Canyon Neuron 7 alebo Spectral 125 5,6

94 nepřečtených
  • Laco74

    Zdravím.

    Už dlhšiu dobu sa rozhodujem medzi Neuron a Spectral 125 a stále neviem čo vybrať.

    Využitie hlavne Malé Karpaty občas nejaký ľahký trail ale v podstate žiadne skoky ani extrémne rýchlosti a kedže neplánujem kupovat dva bike tak aj po cyklo cestách s manželkou. Ide o to že moja váha sa pohybuje medzi 110–115kg čo je už cez limit nosnosti bicyklou a kedže Neuron je kategoria 3 a Spectral 125 je kategoria 4 tak či by ten Spectral nebol vhodnejší čo sa týka vydrže že by mal skorej zniesť tú váhu na vyše alebo je to blbá úvaha? Jasne že je tam rozdielna geometria ale stých čísiel som neni moc múdri ale nevyzerá to zase až tak moc rozdielne.Alebo už ten Spectral 125 je zbytočne moc? Ďakujen za každú radu.

    https://www.canyon.com/…-7/3158.html?…

    https://www.canyon.com/…-5/3175.html?…

    https://www.canyon.com/…-6/3176.html?…

    0 0
    • Lister  

      Ač jsou ta kola zdvihem hodně podobná, tak je to v podstatě úplně jiná kategorie.

      Neuron je stále XC na větším zdvihu, kdežto tenhle Spectral je pořád Spectral, tedy velmi odolné AM kolo, které má jen nižší zdvih, který ti dá větší odezvu od terénu, ale ve výsledku to bude stále docela agresivní kolo. Jak to kdysi jako jedna z prvních firem dělala Kona.

      Asi ti to nepomůže, ale Spetrala 125 vnímám jako ideální druhé kolo pro člověka, který má doma hodně odolně postavené AM a k tomu chce kolo, kde se o trochu lépe sveze, nebude na tom jezdit taková pekla, ale pořád chce mít pod sebou opravdové trailové kolo.

      0 0
    • Metrick  

      Ideální pochopitelně nějak vyzkoušet a s tou vahou bacha na osazený tlumič, pokud jej případně neplánuješ hned vyměnit. Třeba neuron má ve variantě AL5 tlumič rock shox, kdežto vyšší verze tlumič fox float DPS a z toho co tady psali majitelé starších neuronů tak fox foukali na max tlak lidi už s váhou kolem 95 kg. Vyzkoušej online podporu, třeba Ti něco budou schopni poradit.

      0 0
      • Laco74  

        No stým tlmičom si ma moc nepotešil pozeral som práve po tej vyššej verzii s tým fox ale zase dobre vedieť aspoň si može človek o tom niečo zistiť skor než to prípadne kúpi.

        0 0
        • Metrick  

          Z recenzí pro vyšší váhy vychází dobře u foxu Float X, který je až na velkém Spectralu AL 5, ale to už je jiná kategorie kola. Obecně to může být tlumič od tlumiče jinak i v závislosti na konkrétním typu zadní stavby. Je dobré s tím u vyšší váhy počítat.

          0 0
          • Laco74  

            Tak ten Float X má aj Spectral 125 AL 6 len ta cena je už trochu vyššia ako som chcel dať aj keď možnosť to je len neviem či už zase to pre mňa nebude zbytočne moc a ako sa na tom bude šlapať po rovine a do kopca či sa viac nenadrem ako budem mať s toho radoť alebo sa to moc preceňuje a pokiaľ človek netlačí na čas ale pohodovú jazdu tak to až taký rozdiel možno nieje. Kedysi keď som kupoval bicykel tak človek kúpil čo bolo a nejaké kategorie som vtedy neriešil to ešte boli 26 kolesá vtedy som najazdil na ňom pomerne dosť a geo neriešil dnes by som sa k tomu chcel vrátiť len je problém sa v tom rozumne zorientovať a hlavne keď je terz taký problém ešte aj s dostupnosťou.

            0 0
            • novas752  

              Šlapání se neboj, když to člověk nehrotí tak se dá úplně v pohodě šlapat i na enduru. Tliče se daj stejně přizamknout a zbytek je o pláštích.m které zase budeš mít dané terénem kde budeš kezdit.

              Já jsem teď v týdnu na endurku se 160mm zdvihem úplně v pohodě do kopce 250k převýšení stíhal člověka na xc ht… je to o nohách.

              0 0
            • Metrick  

              Jestli to bude nebo nebude moc za Tebe bohužel nikdo nevyřeší a pokud si na nějaké podobné kolo nesedneš tak to nepoznáš. Sám jsem přemýšlel nad Neuronem/Spectralem 29 ale po realistickém zhodnocení svých možností, schopností a množství najetých km půjdu letos asi cestou nějakého HT. Prostě si neumím na to svoje příležitostné ježdění kolo jako spectrala zdůvodnit. Nicméně pokud si prostě chceš udělat novým kolem radost tak proč ne. Konec konců u canyonu jde kolo v nějaké krátké době vrátit, pokud by Ti to fakt nesedlo. Je to opruz ale bez testovačky je to tak trochu loterie, zvlášť pokud člověk s fullem nemá žádnou zkušenost a neví moc co očekávat.

              0 0
    • kycis  

      Geometrie Spectrala uz je hodne ostra, pohodovemu brouzdani krajinou moc nenahrava.

      0 0
    • novas752  

      Spectral na toto použití ani náhodou, zo je kolo na úplně něxo jiného. A vlastně žádné celoodpružené kolo neni na couraní po cyklostezkách moc vhodné. Paradoxně to likviduje požiska v zadní stavbě daleko rychleji než ježdění v terénu. To bych spíš doporučil nějaký hardtail s objembýmu plášti na bezduších a nižsim tlakem.

      0 0
      • Laco74  

        Tak ono to bude primárne na jazdenie po MK tie cyklocesty len občas kvoli manželke kedže tej už zdravotné problémi nedovolia jazdu po lese ale kvoli tomu druhé kolo kupovať nebudem ale pozerám zase aj aby to po tom asfalte aj nejak rozumne išlo aj keď to bude zase ovplivnené pláštami. A tak isto aj do kopcov aby som sa zase viac nenadrel ako je to nutné.

        0 0
        • novas752  

          Hele geometrii to kolo prostě má dělanou na hodně rychlou jízdu. Do kopce a v pomalé rychlosti se na tom pojede divně, je to dlouhé, když to nemá rychlost tak to zatáčí to jak autobus.

          0 0
          • kycis  

            Navic pri pomale jizde do kopce uz chce to rizeni dost pozornosti. Proste pokud hledas kolo na jizdu po rovine, do kopce a sem tam z kopce a ne kolo na jizdu z kopce, ktere se zvladne i na kopec nejak dostat, hledej neco jineho nez Spectrala.

            0 0
    • Endryju  

      Neuvažoval jsi nad nějakým XC kolem? Na lehké traily stačí a na cyklo cesty s manželkou bude mnohem lepší.

      Pokud chceš kvůli své váze odolnější kolo, ber Neuron, na lehké traily určitě postačí. Když nazuješ nějaké jemnější gumy, pojede to líp i po cyklo cestách.

      0 0
      • Lister  

        Neuvažoval jsi nad nějakým XC kolem?

        Asi uvažoval, když tam má Neurona, ne?

        0 0
        • novas752  

          Neuron už neni moc XC.

          0 0
          • dada  

            pro dědky s nadváhou jo :)

            0 0
          • Lister  

            Neuron je svým projevem, geometrii a vlastně vším pořád tradiční XC.

            Přesně proto si ho kupují ti, kdo chtějí XC a k tomu trochu vyšší zdvih a přesně proto se mu vyhýbají všichni, kteří chtějí opravdový trailbike.

            Už dlouho po něm uvažuju pro manželku.

            Ač má Canyon spoustu modelu tak aktuálně v tomto segmentu obrovskou díru a Spectral 125 ji nevyplní – to je příliš specifické kolo pro specifickou malou skupinu kupců – pro sebe se ho k hliníkovému Ripmu dokážu představit, jako jediné kolo bych ho nechtěl.

            2 0
            • MlokCZ  

              Tak on i ten Neuron se pomalinku nenápadně posouvá. Souhlasím, že pořád má dost blízko k tradičnímu XC, ale už to není tak výrazné.

              Ono je to takové nenápadné. Postupem času se zmenšil hlavový o 0,5° na 67°. To samo o sobě není žádná velká změna. K tomu se ale přidal v posledních letech přechod na tlumiče s velkou negativkou i u XC tlumičů. To u tohoto typu kola znamená reálně cca 1,5cm sagu na tlumiči navíc (pro jinak srovnatelné nastavení při dříve používaných tlumičích s malou negativkou). U vidlic se konstrukce negativky sice také měnila, ale tam to takový vliv na sag nemělo.

              To je tedy další snížení hlavového úhlu o dalších cca 0,5–1°.

              Spectral je pak ohromný skok a přesně jak píšeš, je tam obrovská díra mezi. Spectral má nejen na ten zdvih extrémních 64° (3° oproti Neuronu je už opravdu hodně), ale když už zmiňuju ten vliv sagů, tak Float X bude mít sag zase ještě o něco větší než Float (oba dva ty tlumiče jezdím), což ten rozdíl ještě o něco zvýrazní.

              Já mám aktuálně dvě kola:

              • 67,5° hlava + Float + 7cm představec
              • 66° hlava + Float X + 5cm představec

              a i to už je rozdíl hodně velký.

              0 0
              • Laco74  

                A čo ten rozdiel znamená v praxi? Ako je mi jasné že Neuron má 67 a Spectral 125 má 64 čiže rozdiel 3 stupne tým pádom má Spectral 125 viacej predkopnutú vidlicu a večšiu stabilitu v zjazde ale vobec si neviem predstaviť čo ten rozdiel robí ako vplíva na bicykel pri šliapaní povedzme po rovine do kopca ako to vlastne ovplivnuje bicykel.

                0 0
                • K2  

                  Jen tak pro info. Obyčejné XC HT kolo má hlavový úhel 70. U moderních XC HT kol se to začíná posouvat na 69 a méně.

                  Pokud bych nechtěl jezdit těžké traily a bikeparky, tak bych v klidu vzal Neurona.

                  Na těžké traily a bikeparky bude vhodnější Spectral.

                  0 0
              • ceo  

                Možná posouvá, ale pořád je to těžký oldschool geomerií.

                V Lku má rozvor pod 1200 a reach pouhých 453. V M je reach pak jen 433. To jsou hodnoty 10 let zpět. Někomu to může vyhovovat, ale počítat, že to odpustí jak moderní geo nemůže. Moc nechápu, proč na takové geo dávají 140/130

                Ty Spectraly jsou až přesný opaky – dlouhé a položené.

                0 0
    • Pasrovec  

      Našel by se prosím někdo z Brna či okolí, kdo má Canyon neuron 7 nebo 8CF ve velikosti M nebo L?

      Potřeboval bych vyzkoušet, než objednám.

      Měřím 177 a rokzrok cca 85, ale slyšel jsem, že dle tabulek to hodně lidí nesedí, tak by mě zajímalo jakou máte třeba vy zkušenosti a ideálně bych si na něj nejprve sednul a zkusil :)

      0 0
    • robbie_usa  

      Ahoj, prošel jsem si diskusi a heldám radu, jaké kolo zvolit na traily, přemýšlim mezi Spectral 125 nebo Neuron CF 8 velikost mi pise kalk. L mám 186 cm, 88cm nohy. Chtěl bych zvolit kolo, se kterým mohu vyjet prudší kopce, at si je pak mohu hrubým terénem sjet aniž bych musel být na brzdách. Nemáte zkušenosti s možností zamykání tlumičů u techto kol? Je možné je do kopce zamknout? Kolo bych rád měl do trail parků i do kopců kam mě nevyveze lanovka =D

      0 0
      • theedge  

        Spis bych to videl na klasicky Spectral 29. Neuron je takovy spis turisticky kolo.

        1 0
      • novas752  

        Na ježdění hrubým terénem bych spíš volil plnotučný Spectral, při té výšce 29". Snad kromě některých nejlevnějších modelů všechny podobný kola zamykání tlumiče mají. Vidlice často ne, ale tam to není potřeba. Na některých zadních stavbách neni ani úplně nutné zamykat tlumič.

        0 0
    • robbie_usa  

      Díky. Přijde mi, že je geometrie spectralu a neuronu velmi podobná, většinou mají i stejné odpružení 140mm vidlici. Jeden model má 160mm (Spectral 29 AL 5), je lepší 160mm nebo 140mm? Nebo jinak je to velký rozdíl?

      0 0
      • novas752  

        Nejde jen o zdvh jako hodnotu, Spectral 125 má oproti Neuronu výkonnější odpružení – 36mm vidlici místo 34mm a velký tlumič. Je to takový kolo na agresivnější ježdění po méně rozsekaných trailech, dá se říct takový speciál na velmi rychlé skákací flowtraily, jako například Baron na klínovci nebo červená na Dolní Moravě.

        Na trailcentra a bikeparky všeobecně se ten zdvih navíc hodí, proto bych doporučil normální Spectral.

        0 0
        • Venda  

          A ja bych spis naopak typnul na nejaky rychly, rozbity, kamenity, korenovaty flow. Na cervenou Dolni Moravu by byl vhodnejsi 27,5…

          0 0
      • Venda  

        Mozna prijde, ale neni. Jsou to uplne odlisny kola. Jedno na courani po horach, druhy naopak. To v nejakych pomalych proplejtackach v lese skoro nezatoci.

        0 0
    • robbie_usa  

      To je k zamyšlení. Procházím videa a pořádně není vidět zda je možné přední vidlici zamknout a zadní tlumič by měl při výšlapu sedět pevně bez pohupování vlivem nafouknutí na vlastní váhu, pokud to chápu správně? (https://www.youtube.com/watch?…)

      0 0
    • Deadlift  

      Zamknout to pujde na korunce ne? Lockout na řídítkách to nemá.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Pokusím se oživit toto téma, abych nemusel zakládat nové, téma SPECTRAL 125 CF.

      Aktuálně mám dvě téměř identická kola, XC HT 100mm vidle (SUP XP 979), XC Full 100/100 (Canyon Lux CF 6). S koly jsem byl až do nynějška spokojený, ale abych si nehuntoval ty XCčka, tak jsem na ježdění se psi pořídil Trance X 27,5 150/140 z druhé ruky. Ono když Vás táhnou dva ovčáci, 80kg na osmi nohách, tak se občas netrefíte do stopy kterou byste chtěli jet, takže jsem chtěl za tímto účelem tank a jsem s ním spokojený.

      Jenže po pořízení Trancu už mi to XC HT tolik nevoní.. Nějak jsem v životě zpohodlněl a zpomalil a víc než hodně monotóních kilometrů s naklepanou zadnicí mě láká méně kilometrů a více zábavy. Kdysi jsem měl taky Trance 29 130/115 a trochu lituji, že jsem ho dal pryč, s jezdivějšímy plášti se na něm dalo ujet klidně kilo za den v klidném tempu a člověk furt seděl pohodlně, nic ho nebolelo ani po dojetí, jen se trochu víc nadřel do kopce, což za nebolavá záda možná stojí, na což už koukám víc i vzhledem k své namáhavé profesy.

      Uvažuji o tom, že by šlo XC HT pryč a místo něj bych pořídil Trail bike, něco co zaplní mezeru mezi XC fullem 100/100 a Trance X 27,5 150/140, na zadek dám maximálně tak jezdivější plášť protože, do bordelu a do sra*ek mám Trance X.

      Otázka zní, mohl by být spectral 125 tím pravým kolem?

      Přečetl jsem tu co se dalo, moc chvály tu na něj bohužel nezaznělo, konkrétně sumasumárum hodnocení spectrala 125: kolo pro užší skupinu lidí, spíše jako druhé kolo pro někoho kdo má už doma plnohodnotné AM/Enduro kolo a pořád je to prý spíš enduro než trail bike, tak nevím, názory? Bude to trail bike, když dám na zadek o něco lehčí plášť ? Do Trance 29 už znovu nepůjdu, zaprvé ve srovnání s canyonem neví co by si za to řekli, zadruhé ty barvy u devětdvacítek to je fakt hnus, u nich ten designér bude nejspíš barvoslepej.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jinak tady pro ilustraci a možnou inspiraci jak vyvenčit psa a pěkně se u toho pobavit a přitom se nenechat zničit. Tohle byla první vyjížďka, teď už beru oba psi najednou, ta konzole pod představec nemá chybu a vodítko má amortizér, pružnou část které tlumí nárazy.

        1 0
      • nomecz  

        spectral 125 je v podstate doublování toho trance X, nedava to smysl

        2 0
      • LifeIsRide  

        V tomhle případě bych spíše uvažoval o Neuronovi, než brát Spectral. Nevím sice jak starý máš ten Trance X, ale je možné, že ten Spectral bude z kopce větší kladivo než Trance.

        Samozřejmě dají se vyměnit pláště za jezdivější, ale potenciál toho kole je asi jinde. Ten Spectral 125 je prostě pořád kolo, vyškráběj se nějak na kopec a uží si jízdu dolekopcom…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Na Neurona jsem taky koukal, tam jsem si ale říkal, jestli to není zase dablování Luxe.. Přečetl jsem tu totiž docela dost názorů, že je to XCčko na větších zdvihách. Ale evidentně ten spectral nebude správná volba.

          0 0
          • nomecz  

            tak osobne bych prodal HT a nechal si Luxe a Trance , pripadne prodal vsechno a koupil nejakou jezdivou trailovou 29" s modernejsi geo

            0 0
        • novas752  

          Nějak mezi xc a trancem nevidim místo na další kolo. Ať už vybereš cokoliv tak to bude vždycky skoro stejné jako jedno z těch 2.

          0 0
      • kocers  

        Nic proti, ale nějak nechápu, proč mít 3× full: 100/100, 1×0/120 a 150/140. Jestli neprodat HT a Luxe a nepořídit kolo ve stylu Lux trail → něco z moderní DC kategorie, které pojede furt dobře nahoru, ale zvládne i trochu ostřejší jízdu v terénu.

        1 0
      • CJK  

        Tak co, koupil jsi toho Spectrala 125?

        0 0
    • orm  

      Dnes vysel novej neuron s novou geo – https://www.bikeandride.cz/…uzstvi-news/

      0 0
      • kocers  

        Vypadá pěkně, ale myslím, že to je spíš na nahrazení Trance, než doplnění. Vzhledem k moderní geo a skoro stejným zdvihům, by to byl k Tranzce nesmysl.

        0 0
        • orm  

          Kdybych volil jedno kolo, vezmu nejake DC kolo, napr. canyon lux trail, kdyz dve kola tak gravel a k tomu trail full, napr. canyon neuron. Kazdopadne nepostoval jsem to jako pokracovani diskuse o trance, ale jen jako info, ze vysel novej neuron :-).

          0 0
          • kocers  

            Jasně, chápu :-)

            Jinak DC kategorie my přijde i jako fajn doplněk k Tranzce, pokud by se zbavil zbytku, jak píšu o post výš. Ale jak píšeš ty, pokud dvě kola, tak za mě dávaji smysl Gravel+trail(AM) a nebo DC+enduro.

            0 0
            • Fanda0071  

              Moje CTMko z profilu je k dnešnému dňu predané tak hľadám rady a tipy na zaujímavé kolo ktoré by ho nahradilo.

              Páčilo sa mi ako to šlo dole z kopca ale hlavne na asfalte to bola strašná makačka.

              Ideálne hľadám kolo ktoré zvladne cestu aj po rovinách na asfalte ale zároveň bolo zábavne aj v teréne.

              0 0
              • novas752  

                Jak to jede po asfaltu ovlivní hlavně pláště.

                0 0
                • Fanda0071  

                  Rozumiem, diki. Inak čo sa týka prechodu z 27,5 na 29 palcov by som si s rýchlosťou a efektivitou šlapania pomohol napríklad na tej cyklostezke ?

                  0 0
    • Ladnonna  

      Ahoj oživím. Váhám nad Spectral 125 a Neuron 2023.

      Obojí v karbonu za těch 61–66 tisíc.

      Chci to na lehčí traily v BP to jest modré max červené, flow a na vyjížďky lesem plus nějaký přesun po asfaltu.

      Dočetl jsem se že Spectral je spíše enduro na nízkém zdvihu a neuron je zas víc Downcountry než pravý Trail. Nicméně asi bych si uměl představit i toho Spectrala – podobná geo mi nevadila ani na přesun po asfaltu a ty pláště bych nahradil lehčími něco jako Rekon.

      Proč odlehcovat Spectrala když je tu Neuron? Protože mám 100kg a tak ve mne rám kategorie 4 vzbuzuje větší důvěru než 3 u Neuronu a taky 4 pístové silnější brzdy a 35mm Pike místo 34 Foxe. Plus 780 riditka místo úzkých 760 (teď mám 780) a celkove je mi i osazeni Sram sympatictejsi než Shimano, servis RS levnější a snazší než FOX.

      Proto by mne zajímalo zda by se Spectral 125 dal doporučit v podstatě na stejný styl jízdy typicky pro Neuron pro pořádného ,,chlapa” 100kg s tím ze by se na něm jen prohodily pláště.

      Bylo tu srovnání se starším Neuronem ale toho bych sem netahal šlo by jen o model 2023.

      Děkuji.

      0 0
      • novas752  

        Bacha že Neuron je nové kolo,m oproti předchozí generaci byl o něco „posílen“. Řekl bych typicky trailové kolo.

        0 0
        • Ladnonna  

          Posílen? Nevím četl jsem že zešílili čepy nebo čep a že prodloužili a snížili rám a u toho odlehčil asi 200g.zeštíhlením trubek.

          Jinak dostal geo modernější hlava 66 a sedlovka 76.

          Tak já to bral tak že ho naopak ještě odlehčili.

          Zdvihy jsou stejný tak je to pro mne tedy u Spectrala 125 položenější hlava na 64 a masivnejsi rám plus komponenty což se na mou váhu bude jen hodit a kdybych dal jezdivejsi pláště mohlo by to jet dost stejně co nový Neuron ne?

          Nebo je to blbost a i Neuron bude dostatečný na 100kg a nemá smysl řešit Fox 34 a slabší brzdy?

          0 0
          • Ladnonna  

            Na těch pláštích by se dalo schodit tak 0,5 kg což věřím ze by udělalo dost.

            Na vyjížďky typu couracka něco jezdiveho a pro naložení kola na auto do BP dat původní pláště.

            0 0
    • MI.KU  

      Tak tohle srovnání by mne taky zajímalo, Canyon Neuron 2023 vs Canyon Spectral 125 2022 při osazení stejnými pláštěmi tedy tak aby se ukázalo do jaké míry má vliv rozdílná geometrie na jízdu po silnici pro přesuny (osobně si myslím že minimální či žádný) – vycházím z toho že jsem si teď projel dvě HT – jedno s hlavovym úhlem 69° klasické XC a druhé s úhlem 65° odolné trailové – XC mělo jezdivé 2,3 a na trailovém byly drsnější 2,4 – při nízké rychlosti cca do 20km/h to jelo dost stejně rozdíl nastal při snaze zvednout rychlost. Na to že v hlavovem úhlu byl rozdíl 4° tak jsem ho na silnici skoro nevnímal – v terénu to samo bylo výrazně lepší na Trail kole kde to sedelo a fungovalo na rozdíl od XC které bylo netrpelivé a uskákané.

      Jelikož má Neuron 2023 a Spectral 2022 stejný úhel sedlovky myslím že šlapat se bude dost stejně – Spectral je nepatrně natazenejsi takže bych možná i řekl ze bude mít sportovnější posed ale jsou to drobné rozdíly a ty 2° v úhlu vidlice asi nebude na přesun po silnici vůbec poznat, v terénu to asi dodá další jistotu.

      Tedy přiklonil bych se k názoru ze pro těžkého chlapa nad 100kg by Spectral mohl byt lepší volba – asi i kvůli zadnimu tlumení kdy se u Neuronu říká ze pod 70kg dost pohupuje a žehlí kde co naproti tomu Spectral 125 je pod 70kg spíše méně citlivý – tedy aby nedošlo k tomu ze Neuron už bude nad 100kg špatně seřiditelný.

      Silnější brzdy na Spectralu jsou taky plus.

      Ale myslím ze nikdo ty dvě kola nejel proti sobě se stejnými plášti takže jen mé domněnky.

      Nicméně Bureš na MTBS v testu Spectrala 125 uvedl podobnou myšlenku – ze to kolo by se jinými záplety a plášti dalo dost odlehčit a bylo by to víc posunuté k XC s agresivní geo a mohlo by to byt velmi zajímavé.

      0 0
      • novas752  

        Jenže s touhke geometrií a tlumením to má opravdu slušný potenciál v terénu, s lehčíma výpletama a pláštěma by to akorát furt ničil.

        0 0
        • MI.KU  

          To ano, spíš jsem to myslel tak mít k tomu druhou sadu kol – chci jet někam na výlety po kopcích nebo tak hodím tam lehká kola a nějaké jezdivé 2,3–2,4 třeba jako Ikon, Rekon/Race Ardent/Race a td. Chci jet do bike parku hodím tam ty odolná kola s agresivními plášti. Chci nějaký kompromis tak místo M1900 tam dám například M1501 (karbonové) budou lehčí a přitom jsou stejně odolné a tužší a pláště si vyberu něco mezi.

          Ale pořad mám kolo kde zadní tlumení asi bude vhodnější na 100kg, brzdy mají více síly a 200mm kotouč a vidlice je 35–36mm místo 34mm což pod 100kg asi bude rozdíl. A ten rám taky snese víc při nějakém nepovedenem doskoku.

          A vždy mi zůstane možnost posunout se na opravdu odolné Trail/enduro kolo jen volbou obutí/zápletů kdežto Neuron na to asi nikdy nebude. I když ta nová verze s 66° vypadá líp pořad to bude víc odlehčené pro někoho s 70kg asi fajn ale na 100kg to muže snadno narazit na limity a měnit hned vidlici a td za něco víc asi taky nemá smysl.

          0 0
          • novas752  

            No teorie druhé sady kol je hezká ale v praxi moc nefunguje. Sám jsem měl rychlejší sadu kol k trail/enduru asi 3 roky a za tu dobu jsem na nich ujel sotva 50km. Nakonec to skončilo celým druhým kolem – trail pevňákem.

            1 0
            • boo-beek  

              Když jsem měl druhou sadu „rychlých“ kol k enduru, tak jsem z nich po půlroce nepoužívání udělal druhou sadu kol na mordor a používal je trochu častěji :D

              1 0
      • woncha  

        Tady mas asi odpoved ;) https://www.youtube.com/watch?…

        0 0
        • MI.KU  

          Pěkný, jenže dát tam vysloveně XC kola bych opravdu nedoporučoval. Psal jsem místo M1900 která jsou na Spectralu 125 dát třeba M1501 které váží cca o 400g méně což už bude poznat a k tomu pláště něco kolem 900g místo těch co tam jsou což bude celkový rozdíl tak 0,8 kg na rotační váze = velký rozdíl přitom záplety stejná odolnost a tužší a pláště stále slušné na vyjížďky lesem – XC pláště by vážily tak o dalších 200g na kuse míň ale už by to v lese nebylo nic moc.

          0 0
          • woncha  

            Barzo nejsou zas takovy slupky, i kdyz co na tom dava je ulet :) Spis je zajimavy to porovnani, obecne panuje nazor ze Neuron je o dost rychlejsi kolo a ja souhlasim s tvym nazorem, ze pri stejnem osazeni bude nejspis rozdil velmi maly. Podporeno videem. Tady je prime porovnani Enduro, Trail (za me spis AM) a XC plastu u stejneho jezdce na stejnem kole a rozdil je dost hmatatelny. Navic Agresivnigeo je v case dost rozdilny pojem, novy Neuron by s temi uhly byl pred 5 lety bran jako enduro GEO. Odkaz na video https://www.youtube.com/watch?…

            0 0
            • MI.KU  

              Beru to tak že názor jak je neuron víc XC je dán hlavně starou verzí která proste na dnešní dobu měla dost XC/DC geometrii a v kombinaci s lehkými koly a plášti a 34 vidlici (dříve snad jen 32) to proste jako Trail nemohlo působit.

              Dnes je Neuron 2023 už Trail s novou geo a komponenty a Spectral je proste agresivní Trail s progresivní geo, ale pokud se veme to že by se Spectral osadil stejnými zaplety a plášti tak dle mne minimálně na asfaltu a cestách pojede stejně. On i ten rám má dost podobnou váhu (minimální rozdíly) ale je to kategorie 4 a má snést to co enduro kola. Když si vemu 36 vidlici 200 brzda tak mi to pro těžkého člověka přijde snad i jako lepší volba a stačí aby si nahodil jezdivejsi pláště.

              Jo je hrozny jak se vše posouvá a i proto bych se dnes na Spectrala 125 nedival nějak divně ze má vidlici 64° – za dva roky to bude běžný standard u novych Trail kol.

              0 0
              • Venda  

                Ja bych rekl, ze Canyon udeal alternativu k zastaralejsimu Neuronu a velkymu Spectralu, proste si zaplnil mezeru ve sve nabidce. Ted ale aktualizoval Neurona a nedivil bych se, kdyby Spectral 125 uz novou generaci vubec nemel. Ty kola si proste hrozne lezou do zelí a zalezi jen na konkretnim osazeni a vkusu kazdeho.

                1 0
                • MI.KU  

                  Taky možný. Ještě se Spectral 125 dá upravit trochu tím nastavením do druhé pozice což trochu narovnání úhly a zvedne střed a to bych asi udělal pokud bych ho chtěl ,,jezdivejsi” s lehčími koly a plášti.

                  Nový neuron vypadá moc fajn jen je škoda, že má stále nižší odolnost 3 i když na Trail kolo to asi stačí.

                  Sám jsem zvědav jestli Spectral 125 bude aktualizován nebo zanikne.

                  0 0
                  • Venda  

                    Nevim presne podle ceho Canyon urcuje tu odolnost, ale kdyz se daj na Spectrala lehky kola a plaste, tak ta odolnost na tuty pujde taky ze ctyrky na trojku.

                    0 0
                    • novas752  

                      Mám takový pocit že jde jen o rám.

                      0 0
                      • Venda  

                        Pisou bike kategory, ne frame kategory. Tezko rict, co je tim mysleno.

                        Ale rozdil muze byt klidně jen vidlice a plaste. I hmotnost maji skoro stejnou, rozdil 300g a to muzou byt jen tyhle dve veci.

                        0 0
                        • ceo  

                          Podle mě opomíjite kinematiku podvozku. IMHO bude mít spectral jiné ladění než neuron a nikdy nebude tak dobré xc jako neuron. Naopak neuron nebude tak dobré AM ani s odolnějšími komponenty.

                          Jinak nastavený anti-squat prepakovanim a máte nesmazatelny rozdíl. Tipuji, že antisquat a efektivita šlapání byky u Neuronu daleko zásadnější parametry než citlivost a asi ho nastavovali víc lineárně. Spectral by měl být víc o progresivite, citlivosti a antisquat a efektivita až sekundární

                          0 0
                          • MI.KU  

                            Určitě jak jsem psal hned na začátku v recenzi někde bylo ze Neuron žehlí a prohupuje se u 70kg naopak Spectral pro tohoto jezdce byl necitlivý a zmínil že pro těžší jezdce to muže byt lepší.

                            Z toho jsem taky psal že Neuron pro někoho 100kg muže byt třeba už problém nějak rozumné nastavit kdežto Spectral pod touto váhou muže fungovat docela příjemně – nebude tak uskákaný jako na 70kg.

                            0 0
      • TK75  

        no jo…jenze ht je pevnak tzn stejna dna na zadku napric spektrem.

        U fulla to bude asi slozitejsi )

        0 0
        • MI.KU  

          O zadek neslo – ale ten rozdíl v hlavovem úhlu člověk na silnici vůbec nevnimal. A to byl rozdíl 4°. Takže rozdíl 64–66° bych pro jízdu po silnici (přesuny) úplně přešel protože je to jedno.

          A zadek si na nějaký delší přesun stejně zamknes.

          Takže to je o plastich/za­pletech

          0 0
          • TK75  

            jo…to vim uz delsi dobu ze samotnej HA na tohle nema vubec zadnej vliv ba naopak otevira potencial kola nicmene musi tam byt souhra ostatnich vlastnosti a cisel co chci

            nakonec vzdy jde o komplet a ne jen samotne jedno cislo

            Takze rozhodovat neco naslepo bez jizdy je jen hrubej odhad co vubec nemusi sedet

            0 0
            • MI.KU  

              Tak samozrejmne. Ale sedlový úhel je stejný, zbytek geo dost podobný – Spectral je trochu nižší a delší – ale jsou to rozdíly asi 3–5mm

              A jak jsem psal Spectral se dá nastavit tak aby naprimil úhly a zvýšil stred což by v případě provozu jako Trail/DC kolo bylo vhodné

              Tak za mne je to opravdu spis jen o tom jaké pláště a pro tezsiho člověka asi lepší 35 Pike / 36 Fox a 200mm kotouč na silné brzdě než 34 Fox a 180mm kotouč na slabší brzde.

              0 0
              • ceo  

                Čísla ti pocit neřeknou.

                Bral bych to tak, že jedno je obyč. auto a druhé SUV. Podle ježdění se rozhodni jestli chceš auto nebo SUV. Každé má klady a zápory.

                0 0
                • MI.KU  

                  To je úplně mimo takové přirovnání. Řekl bych spíše ze jedno je Octavie combi a druhé Superb combi – malé rozdíly.

                  A opravdu jsem zvědav jestli Spectral 125 zanikne po tom co je nový Neuron predelany.

                  Ono celkove mi přijde ze by tu nabídku mohli zjednodušit třeba s tím ze naopak bude více konfiguraci – Shimano a Sram v cca stejně cenové úrovni aby si lidi mohli vybrat podle toho co chtějí a ne ze třeba chceš neurona na Sramu a tak musíš 60 tisíc přihodit nojo jenže ho mas na elektrické sadě což se zas na kolo které propagují jako dobrodružné nehodí – protože dobrodružství je jet někam třeba na měsíc a nechceš cestou po lesích řešit dobíjení. Nebo naopak chceš lepší konfiguraci ale Shimano a ejhle ono ve vyšší cene není.

                  0 0
                  • ceo  

                    Ty rozdíly budou v reálu právě dost citelně jiné. Kola jsou pozicovany na jiné použití, budou se chovat jinak. Z čísel to nevyčteš.

                    0 0
                  • novas752  

                    Malé ty rozdíly rozhodně nejsou. Už jen geometrie a kinematika zadní stavby je sama za sebe rozhodující podle toho co kdo chce. To samé tlumič + vidlice. Tak nějak do-it all lehká sada na Neuronu nebo mohutnější výrazně výkonnější a těžší na Spectralu.

                    0 0
                  • ceo  

                    Moc nechápu o čem se tady bavíme. Evidentně chceš Spectrala 125, tak si ho kup. Nejhorší, co se ti může stát, že to pojede hůř než jsi čekal, tak si holt víc mákneš. No big deal. Jestli to nemáš na závody, tak buď si víc mákneš, nebo ujedeš míň…

                    Jestli chceš víc turistiku, Neuron by byl lepší, ale jestli tě to táhne k spectralu, no problem. Zase se tady nebavíme o rozdílu gravel x enduro. Na obojím se bude dát jet srovnatelné. Na Neuronu to bude chtít lepší techniku nebo o fous pomaleji dolů, na spectralu zase budeš víc muset makat při šlapání.

                    Jestli máš problém si víc máknout, tak si kup eMTB

                    2 0
                    • TK75  

                      chce spectral ale ma obavu jak to pojede po silnici…tak chce podporit ))

                      0 0
                      • K2  

                        Vyřešil jsem to následovně: Spectral v plné terénní konfiguraci (jede jako tank) + 29HT s Rebou a lehkými koly a plášti. Moje stavba orientována na váhu a rozumnou cenu (letí jako raketa)

                        Maximální spokojenost

                        k náhradním XC kolům přidáš poměrně levný XC rám a pár dalších komponent a je z toho kolo :-)

                        1 0
                      • novas752  

                        Tam ale neni moc co řešit, 90% dojmu udělají pláště. A ty jsou v podatatě dané typickým terénem a stylem jízdy. Obě kola v terénu zvládnou dost a pro spolehlivé fungování pro 100kg jezdce bude chtit tak i tak spíš odolnější = těžší a pomalejší pláště. Rozdíl v tom jak se to bude přesunovat po asfaltu apod. je minimální.

                        0 0
                        • MI.KU  

                          Přesně to jsem říkal a že když se k tomu přistoupí skrze stejné pláště tak bych pro 100kg plus vybral raději Spectral jelikož má odolnější rám, silnější brzdy, vidlici.

                          Pro kolegy nad tebou – přečtěte si to znovu – já nikde nepsal že chci Spectrala na silnici – já nekupuji nic, já psal že pro toho kolegu který se na to ptal bych si z těch 2 vybral Spectral pro ty důvody co jsem vypsal. Jestli na tom bude pak jezdit po silnici (asi ano na nějaký přesun ze) to už je jeho věc.

                          0 0
                          • TK75  

                            Ptal jsi se do jaké míry má vliv rozdílná geometrie na jízdu po silnici pro přesuny

                            0 0
                            • MI.KU  

                              Psal jsem že by mne zajímalo jaký vliv má rozdílná geo při stejném osazení na jízdu po silnici pro ty přesuny – že si osobně myslím že minimální a vycházím z nedávného srovnání dvou kol s velice rozdílnou geo – jedno staré XC geo druhé moderní Trail/enduro geo a rozdíl v tom byl malý a to byly osazeny velice rozdílné pláště – jedny XC 650g druhé Trail 1100g a nějak víc poznat to bylo ve vyšší rychlosti.

                              0 0
                              • TK75  

                                Ano, ale ty dvě kola to byl hardtail…pevnej zadek odpich přenos atd znas to

                                Mám s tímhle stejnou zkušenost ale nemyslím že to jde automaticky vztáhnout i na fulla kde do toho asi mluví víc věcí ..ale nevim no l,viděl jsem tu uz několikrát výměnu enduro nebo trail fulla za vic DC nebo tak presne z důvodu ze to nejede tak jak by někdo chtěl

                                Hele hlavně v pohodě jen o tom tak kecáme ))

                                0 0
                                • novas752  

                                  Pokud je řeč o přesunech = lehce svižné tempo ale ať to stojí co nejmíň sil. Tak v odpružení v podstatě neni rozdíl, je tak malý až je nevýznamný. Pro příklad v zimě jsem jezdil do práce střídavě na trail ht a full enduru na stejnym typem obutí a ve výsledku i hmotností na 3 trasách 10–14km a průměrný rozdíl v času byl dost malý, do 30s na ~ 30–45 min jízdy.

                                  Když se do toho opřeš víc tak už ty rozdíly rostou, ale to bych řešil u xc, maximálně downcountry kola – trailový kola nejsou o stoupání na čas apod.

                                  0 0
                                  • MI.KU  

                                    Jj nějaký přesun rychlosti 20km/h po rovině tady to nebolelo ani s těmi těžkými plášti. Jak se jelo 30km/h tak to byl velký rozdíl – ale byl v plastich.

                                    Ale upřímně kdo by na Trail kole když chce dojet někam kde si to chce užit řešil časy na asfaltu. A když zavře tlumič u většiny kol dostane ,,skoro” HT.

                                    Zavodak by to řešil ale hobik?

                                    Jinak o tom tady debatujem tolik ze jestli prodam Epica tak si snad toho Spectrala koupím abych to testl i když chci Stumpjumpera. Ale třeba takový mezičlánek ;)

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      Při rozumnym přesunovym tempu moderní kola ani neni třeba zamykat. Já obvykle nezamykám ani 170/160mm enduro na pružinovym tlumiči sic vim že pojedu třeba 30–40 minut do kopce.

                                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.