• Gorr GrimWolf

    Říkal se si, že je nás tady celkem dost s BMC Twostroke po těch crazy výprodejích na Bike24 a tak tomu založit vlákno na sdílení zkušeností, tipů, fotek Vašich bajků a dalších.¨

    PS: Sháním redukci na kulatou sedlovku, zrovna na Bike24 není, tak kdyby někdo měl, rád odkoupím.

    0 0
    • dydy  

      Už slouží 2 roky a pořád jsem nadšený.

      1 0
    • andy97  

      Přidávám svoje BMC, letos odjety závod 1000 miles.

      3 0
    • keymaker  

      značkuju :-) ještě jsem se nedokopal hodit ho do profilu :-)

      0 0
    • Gorr GrimWolf  

      Moje BMC Twostroke :) Vic v profilu, ten ram je fakt famozni. Par veci, co vidim jako negativum:

      Chybejici UDH patka

      Clearance na plaste je 58, dneska uz to chce aspon 62

      Sedlovka by mohla bejt aspon 30,9

      Bral bych moznost tahat kabely pres hlavove slozeni

      Jinak je to super HTcko, co jede do kopce a da se s nim blbnout i z kopce :) Akorat sem objednal teleskop, tak uvidime co to s tim udela.

      3 0
      • dydy  

        To kolo z velké části dělá ta tenká dlouhá sedlovka. Ten rám nebyl stvořen pro teleskopku:). Tipnul bych si, že tím ztratí dost pohodlí a vlastně i té takové jednoduchosti a lehkosti. Já to kolo beru jako nekompromisní gravel co zvládne všechno, když na mě přijdou (málokdy) myšlenky, že chybí teleskop.

        0 0
        • Gorr GrimWolf  

          Jo, i se to hodně zmiňuje, že ta sedlovka pruží jako prase a dělá to kolo hrozně pohodlné, zčásti právě kvůli tomu D tvaru. Což můžu potvrdit. Takže nahradit to neohebnym teleskopem bude mít100% vliv na komfort, jak už tady někdo potvrzuje dole.

          Nicméně mi ty možnosti kola přijdu v terénu dost posunuté a v některých pasážích sem si říkal, že by to pomohlo pomoc sjízdět ještě něco náročnějšího a víc si užít ty techničtější traily.

          1 0
          • Lachtis  

            Telskop každé kolo a jezdce posune v opravdu technickém sjezdu do úplně jiné úrovně.

            Fakt a to říkám jako člověk, co na XC teleskopy nejezdil a teď…? Teď už to mám na všech 3 kolech a bez teleskopu bych už kolo nikdy nechtěl.

            1 0
            • Gorr GrimWolf  

              Já sem minule vyhodil z rámu komplet sedlovku (nechtěl sem ji poškrábat od zasunutí), abych viděl jaký by to bylo s teleskopem. Na kole je celkem drop mezi řídítkama a sedlem, takže v těch prudších sjezdech musím chodit dost za sedlo, abych neletěl přes.

              Bez sedla těžká paráda nechodit za sedlo, ale prostě dát zadek víc dolů a prostor na manévrování při dropech taky úplně jiná liga. Jen mám trochu strach aby těch 120mm bylo dost a šlo to poznat.

              0 0
              • Lachtis  

                Hale, co se tyce zdvihu, tak to reknu za sebe takto. Jeste doplnim, ze jezdim xc a maratony, ale mam rad technicke jezdeni, takze vyhledavam sjezdy i ty kde jezdi kluci na enduro kolech. Mam tri kola a tedy tri teleskopky. Na xc fullu a fatbiku 150 mm a tam je to naprosto idealni a mensi bych nechtel. Sjedu s tim vsechno bezpecne a v ramci xc kategorie kola (fatbiku) rychle. Takze 150 mm je fakt super a pro mne idealni. No a na HT, kde mam sedlovku 27,2 jsem koupil zamerne mensi zdvih, pac s HT jezdim spis jezdive a min technicke trate. Ale vyzkousel jsem ji na svem oblibenem sjezdu, ktery je hooodne strme dolu a pres dost sutru vcetne jednoho dropu. Vysledek? Dal jsem to, sjel jsem to, ale v tom nejtezsim useku jsem si uz skrtal o sedlo a bylo to uz na hrane. No a rychlost byla oproti kolum se 150 mm seflovkou vyrazne pomalejsi.

                Takze moje doporuceni je, ze pokud se teleskopka vejde, tak bych bral vetsi zdvih, nikdy nevis, na jaky usek narazis a rozdil ve vaze je uz zanedbatelny… pokud teda clovek nekouka po extra light teleskopkach s 50–80 mm zdvihu.

                0 0
                • Gorr GrimWolf  

                  Diky, pocital sem s tim, ze u teleskopu, kde neni jen pruzina a la DT Swiss/Fox Transfer SL vezmu to nejvyssi, zase takovej rozdil tam neni :) Dival sem se, ze mas 100 zdvih, tady bude o 20mm navic a ja urcite nejezdim 100% takove veci jako ty. Ale fotku z toho sjezdu, co si popisoval bych ocenil!

                  0 0
              • MJ24  

                mám na BMC teleskop se 125mm, taky jsem se bál jestli to bude dost. V rámci XC kola mi to stačí a nikdy jsem nenarazil na situaci, kdy by mě to limitovalo ve sjezdu. Pak už narážíš na limity jinde (pláště, vidla, geo, jezdec), ale

                na nějaký trail bike určitě min 150

                0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • FeriP  

      Já ho mám dva týdny. Hned přeskládáno na kompletní XT, SID SL…

      Aktuálně jsem na 10.1kg a čekám na EIE kola.

      Po 7 letech na silničce (pokud nebudu počítat krátkou epizodu s Fatbikem v roce 2019) a gravelu zase na XC.

      Mě to kolo neuvěřitelně překvapilo.

      Jede super nejen do kopce, ale řekl bych že ještě líp dolekopcom… :)

      3 0
    • raw 4  

      A bmc speedfox nemůže? :-)

      0 0
    • tomaschek  

      Domácí ministáj, s teleskopkami 9,3 a 9,1 kg (M a S) včetně pedálů.

      Skvělé stroje nahoru, dolů i rovně :-)

      2 0
      • tomaschek  

        Jinak pohodlí s tenkou origo D sedlovkou je oproti teleskopkám o dva levly výše, takže transfery tam máme jen na závodní sezonu.

        1 0
      • AH-biker  

        Ahoj, můžu poprosit o specifikaci komponent, abych mel představu ohledně redukce vahy?

        premejslim nad L-kem teda…

        Diky

        0 0
        • tomaschek  

          Jsou tam EIE kola do 1300 g (ráfky SL, náby 180/240, dráty CX Ray), komplet sady Sram AXS (XX1, X01), moje kliky Race Face SL, obě vidlice Sid Ultimate SL, lehká řidítka okolo 150 g, lehké brzy (XTR/Magura MT8 SL).

          To je z podstatných komponentů asi vše.

          0 0
      • tomaschek  

        Pokud by někdo z Twostroke fans měl zájem o červený rám M, pravděpodobně bude v zimě volný.

        Jetý jednu sezonu, dle Stravy přesně 2.650 km, lak „red cherry“ bez vad.

        Jsem na hranici velikostí M a S. A jelikož mám černé S vyzkoušeno, asi pořídím stejnou velikost i pro sebe.

        Když tak do SZ.

        0 0
        • svoby  

          AHOJ,

          kolik měříš( + výška rozkroku),dík

          0 0
          • tomaschek  

            Rám M výrobce doporučuje pro 169 – 179 cm.

            Mám 172, ale jsem zvyklý sedět extrémně vepředu. I na sedlovce bez ofsetu mám sedlo posunuté až na rysku maximální přední polohy.

            Takže cca jako „normální posed“ pro výšku 165 cm, což má přítelkyně. A když si půjčím její S (bajk i gravel), jen vysunu sedlovku o cca 5 cm a jinak délka posedu vyhovuje.

            Takže moje míry nejsou tak úplně směrodatné, spíše je to o mé preferenci extra krátkého posedu a je zbytečné vozit M, když se vejdu na S :-)

            0 0
    • Khommakho  

      Da se nekde koupit samostatne ta D shape sedlovka? Nasel jsem jen na bike24 pro teammachine (je to stejne?), navic neni skladem.

      Je lepsi pro komfort D shape nebo ergon/canyon dvoudilna odpruzena s adapterem, nezkousel nekdo?

      0 0
      • Gorr GrimWolf  

        Je to tahle, pasuje na vic BMCek – https://www.bike24.com/p2487598.html

        Zkusil bych jeste N1Shop, mozna budou mit.

        0 0
        • FeriP  

          Já na n1shop psal. Odpověď: měla by být skladem koncem roku, orientační cena 6.300Kč…

          0 0
      • tomaschek  

        D Shape máme na BMC, Ergon na gravelu.

        Pocitově víc vnímám pohodlí té D Shape, samozřejmě je to hlavně o kombinaci s rámem – na BMC jsem Ergon nezkoušel. Navíc na CX gravelu mám Ergon o hodně méně vysunutý.

        Oblíbený test je sjezd ve vyšší rychlosti po panelce. Vždy jsem vozil hodně vysunuté karbonové sedlovky 27.2, ale ta z BMC je v kombinaci s rámem a objemnějšími plášti fakt extrémně pohodlná a vyžehlí toho hodně.

        Když jsem rám vybíral a hledal info na netu, dokonce to v jednom z testů označili jak zápor – příliš pružná sedlovka :-)

        0 0
        • dydy  

          Dovedu si představit, že kdo má 90kg, tak se sedlovkou problém mít může. Na mých 70kg i s baťohem a tretrama je pružení akorát.

          0 0
        • Gorr GrimWolf  

          Ty tam máš co vlastně za pláště? Já vozil cca 800km Rekon Race 2.4 a byla to fakt paráda, ten komfort gumy je znát. Vyměnil sem nedávno za trailovější Scorpion XC M, jsou trochu užší a není to úplně ono. Takže se vracím k objemnějším Maxxisum a doufám, že ty pláště trochu nahradí ztracenej komfort od teleskopu. Uvidíme :)

          0 0
          • MJ24  

            2,4 rekonrace a aspen co se týká objemu jsou fakt top, ale toho aspena 2,4 s 62mm mám strach dát do twostroke rámu

            0 0
            • tomaschek  

              Renegade 2.3

              XC14 je ještě širší, 61 ten rám dává

              0 0
            • Gorr GrimWolf  

              Já to mám oblepené fólí a samozřejmě je znát, že se to rámu dole u středu sem tam dotkne, na fólii stopy jsou. Tužší ráfky by tomu asi pomohli, moje jsou celkem měkký… Těch 2.4 je použítelný, ale je to strop.

              0 0
    • tomaschek  

      Míša vozí celou maratonskou sezonu Tufo XC14 v trošku lehčí tovární race verzi (615 g) a je spokojená. Akorát teď ji v KPŽ připravil první defekt sezony o bronz na Oderské Mlýnici.

      Jsou to balóny, v reálu skoro 2.4 (61 mm na EIE ráfcích i30 mm), ale na asfaltu nijak nebrzdí a v dešti/blátě podrží. Pocitově pohodlné, ale svižné a rychlé gumy s dobrým záběrem.

      Já tam na léto hodil ještě lehčí S-Worksy Renegade/FastTrack 2.3 okolo 575 g. Jsou o trošku užší a pružnější než ty Tufa, ale nemyslím, že by byly pohodlnější nebo rychlejší.

      0 0
    • dydy  

      Máte na tom někdo vidlici se zdvihem 120mm? Bude to zvedat předek ve stoupáních?

      0 0
      • tomaschek  

        Tím už pos…geometrii.

        Nejvýše bych šel na 110 – nové rockshoxy.

        0 0
        • enjoy  

          Přesně tuhle teleskopku mám v hledáčku.. Spokojenost?

          0 0
          • Lachtis  

            Mám ji taky na svém HT ve verzi 27,2 mm (zdvih teda 100mm) asi půl roku (?) a je super. S CB, jako značkou, jsem zatím nadmíru spokojen, Na fatbiku ji mám přes rok (rozměr 30,9) a funguje bez problémů a to zažívala zimu a bordel.

            1 0
          • MJ24  

            Sedlovka po roce vydřená :(. Najeto cca 2300 udržováno v čistotě a mazáno dle návodu.( takže tak

            těžko říct jestli je to sedlovkou nebo rukama, ale řekl bych, že jsem se o ni starat dost.

            0 0
            • enjoy  

              Ach ne..:-)

              Zkusím nejdřív vzít starou sedlovku a dát jí 125mm dolů, co to udělá.

              Moje idea teleskopky je primárně kvůli menším dvojáčkům, kde mě sedlo nahoře trochu limituje v rozletu.

              0 0
              • MJ24  

                neber to tak, že je špatná, pár známých ji má a OK, tady na foru jsem taky nezaznamenal problém, tak nevím kde se stala chyba?

                0 0
      • MJ24  

        Ano, mám tam axona 34 na 120mm, zkoušel jsem ho nastaveného i na 110mm

        0 0
    • volumed  

      Ahojte nema niekto skusenost?

      https://eu.oneupcomponents.com/…post-27-2-v2

      na mojom santa cruz highball mam

      https://www.bike-discount.de/…mm-seat-post

      Jazdi sa na nej paradne ale premyslam nad teleskopom a syntace predat.

      0 0
    • Gorr GrimWolf  

      Zrušil sem objednávku a nakonec se rozhodl pro delší sedlovku, co byste brali z těhle vy?

      DXC DP – https://www.bike24.com/p2732977.html

      KS Lev Integra – https://www.bike24.com/p2378621.html

      CB Highline XC – https://www.bike24.com/p2379640.html

      OneUp V2 – https://www.krabcycles.cz/…pper-post-V2

      0 0
      • nomecz  

        mam doma 2 oneUP , ne teda 27,2 ale ve vyrazne vyssim zdvihu a staci jednou za cas maznout vazelinou pod kluzak a fungujou jak vino …

        0 0
      • Dazz  

        Crankbrothers Highline XC/Gravel Dropper Seatpost – 27.2mm – 125mm Travel – zkušenost od letošního Jara. Bez jakýchkoliv problémů s min. vanklem. Doporučuji.

        0 0
      • embi  

        tu nejlevnejsi

        0 0
    • TK75  

      Na Bikeradar je novej test co se týče toho zdvihu…jedno Bmc klasika se 100 versus upravenej DC model se 120 vidlici

      https://youtu.be/z_xTKw0R9YM?…

      0 0
      • enjoy  

        Díky..

        Popravdě, kdyby to tam neřekli, tak si těch 120mm ani nevšiml. Vypadalo to úplně stejně.

        0 0
    • gerrard  

      Čau pánové řeším nákup pro kluka. Výška 178cm a dlouhé ruce. Jak to vidíte M nebo L? Podle tabulky je přesně na rozhraní.

      0 0
      • andy97  

        Mám též 178cm a vzal jsem L a za mě dobrý. U Mka budeš mít strašně vysunutou sedlovku na limit. Tady foto nastavení na mých 178cm.

        0 0
      • keymaker  

        Bral jsem pro paní. Má 176 a bral jsem M. Ať to máš těžší :-D

        0 0
        • gerrard  

          To bych asi taky bral M, ale on má k těm 178cm opravdu dlouhé ruky a potřebuje delší kolo. Byl sem připravený koupit L a jen jsem se sekl, tak jsem šel sem pro zkušenosti. Jestli to nastavení bude podobně, jak Andyho, tak cajk.

          0 0
        • Dazz  

          Dámská postava je jiná :-;

          0 0
      • dydy  

        Vzal bych L. Mám 179 a L je akorát. M jsem zkoušel a bylo malý. Viz asi první foto zde ve vláknu.

        0 0
      • enjoy  

        Pěkný :-)

        Ale je to zralý na kompletní rozborku po každý jízdě :-D

        Ale je pěkný, že pokud to byl pokus o pěknou váhu, tak to nešlo do nesmyslu úplně(Teda kromě toho sedla :-)) .

        0 0
        • tomaschek  

          Když sundám teleskopku, jsem o 200 gramů výš a kolo funguje bez zvláštních nároků na údržbu.

          0 0
    • Hadato  

      Právě řeším přestavbu kola do rodiny. A to BMC vypadá skvěle. Zvláště ta tmavě červená u modelu Four. Jakýkoli postřeh bude super.

      1. Vzhledem k použití kola na bike-packing vznikl požadavek na mechanické kotoučové brzdy. Kolik je tam místa vzadu kolem třmenu u velikosti M? Vejde tam BB7 třmen? Z fotek jde prd vidět.
      2. Dodávají ke kolu redukci na kulatou sedlovku? Nebo kde se to dá popřípadě koupit? Ideální by bylo tam mít teleskopku.
      3. Pokud to dobře chápu, řetězová linka je 52 mm. Kolik je tam místa u převodníku? Chtěl bych tam asi dát starší XTR kliky s 50 mm řetězovou linkou.
      0 0
      • keymaker  

        Odpovídám pouze k bodu 2. Je tam kulatá sedlovka.

        0 0
        • andy97  

          Kulatá? To asi ne. A redukce ke kolu není, ta se musí dokoupit.

          0 0
          • keymaker  

            Kua ano, ptá se na Four a máme doma Five :-) jako bych nic nepsal :-)

            1 1
          • Hadato  

            Díky za reakci. Pokud se dobře dívám, tak je kolem 50 eur? Dá se to někde u nás?

            0 0
            • andy97  

              Já jsem redukci si nekupoval ale vím, že na bike24 jí měli. Jestli se dá sehnat v Česku to nevím.

              0 0
              • Hadato  

                Už to vidím. Díky, bike 24 je v pohodě. Navíc za to ani tolik nechtějí.

                0 0
      • Gorr GrimWolf  
        1. Já mám L velikost, místa tam moc není. Standardní Shimano třmen se vejde jenom při 160 rotoru. Momentálně mám SRAM Ultimate Level 4pístový (GUIDE RSC třmen) a vejde se i 180 rotor.
        2. Myslím, že rám je certifikovaný na 36 převodník, ale dá se narvat snad i 38, místa mi přišlo celkem dost.
        0 0
        • FeriP  

          Vozím 36t převodník na XT klikách. 38t se vejde bez problémů a myslím že by se vešel i větší…

          0 0
        • Hadato  

          Díky za reakci!

          1. Byla by možná fotka jak to vypadá kolem toho třmenu? Bohužel je tohle dost směrodatný parametr, protože bez mechanik to bohužel nepůjde…
          2. Zajímalo mě spíš místo mezi převodníkem a rámem – zda by tam šla dát i 50 mm řetězová linka. Na kole určitě nic většího než 30 nebo 32 zubů nebude.
          0 0
          • FeriP  

            Večer ti to můžu vyfotit, ale odhadem je tam 1cm místa…

            0 0
            • Hadato  

              Super, tohle jsem potřeboval vědět :) Pokud bude fotka, bylo by to ještě lepší (značka – nespěchám, až to bude, tak to bude) :)

              0 0
              • FeriP  

                Tak s tím centimetrem jsem to přehnal. Reálně je tam 7mm mezera. Na foto je 6mm inbus přiložený k zadní stavbě…

                0 0
                • Hadato  

                  Díky! Místa je tam i tak pořád dost!

                  2 0
                  • tomaschek  

                    Vozím 36 ovál, takže reálně 38/34 podle místa natočení, a pořád je tam rezerva.

                    0 0
    • Cyklofanatic  

      Ty jo klucí, já vám závidím vaše nohy. Já mám vepředu 32, ale při delších prudších stojkách (typu Rýchorské boudy) už to je na hraně a přemejšlim dokonce o 30z. A to mám vzadu 10–52z.

      1 0
      • TK75  

        30 je perfektní.....leda na silnici bych mohl ještě zařadit, ale to mě nezajímá na ten kousek :)

        A oproti 32 mi to na kazetě líp sedí do nohou u třetího nejlehciho (nebo ctvrtej?nevím presne) kterej používám na prislapavani v technice

        Klidně ho ber jestli nejses hodne na silnici

        1 0
        • Cyklofanatic  

          Jo přesně vidím to podobně. 10z mi stačí úplně bohatě, spíš mám ještě rezervu. Ještě se mi nestalo, že bych někde šlapal nepříjemně vysokou kadenci. Ale je pravda, že jezdím hodně frekvenčně. Naopak nahoře bych využil ještě o fous lehčí.

          0 0
    • enjoy  

      Zrovna řeším výhledově novou vidlici, směřuju k REBĚ 100mm.

      A narazil jsem na offset 51mm, který má REBA téměř výhradně. A dodávaná JUDY Silver TK R má psaný offset 42mm. OK.. ale co jsem zjistil, že JUDY Silver TK R se v offsetu 42mm dělá pouze v 27,5" a v 29" je taky 51 offset. No, nakonec jsem zadal seriové číslo do vyhledávače Rockshoxu a našlo jí to. Takže ok, 29" Judy s offsetem 42mm existuje:-)

      Co ale teď řeším.., že REBA se dělá s „crown outer diameter“ 53mm a 59mm. Moje Judy by měla mít 53mm.

      Otázka tedy zní, můžu dát i těch 59mm? Znamená to jen výměnu hlavového složení nebo je to věc typu, bacha to nekupuj, protože budeš mít doma tyč k rajčatům?

      0 0
    • tomaschek  

      Ahoj všem, po přechodu na velikost S (bohužel jen černá) pouštím do světa své M v exkluzivní Red Cherry :-)

      Než to hodím na Cyklobazar, dávám možnost tady fans ;-)

      Rám jetý jednu sezonu, bez kosmetických vad. Lak perfektní stav.

      Velikost M je doporučena pro výšku 170 – 180 cm.

      Hmotnost rámu 1,05 kg.

      Prodám včetně nové zadní osy, nového vodítka řetězu, sedlové objímky, nového hlavového složení a nové karbonové sedlovky 120 g.

      V ceně je i středové složení Black Bearing s novými ložisky dle vaší potřeby.

      Vychytávky jako Block lock integrovaný do hlavového složení nebo vedení bovdenů/hadic trubičkami v rámu asi už všichni znáte.

      Jako první majitel registrovaného rámu podržím záruku do 7/2027.

      Pokud by někdo měl zájem, napište do SZ nebo zavolejte ;-)

      1 0
    • 222222  

      Dobrý den , chtel bych se zeptat jak se tohle kolo chová na silnici popřípadě kolik maximalne km jste na něm ujeli předem děkuju za odpověď.

      0 0
      • gerrard  

        Možná se radši poděl proč tě to zajímá a co řešíš. Takto je ta otázka hrozně divná. Chová se to totiž jako úplně normální HT MTB a ujet se na tom dá cokoliv dle chuti a výkonnosti.

        1 0
      • tomaschek  

        Jestli tě zajímá, jestli ta geo je nějak línější v tempu na hladké rovině, tak to po přechodu ze 71 na 67 stupňů nijak nepociťuju.

        Naopak do kopce a z kopce to jede výrazně lépe než stará geo. A rychlé zatáčky ve sjezdech jsou taky mnohem víc na jistotu, jak je to kolo rozkročené a tím stabilnější.

        0 0
      • Cyklofanatic  

        Já měl HT Scalpel, tedy podobné úhly. Z kopce je to fajn. Do kopce mi to jako nějaká výhoda oproti staré geo kolem 71’ nepřišlo. Ze začátku jsem měl také ve větším tempu trochu problémy v krátkých utažených zatáčkách na úzkých pěšinkách. Ale je to o zvyku. Jinak dobrý.

        0 0
    • Hollystr  

      Ahoj, měl bych dotaz k BMC Twostroke 01.

      Sháním nové lepší kolo a tohle je teda láska na první pohled.

      Jenže : 184cm a váha 108–110kg ????

      Nosnost kola je psána 110kg tak nevím zda to není problém.

      Jsem teda rekreační jezdec.. žádný náročný terén,žádné skoky.. pouze výlety s kamarády a rodinou.

      Jste někdo z majitelů, také těžší váhové kategorie?

      Předem děkuji za odpověď.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse