.

                    2 0
                    • mirorek2  

                      Vždy musí být podvozek rychlejší než motor! Tady je to opravdu naopak :-)

                      1 0
                  • kejda  

                    Já mám 93 kilo a na zadním mám 20 psi, tedy cca 1,4 atmosféry. Záběr mám perfektní. Nedokážu si představit, že bych tam pustil 3 bary, kdy plášť už „zvoní“ a blekotal tady 1000×, e mám pořádný záběr…

                    Proč že sebe neustále, ale neustále děláš vola?

                    Neumíš stavět kola a podle nastavení ani neumíš jezdit…

                    1 1
                    • Smazaný účet  

                      Tak znova: Mnoha pokusy (a omyly) jsem se dopátral (pro mne) optimálních tlaků (2,7+3 atm) A NEHODLÁM UŽ NIKDY ZKOUŠET JINÉ. Tečka.

                      0 1
                    • ceo  

                      mno ale na 1,4 bar máš buď DD nebo insert. Na 600g pláštích se na tuhost bočnice tak moc spoléhat nemůžeš.. Tam 1,4 vzadu fakt ne.

                      Vážím míň a 1,4 je pro mě spodní hranice na předek a 900–1000g plášť. Při 1,3 jsem předek na Lomikámenu v Hořicích (asi znáš) sundal z ráfku…

                      0 0
                      • kejda  

                        Nemám , ani Dr, ani inserty, nevím co to je a navíc mne to uráží:)).

                        A nemám žádné pláště, co váží 600 gr. Všechno okolo kila :). Normál Maxxis anebo Bontrager XR5.

                        A prostě mám rád ten grip na kořenech, když ten plášť je nafouklý na hraně. Hele, nejede to na asfaltu, vůbec, když jedu do Židlí na badec, tak tam vždycky přidám minimálně 4 prdy, ale víc jak 25 psů neexistuje.

                        Anebo mám na hovno pumpu, co má špatný manometr.

                        ALE MNĚ TO TAK VYHOVUJE A NEHODLÁM NA TOM NIC MĚNIT

                        1 0
                  • mr.nikdo  

                    Hele, ja to chapu.

                    A taky vim, ze to je dle doporuceni.

                    Ale to se jezdilo v 90. Letech, kamo.

                    Burt je na cyklostezky. Rocket zase spis do blata.

                    Jsem myslel, ze mas vzadu Ralpha. To by byla mensi kravovina.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Mnoha pokusy (a omyly) jsem se dopátral (pro mne) optimálních plášťů 2,1" a tlaků (předek TB 2,7 + zadek RoR 3 atm) A NEHODLÁM UŽ NIKDY ZKOUŠET JINÉ. Tečka.

                      0 0
                      • Slavik  

                        Jsi nekonzistentní. Vždycky píšeš Tečka velkejma písmenama… :-)))

                        2 0
                      • kubad  

                        a až je Schwalbe zruší nebo předělá budeš dělat co kolovrátku?

                        0 0
                      • -b-n-x-  

                        Co jsem tak četl, tak ty „mnohe pokusy“ zase tak mnohé nebyly. Nějakých pár Ritchey pneumatik, ještě na 26", není příliš směroplatnych :-)

                        Podle mě by měl každý mtb biker občas pojezdit i na nějakém en, nebo dh kole. Aby měl trochu představu co kolo dokáže :-)

                        1 0
                        • Smazaný účet  

                          Já jsem psal pouze o těch pláštích (26" i 29"), které jsem jezdil dlouhodobě, krátkodobé pokusy/omyly jsem nevypisoval (a že jich bylo). Já preferuju (umírněné) xc, dh ani enduro mi nic neříká ani nebude.

                          0 0
                          • mirorek2  

                            Ale jsi brutálně natvrdlý, to je to co tady všechnysere. Kdybys zkusil jednou opravdu dobře postavené a nastavené kolo na TEBE, jeden výlet a řekl, že je to špatně, OK končíme

                            ALE TYS TO NEZKUSIL! TEČKA

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Proč bych zkoušel něco o čem jsem přesvědčen, že by bylo JEN HORŠÍ než to co mám (měl jsem) = jak s FSi, tak nyní se Scalpelem jsem 100% SPOKOJEN.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Jsi vymenil FSi, se kterym jsi byl 100% spokojen? To nezni moc logicky…

                                0 0
                                • jmaselnik  

                                  jestli hledáš logiku, co děláš v tomto vlákně? ;-)

                                  2 0
                                  • VojtaXY  

                                    Vetsina nakupu je nelogicka. Jenom nekdo chtel koupit neco noveho a podobneho tomu, co uz ma :)

                                    0 0
                            • -b-n-x-  

                              I kdyby mu to sedělo neskutečně dobře, stejně by těžko přiznal chybu. Alespoň mě by hodně v takové situaci kroutilo :-)

                              0 0
                              • mirorek2  

                                přece nebudeš lhát sám sobě, co bys tím dokázal

                                život je krátký na to, jezdit na shit kanondejlech

                                0 0
                          • mirorek2  

                            Ještě bych se podíval na lidi co jezdí, ne šourají, jak to mají a co jezdí za komponenty. Tak je vidět fyzika, co funguje a co ne

                            0 0
                      • VojtaXY  

                        Mas to nevyvazene. Dal bych do obou spolecny tlak 5,7 atm. Pak to bude ve sjedu bezpecnejsi. I jizda bude jak rychlejsi, tak i daleko pohodlnejsi.

                        0 0
                      • mr.nikdo  

                        Jj. Takze 30 let stary pristup.

                        Pak se divis, ze sjezd musis o dost opatrneji…

                        0 0
                        • gersa  

                          Nemusí, on to v poklidu sejde

                          1 0
                          • mr.nikdo  

                            Vida.

                            Co bude delat s botami?

                            0 0
                            • lukink  

                              Na ty vlákno ještě nezaložil, ale ať to nezakřikneme.

                              0 0
                              • mr.nikdo  

                                Jako ma SPD?

                                Ma tretry anebo turisticke tretry?

                                Jak casto meni boty a kufry, kdyz tak casto tlaci.

                                Pojdme.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Pedály SPD (XTR) jsou pro mě „must-have“. (letní) Tretry mám aktuálně Scott (poloturistické = aby se v nich dalo i chodit, když tlačím bajk) a taky spokojenots, myslím, že mi ještě nějaký rok poslouží (a když je zima, mám zimní GTX tretry Shimano = taky OK). Takže tohle považuju za vyřešené/uzavřené.

                                  0 0
                                  • gersa  

                                    Takže téma nebude?

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Ne. Až ty Scotty zničím/opotřebím.

                                      0 0
                                      • mr.nikdo  

                                        Dej tema. Jak ses dostal ke Scottum. Kolik jinych bylo spatne OTAZNIK

                                        1 0
                                        • JakeF  

                                          Me hlavne zajima, kolik ty boty staly, kdyz stejne jako u kola do cenovky zapocita i vsechny byvaly boty, co uz vyhodil :D

                                          1 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Nezapočítávám. Ty Scotty byly (myslím, už se nepamatuju) něco okolo dvou (tisíc).

                                            0 0
                                            • mr.nikdo  

                                              To na kole za 300 mas boty za 2?

                                              To i ja mam lepsi pomer. Styd se.

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                Tak jsem to (kupodivu) v mailu našel: Scott Sport Crus-r dark grey/black za 1852,– Kč. A nestydím se za ně, MNĚ SE LÍBÍ A JSOU FUNKČNÍ.

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Tak hlavne jestli se v nich dobre chodi.

                                                  3 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Právě, že jo (a kromě toho se v nich i dobře šlape do SPD pedálů). Aby bylo jasno = 1 sezona = 75 výletů = 3000 km, z toho MAX 40 km pěšky.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Za sezonu maraton v tretrach, solidni…

                                                    3 0
                                                  • kejda  

                                                    A na ty čísla jsi přišel jak, když nemáš cyklocomputer, ani hodinky? Podíval ses z okna?

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Odhad, kvalifikovaný (korigovaný tou jednou trasou, co jsem tady zveřejnil, kdosi ji vložil do mapy.cz a ukázalo to, že km lehce nadhodnocuju, ale převýšení a čas sedí přesně).

                                                    0 0
                                                  • mr.nikdo  

                                                    Taky jsi rikal, jake brutalni sjezdy davas a proto potrebujes kotvy brzdy.

                                                    A ostatni to jezdi na Gravelu :D

                                                    0 1
                                                  • kejda  

                                                    Však jsem tě chválil, že jezdit skoro kilák převýšení, na trase cca 45 km, s průměrem 15 km/h je výsledek hodný hodně slušného cyklisty…

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    …na enduru

                                                    0 0
                                                  • gersa  

                                                    To musí být strašný tempo

                                                    1 0
                                    • mais  

                                      počkej až přijde na to, že se mu může bota rozlepit (odlepit) podrážka

                                      0 0
                                  • yetti  

                                    Tlačit můžeš na záchodě. Na kole se jezdí!

                                    1 0
            • kejda  

              To je pravda, ale jak se říkalo tomu zbytku? Ron je RoR, pak jsem párkrát četl RaR – Ralph, ale zbytek nevím.

              Třeba touto diskuzi prodloužíme vlákno PaP :))

              0 0
              • JakeF  

                Nijak, to Rob a Ray jeste nebyly :D ted Rob nikdo normalni nevozi a Ray se pise proste Ray, ne?

                AutPaP :))

                0 0
                • kejda  

                  To by šlo… Jsou to novější pláště.

                  PaP začíná být mírně hysterický

                  0 0
                  • natureman42  

                    Doplním pro úplnost :

                    Rapid Rob je nový název pro starý dezén Racing Ralpha a starý Rocket Ron se ted pro zmen jmenuje Rocket Rick .. Obojí se snad prodává už jen v sociálních drátových verzích..

                    0 0
        • -b-n-x-  

          Tohle už ale trochu zavani pichanim hnid.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Hmmm, tak mírné překvapení – CO2 bombičky, fukadlo pro AV a DartTool mám a… ta bombička je o dost větší / těžší než jsem si myslel, že bude. Odpoledne budu mít bajka u sebe, tak otevřu ToolCage a zkusím to do něj nějak narvat. Když se mi to podaří, OK, když se mi to nepodaří, tak budu dál jezdit jen s tím, co už v ToolCage mám.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Vznesu zase seriozní dotaz (ale očekávám, že se to opět zvrhne v osočování mé osoby):

      Jak jsem tu napsal, nacpal jsem do ToolCage (kterou vozím s sebou na výlety v košíku) tu CO2 bombičku.

      Aktuální obsah mé ToolCage:

      • Gore Tex (nepromokavá) ultralight větrovka (pro případ, že mě během výletu zastihne déšť – letos už se stalo několikrát, bunda se hodila)
      • CO2 bombička 20g a plnící armatura pro galuskové ventilky
      • Dart Tool s knotama
      • malý sprej na nafouknutí kola (s těsnící pěnou)
      • sadu imbusů (2 až 6)
      • torx 20
      • 100 CZK pro případ nouze

      Co z toho považujete za zbytečné a naopak co jiného byste tam přidali?

      0 2
      • kejda  

        Proč každou větu začínáš „jak jsem tu napsal“?. To tady přece každý ví, že tady jen tapetuješ a píšeš samé kraviny xkrát…

        Chybí ti duše a pumpička plus montpáky. Pokud to nesneseš, pak je lepší nevozit nic a volat si rovnou pro pomoc. S tvým vybavením a zručností stejně žádný větší defekt neopravíš a duše je jistota.

        2 0
        • plzakj  

          +1

          Vyhodil bych i ten sprej a vzal malou lahvicku mlika a klic na ventilek.

          Bundu bych strcil do kapsy v dresu jen, kdyz je nejisty pocasi a misto toho vozil nejakou schopnou minipumpu.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nemám dres mám triko (teda trika) bez kapes.

            Klíč na ventilek mám, na ten jsem zapoměl. Proč lahvička mlíka a ne mlíko ve spreji?

            0 1
        • Smazaný účet  

          Duše a montpáky = to znamená sundavat plášť z ráfku a tomu se (na výletě) chci vyhnout – patky mých kevlar plášťů (TB 2,1" vepředu a RoR 2,1" vzadu) nenaskakují snadno, bez kompresoru to nejde.

          0 0
          • kejda  

            Je vidět, že vůbec ničemu nerozumíš. Pokud dáš po defektu duši, tak tě nějaké zaskakování patek nemusí vůbec zajímat ..

            1 0
          • JakeF  

            Kdybys mel normalni rafky a ne Mavicy, tak to jde nahodit i bez dusi a malou pumpickou… Opravoval jsem takhle parkrat bezduse na trailu, ze jsem nalepil zaplatu zevnitr a nahodil to zpatky.

            2 0
            • Smazaný účet  

              Mně Mavicy (na FSi alu, na Scalpelovi carbon) naprosto vyhovují (na FSi jsem za 4 roky na ně šáhnout nemusel). To naskakování patek je nesnadné u těch i30 carbon ráfků na scalpelovi, proto jsem se rozhodl, že pokud mě během výletu potká defekt, budu se snažit ho vyřešit BEZ sundavání pláště z ráfku (a když ten defekt nevyřeším, tak telefon). A proto jezdím bez montpák atd.

              0 0
          • mais  

            Ve výsledku, jestli budeš nebo nebudeš sundavat plášť na výletě nerozhoduješ ty, ale typ defektu a to, jestli si na to trufneš nebo ne… pokud řízneš bočnici pláště skrz, tak se bez podložky, duše, pumpičky a montpák můžeš se vším vyfotit a googlit jízdní řády

            1 0
            • ceo  

              To je mu na nic. Ventilek má přetažený. V terénu nepovolí. Malý defekty řeší mlíko, větší knot a ještě větší odvoz…

              Pro něj je duše nesmysl.

              Ta rychlospojka a nytovačka dává větší smysl.

              0 0
              • jmaselnik  

                Absolutně NIKDY!

                1 0
              • mais  

                Když to vezmeš logicky, tak je mu nanic cokoli, protože kdyby kolům rozuměl a dělal si na tom servis sám, tak bude na tom jako většina z nás, co to tak děláme – základní průšviháč set (dle vlastní potřeby na každou cestu) má na kole napevno, průšvihy potenciálně méně časté máme zabalené v tom, co vozíme na delší vyjížďky…

                0 0
              • kejda  

                Chtěl jsem mu pro jednou poradit, ale ať si naser.e

                0 0
              • Smazaný účet  

                Malý defekty řeší mlíko, větší knot a ještě větší odvoz…


                Bingo!

                0 0
      • az8  

        Pridal by som rýchlospojku a nytovačku.

        0 0
        • kejda  

          Ano

          0 0
        • Smazaný účet  

          Pokud přervu řetěz = telefon, odvoz domů.

          0 0
          • Esi  

            A přitom opravit přetržení řetěz je práce na 2–3 minuty

            0 0
            • kejda  

              Pro nás, pro něj dva týdny na b-f:))

              2 0
              • kubad  

                přesně tak, místo nesmyslu:

                • sadu imbusů (2 až 6)
                • torx 20

                stačí pořídit vhodný cyklo multiklíč kde má vše včetně nýtovačky, přihodit rychlospojku a vyřešeno

                zabere možná míň místa,

                2 0
                • Smazaný účet  

                  Multiklíč je úplně na pikaču (co se práce s ním týče).

                  0 0
                  • kubad  

                    nesmíš kupovat levný šrot

                    0 0
                  • Esi  

                    Multiklič neslouží k údržbě kola ale k nouzové opravě na vyjizdce a k tomu účelu je dostačující.

                    1 0
                    • Smazaný účet  

                      Pro mě ne, např. imbusy na multiklíči jsou krátké = nelze s nimi vyvodit dostatečný moment pro povolení šroubu.

                      0 0
                      • gersa  

                        Tak když dáš předepsaných 50Nm na klikací rukou, tak není problém povolit 5Nm malým multiklicem

                        0 0
                      • Esi  

                        Tak na vyjizdce obvykle je potřeba spiš utahovat než povolovat, kdyby jsi používal výrobcem předepsané momenty, tak by jsi většinu šroubu multiklicem povolil.

                        1 0
                    • gersa  

                      Jen on multiklic NESNESE

                      2 0
            • Smazaný účet  

              Jenomže nýtovač je poměrně těžký (váha) i dost velký, do mého ToolCage už by se nevešel.

              1 1
              • kejda  

                Solidní multiklíč třeba Park Tool je malinký, má jednoduchou nýtovačku, co zvládne řetěz bez problému

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ne!

                  1 1
                  • kejda  

                    Ano. Tečka. Třeba I Beam 4

                    0 0
                  • kubad  

                    si ještě zadupej nožičkama

                    2 0
                  • ceo  

                    Ty jsi fakt Jouda. Dnes multiklice mají všechno včetně aplikátoru na CO2, knotů, nýtovačky a prostoru pro rychlospojku, nástroj na ventilek. V podstatě byl mohl vozit jen multiklic a CO2 bombičky, knoty, když se vleze, tak mlíko (pokud pravidelně dolíváš, tak to ani nemá smysl .(+ Prachy a bundu). Ale ty jsi zase jak dub a meleš si svoje o vozeni tuny harampádí. Pak tady zase řeš váhu… Začínám mít chuť si z tebe dělat už jen legraci.

                    3 0
                    • Smazaný účet  

                      Multiklíč (jakýkoli) je na houby. Tečka.

                      1 4
                      • jmaselnik  

                        a proto je úspěšně používají miliony cyklistů, TEČKA! :-D

                        0 0
                      • VojtaXY  

                        Jakykoliv ne. Jenom pokud ma nuz. Pokud ho nechces rezat montpakou. :)

                        2 0
                      • ceo  

                        řekl bych, že nějakou houbu máš v hlavě…

                        0 0
                      • -b-n-x-  

                        Ano. Já třeba jednou chtěl sundat pedály. Vyměnit za jiné. S tim multishitem to nešlo ani náhodou.

                        Ale ono to potom nešlo ani normálním 20cm imbusakem. Až metrova trubka s tím pohnula.

                        No a z toho kromě jiného plyne poučení: „… takovou trubku měj u sebe …“.

                        :-)

                        3 0
                        • mais  

                          trubku nepotřebuješ, tu vyřízneš z rámu – takže pilku a svářečku na hliník na baterky nebo s centrálou, nebo laminovací sadu na kompozit.

                          dokonalé řešení

                          tečka

                          5 0
                        • Esi  

                          Nebo by jsi měl častěji chodit do posilovny :-)

                          0 0
                          • -b-n-x-  

                            To je pravda. A když budeš trénovat aj plíce, tak nemusíš mít pumpičku.

                            2 0
                        • kejda  

                          Stačí vozit s sebou staré řidítka. Jako páka jsou k nezaplacení a lehounká

                          0 0
                          • -b-n-x-  

                            No jo, ale je vhodný i hliník a karbon?

                            0 0
                            • kejda  

                              Hliník je v pohodě. Mám to jako křížovou výztuž batohu, takový pátéřák

                              0 0
        • Smazaný účet  

          Pokud přervu řetěz = telefon, odvoz domů.

          1 1
      • jmaselnik  

        Stovka je směšně málo, co Ti řeší? Vozím něco přes litr v menších penězích.

        0 0
      • kubad  

        Torx 20 ten se na kole prakticky nevyskytuje

        0 0
        • Smazaný účet  

          Sorry, překlep = Torx 25 (to je těch 6 titanových šroubů M5*10 co drží brzdový kotouč).

          1 0
          • kubad  

            heheh tak jistě

            0 0
          • kubad  

            heheh tak jistě

            0 0
          • Esi  

            A k čemu je to na vyjizdce potřeba? Mimo to se torx 25 vyskytuje na všech multiklicich

            0 0
          • jmaselnik  

            Schválně, kolikrát jsi při jízdě manipulovat s brzdným kotoučem? Musím říct, že s přístupem při defektu volám odvoz, vůbec nechápu, proč vozíš něco jiného než bundu a mobil.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Na FSi jsem jednou dothoval jeden ze 6 šroubů, co drží kotouč

              1 0
              • jmaselnik  

                Z čehož odvozuješ, že je důležitější než pumpa?

                0 0
              • Esi  

                Pokud byl Šroubek tak volný ze bylo potřeba ho dotáhnout, tak by stačilo ho rukou vysroubovat aby jsi ho neztratil a strčit do kapsy, nestalo by se vůbec nic max by ten kotouč trosku víc zvonil, při tvém tempu z kopce max 40km/h ty to nebyl žádný problem

                0 0
              • mais  

                a víš o tom, že je na brzdové systémy – jako třeba kotouče, nebo třmeny v normální světě předepsán zajišťovač závitů a pokud to nenamontuje lama, tak je svévolné povolení vyloučeno?

                2 1
              • JakeF  

                Jenom 1 ze 6? Gramari vozi jenom 3, takze bez 1 by ses v pohode obesel.

                0 0
              • J1RKA  

                ten coti potom vypadnul?

                0 0
          • mais  

            Titanovej šroub na kotouči a ještě k tomu šest jo? Ty voe… Veyron má motor snad na čtyřech :D

            0 0
            • Esi  

              Ale jo ty šrouby se pro ty co chtějí mít kolo co nejdražší opravdu delaji z titanu :-)

              https://www.kupkolo.cz/…ove_z120502/

              0 0
              • MatS  

                A přitom to ani není lehčí. K ničemu. BTW na Aliexpressu toho v titanu je hafo v různých barvách za méně než pulku.

                0 0
              • mais  

                Tak to si mě dostal to mě nepadlo, že se dělá i taková zbytečná hovadina, no ale zjevně marketing funguje..

                0 0
                • Esi  

                  Jojo, já na to narazil na odkazu co jsem poslal, protože jsem normální a nebo škrt, tak na kotoucich mám ty originál černé od shimana. Ale zase když se snažíš mít co nejdražší kolo tak to je dobrý způsob jak vyhodit 1100, jinak to je za ne k ničemu, nebude to lehčí než dural a žádná pevnost tam není potřeba :-)

                  0 0
                • JakeF  

                  Jsou lehci :)) ja je na kole taky mam, do hrobu si ty prachy nevezmeme…

                  0 0
                  • Esi  

                    Zkoušel jsi zvážit těch 6 hliníkových a 6 titanových? Fakt by mě to zajímalo jestli je to lehčí nebo ne. Já bych za to ty peníze nedal :-)

                    0 0
                    • kubad  

                      myslím že 6g na obě kola, ale hledat se mě to nechce, někde v archivu mám fotky

                      0 0
                      • Esi  

                        Pro ty co honí každý gram a nehledí na prachy asi proč ne :-)

                        0 0
                    • JakeF  

                      Ja bych si hlinikovy na kotouc ani do predstavce nedal. Ty akorat na kosik na lahev.

                      1 0
                      • Esi  

                        Nevěřím tomu ze by se ty šrouby mohli střihnout, takovou adhezi to přední kolo nemá :-)

                        1 0
                        • JakeF  

                          Je to mozny, ale nechci bejt ten, co to bude overovat v praxi :))

                          0 0
        • krabica  

          YT ho má na průchodkách pro bowdeny, což je teda demence, zrovna tam by mohla být 3 imbus.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Pokud se pamatuji správně (už se mi nechce jít do garáže), tak i šroub držící lanko na mé přehazovačce (XX1) je Torx25.

            1 0
            • mirorek2  

              jo je

              0 0
            • gersa  

              A na přehazovačce budeš během vyjížďky ladit co?

              Buď to máš přetaženo a pak to nepovolíš, nebo nedotaženo a pak ho uklepeš a určitě ho nenajdeš

              0 0
      • -b-n-x-  

        Kreditku místo té stovky.

        0 0
      • skaj  

        Vyhod sprej (vyzkouseno, je k prdu i na dusi), pridej:

        druhou bombicku (jsi levej, prvni vystrikas panu bohu do oken:)

        lahvicku mlika s nastrojem na vysroubovani ventilku

        spojku retezu a nytovacku (urves prehazku, zkratis retez a dojedes – prekvapive jsem tohle na vyletech resil vickrat nez defekt co nevezme mliko)

        dve chirurgicke rukavice

        prachy – 100 je malo

        Dusi ani zaplaty taky nevozim. I kdyz ja v nouzi dojedu na vlozce.

        3 0
        • Smazaný účet  

          Kuju za přínosnou reakci.

          0 0
          • Lišák  

            A tu nýtovačku a spojku na řetěz teda vozit budeš?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ne. Telefon.

              0 0
              • Lišák  

                Tak to ta reakce teda moc přínosná nebyla, neboť telefon v ní zmiňován není a vozíš ho už teď.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Byla – ref sprej off a druhá bombička on.

                  Btw, telefon: Mobil vozím na bajku od doby, co ho mám (ca 1998), v kapse u kalhot (aktuálně nárazu- a vodě-vzdorný Hammer Bow+). Minulý týden se mi stalo poprvé za ty roky, že jsem ho při jednom bajko-držkopádu v té kapse nárazem o šutry na zemi rozbil – venkovní displej oslepnul). Už mám nový, ten samý (stojí 18 set bez DPH = nemá smysl ho opravovat).

                  Otázka: Jak vozíte mobil na bajku a jak jej chráníte před poškozením?

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    Já ho teď vozím v batohu v zaviratelne zavřené kapse.

                    Protože minulý jsem vozil asi rok v kapse u dresu, až jsem ho ztratil a už nenašel.

                    0 0
                  • Lišák  

                    V batohu. Na silničce jezdím výjimečně a to ho vozím v zadní kapse dresu v igelitovým pytlíku se „zipem“.

                    0 0
                  • mirorek2  

                    toto přece řeší HODINKY!!!!!

                    a btw jak bych si zavolal odvoz na odlehlou část hřebínku fakt nevím, leda horskou se čtyřkolkou, naprosto na nic by mi bylo auto s řidičem

                    0 0
                    • Esi  

                      Hodíš držku, hodinky to vyhodnotí jako nebezpečný pád a začnou volat na krizový kontakt, ten se ti nedovolá zpět protože nemůžeš přes rozbitý display přijmout hovor, tak pošle na poslední známou polohu horskou službu a ti když zjistí že ti nic není, ale kolo je stejně nepojízdné tak tě k sobě na základnu na té 4 kolce za karton piva hodí a tam už většinou vede silnice :-)

                      1 1
                    • Smazaný účet  

                      Hodinky jsem měl naposled na ruce předtím, než jsem si pořídil první mobil (1998), od té doby NE, už bych něco překážejícího/pru­dícího na levém zápěstí NESNESL.

                      1 0
                    • -b-n-x-  

                      Vltulnik

                      0 0
                  • plzakj  

                    V kapse dresu. Ale to ty nemas.

                    Davam ho do pouzdra o Raphy.

                    0 0
      • ceo  

        nemám s Dart Tool žádnou zkušenost, takže se můžu plést, ale osobně tomu řešení nevěřím víc než klasickým knotum, co se rvou na půlku. multiklic s aplikqtorem knotu a knoty v různé šířce IMHO mají širší použití a zaberou min místa

        1 0
    • gersa  

      Pro se vlastně ptáš, když každá tvoje reakce je NE?

      Jo, já vím, ale zeptat jsem se musel… stejně nic jiného NESNESEŠ

      0 1
      • Smazaný účet  

        Reakci NE mám jen na zjevné bludy (resp. pro mne zcela neprůchodné náměty), pokud se něco kloudného dozvím, poděkuju = to není NE na všechno.

        1 0
        • jmaselnik  

          Třeba Tvůj odpor proti multiklíči s nýtovačkou je úplně iracionální. Mám takový od Lezyne, lehoučký, pevný a nýtovačka už zachránila pár kamarádům švih.

          1 0
          • kubad  

            čekám že ti napíše Ne!

            jak už kus nahoře

            buď to hraje a jen trolí, nebo je to diagnoza :(

            0 0
            • jmaselnik  

              Já vím, jenom mi tenhle blud s multitoolem přijde ještě o něco bizarnější než většina těch blbin, co na nich TRVÁ.

              0 0
          • Smazaný účet  

            Já nešvihám, jezdím na výlety.

            1 0
      • -b-n-x-  

        Tohle je pěkně neslušné a ofenzivní! Položit otázku na otázku!

        0 0
    • -b-n-x-  

      Vy jste tady na něj zase pěkně hnusní!!!

      Buďte prosím konstruktivní!

      Ju?

      0 1
    • Petr L2  

      Ono je to vlastně jednoduché, stačí mít rezervní kolo, druhou sadu zápletů a dobře vybavenou dílnu…

      0 0
    • Oswi  

      Teda kluci, řeknu vám, tohle vlákno mě vždycky pobaví. Pan pavproch (asi Pavel Procházka?) je buď trol nebo pacient, myslím si že to bude kombinace obojího. Každopádně to tu je místama opravdu vtipný. Pro pana pavprocha mám na prodej náhradní kolo, aby měl jistotu že ty jeho výlety nebudou přerušeny nějakým výpadkem kvůli technické závadě, kterou nebude možno vyřešit do hodiny. Mám pocit, že se neřeší kolo na výlety, ale záložní agregát pro operační sál IKEmu :-)))

      1 0
      • Smazaný účet  

        Nejsem trol a jsem pacient (u mnoha doktorů). Náhradní kolo nechci, ale díky za nabídku (nemám pro něj místo, kdyby místo bylo, tak bych si náhradní kolo poskládal, nekupoval hotové.

        0 0
        • pepek  

          Ale když poskládáš náhradní kolo sám, tak to nic nevyřeší. Budeš mít dvě kola, co vrzají, mají nesmyslné gumy, tlaky a nefunkční vidle. A třetinovou životnost řetězu.

          5 0
          • Smazaný účet  

            Aleno, tak. Nemáš pravdu.

            0 0
            • mr.nikdo  

              Tut tu tutut.

              Probehla rychla analyza dostupnych dat v CML.

              Sir Pepek ma pravdu.

              Tut. Tutu. Piiiip.

              Konec programu analyzy dostupne DB uzivatele pavproch.

              0 0
          • plzakj  

            A za trojnasobek ceny. Ale tak ta cash musi byt videt. Skoda, ze nezbylo na vetsi garaz s takovym rozpoctem. Kde se stala chyba?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Scalpel mě stál velké peníze ale nelituju ani jedné koruny, nemáš pravdu s tím 3-násobkem, srovnatelný hotový Scalpel je třeba v nabídce koloshopu za 260. Garáž mám velkou dostatečně.

              0 0
              • plzakj  

                Nemas, kdyz se ti tam nevejde druhy kolo. Tecka.

                0 0
              • kubad  

                Jj za tu cenu s mohl mít dva a vlákno by pak nedávali vůbec smysl :D

                0 0
              • J1RKA  

                ale ten samej model jak pises, se da koupit za polovinu na prvnim nemeckym webu :D

                1 0
                • Smazaný účet  

                  Tam bych si ho NIKDY nekoupil

                  0 0
                  • J1RKA  

                    nechapu proc? prodal bych leftynu za 25 a zbylo by na sida i s dozivotnim servisem z darma :D

                    0 0
                    • MavasH  

                      Sidy by se musely pořídit 2, aby jeden mohl být v servisu a na druhým se mohlo jezdit ;)

                      0 0
                      • J1RKA  

                        vsak by si mohl za tech 255 ty kola koupit hned 2 a muze prodat obe leftyny a bude mit 2 sidy s dozivotnim servisem zdarma

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Kolo(bajk) bych si NIKDY v zahraničním eshopu NEKOUPIL. Díly tam ale nakupuju.

                          0 0
                          • kubad  

                            za hrdost se platí – ve tvém případě 2× tolik

                            2 0
                            • Smazaný účet  

                              Mně to nevadí. To není hrdost, to je obava o případné problémy se zárukou/vrácením atd. Ich šprache nicht dojč.

                              0 0
                              • kubad  

                                ale ty špreche english, a v germánsku běžně angličtinu používají, většina těch lepších je dokonce i v angličtině

                                ale jak píšeš, tobě to nevadí, nám už vůbec :D

                                1 0
                    • plzakj  

                      Protoze by to davalo smysl. To on nikdy neudela.

                      0 0
                  • kubad  

                    Z Anglie klidně objednáváš :D

                    V Německu mají vše lepší, neměl bys problémy s UDH která sem ti jednou ohla a jednou ulomila :D

                    0 0
    • Oswi  

      Teda kluci, řeknu vám, tohle vlákno mě vždycky pobaví. Pan pavproch (asi Pavel Procházka?) je buď trol nebo pacient, myslím si že to bude kombinace obojího. Každopádně to tu je místama opravdu vtipný. Pro pana pavprocha mám na prodej náhradní kolo, aby měl jistotu že ty jeho výlety nebudou přerušeny nějakým výpadkem kvůli technické závadě, kterou nebude možno vyřešit do hodiny. Mám pocit, že se neřeší kolo na výlety, ale záložní agregát pro operační sál IKEmu :-)))

      1 0
    • Oswi  

      Teda kluci, řeknu vám, tohle vlákno mě vždycky pobaví. Pan pavproch (asi Pavel Procházka?) je buď trol nebo pacient, myslím si že to bude kombinace obojího. Každopádně to tu je místama opravdu vtipný. Pro pana pavprocha mám na prodej náhradní kolo, aby měl jistotu že ty jeho výlety nebudou přerušeny nějakým výpadkem kvůli technické závadě, kterou nebude možno vyřešit do hodiny. Mám pocit, že se neřeší kolo na výlety, ale záložní agregát pro operační sál IKEmu :-)))

      1 0
      • plzakj  

        Chapem. Staci 2×

        1 0
        • Thomasek  

          Ale 3× je lepčí ;-)

          1 0
        • Oswi  

          Pánové sorry, to nebyl úmysl, psal jsem z mobilu, zdálo se že web nereaguje, možná jsem tuknul víckrát. Nevím zda to jde smazat. Asi ne.

          0 0
          • plzakj  

            To je tady takovej tradicni bug tohoto webu. Prichazi a zase odchazi. Admin uz nekolikrat tvrdil, ze uz ho opravil :-)

            0 0
            • mirorek2  

              Spolu s bugem: „načítám pár řádků textu asi minutu“ je to super fičura!

              Kdo to má, že?

              3 0
          • -b-n-x-  

            Tady v těch vláknech se 3× stejný text naprosto ztratí :-)

            0 0
    • Smazaný účet  

      Dneska po výletu jsem si začal připravovat nový řetěz NX na výměnu a jak jsem hrabal v base s díly a nářadím, tak jsem tam našel další věc, kterou už roky držím skladem (a ještě NIKDY nepotřeboval) – náhradní SPD kufry SMSH51. V té souvislosti mám otázky:

      1. Je tu někdo, komu se už podařilo Shimano (kalený ocelový) kufr SPD rozlomit/ulomit mu kousek, že by byla nutná výměna? (Mně za 25 let s SPD se to ještě nikdy nestalo.)
      2. Podařilo se už někomu používáním ty kufry tak „opotřebit“, že už nedržely v pedálech = nutná výměna? (Mně za 25 let s SPD se to ještě nikdy nestalo.)
      3. Ten SPD kufr v botě drží dvěma imbusama M5 – používáním se ale jejich hlava dost oškrtá/obrousí – má někdo nějaký fígl, jak je potom (když je nutná výměna SPD kufrů) povolit/vyšrou­bovat?
      0 1
      • mais  

        Bod 3 navařit šestihran sice zničís boty ale to je fuk boty vždy zarvou dřív než kufry

        0 0
      • JakeF  

        Stačí v tretrách tolik nechodit a šrouby se neobrousí…

        2 0
        • Smazaný účet  

          Už jsem to tu psal víckrát, ročně 75 výletů = 3000 km, z toho pěšky sotva 40. To zas není tak moc.

          0 1
          • Esi  

            To jako na 3000km nachodiš 40km ? To je za mě víc než dost

            1 0
            • Smazaný účet  

              Mně se to nezdá moc – průměrný výlet = 500 m pěšky, třeba dneska to ale bylo sotva 100m, včera metrů asi deset.

              0 0
          • JakeF  

            Řekni to svým odupaným kufrům…

            2 0
            • Smazaný účet  

              Nemám je (prozatím) moc ošlapané (jen odřené/od bahna) – 2,5 roku.

              0 0
            • -b-n-x-  

              Ale tak to zase bude něco ve smyslu: „ta hlava šroubu se ROZHODNĚ nemohla odřít při chůzi. Tečka!“

              :-)

              0 0
          • -b-n-x-  

            40km v spd? To je podle mě teda kurwa hodně.

            0 0
      • mr.nikdo  
        1. nikdy se mi to nepovedlo. Na obrazku nemuzes videt rozdil v sile materialu – novy vs. stary.

        A drzelo to fest i kdyz jsem mel utahly pedal.

        A nevydavalo to zadne zvuky.

        A co jsem napsal je nepravda.

        1. takze nebrousis pedaly, ale zapustene hlavy sroubu jo?

        Jak?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nerozumím Tvé češtině.

          0 0
          • mr.nikdo  
            1. ano, jdou sjet. 24–30 kkm
            2. jak muzes obrousit hlavu zapusteneho sroubu pod urovni kufru, kdyz kufr vubec neobrousis?

            Hm?

            0 0
        • Esi  

          A přitom stačí ty hlavy šroubu poradne vyčistit aby jsi tam ten inbus klíč poradne zastrcil a problém není :-)

          1 0
          • pepek  

            No ještě neuškodí před montáží (25 let? :-) namazat závity (nemažu a nehodlam na tom nic menit TECKA)

            2 0
          • Smazaný účet  

            Právě, že ne – moje předchozí tretry (nějaké letní Shimano) jsem měl asi 10 let (jezdil jsem na nich 26" bajky a potom i FSi) a na nich byly ty hlavy šroubů už tak ojeté, ža ani po vyčištění 6-ti hranné díry pro imbus ten imbus do ní nešel strčit (hrany zašlapané dovnitř).

            0 0
            • mr.nikdo  

              Znovu..jak ojedes hlavy, ktere jsou pod urovni hrany kufru?

              0 0
              • pepek  

                Musím se soudruha zastat, takový problém mám někdy taky: ty šutry zboří hrany šestihran. díry dovnitř. Ale když nejseš „Inženýrem strojařem“, tak vezmeš šábr a trochu to objedeš – fertig. Neptáš se na veřejném fóru, byl bys za blbce.

                1 0
                • Smazaný účet  

                  Hmm, tak to není nic pro mě, já doma šábr nemám. A kupovat ho nebudu.

                  0 0
                  • pepek  

                    Stačí zbrousit konec trojhranného pilníku. Není zač.

                    1 0
                • mr.nikdo  

                  No, pockej.

                  Ale jake cesty jezdis a chodis Ty a on? :D

                  Neporovnatelna vec :).

                  S pilnikem a celkem mozkem – souhlas.

                  0 0
              • JakeF  

                Chozením pěšky po šotolině…

                1 0
              • -b-n-x-  

                Když s tím chodíš různě po kamenech, tak se to může stát.

                0 0
                • mr.nikdo  

                  A jak to, ze odrbe jen hlavy sroubu a ne i kufry? :)

                  „Je tu někdo, komu se už podařilo Shimano (kalený ocelový) kufr SPD rozlomit/ulomit mu kousek, že by byla nutná výměna? (Mně za 25 let s SPD se to ještě nikdy nestalo.)“ – pavproch

                  0 0
                  • Esi  

                    Taky se mi to teda ještě nikdy nepodařilo, asi dělám chybu v tom ze nové tretry nové kufry, nastavit utahnu, po cca 4–5 sezonách koupim nové tretry, staré nechám ještě 2do toho největšího marastu kdy jezdím v navlekach a potom nahradí ty nejstarší na trenazer a tak to pořad tocim, tak ze když vyhazuju tretry s kuframa z trenazeru tak jsou teda 15 let staré, ale kufry pořad ok, asi by šel ten kufr i odšroubovat, šle po 15 letech k tomu nějak nevidím důvod

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Letos mi odesly po 5 letech – silnic, bike, trenazer.

                      Viz foto nahore. I kdyz se to nezda, tak stranove uz byla velka vule, krupalo to, atd.

                      0 0
                      • Esi  

                        Jo taky vnímám ze po těch letech je na trenazeru ta bota v pedálu volnější, ale na trenazeru je to jedno

                        0 0
                  • pepek  

                    Protože kufr má ty funkční hrany na druhé straně

                    0 0
            • Esi  

              Tak po 10 letech jsou tretry dávno na vyhození a zachraňovat 10 let staré kufry nedává moc smysl, tak ze se to dá vyhodit cele, jinak i kdyby ta hlava byla úplně po smrti, tak pokud chceš jen kufr, tak 5 vrtak a odvrtat, pokud chceš i tretru tak 1,5 vrtat a vytahovák, není zač :-)

              0 0
              • gersa  

                Vidím to na další vlákno – Čím zadělat díru v podrážce tretry

                On je to kluk šikovný, určitě to zvládne

                5 0
                • mr.nikdo  

                  Anebo iDnes podle Maise – borec pri vareni sroubu a matky – zapalil botu a cely dum.

                  3 0
              • -b-n-x-  

                Tenhle příspěvek se mi nelíbí! Mám nějaké spd buty shimana z roku cca 1997, a celý loňský rok jsem v nich jezdil do roboty na zimaku.

                Nedávno jsem je dokonce i umyl, a vypadají „zanovne“.

                :-)

                0 0
                • Esi  

                  Taky mám aktuálně na trenazeru 14 let staré tretry axon s plastovou podrazkou :-) jako nové, teda skoro

                  0 0
      • J1RKA  

        Ty menší tretry za víc jak 25 let, nebo jak mám rozumět tomu vyblitku

        0 0
        • gersa  

          Dokud tretry neuhnijí, tak si je nechávám na noze

          A NEHODLÁM NA TOM NIC MĚNIT, TOČKA

          2 0
          • J1RKA  

            No on nebere vlastně ani trenky. Nejdyl mi vydržely tretry 8 let, ale to jsem měl dvoje, který jsem točil a klukům jsem namluvil, že jsou tak kvalitní: D

            0 0
      • MiraKoch  

        Fakt jako ynženýr strojař a zručný mechanik neznáš tohle?

        https://www.hadex.cz/…ada-hss4341/

        0 0
        • -b-n-x-  

          Chápu to správně, že princip je vlastně „opačný vrtak“?

          0 0
          • Esi  

            Jo predvrtas díru a potom do toho šroubuheš vytahovak který má opačný závit.

            0 0
            • MiraKoch  

              To je ten horsi pripad, kdy se hlava utrhla a sroub je vevnitř. Na ojetou hlavu se použije ten trojbřit bez vrtání.

              0 1
              • Smazaný účet  

                Ten hadex jsem už kdysi viděl v (předváděcí) akci – vytažení zalomeného šroubu, ale nedošlo mi že by se to (zřejmě) dalo použít i na imbus s ožužlaným šestihranem. Díky za připomenutí. (Jen doufám, že to nikdy nebudu na SPD botky/kufry potřebovat.)

                0 0
                • MiraKoch  

                  FYI Hadex je eshop. Ten nastroj se jmenuje vytahovač šroubů a poprvé jsem ho viděl ještě za totality na ČVUT.

                  0 0
        • BSA  

          akorát bych doporučil připlatit si, podobnou sadu za stovku jsem kdysi koupil a to se obrousilo a zohybalo sotva to vidělo šroub.

          0 0
          • Esi  

            Jo tohle bude tak na vytažení par šroubu utazenych na 10Nm :-)

            0 0
          • mais  

            Na 4.8 to bude stačit na pevnostních si to myslím vyláme zuby

            0 0
        • -b-n-x-  

          Jo, a existuje něco co by dokázalo vytáhnout ulomeny 2mm drat z niplu?

          0 0
          • cibi  

            po pravdě… asi odpadkový koš?

            2mm drát z jakostního materiálu a navíc kouslý moc rozumně ven nedostaneš.

            (reálně- lze třebas z alu ocel odleptat… ale fakt to chceš?

            1 0
          • JakeF  

            Jakože zachraňovat nipl za 3 koruny? :D

            0 0
            • -b-n-x-  

              Protože to není nipl za 3 kc, ale cca za 5 liber. Ale ani to by nevadilo. Problém je, že už nejde moc sehnat. Aspoň co jsem se díval. Je to z easton havoc kola. No a těch se zlomenym dratem mám asi tak 4 ks. Takže, kdybych to nějak byl schopen vytáhnout, tak by mě to celkem potěšilo :-)

              0 0
          • mr.nikdo  

            Existuje.

            Sverak.

            Lupenkova pilka.

            Opatrne nariznes ten nipl.

            Roztahnes sroubovakem.

            Vytahnes.

            Vytahnes 2 mm dratu. Ale nevim, k cemu Ti ten drat bude :)

            0 0
          • Esi  

            No budeš si muset pořídit silnější dráty, minimum 2,4mm https://www.nakol.cz/…60k-cromwell?…

            Jen teda nevím jak do toho drátu budeš vrtat :-)

            0 0
    • scota  

      tubeless páska, 2ks ventilky, mléko

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.