dobrý den chtěl bych se zeptat jak to funguje a na kolik to vyjde moje ráfky Mavic XM117!(dekuji za odpovědi)
dobrý den chtěl bych se zeptat jak to funguje a na kolik to vyjde moje ráfky Mavic XM117!(dekuji za odpovědi)
nikdo?
Budeš potřebovat bezdušovou sadu, cenově nejdostupnější je třeba od Rubeny (řeší se někde v sousedním vlákně), pláště s kevlarovou patkou a kopresor nebo aspoň dílenskou pumpu. Většina kombinací obyč. ráfek a obyč. plášť jde údajně nafoukat jen kompresorem. Žádné zkušenosti s tímhle ale nemám :)
doporučujetenějaké pláště?70terén 30silnice(procent)
Vláken o pláštích je tu víc než dost. Stačí si je pročíst, hodit sem nějaké favority a třeba se najde někdo, kdo zrovna ten plášť jezdí jako bezdušák a napíše sem nějaké svoje postřehy.
Hlavně se s tím hledáním tady na fóru moc nenamáhej, možná se najde někdo, kdo ti to za tebe vybere, objedná, zaplatí a možná i obuje :-)
http://www.kupkolo.cz/…1_3867.html
http://www.kupkolo.cz/…it_5896.html
co vy na to nebo máte nejake lepsí?
Podle mně je hlavní výhoda bezdušáků možnost vozit nižší tlaky bez rizika procvaknutí duše a tím dosáhnout lepšího gripu v terénu. U semislicku je tohle dost potlačeno určením pláště do nenáročného terénu a tak jediná výhoda bude, že trošku líp pojedou a použitím „mlíka“ se zvýší odolnost proti defektům. Jestli celý rok odjezdíš v takovém terénu, že si vystačíš s tmito plášti, tak bych do bezduší nešel – jsou to vyhozené peníze.
K výběru kitu, bral bych nějaký dražší, ale už osvědčený. Rubena je poměrně novinkou a zase tolik zkušeností s ní zatím není. Další věc je, že řešení nalepené pásky v jednom kuse s ventilkem mi taky nepřijde šťastné, protože v případě defektu budeš vytrhávat celou přilepenou pásku z ráfku. U dělené pásky a ventilku je manipulace jednoduší. Pouze vyšroubuješ ventilek a po nasazení duše na dojetí máš stále kryté niple a tím od nich minimalizovanou možnost poškození duše.
Já řadím všechn tři výhody bezdušáků na stejnou úroveň.
Pro mě je důležité jak možnost možnost foukat nižší tlaky bez rizika prorážení, tak nižší valivý odpor, tak odolnost proti defektům. A ta odolnost proti defektům potěší i mimo pořádný terén, takový trn podkáš kdekoliv. Na Korsice to byla paráda s bezdušáky i když se jezdil asfalt, takových defektů jsem ještě na žádné akci nezažil. Lepil nebo měnil duši tam někdo pořád.
Ten plášť nebude asi moc vhodný. Racing Ralph bude lepší.
plast nemusi mit kevlarovou patku
no já to chcu hlevně kvůli tem defektum ale vubec se vtom nevyznam:-(
stacilo by si tu najit milion vlaken o treba NoTubes atd. atd.
budes k tomu potrebovat nejakou pasku do rafku (NoTubes apod.) ventilek, tmel nebo mliko (zase napr. NoTubes) a pak nejspis kompresor nebo velkou dilenskou pumpu a hoodne trpelivosti a sikovnosti:) plast podle me muze byt teoreticky jakykoliv, ale s kevlarem je snadnejsi manipulace…
Dobrý den, měl bych prosím jeden dotaz. Lze použít místo standardních tmelů TYRES LEAKS – zacelovač pneumatik na auta? Myslíte, že to bude fungovat? Jedná se o ráfky DT swiss 4.2 a pláště Schwalbe RR a NN. Děkuji za odpověď.
tak to teda nevim, kazdopadne muzes byt prvni kdo to vyzkousi a muzes pak poreferovat… Zalezi jak fungujou ty tmely do auta…
Dobrý den, měl bych prosím jeden dotaz. Lze použít místo standardních tmelů TYRES LEAKS – zacelovač pneumatik na auta? Myslíte, že to bude fungovat? Jedná se o ráfky DT swiss 4.2 a pláště Schwalbe RR a NN. Děkuji za odpověď.
Opravdu s tím nemá někdo zkušenosti…?
Mozna to bude tm, ze vsichni experimentatori nakonec skoncili NoTubes tmelu…
Tak, tak :). Zkoušet cokoliv jiného nemá moc smysl.
Taky to chci letos vyzkoušet, na doporučení půjdu rovnou do NuTubes. Jen se snažím vymyslet nějakou ekonomičtější variantu. Protože sada od NoTube stojí 1590,– tak sem si říkal, že bych vzal ten Rubena Tubeless Kit za 370,– a k tomu tu skoro litrovku NoTubes tmelu za 450,–, přitom v té sadě je toho tmelu zhruba polovina. Mělo by to fungovat ne? A ten tmel od Rubeny bych třeba někde střelil.
Přesně k téhle kombinaci jsem se postupem času dopracoval. Rubena kit + NoTubes tmel. Není důvod, proč by to nemělo fungovat.
Tmel si nechej a fungovat to bude urcite.
nejlepsi a asi nejdostupnejsi reseni… Rubena set + NoTubes mliko…
..nebuden zakladat nove vlakno:
Neviete poradit aku pasku kupit namiesto tej 3M co bola v rubena sade? ..nejaka alternativa v baumaxe? Popripade nieco s cim ste mali skusenosti a ci to drzi..
Dikes
No Tubes páska
Jj, a nejaka alternativa napr.z baumaxu..atd..nema niekto skusenost?
Mám zkušenosti jen s klasickou stříbrnou Duck Tape od Pattexu. Po nalití tmelu se po čase od sebe oddělily „vodotěsná“ (stříbrná) vrstva a lepící vrstva s vlákny. Takže tuhle pásku nebrat.
Tohle dělá i Caffé Latex páska i když jí nalepím sebelíp.
já ji vozím už rok asi a bez problému, praskl mi nipl a musel sem to odlepit a taky bez problému, podle mě nejlepší řešení na bezduš
Nejlepší je UST ráfek :-)
pravda
Řeší se tady pořád dokola furt jedno a to samé, ale nějak jsem nikde nezaznamenal, že by měl někdo (krom mně) problémy se znovu nasazením jetého UST pláště na UST ráfek. Prostě mi to nejde. Nezaskočí patka ani když to namydlím a strčím tam duši. Tak by mě zajímalo, jestli se dá tento plášť dojet na normálním ráfku s duší. Jestli je riziko svlíknutí opravdu reálné nebo je to jen mýtus, protože je tato varianta zakázána.
normalne jsem s tim dojel, neni problem…
Otazka je, co by to udelalo jezdit na tom furt…
Jinak UST gumu malou pumpickou nenahodim snad nikdy…
Btw. ted nedavno jsem nenahodil Schwalbe snakeskin TLR na UST rafky ani kompresorem u pumpy, musel jsem az do pneuservisu:(
Dilenska pumpa se nechytla vubec…
Tady nejde o nahození, ale o to, že mi nezaskočí patka. Prostě bych ten plášť chtěl spíš nějak dojet, než ho vyhodit.
jo, takhle dojet…
Jeden UST plast mam na normalnim rafku, s dusi… a drzi to…
na dojeti dobrej:)
To je divný, jetý mi naskakoval vždy líp, jak novej. Zkus místo mýdla silik. olej, zdálo se mi to lepší.
nemělo by se to, ale ehm drží to no, ale že si nerozbiješ hubu ti nikdo nezaručí
Dojedu ho na zadním. Problém asi bude povolená patka a tak ta druhá při tom nižším tlaku nezapadne.
jj vzadu to asi bude OK,
Pokud se tady odmlčím, tak je to jasné :-D
pořádně namazat patky, a nafoukat těsně pod hranici max povoleného tlaku, pokud nezaskočí smůla na UST se nehodí
Nosis teraz tu striebornu alebo caf.latex? :)
tu stříbrnou, ty různé tubeless jsem ještě nikdy nezkoušel, nemám důvod:-)
Takze sa ti neodliepa od tmelu a tak pri namahani? ..kukol som ju na nete, 5eur cca cena,25m,tak to je aj na viac pouziti…sirka pasky je rovnaka? Vyzera dost siroka :) treba zrezavat?
ee neodlepila, drží festovně, ale v případě potřeby jde strhnout, mám taky tu širokou a zůžil jsem ji na 20, takže z 25m role mám 50m na předělání kol, a pak ještě jeden 25m proužek široký asi 7mm
No ok,uvidime ci ju budu mat. Ale tak snad az tak casto to prerabat nemusis :) ze treba 50m tej pasky :)) hehe
tone, ale při centrování mi praskaj niple:-D
tak som dnes nalepil tu sivu pattex pasku, no noznou pumpou to nenafukam pri jednej vrstve :) tak skusim kompresor, dufam ze to naskoci.. islo ti to fukat aj pumpou ? :)
..neviete ci mozem pouzit po zalepeni niplov paskou namiesto tej gumenej rubena pasky klasicku gumenu 24'' rafikovu pasku aby bol plast tesnejsie a islo fukat pumpou? ta rubena paska je aj trosku siroka na moj raf, niekde nedovoli zaskocit patkam na svoje miesto, a mozno bez tych drazok by patky zapadli skorej..co si myslite o takom niecom? ..len cisto po zalepeni niplov pumpoou nenafukam na ziaden tlak :-/ a nejaky vykonny kompresor po ruke nemam, len benzinka kde je ten maly prenosny, a to neviem ci by stacilo, lebo pri rubena paske mi nepomohol
Nastříhat duši na proužky ( aby se ti vešel do ráfku – tj. menší než rubena guma ), natáhnout na ráfek, konec přelepit tak 2cm přes okraj začátku a přilepit vteřiňákem k sobě ( tu duši ). :o)
Taky tak.
Ty protkané pásky nacucnou tmel a rozpadají se.
Pořešil jsem to tímhle
http://www.dealextreme.com/…m-200-c-5442
Pevná, lehká, odpovídající rozměry.
Dávám 3. vrstvy.
Tlošťku jsem naměřil 0.05mm.
Na propichování dírky pro ventilek používám trafopájku.
Je to docela porod protože páska vydrží opravdu vysoké teploty, ale nevzniknou řezy, které se můžou vlivem napnutí pásky šířit.
Vozím 2. roky na RM5.
a není jednodušší koupit žlutou NoTubes pásku která je ověřená, stačí jedna vrstva :D
Je, ale byla po ruce tak co už. =)
tak to pak jo :-)
zkoušel sem taky všelijaké různé, nakonec už neřeším NoTubes je jistota
tahle by myslíš fungovala? http://www.dealextreme.com/…-290-c-21356
To netuším.
Ta co jsem psal nahoře funguje.
Nebo jak píše kubad NoTubes je jistota.
21mm no tubes paska nebude siroka na 18mm rafik? ..alebo ide v pohode zrezat? To doporucenie na ZTR rafiky si nemam vsimat? :) ..v pohode na lubovolne?
je to v poho, sám to tak mam…
A daval si na tu pasku este aj nejaku dalsiu vrstvu? Gum.vlozku? Alebo nieco podobne? …aky mas rafik? ..patky ti sadli v pohode? Dik
Ráfky Remerx Magic 599×18 a pláště Racing Ralph 26×2.1 rafek sem jen zbavil ostrejch hran, odmastil a dal pásku…a teda mlíko a nic víc…fachá to…
Ja mam tiez ten isty raf magic, RR tiez,ale 2.25, kevlar,ty mas ten tlr uz? Ci klasika kevlar len? Islo ti to v pohode nafukat pumpou ci kompr.? Patky ti skocili same ? :) ja s tym bojujem uz dva dni :(
Ventil si pouzil aky? ..pasku si lepil nejak ako no tubes video,alebo si ju tlacil az nadno toho zlabu v magic rafiku?
pásku sem lepil podle videa, pláště mam kevlar a i tubeles ready a foukal sem to kompresorem…patky zaskočily v poho…a ventilky mam caffe latex
Uz len taka posledna otazka, najprv si nafukal naprazdno koleso,nech sadnu patky a potom cez ventil si nalial tmel? Alebo si lial tmel aj ked si patky este nemal usadene? Ja som skusal rubena sadu a ta gumova paska mi nejak nechcela pustit plast do patiek vsade,nech som robil cokolvek :-/
nasadil sem plášt ale né celej, dole sem kus nechal nenasazenej, tudy malil tmel, pak sem ho zandal celej, dal tam trochu vzduchu, protočil kolo aby tmel se rozlil a pak jen foukal az patky zalezly, pak s nim chvily trepal a tak aby tmel zacelil diry a bylo to…
Ta gumová páska se používá především ke snažšímu nahození plášťů co mají volnější patky. Pokud nahezuješ něco co má těsnější patky (třeba všechny TLR pláště), tak může být ta páska už moc vysoká a naopak bude dělat problémy v tom zaskočení do patek pláště do patek ráfku.
Pokud to máš hodně natěsno a tenhel problém, tak bych to zkusil bez té gumové pásky (v tom případě ale použít pořádnou nalepovací pásku, nejlépe třeba tu NoTubes).
ta no tubes paska je obojstranna? Alebo ta zlta cast je nieco pevnejsie na nej,nelepiace?
Uz ju musim len kupit, lebo v kamennom obchode ich u nas nemaju :-/
lepí jen z jedný strany…
Zkousel nekdo lepit pasku do WTB rafku? Ja tam zkousel lepit dneska 3M z rubena sady a vubec to neslo:( Rafek ma uprostred pomerne hodne hluboky zlabek a tak dostat pasku do zahybu zlabku je nerealny:(
Mate na to nejakej grif anebo je to tim blbym zlabkem?
Tento isty problem som mal aj ja,ale kolo remerx magic. 18mm. Tiez ma taky hlbsi zlab,a nalepit tam tu 3M pasku nejak schopne mi tiez neslo plus som mal pocit,ze nejak fest na tom rafiku ani nedrzi..patka plasta sa mi sem tam zachytila v tom zlabe a nevedel som nafuknut tak,aby si patky sadli. preto teraz zvazujem ci kupim tu sivu pasku pattex power tape co maju asi v kazdom baumaxe atd..alebo mam objednat no tubes pasku,drahsiu a menej metrov :)
Ahoj,
měl bych dotaz. Dnes jsem poprvé na bezdušákách píchnul. A teď mám problém. Když je tlak v pneu menší vzduch neuniká. Pokud tlak zvýším tmel to neudrží a vzduch začne utíkat. Nemám zkušenosti a proto se chci zeptat co s tím, jak to zase utěsnit. Tmel je notubes a pláště RaR. Díra je říznutí cca 4mm.
knot, stejně jak se používá u aut a moto hledat odkaz se mě nechce
knot
ferdus.cz
a malé dírky se tmelem zacelí? nebo budu muset používat vždy ten knot?
Menší dírky se zacelí rovnou. A kde je ta hranice záleží nejvíce na plášti. Čím lehčí a více šlupka, tak tím tmel zalepí rovnou jen menší defekt. Nejlepší výsledky má u UST plášťů.
Dírky od trnů, připínačků, apod. pobere tmel bez problémů. Pokud to teda není Caffe Latex :)
tmel mám nějaký NoTubes, dost se tu o něm mluví, že je celkem OK. Zítra se podívám po nějakých motodílech. Snad nějaké také v Plzni jsou.Díky za info pánové…
jak píše Mlok, do cca 2–3mm to veme, ale jak je to říznutí a delší tak pomůže ten knot
Pokud je to říznutí na boku, tak to sundej a podlep zevnitř kusem starýho pláště. (bicyglovej flek nestačí. Když už, tak toto
knot bude lepší, ten to utěsní aji když v tom nemáš žádný tmel, řezance na boku žeším obyč velkýma záplatama na duše zevnitř pláště a drží v pohodě
já bych ten knot použil pouze jako nouzovou opravu a při první příležitosti provedl kvalitnější opravu,protože pokud ho tam necháš a potom třeba chytneš na závodech defekt a budeš muset dát duši,tak ti hrozí že se o ten knot vydře.
Takže pokud je možnost,tak bych to v klidu zalepil třeba tím hříbkem,co dával odkaz Pepek
a jak funguje ten hřebík , jak psal Pepek?
Strčíš ho zevnitř a nalepíš. Jde jen o to, že je silnější než normální flek, takže se ten řezanec nerošklebuje a nešíří. Také drží lépe, než ten kus pláště.
knot se tam sám navulkanizuje
to já vím,ale mám na mysli „smyčku“ která se ti udělá uvnitř pláště po protažení,ta ti může tu duši prodřít.
neřekl bych, duše nebrat
a jak dojizdis na bezdusaku, kdyz mas defekt? vozis kompresor? :-)
Pokud se ti nestahne plast z rafku, tak po aplikacu knotu staci dohustit. Nejaky TLR plast/UST s odpovidajicim rafkem a torchou zrucnosti jde nahodit i v terenu. Ovsem situace kdy bys vyslekl plast je uz na hnede trencle, takze pak prichazi na radu i duse.
Celé to začalo tím příspěvkem výše
http://www.bike-forum.cz/…-system.html#…
kde píše, že by mohl být problém s duší ve chvíli kdy na závodě chytíš velký defekt, kdy už budeš muset dát duši a předtím už jsi předchozí defekt opravil knotem.
Je pravda, že je to už trošku pesimistická kombinace :-)
A pokud se nevozí moc velké šlupky, tak dost nepravděpodobná.
Diky za opravu. Jeste ze nezavodim…stresovat se na bajku:)))
S gumovou páskou to nafoukneš v pohodě i pumpičkou :)
bez pásky to je problém.
jedině po ráfku
Trochu to ozivim:)
Ma nekdo zkusenost lepeni pasky do rafku s podobnym stred.zlabkem? jak to tam lepite abyste se dostali do tech zahybu, nejaka spesl technika?:)
Zkousel jsem nalepit 3M pasku z rubeny a samozrejme se to nechytlo, mliko vsude, proste na pikacu:(
Pomuze zluta NT paska? navic ze bych vzal tu sirsi…
Diky..
Před chvílí jsem dopadl stejně :(
řeším něco podobného na karbonových Bontragerech a ta žlutá 25mm tam moc ideálně nejde a to ji natahuju a nahřívám aby se líp přizpůsobila, ale moc tomu nevěřím že to klapne, objednal sem originál gumovou :-( naštěstí je za pár korun
Mám amatérský dotaz: proč by nešla nalepit gumová páska zředěným chemoprénem přímo na ráfek? Odpadly by problémy s různýma páskama, netěsností atd.
asi by to šlo
Mám tenhle žláběk na Mavicách XM117. Lepili jsme to tam opatrně a důkladně. Šlo to bez problémů.
lepili? aha… no mozna vic rukou by to treba zvladlo, uvidim… ale zaplatbanbuh za UST rafky…
dnes se mi posařilo nahodit wild gripry na wtb speed disc cross country- mají stejný žlábek.Nechytal jsem se do té doby než jsem nalepil gumovou vložku oboustrannou páskou – po přilepení šly nahodit bez problémů
s nahozenim jsem problem nemel… bohuzel ale s nalepenim pasky do toho debilniho zlabku…