ČD - převoz kola jako 'Úschova během přepravy'

35 nepřečtených
  • jannk

    Celkem jsem si oblibil nekde vyrazil vlakem a vratit se na kole, vzdycky jsem si vybiral vlaky s rezervaci mista pro kolo, tj kolo jsem si povesil na haky a sam jsem byl pobliz. Ted bych ale chtel jet nekde, kde ja ve vlaku jenom ‚Úschova během přepravy‘ – tj kolo bych mel nalozit pruvodcimu, dostat nejakou znamku a potom si ho zase vyzvednout. Mate s tim nekdo zkusenosti? Ja tohle jeste jako ‚spoluzavazadlo‘ naposledy udelal pred 20 lety … a to kolo jsem dostal dost pomlacene, zjevne ho nekde hodili na hromadu jinych – a z te hromady prubezne tahali kola co mela vystoupit. Je to davno, ale porad mam otaznik jestli jim tam svuj karbonovy ram sverit :)

    Vite, jak to v tech vagonech (pro prepravu zavazadel) dneska vypada? Povesi tam nekde ta kola nebo je zase jenom pohodi do kouta a zahaze kufry a taskami jinych? Muzu si ho tam ulozit sam nebo me tam vubec nepusti?

    0 0
    • Smazaný účet  

      je to kus od kusu – někdy je vagon s hákama, někdy ne (vagon skoro prázdnej = položili jsme to na podlahu)…

      když jsem to tak vezl naposled, průvodčí nás nechal si kola uložit a pak zase vyložit (pro něj míň práce a ty máš jistotu, že je kolo OK)

      jen to chce hlídat na zastávkách, zda někdo nevykládá tvoje kolo :-)

      0 0
      • jannk  

        Hm, dik … tohle jsem si myslel. Ze by ho nekdo ukradl, to bych se ani nebal (a kdyby jo, tak je to jasna chyba CD), spise se bojim at ho zase nekde nehodi na hromadu a nevrati se pokrivenymi draty a patkou se slovy „to je dobry, kola se toci“

        0 0
        • Smazaný účet  

          Osobně bych teda do „dobytčáku“ karboňák nedával, máš pak z výletu akorát stres, ono může dojít k újmě i na háku od vedlejšího kola…

          0 0
          • jannk  

            No muzu vzit i hlinikove GT Grade … ale zase neco to kolo vydrzi. Ale chapu – cloveka mrzi, kdyz mu nekde neco znici.

            0 0
          • Smazaný účet  

            pokud je to jen jednorázová cesta, můžeš na rám/vidli navlíknout Mirelon a pak ho vyhodit…

            0 0
            • jannk  

              To jsem jednou chtel udelat (pri uplne jine prilezitosti) ale na ty futurologicke profily to moc nejde :) (jo, jasne, nejak by to asi slo)

              0 0
      • l-e-t-o  

        přesně jak píšeš.

        jezdím hodně s kolem vlakem a dalo by se říct, že už z více jak 50% jsou háky. Většinou si kolo nakládám sám a sám si jej pak i vyložím.

        0 0
    • JendaH  

      Mate s tim nekdo zkusenosti?

      2012–13 jsem to asi dvakrát použil. V jednom případě mi řekl, ať jdu dovnitř a dám si to tam sám a opřu jak chci. Kolu se nic nestalo. Hák tam nebyl, u zdi bylo zábradlíčko, za které si to můžeš připoutat (vlastním materiálem samozřejmě) a pak to při jízdě nespadne.

      0 0
    • Mereck  

      Běžně takhle jezdím rychlíkem Kamenice v 7:12 z Vršovic do Turnova či Tanvaldu. Ta ranní Kamenice má obvykle jen 1 či 2 hytláky. Uvnitř se kolo veší také na háky, nebo pokládá na zem. Podle obsazenosti a výbavy hytláku. Nikdy jsem neměl jediný problém (musím zaklepat). Jen nezapomeň že si průvodčí za úschovu obyčejně bere 10,–. Je dobrý mít drobný.

      0 0
      • jannk  

        R 1148 Kamenice je presne ten vlak o kterem premyslim! Alternativa na vikend je Praha-Jested-Praha, coz mi nedava moc alternativ kudy jet pokud se chci drzet do 220–230km + to uz znam. Takze premyslim o Tanvald/Turnov – Jested – Praha, kdy tech alternativ bude vice.

        Ok, zkusim to, drobne jsou jasne, ale jeste pravdepodobneji si ten poplatek koupim predem online s jizdenkou.

        0 0
        • Mereck  

          To ale nejde. Poplatek za kolo zaplatíš online, úschova se platí na místě.

          0 0
          • jannk  

            Aha – takze zaplatim 60kc za spoluzavazadlo (coz vidim jako moznost pri nakupu jizdenky) a potom jeste 10kc primo pruvodcimu za uschovu?

            0 0
            • Mereck  

              Tak.

              0 0
              • jannk  

                To zni jako presne jako jednoduchy a prehledny cenik v duchu Ceskych drah :)

                Dik za varovani, to bych se na miste asi tvaril zmatene

                0 0
                • Mereck  

                  Není zmatený. Poplatek za kolo (to co máš v appce jako +kola) se platí vždy. Mění se cena dle vzdálenosti (30, 40, 50 Kč). Prostě kupuješ kolu jízdenku bez ohledu na vagón, kde kolo bude.

                  Úschova během p. se platí pouze do hytláku (modrý nákladní/poštovní vagón). Poplatek je vždy 10 Kč bez ohledu na vzdálenost. Prostě platíš průvodčímu tu „námahu“. Může se stát, že ti to průvodčí odpustí a nezaúčtuje, ale obecně se platí vždy, využiješ-li úschovu (ano; i když není jiná možnost, kam kolo dát).

                  PS nepracuju pro ČD. Jen často jezdím do Jizerek :-)

                  0 0
                  • jannk  

                    Uz se dostavame off topic, ale z pohledu cloveka, ktery chce jet vlakem jednou za nekolik let to je zmatek – koupim si jizdenku treba na nadrazi (nechme stranou eshop, ktery je pro slozitejsi nakupy taky zabavny) … a u vlaku po me nekdo chce dalsi penize. Jsem si jisty, ze to dost lidi prekvapi

                    Jasne, ze kdyz to nekdo pouziva, tak mu to prijde logicke a fakt to nechci kritizovat/ro­zebirat, staci mi, kdyz me tam odvezou a diky za upozorneni.

                    0 0
                    • jannk  

                      beru zpatky – je to tam :)

                      Včasná jízdenka Česko základní 2. třída, 1 osoba

                      ZAVAZADLO (kolo)

                      Jednorázové úschovné v ÚBP ve vlaku

                      0 0
                    • Mereck  

                      Vždyť jo. Já to jen chtěl vysvětlit pro info. Netvrdím že to všem přijde ok. Ale prostě to tak je.

                      Ještě jedna věc: jízdenka pro kolo neznamená automaticky rezervaci pro kolo (tu lze udělat jen v určitých spojích). Jen že občas slyším lidi se hádat, že přece „mají rezervaci“ ve vlaku, který žádné rezervace nedělá. To jen pro úplnost. Na druhou stranu mě průvodčí nikdy nenechal stát na peróně ani v největší špičce.

                      0 0
          • l-e-t-o  

            úschova jde platit přes eshop čd. Kupuji všechny lístky na vlak online na inkartu a vždy tam je i poplatek za ÚBP

            0 0
    • AussigBiker  

      Pouzivam, davam do „dobytcaku“ i si to vesim sam a nikdy nebyl zadnej problem. Chce to prostudovat jizdni drad, kdyz je kufr (kolo?) v obdelniku, tak je povinna rezrvace kola predem – nelze koupit ve vlaku a spravne by te do vlaku nemeli ani pustit, pokud nemas zaplaceno.

      Jedinej problem je, ze 29er plus plaste nejde sem tam povesit, nebo strasne blbe :)

      Pak je nepovinna rezervace kola predem – kufr (kolo) v krouzku – muzes koupit na kase nebo ve vlaku.

      Jestli se nekdo boji davat kolo z ruky, tak si kolo musi halt dopravit nejak sam.

      0 0
      • Smazaný účet  

        spíš než mechanickej problém (možnosti vagonu) je to o lidech (debil průvodčí, nebo další cyklisti, co tam kola najebou hlava-nehlava)

        0 0
    • jIrI___  

      Vezl jste někdo poslední dobou kolo vlakem? Chtěl bych se dostat z Ostravy do Katowic, jede tam přímý rychlík, který ma zařazen vagón s rozšířeným oddílem pro přepravu kol a když jsem si chtěl koupit jízdenku, tak za kolo platím více než za sebe – 260 Kč. Naposledy když jsem jel vlakem, tak jsem za kolo platil něco kolem 50 Kč. To ČD tak zvýšily tarif nebo jsem něco špatně naklikal? :O

      0 0
      • Smazaný účet  

        Neřeš, dáš si kolo na hák sám a možná na něj uvidíš.

        0 0
      • myscho  

        Nebude to hlavne v tom, že je to aj mimo ČR?

        Pred pár rokmi som si klikal cenu ČR-SR a tiež to bola slušná pálka.

        0 0
      • Slavik  

        Operátoři dle relace:

        České dráhy, a.s.; nábřeží L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 221 111 122 (Břeclav Gr.->Bohumín Gr.)

        PKP Intercity; Aleje Jerozolimskie 142 A, 02–305 Warszawa (Bohumín Gr.->Warszawa Wschodnia)

        Koupil bych extra lístek na kolo jen Do Bohumína st. hranice a pak na polské straně za cca 10 zl.

        0 0
    • Markony  

      Ne je to dobře těch 50 kč je po CZ, když jsem jel do Drážďan tak jme s kolegou za těch 60 km přes hranice ± zaplatili cca 600 Kč a byl to taky přímý vlak . Hold přirážka za překročení hranic .

      0 0
      • jIrI___  

        Jo takto, to už dává rozum. Nějak naivně jsem si myslel, že když člověk nepřesedá, tak na cenu za kolo nemá vlív jestli jede z Ostravy do Prahy nebo nebo do Katowic :)

        0 0
      • Vilém  

        Tak ono celkove vlaky do nemecka jsou za ranec.

        0 0
        • Slavik  

          Ono záleží, v jaké relaci jedeš. Jestli mezinárodním rychlíkem (většinou EC/IC), kde platí mezinárodní tarif nebo třeba třeba naším RailJetem, Jančurou, příp. toho pána s černými tramvajemi, kde je to za relativně rozumné ceny pro našince…

          0 0
          • Markony  

            Ano ale bavíme se o cestě s kolem .

            0 0
            • Slavik  

              Tak ony ty mezinárodní a relační ceny platěj pro kaštany i zavazadla/kola. Kolikrát jsi jel s kolem vlakem přes hranice?

              0 0
          • Vilém  

            Jel jsem vzdy EC/IC. Cena do Decina by byla v pohode, pak nejakych 100km za hranicema stalo asi 5× tolik co prejezd pulky CR.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.