• jpl

    Zdravím vespolek! 10 let jezdim HT a v ramci inovace zacinam uvazovat o prechodu na full. Uz jsem toho tady precet dost – nazory pro i proti, i o ruznych kolech (nekterych). Prozatim zvazuji Gary Fishera (Sugar) nebo Treka (Fuel). Mate nekdo zkusenosti s temito koly? Jake? Drive jsem jezdil XC (solidni prumer hobby), ted spise maratony (lepsi prumer). Diky za radu, rad se pustim i do hlubsi debaty na obecnejsi tema FS a XC.

    0 0
    • Ráža1  

      Na kterém XC nebo maratónu budeš potřebovat fulla? Moje rada: zůstaň u HT! Nic proti fullařům, ale HT je HT.

      0 0
    • BB  

      moje rada, jdi do fulla, jezdeni ziskava novy rozmer, dobry svihovy full ocenis i na rozbitych asfaltkach. Ja osobne bych sahl po Fuelu za predpokladu, ze uvazujej o modelu 05. Tent model je predelan na 100 mm zdvihu vzadu i ve predu a to je pro nase podminky dost. U starsich modelu bych spise uvazival o GF.

      0 0
      • jpl  

        Právě jsem se vrátil z krátké testovací vyjížďky na Sugarovi (2+). Pro hardtailistu je to nová zajímavá zkušenost, do záběru tuhé, asi nepříliš aktivní, ve sjezdu utlumí větší rázy – prostě XC Full Trochu mám obavy z 10cm zdvihu, abvy se to moc nerozhoupalo, mám 80 kg. Model 05 (Fuel 90/95) se mi ui libi vic, sportovnějc :)) Nemá te zkušenosti z jízdy? V porovnání mezi sebou nebo s jinými koly (Giant NRS)?

        0 0
        • BB  

          na novy Fuel jsem cetl dost dobrou recenzi, myslim, ze to bylo v MBA. Taky si myslim, ze Fuel je vlajkovou lodi koncernu v oblasti XC fullu. GF se Sugrem pomalu konci a zameruje se na Cake. Zda se mi, ze sami vyhodnotili, co je lepsi. Rikal mi Kubasek z Bretonu, ze dodaji do Programcycle noveho Fuela ma testovaci jizdy, tak se s nima zkus dohodnout, aby ti ho pujcili.

          0 0
          • jpl  

            Na rok 2005 zcasti nahrazují klasicky fuel novym Fuelem EX (10 cm). Starou kocepci nechavaji (8 cm) jenom na Fuel 70/80 nebo v karbonu. To mě trochu mrzi. U Sugara je to ještě horší, jdou hlavně do GF Cake, ktery se mi nelibi (je to spise na Enduro).

            0 0
            • mAk  

              Cake DLX je možná stavěnej jako Enduro, ale jezdí opravdu úplně nádherně, určo kdybych měl vybrat mezi Sugrem a Cakem (na deseti zdvihu) šel bych do Cake, je citlivější na nerovnosti než cukřík a přesto pěkně valí. Ale na zdvih 120 nedám dopustit (c:

              0 0
              • BB  

                na ruznych chatech jsem odchytil, ze Cake ma problemy se sukovanim (asi nejak hodne vysunuta retezova linka ?) a ma vysoko teziste, testeri psali, ze jim to kolo pripada vratke.

                0 0
        • blue  

          z rozhoupani u sugara nemusi mit vubec strach a 10 cm se ti za chvili bude zdat malo :-) pokud bych se rozhodoval dneska z novejch modelu, tak bych volil fuela, ten posledni sugar, co ma GF v nabidce se mi nelibi :-)

          0 0
          • jpl  

            Jestli myslis Sugar 4+, tak do toho bych ani nesel. Spis bych skusil sehnat starsi modely, nejradeji Sugar 2+ Ocenim zkusenosti se sportovni jizdou na 10 cm fullu.

            0 0
            • blue  

              jeste nedavno meli na karlaku v bikexpertu staryho modryho 3+, co mam ja, akorat bez kotoucu, tak se tam mrkni

              0 0
            • blue  

              jinak ve strucnosti, co se tyka ty jizdy, tak z myho pohledu pohoda, ale ja nejezdim zavody a maratony, takze to je z pohledu turisty a za mnou jezdicich bikeru :-) pri slapani v sedle se zadek temer nepohupuje a pokud trochu jo, neni to vubec cejtit, ze sedla se da silove slapat taky celkem bez problemu, chce to jen malinko jiny navyky, nez mas na HT, ale to jizda a slapani na fulu obecne, na to si ale zvyknes velice rychle… pri jizde do kopce kolo sedi, nezveda se, o jizde z kopce asi neni treba se nejak rozepisovat

              u diskoyho sugara bych upozornil snad na jedinou drobnost, tou je zadni navarka na kotouc, ktera je konstrukcne trochu nestastna a stava se, ze se prenasi pri brzdeni dost silny vibrace do ramu… GF to resil kouskem zpevnujiciho hlinikovyho prouzku, kterej se na jedny strane nasroubuje na cep vecek a na druhy pod trmen, pak je po problemu… nekomu to pripada trochu neesteticky, ja to zas tak moc neresim

              0 0
            • jfk  

              mám rám sugar 2+ r. 2003 s tlumičem cane creek a mohu jen potvrdit výše řečené, 10cm je tak akorát a při adekvátním nastavení se zadek minimálně pohupuje (hustím na cca o 20 psi méně než je doporučeno výrobcem). možná tě ale trochu zklamu, ten můj rám byl údajně poslední rám 2+ v ČR, tak nevím, jestli bude ještě někde k mání. fuel byla tehdy moje druhá volba, ale za tehdejší cenu (as 31 tis.) byl sugar 2+ bezkonkureční. upřímně řečeno, nevím, proč se GF odklání od sugaru, mě to připadá jako bezvadně fungující systém

              0 0
    • jpl  

      Jezdite nekdo Fuela?

      0 0
      • tm  

        Jo mam Fuel 90 2003, pred tim Fuel 90 Disc 2000 a naprosta spokojenost. Jezdim spis Xterru a XC poutaky, misto maratonu se radsi projedu krajinou sam. Na zavod vozim tlumice dost nafoukany, takze celej zdvih vyuziju snad jen pri dopadu z nejakyho skoku. Na vyjizdku – tlumice mekci a parada. Kamos mel GF jeste tlumicem Cane Creek a zdaleka to nebylo tak aktivni pruzeni jako Fuel. Jo kotouce fakt rezonujou, ted mam V avid a brzdy stejne akorat spomalujou. Vyssich zdvihu bych se na zavod bal, vozil bych asi mekci tlumice a vic by se to houpalo.

        0 0
        • jpl  

          Jak je to tuhy do zaberu, napr. ze sedla? Netahas to za sebou? Jakej ma TREK posed, u GF se mi libi geometrie Genesis.

          0 0
          • tm  

            Nemam pocit ze bych pri slapani ve stoje zadni stavbu za sebou tahal, prijde mi docela tuha. Posed je podle mne stejnej jako na GF, aspon sem nepoznal rozdil kdyz sme kola menili primo v terenu. Je to jeden koncern a zadni stavby budou velmi podobny.

            0 0
    • jpl  

      Nevite nekdo o ramu nebo kolu GF Sugar 2+ nebo 3+ z roku 2002 nebo 2003, vel. 17,5? Nepohrdl bych ani Trekem Fuel 90 ve stejne velikosti. U regionaniho prodejce nebo na prodej?

      0 0
      • blue  

        zavolej nebo napis si do toho BikeExpertu BIKE EXPERT, Karlovo nám. 29,120 00, Praha 2, tel.: 222 230 065, fax.: 222 231 388, mobil: 602 180 444, e-mail.: karlak@bikeexpert.cz.

        0 0
        • jpl  

          Diky, uz jsem tam psal. ted trpelive cekam na odpoved …

          0 0
          • wroum  

            zvedni telefon a volej. dost mozna by ses mailu ani nedockal. znam to tam moc dobre.

            0 0
      • blue  

        na toho fuela se jeste zkus zeptat treba v Zitny v BikeCall, tam doprodavaj taky kola od Brettonu a pres leto tam nejakej fuel stal ve vyloze http://www.bikecallservis.com/

        0 0
      • blue  

        hele, neco maj jeste ve velointestu

        Fuel 80 M 37990,– Fuel 90 /03 L 47990,– Fuel 90 Disc M 55990,– Liquid 10 M 59990,–

        0 0
      • Kotěnočkin  

        Zkus Šírera v Berouně, má tam zlevněné Sugary za opravdu dost dobré ceny…Škoda, že ses neozval v dubnu, v Německu byl Sugar 3+ (kompletní bike) za necelých 27.000,–Kč – sám jsem si ho přivezl:-)

        0 0
    • x-mass  

      Mne se libi ten Liquid, nevite nekdo odhadem cenu ramu bez tlumice?

      0 0
      • jpl  

        Bojim se, ze samotny ram se bude tezko shanet. Vim, ze letos byl k dostani ram Fuel 95 za cca 40 tis., na pristi roky by mel byt ram Fuel EX 9 a snad Fuel 98, Liquid 55 maji v letsnim katalogu (www.trek-bikes.cz) za 40 tis.

        0 0
    • Charles  

      Trek Fuel dobra volba, mnel sem moznost ozkouset, nez sem koupil Gianta NRSko(esli mam jit vubec do fulla) Giant taky dobra volba na maratony a obecne, 10cm se neboj

      0 0
      • jpl  

        Co srovnani s Giantem? Aktivnějsi? Tuzsi? Cet sem nejakou diskusi z drivejska, tak neco vim, spis me zajima srovnani, treba i vahove. Podle toho co sem cet bych rek, ze u NRS muzou nerovnosti pri stoupani tahat za nohy, kdyz slapani ma natahovat tlumic a nerovnost ho chce stlacit.

        0 0
        • Palo TT  

          Pokial to budes mat nastavene NO SAG alebo len s malym SAGOM, tak ta urcite za nohy do kopca nic tahat nebude! (jedine, ze by ta rafol pes). Uz som tu spominal, ze treba ratat s tym, ze realne vyuzitelny zadny zdvih je cca. 7 cm. Zvaz aj to NRSko, na rozdiel od Treku a Garyho neplatis tolko za znacku.

          0 0
        • Charles  

          Trek je trochu aktivnejsi(teda z principu – jak to bylo kdyz sem skousel si nepamatuju), preci jen nema NoSag, NRSko se da nastavit taky citlivejc(rela­tivne) vaha – no moje NRS2(2003)(letos NRS1) vazilo se skarebem a pedalama cca 12.3(ma kotouce), s Marzocchi 13 kilo. ten kamosovo Trek, ted co tam nastrkal nejaky lehoucky kola na XTRku ma udajne 11.5(to je slusny ne?)

          NRSko pri stoupani za nohy netaha :-) – teda nefsim sem si

          jo a i tech 10(9.5)cm se da pomerne casto vyuzit – ale to je dano mistem a pilotem

          0 0
    • Meesha  

      Ja mam Fuela 90 model. 03 Vyhovuje mi mensi zdvih (8cm). Vozim to dost nafoukany, takze real je tak 5cm. Tuhost se mi zda dobra. Obcas se mi to podari rozhoupat pri svihovy jizde po asfaltu, ale poznas to jen pohledem na tlumic, jinak ne.

      0 0
      • pitelboy  

        to uz to mas ale skoro jak HT ? kdyz real mas 5cm z 8cm. Kolik mas sag ?

        0 0
    • Stax  

      Viem ze otazka bola na Trek a GF ale co takto Spesl Stumpujmper FSR pro? Tych par recenzii co som na ten bike nasiel znelo minimalne dobre…

      0 0
      • lubos  

        Ja osobne bych nekoupil ani Trek ani GF. Tenhle Spesl ale jo. Temer jsem ho i koupil :)

        0 0
        • Stax  

          No ja mam k tomu teraz sakra blizko. ;o) ale v kaktuse ho uz nemaju. budem musiet hladat inde. A preco si ho teda nekupil ale kupil tu meridku(tusim)? Este to posuniem trochu inde. Co tie karbonove fully od meridy 2005 ked uz sme pri nej? tusi niekto ich hmotnosti a pripadne aj ceny?

          0 0
          • Stax  

            ceny som uz nasiel. este tie hmotnosti :)

            0 0
          • lubos  

            Ked som ho obzeral, uz som mal dve Meridy. Meridu som kupil ako pomer cena/vykon. Karbonova Merida .. no hmotnost asi bude dobra, otazka kolko. A neviem ale co stoji samostatny ram :( Rovnaky (povodny) system LSD od tej nemeckej firmy vazil v karbone 2350g s tlmicom. A mal aj horst link asi.

            0 0
            • Stax  

              Mission C pro disk sa mi zacina pacit trosku viac ako st.fsr pro. ta vidla co je v predu teda konkretne Manitou, Black Super Air Lock to nema spv-cko ako 2004 meridy mission ze? dat na ten bike este nejaku sidu team a nejake lahke kotucovky (luisa? julia?) by z toho mohol byt aj weightweenie :)

              0 0
        • jpl  

          Jde o to, ze Trek a GF prodava mistni prodejce, za ktery jezdim (a dost dobre s nimi vychazim). Mel bych moznost vyhodnejsich podminek a predevsim velice dobry servis. Navic si myslim, ze to nesjou az tak spatny stroje …

          0 0
    • Meesha  

      Jo, este abych ti udelal chut… Na nejakym US webu sem videl Fuela 90 mod.04 v akci asi za 1099 USD…

      0 0
      • jpl  

        Nevzpomenes na adresu?

        0 0
        • Meesha  

          zkusim to nekde najit

          0 0
          • spipi  

            mrkni na ebay.com [jakasi inernetova drazba] a tam maj ramu „3 ******“ za vcelku dobry ceny..napr. do 1000 dolaru se tam da sehnad i scalpel s lefty

            0 0
    • Hans  

      Druhou sezonu sezdim na fulla GF Sugar 1. Ten kdo tvrdi, ze se da jezdit jedine HT, tak asi nikdy na takovym biku nesedel. Jestli na to mas, tak prestan vymyslet hovadiny!!!

      0 0
      • jpl  

        To vim taky, koneckoncu jsem ho minulej tejden ochutnal … Problem je, ze Sugar Race (1) je drahej, Sugar 2 nebo 3 se mi nedari sobre sehnat a Sugar 4 nechci … kdyz to nevjde ani se Sugarem ani s Fuele (90), tak jeste pockam na svym ocelovym HT … Kazdopadne diky za vsechny nazory, rady a prispevky, chlapi!

        0 0
        • Meesha  

          Nevim co potrebujes za velikost, ale zkus Sirera, ten tam me nejakyho za slusnou cenu. Myslim, ze je to 3+Disc

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.