• Lazar

    Ahoj lidičky,

    potřebuji pomoct s výběrem celoodpruženého elektrokola, jsem po těžkém úrazu hrudníku, při kterém to odnesli plíce. Teď se musím hýbat, abych cvičil plíce. Doktor mi doporučil elektrokolo, kde si můžu nastavovat přípomoc motoru, podle toho jak se budu cítit. Teď mám půjčené staré celoodpružené kolo od souseda, je to noname značka, ale na vyzkoušení mi to stačilo. Problém je, že můžu jezdit jen po rovinkách a to mě dost omezuje. Bydlím v horách, kde moc rovinek není.

    Tak teď k výběru, chtěl bych se vejít do 90 000 Kč staré modely (2019) a 105 000Kč nové (2020) u těch je člověk schopný získat větší slevu. Určitě chci celoodpružené kolo, abych mohl jezdit po lese a i náročnější sjezdy. Neříkám, že budu takhle lítat hned, ale myslím si, že je to dobrá motivace. :-) Koukal jsem na strašně kol, ale jsem ztracený v použitých komponentech, mohl by mi někdo prosím poradit? Naštudoval jsem motory, takže o těch něco vím, ale vidlice, přehazovačky atd. to něž bych všechno naštudoval, tak to je tak na měsíc. :-D

    Koukal jsem na Neuron:ON AL 7.0 , Haibike SDURO FullSeven LT 5.0 , ROCK MACHINE BLIZZARD E90 U toho Rock Machine mě trošku děsí ta automatická přehazovačka, to když se rozbije, tak je to dost drahé.

    Budu všem moc vděčný za rady. Jinak jsem si udělal tabulku v excelu, kde jsem si vypsal kola, která se mi líbí, použité komponenty a parametry. Kdyby někdo měl chuť se na to podívat. A řekl mi, co stojí za úvahu a co ne. Nechci tady uvádět všechna kola, která jsem našel.

    https://www.uschovna.cz/…93SIGKX-HGM/

    Děkuji

    0 0
    • Gwaihir  

      Dobrá tabulka, přidej si i Spectral:ON

      https://www.canyon.com/….0/2208.html?…

      Bohužel s elektrokoly nemám zkušenosti, neumím poradit.

      0 0
    • Pincek  

      Ahoj,

      nevím od kud jsi ale v Olomouci mají na motoru Bosch postavený například toto https://www.voicebike.cz/…cx500-1_p164

      je to za super cenu vzhledem ke konkurenci.

      Pokud letošní model na novém motoru, tak mají toto

      https://www.voicebike.cz/…x-625wh_p145

      je to taková menší prodejna s velmi ochotným a milým personálem, doporučuji se domluvit na místě, hodně dobře a řekl bych i nezištně poradí,alespoň já mám takovou zkušenost

      0 0
      • Pincek  

        Jinak já mám lehké zkušenosti s motory bosch, shimano a bafang. U mě vyhrál jednoznačně Bosch. Pokud ti nevadí opravdu slyšitelnej zvuk elektromotoru, je levnější shimano a pocitově je to porovnatelný. Bosch je o dost méně slyšet a prakticky neslyšitelný je jen v provedení Bosh Activ Plus. To se ale na kola tohoto typu nedává, protože je o něco slabší. Úplně nový motor od Bosche (4gen) jsem neměl možnost vyzkoušet, tak nevím,ale projev by měl být lepší, hlasitost pohonu bohužel moc ne – záleží to prý hodně na provedení rámu, v některých je novej motor prý i hlasitější. Někomu to ale vadit nemusí, mě by to asi vadilo.

        Myslím si, že mou postované modely jsou relativně výhodné na to co nabízejí. Pak už bude jen na tobě si je vyzkoušet, pokud bych kupoval kolo za 70 000 – 100 000, určitě bych si ho pořádně vyzkoušel. V tom voice bike nechají třeba 2 hodiny jezdit v rámci testování zadarmo. Směrem na Jivovou (směr šternberk, Opava) jsou i slušné kopečky tak aby jsi si kolo mohl pořádně vyzkoušet.

        Klidně se ptej konkrétně, když budu vědět odpovím :)

        0 0
        • Lazar  

          Děkuji, nevypadají zle, ale mám to dost z ruky, jsem z Krušných hor. Chci něco co seženu v okolí a nebo i v Praze. Do Prahy jezdím několikrát do měsíce. O motor mi zas tak nejde, Bosch CX 4G,Yamaha PW-ST a PW-X2 nebo Shimano E8000, každý má své pro a proti, ale jsou použitelné všechny. Jde mi převáženě o použité komponenty. A s tím potřebuji poradit, co se vyplatí. Absolutně se nevyznám ve vidlicích a tlumičích. Zrovna dneska jsem byl zkusit přes známého hardtail Haibike 3.0 s motorem PW-ST a super, motor není nijak hlučný a síly má dost.

          0 0
      • MlokCZ  

        Jenže třeba ten první odkaz má zadní stavbu 483mm. Mírně delší zadní stavba ještě ok, ale co je moc, to je příliš.

        Oproti tomu Canyony mají geo pořešenou dobře, je totožná jako klasický model bez motoru. Tzn. Neuron 440mm zadní stavba.

        0 0
        • Lazar  

          No ono s tou geometrií u elektrokol nebude asi jednoduché, většina má 460 – 470. Zjišťoval jsem k čemu je dobrá kratší stavba, kolo je pak hravější a obratnější, což u těžkého kola jako je ebike, je asi výhodou., nebo se mýlím?

          0 0
          • MlokCZ  

            Dost značek už geo umí i elektrokol, z těch levnějších ale asi jen Canyon.

            U těžkého ebiku bych chtěl určitě rozumně dlouhou zadní stavbu. Nechtěl bych těch 20kg zvedat na zadní (a i když třeba nebudeš s ebikem nějak moc skákat, tak pořádně přizvednout přední je potřeba každou chvíli) při dlouhé stavbě typu 480mm.

            Já bych bral Neurana.

            0 0
    • RychJ  

      Mam Haibike Sdruro Fullnine 8.0 s Boschem 2020, max spokojenost.

      0 0
      • Lazar  

        Děkuji, ale to je už moc peněz, tolik dát nechci. Ono ještě něco bude stát vybavení na kolo. :-)

        0 0
        • RychJ  

          Koukni na Akumo.cz mají tam velký výběr Haibike i v levnějších relacích, jsou v Mělníku, teď mají novou prodejnu. Zajel bych tam a vyzkoušel…

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Jiri.velmez  

      Zkus ještě přidat Giant. S nižší přípomocí se chová Yamaha lépe než Bosch.

      0 0
      • Lazar  

        Ty mám uvedené v tabulce ke stažení, ale co jsem koukal, tak mají problém s detaily, např. šroub sedadla naráží při zasunutí do objímky teleskopické sedlovky (takže je osekaná), našponovaný bovden zadní brzdy atd. Není to úplně dochytané. Potřeboval bych, kdyby se někdo vyjádřil k odpružení daných kol v tabulce, potřeboval bych vědět, které za to stojí a čemu se vyhnout.

        Tohle kolo se mi strašně líbí po designové stránce, ale to zpřevodování je dost strašné 11–42 kazeta a 15 převodník. To je tak na výjezd, ale na nějaké rovinky to asi moc nebude, nebo se mýlím?

        Powerfly FS 5 G2 Matte Anthracite

        0 0
        • novas752  

          Ohledně odpružení hrozně záleží na tom jak na tom budeš jezdit. Teď i časem.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Reaktor  

      A budeš na tom závodit? Jde o to že nemusíš mít super vybavený kolo, ale třeba ti stačí e-full za 60000. Montují to v Praze a reklamu jim dělá Jágr.

      0 0
      • Kubiczech  

        Počkal bych ještě. Jedné značce bude v dohledné době dělat reklamu Martin Dejdar. To bude teprve revoluce v e-MTB.

        0 0
        • Reaktor  

          Jo, u toho Jágra měl být smajl. Zapoměl sem že tady jedno jméno některým stačí aby zase začali s tím co je tu zvykem a to je toto:

          https://youtu.be/yLqOF7twnXk

          0 0
          • Lazar  

            Předpokládám, že myslíš Crussis, ty používají Bafang motory, to já nechci a hlavně ty barvy kol . :-)

            0 0
    • Velomiwookie  

      Ja nevim, ale bejt to na me tak o starym neuronu neuvazuju a beru ten novej, ten vzhledovej rozdil je neuveritelnej, ten starej vypada jak moped, ten novej krasnej full… Cenovy rozdil 8tis v teto cenove hladine neni tak silenej…

      Vybava stejna, na novym je hezci cockpit a ta osmicka se Ti vrati za par let na servisu kde usetris u RS oproti FOXu :)

      0 0
      • Lazar  

        Děkuju, aspoň vím, že Fox je na servis dražší. Moc lidí co servisuje fox jsem nenašel. :-)

        No koukal jsem na něj, ale problém je, že budou až v červnu a já bych potřeboval jezdit, co nejdříve. Druhá věc je, že mě trošku straší to posílání na servis. Nevíte kolik stojí to poslání? Máte někdo s tím zkušenosti? Protože elektro kolo by se mělo po 6 měsících k nim poslat na kontrolu.

        0 0
        • Velomiwookie  

          fox se serivsuje jen v autorizaku pisku, cenik najdes na webu. RS ti oservisuje skoro kazdej, proto nizsi cena.

          ohledne servisu se pobav na chatu na webu canyonu, hned Ti vse odpovi. Ja to chapu tak, ze doprava jde na jejich triko a cenik servisu mas tady https://www.canyon.com/…-repair.html.

          Kazdopadne domluva s canyonem ohledne vseho je perfektni a vubec bych se nebal, vcera jsem posilal sedlo na vymenu a nove mi poslali jeste driv nez si vyzvedli stare, tzn vcera prijelo gls pro stare, dnes ups priveze z nemecka nove, vse na naklady canyonu. tzn ve vysledku lepsi jak jakykoliv cz shop…

          Pisou tam „Vyplňte kontaktní formulář – kontrola a opravy Nezapomeňte uvést maximální náklady za další práce, které mohou být nutné. Po odeslání formuláře vám zašleme průvodku (pro zákazníky v Německu) nebo zajistíme vrácení prostřednictvím společnosti UPS (pro zákazníky mimo Německo).“ tzn ze jdou naklady na dopravu na ne, ale over to :)

          0 0
          • Lazar  

            Tak poslání kola zpět na servis, platí kupující a je to 600Kč + 600 půlroční kontrola. Každá roční prohlídka 1150Kč + 600 doprava. Musím ještě zjistit, zda jsem povinný to dělat u nich.

            0 0
            • K2  

              Na servisní prohlídky můžeš použít lokání servis

              Do Canyonu zpravidla uživatelé posílají jen reklamace (rámu nebo komponent)

              Při reklamace vidlice, tlumiče stačí po dohodě poslat jen komponent – vše se dá předem dohodnout mailem, telefonem

              0 0
            • K2  

              Já servisuju Fox, RS, KS u Bikelive a spokojenost

              0 0
        • MlokCZ  

          Ona to ale není moc pravda s tou cenou servisu. Pokud dojde na stejný rozsah servisu, tzn. výměna všech těsnění a stíráků, tak je to cenově téměř stejné.

          U Švece to jen mění vždy automaticky a ani to bez toho nejde nechat udělat.

          U RS opravdu o hodně levnější servis je právě jen v případě, že to rozeberou, vyčistí a dají jen nový olej a nic jiného nemění. To v některých případech může stačit, ale nedá se to pak srovnávat. A u Foxe by se také nějaký servis našel, kde by na výslovné přání to udělali bez výměny všeho.

          Otázkou ale pak stejně zůstává, jestli je to dobrý nápad.

          0 0
          • novas752  

            Z hlediska užvatele je. Pravidelný „malý servis“ (vyčištění a promazání) je na orpužení dost znát, ale měnit všechny těsnění a tlumící olej každých pár desítek hodin je pro drtivou většinu uživatelů nesmysl.

            Problematické je to pro servis, který musí ručit za výsledek. Přeci jen u nové sady těsnění je riziko selhání nižší než u částečně ojeté.

            0 0
            • MlokCZ  

              S tím souhlasím.

              Jenže to má jeden předpoklad, že by běžný uživatel dával vidlici do servisu každých pár desítek hodin. To jsem v reálu ještě neviděl, běžně to tam dávají skoro všichni po mnohem delší době, kdy to stejně už je většinou raději na výměnu všeho.

              0 0
              • novas752  

                No to je pravda no, ale to jsou lidi co odpružení vůbec neřeší, často ani nemaj nastavenej odskok, vůbec nevědí že tam je. Pak přitáhnou vidlici na první servis na 7 let starym kole…

                Lidi co jezdí víc v terénu už to odpružení většinou aspoň trochu řeší, taky tam je mnohem výraznější.

                0 0
              • roman 3D  

                ano, příklad houpacího koně, každých pár hodin servisovat:-)

                0 0
          • Mustafa  

            No moje zkušenost je taková, že ať to se to k Švecovi pošle s čímkoliv, tak výsledkem je „velký“ servis. Bez ohledu na to, zda tam je nějaký problém, opotřebení atd.. Ok, chápu – chtějí ručit za výsledek ale to že tam byl tlumič kalendářně před necelým měsícem a má nejeto cca 10hodin už je mírně k nasrání. Uvítal bych spíše výběr typu „nic tomu není, 700,– za práci anebo to můžem preventivně všechno vyměnit a bude to za 2 000,–“.

            0 0
            • MlokCZ  

              U Švece to tak je. To, že to je jediný autorizovaný servis Foxu ještě neznamená, že nemůžeš dát Fox do servisu jinam, i když nebude na výběr tolik servisů jako v případě RS.

              Mně to tedy nevadí, tlumiče posílám ke Švecovi a když už to tam posílám, tak chci velký servis. Samotnou vzduchovou část si vyčistím a domažu doma stejně sám (to je méně práce než jen samotné zabalení a odnesení na poštu a není na to potřeba žádné speciální nářadí, takže se to vyplatí pořešit doma každému i když nemá žádnou pořádnou výbavu nářadím a nechce si ho kupovat).

              0 0
              • novas752  

                No ne vždy, takovej „malej servis“ na X2 udělá doma málokdo. :)

                0 0
              • Mustafa  

                Je mi to jasný, Švece jsem upřednostnil, protože tlumič byl ještě v záruce a neutorizovaným servisem záruka končí i když to udělá lépe než ten autorizovaný. Mě vadí spíše ten přístup. Předpokládám, že dělají alespoň nějakou diganostiku, předtím než to rozeberou aby viděli, co to dělá v chodu – v případě, kdy to tam posílám s nějakou, byť domnělou, vadou. A už v tu chvíli ( jakožto větší odborníci ) zjistí, že tam ta vada není ( celý to byla moje chyba, moje mylná diganostika). V tu chvíli si myslím, že by měli dát vědět s výběrem. Tak jsem to měl se servisem RS – poslal jsem, zavolal mi, řekl, že je vidět že to je to víceméně nové, stav 100%, že udělá malý servis ale jestli chci, udělá klidně velký ale osobně to nepokládá za nutné. Jenže u Švece, který je v rámci garance víceméně monopol to tak dělat „nepotřebují“.

                Ad. samodomo, jsem dost nešikovnej ale časem to určitě zkusím.

                0 0
        • danielh  

          Ghost taky dela pekne e- fully, ale ceny z hlavy nereknu.

          0 0
          • Lazar  

            Děkuji, na Ghost jsem koukal, mám dva uvedené v tabulce.

            0 0
            • dedek55  

              Ahoj. Jezdím Ghost Hybride SLAMR S6.7 Maximál spokojenost.

              Akorát jsem vyměnil vidli , ta co tam je mě nevyhovovala.

              0 0
              • Reaktor  

                Ahoj, jakou jsi dal vidlici?

                0 0
                • dedek55  

                  Zdravím.

                  Fox 36 performance (to je na ní napsané ) pro e bajk. Dostal jsem na ni velkou slevu a nelituji.

                  Konečně vzduchovka dle mého gusta.

                  Dříve jsem jezdil Rockshox PIKE pružinovou a proto jsem tak namlsaný , to byla žehlička.

                  V technických datech se moc nevyznám…to nechávám na kámošovi , ten se v tom vyžívá.

                  Já jsem jen funkcionalista , bud' mi to vyhovuje nebo ne :-)

                  0 0
                • dedek55  

                  Zas zdar :-)

                  Našel jsem je to tahle , akorát model 2019.

                  0 0
    • Hedus  

      Mrkni na kola Kross, moc povedené, ve slušné cenové skupině :)

      0 0
      • Lazar  

        Tak jsem koukal a mají pěkné ekolo Kross SOIL BOOST 1.0 500 . Ale značku vůbec neznám, prý jsou to Poláci. Má někdo zkušenosti s touhle značkou?

        0 0
        • Gwaihir  

          Se značkou má zkušenost Ondra Cink

          0 0
        • palo7  

          Na Kross se dá dostat sleva i 20%. V mém okolí jsou dva ebiky Kross a oba jezdí zatím bezbproblému

          0 0
    • Lazar  

      Jeden uživatel mi do zpráv poslal Fatal eFS Q a Fatal eFS 1 . Je v nich nějaký zásadní rozdíl? Co si o nich myslíte. Je to podznačka Apache, vyrábí se v Čechách.

      0 0
    • stenli  

      Nazdar. Za mne Haibike s Yamahou. Pokud plánuješ trasy nad 50 km v kopcich a terénu, pak i silnější externí baterii 745 Wh. Pokud by šla domluvit výměna za původní a doplatek.

      Znám dost dobře jednoho většího prodejce ekol na Moravě, jezdíme spolu, já bez éček, ale nechci dělat reklamu.

      Určitě bych navštívil více bližších prodejců a řádně pozkoušel různé koncepce a motory, pobavil se, případně domluvil testovačku. Nakonec si udělej vlastní zavěr. Zkus třeba také navštívit mimo jiné i Akumo v Mělníku. Mají novou nádhernou velkou prodejnu s vicero značkami.

      I když mám nového Canyon Neuron, u ebajku bych vynechal direct sales značky. Přeci jen ebajk má vicero choulostivích dílů, kde si sám moc neporadíš. Dal bych přednost kamenné solidní prodejně v dostupné vzdálenosti

      0 0
      • BB  

        s tím direct sales úplný souhlas, tomu odpovídá i moje zkušenost s ebikem manželky. Koupil jsem ji vyšší střední třídu a už dvakrát jsme jeli do servisu kvůli naprostým kravinám, které by normální cykloservis nevyřešil. Když už vím jak na to, tak příště to seřídím sám, ale nejsem takový technik, abych na to sám přišel a komunikovat to na dálku bych taky nechtěl.

        0 0
        • novas752  

          Otázkou je co je „normální cykloservis“. U elektrokol je zádrhel ve značce motoru a spol. – v servisu kde danou značku motoru nedělají s tim nic neudělají, ale se zbytkem kola (brzdy, řazení, kola, odpružení, ložiska…) by dobrý cykloservis neměl mít žádný problém. Němci žádné atypické konstrukce které by vyžadovaly atypické nářadí nepoužívají.

          0 0
          • BB  

            právě že ten zbytek kola, se kterým nebudou mít problém může být v podstatě právě zanedbatelný problém, právě proto, že platí co říkáš. Brzdy, řazení, kola, odpružení, ložiska … To mu udělá každý servis, takže problém není. Problém je to specifické a to je velký problém (motor, kabeláž, baterka, řídící jednotka a její SW). Právě proto bych nikdy nekoupil elektrokolo, kde bych tento „zbytek“ neměl pokrytý servisem v rozumném dosahu.

            0 0
            • novas752  

              Jo to je pravda.

              Proto bych řešil jen kola osazená Specialized, Bosch, Shimano, možná Yamahu a Bafang.

              0 0
              • Lazar  

                Vyjmenoval si, asi všechny značkové motory co jsou. :-) Jen Bafang se dává do levnějších kol a občas má problém se zpracováním. Ten se asi ani v mé cenové hladině nepoužívá.

                Zjišťoval jsem servis direct sales kol např. Canyon. Prohlídky a servis udělají v akumo.cz nebo ekolo.cz. Je v tom Shimano motor, který oni dělají a ostatní běžně opotřebovávané díly jsou stejné. Jen atypické díly by se museli objednat u výrobce a nebo poslat kolo výrobci např. kryt baterie, ale moc jich nebude. Ještě zjistím, jestli tuhle variantu schvaluje výrobce.

                0 0
    • Bobin2  

      Ahoj, vidím, že máš ve výběru Haibike s Yamahou. Mám na starším modelu (sduro Allmtn 6.0 2017, osazení téměř stejné) naježděno docela dost a řekl bych, že to je ideální kolo na cykloturistiku v českých horách. Ve sjezdu je to tank. V podstatě neřešíš terén :) Samozřejmě zvládne skoky atd., ale přece jenom není tak extrémní ve smyslu geometrie, jako některé novější ebiky. Vzpřímený posed, trochu kratší. Ve výprodeji za 90000. Což by splňovalo tvůj rozpočet.

      Ještě dodám, že zvláštnost Yamahy je režim ECO+, což je opravdu minimální pomoc, kdy ti to vyeliminuje pluskové pláště a trošičku přidá síly. S tím řežimem se dá najet i 70–80km v těžkém terénu. (vyzkoušeno). Jinak Rockshox Yari vidlice uplně dostačující, funguje skvěle.

      A doplním, že model Xduro Allmtn 2.0 je téměř stejné kolo, jen má trochu modernější rám. Cena vypadá stejná.

      Kdyžtak napiš do zpráv, kdyby tě něco zajímalo blíže;-)

      0 0
      • Lazar  

        No já zkoušel Haibike s motorem PW-ST a bylo to super. Pokud se nemýlím, tak je to novější typ motoru než máš ty. Ty máš PW-SE. Děkuji za typ Xduro Allmtn 2.0, toho kola jsem si vůbec nevšiml a dokonce má motor PW-X2, což je nevyšší typ od Yamahy. Je až neuvěřitelné kolik elektrokol je na trhu, jsem si myslel, že kolo vyberu hned, ale jak to tak vypadá, tak je to běh na dlouhou trať. :-)

        0 0
        • stenli  

          Už se na BF řešilo. Haibike řada sduro má hlavně pohodlnější vzpřímenější geometrii, xduro více položenou pro sportovnější jízdu a více jistoty ve sjezdech.

          https://www.akumo.cz/…kola-haibike

          Dle zkušeností mého kámoše prodejce mají Yamaha motory stále o něco lépe vyladěný náběh a kontrolu dávkování přípomoci než Bosch.

          Ale každý to může subjektivně pociťovat jinak. Proto je vhodné vyzkoušet všechny z nich. Mimo Bafang, při tvém rozpočtu bych se mu sle vyhnul.

          U Haibike mají do 1% oprávněných reklamací, to také o něčem svědčí.

          Vyrábí v Maďarsku ve své továrně s německými vedením a kontrolou kvality.

          Není to top v poměru cena/výkon, ale pokud chceš jezdit a né řešit problémy, tak pouvažuj.

          0 0
          • RychJ  

            Bosch 2020 je v tomto předělaný, náběh a dávkování pripomici už někde jinde než na Bosch 3.generece. Vlastní zkušenost.

            0 0
            • stenli  

              Jj, porovnáváme modely 2020. Yamaha má stále kousek navrch, navíc má i trochu delší dojezd na stejnou 500 Wh baterku

              0 0
              • RychJ  

                Dojezd ještě nemohu moc porovnat, ted tam mam 625 baterku, ale vypadá to, ze by mohla zvládnout na Eco bez problémů 100km (ne po rovine) a to mam 100kg.:-)

                0 0
        • Bobin2  

          Haha, no je to tak. U normálního kola řešíš možná tak odpružení a jak se ti na něm jezdí a u ebiku musíš ještě navíc řešit motor, baterku, dojezd v terénu, ve kterém jezdíš nejvíce, display, projev motoru, spolehlivost, robustnost a taky ty jízdní vlastnosti :) Některé ebiky jedou jak tank (Haibike) a u některých ve sjezdu ani nepoznáš, že máš pod sebou motor, baterku, a teda 25kg :-) (Whyte, Rocky Mountain).

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • jarda_11  

      Ahoj, přidám také svou zkušenost.

      Po pár letech nuceného neježdění, kdy jsem se na kolo střídavě zkoušel vrátit, ale tělo bylo proti mně, jsem se rozhodl to minulý rok rozseknout a pořídit si ebike.

      Pročetl jsem stovky stran recenzí, zkušeností a diskuzí a nakonec si projel Rock Machine Blizzard e50–27, Ghost Hybride SL AMR a Specialized Turbo Levo Comp Carbon. Chtěl jsem si ještě projet tehdejší Canyon Spectral:On, ale nakonec na něj již nedošlo.

      Ač nejmenší favorit (hlavně z hlediska ceny), Levo mně narozdíl od ostatních ihned sedl jak pr*** na hrnec – pocitově lehčí a obratnější, plynulý a tichý projev motoru, jednoduché ovládání přípomoci. Na rozdíl od ostatních byl pocit z kola nejblíže „akustickému“.

      Se svým finančním rozpočtem jsem si nemohl dovolit jiný, než základní hliníkový model s nicmoc osazením za neuvěřitelných katalogových 123tis. Touha vrátit se do sedla byla ale větší, tak jsem si nakonec s 10% slevou (uprostřed sezóny) Levo pořídil. Šel jsem do toho s tím, že postupné upgrady komponentů mě neminou. Vidlice RS Sektor RL 150mm se na takové kolo (i s mojí muší váhou) ukázala jako opravdu nevhodná a po její výměně za RS Yari 160mm se projev kola výrazně změnil k lepšímu. Pořídil jsem teleskopickou sedlovku a navzdory mým předsudkům musím uznat, že zbytek „základních“ komponent je dostačujících (z 1×11 Sram NX jsem měl strach a ve výsledku funguje velmi dobře), a dokud budou fungovat, nebudu mít důvod je měnit. S 500Wh baterií si prozatím bezproblému vystačím.

      Poznatek: vyšší řady komponentů přinášejí o něco lepší funkci, ale většinou hlavně nižší váhu, kterou u ebiku netřeba tolik řešit. Záleží především na vyhovující geometrii kola a odpružení (a dostačujících brzdách).

      Čeho nakonec trochu lituji, že jsem si nepočkal na konec sezóny (tušímže začátek září), kdy byl v bike Radotín každoroční výprodej kol, a základní Levo tam bylo k mání lehce přes 90tis.

      Obecně je dnes výběr již poměrně velký – podle mě zajímavými koly jsou dnes např.: Merida eOne-Forty, Trek Rail (velmi kladně hodnocený), Orbea Wild FS, Radon Render, nový Canyon Neuron:ON / Spectral:ON.

      Pokud bych kupoval dnes, určite bych si při výběru kola se Shimano pohonem počkal na novinky, které by během tohoto roku měly vyjít a kde vidím velký potenciál (například jejich použití v nových Canyonech, to by mohla být pecka). Nynější E7000/E8000 už dle mého názoru na současnou konkurenci nestačí.

      Většina výše uvedených kol je i v základních modelech nad tvou finanční hranici. Troufnu si však tvrdit, že v této kategorii kol (pokud se nebavíme o direct sale značkách) se koupě podobá koupi nového auta – za katologovou cenu se tyto komodity reálně neprodávají/ne­kupují. Chce se to nebát se prodejce zeptat na slevu, případně si počkat na výprodeje.

      Na závěr: základem je samozřejmě (jako u jakéhokoliv kola) si daný model projet a rozhodovat se na základě pocitů. Některé ebiky se snaží více přiblížit projevem klasickým kolům, jiné upřednostňují sílu a dojezd (typicky Haibike). Záleží, co od toho očekáváš. Já třeba jezdím většinu času na eco mód. Ovšem velmi strmé výjezdy (takové, kde není žádný med kolo byť jen tlačit) na boost se mi staly velmi návykovými :)

      Zdroje, ze kterých můžeš dále čerpat:

      https://www.emtbforums.com/community/

      https://www.youtube.com/…1neUg/videos

      https://www.youtube.com/…lWRBA/videos

      – případně různé zahraníční FB skupiny (občas si tam lidé sdílejí výhodné nabídky prodejců)

      0 0
      • Bobin2  

        Díky za příspěvek, informace a zdroje. Vybírám teď nové kolo, tak toto dost pomůže ;-)

        0 0
      • Lazar  

        Ahoj, děkuji ti moc za rady a typy.

        Radon Render 8.0 je slušně vybavené kolo, za ty peníze. Jen škoda dnešního kurzu eura a asi se nebude dát nikde vyzkoušet. Konečně Bosch u 4.generace začal používat 34T převodník.

        Právě o motorech Shimano jsem přemýšlel, E8000 byl uvedena na trh v roce 2017 a od té doby Shimano nic nového nevymyslelo. Pokud se tedy nemýlím. Ono je problém, že většina dostupnějších kol používá Shimano motory. Musím ho někde zkusit, abych věděl. Ale asi se zaměřím na nové Yamahy nebo Bosche.

        A co se týče cen, tak je mi jasné, že prodejce může s cenou cuknout. Již pár let podnikám a vím jak to chodí. Je mi jasné, že prodejci mají slušné marže. Stačí se podívat na staré modely kol, za kolik se prodávají a stejně něco vydělají. Jak se říká" Líná huba, holé neštěstí " :-)

        Příští týden, jsem si vyčlenil dva dny, kdy podniknu výlety k prodejcům. Pak se svěřím, se zkušenostmi.

        0 0
    • bessinka  

      Sám mám Haibike Sduro fullnine RC najeto 14 000 km. Zatím pohoda. Pozor u Haibike na praskající rámy a případná porucha Yamahy po záruce , asi docela problém.

      https://www.pedelecforum.de/forum/index.php?…

      0 0
    • Nitroglycerin  

      100 lidí, 100 chutí, to je těžký.

      Elektrokol jsem pár vyzkoušel. Jednak HT když jsme vybírali před pár roky pro paní. Ale hlavně loni, když jsem si celopéro vybíral pro sebe. Základní rozhodnutí bylo – opět chci Bosche.

      Klasickýho fulla bez baterky mám Stumpíka 29 FSR ale tak nějak jsem si sám řekl a rozhodl, že elektrokolo nekoupím přes 100k. Pořád to beru jako snad dočasnou kompenzační pomůcku, která mi i přes moje (ne)zdraví umožňuje si zablbnout v lese. Pokud bych si nestanovil žádnej limit, šel bych zas do Spešla, mám tu značku rád a věřím jim. Takhle jsem ale vybíral jinde.

      Nejvíc kol na vyzkoušení mají v Akumo Mělník. Ty Haibiky určitě nejsou špatný, jezdilo se na tom dobře ale se solidnějším osazením nějaký Sduro nebo spíš pro mne Xduro s většími zdvihy bylo zas přes 100k.

      Nakonec jsem vyzkoušel a vybral Conway 527 EMF Plus – model 2019. Loni mne stál 82k, teď se ještě dá sehnat kolem 75k ale asi bude problém sehnat pro tebe velikost.

      S kolem jsem velmi spokojenej, jen ty brzdy časem asi dám lepší.

      Každopádně půjčit a pořádně vyzkoušet je nutnost.

      0 0
      • stenli  

        Nic ve zlém. Ale pokud byl pro tebe top starý Bosch s malou rozetou, kterou mnoho let halasně tlačili jako nejlepší cestu a teď potichu konečně opustili, tak jsi toho ještě mnoho neporovnal.

        Ale jak píšeš, každý si najde svého favorita.

        0 0
        • Nitroglycerin  

          V pořádku. Výběr jsem dělal loni, to jaxi motory Bosch 2020 k mání nebyly :-)

          V porovnání s Yamahou (o Bafangu nemluvě) mi přišel Bosch daleko lepší v plynulosti přidání přípomoci. Prostě motor začne přidávat prakticky bez škubání, nijak to neobtěžuje, je to plynulý a nenucený.

          Taky jsem si četl srovnání rozdílů třetí a čtvrtý generace Novej jsem nezkoušel, nemůžu soudit ale ani starej neškube a malá rozeta mi špatná nepřijde. V prudkým stoupání pohoda, třetí stupeň eMTB potřebuju akorát v kopci, kterej bych nechtěl jít asi ani pěšky. Čtvrtej režim TURBO prakticky nepoužívám.

          Ano, novej motor má větší krouťák. No však taky musí utočit ten větší talíř. Výhoda u novýho Bosche určitě je jeho kompaktnost – menší rozměry.

          Kdybych kupoval teď e-fulla, rád si oboje určitě půjčím a vyzkouším

          0 0
          • stenli  

            Ono hodně záleží na elektronice ovládací jednotky té které značky.

            Pak se celkový projev kola vice či méně liší.

            A proto máme svou pravdu oba dva.

            Sám ebajka nemám, ale zkoušel jsem dost různé značky. A hlavně jsem fanda ebajků pro bajkery, kterým z různých důvodů vyhovuje ebajk více.

            Hodně informací mám pak od zmíněného kamaráda prodejce.

            Haibike má Yamahu zapracovánu parádně. Koupil jsem manželce pro dorovnání sil fulla sduro 2018, absolutně přirozený nástup a dávkování, žádné škubání, manželka nadšená, já moc spokojený. Konečně můžeme spolu delší trasy a oba si užíváme.

            Ebajk srovnává ale síly i opačně.

            Nedávno jsem jel 104 km a 1500m výškových s kámošem, on na Haibike s Boschem 2018. Karbon 21 kg, já na novém Canyonu Neuron, karbon rám i kola, 13 kg.

            Do kopců mi snadno ujížděl.

            Ač nejsem úplná lemra, jezdím běžně 80 až 140 km, dost to cukalo s mým egem.

            Kámoš jel totiž celou cestu bez zapnuté baterky.

            Tedy tahal navíc 8 kg a překonával odpor Bosche.

            Jedinou útěchou mi byl fakt, že kamarád jezdí MS amatérů silniček a má roční nájezd cca 28 tis. km. Kombinuje 40% silničku, 30% bajk a 30% ebajk.

            Takže na potlačení výkonnosti dolů je ebajk se starým Boschem a nezaplou baterií ideální.

            0 0
            • Nitroglycerin  

              No tak proti vám jsem jenom obyčejný turista:-)

              Svůj první příspěvek jsem myslel spíš tak, že není nutné utratit 100k+, že i výrazně pod tuto sumu se dá pořídit solidní e-full se slušným osazením. Nemám pochyb o tom, že z Leva v uhlíku za bratru 200k bych byl nadšený.

              Každopádně i obyčejnější e-full je docela ranec, takže určitě zkoušet, zkoušet a znovu zkoušet. Když jsem si před časem vybíral svoje první (a jediný) normální celopéro, šel jsem na demo-den cyklosportu Jesenice (už pár let neexistuje), který pořádali na Sulicích u Zdeničky. Měli tam stany a k půjčení mraky kol různých značek. Šel jsem tam s tím, že mám předem téměř jistě vybraného Epica. Po projetí několika kol jsem ale zjistil, že mému turistickému pojetí daleko víc vyhovoval Stumpík FSR 29 se vzpřímenějším posezem. Prostě kolo víc na pohodu, na kochání se.

              Takže určitě zkoušet a zkoušet, nekupujeme takovou hračku každý týden:)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.