• mates001

    Zistil som ze pri zabere (do kopca, alebo na rovine na tazsi prevod) mi od zadneho kolesa vychadza pazvuk – suchanie. Zistil som (dufam ze spravne) ze je to od brzdovych vankusov, o ktore sa opiera rafik kolesa. Pri zabere sa asi silou koleso vyhyna. Raz na jednu a raz na druhu stranu. Ale predtym mi to nerobilo. Cim to moze byt? Na rovine a pri jemnom/normalnom slapani to nesucha. Vzdialenost vankusov od rafu je viac ako 1–1,5 mm. Zn: MTB

    0 0
    • MartinXC  

      Vůle v konusech nebo povolený výplet nebo příliš těsné nastavení brzd.čelistí, anebo skvělá fyzička :-)

      0 0
      • Pebe  

        Já bych to tipoval na ty čelisti, já mám mezeru 3–5mm.

        0 0
        • MartinXC  

          Když to napřed nedělalo, tak to bude u nového kola výpletem. Je fakt, že 1mm je docela fest, já mám mezeru guma ráfek skoro 3mm na každé straně.

          0 0
        • mates001  

          Ja som medzeru celusti odhadol na 1–1,5mm. Nastavujem ju tak, aby sa mi dobre brzdilo packou a aby som nemusel packu pri max. zabrzdeni opierat az o gripp. Skor max. zaber brzdy pri stlaceni packy do cca 1/3. Ked dam vacsiu medzeru – musim mackat packu az na 1/2 drahy ku gripu – a to nie je pohodlne. Teraz ma napadlo: Zacalo to suchat potom ako som si vyrobil z drotu (podla pokynov z tohto fora;))) zavlacku na cartridge, lebo som ju stratil. Zalozil som „novu“ zavlacku a trochu doladil brzd. vankus lebo sa podal ako som tlacil ten drot do dierky zavlacky. Ale neviem ci to moze mat s tym nieco spolocne.

          0 0
          • Pebe  

            No možná je to i tim, že jsi hnul se špalíkem. Ale myslím, že by jsi měl prostě jít cestou nejmenšího odporu a zvětšit ty mezery mezi špalkama a ráfkem. Já třeba taky nebrzdim až u gripu, ale páka jde do poloviny celkem bez problému. Taky když budeš vyndavat kolo, tak s mezerama 1–2mm mezi špalkem a ráfkem nestlačíš čelisti dostatečně k sobě, aby jsi vyháknul bowden s tou ocelovou trubičkou z čelistí a kolo nesundáš.

            0 0
            • rock  

              Souhlas. Já se o tom dost neš?astně poučil teď o víkendu na Meridě. Píchl jsem zadní kolo a pak jsem se dlouho a dlouho trápil s tím, že jsem nemohl tu ocelovou trubičku vyháknout a ještě hůř šla vrátit zpátky. Jinak mi docela dost vyhovuje spíš když páčka zabírá už na začátku své dráhy, takže možná je řešení nechat u ráfku 1–2mm, když je ráfek vycentrovaný a bez boulí, a pak si nechat rezervu na povolení u brzdové páčky …

              0 0
    • Ekscel  

      Mé kolo vydávalo podobné zvuky (zadní kolo drhlo při velkém záběru o blatník) a bylo to prasklou zadní osou. Naštěstí to drželo pohromadě táhlo rychloupínáku a dalo se na tom dojet.

      0 0
      • mates001  

        ako zistim ci nemam to iste? Uz mi to robi week.

        0 0
        • martt  

          vyberes koleso, potom z neho vytiahnes upinak a ak sa Ti rozpadne oska, tak je zle.

          Kde uz malujeme certa na stenu este mozes mat prasknutu zadnu stavbu

          0 0
          • fíha  

            Ano-podpisujem! Jazdil som s prasklinou vzadu asi pol roka, nez som sa zacal seriozne zaoberat tym divnym sklonom kolesa. Ale jazdilo to dobre..

            0 0
    • BH  

      vule v konusech, praskla osa a nejpravdepodobneji povoleny vyplet, tedy je potreba dotahnout draty. No konecna moznost, praskly ram…

      0 0
      • mates001  

        Volu v konusoch zistim aj jednoducho tak, ze chytim koleso (normalne zalozene v rame) za plast a posuvam ho z boka-na bok. Ked citim volu, prip. poskocenie kolesa tak je konus povoleny. Alebo sa mylim? (samozrejmu uvolnim brzdove celuste aby raf do nich nenarazal)

        0 0
        • McBlacky  

          ted nevím jak to přesně myslíš, ale můžeš zkusit:

          vyndej kolo, vyndej upínák, opří kolo kolmo o zem a chytni rukama za osku na obou stranách, zkus s tou oskou vaklat, když to jde, je to volný…

          0 0
          • MartinXC  

            :-))) Vpodstatě druhá půlka věty „Když nemůže hora k Mohamedovi …“

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.