CANYON Endurace 6 AL, nebo jiné levnější Endurance kolo

37 nepřečtených
  • Luda76

    Ahoj všem.

    Vybírám nové kolo a jelikož jsem ve starších vláknech (né starších než 2 roky) nepochodil, hřeším a zakládám nové vlákno.

    Původně jsem se přikláněl ke Gravelu, nicméně mě to táhne spíš k rychlejšímu kolu s agilnějším projevem. HT mám, zdolávání terénu tedy není zásadní vlastností nového kola. Jelikož nechci utratit za kolo více než cca 40 000, vypadá nejlevnější Endurace 6 od CANYONU jako zajímavá volba.

    Jezdím 90% po silnici a preferuju spíš pohodlnější posez. Plnokrevnou silničku „asi“ nechci. U CANYONU se ale bojím středového složení. Na HT mám 4 hran a víc než 2 roky zpravidla nevydrží. Jezdím celoročně a pokud v zimě víc nasněží, je po jaře na výměnu.

    Prosím tedy o postřehy s provozem CANYONU s PF složením, ideálně Endurace či doporučení jiného kola v podobné cenové relaci. Podmínou jsou hydr. brzdy a dvouplacka…

    Díkes, Luda76

    0 0
    • adam1  

      PF střed je v poho akorát sem tam sundat kliky a vyčitit ,na mojem endurace mám původní cca 5let :))

      Alternativa dekáč v karbonu

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-332106

      0 0
    • Jezevec70  

      Napadl mě třeba Superior. Model s 2×10 s Tiagrou za 36 tisíc nebo 2×11 se 105, ale ten je už za 50.

      Průchodnost až 40mm, návarky na blatníky.

      0 0
    • cyklista86  

      V te barve new stealth s tou cernou matnou vidlou vypada ten hlinikac fakt pekne. Vleze se tam 35mm plast, takze s tim muzes bez problemu jezdit i nejake sotoliny.. Jen teda mit na to 40 tisic, tak bych radsi pohledal na bazaru neco v karbonu..

      0 0
    • tomvv  

      zkus mrknout na Cube attain race:

      https://www.cube.eu/…bffedbdacb42

      0 0
      • cyklista86  

        Nechce mechanicke kotoucovky a obcas chce i mimo asfalt a na to bude rozhodne lepsi canyon s pruchodnosti 35mm oproti kostce s 28mm..

        0 0
    • squalo  

      Merida Scultura Endurance probere 35 mm, ve verzi GR jsou i osazené, cenově trochu přes. https://www.sterbabike.cz/…rance-gr-500

      0 0
    • Adamko  

      Ahoj, jestli máš rozpočet 40 tak o AL6 neuvažuj. Koupil jsem AL7 před 14dny na 12 rychlostní 105 a je boží. Mrkni do profilu, můžu ti dát kód na 2500,– slevu a vyjde to i s poštou na 41. Za to nic lepšího neseženeš. Koupil jsem ho jako zimák a PF střed mám na všem a už jsem se s ním naučil pracovat. První PF jsem měl Shimano ten plastový nejlevnější za 500 i s výměnou a vydržel 4 roky…Ale ten má ty krytky ložisek integrované a nejde se k nim dostat a můžeš to umývat jak chceš, prostě to těsní. Na Grizlu byl TOKEN a po 400km mrtvý, další ten lepší TOKEN to samé, naštestí ho prodávájí i s tím lisem. Skončilo to tak, že jsem vyrazil ložiska a dal lepší a bylo po problému. Těď u nového kola automaticky sundám kliky, namažu ložiska, vrátím krytky a vytlačený zbytek maziva utřu a je po probému a nedostává se tam bordel ani vlhkost. Ty Token ložiska jsou ůplně suché a dostáva se tam bordel a vlhkost přes ty krytky, nevím proč to nenamažou…Na Treku mám taky PF sice od e13 a ten je ůplně bezproblémový a že už zažil v lese bordelu.

      0 0
    • Luda76  

      Dík za reakce.

      @Adamko, dík za nabídku. Koukám, že jedinný rozdíl je „Shimano 105 R7100 12s“ vs „Shimano Tiagra 4700 GS“. Je to tak zásadní rozdíl – chod / životnost?

      @Adam1, nikdy by mne nenapadlo hledat v dámských kolech :) Nevypadá do špatně, možná nižší stack. Byl jsem v Dacathlonu v ČB v pátek a nevšiml jsem se…

      @blackseal, svezl jsem se na Spešlu „DIVERGE ELITE E5“ a seděl mi. Asi jedinej Gravel kterej jsem zatím hodnotil jako OK. Jen bych asi jezdil na nejmenší pastorek, proto se spíš zaměřuju na Endurance. A cena vs výbava mi přijde lepší u CANYONU…

      @tomvv, moc hezký kolo. Už jsem koukal na specifikace ale slabší pláště než 30mm nechci.

      @Squalo, ty Scultury v provedení Endurance jsou pěkný, jen dražší. Jako u Spešlu, porovnávám cenu a výbavu Spešl vs CANYON…

      A samozřejmě koukám i na bazar. Jen mám 185cm/92Kg a v takovém případě není nabídka zas tak košatá, alespoň v okolí jižních čech…

      0 0
      • cyklista86  

        Coz o to fungoval by i claris coz je sada jeste pod tiagrou, ale 105tka uz je fakt asi ten nejlepsi pomer cena/kvalita. Proste pokud chces nejlepsi pomer cena/kvalita tak 105 co se silnicni sady je bez debat jasna volba. Myslim, ze ty kliky budou tuzsi a ta prehazovacka ma i tu pruzinu silnejsi ze retez tak nemlati na nerovnostech. Jen teda nevidim na strankach canyonu ten hlinikac na 105 v te new stealth barve. Ta pistaciova nebo co to je to nevypada teda moc dobre..

        0 0
        • Luda76  

          hm. Ta „cactus“ barva je taková… Nicméně, na tohle zas tak citlivej nejsem. Ta „new stealth“ by mě seděla k motorce :)

          0 0
      • Adamko  

        Tiagru jsem nikdy neměl, je to skoro 10 roku stará sada, což je první věc co mě odradila. V první řadě máš o 2 pastorky víc a prvních 5 se skokem po 1 zubu. Měl jsem na Grizlu 2×10 grx 400 a pokud ta jako nová stála za prd tak pochybuji, že stará Tiagra ze které nejspíš vycházela na 99% bude lepší. Na webu se dočteš, že Tiagra 4700 je s GRX400 kompatibilní z čehož jsem usoudil, že z ní vychází a mám se jí vyhnout obloukem i když šlo o zimák. GRX 400 nebylo schopné na přesmykači projet celou kazetu bez drhnutí na velký tác(vlastně ani 3/4) což 105 dokáže úplně bez problému bez škrtání o klec. U GRX šíleně cinkaly brzdy i při šlapání ve stoje, při prudkém brzdění to cinkalo ještě x set metrů než se kotouč schladil a srovnal, což grx 800/Ultegra nedělala, protože už měla vychytané třmeny (pozdeji jsem kolo předělal, to se nedalo vydržet) a jak už to bývá zvykem nová sada nižší řady dostane vychytavky ze starší vyšší řady. U nové 105 je ve třmenech o 10% více prostoru pro kotouč a já který mám 115kg jsem kotouč zatím cinknout neslyšel, takže to funguje na 100% jak řazení tak brzdy. Rozdíl 7 tisíc je za mě v tomhle případě úplně zanedbatelný v porovnání s tím co ti to nabízí a když se podíváš na ostatní značky za kolik prodávají hliník s novou 105, tak je ten Canyon skoro zadarmo :-)

        0 0
        • Adamko  

          Jinak jestě k chodu jsi se ptal…Na HT mám XT, tam se o chodu bavit nemusíme, to je za každých okolností 100% plynulé a tiché, ale co se týká silničních/gravel tak (podotýkám za mě z mojí zkušenosti) tak GRX 400/TIAGRA totální katastrofa, GRX 800/ULTEGRA už lepší (hlavně brzdy šíleně velký skok k lepšímu), ale pořád dost daleko plynulostí a hlučností od XT 1×12 a při prvním projetí na 12sp 105 jsem si řekl akorát jedno, jak sakra může být dobrá Ultegra/Dura, když tohle je dokonale tiché, tam už je opravdu rozdíl asi jen v elektrice a váze/typu materiálu. Před hladkostí a tichostí 105 opravdu klobouk dolů, to se jim sakra povedlo.

          0 0
          • Luda76  

            Ahoj, tak to mám tedy víceméně rozhodnuto :) Fakt je, že pokud se člověk nepodívá na nabídku CANYONU pořádně, nezjistí, že ty kola vychází opravdu za fajn cenu. Mám teď v práci trošku mazec, koncem týdne se snad dohrabu k tomu, vše pro sichr ještě projít a objednat. Naši si totiž nedali moc záležet a mám poměrně dlouhý tělo a ruce, takže ještě zkouknu výběr velikosti. Mělo by to být ale L ..

            Dík všem, Luda76

            0 0
            • Adamko  

              Pokud budeš brat nějakého Canyona, tak mi pak napiš zprávu, pošlu ti ten kód na 2,5 tis slevu, dostal jsem to ke kolu.

              1 0
            • cyklista86  

              Jestli mas kratke nohy a dlouhej trup, tak vysoka a kratka endurancka od canyonu neni moc idealni geometrie ramu..

              1 0
              • Spirit  

                A můžeš to nějak zdůvodnit? Nerejpu, jenom mě to zajímá, protože jsem na tom podobně – 183/86, takže taky krátký nohy a po tom Canyonu taky pokukuju, jenže bych chtěl CF 7 a kalkulátor mi vyhodil Mko. Moje současná silnička je vel. 56, stack 55,5 a reach 40. Cítím se na tom trochu nataženej. U toho Kanóna v Mku je 54,3 horní trubka, stack 59 a reach 37,8, takže kratší a narovanější posed, což by mi vyhovovalo.

                0 0
                • cyklista86  

                  Jo s rozkrokem 86 bude Mko idealni a v nejhorsim das delsi predstavec. Ja mam 81 a to je na Sko, ale to je zase kratke jako pro male decko.. Pred lety jsem od nich mel prave to Sko endurancku a na to se proste neslo poskladat. Tak jsem vzal ultimate Mko a jeste na to daval delsi predstavec.. Proste kratsi posed neznamena pro vsechny pohodlnejsi. Hlavne u kola s beranama, kde chces jezdit i ve spodnim uchopu. Tam me vzdycky prislo pohodlnejsi se naopak pekne natahnout a mit zada narovnana nez nahrbena jako kocour. Ale na tom Mku jsem mel zase hodne zasunutou sedlovku, takze ikdyz byla karbonova, tak nemohla vubec nijak pracovat a horni trubka dotykajici se mezinozi pri sesednuti taky nic moc.. Ale jak rikam ty mas ten rozmer ok na velikost M..

                  1 0
                • adam1  

                  Ale budeš na tom takový „panimáma“:)) jsi na rozmezí M/L a budeš muset zkusit ,čísla jsou jedna věc a pocit druhá ?:)

                  0 0
                  • Spirit  

                    Na rozmezí M/L bych byl podle jejich kalkulátoru při výšce 184. A chlapci z Canyonu :) mi na dotaz to Mko taky doporučili spíš, než Lko. Jak píšu výše, vyhovuje mi spíš narovnanější posed.

                    0 0
                    • adam1  

                      Jo v poho ,ty kalkulátory jsou doporučené/in­formativní :)

                      0 0
                      • Spirit  

                        S tím souhlas. Ale moje současná silnička je viz výše a ještě jsem u ní měnil představec za kratší, protože se na tom prostě fakt cítím víc nataženej, než by mi vyhovovalo. Stack a reach hovoří taky docela jasně. Bohužel není kde vyzkoušet a do Koblenze se mi fakt nechce:))

                        0 0
                        • adam1  

                          V Vopavě :)

                          0 0
                        • tomvv  

                          No s reach může být trošku problém, protože dvě kola se stejným reach můžou mít jiný představec + berany můžou mít taky delší reach a máš 2–3cm delší celkový reach ani nemrkneš :-)

                          Tak si jen radši kontrolujte i tyto hodnoty, když budete porovnávat dvě kola.

                          1 0
                          • Spirit  

                            Vycházím i z toho, že moje současná silnička je horní trubka 56, reach 40. představec 9. U CF 7 v Mku je 54,3 horní trubka, reach 37,8, představec 10, berany ± stejný, ale v Lku je horní trubka 55,8, reach 38,7 a představec už 11. To mi příjde dlouhý.

                            0 0
    • Luda76  

      Co jsem zatím zkoušel, tak mi vůbec neseděl gravel od Cannondale. Tuším Topstone 2.. Ten mi přišel extrémně dlouhej a celkově neochotnej. No a ten má REACH 394mm. Naopak mi seděl Diverge E5 gravel od spešlu, kterej má 392mm. Mám pocit, že rozdíl bude i v šířce řidítek. Tedy, souhra víc faktorů. Odborník ale nejsem…

      0 0
      • blackseal  

        Stack a uhol sedlovej trubky hraju vyznamnu ulohu. Velkost reach sama o sebe nema velku vypovednu hodnotu.

        0 0
    • Adamko  

      Mě byla doporučená velikost L se 190/91cm, spočítal jsem geometrii Grizlu v XL, dokonce je Grizl v XL od 189cm a to je ještě o 2 cm delší jak endurace a seděl mi perfektně, vzal jsem tedy Endurace XL a pro jistotu navíc 100mm představec a sedí dokonale, dokonce je posed pohodlnějsi jak na grizlu, ten byl víc aero. Na L bych musel dát sedlovku o 3cm výš z rámu (vypadalo by to jak na HT) a představec tak 130 abych se poskládal a hlava by byla o 2,5 cm níž a pod sebou rám jak pro děcko s posedem závoďáka, nedokážu si to ani představit, tím by endurance styl na pohodové vyjížďky úplně ztratil význam. Vel. L je od 184–190, takže bych o M se 185cm ani neuvažoval, teda pokud na tom nechceš jezdit položený jak na Aeroadu.

      0 0
    • Luda76  

      Až bude chvilka projdu si https://bestbikeadvice.com/…Measurement/. Tuším ale, že mi vyjde to L. Mám cca 184/89 což není extrém, ruce mám ale delší…

      0 0
    • ShadowOfMoria  

      Ahoj Luďo, a zvažoval jsi i jinou značku než Canyon? Já jsem třeba nad míru spokojen se Specialized a jejich Diverge.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.