Celoodpruženo kolo 70-90tis Kč

35 nepřečtených
  • Macko

    Zdravím všechny,

    chtěl bych vás zkušené poprosit o radu jak vybrat první celoodpružené kolo pro muže 185cm, 88kg převážně na traily (stoupající i sjezdy). Našel jsem 5 kol, ale nevím jak poznat, které je nejvhodnější. Nepotřebuji nejnovější model na rok 2022, ale nechtěl bych kolo, které po 1–2 letech nevydrží občasný prudší sjezd :)

    Mám v hledáčku tyto 3 kola od značky Whyte, ale komponenty jsou prakticky stejné až na drobné rozdíly. Srovnání zde:

    https://eshop.madefortrails.cz/…are-products?…

    Dále enduro https://www.blackcomb.cz/…dnight-blue/

    a trail bike https://www.blackcomb.cz/…k-jet-black/

    Nerozumím detailům v jednotlivých komponentech a budu velmi rád pokud si někdo najde čas, aby mi pomohl ujasnit zda jde o prakticky stejné kola, kde začátečník rozdíl nepozná nebo jsou tam výrazné rozdíly.

    Mockrát děkuji :)

    0 0
    • theedge  

      Tezko nekdo neco poradi kdyz jsi nenapsal to nejdulezitejsi – co jak a kde chces jezdit …

      Jinak Whyte je urcite v pohode ale G-180 je uz fakt kladivo.

      0 0
    • Hnoj  

      Zvažuješ i bazar? Prodávám můj Norek :)

      0 2
      • Macko  

        Bazar bohužel ne.

        1 0
        • Fran-tic  

          Proč bohužel? :)

          0 0
          • Macko  

            Nevyznám se v komponentech a nepoznám jak moc „jeté“ komponenty vydrží. Chci mít přehled od začátku a je možné, že kolo po pár stovkách km prodám, protože budu hledat něco co mě posune a chci mít pro kupce „novější“ kolo.

            0 0
            • VojtaXY  

              otazka je,jaky je propad ceny noveho kola na bazaru. Bazarove prodas za podobnou cenu, za jakou si kupoval.

              0 0
    • mais  

      Sice píšeš, že chceš jezdit traily – ale to pro každého znamená něco diametrálně jiného. Za mě je zásadní rozcestník:

      jezdíš bike parky (respektive chceš jít tou cestou?), intenzivně jezdíš nebo chceš jezdit nakopané traily? – pokud jsi si dvakrát odpověděl ne, tak myslím, že naděláš větší parádu na fullu se zdvihy do 140 / 130, protože chca nechce budeš mít na většině tras hodně přejezdů, kde tě potěší jezdivější kolo (a to vlastně není špatně, protože i tam najdeš spoustu zábavy)

      0 0
      • JachymP  

        Podle mě tohle je spíš na XC, zdvihy 100. Představa, že se kolo rozbije pod 88 kg jezdcem je zvláštní. Jestli náhodou ten terén nejsou polňačky ;)

        0 0
        • mais  

          chce ale i ty traily… takze kompromis, sam 130 / 120 jezdim a kdybych to mel srovnat s kategorii motorek, tak je to takove univezalni cestovni enduro neco jaky kdysi Honda Transalp

          0 0
          • jeniiiik  

            Něco ve stylu Norco Optic.

            140–150 předek a k tomu zadek 125–135. Je to nejuniverzálnější kolo co jsem kdy měl.

            Pokud by mu to přišlo pomalé, tak nějakou rychlou zadní gumu a je to super univerzál na cokoli. Pořizoval jsem Optica i přítelkyni, dozadu jsme dali rock razzor. Oproti XC jí to neskutečně posunulo na trailech a celkově není o tolik pomalejší jako na 100/100 které měla předtím.

            0 0
            • mais  

              jo neco takoveho a neni jedine, koupis dve sady plastu, dva prevodniky a mas paradni univerzal jak na toulani krajinou, ci pro obcasnou navstevu bikeparku, jasne nedas tam nejdrsnejsi veci, ale to asi vubec neni cilovka majitelu takoveho kola

              0 0
              • jeniiiik  

                Dáš na tom právě všechny věci. Jen ne v takové rychlosti jako na enduru.

                0 0
                • mais  

                  Mně to neříkej :D jezdím na takových fullech od roku 2011 a pořád jsem v pohodě, protože moje limity jsou enormně níže než limity kola. Jasně, jsou chvíle, kdy by mi víc terénní nebo víc silniční kolo umožnilo víc, ale zase… a vzhledem k povaze mých v české a jiné evropské krajině, je to to optimum. Akorát jsem se dostal do fáze, že po krátké zkušenosti se systémem 1× 12 už mám dva převodníky co budu přehazovat…ne sice denně, ale na základě různých působností.

                  0 0
      • ceo  

        Tohle je trochu zavádějící. Jsou kola, co mají méně zdvihu, ale v terénu „kopou“ o třídu výš, např Gianty, Smuggler. Pak jsou kola, co mají zdvih a stejně dost jedou – třeba Foxy od Mondrakeru. Ve finále je pak nejlepší se podívat jak kolo pozicoval výrobce…

        Takže ideál je ujasnit si, co chci jezdit, pak vyzkoušet geo, která sedne , úplně ideálně mít rozhodnuty i typ odpružení a pak už zbudou 2–3 výrobci a do 5 modelů

        1 0
      • Macko  

        Díky za dotazy. Kolo budu mít z 40% na běžné trasy co zvládné jakékoliv běžné horské kolo (město, cyklostezky atd.). 20% bude kolo na občasné prudší sjezdy a 40% lesní terén, traily (např. Rychlebské stezky atd.) Jsem začátečník, takže žádné prudké sjezdy při každém výjezdy neplánuju, ale rád bych měl kolo, kterému takový sjezd nebude dělat problém.

        0 0
        • ceo  

          Mrkni na Giant Trance, Canyon Neuron, mondraker Raze.

          Kategorie trail.

          I když to je taková všehochuť, že možná až to enduro. Záleží co myslíš prudkým sjezdem.

          Pláště zamýšlíš jaké?

          V podstatě ideální by byla kategorie allmountain, ale ta už skoro není…v podstatě jen ta Foxyna je tam přímo pozicovaná. Ale mondrakery mají dost specifickou geo a chtějí svoje ovládání, které ne každému sedne. Dost kamarádů kolem 180cm se našlo v reachi kolem 450, což je u Mondrakeru Sko… Kdo jezdí víc vzadu, pro toho to je zbytečné zkoušet…

          Propain Hugene by asi byl můj tip

          0 0
          • Macko  

            Díky za tipy, nenašel jsem v ČR dovozce Propain kol. Sjezdy jsem asi zbytečně vypisoval, protože jsem na mysli běžný sjezd po trailech. U plášťů moc nevím, vzhledem k častému pojezdu po městě nebo tvrdých polních cestách to na měkké pláště úplně nevidím, spíš něco tvrdšího nebo nějaký kompromis směsi 70% tvrdší 30% měkčí, který by byl lepší pro traily. Tady si nechám klidně poradit.

            0 0
            • mais  

              Dvě sady kol nebo aspoň plášťů. Kompromis moc neexistuje – nebo jo existuje, ale není to nějak na výkonnostnější ježdění ani jedním směrem. Sice každej rád řeší geometrii, tlumiče, vidlice, ale realita je taková, že nejlevnější a přitom zcela markantní změnu udělá tlak a plášť.

              0 0
              • novas752  

                To sice udělá, ale kdo by to přehazoval. Já jsem měl druhý pár obutých kol asi rok a půl a za tu dobu jsem je nasadil přesně 2×.

                0 0
                • theedge  

                  mě teda druhej záplet příde dost praktická věc … copak to je problém to prohazovat ? :-)

                  0 0
                  • novas752  

                    No je to problém, vezmu kolo a jedu, furt se dělat s nějakym prohazovánim. :-D Navíc to stejně neni ono, pláště maj velkej vliv, ale neni to vše a neni to ono. Já to vyřešil druhym kolem. :-)

                    2 0
                  • Fran-tic  

                    U mě to dopadlo jako na gravelu. Nejdřív nadšeni, pak se mi to vlastně ani nechtělo předělávat a ve výsledku prodáno obojí, koupeny jedny lehounke univerzální karbony a vyřešeno :)

                    0 0
                • mais  

                  Vidíš, jakmile jedeme s rodinou na dovolenou (což je zpravidla v létě 2–3 týdny), tak nasazuju co nejlehčí CX pláště, protože vím, že upravená šotolina bude max, co mě čeká – je to fajn cykloturistika, proč se dřít, normálně jezdím kombinaci předek drapavější, zadek jezdivější, na zimu pak přezouvám letní drapavější dozadu, dopředu víc drapavější.

                  Jasně, pokud by bylo kolo můj hlavní nebo jediný koníček, tak třeba na to kouknu jinak, ale tohle přezouvání + kolo na pomezí trail/xc full mi maximálně vyhovuje a pro mé využití je fajn. Teď mám po 10 letech a 11 sezonách nové kolo, osud zapřičinil, že je to defacto následovník předchozího a prvních pár set ukázalo, že osud to zařídil lépe, než bych já vybral. Už jen při prvním usednutí to bylo jasné, že je to správně, pač geometrie perfektně sedla.

                  0 0
            • jeniiiik  

              Propain nemá dovozce/prodejce. Nákup probíhá stejně jako například u canyonu. Z fabriky rovnou k zákazníkovi.

              0 0
            • novas752  

              Propain žádné dovozce nemá, je to Direct Sale značka, kola maj za danou cenu vybavená lépe než značky, které se prodávají na krámech, u kterých musí být zahrnuta marže prodejce a případně i distributora. Stejně to dělá Canyon, YT Industries atd.

              A nejlepší by bylo, kdyby sis několik různých kol různého určení vyzkoušel. Nejlepší zkušenost je vlastní zkušenost.

              1 0
    • roman 3D  

      bych bral tohle https://www.ctm.sk/…-strieborna/

      0 0
      • esmo  

        Panebože…zalez do Pohonných hmot a neplevel to tady kravinama …

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.