• crazyape

    Mam moznost koupit Hayes MX-2(nebo aspon tak me to napsal do mailu:)) Mel by to bejt rok 2002…chci se vas zeptat co si o tyhle brzde myslite ci jake sou vase klady..zapory a zkusenosi? Ted mam Shimano M475(alivio) a chtel bych se taky zeptat jstli si myslite ze ta hayesa je lepsi ci ne?Diky vsem!

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Ted je mam a jezdil jsem letos i 475. Jeste je zajizdim, ale muzu rict, ze zatim rozhodne nejsou lepsi nez ty Shimana.

      0 0
      • vlk  

        Já myslel, že máš Gustav hydry, ale ty máš asi každý měsíc něco jiného.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Ne mesic ne? Tyhle mam 14 dni a jestli se nerozhoupou tak… :) A ty myslis, ze mam jen jedno kolo? Navic kazde poradne kolo ma brzdy dve :)

          0 0
          • Air  

            ale tys napsal ted JE mam :-) takze myslis ze jsou ty hayesy fakt tak mizerny, ze snesou srovnani s 475kama? A proc to vubec vozis? Vzdyt snad kazdy prumerny vecka budou brzdit lip! Aspon to se rika… Naopak casto v ruznych „odbornych“ casopisech psali, ze z mechanik jsou dobry jen Avidy a Hayesy. Tak ja teda nevim… obcas na ty mech Hayesy jsou dobry nabidky v bazarech… Avidy ze zrejmych duvodu nikdo moc neprodava :-)

            0 0
            • Pá-dlista1  

              No srovnani bych to snad ani nenazval. 475ka dokazala zablokovat kolo :) Byly na kole. Chtel jsem je vyzkouset. Bude to druhy kolo a nechtel jsem do nej investovat, kdyz mozna bude na jare vsechno jinak. Klidne bych tam dal Vecka, ale jaksi nemam na ne navarky ani na vidlici ani na ramu a nemam na ne rafky. Jediny co mam jsou ty Vecka :) Byl jsem premlouvan, abych je prodal jeste novy a dal tam aspon Avidy. No jsem blbej. Jeste budu laborovat s destickama a pak je prodam jako zajety :)

              0 0
              • Air  

                kdo tebe prosimte premlouval? ty si nechavas od nekoho radit? :D na ty 475ky rikal mechanik od Paul Langeho (ktery dobre zna technicke vlastnosti vsech komponentu – prej je v podstate jedinej kdo to tu zna v CR) ze ty 475ky to jsou jen takovy jako ze… :) proste naznacoval, ze to ani nema cenu menit za vecka… protoze jediny co se zmeni k lepsimu na kole je tak ten vzhled :) ostatni uz jen k horsimu… ale ono to laka, kdyz je to snad nejlevnejsi kotoucovka na trhu :) Na webu se prodavaj kus za litr…

                0 0
              • vlk  

                já teda nevím , ale nezáleží u mechanik -na kotouči, destičkách.jak moc propružuje třmen-konkrétně ty kousky třmenu kde je uchycen boveden a lanko.na bowdenu a na páce a na poměru?

                kotouče i destičky se dají menit,kotouče asi nemá smysl.Páky předpokládám, že máš nějaké kvalitní avid nebo něco takového.Bovden-to je pár korun-osobně se mi na v-breaky osvědčily bovdeny co se dávaj k přehazkám -skoro vůbec nepruží.No a poměr přepákování se dá měnit u některých brzdových pák popřípadě přímo u třmenu použitím delšího šroubu a podložek-myslím šroub v místě uchycení lanka.

                Takže vlastně asi nejvíc záleží jak moc propružuje ten třmen.To je asi nejdůležitější rozdíl oproti těm avidům ne.

                Pruží dost nebo to má hayes vykoumané a nepruží.Ještě jsem je osobně nezkoušel, tak se s námi poděl.

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Bych rek, ze trmen je tuhy dostatecne. U 475 pruzi viditelne ta zadni strana, plech ktery se ohyba a pritom brzdi (relativne:). Laborovat s pakovym pomerem nemuzes donekonecna, protoze tim prodluzujes delku kroku. Nastaveno mam na pakach na „cantilever“. Paky Tektro Eclipse, ale v tech problem neni. Pokud nemas plastovy, tak podle me na tom nezalezi. Propruzeni zadne viditelne neni. Bovdeny prime a koncovky (kalisky) kovove. Chod neni houbovity. Brzda jde pomerne tvrde na vec, ale brzdny ucinek vesmes zadny. Krasne lesti kotouc, to zase jo :) Co me zarazilo, velmi mala plocha desticek :( Treba potrebuji hodne dlouho zajet. Kazdopadne zkusim jeste jine desky, protoze Hayes urcite neni to nej co se v deskach da sehnat.

                  0 0
                  • vlk  

                    tak pak dej jak to dopadlo s novými brzdnými destičkami.

                    0 0
                  • Air  

                    no me by taky zajimalo co dela ty propastne rozdily u kotoucovych brzd. Kdyz u hyder ztraty propruzovanim bowdenu muzeme uplne eliminovat tak bych rekl jde vlastne jen o ten trmen, o velikost a smes desticek (a pocet pistku) a kotouc. Ale prakticke zkusenosti ukazuji, ze z Magury Julie Hope (se stejnym poctem pistku) neudelas.

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Ztraty pruznosti vedeni jsou i u hyder. Plastova paka Julie… Pomer pistku a vzdalenost cepu paky od hlavniho valce. Tuhost trmenu… No taky jsem si to rikal a ted musim laborovat s touhle brzdou dokud z ni neudelam Avida CPS :)

                      0 0
                      • Air  

                        :D a to chces udelat z te 475ky nebo z te Hayesky? No, videl jsem ted nekde prodavat Hayesy MX2 za 1400 obe :) ono to asi o necem svedci… ze to lidi prodavaj a jdou do hydraulik u avidu tolik lidi nedezertuje, to spis naopak… ze se vracej od hyder k avidum.

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          U te 475 je to celkem marne diky pruzicimu trmenu, ale ten Hayes vypada, ze nepruzi, tak proc sakra nebrzdi :)))

                          0 0
                          • Air  

                            ja akorat vim, ze xbiker laboroval s MX1 (na freeride to mel na zadek, na predku mel myslim avida nebo m555) a nerozchodil to tak to prodal. Ja nevim… nechapu proc ale teda psali ve Velu a Pelotonu a nevim kde jeste, ze z mechanik stoji za to jedine Avid a Hayes. S tim Avidem je obecne jednoznacny souhlas, ale s tim Hayesem? jeste jsem neslysel ze by nekdo rikal, ze je dobrej.

                            0 0
                            • MaPa  

                              I já dlouho laboroval s MX1 a nakonec spokojenost. Chtělo si to pohrát se vzdáleností destiček (zvláště té pevné) od kotouče. Je-li na list papíru od kotouče, brzdí fajn, je-li o trošilinku dál, děje se přesně co tu píšete (vše je jakoby ok, odpor na páce jako při brždění, ale kotouč jede dál…). Nevím jaký systém mají MX-2, ale je-li tam stejné kolečko seřizující vzdálenost pevné desky od kotouče, pak je to po pár pokusech pohoda.

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Jeste jsem nevidel HMX-1, ktery by brzdily. Kdyby to bylo jenom nastavenim, tak by na to uz casem nekdo prisel (ale neverim, ze to vsichni delaj spatne) nebo by se sjely desticky, tak aby dosedaly dobre.

                                0 0
                                • MaPa  

                                  Nikoho nepřesvědčuju, sem rád že (dobře) brzdim :-)

                                  0 0
                              • Air  

                                tak to je zajimavy, to ses prvni na B-F, kdo je s nima spokojeny. a mohl bys to nejak porovnat? brzdi to za sucha lip nez kvalitni vecka s dobryma spalkama? jinak jestli vazis 60 kg, tak bych to i pochopil

                                0 0
                                • MaPa  

                                  :-) 65kg. Podle mne základem všech rozepří jsou i niance v seřízení. Předtím jsem jezdil no-name Včka (+Koolstopy botky), LX véčka (Koolstopy a nějaká noname pakáž) a měl tu čest si zkusit i hydry (Magura Marta) a mechaniky Tektra (ale ty nebudu popisovat, protože za to nestojej) – a ještě předtím LX centíky 95 s výměnejma botkama. Jestli mám definovat hranici která z nich brzdila lépe, V?DYCKY musím uvést že záleželo na seřízení. A když mám srovnat co nejlépe seřízené výše zmíněné brzdy za stejného počasí tak (pokud je možné si všechny tyto stavy pamatovat) včka brzdily všechny stejně, HMX-1 o kousek líp (ale zase mají tužší chod), hydry parádně (ale nevím jak to bylo s trvanlivostí tohoto stavu) a centíky jsem po vyzkoušení V-ček už nikdy nevrátil zpět. Jezdím agresivně, nejradši enduro, ale včetně s tím spojených dlouhých přejezdů. Kotouče mám radši, protože skončilo věčné škrtání špalků o lehce rozcentrované ráfky (nevím jak to lidi děláte že vám ty ráfky tak dlouho vydržej) a brzděj (+ nešktraj) i za bahna a mokra. Rád si věci dělám sám a šetřím tak těžce vydělané peníze. Proto teď mechaniky. Howgh.

                                  0 0
                          • kOmE  

                            Mam je taky a musim rict,ze mi to celkem brzdi,vim hydry to nejsou,ale s 8" kotoucem to v sede postavim na predni koleso dvema prsty.Ale nekdy to brzdi lip,druhej den je to zase trochu horsi. Ale urcite to casem pujde pryc.

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              No jo. Kdyz ja sem nikdy nebrzdil vic jak jednim prstem a co nedokaze s sede zablokovat kolo z nejaky rozumny rychlosti (cca 20km/h, odhaduju tachometr nemam), tak neni brzda.

                              0 0
                              • kOmE  

                                taky bych rad pouzival jen jeden prsta a proto to jakmile budou prachy budu menit,pribrzduju taky jen jednim prstem ale brzdit musim dvema :-)))

                                0 0
                      • Air  

                        hele padlisto, prosim te, ja vim ze se to tu uz kdysi davno tak trochu probiralo… ale mel bych dotaz – jak bys prirovnal HS33ky k nejakym kotoucum? Da se rict ze by to brzdilo treba jako ten mechanicky avid nebo deorka 525 (oboji jsi myslim jezdil ne?) rikam si jestli to ma smysl, protoze nemusis preplitat kola na diskovy a brzdit by to melo aspon jako ty zakladni kotoucove hydry.

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Kdyz to je uplne jinej system. Kdybys doma uz HS33 mel nebo jezdil trial, tak proc ne. Ale jinak…neni to zbytecne drahej prezitek?

                          0 0
                          • Air  

                            prezitek to je, ale zbytecne drahej mozna ne, pokud jde o sehnani jetejch… nemluve o tom, ze nemusis preplitat jinak naprosto vyhovujici kola

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.