• tyler250

    čaute, pokukujem po tomto graveli https://kubicasport.eu/…70-700c-2022

    chcem sa spýtať, ak by som jazdil 85% asfalt, 15% nespevnené cesty, poľné cesty, bola by dobrá voľba tieto plášte? https://www.mtbiker.sk/…-kevlar.html

    sú kompaktibilné s ráfikom ?

    0 0
    • Bobbybike  

      Pokud hodláš jezdit na gravelu 85% asfalt jak píšeš, pokukuj raději po Soot 50 ( či jiném) s dvojpřevodníkem. Ty pláště jsou samozřejmě kompatibilní, rychlé silniční pláště.

      1 0
    • MTBIKER doporučuje

      GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem > 2 ks

      Výprodej GT Grade Elite 28 kolo, bordó

      od 19 899 Kč -24% MOC 32 899 Kč

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

      od 92 999 Kč MOC 104 999 Kč

    • tyler250  

      Myslíš, že prevody na Soot 70 by mi na asfalte nestačili?

      Otázka znie aj, či by som mohol do ľahšieho/gravel terénu s tými plášťami

      0 0
      • jonti  

        Na silnici ocenis jemnejsi odstupnovani dvouprevodniku a nebudes muset tolik jezdit na nejmensi pastorky, ktere maji vetsi odpor a mensi zivotnost.

        4 0
        • tyler250  

          prečo vlastne dávajú do vyššieho modelu, iba jednoprevodník ? nechápem

          0 0
          • Alojs01  

            Jsou tu zastanci obeho, me treba na gravelu jednoprevodnik maximalne vyhovuje.

            0 1
          • Pavell  

            Zrovna včera se tu někde řešily převody / kadence / rychlost. Pro 40 zubů převodník a nejrychlejší převody 11,13,15,17 můžše mrknout jakou rychlost dostaneš s příslušnou kadencí. Já jezdím vyšší kadenci, takže na rovince 13 nebo 15 převod my naprosto vyhovuje. 11 jen vyjímečně s větrem v zádech nebo z kopce.

            Jednopřevodník mi vyhovuje, že vypadne řetězec komponent na údržbu: přesmykač – lanko a bovden – páka.

            0 0
      • Smazaný účet  

        Záleží i na tom jak si na tom s fyzičkou… Kamarad ma gravel s 1 prevodnikem a ja mam 2. Na rovince jedu v klidu z kopce muzu prislapnout a on šlape dost na rovince a z kopce se veze. Do kopce v lese, kde uz je peklo mam 30–34 i 36 bych ocenil, neni to jak na starem HT 2×10 24–36 pohodicka a vyjedes vše. On je 40–42 uz jde vedle kola, protoze mu ty cca 2 prevody navic chybi nebo si utaha nohy do sraček, kdyz se hecuje. Bydlim na kopci a musim domu vyspalat 160m vyskovych na 1.5 km a kdyz se vracim z vyjizdky utahany vzdy je to peklo a proto jsem 1 prevodnik zavrhl hned, nerad kolo tlacim :-D

        6 0
        • Kratter  

          To není možné, nezdálo se ti to jenom? Každej na bf ti řekne, že tohle s jednopřevodníkem není možné!

          7 0
    • Alojs01  

      Pokud se nehodlas honit se silnicarema, zvol si plast s jemnym vzorkem, i na tech 15% terenu to ocenis.

      0 0
      • tyler250  

        daj nejaký tip

        0 0
        • Alojs01  

          Treba Tufo speedero…

          4 0
          • Lister  

            Mám je v 35mm verzi a musim říct, že jedou velmi dobře, ale tenhle rozměr bych si znovu nekoupil.

            I v tom nejlehčím terénu narážím na to, že je to buď tvrde jak šutr nebo to trochu tlumí, ale pak zase pořád cinkám ráfkem o zem.

            Na šotolinu a rozbory asfalt jsou tak, ale kořeny, větší kořeny je dostanou rychle na limit.

            1 1
            • Alojs01  

              Tak větší kořeny jsou obecně pro gravel limit :-)

              2 0
              • Lister  

                Nemyslím si.

                Rozdíl vůči 45mm Schwalbe je propastný a na těch už se bez potíží dá – taky to jsou pláště které se bez potíží dají srovnávat s tím co jsem kdysi vozil na prvním HT.

                Tyhle bych chtěl prodat a koupím pak 44mm verzi až bude někde dostupná.

                0 0
                • virtualcop  

                  Tak tak – kdo jednou zkusí výhodu širších plášťů na gravelu (pokud se mu samozřejmě vejdou do rámu/vidlice), nechce se obvykle na nějaké užovky pod 35mm vracet.

                  Ty dnešní „speed“ verze gravelovejch plášťů (s jemným vzorkem, nebo dokonce semi slickem) jedou i po asfaltu a v šíři 40–45mm velmi dobře (v podstatě srovnatelně s centimetr užšími), ale to pohodlí a schopnost přejet třeba právě šutr nebo kořen – to je úplně jinde. Měl jsem sezónu na kole GK SS ve 43mm a teď jsem je vyměnil za trošku terénější WTB Nano. Protože i když jezdím složením podobně, jako tazatel – tak 80/20 silnice III. třídy, zbytek cyklostezky s různým povrchem, šotolina, občas i nějaká zkratka lesem, tak mi pak začalo vadit, že ty semislicky držej relativně blbě na těch 20% cest, co jezdím mimo silnice.

                  Takže jsem možná obětoval nějaké procento rychlosti na lepší silnici, ale zase vím, že i na šotce, nebo v lese, Nano (či podobná guma) proti GK SS podrží a je daleko předvídatelnější (zvlášť na předním kole).

                  Nebo alespoň kombinaci – předek trochu hrubší, na zadek klidně slick/semislick, takto možná vyřeším další gumy. A minimálně v těch 43–45mm. Na XC MTB kolech je to vcelku osvědčená kombinace (předek trošku schopnější, zadek, co nejrychlejší), proč by to nemohlo fungovat na gravelu stejně.

                  0 0
                  • Lister  

                    Já ty pláště bral v době, kdy jsem byl přesvědčený že gravel pro mne bude i silnička do mokra a na zimu.

                    Pak jsem ale postavil novou silnici, původní silnička se přesunula na funkci bahňáka/zimáka a gravel je opravdu na terén. Takže teď mám ty úzké pláště k ničemu, budu dávat zpět One Bite, které dovolí neskutečně moc a až je sjedu, tak možná zkusím nějakou tu kombinaci, kterou popisuješ. Pod 44–45mm už nikdy nepůjdu.

                    Kdybych byl v kůži tazatele, tak spíš než opravdového gravela asi koupím nějakou hezkou endurance silničku a dám tam nejširší pláště, co se tam vlezou s jemným vzorkem. Rychlost bude fajn, ale hlavně ovladatelnost kola na silnici bude někde úplně jinde – kdo nemá zkušenost, nedokáže posoudit, jak velký rozdíl v ovladatelnosti to je třeba ve sjezdu s rychlými zatáčkami, kdy na gravelu se budeš trápit a na hbitém kole budeš vysmátý a krásně si tu užívat.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Pokud máš gravel v podstatě jen do terénu, pak bych rovnou šel do 29×2,1" typu Thunder Burt, Nano Raptor apod. A to píšu jako zastánce spíše užších plášťů na gravelu :)

                      0 0
                      • Lister  

                        Asi ne, nechám co tam je, protože to chcí mít odstupňované – kombinace silnice, záložní silnice, gravel, HT, rychlý trail full, odolný AM full už dává prostor k tomu, mít každé kolo specializované :-)

                        1 0
                        • virtualcop  

                          No, tak když máš takovejhle „vozovej park“, tak pak chápu, že na každym kole je ideální mít gumy přesně na to, co s ním jezdíš… :D) To se kompromisy dělat nemusej.

                          Pro „normální lidi“ :) co maj gravel jako primární, či druhé (maximálně třetí :)) kolo, tak to je obvykle tak, že původně jsem taky myslel, že díky převaze cest spíš po rozbitějších „zadních“ silnicích, meximálně cyklostezek s různým povrchem, mi bude stačit obutí jako na endurance silničce. Časem jsem zjistil, že když to obuju trošku bytelnějš, dá se jezdit ještě daleko více po trasách, které jdou mimo provoz a silnice (a vyhovuje mi to čím dál víc, byť nějaký větší terén zase nevyhledávám), komfort a grip je optimální a zda bych jel na známé a spíš silničnější trase průměr o kilometr rychlejš a přijel tak o 5 minut dřív – to už mne dávno netankuje :)

                          0 0
                          • Lister  

                            Jako já s tebou souhlasím, každý si musí vybrat co mu vyhovuje a pokud jde o gravel vidím to úplně stejně – taky raději širší, co zvládne tu terénní část, než užší, teoreticky rychlejší, ale v terénu omezující.

                            Každý musím by k sobě upřímný, přebrat si, co a jak jezdí a podle toho vybrat. Co je pro jednoho na gravelu terén je pro druhého vlastně hladká silnice a naopak. Pokud bych ale kupoval kolo primárně na silnici jdu do endurance, protože mě na něm ta silnice bude bavit.

                            0 0
                            • virtualcop  

                              Jojo, to je jasné, pokud někdo jezdí po silnici rád, tam je čistá rychlá silnička nebo i endurance model zase někde jinde a jde to poznat, jak to lépe jede a samozřejmě třeba ve sjezdu někde v zatáčkách je to o hodně jistější, než gravel na „balonech“.

                              Já právě přecházel z endurance silničky s 30 pak 32mm plášti, všechno dobrý, ale právě na spoustě cyklostezek či rozbitých silnicích u nás v okolí jsem musel často odsedávat, daleko pečlivějš vybírat stopu, abych neprorazil gumu, nenaklepal ráfek a nějak mne to přestalo bavit. Po výměně za gravel prvně s 35mm gumama jsem zjistil, že je to trochu lepší a můžu si dovolit více sedět a méně přemýšlet, kudy přesně to vzít, když jsem to přezul na 43mm semislicky tak jsem si chrochtal, jak to furt jede, při tom to filtruje většinu rázů od terénu a musím jen minimálně řešit, jeslti tuhle díru mám objet, nebo to můžu vzít přez ní. Akorát mi začalo vadit, že ten semislick zase na těch horších cestách nebo na trávě úplně nedrží, tak jsem prubnul trochu hrubší gumy a teď je to skoro ideální.

                              Příští gumy vyřeším „MTBčkově“ jak jsem psal – třeba zrovna přemýšlím nad kombinací Thundero na předek, Speedero do zadu, pokud je vydaj v těch 44mm – to by mohlo bejt úplně ideální na mé potřeby.

                              0 0
                              • Pavell  

                                To já už se těšim jak hodim na nové karbony EIE právě ty 40 Speedera, která v bezduši budou mít v reálu ideálních 42 a na DT 1800 ráfkách nechám na ježdění v marastu současné 45 G One Bite, které v bezduši mají snad 47.

                                0 0
                      • orm  

                        No, pokud mas gravel jen do terenu, coz implikuje spatne vybrane kolo, tak je lepsi si si misto gravelu poridit MTB :-).

                        1 1
                        • TK75  

                          Strávim většinu času v lese a přesto jezdím 89% po hladkých cestách kde gravel těžce exceluje a kam dneska nastopro patří

                          Víš jak to je..... lesy jsou cestama a stezkama prošpikovaný a pochopitelně i poloasfaltkama

                          0 0
                          • orm  

                            To neni teren pro > 2" plaste. Nehlede, ze psal o gravelu do terenu, zatim co ty pises o mixu. Gravel je moderni pojeti trekoveho kola a i urceni je stejne. Stojim si za tim, ze pokud nekdo potrebuje mtb plaste na gravelu, tak si v prve rade vybral spatne kolo. Sam jsi z gravelu presel na mtb, tak vis ze to kolo je nekde jinde.

                            2 1
                            • TK75  

                              Je to terén pro 2"…všude mimo hladký asfalt se s objemem 45–50 dá jezdit efektivněji než například s 38 mm pneumatikou.To mám x krát vyzkoušený

                              Dokonce i na rozbité boční asfaltce

                              Bonus je že to kolo má potom taky daleko větší záběr a funguje naprosto parádně od silnice až po singletrack

                              1 1
                              • orm  

                                Nefunguje. Je to jeden velky kompromis. Mtb je na jakekoliv rozbte ceste lepsi nez gravel a na silnici zase silnice. Jel jsi nekdy na silnicce? Jezdis s powermetrem?

                                0 1
                                • TK75  

                                  Hele jede mi to po silnici líp než ht, díky beranům a tomu že si můžu měnit nejen uchop ale i pozici

                                  Klasicky za vršky pák (to je místo ktery je nejdal, lokty dolů a letím…s hardtailem u predstavce je to nanic, protoze to je místo kde je naopak nejkratší reach a kde se držím na grevlu když odpočívám…navíc jsou mi berany příjemnější na ruce po pár hodinách

                                  S hardtailem mě to baví až vysloveně v hodně náročnym terénu

                                  S grevlem mě to baví už když slapnu do pedálů před barákem a funguje to celou cestu

                                  Nemám problém jezdit stejný tratě jako s ht a je to prostě něco jiného…ale baví mě to víc

                                  Měl by jsi to zkusit…gravel a objemná pneu bezduse, případně odpružená vidle nebo představec

                                  1 0
                                  • orm  

                                    Nemam potrebu z gravelu delat terenni kolo, kdyz kolo do terenu mam, ktere je ve vsem v terenu lepsi nez gravel. Mam gravel jako nahradu trekoveho kola a jezdim s nim stejny teren. Take chci aby to valilo na asfaltu kdyz potrebuji. Tam uz jsou i 42mm plaste vyrazne pomalejsi nez 35mm.

                                    0 1
                                    • virtualcop  

                                      Pokud vidíš gravel jen objektivní chladnou logikou rychlosti vs. odpružení, porovnávané byť wattmetrem, tak máš kus své pravdy – to je logické.

                                      Ale zapomínáš primárně na ten „Fun Factor“ a taky třeba na geometrii, se kterou je spojena větší hbitost a reakce kola, ve městech i dost podstatnej rozdíl někde se „protáhnout“, což na hbitě reagujícím gravelu s řídítkama ± 420–460mm jde o poznání lépe, než na HT s rodlama 700mm + (to je taky jedna z věcí, která tu nepadla, že třeba na letní přecpané a úzké cyklostezce – alespoň u nás v Práglu – jsou moje možnosti jet vcelku svižně a při tom minimálně někoho omezovat/ohrožovat úplně jinde, než jsem jezdil se 720mm řídítkama – jezdil jsem stejný trasy dost let na HT a teď i na gravelu, takže porovnávat opravdu mohu). K tomu většinou váha „průměrného“ gravelu je někde kolem 9–10kg, zatímco průměrné HT stejné velikosti bude kolem 12–13kg, což se třeba na denní dojíždění taky celkem počítá.

                                      Prostě pro nějaké účely a jedince (typicky třeba pro denní dojíždění do práce, někudy částečně „úzkým“ městem) je tohle dost podstatná výhoda.

                                      Jestli Tě gravel neoslovil a v podstatě ho „nuceně“ používáš místo treka, co by Ti ale jinak asi dle Tvého názoru posloužil lépe, tak pak moc nechápu tu logiku, že ho ještě máš a že ses ho nezbavil.

                                      Gravel je kontroverzní téma – strašně moc jde u něj, jak majiteli sedne na jeho způsob ježdění a potřeby a nedivím se, že jsou na něj v podstatě jen dva názory – buď si ho zamiluješ, nebo zatratíš (hned prodáš) :).

                                      Z podstaty věci je jasné, že někdy nemusí být to objektivně technicky, výkonově, rychlostně…lepší řešení také zábavnější. A o to asi (tedy mně určitě) primárně jde.

                                      Máš jiné potřeby, návyky a očekávání, můžeš operovat srovnáním z wattmetru a průměrnou rychlostí na stejné trase, ale stále to nebude směrodatné v tom, že pro někoho ten gravel bude daleko zábavnější, nebo právě využije ty nesporné výhody užší šířky, lepší manévrovatelnosti, nižší váhy atd.

                                      Ale to jsme se od pneumatik dostali do jiného vlákna a podstatě gravelu…

                                      5 0
                                      • orm  

                                        Myslim, ze placas blbosti, takze ja tu koncim.

                                        0 0
                                        • virtualcop  

                                          Slušná reakce – já když s někým nesouhlasím, tak řeknu/napíšu něco ve smyslu „mám na to jiný názor, dále se diskuzi nechci věnovat…“ (to už mne učily paní učitelky na základní škole a rodiče ještě dříve).

                                          Ale jen běž, ronit slzičky fakt nebudu… :)

                                          0 0
                                          • orm  

                                            To byla reakce na to, se vyjadrujes k vecem o kterych vis hovno a ani nevim jak jsi k nim dosel od diskuse s plastema. Takze ano placas blbosti. To je muj nazor.

                                            0 1
                                            • virtualcop  

                                              Tak mi řekni konkrétně, o čem vím hovno, co jsou přesně ty blbosti a o čem mne můžeš z Tvé dalekosáhlé zkušenosti ještě poučit? Klidně přes SZ, ať to zde nezasírám. Fakt mne to zajímá, jako vlastníka HT, silničky i gravelu v jednom čase.

                                              Ale chování řeznickýho psa fakt máš, to je zase můj názor..

                                              0 0
                                              • orm  

                                                Vis hovno o tom proc na gravelu jezdim , kolik toho najedu, ale to ti nebrani o tom delat zavery. Mozna mam chovani reznickeho psa, ale alespon nejsem *****.

                                                0 1
                                                • virtualcop  

                                                  Možná vím hovno, proč jezdíš na gravelu, kolik toho najedeš (stejně tak víš hovno ty o mně) a závěry nedělám k tvému JEŽDĚNÍ, ale k tvym zcestným fyzikálním závěrům, které byly asi tak před 10–15 lety překonány a vyvráceny tím, že někdo to objektivně a reálně zkusil a změřil!

                                                  To můžeš mít najetejch milion kilometrů i pozpátku a stále mne to nedonutí si myslet, že jsi génius a překonáváš fyzikální zákony.

                                                  Tvůj logickej argument proti tomu je „víš o tom hovno…“ :)

                                                  .

                                                  Jezdi si třeba na kostitřasu s dřevěnejma obručema (protože „pocitově“ ti to skvělě bude „odvalovat“, ale nepoučuj tady někoho svými dojmy a zjištěními, které jsou dávno změřené, překonané a rozcupované na kusy – pokud se jedná o valivý odpor.

                                                  Že si do dnes někteří „kur*a zasloužilí jezdci, co maj "kur*a“ najeto, do teď bušej do 23 mm galusek 150 PSI, protože to nejvíc „kur*a“ jede, tak s nima se fakt hádat nedá – myslel jsem, že jseš podle věku více progresivní a přístupný pokroku (mimochodem, je mi o pár let víc, než tobě)..

                                                  A vůbec bych se s tebou nehádal o principu, kdyby to nebyl thread o gumách pro gravel a dotaz od začátečníka, jenž se jako skoro každej, kdo o tom nic neví a nemá zkušenost, bojí toho, aby náhodou tlutší guma nejela blbě.

                                                  Takže nakoupí užovky, za dva měsíce zjistí, že to na tohle kolo fakt není ono a stejně bude kupovat relevantnější pláš­ť.

                                                  Třeba kvůli takovejm zasloužilejm chytrákům, jako seš ty…

                                                  3 0
                                                  • orm  

                                                    Clovek musi proste milovat lidi jako ty :-).

                                                    0 0
                                                  • virtualcop  

                                                    Nápodobně :)

                                                    Taky miluju lidi jejichž argument zní „víš o tom hovno, nevíš, kolik mám najeto…“

                                                    To se hned pozná odborník s vytříbeným slovníkem… :)

                                                    1 0
                                    • krabica  

                                      Máme teď 44 Thunedra vůbec nepociťuju, že by mě nějak omezovaly v rychlosti po asfaltu, letí to jak ďas…

                                      0 0
                                      • virtualcop  

                                        orm bude na wattmetru vidět + 5W, takže Ti vysvětlí, že to prostě z principu tak dobře jet nemůže… :)

                                        Ale dobré vědět – v té 44 asi vyzkouším.

                                        1 0
                                        • krabica  

                                          Na asfaltu se nejvíc projevila fakt tuhá kola na keramických ložiscích, to jede neskutečně, ale zase utrpěl komfort mimo asfalt. Co nepoberou pláště, to dají kola naplno do rámu…

                                          0 0
                                      • TK75  

                                        Protože neplatí obecně že přidáš pár milimetrů a hned to nejede …jde i komplet pneumatiku, dnes, vzorek atd

                                        Cinturato H má 52 mm a letí líp než 47 Power gravel

                                        0 0
                                        • orm  

                                          Pokud by ten plast mel stejny vzorek jako uzsi a zaroven stejnou hmotnost (coz nema a nemuze mit), tak reknu ano, sirsi by mohl byt do urcite rychlosti lepsi, ale jinak uzsi plast je na asfaltu lepsi. Jak jsi porovnal ty dva plaste? Pocitove nebo mas cisla?

                                          0 1
                                          • TK75  

                                            Jen pocitově…a ten širší má právě vzorek hladší, jinou směs a nakonec i jinej průměr :-)

                                            Čísla nevedu…čistě jen jak snadno mi to jede, navíc když už jsem unavenej

                                            A vím co to znamená, ale přesto…

                                            Pochopitelně nebavím se o rozdílu 35 mm versus 46 mm a ještě na hladkym asfaltu…tam já to vidím jak to jede když ma někdo endurance silničku

                                            0 0
                                      • orm  

                                        S cim to porovnavas? Ja primarne jezdim gravel king sk v rozmeru 622–40. Na silnici jsem mel gravel king v rozmeru 622–32. Co se tyka rychlosti, tak to se neda srovnat, alespon na aslfaktu. Uz par let jezdim jen na gravelu. Ted jsem po 4 letech zase sedl na silnicku s 25mm plasti a ikdyz ta silnicka mela posed ± stejny jako mam na gravelu, takt o zase bylo uplne jinde. Tvrdit, ze 40+mm plaste pojedou stejne jako 30 – 35mm je blbost, nepojedou.

                                        0 1
                                        • virtualcop  

                                          Máš změřené dle wattmetru přesně stejnou verzi pláštů, za přesně stejných podmínek a trase – jen v rozdílu 35 a 40mm?

                                          Ukaž, když jsi tak chytrej…

                                          Protože ty rozdíly přesně na tom, co píšu budou marginální – v rámci nízkých jednotek watů. To je pro určité jedince nepřekonatelný problém, pro běžnou většinu jedinců marginální rozdíl, kterého si nejspíš vůbec nevšimnou, pokud nebudou celou cestu čumět jen na wattmetr a GPS. A to pominu fakt, že je silnice a „silnice“, kde to díky povrchu kupodivu může být i naopak.

                                          Takže – když nevěříš výsledkům objektivních měření a je to pro Tebe rozdíl třeba 3–5 Wattů rozdíl mezi „jedou a nejedou“, tak jo, máš pravdu. Zvlášť pokud se bavíme o gravelu, tedy né aero silničce, kde může být skutečně pár wattů i znát.

                                          Všem ostatním (normálním) se může zdát, že blbosti tady neplácám já, ale někdo jinej.

                                          1 1
                                          • Lister  

                                            A pak zafouká a jsi s měřením v píč…

                                            Pokud nejezdíš v balíku tak tyhle blbosti neřešit. Pokud to člověk vnímá, tak jde o slabý motor, který to nedokáže roztočit na úroveň, kdy už vše ovládá aerodynamika.

                                            0 0
                                            • TK75  

                                              Nakonec i ty borci co tohle sakra řeší potom támhle na závod Unbound kterej je jen po šotce osazují 44 mm pneu jako něco z čeho dostanou největší grády

                                              A to je to závod kde jim jde o rychlost

                                              Když to je něco jako Grinduro tak má půlka lidí 650×50 a ta druhá 700×45+ :-) teda záleží na tom v které zemi se to jede, co to tak sleduju tak je to až sranda jaké jsou rozdíly třeba Kanada vs UK atd

                                              0 0
                                            • virtualcop  

                                              No však říkám – stejné podmínky (což je prakticky i teoreticky někde venku nemožné docílit). A pokud vycházím čistě z měření třeba na bicyclerollin­gresistance, v laboratorně stejných podmínkách, na hodně hladkém válci, tak ty hodnoty rozdílů gum a jejich odporu jsou zcela vypovídající. A protože víme (tedy alespoň někdo), že venku nejezdíš po hladkých válcích, ale po celkem nerovném a hrbolatém terénu, kde se rozdíly mezi hubenější/tlustší pneu hodně vyrovnávají, ne-li mažou (opět připomínám za stejných ostatních podmínek), tak mi právě řešit na gravelu ty reálné možná 3W rozdílu (hubenější/tlustší) pneu připadá stejná demagogie, jako si na ten gravel brát časovkářskou helmu, protože ta mi ty 3W zase může ubrat.

                                              Kdo to hrotí takhle do bezvědomí, ať si jezdí na čem chce.

                                              Ale pokud někdo argumentuje tím, že ty rozdíly jsou propastné a nedodá žádnej objektivní argument, jen svůj pocit, tak co si o tom myslet…

                                              A především – může u toho bejt trošku slušnější, to mi asi vadí nejvíc.

                                              Ač to píšu pod Tebe, tak mám na mysli samozřejmě někoho jiného.

                                              1 0
                            • Lister  

                              Libí se mi, jak někdo dokáže dlouze analyzovat dvě slova z jedné věty :-P

                              0 0
                            • virtualcop  

                              Asi nemáš rád gravel jako takovej, že? :)

                              Já29" HT MTB (karbon, dost slušně vybavený, 2.25" gumy) právě prodal, protože přesně na ten typ silnic + lehkého terénu co nejvíce jezdím, mně to na něm prostě nějak nebavilo. Na gravelu mne to naopak baví velmi (zachovává pro mne dost z agilnosti a rychlosti silničky a můžu si dovolit terén, kde bych s klasickou silničkou neprojel, nebo bych neustále defektil a ničil ráfky). Takže tyhle teoretické úvahy, že gravel na širších pneu je vlastně úplně na houby, protože je to horší verze HT MTB alespoň u mne rozhodně neobstojí. Chápu všechny objektivní testy, které dokazují, že lehké MTB kolo může být vcelku stejně „rychlé“ jako gravel, chápu argumenty, že alespoň s přední odpruženou vidlicí si můžeš dovolit i horší terén s lepším komfortem, ale to je tak vše.

                              Reálně jsem si to vyzkoušel (a to opakuji, že můj současný hliníkový gravel je pravděpodobně stejně těžký, jako můj bývalý HT) a nevidím tedy objektivní důvody, proč mne to po stejných trasách baví daleko více na gravelu, než před tím na MTB. Kdyby na tom prostě něco nebylo, asi nebude gravel v současnosti tak diskutovaný a prodejně úspěšný kolo. To, že to je jen módní výstřelek pro hipstery a že to nemá moc smyslu jsem si před pár lety totiž myslel taky a oproti HTčku bych měl stejné argumenty.

                              Vyzkoušel jsem a potvrdil si to, co říká spousta lidí – je to bezpochyby nejuniverzálnější kolo (na ten povrch tras, které dost lidem vyhovují) a ta jízda prostě baví a je lehce odlišná od MTB.

                              1 0
                              • jIrI___  

                                Na gravelu jezdím nějakých 8 let, ale i přesto zastávám názor, že nejvíce univerzální kolo pro většinu cyklistů je HT s odpruženou vidlicí. Gravel dává smysl zejména pro lidi, kteří přesně ví, co od toho kola chtějí nebo je to prostě chytí. Vím o hodně lidech, kteří podlehli jakési módní gravelové vlně, pořídili si gravel a pak ho rychle měnili za HT i přesto, že jezdí většinově po asfaltu nebo v lehkém terénu typu polňačky, kam se z mého pohledu gravel hodí nejvíce :)

                                4 0
                                • Lister  

                                  Jen tak pro info – mám doma, za poslední rok a půl jsem na tom neseděl.

                                  0 1
                                  • jIrI___  

                                    Když jsem přečetl výčet tvé stáje, tak se tomu ani nedivím :). Měl jsem na mysli takovou tu většinu cyklistů, kteří mají doma jedno kolo „na vše“.

                                    1 0
                              • Lister  

                                Asi tak. Prostě je to o tom, že tě na tom baví věci, které na MTB už jezdit nechceš (opravdu někoho baví šotolina na HT) a přitom tě tolik neomezuje na nutných silničních přesunech. A ve výsledku, když máš aspoň nohy, tak na silnici pojede hodně podobně – moje dlouhodobé průměry na silnici 26–27 dle trasy, na gravelu 25 s širokými plášti.

                                0 1
                              • orm  

                                Jezdim 90% na gravelu nebo trekovem kole (pres zimu), ale nedelam z toho terenni kolo, protoze vzdy kdyz vezmu do lesa, klidne na stejne lesni cesty, ht tak vidis, ze to kolo je jinde, zvlast z kopce.

                                1 0
                      • virtualcop  

                        Klidně bych to i tímto způsobem udělal, ale u většiny lidí bude problém, že ty gumy se nevejdou – ty rámy s touhle prostupností se dělaj až od relativně nedávna a ještě zase stále u modelů gravelů, co jsou hodně „do terénu“.

                        Já taky nacpu oficiálně maximálně 700×45, v 650b možná až 50, ale zase kvůli tomu si třetí kola v 27.5 kupovat nebudu.

                        Ale v mém případě jsem si prostě potvrdil, že čím širší gumy mohu použít (v té „gravel“ specifikaci kolem 45mm), tím mi to víc vyhovuje a stále nějak nepociťuju, že by mne to extra brzdilo i na slušné silnici. (samozřejmě že měření a zkušenosti nelžou a je to opravdu o něco pomalejší, než nějaké endurance pláště 30–35mm), ale jednak je mi to jedno a za druhé ty výhody objemu a trošku terénějšího vzorku s možností použití ještě více postraních cest mi maximálně vyhovují.

                        0 0
                        • TK75  

                          27,5 jsou bezvadný…obcas si na test střídám záplety a 700×48 mi nevyhovujou tolik jako 650×50

                          Objem stejnej ale ovládání a chování kola je jinde

                          A to jsem se na velký 700c těšil

                          0 0
                          • virtualcop  

                            Tak ty jezdíš asi více terén, kam mně už se tolik nechce a pak je to pochopitelný, že ty 27.5 můžou bejt ideál :)

                            0 0
                            • TK75  

                              Není problém spojit stezky i náročný mtb části a cesty.Můžu si dovolit to pustit ve sjezdu přes bordel a ještě tam blbnout

                              Předtím bylo znát že potenciál celku omezují právě kola…teď to mám pěkně vyvážený na to, kde se pohybuju

                              Co víc si přát :-D

                              0 0
                              • LM  

                                Máš krom toho HTčka v profilu ještě i nějaký gravel? :-)

                                0 0
                                • TK75  

                                  Swiss Crosse jsem prodal a zůstal doma jen Diverge…akorát s ním jezdí jen manželka.Já mám dva hardtaily

                                  1 0
            • Peslezedirou  

              Hm hm, mám endurance silničku, jde jsem jezdil cyklokrosový rozměr 33mm, na letošek jsem to posunul v obutí ke gravlu, až do rozměru 36mm (krutopřísně) a musím potvrdit to co píšeš, buď si klepnu o ráfek, při tlaku aby to tlumilo a nebo potom na tvrďáka, nic mezi tím :-) a Speedero nahodit na bezduše bylo vyšší dívčí, Thundero na předním kole naskočilo krásně.

              0 0
              • makimaki  

                Speedero 36 mně asi po třiceti pokusech stále trošku hází, Thundero 36 jede lajnu na desetinu ..

                0 0
              • LM  

                Přesně proto jsem dovnitř vrazil 30 mm pěnové vložky. Můžu teď jezdit pohodlný tlak a ráfek neklepe (+ to trošku i tlumí).

                0 0
            • Peslezedirou  

              .

              0 0
          • Alojs01  

            I Specialized Pathfinger je velmi ucházející univerzální plášť.

            0 0
      • VojtaXY  

        a na zadek klidne neco slick nebo semislick

        0 0
      • krabica  

        .

        0 0
        • TK75  

          Přesně…moje slova :-D

          0 0
          • krabica  

            Blbě jsem zařadil… :-D

            Jinak bych zkusil třeba Panaracer Gravelking Slick, nebo Schwalbe G-One Speed.

            0 0
    • Lister  

      Ano není to bazar, ale hádání se o tom, co je zábava na gravelu je taky offtopic, tak co…

      Kdyby někdo ty Tufa Speedara 35mm chtěl, tak je okamžitě prodám, k tomu mám doma ještě i zmiňovaný Panaracer Gravelking slick – což je vlastně normální odolný silniční plášt – ten mám jen jeden a šířku z hlavy nevím, ale podíval bych se- taky pro něj nemám využití.

      Když tak piště do SZ.

      0 0
    • tyler250  

      Čaute, neviem sa rozhodnúť medzi Continental Terra Speed 35 alebo Continental 4 season 32…Ktorý bude na ceste rýchlejší?

      0 0
    • tyler250  

      Nakoniec som zobral Cinturato velo 35 :)

      0 0
    • peter934  

      Chapem dobre?

      Podla bicyclerollin­gresistance:

      Gravel plaste 40mm – valivy odpor napr 20w

      Cestne plaste 25mm – odpor 27w

      Znamena to ze tie 40mm gravel budu dokonca rychlejsie?

      Alebo naopak: Tzn ked som teraz isiel na cestaku s michelinmi (27w) 30km/h, tak s gravelom na pirelkach (20w) mi ma na 30km/h stacit mensia “namaha”?

      0 0
      • Eseker  

        Čim menší číslo, tím menší má guma v laboratorních podmínkách odpor. Takže teoreticky 20w gravel guma je rychlejší než 27w silniční.Jak se to bude jevit v praxi je otázka :D

        0 0
        • PucalkovicAmina  

          Co odpor vzduchu širšího pláště, vyšší hmotnost atd. To se přeci v praxi také projeví.

          0 1
      • Singlespeed  

        V reálu tomu tak není. Budeš si muset máknout znatelně více. Stačí si to vyzkoušet.

        0 2
        • peter934  

          No ano, tazko sa mi predstavuje ze 40mm balon bude rychlejsi ako 25mm, aj ked watty ukazuju inak.

          0 0
          • Singlespeed  

            Valivý odpor v laboratorních podmínkách se obvykle nerovná jízdnímu odporu v reálných podmínkách.

            0 0
            • TK75  

              no prave…realita jsou nerovnosti, cim horsi tim lip jede objem

              1 0
            • jecnak  

              Proto třeba Jan Heine měří venku v reálných podmínkách a i když jeho postupy nevypadají tak vědecky, tak jsou podloženy měřením v reálném prostředí a mají mnohem větší vypovídací hodnotu. Viz https://www.renehersecycles.com/…s-real-road/

              Další věcí, kterou už ani Heine neřeší je měření valivého odporu, respektive celkového odporu pláště při šlapání. Takové to klasické pohupování při nekruhovém šlapání na podhuštěném plášti.

              0 0
      • jIrI___  

        Není to tak dávno, ca zde hodně místních zasloužilých členů hlásalo, že široký plášť s nízkým tlakem je na hrubém asfaltu rychlejší než úzký plášť o vyšším tlaku. Nicméně osobní pocit na gravelu mi říkal něco úplně jiného – hladký 30 mm plášť (Challnege Strada Bianca) mi přišel o poznání svižnější než 40 mm plášť (Tufo Speedero). Ale je pravdou, že nemám wattmetr, jde pouze o pocit.

        7 0
        • virtualcop  

          No ono stále platí (a je na těch válcích změřeno), že TOP silniční plášť v rozměru cca. 25–30mm má nižší odpor, než TOP gravel plášť s jemným vzorkem (určeným na nějaký mix lehkého terénu a silnice). Jsou to jednotky a někde spíše i desetiny wattů, ale furt i na těch válcích „vyhrávají“ čistě nejnižším odporem pláště cca. 25–30mm, od tohohle rozměru širší guma – tam postupně ten odpor narůstá.

          A druhý neměřitelný koeficient je právě to reálné použití a reálné podmínky „terénu“, kde se s tím jezdí. Každej, kdo má tohle vlastní srovnání (silničku s hladkými úzkými plášti a rovněž gravel s nějakými rozumnými „mix“ plášti) tak na vlastní „nohy“ či wattmeter ví, že na gravelu to jede prostě hůř a za víc. Jenže dle mého tomu hodně přispívá to, že na gravelu většina lidí obecně volí jiné trasy, než čistě na silničce, pokud by se srovnával čistě hladký asfalt a stejná trasa/kolo/oble­čení, byl by ten rozdíl opět jen jednotky watů. K tomu samozřejmě na gravelu další faktory, jako celkově vyšší váha kola, většinou i vyšší aero odpor, jiné oblečení, kapsy na věci, batohy na zádech…

          Prostě ty podmínky jsou obvykle jiné po všech směrech a proto to na gravelu „jede“ prokazatelně hůř, ač čistě soustava gumy a povrchu bude v laboratorním testu vykazovat obdobné, nebo jen minimální jednotkové navýšení u té gravel gumy.

          0 0
          • peter934  

            A porovnanie na asfalte:

            Gravel guma 40mm 17watt na carbon kolasach na graveli

            Vs

            Cestna guma 25mm 27watt na 1800g hlinikovych kolesach na cestnom biku.

            Vyberam schvalne moj pripad, kedze rozmyslam nad gravelom….

            0 0
            • Singlespeed  

              Stačí koupit na silnici pneu s trošku lepším výsledkem laboratorního testu, aby tě to tak netrápilo a máš vyřešeno za pár korun :-) .

              0 0
              • peter934  

                Neee, silnici som uz predal (zla velkost) ???? a teraz rozmyslam ci endurance alebo gravel.

                0 0
            • skaj  

              Jen poznamka bokem, dneska uz urcite na silnicni kolo nechces 25mm plast. Pod 30mm moc nedava smysl jit (teda pokud ti nezacina v cervenci ten etapak, pak bych mluvil jinak:))

              0 0
              • nooski  

                Na jednici mam 25mm gumy, ktere se rozplacly na rafku na realnych 27 mm. Jedou skvele, proc je nechtit?

                0 0
                • skaj  

                  Protoze muzes mit pohodlnejsi, ktere pojedou lepe, ci minimalne stejne? Ale samozrejme, proti gustu …:)

                  0 0
                  • nooski  

                    Lepe nepojedou bo aero ;-) Budou hure zrychlovat bo hmotnost. No a nakonec si nejsem jist, jestli by mi brzdy sezraly 28mm gumy, ktere by se rozplacly ke 30 mm :-) Proti 21mm Tufo galdam si pripadam jak na oblacku.

                    1 0
                    • skaj  

                      Tak jasne, tobe zacina ten etapak, co navic jedes na technice aktualni pred deseti lety, tak resis aspon aero:) To samozrejme chapu.

                      Jen bacha s tim aero, at nekoupis soucasna kola (na ty prumery 35+ by se prece tohle hodilo poresit), byvaji optimalizovana na 28 a 30mm plaste:)

                      Ted vazne, zkus nekdy na silnici 30+ a zacnes chapat, co je vlastne pohodli. A klidne se vsadim, ze o co bude mensi aero efekt o to lepe pojedou na spatnem povrchu a ve vysledku to bude jak rikam – pohodlnejsi guma co jede spis lepe. Ostatne, staci zapatrat po testech, tohle je vcelku prokazana vec. Nic co bych tvrdil pouze z vlastni zkusenosti.

                      Ale ja vim, ma to zvonit a proti tomu se neda nic namitat:)

                      1 0
      • Jezevec70  

        Ale lepší silniční pláště mají jen 10w, střed okolo 15w. Jak jsi přišel na těch 27?

        0 0
        • peter934  

          Mal som lithiony a tie maju 27watt podla merania, preto chcem vediet aky bude rozdiel, ked som jazdil 25ky s 27watt a teraz si kupim gravel a nahodim tam nejake dobre 40mm ktore budu mat cca 17watt a este ich dam na lahsi karbon rafik. Ci budem citi zlepsenie, kedze som mal iba take obycko plaste.

          0 0
          • virtualcop  

            No, základ je porovnávat silniční a gravel pláště, které mají naměřeno obdobně – jak už tady padlo vejš – špičkový silniční plášt z hlediska minimálního valivého odporu, má v rozměru 25–30mm pod 15W, špičkový gravel plášt (do minimálního terénu) kolem 40mm má třeba kolem 17W.

            Nasadíš na stejné kolo, stejné ráfky, vezmeš stejné oblečení, pojedeš stejnou trasu na dobrém asfaltu- pak ten minimální rozdíl vallivého odporu bude ± sedět.

            Tlak stejný nebude, ale i tak to bude celkem vyrovnané. Otázkou je na gravel výběr pláště do podmínek, co chceš jezdit – ty „silniční“ verze gravelových gum sice jedou opravdu jak slušné echt silniční gumy, ale taky obvykle moc nepodržej, pokud sjedeš někam na šotolinu, les, kořeny, blátíčko…

            A taky je tu ten velkej zmíněnej rozdíl – váha gravelu (většinou + 2–3kg navíc), jiné oblečení, méně „aero“ pozice i celkový odpor kola atd.

            Prostě čistě silnička na kvalitním asfaltu pojede vždycky lépe (za méně), než klasickej gravel – pokud jen gumy budou mít teoreticky totožnej změřenej valivej odpor.

            2 0
      • MlokCZ  

        Měření na válci má jen omezenou vypovídající hodnotu. Zejména pro srovnání je nutné brát několik podmínek, které když nedodržíš, tak ve výsledku srovnáváš úplné nesmysly a k realitě se to ani nepřiblíží.

        Základní vlastností měření na válci přímo úměrná závislost tlak vs valivý odpor, kde s narůstajícím tlakem valivý odpor klesá.

        Problém je, že tohle v reálu vůbec neplatí a naopak dle konkrétní povrchu od určitého tlaku valivý odpor začne narůstat.

        Tenhle základní rozpor mezi chováním při reálné jízdě a měření na válci pak pro srovnání vyažuduje následující podmínky:

        Reálu slušně odpovídá situaci, kdy budeme srovnávat měření na válci pro stejně objemný plášť foukaný na stejný tlak: tady to se reálnou jízdou sedí téměř vždy a slušně, i když nemusí platit poměrovovy naměřených hodnot přesně (tzn. pokud plášť A má menší valivý odpor na válci než plášť B o 20%, tak bude mít i v reálu, ale nebude už sedět, že to bude přesně o těch 20%.

        Pokud chceš srovnávat různě objemné pláště, tak už je to hodně problematické. Aspoň orientační srovnání může být pro dva správně zvolené tlaky odpovídající tak akorát dané šířce. Ale jednak nevíš, jaké přesně vzít a pak ani měření pro ně není třeba vůbec k dispozici.

        A pokud chceš srovnávat v reálu při 30km/h, tak už musíš připočíst i vliv aerodynamiky ve prospěch těch užších.

        0 0
    • snas89  

      Hodím dotaz sem:)

      Prosím o radu.

      Na nový kolo hledám doporučení ideálních plášťů.

      Kolo: Specialized Roubaix

      Pláště: propustnost 40mm

      Co mám v plánu jezdit: 50% silnice (spíš rozbité, okresky, pokud možno minimum aut a provozu), 50% lesní stezky,cesty, ne velký terén – na to mám mtb fulla. Celkově se chci na silničce posnout spíš do přírody. Např. od baráku dojed na Voděradské bučiny, tam to projeet a zpět nebo turistické cesty v Brdech.

      Zatím jsem jezdil 32mm a i na ty silnice bych snesl pro komfort trochu víc.

      Hledám univerzální-bezdušový plášť, kde by mě to nenutilo přezouvat silnice v týdnu vs víkendový výlet někam do lesa.

      Doporučte, díky:)

      0 0
      • MrtweyUbrus  

        WTB Byway 34mm, Tufo Speedero 36mm, Schwalbe G one Speed 35mm, WTB Exposure 36mm.

        1 0
      • roupik  

        Mám na podobné použití Tufo Speedero 36mm, na silnici jedou slušně a v „terénu“ ty polní/lesní cesty taky zvládají. Je to celkem slušný kompromis, samozřejmě Contíky GrandPrix 5000 32mm jedou na silnici líp a naopak do lesa a na pole by zas byly lepší širší jak 36mm, ale tyhle Tufa zvládají obstojně obojí.

        1 0
      • Greyhound  

        Vozím Speedero 40mm, nejdřív jsem měl 36mm, ale 40mm mi přijde, že jedou po silnici stejně a v terénu je to přeci jen znát.

        0 0
        • VojtaRC  

          Nesmekají se Speedera na mokru? Jezdil bys je i v tomhle počasí? Asi do nich taky půjdu.

          0 0
          • jIrI___  

            Na asfatu drží za mokra poměrně slušně, mimo asfalt za mokra nedrží vůbec, ale to není nic nečekaného. Paradoxně mi na asfaltu projevem více vyhovovaly Thundera, přišly mi jistější v zatáčkách. Speedera v náklonu jakoby více plavaly (možná kvůli drobnější bočním blokům dezénu, které se v náklonu více ohýbají?)

            2 0
            • mikespikes  

              Jezdim Thundero 44 a zatim spokojenost. Gravel mam urceny na najizdeni km po asfaltu,sotoli­na,polnacky, proste tam kde muj full je uz zbytecny. Zalezi na tlaku,ale uz uprednostnuji spise komfort. Predtim jsem jezdil 40 Thundero a pri nizsim tlaku uz obcas byl citit rafek a pri vyssim tlaku samozrejme nizsi komfort. Mam v planu nekdy par dni vylozene silnici(Alpy)lehkou sotolinku, tak vyzkousim GK Slicky 43 a dam vedet jaky byly pocity.

              Jeste k tem sirkam pneu na gravel, zalezi co clovek jezdi a nelze gravel uz skatulkovat. Ale prijde mi ze trend je v sirsich gumach(43+) ono to taky lepe vypada :-)))))

              Na druhou stranu davat na gravel gumy 50 a sirsi uz mi prijde trochu lezeni do mtb zony.

              4 0
              • jIrI___  

                Na vyloženě silnici dej 32 mm pláště. Tady na B-F se sice traduje, že rozdíl v rychlosti mezi 44 mm a 32 mm pláštěm nepoznáš, čemuž jsem nějakou dobu věřil. Přesně do chvíle, než jsem po Thunderu 44 nahodil 32 mm Challenge Strada Bianca (a to mi Thundera připadají jako hodně rychle pláště) :)

                3 1
                • mikespikes  

                  Naprosto chapu a nepopiram ze 32 poleti mnohem rychleji, ale 32 na mem gravelu by vypadaly jako jako pest ve voku :-))

                  0 0
                  • Dejv0  

                    Stačí přenastavit mysl. :)) 32 s prostorem pro 48 vozím celkem často a taky mi to kdysi přišlo divný.

                    0 0
          • Greyhound  

            Mimo asfalt na mokru nedrží vůbec, to je jak jet na saních. Pro mě je důležité, že jedou super po asfaltu, i když jedu v grupe se silnicarema tak nepozoruju, že bych nějak ve sjezdech ztrácel. Na suchu v terénu taky dobry, mokrému terénu se vyhýbám a pokud tam jedu tak počítám s brzdnou drahou tankeru.

            1 0
      • Dejv0  

        Předpokládám, že to kolo nebudeš trápit v mokru, tak za mě výběr:

        GP5000 AS TR 35mm, je to hladký, ale v suchu np a má velkou odolnost běhounu.

        Speedero 36mm

        Gravelking 35mm, na i23 ráfku má 38mm a celkově větší objem jak ty dva nahoře.

        Na horní hranici bych šel asi do Thundero nebo Speedero ve 40.

        Já jezdím v zimě první zmiňovaný, protože minimum terénu a v sezóně Thundero 44mm. :)

        1 0
      • peter934  

        Pirelli cinturato velo v 35mm. Maju velmi dobre hodnotenia, aj co sa odolnosti tyka. Vzhladom na svoje urcenie su vraj aj celkom rychle. + sa lahko nasadzuju.

        0 0
      • snas89  

        Diky vsem za tipy:)

        Zatim tedy asi GP5000 AS TR 35mm nebo Soeedero 36/40.

        Doted jsem jezdil 5000 32 mm. A prave bych jeste trochu vic konfortu ocenil. Je ten rozdil 3–4 mm tak znat na komfortu?

        Koukal jsem na rolling resistance a wat u 40mm vs 36mm speedero/conti mi prisly minimalni.

        0 0
        • jIrI___  

          Mezi 36 mm a 40 mm je u Tufa obrovský rozdíl v objemu a tím pádem i v komfortu (40 mm snese o poznání nižší tlaky bez cinkání ráfku na kamenech :) ) https://www.bike-forum.cz/…-versus-40mm

          0 1
        • snas89  

          Tak nakonec kvuli zaberu v prirode jsem zvolil schwalbe g one. 35.

          Po silnici jedou docela pekne. Ale cekal jsem asi vetsi komfort (45/50 psi).

          0 0
          • jecnak  

            Nasadil jsem ho místo nešťasného Speedera a přijde mi ve stejném rozměru pohodlnější, schopnější v terénu, stejně rychlý na silnici ale hlavně drží v náklonech, na mokru a bez defektů.

            2 2
            • jIrI___  

              Stejné poznatky, jen má oproti Speederu mizernou výdrž, v mém případě na zadním kole cca třetinovou.

              1 0
              • Neťa  

                To jsou ty Speedera fakt tak špatné? Já je měl v plánu na denní commuting, až sjedu Cinturata H (ty jsou fajn, ale nájezd nebude nic extra). A co Thundera? Valivý odpor mají mít v podstatě stejný jako Speedera a ty ostatní věci by měly být lepší.

                0 0
                • dtham  

                  Já se Speederem problém žádný nemám, mám jej teď jen na zadním kole… Na defekty netrpím, přijde mi celkem pohodlný a s dobrou odolností. Jedinou nevýhodou je, že na mokru relativně klouže (i na asfaltu), ale snažím se v takových podmínkách nejezdit :D

                  0 0
                  • Neťa  

                    To s tím mokrem není dobré, člověk se tomu nevyhne… Ale je zajímavé, že na BRR to nemá wet grip vůbec špatný, dokonce i lepší než Thundera.

                    2 0
                    • jecnak  

                      S tím, že budou lepší, než třeba CX galdy Tufo jsem počítal a jsem nakonec spíš zklamaný. Nějaký posun tam je, ale dost to zabíjí profil pláště. Takže zatím jsem se vrátil k původním Bontrager GR1 Team Issue, který nejsou ani rychlejší, ani lehčí, ale přijdou mi předvídatelnější na mokru i suchu a tak nějak mi sedí víc pro můj styl jízdy.

                      0 0
                    • Martinson  

                      Speedero je za mokra normální, neměl jsem na nich problém. Jezdím je přes dva roky. Ale na gravelu to nijak nervu, jezdím spíš opatrně. Je možný, že je někteří silničáři dovedou dostat víc na limit. Jezdil jsem i zmiňovaný Schwalbe a Conti Terra Speed, ale měl jsem s nimi víc defektů.

                      2 0
                • Peslezedirou  

                  O jakém rozměru uvažuješ? Mám jeden kiusek černého speedera v rozměru 36mm, najeto cca 350, kdybys potřeboval.

                  0 0
                • Dan205  

                  Speedera jsou hlavně hlučná na jakémkoliv tvrdém povrchu, asfalt, beton…

                  0 1
                • iceduck  

                  Za me jsou to super gumy na najezd km (na zadni jsem dal 10k km, na predni tak 14k).

                  Za tu dobu jsem Terra speed vymenil dvakrat. Takze s prihlednutim k jejich cene jsou bezkonkurencni.

                  Ale jak pisou ostatni. Na mokru z nich nemam uplne dobry pocit, a drobnych uniku z trnu a sterku na nich mam vic nez na tech contikach.

                  Ted se chystam otestovat Schwalbe G One RS

                  0 0
                • jIrI___  

                  Na Pirelli Gravel H jsem přešel přímo z Thundera a Pirelli jsou lepší ve všem, jen teda výdrž je nižší (v tomto ale Tufa těžko někdo překoná). Defektů jsem na Thunderu měl nepočítaně, na Pirelli přesně nula. Po mnoha a mnoha defektech moje trápení ukončila šotolinová cyklostezka podél řeky, na které byl nějaký ostřejší kousek kamínku, který plášť doslova rozerval (sklo, hřebík nebo něco podobného jsem na místě defektu nenašel). Po nasraném zahození kola do trávy následovala pokorná procházka k vlaku a zařeknutí se, že Tufo už nikdy :). Stejně to je zajímavé specifikum – jedna skupina lidí nemá s defekty žádný problém, druhá na defekty u Speedera/Thundera vyloženě trpí, jako by na trhu byly dvoje rozdílné pláště :)

                  0 0
                  • Neťa  

                    Ke stejnému závěru jsem došel i já a je fakt s podivem, že jsou s tou gumou tak rozdílné zkušenosti. Každopádně přímé srovnání s Pirellkama se cení, nakonec pořád jde zůstat u nich.

                    0 0
                  • nomecz  

                    borci moje teorie je,ze ty defekty prichazeji s vyssi hmotnosti jezdce (no hate :-) , ja i kolega jezdime do prace vicemene to stejne a shodou okolnosti vozime i podobne kombo gum ja swampero/thundero on thundero/thundero a zatím co já asi za 4000 km jeden pruraz na predku od kamenu tak on za polovicni najezd cca 10 defektu (bezduse to vetsinou poberou, sem tam knot) rozdil je v tom ze ja mam 70 kg a on 90+ …

                    2 0
                    • kalimer0  

                      Na mě teorie sedí.

                      3 0
                    • jIrI___  

                      Jo, to klidně může mít souvislost, řadím se mezi metráčky.

                      0 0
                    • makimaki  

                      Pro mých 104 kg to platí, Tufa jsou už v šuplíku jako memento …

                      0 0
                    • Peslezedirou  

                      U mě 70kg, Thundera 36mm a bez defektu…

                      1 0
                    • Neťa  

                      Tak 70 kg sice nemám, ale do zdejších drobečků mám daleko, tak bych asi mohl zkusit tu teorii ověřit;-)

                      0 0
                    • David888  

                      Hmotnost jezdce v tom bude určitě hrát velkou roli. Je to taky ale dost o štěstí.

                      Já mám okolo těch 90kg, jezdím už delší čas jak Thundero, Swampero tak Speedero (vše 40mm) a zatím opravdu ani jeden defekt o kterém bych věděl, nepobral ho tmel a já to musel nějak řešit. Jezdím s nima všude možně, cestou necestou.

                      Jinak kombinace Swampero/Thundero je za mě z Tufo pneumatik ta nejlepší, nejuniverzálnější. Speedero mi nepřijde v ničem lepší než Thundero. Swampero jede super i na zadním kole. Teď ho mám na zadním v kombinaci s Vittoria Terano wet na předním a jede fakt parádně. Přijde mi, že všechny ty tři gumy jedou na zadním kole skoro srovnatelně. Rozdíl jen v gripu.

                      3 0
                    • wego1991  

                      Jak to tak čtu, tak mám asi štěstí… pohybuji se v rozmezí 100–110 kg dle ročního období a dvě sezóny se Speederem 40mm bez defektu. Pravda na místní poměry pouze 4000 km za jednu sezónu sezónu.

                      2 0
                    • Greyhound  

                      80kg a za sezonu kdy jsem najel 7k km jeden defekt co vyžadoval knot,(ve meste nejspíš o střep), drobné pobral tmel.

                      0 0
                    • Pepa Hrabačov  

                      Spíše to bude o štěstí . Já 90 kg loňský nájezd 14500 km ani jeden defekt . Manželka 60 kg nájezd 1000 km 2× defekt .

                      2 0
                  • skytr  

                    Já jsem s Thunderem spokojený. Jak co se týče jízdních vlastností, tak defektů.

                    Ale je fakt, že jsou možná rozdíly v jednotlivých kusech. Za letošní zimu na posypu, zadní ani jeden defekt/průpich. Paradoxně přední, kde jinak defekty nemívám vůbec, je jak cedník, flíčků od mlíka nepočítaně (Oko Magic). Ale všechno mini dírky od kamínků, jen jednou jsem na cestě musel dolít mlíko a fouknout. Jinak vše bez knotů, defektů jsem si ani nevšiml. I přes průpichy drží dlouhodobě tlak dobře, i když mlíko je dost vyschlé.

                    Drží taky nadstandardně, sucho/voda/čerstvý sníh pohoda, zmrzlý/břečka s opatrností a přežil jsem na nich i letošní ledovku. Měl jsem připravené na zimu i Swampera, ale vyhodnotil jsem, že Thundero stačí a neřeším přezouvání.

                    0 0
                  • jecnak  

                    77 kg ale bral jsem 36 mm, což je asi pro mě málo. Navíc 23 mm široký ráfek nejspíš moc roztáhne plášť a ten pak má hranatější profil a špatně se pokládá do zatáček a ustřeluje. Směs je ale fakt tvrdší nebo má málo siliky nebo obojí a prostě to na mokru tolik nedrží ale zas plášť hodně najede.

                    0 0
                  • mikespikes  

                    Jezdim Thundera a myslím že je to o štěstí/smůle. Období bez defektu, na fakt drsným povrchu(ostrý šutry apod.) a pak jedeš ve městě a šup a máš kus plechu v plášti.

                    0 0
                • kadlec  

                  Mam speedera druhou sezonu, asi 6000km a jeden defekt od spicaateho kamene, ale to by nedal zadny plast, dira 1cm. Jinak zadny defekt, mam 95kg a bezne foukam na 2 bary a ted v zime, kdy jezdim jen asfalt foukam na 4 bary.

                  Za me sppkojenost

                  1 0
                • lukasmcl  

                  Vypadá to tak že těžší mají problém s defekty, lehčí s přilnavostí. Za mě je Tufo směs úplně na ho.no a použitelná jen v létě. Thundero + speedero 40mm.

                  0 5
                  • nomecz  

                    No podle toho co ctu tak na hov.no sou pouze speedera :)

                    0 2
                  • skytr  

                    Zajímavé, tohle by vysvětlovalo jen to, že mají problém s kvalitou a některé kusy jsou jiné.

                    U Thundera za mě jedna z nejlepších směsí, drží dobře i na mokru. Sice s tím nejezdím cyklokros, ale i přes zimu a podzim jsou na pevném podkladu jisté a bezpečné. Například WTB Ridler s velmi měkkou směsí držel podobně. Zároveň ale vydržel tak pětinu toho co Tufo…

                    1 0
            • snas89  

              Jaky mas rozmer pneu. Kolik vazis a na kolik foukas?

              Diky:)

              0 0
            • Pavell  

              Speedero mi přijde na silnici oproti G-one o dost rychlejší.

              2 0
            • jecnak  

              Jen poznámka k metodice měření. Není prakticky možné pracovat s naměřenými čísly. Jen čistě porovnávat mezi sebou. Takže ano Speedero je rychlejší než jiné pláště. O kolik? O něco. Každopádně za ten drobný rozdíl mi jízdní vlastnosti Speedera neskousnu. Možná čistě na silniční použití za sucha a s vysokým tlakem.

              1 3
    • Pavell  

      Nahozeny G One Speed…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.