• blue.sun

    Mám MX comp coil 2003, bohužel se svými 64 kily jsem na ni dost lehkej. Dají se na ni sehnat měkčí pružiny bez toho, abych si je sám musel vyrobit?

    0 0
    • RomanH  

      Daji, podivej se na stranku Bartonicka. Objedna Ti je i Razzo, ale treba do Marathonky stoji okolo 900 Kc. Nicmene pokud si je nechas vyrobit, tak se asi za dve pruziny pod 600 Kc nedostanes a za ty tri stovky navic mas jistotu.

      0 0
    • Marek  

      Muzes jeste zkusit jednu pruzinu vyndat. Usporis vahu i penize.

      0 0
      • K2  

        A pokud by to bylo moc měkké, tak si sežeň zátku na vzduchovou vidli, našroubuj ji na nohu bez pružiny a dofoukni – budeš mít pružinu doladěnou vzduchem, dělá se to běžně.

        0 0
      • blue.sun  

        To je ta největší blbost, jakou jsem kdy slyšel. Když vyhodím celou pružinu, bude vidle jednostranně namáhaná a vůbec jí to neprospěje. Radši si tam nechám obě a dokoupím měkčí.

        0 0
        • hanz  

          jen pro tvou informaci je obrovská spousta vidlí-troufnu si říct aj víc jak polovina veškeré nabídky které maj v jedné noze tlumení a v druhé pružení-viz manitou, rs,sr a měl jsem model marcochy 03 co taky měla v jedné noze pružinu a v druhé vzduchovou komoru jen pro doladění, takže ta největší blbost co jsi slyšel se vesele po celém světě prodává a nevím nic o tom že by to byl strašnej *******.

          0 0
        • TinkTink  

          To co jsi ted rekl je pekna blbost – co takhle system Marzocchi s ETA…? Dyt v jedny noze pruzina…v druhy si doufoukavas…taky nemas dva stejny odpory…

          Co takhle vidlice Manitou? Vidlice Suntour? A jakykoli jiny vidle…

          Dyt treba ja kdyz nastavuju svoji Marzocchu, tak upravuju tlak jenom v jedny noze…je to jednodussi na nastaveni…v druhy je tlak konstanni…

          0 0
        • RomanH  

          Bohuzel nemas pravdu. Ac se mi to nelibi, pouziva se to dnes opravdu bezne. A protoze tomu moc nefandim, koupil jsem Marathonku S, kde jsou jeste poctive dve pruziny. BTW U tech vidlic s ETA – ve ktere zustava pruzina ? Predpokladam ze u ETY a ta druha je uzavrena zatkou s ventilkem na dofuk vzduchu, ne ?

          0 0
          • hanz  

            pružina je v ete, ale aj jsou modeli s etou a dvěma pružinami.

            0 0
        • Marek  

          Po predchozich prispevcich uz ani nemusim reagovat. Nebo si porad myslis, ze je to takova blbost? Me se to taky moc nelibilo, ale pritulcinu M jsem takhle o jednu pruzinu ochudil a chodi krasne v celym zdvihu ikdyz je pritulka lehka. Zjistil jsem si totiz cenu mekcich pruzin u Razza (cca 900) i cenu zatky s ventilkem (cca 500, misto jedne pruziny by byl vzduch) a to rozhodlo. Jeste jsem uvazoval, jestli to ty vidli muze nejak vyrazne uskodit, ale myslim, ze kotouc ji namaha daleko vic (ikdyz trochu jinak) a pri zpusobu jezdeni pritulky neni co resit. Tot vse.

          0 0
          • RomanH  

            A kolik vazi pritelka, jake tam mela pruziny a o jakou vidli konktretne slo ? Ja si nechal pro svoji manzelku delat u kamarada delat mekci pruziny. Stalo me to falsku dobreho vina. Vidle chodila krasne, ale ve 3/4 zvihu v ni praskalo. Rozebral jsem ji a dival jsem se, ze na pruzinach nejsou tak pekne rovne zbrousene dosedaci plochu jako na originalech. Ted jsme to zbrousili a chodi to v plne delce a potichu. To davam jako tip k dobru pri praskani ve vidlici. Jinak kdyz jsem se nejakzho Amika dotazoval na tunnik Marzocchi pro holku, radil mi prave jednu pruzinu + zatku se vzduchem.

            0 0
            • Marek  

              Takze pritulka vazi prej kolem 57kg. Pruziny tam byly bily (muzu promerit presnejsi spec. jestli nekdo ma zajem). Jde o vidli MX Comp Coil 2003 105mm (modra :))

              Taky jsem zkousel pruzinu v jedny noze a zatku se vzduchem v druhy (zatku z moji MXComp Eta), ale nebyl jsem moc spokojenej s chodem pri jakymkoli vyssim tlaku. Proste nejlepsi chod ma s jednou pruzinou a ke konci chodu to akoratne pritvrdi vzduch v obou nohach. Ani jsem moc nemusel laborovat s hladinou oleje. Ted ji zavidim ten ciste pruzinovej chod a zdvih protoze ja mam jenom 85mm:). Asi se zacnu zajimat o zmenu zdvihu vidle s Etou. Nevite o tom nekdo neco?

              0 0
              • Paja  

                2003 comp coil nemela krome pruziny i prifukovani vzduchem? Letosni uz jo, ne?

                0 0
            • wertigo  

              pred tim zabrousenim chodila ta delana pruzina taky v celem zdvihu akorat s praskotem nebo snad ne ?

              0 0
              • RomanH  

                Skoro naplno, kluci italsky v noze s Etou nechali moc oleje, v druhe noze ho zase bylo malo :o) Ve vidlici luplo, jak asi ten plastovej valecek „zlomil“ pruzinu a natlacil ji na stenu. Pri prvni rozborce jsem se tomu nevenoval (chyba), pouze jsem odstranil zbytky loupajici se barvy na pruzine a drobne piliny. Byl jsem docela prekvapenej, ze i u drazsich kousku jsou schopni takoveho slendrijanstvi. Treba je asijsti delnici ze SunTouru nauci :o)

                0 0
                • Marek  

                  Vymenovals i vetsi pruzinu v Ete?

                  0 0
                  • RomanH  

                    Jasne, obe. Ale v Ete je kratsi pruzina + kratsi plast, v druhe noze je delsi pruzina + delsi plast. Alespon u Marathonky.

                    0 0
          • blue.sun  

            Na jaký nastavení tuhosti pružení pak jezdí? Aby to zase nebylo moc měkký. Ale to nepředpokládám. Ale, když koupím tu zátku na vzduch, potřebuju zase pumpu, nepletu se? To mi celou akci prodraží. Nebo to jde foukat i klasickou pumpou na duše?

            0 0
            • Marek  

              Jezdi s nepredepjatou pruzinou, jestli si to dobre pamatuju. Neni nic snazsiho nez vyzkouset, jestli to pro tebe neni moc mekky. Muzes klidne foukat normalni pumpou. Ja foukam svoji vidli obyc autorackou pumpou s redukci z autoventilku na normalni koloventil. To je takova mrnava mosazna vecicka, ve ktery jsem upiloval ten tuplik co otevira autoventil. To abych si neodpustil tlak z vidle pri sundavani pumpy.

              0 0
              • blue.sun  

                Hmmmm.. zní to docela zajímavě, asi to o víkendu otestuju. Předpokládám, že pro svých pětašedesát budu potřebovat trošku předpětí, abych nebyl hned na dorazu.

                0 0
                • RomanH  

                  Je to sice pro Marathonku, ale mrkni na to

                  http://myweb.cableone.net/…athon_s.html

                  0 0
                  • blue.sun  

                    Hehe..nevím, co z toho pochopit:))

                    0 0
                    • RomanH  

                      No ja nevim, jaky jsou u Tve vidle pruziny, zde mas minimalne doporucenou pruzinu dle vahy. Pak taky nejake tipy dle vysky oleje, fotky z rozborky, v textu pak borec pise, co delal, kdyz mu vidle chodila jen cast zvihu a tak. Ber to jako informace navic :o)

                      0 0
                      • blue.sun  

                        Jo, to jsem si všechno přečetl. ALe to jsou fakt jen obecný informace. Problém je ten, že to je na Marathonku a já mám MXu. A tam jsou pružiny jinak. Když normálně jezdím a neskáču moc, dosáhnu tak 60% zdvihu, při skokách asi tak 80–85%. Rád bych se dostal na 80% normálně a 100% při skoku okolo 0,7 m výšky. Výš se už nepouštím, mám strach.

                        0 0
                        • Marek  

                          Uz jsi laboroval s vyskou hladiny oleje? To mas dalsi moznosti nastaveni progresivity. Jestli ho tam mas moc, tak ti ten zdvih neudela, ale to asi vis.

                          0 0
                          • blue.sun  

                            Olej už mám na minimální hladině, asi 50 mm od horní hrany. Tím jsem se dostal na současnou hladinu:)))

                            0 0
    • vlty  

      psal jsem ti na mail.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.