Avid Juicy 3 - nepohybující se pístky

120 nepřečtených
  • StuntJ

    Asi jsem zakřikl bezproblémovost hydraulických brzd. Do doby než jsem na brzdy nešahal, bylo vše po 2 200km v pořádku. Pak nastal čas výměny desek a odvzdušnění. Výcuc vzduchu proběhl bez komplikací a k mému překvapení jsem zjistil kolik luftu se v brzdě nachází. Nicméně bez problému. Pak došlo k výměně desek, pístky byly roztažené na max. již z předchozí operace, takže vpravení desek proběhlo standardně. No a přišel čas centrování a seštulongování třmenů vůči kotoučům.

    A nyní se dostáváme k jádru pudla. Na obou brzdách, přední a zadní se zadrhávají pístky. U zadní ten co je na straně třmenu u hadice a u přední ten co je na vnější straně u šroubu na luftování.

    Prvně jsem zkusil zde osvědčené rady místních mágu o silikonovém oleji a rozhýbání pístku, marně. Zdálo se mi že něco brání přítoku oleje do třmenu. Tak jsem přistoupil k tvrdšímu kroku – rozebrání třmenu. Po důkladném vyčištění kanálku, pístu, manžety, prostě všeho byl úspěch 0. Co dál ? třeba je chyba v pístku, či manžetě, prohodil jsem tedy pístky i manžety, ale bez jediného úspěchu či náznaku zlepšení. Přivádí mě to k jakési konstrukční vadě brzd, ale proč by u přední a zadní brzdy byly zadrhnuté protilehlé pístky ?

    Máte někdo zkušenosti s těmito brzdami ? nebo snad nápad, jak rozhýbat pístky, které nejsou zatuhlé, ale asi potřebují větší tlak než jejich soused na vysunutí ? Nějak mi docházejí nápady mám chuť brzdy šlahnout do koše a udělat obřad bongo bongo :( Takže nějaké konstrukční řešení by se hodilo …

    0 0
    • StuntJ  

      Další, spíše zoufalý krok, prohodil jsem části třmenů, ty části co se nevsouvali jsem dal k soubě a ty co šli lehce, též k soubě a vola ty co se hejbali bez problémů se přidírají a ty co nešli, se pohybují. Prostě mi to připadá jak chyba ve třmenu,ale nevím, jak se ji zbavit :( Od nového co to dělalo, nevím.....

      0 0
    • vset  

      Ja mam 7 ale myslim ze funkcne rozdil moc velky nebude - me pomohly  rady místních mágu - poradne vycistit promazat vysunout na maximum a nekolikrat to zopakovat brzdy se dale nastavuji automaticky dalsi vec je nastaveni brzd vzhledem k zatizeni kola pokud mas kolo spravne serizene muze se stat ze pri nezatizenem kole ti skrtaji desticky zvlast u zadni stavby

      0 0
      • StuntJ  

        No já jsem měl třmeny komplet rozebrané, komplet vyčištěné a komplet namazané a pořád ta samá písnička :/

        0 0
        • vset  

          Funkcne se to projevuje jak myslim tim jestli ti drhnou desticky a pod,

          0 0
    • Smazaný účet  

      Za cca dvacet poundů se nechá koupit nový set pístky+tesnění pístků+tesnění mězi půlky prasátek. Nedávno jsem na jedné brzdě měnil( sedmičky), ale i tka jeden pístek chodí ochotněji, nežli druhý. Až má pocit, že brzdy porušují elementární  zákony fyziky.

       

      link

      0 0
      • StuntJ  

        No nevím zdá se mi že tyhle brzdy jsou navrženy celkově nešťastně. Pokud má jeden píst o trošku větší odpor, tak se šprajcne a to ochotně se více chýbe ten druhý. Škoda že někdo neudělal systém podobný u aut … No asi jsem z Avidem rozloučím a přejdu na brzdy jiné značky např. Hope, nebo Magura

        0 0
        • vset  

          No podle me co popisujes je naopak spravna funkce brzdy jejiho automatickeho vyrovnavani tlaku na obe desticky

          0 0
          • StuntJ  

            No pokud bereš jako spravnou funkci to, že jedna destička stojí a ta druhá co je v pohybu ohne kotouč tak, že začne drhnout o tělo třmenu, tak potěš koště …

            0 0
            • vset  

              Trochu ohnout kotouc muze pokud to zkousis na miste pri jizde a zatizenem kole se to chova jinak nez bych kupoval nove tesneni zkusil bych je jeste poradne seridit a zajet pokud ti kotouc drhne az o trmen bude asi vzduchova bublinka u pistku

              0 0
              • StuntJ  

                Brzdy jsou už po několikáté odvzdušněné a vzduch bych vyloučil, páka je po stisku a zablokování tvrdá a nehoubuje, takže vzduch asi ee a aby se mi podařilo pokaždé vytvořit vzduch na stejném místě a vepředu na protilehlém, tomu sám nějak nevěřím :)

                0 0
                • vset  

                  Vem to podle odvzdusnovaku Avidy jsou dost narocne na spravne odvzdusneni a nekde popisovali tento problem kdyz se dostane bublinka k pistu

                  0 0
                  • StuntJ  

                    To se mi nezdá, aby se na jedná brzdě dostala na levou stranu a na druhé na pravou a to asi po 10 výměně kapaliny a odvzdušnění … Pokud říkáte že Avid je těžký na odvzduch, to by mě zajímalo, co je to pak odvzdušňování MAgur ( starších typů )

                    0 0
                    • vset  

                      No pokud ti pred tim fungovali a delals pouze vymenu desticek a odvzdusneni pak muze byt chyba prave v tom.

                      0 0
                      • vset  

                        Podivej se tady

                        0 0
                        • StuntJ  

                          Přesně podle tohoto návodu jsem to páchal, pak nakonec i podle Japonce, ale bez úspěchu … sám si myslím že v brzdách už luft není. Ono je otázka, jestli předtím písty chodily oba, pak jeden zatuhl, ale byl v dobré pozici, tak aby brzdil, ale neškrtal … kdo ví

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Problem je, ze pokud je brzda v nevhodne poloze a je vzduch v pistku, neni mozne ho dostat ven. Myslim pripad, kdy usti kanalku do pistku je nize, nez nejvyssi misto v pistku. Je to dane celkovym natocenim trmenu(hlavne zadniho). Uz sem kvuli tomu trmen cely rozdelala, naplnil kapalinou na stole a ted se zda, ze uz tam vzduch nemam. Proste v tomhle je to peklo, ale s jinyma brzdama zkusenost nemam…

                            0 0
                            • StuntJ  

                              Tohle u mě asi nebude ta příčina, u mých brzdy je kanálek víše než vršek pístku. A zkoušel jsem třem odšoubovat, otočít hadicou vzhůru a cvičit sním, ať se ten vzduch od tam dostane …

                              0 0
                        • StuntJ  

                          Vzduch v systému nemá na pohyb pístů vliv.Ještě chvilku jsem si stím hrál a nechal jsem pár bublinek v systému. Brzdy se chovali úplně stejně, jako předtím, protože vzduch odcestoval do expanzky a tam se usádlil. Takže chod pístku to výrazně neovlivnilo … Já spíše vidím na kostrukční nedostatek v rozdílném tření obou pístů … není tam nic, co by rozdělovalo sílu mezi jednotlivé pístky a samotný kotouč to moc neovlivní, protože se ohýbá a i při roztočení kola :ú. Teď babo raď :o)Pracky se mi od DOTKY tak vysušily, že je mám jak důchodce a výsledek prrrd

                          0 0
                          • JSt  

                            …není tam nic, co by rozdělovalo sílu mezi jednotlivé pístky…

                            vis, co nam rikali na zakladni skole? pry se tlak v kapaline siri vsemi smery stejne. ja bych tem ucitelum snad aji veril ;-).

                             
                            0 0
                            • StuntJ  

                              No to ano, ale pokud má jeden píst větší odpor, tak se sice tlak šíří stejně, ale nepřehoupne se přes tu mez, které by ho rozjela .....

                              0 0
                              • pepek  

                                Já bych řekl: „Neřešit p…ny a jezdit“. :-)

                                0 0
                                • StuntJ  

                                  Asi jo, brzda dobře brzdí i o třmen, ikdyž zvuk je to pekelný :o) výhoda na cyklostezkách

                                  0 0
                                  • Blade  

                                    Tak ho vysuň alespoň na takovou úroveň, abys nebrzdil o třmen a budeš mít celkem funkční jednopístovou­ brzdu.

                                    0 0
                                    • StuntJ  

                                      To jsem zkoušel, ale kámen úrazu je v tom, že se ten pístek nepohne jak tam, tak i zpět, takže i k jednopístkové brzdě dostanu ještě poloviční mezeru mezi deskou a kotoučem :(

                                      0 0
                                      • Blade  

                                        No a nemohlo by to být tím, že při zatlačování pístků jsi spolu s nimi zatlačil i nějakou nečistotu, která se tam vzpříčila? Myslím je to docela pravděpodobný.

                                        0 0
                                        • StuntJ  

                                          To jsem si taky myslel, že tam něco bude, ale třmeny jsem měl 3× rozdělané, jak předek, tak i zadek a pokaždé se stejným výsledkem (a stejně kouslím pístem, ikdyž jsem je mezi sebou prohodil i s těsněním). Mě to připadá jako by do toho pístu přitékalo méně oleje, než je zdrávo :(

                                          0 0
                                          • Blade  

                                            A když třmen rozděláš, můžeš pístky vytáhnout a vyčistit? Tohle je asi blbost, nevím jak vypadají J3, ale možná pak nezatlačuj pístek tak hluboko.

                                            0 0
                                            • StuntJ  

                                              Ano písty i těsnící manžetku jsem měl venku, vykoupané v isopropilu a následném promazání DOTkou jsem je dal zpět. Písty jsou roztáhlé tak, aby se dala mezi ně dát ta plastová rozpěrka co je u odvzdnušňovací sady . Připadne mi to jak začarovaný kruh

                                              0 0
      • StuntJ  

        A nebudete brát někdy tady z toho stocku ? že bych dal brzdám poslední šanci, ač nerad ? :( nevím kolik chtějí poštovné do ČR …

        0 0
    • Ruprt2  

      Já mám sedmičky a už jsem s nima dělal to co ty, už jsem tu opakovaně brečel na foru a prd. Už mi bylo blbé brečet dál. Po podobných procesech co ty, jsem se dostal do stavu, že se zadní přidírá, ale slyšet to skoro není a funkčně jsem to nepoznal (necítím, že by to samo brzdilo) Tak jsem ve stavu příměří mezi mnou a brzdama a čekám, kdy si zase postaví hlavu. Jo mám to asi lepší jak ty o to, že mě zlobí pouze zadní.

      Takže sorry radu nemám, jenom info, že v tom nejsi sám :( moje další brzdy asi Avidy nebudou.

      0 0
      • StuntJ  

        Tak, tak Avid neee, přemýšlel jsem nad 7, ale spousta lidí mě od toho odrazuje, že za ty prachy je to to samé akorát s červeným kolečkem a to co mám právě za problém mě potká znova

        0 0
      • StuntJ  

        Tyhle brzdy asi skusím nanovo, snad budou lepší

        0 0
        • ferry  

          Měl jsem avidy 3 a hrůza, když se cena servisování začala blížit ceně nákupu tak jsem je vyměnil za avid 7, zde bohužel opět samé problémy včetně opravy u Žitného, která trvala 4 měsíce, celé léto jsem odjezdil na starých mechanikách a kupodivu byly lepší než zmiñované brzdy. bohužel mi sedí páka u avidů a v současné době mám avid elixir zde nemohu říci ani slovo, konečně mám brzdy, které fungují. Najeto cca 2 500 Km.

          0 0
          • StuntJ  

            PRávě, AVIDové pojetí tvaruje pro mě velice příjemné a nered bych se ho vzdal. Elixiri? že by se zbavily této dětské nemoci ? přeci jen na pohled to jsou ůplně jiné brzdy …  

            0 0
          • StuntJ  

            Elixir R nebo CR ? vím že tam není moc rozdílů, ale přeci …

            0 0
          • Troll  

            Mne se Juicy 3 zazaly srat presne uvedenym zpusobem po cca 3.000km zadni a po dalsich asi 500km i predni. :-( Takze nestahuj kalhoty, kdyz je brod jeste daleko. Po mnoha pokusech v ruznych servisech (radeji jezdim nez opravuji) jsem ted ve fazi, ze to asi zahodim. Posledni sance je BF… A zatim to vypada, ze tenhle problem asi neni smula jen meho kusu. :-(

            0 0
            • StuntJ  

              Chce to přádně rozbrtit, přehřát brzdy a pak to chodí …

              0 0
      • Ruprt2  

        uvítal bych na fóru nějakou funkci pro označení oblíbeného nebo důležitého příspěvku.

        Vidím, že jsem v roce 2009 prozřel a zažil rozumu, ale co mě teda vedlo k tomu, že jsem si pak pořídil Elixíry, abych se po čase dostal vlastně k úplně stejnému závěru, jako tehdy, si už nepamatuju.

        0 0
    • StuntJ  

      A ještě se přiživím na tomto fóru, nevíte jak jsou na tom se spolehlivostí brzdy od Shimana ? Nebo, jestli mě čeká ten samý problém ?

      0 0
      • ferry  

        Já byl po avidech 7 rozhodnutej, že vezmu XT, ale s nákupem nového kola kde byly elixíry jsem dal avidům poslední šanci a jak říkám zatím jsou super. Za týden dostanou zatěžkávací zkoušku na ukrajině a jestli tam nezradí tak jenom chvalozpěv. Za sebe jednoznačně raději véčka než avid 3.

        0 0
        • StuntJ  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      • Ruprt2  

        Po ochutnání AVIDů je pro mě u shimana naprosto nevyhovující chod páky shimano :( Ovšem velmi subjektivní pocit. Jinak Shimano jsem nejezdil, ale v rodině jsou, tak jsem je už servisoval a zkušenosti z první ruky. Dle mého mají jsou velmi spolehlivé a bezproblémové brzdy se zcela odlišnou charakteristikou.

        0 0
      • Blade  

        Nerad bych spolehlivost svých LX zakřikl stejně, jako ty u svých J3:) ale po 11tis km vše v pohodě. Odvzdušňování je otázkou pár minut za pomocí stříkačky a kousku silikonové hadičky. Jednou za rok (po koupeli:)) na každý pístek kápnu trošku minerálního oleje (bez sundání kola, nebo desek). Můžu jedině doporučit. Jinak ten tvůj problém se mi pořád nějak nezdá, podle mě jsi musel něco přehlídnout, když v podstatě pouhým zatlačením pístků nastaly tyto problémy..

        0 0
        • StuntJ  

          To je tak, když se do něčeho nedrbe, tak ono to nějak funguje a přežívá. Ty brzdy byly nějak nastavené, nějak zajeté a jak se začlo s brzdami manipulovat, tak nastal problém. Samotnému se mi to nezdá, proč po kompletní demontáži třmenu, vytažení pístu a zpětnémmu čištění a mazání to prostě nechodí .....

          0 0
          • vset  

            Chtel jsem se jeste zeptat kdyz sundas kolo vyndas desticky a zacnes mackat brzde tak ten jeden pist se vubec nepohne?

            Zkus jeste ten fungujici podrzet a nekolikrat promackat brzdu

            0 0
            • StuntJ  

              No při natlakování třmenu, se pístek trošku pohne, ale pohyb je minimální. Pokud zablokuji pohybující se pístek, tak ten „zablokovaný“ bezproblému vyjede a chová se jakoby byl v pořádku …

              0 0
              • vset  

                No jeste bych se zeptal jak je nastavujes?

                0 0
                • vset  

                  Vis me pripada ze brzdy mas v poradku problem muze byt jinde zkus nasadit desticky rukou vyzkouset zda se volne pohybuji jestli nekde nedrhnou pak nasad kolo vezmi treba dve vizitky a vloz je mezi kotouc a desticky zamackni brzdu a postupne zacni utahovat trmen vyzkousej tento postup zda to pomohlo

                  0 0
                  • StuntJ  

                    Nj, já jsem kolo na chvilu hodil do kouta, zítra, jestli poberu síly, tak se na něj vrhnu

                    0 0
                    • vset  

                      No hlavne to nevzdavej urcite to bude kravina – pevne nervy

                      0 0
                    • P e t r5  

                      Vyhoď DOT-ku a dej tam minerál (aspoň si namažeš ty vysušené ruce)

                      0 0
                      • Blade  

                        Jestli to měl být vtip, tak se nepovedl, jestli seriozní rada, tak taky ne.

                        0 0
                        • P e t r5  

                          Proč myslíš? Naopak by to nešlo, to je mi jasné, ale co můžeš pokazit minerálním olejem (zvlášť když chce ty brzdy vyhodit)?

                          0 0
                          • JSt  

                            kdyz radis, tak se zeptam, jestli jsi to zkousel. ;-)

                            0 0
                            • P e t r5  

                              Nezkoušel, ale vím co je DOT-ka za svině, rozežere všechno a nijak zvlášť nemaže. Jestli ty brzdy fakt chceš vyhodit, tak to za pokus stojí. Co odolá DOT-ce minerál nezničí a hlavně maže (jinak než jsem koupil kolo s Magurama, nevěděl jsem že se minerál v brzdách používá).

                              0 0
                              • StuntJ  

                                No DOT má základ z oleje (ale syntetika), zbytek jsou nějaký chemický sračky a aditiva. Čistě teroreticky by to šlo vyměnit za nějaký hydraulický olej, ale to by asi nevydržel teplotně a možná by vnitřní povrch brzdy nějak zreagoval. Magury, Shimano a ještě něco používá olej.  

                                0 0
                                • P e t r5  

                                  O teplotu bych se tak nebál,vždyť se to používá i v autech (Citroen). LHM (1l za 180kč) právě pro Citroeny na radu místních zkušenějších používám na svém kole.

                                  0 0
                              • Zdyn  

                                No tak si to nekdy zkus zamenit :)

                                Nezda se to, ale mineral dokaze taky pekne rozezrat tesneni. Vetsinou tedy ta guma spise nabobtna. Pred asi mesicem jsem mel na servis Formulu Oro, kam nejakej chytrak dal mineral a musel jsem menit vsechna tesneni. Membrana v expanzce byna nafoukla tak, ze se tam skoro nevesla. Byla dobre dvakrat vetsi.

                                Takze kapaliny neprohazovat nikdy !

                                0 0
                                • StuntJ  

                                  Tak tak, jednou to tak výrobce navrhl, ak to tak musí být. A DOTka je mastná, z mého pohledu píst namaže jedna radost. To mi připomíná jednu záležitost z bri­gád, kdy u hydraulického lisu došel olej (klasika hydraulická minerálka ). Nový nebyl, tak mistr prohlásil. Nalite tam naftu, ono to bude chodit stejně a ještě se to vyčistí. A vono jo, lis chodil, akorát smrděl po naftě :o)  

                                  0 0
                                  • Ruprt2  

                                    čoveče jestli by ses těch brzd zbavoval, tak bych možná měl zájem. Manželka si ztěžuje, že jí to nebrzdí.

                                    0 0
                                    • StuntJ  

                                      Já nevím, mě je líto cokoli vrážet do tohoto kola. Je to levný Taiwanský krám za pár peněz a pokud člověk nemá pořádný základ ( rám ), tenhle kdysi stál okolo 8 000,–, tak do něj moc smysl investovat nemá  a vůbec cokoliv vylepšovat. Zatím jsem brzdy kaž takž rozchodil. brzdí, ale drhnou. No uvidí se časem, ale tohle kolo nemá kvalitní základy pro stavbu :(

                                      0 0
                              • JSt  

                                to mi bylo hned jasny, zes to nezkousel ;-). viz zdyn

                                0 0
              • Blade  

                No tohle je ale jiná:) Tak jak jsi to popsal se brzdy normálně chovají, nejvíce je to poznat při sjetých deskách, kdy jeden pístek se může vysunout téměř úplně a druhý skoro vůbec. Tedy zadrhávající pístek tímto způsobem vysuň tak, aby ti kotouč neštrejchal o tělo třmenu. Druhý pístek nech úplně zasunutý. Nasaď destičky, kolo, zapumpuj a hotovo. Mělo by to být ok, pokud tedy nenapíšeš, že i když takto „ručně“ vysuneš oba pístky, tak ten přidrhávající se ani v této poloze hýbat nebude..

                0 0
                • vset  

                  No on prave psal ze mu to pri brzdeni drhne az o trmen

                  0 0
                  • Blade  

                    Právě proto říkám, že má pohyblivý pístek podržet a pumpováním nepohyblivý vysunout do té míry, aby při nasazené destičce kotouč o třmen nedrhl, ale opřel se o tuto destičku.

                    0 0
                    • vset  

                      No to mas pravdu tak by to melo fungovat ale tohle by si meli brzdy nastavit automaticky  odpor kdy fungujici pistek narazi na kotouc by mel stacit k tomu aby vytlacil pistek z druhe strany.

                      0 0
                • StuntJ  

                  No v tom je právě problém, že ten jeden píst se nevrací, tedy je tam poloviční mezera a nastavit brzdy na mezeru velkou sotva 1 mm, to není možné, nebo aspoň člověk u toho dříve vyteče.

                   Zkoušel jsem ten píst nastavit do různých poloho, abych optimálně vystředil třmen a neslyšel to otravné cinkání

                  0 0
                  • vset  

                    Podivej se jeste na kotouc jestli neni krivej

                    0 0
                    • StuntJ  

                      No má na jednom místě právě onen výkyv v rozmezí 1mm a to nejsem schopnej srovnat, nebo to nejde ? ? každopádně asi skusím dát Avidu dám ještě jednou šanci skusím Elixiri, na KUPKOLU k brzdám  dávají zdarma i Crossride  ( ironie) :o)

                      0 0
                      • vset  

                        No me jeste napadlo ze mm mezera je u kotoucovek dost velka mezera konkretne Avidy maji mezeru daleko vetsi nez treba Shimana pokud mas krivy kotouc musis ho srovnat nebo vymenit pokud jsi mel sjete desticky tak i kdyz brzdy automaticky srovnavaji mezeru byva ta mezera vetsi tedy i mirne krivy kotouc nemuel skrtat koupi novych brzd si moc nepomuzes to co te potkalo dnes muzes za cas resit zas at koupis brzdy i jinych znacek.

                         
                        0 0
                        • StuntJ  

                          To ano, ale pochybuji, že má někdo tak rovný kotouč., žže by se odchylka pohybovala pod 1mm, stačí jeden ostrý sjezd, přehřát kotouč a ten se pěkně zvlní a rovnost je tatam (nemám plovoucí kotouče).

                          Řešíte tu problém, který je absolutně mimo moji chybu brzd. Já řeším to že mi nepracuje jeden píst. Tedy se ani nevysouvá a ani nevrací zpět, aby uvolnil místo kotouči a pustil ho. Takže ze strany normálního pístu je mezera cca 1,5 mm a ze strany chromého sotva na list papíru. A to zdůvodu, kdy se normální píst zatlačí na kotouč a začínáho ohýbat, tak špatný píst krapet povyskočí, ale už se nevrací, takže se stále přibližuje ke kotouči až ho uplně blokne …

                          Takže já potřebuji vyřešit problém nepracujícího pístu a né křivosti kotouče .....

                          Nevím jak se mám více vyjádřit, a nesašžte se mi tu vnuti myšlenku, že vlastně takhle brzdy pracují. Vím že něco není v brzdách v pořádku, ale stále nevím co

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Všechny kotouče (tedy všech 10 kusů, co máme doma na 5-ti kolech) mám mnohem rovnější než výkyv 1mm (někdy rovnám i menší křivosti než je 1mm, i když to už není na některých brzdách nutné), tohle mi přijde jako hrozně křivý kotouč. Některé brzdy nemají mezeru ani celý ten 1 mm, třeba na starších XTčkách mezera nebyla téměř ani vidět (kamarádovo starší LX to samé), s tak křivým kotoučem by to škrtalo střídavě o obě desky. Srovnat kotouč lze tak, že je vizuálně proti destičkám zcela rovný (tedy křivost bude do nějaké té 1–2 desetinek mm, což už nemusí být proti deskám okem vidět).

                            A přehřátím se mi kotouče nekřivý vůbec (to se mi nestalo ani když jsem jednou na sjezdovce z Šeráku přední brzdu utavil a přestala brzdit), pokud se Ti to stává, tak máš příliš malé kotouče pro tvůj styl jízdy a terén co jezdíš nebo brzdíš příliš souvisle. Kotouč se mi sem tam skřivý, že rovnat je nutné, ale je to vždy ohnuté o něco mechanického v terénu.

                            0 0
                            • StuntJ  

                              No chvilu mě trvalo než jsem se naučil brzdit, ale souvisle brzdit jsem se už odnaučil a docela často se mi stává, že po dobrždění z nějakého pořádného kopce mi kotouč chvilu škrkal a po ochlazení bylo vše zase ok. Na na své kolo větší kotouče již dát nemohu, než kombinaci 180/160, výrobce …  Mám pocit že prostě ty brzdy jsou nějak neštěstně navržené, je to boj s větrnými mlýny …

                              0 0
                              • DaSnail  

                                na Toru výrobca udáva max rozmer kotúča 210mm. ale tá tvoja je asi rozbitá…

                                0 0
                                • StuntJ  

                                  Vidím jak tora tančí pod tou 185 :o). Jinak znám člověk, který váží 100kg a řádí na  160 kotoučích, sice Hope, ale nikdy neměl podobný problém … Takže bych to spíšel viděl na kvalitě kotoučů …

                                  0 0
                                  • Blade  

                                    Spíš máš vadný kus vidlice, protože Tora je, co se tuhosti týče, jedna z těch lepších. Ale to jsme ti říkali v jiným vlákně ;)

                                    0 0
                          • MlokCZ  

                            Ale jinak souhlasím s tím, že v Tvojem případě je hlavní problém ten nepohybující se pístek. To, že jeden pístek jde o něco snadněji než druhý se stává skoro vždy i když jsou brzdy ok, ale nikdy by to nemělo být tak výrazné jako popisuješ a mělo by to být maximálně ve stylu, že při brždění se jeden vysouvá dříve, dotkne se kotouče a v tu chvíli jde i druhý a následně se oba dva vrací zpět.

                            Napadá mi jediná věc a to, že ten nechodící pístek má přílis malou toleranci a není naprosto přesně kulatý. Takže na počátku mohlo být v jiné poloze, kde to nějak chodilo a pootočením získal už příliš velké tření, že se teď zasekává. Podobný problém mají některé ORO u pístků na páce (páky se sem tam nechtějí vracet ani po promazání u některých kousků) a servisák u Bartoníčka to řešil tak, že se pístek nepatrně obrousil a hned to začalo chodit perfektně (nebylo to u mojich brzd ale kamarádovo K18tek). A současně se mu nevracel ani pístek ve třmenu a to taky servisák nějak vyřešil a chodí mu teď oba jak po másle (ale v tomhle případě to mohl být pouze bordel, který v Tvojem případě je už vyloučen, když si to několikrát komplet rozebral a vyčistil).

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              A ještě bych řekl, že je to problém konkrétního kusu pístku a stát se to může u každé brzdy.

                              0 0
                              • vset  

                                Jeste me napadlo jestli jsi neprohodil desticky desticka s R ke kolu

                                0 0
                                • StuntJ  

                                  Prohodit desky na Avidu není možné…-

                                  0 0
                                  • vset  

                                    Mozne to je citace z „Vela“ Rozpěrnou pružinu umístíme mezi ně, stiskneme mezi prsty a celek vložíme zpět do třmenu. Přitom dbáme na to, aby pravá destička (označená jako R) byla umístěna na stranu blíže k výpletu. O spolehlivém zajištění destiček ve třmenu by nás mělo ujistit charakteristické kliknutí

                                    0 0
                                    • StuntJ  

                                      Pokud jste měl někdy vruce brzdy od Avidu, řadu Juicy, tak to možné není. Jednak má asymetricky umístěný držák a jednak pravá  má ohlý zobáček pro vytahování desek. Takže při otočení desek desky nezapadnou do té chytací pružiny a ten ohlý zobáček bude mít konflikt s adaptrérem třemenu. Takže se tam prostě nevlezou :o). Na iVelu to píšou obecně ..... 

                                      0 0
                                      • Lenka.05  

                                        Je nějaká finta jak tam „bezbolestně“ ty desky vložit? Dala jsem je do pružinky a jako celek (tak jak návod říká) chtěla vložit zpět, ale nějak se mi to nedaří.

                                        0 0
                                        • StuntJ  

                                          Je to jednoduché, desky u JUICY drží na místě pomocí takové pružinky. Jde vidět z druhé strany třmenu, taková ta stříbrná potvora. Jednou rukou ji zatlačíš na třmen a druhou rukou vložíš desky. Sami do ní krásně zajednou a udělají CVAK. Kdyby se ta pružinka nepodržela, tak se většinou vzpříčí a desky tam jdou ztuha. Chce to cvik :o)

                                          0 0
                                          • Lenka.05  

                                            Aha, to bude ono. Původně jsem ji vycvakla…pak zandala desky, šly tam jak po másle. Ale pak jsem tam už tu „stříbrnou potvoru“  zpětně nenacvakla. Tak znova, zpět na strom…zacvakla jsem ji a chtěla znova vložit ty desky s pružinkou a to už právě nešlo :) Zítra se s tím poperu. Přece nebudu říkat přítulákovi…abych si přitom vyslechla přednášku na téma „zlatý véčka“ :)

                                            0 0
                                            • StuntJ  

                                              To bude ono, ona jde vytáhnout a vrátit pouze když tam nejsou desky. Zpět jde pěkně ztuha, ale jde to. Mne to taky trvalo, ale s brzdama jsem si hrál skoro den, tak už jsem vychytal veškeré servisní úkony. Tohle je taková vychytávka, která se nikde nevyskytuje jak na to :o).

                                              0 0
                                        • StuntJ  

                                          Ta pružinka vyzerá takto :

                                          P.s. je to opět focené mobilem, páč pracovní foťák je na dovolené …

                                          0 0
                                • StuntJ  

                                  PRoč to nejde prohodit ???? PROTO :o)

                                   
                                  0 0
                          • DaSnail  

                            keď máš krivý kotúč, tak ti to nikdy nebude fungovať dobre. najprv ho vyrovnaj alebo vymeň a potom čaruj s piestmi

                            0 0
                            • StuntJ  

                              Pochybuji, že mi křivý kotouč zablokoval pístek ve třmenu. To nemůžete snad myslet vážně ? To jako nějak TELEPATICKY  pístek si všimnul, že mu kotouč hází a řekl si, ne já prostě brzdit nebudu bo co ? A navíc na kotouči tlustém sova 1,5mm a o tak velkém průměru, nemůžu mít absolutní rovinu …

                              0 0
                              • vset  

                                To taky nikdo nepise jen kdyz ti kotouc hazi mm je moc a tech chyb pro spravnou funkcnost brzd se ti nacita sam jsi psal ze kdyz ten funkcni pist podrzis druhy vyjede problem tedy muze byt i v destickach ktery ti vraci pist po odbrzdeni zpatky kdyz vezmes ze brzdy Avidy jsou klasicke funkcni  brzdy ktere bezproblemove  funguji a navic ti to dela u obo brzd po tvem zasahu kdyz pred tim bezproblemove fungovali musi byt chyba nekde u tebe hrozne tezko se to takhle na dalku resi ale pokud ti to nejde tak zajed do servisu ale promin to co pises ze chyba je konstrukci brzd Avid je naprosta kravina a kupovat nove brzdy v tvem pripade taky

                                0 0
                                • StuntJ  

                                  Pochybuji že kotouč, který hází pořád stejně, by najednou začal brzdě vadit. To je jen zcestná teorie. Protože je kotouč stále stejný a předtím neškrtal. A pouhým okem je výchylka kotouče nepostřehnutelná, až si člověk veme něco na porovnání roviny, pak to lze poznat. A pokud nejsem sám, kdo má s řadou Juicy problém, tak to asi nebude jen náhoda … A ke koupi nových brzd, já chci jezdit a ne stále řešit technikum unikum :o). A dnešní spotřební doba nás spíše tlačí ke kupování nových výrobků, místo oprav ..... A člověk musí sám zvážit, co se je pro něj výhodnější :o) V mém oboru je cca 70% váýměny výrobku a 30% oprav …

                                  0 0
                                  • vset  

                                    Kotouc zacal vadit kdyz jsi dal nove desticky kdyz jsi je mel sjete mohla byt mezera vetsi na tom preci neni nic nepochopitelneho.

                                    Co se tyka konkretne brzd Juici tak jsem si vubec nevsiml ze by byly nejak extra problemove spise naopak

                                    Spotrebni zbozi jsou snad desticky kotouce ale cele brzdy to snad nemyslis vazne to pri kazde vymene desticek budes menit brzdy nebo cele kolo

                                    0 0
                                    • StuntJ  

                                      Ano mezera je menší, protože se nevrací jeden píst …

                                      0 0
                          • JSt  

                            nevim, jestli se da od cloveka, co nepozna absolutne neodhadne 1mm cekat, ze seridi brzdy ;-P. dej je do servisu ;-).

                            0 0
    • Indian  

      Magura

      0 0
      • StuntJ  

        Reba PYČO :o)

        0 0
        • Indian  

          Ser na Elixíry kup Marty, nasadíš a nevíš že máš nějaký brzdy, jenom měníš desky a sem tam kotouče

          0 0
          • StuntJ  

            To bych brzdám takovým  nemohl udělat, dát je na moje sockolo, brzdy od takového výobce :o) To je jak si dát kola DOTZ na Felicii

            0 0
            • DaSnail  

              keď máš sockolo, tak to nerieš a jazdi. pomysli na Afriku…8oD

              0 0
              • StuntJ  

                Kola do +/- 50 000 jsou seriovky sekané kdesi v Taiwanských továrnách. Kde se o jejich kvalitně a funkčnosti dá lehce polemizovat. Jinak tu nejsme od toho, abychom řešily kvalitu kol. Prostě Magury Marta se na moje levné kolo nehodí a byla by jich škoda …

                0 0
    • StuntJ  

      Tak dneska menší pokrok, jeden známí mě řekl když nevíš co z brzdama, tak je skus zajet a ony se poddají. Tak jsem dneska párkrát sjel kopec až mi zmodral kotouč, na třmenu se nedala udržet ruka a voala, přední brzda se jala pod touhle torturou chovat normálně, sice pístek chodí ztuhal, ale už se začal vracet. Takže bych měl přední brzdu zkrku. Zadní ne a ne spolupracovat. Možná ještě jednou ji skusím upéct a uvidí se . :o) nemám co ztrati … Alespoň vím že jsem je odzvnušnil parádně. Brzdy jsou tvrdý jak šutr a už v půlce mi blokuje zadní kolo a přední mě nadzvedává prdel :o)

      0 0
      • Stancek  

        Taky me jednou na avidech pozlobil jeden pistek, chce to fakt jenom vycistit, maznout a hlavne poradne rozcvicit. Zkraje jsem z toho byl nestastnej trovna jak Ty, ale chce to trochu casu a cvicit a cvicit a cvicit … :-). Ja jsem to dokonce prehnal a ten puvodne nepohyblivej pist sel lip nez druhej a musel jsem rozhybavat i ten co sel od zacatku dobre aby sly oba stejne. :-)

        0 0
    • Mamut  

      Tuto jar som riesil uplne rovnaky problem s Juicy 7. Najazdne mali asi 1000km. Ziadne bahno/sneh, prach obcas. Po doprave z Kosic do Prahy dole hlavou v aute (bez kolies, ale paku vraj nikto nemackal) zacal drhnut jeden piest v prednej brzde. Ani 10 odvzdusneni a rozobratie a vycistenie nepomohlo. Reklamacia u Zitneho – po 6 tyzdnoch mi ju vratili, ze rozobrali, vycistili, nic nenasli a ze „zadna zavada nenalezena“. HOVNO! Doma som ju namontoval a ani nebola vonku a okamzite som ju zhodil a dal na druhu reklamaciu. Zase 6 tyzdnov, ale vymenili piestky a „pistky vymeneny, chod se znatelne zlepsil“. Uz chodi ok a som spokojny. Len to cele dohromady trvalo 3 mesiace a dodnes nechapem ako sa moze chod znatelne zlepsit na brzde, na ktorej nie je ziadna zavada.

      0 0
    • Lišák  

      Když jsem kliknul na tvoje stránky, tak mi Avast nahlásil virus. To ho tam máš schválně?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.