• Sobi

    Zdarec, tak se připojim vlastním thredem k nekonečnému tématu… Ale s vlastním postřehem! :-) Teďka jezdim AJ7 185/160 a zjistil jsem že mi přední kotouč cinká, ale to pouze pokud je rychlost kola 20,5–23,5 kmh-1 Cinkání je delší ale pouze a jenom v tomhle rozpalu rychlostí, jinak jsou v pohodě. Máte podobné zkušenosti, nebo je to nějaký atip… a čím by to mohlo být? Vnitřní molekulární frekvencí Meridy? :-)

    Předem dík. Sobík

    0 0
    • Vašur  

      je to rezonancí kotouče od vibrací špuntů na plášti. Dělalo mi to taky s ignitorem při rychlosti 32 až 36 km/h a s WTB velociraptor zadním kolem 27 km/h. A to jen na asfaltu, v terénu prakticky nikdy. A s plášti bez výrazných samostatných špuntů to nedělá, teď vozím Black shark a je to OK stejně jako s Worm drive (ten jsem použil jen na zkoušu, ověření teorie). Teda se 6palcovym kotoučem a na zadním kole. Velký kotouč jsem měl na GT Avalanche 0.0 na předku a to bylo s Tiogou úplně zoufalý, jako stádo ovcí. Asi to bude také tím, že některá konstrukce rámu nebo vidlice je na přenášení vibrací náchylnější.

      0 0
      • MlokCZ  

        Přesně tak, tohle pak dělá téměř každá brzda s téměř každým hrubším vzorkem na plášti, rozdíly jsou pak pouze při jaké rychlosti.

        0 0
        • Twisp  

          no moment, tohle mi Marta nedela… a ze ji zna cela parta :)

          0 0
          • MlokCZ  

            Záleží na spoustě faktorů kolik a zda to bude dělat. Nejvíc na vzorku pláště, jaký jsi měl ve předu plášť? Na velikosti kotouče, na vzdálenosti destiček od kotoučů u konkrétních brzd a ještě spousta dalších faktorů. Proto jsem psal téměř každá brzda a s téměř každým hrubším vzorkem a ne každá s každým.

            0 0
            • Twisp  

              Pravda je, že jsem většinou jízdou opilý, tak to možná nevnímám :). Jinak mám tam larseny TT, coz je myslim dostatecnej vzorek.

              U předchozího bajka jsem vozil zimní big jimmy a AJ7 – taky nic. Buď mám štěstí a nebo jsem hluchej.

              0 0
          • PePu  

            …s téměř každým hrubším vzorkem na plášti… Takové pláště jsem u tebe na kole ještě neviděl. :-)

            0 0
        • Burizon  

          Jj, každý díl má svou určitou vlastní frekvenci a když se na ní naladí, tak výchylky toho dílu jdou teoreticky nade všechny meze (ovšem prakticky nemožné, už třeba z pevnostního hlediska). Tak proto ten malý rozptyl rychlostí, kdy se to děje. Pak po překročení toho pásma už je frekvence zase jiná a je vše zase OK… Toť vysvětlení děje :-)

          0 0
          • ivaneck  

            jo, teorie je hezka. Predstav si, ze jedes 25.48315345815 k­m.h−1 a jestli nezrychlis nebo nezpomalis, tak se ti kolo rozpadne :o)

            0 0
            • Burizon  

              No, ani bych se nedivil :-) Ale tak to se vždy naladí jen jedna součást a ta kolo asi „nepoláme“… Ale teď nedávno jsem jel polem, kde byl vzorek pneu od traktoru a to jsem fakt myslel, že to kolo nevydrží… A ruce taky, bo vidle nějak nežehlila, nestíhala :-) Takže to si příště už rozmyslím.

              0 0
            • Fak  

              teoreticky to mozne je, akorat tim jsou na tom ruzne materialy tak to nejspis nenastane. Ale jsou s tim problemy napr. ve stavebnictvi (mosty, vyskove budovy) a proste fakt je, ze pri urc. frekvenci se to rozvibruje az do destrukce…

              0 0
      • mosquito  

        zni to sice velice rozumne ale „poskakujci“ ignitory mi to s obyc Shi Smrt63 kotoucem v Deore brzdach ani s velice malou mezirkou nedelali, ram GT Avalanche, vidle Tora 302 – takze to muze delat snad jen ta vidle nebo uchyceni kola ve vidli

        0 0
    • Garyk  

      Mně to dělal origo přední kotouč 185 mm Clean Sweep od Avidu. Stačilo do něj cvrnknout nehtem a vydával neuvěřitelný zvuky. Tak jsem vyměnil celý kola za Crossridy s centerlockovýma shimanovskýma kotoučema, dopředu 180mm, a je ticho po pěšině.

      0 0
    • karel III  

      Tak mě to dělá při výměně pláště za špuntový taky 27,5km/h ±0,5km. Pří mírném zmačknutí brzdy se to utlumí. (pouze přiblížení destiček). Kotouč mám Formula a brzdy SH. SLX. Vidlici mám pevnou karbon náboj klasika. Pokud vyměním původní kotouč za kotouč s hliníkovým unašečem na 6šroubů tak to přestane?

      0 0
      • hovanec  

        Je to dost pravděpodobné.

        0 0
      • Singlespeed  

        Kvůli takové prkotině měnit kotouč je cipovina :-) :-). Navíc, v terénu beztak necinká jen po asfaltu. PS: Mně na asfaltu občas cinká i kotouč s unašečem…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.