• sharkcom

    Tak jsem se dočetl, že se doporučuje 1× za rok vyměnit olej. A že to v servisu ani moc neumějí. Tak jak se s tím perete vy? Mám asi 1500km a tlumič má nejspíš napěněnej olej, protože vydává takovej slizskej zvuk. Je to tlumič bez expanzní nádobky, bez ventilku, jen je tam taková záslepka, která snad ani nejde normálně vyndat. Tlumič je pružinový olej-vzduch.

    0 0
    • jeniik  

      Pokud mas levny tlumic, je velice pravdepodobne, ze ti ho tady nikdo neoservisuje. Je take mozne, ze je to tlumic na jedno pouziti (pokud stal mene, nez 2000, tak je to hodne pravdepodobne). Jinak ja jezdim Benest, takze se servisem nemam nejmensi problemy.

      Jeniik

      0 0
      • fousac  

        to se musim zeptat.. jak ten benest slape??? taky o nem uvazuju, jakmile dodela moje historicky RST… a cena je vice nez lakava..

        0 0
        • sharkcom  

          Hele Fousáči. Co to je historický RST? Se ptám, protože to moje po 1500 km vydává čvachtavej zvuk. Kolik máš na něm najeto? Měnil jsi někdy olej a de to vůbec? Dělá ti taky čvacht …?

          0 0
          • fousac  

            no je to RST-21, pruzina-olej, je to asi rok 2000, nalitano kolem 10.000km… necvachta, porad dobre tlumi, ale desne mlati… rek bych, ze to dela pruzina, nekde tam o neco klepe… ale velkej problem je, ze se obcas vysroubuje tahlo z patky a to je potom hukot.. jezdit jenom na pruzine nejde…

            0 0
            • sharkcom  

              Takže to asi normální není, že mi tak divně čvachtá. Je to ještě v záruce, tak se zeptám. Jsem koukal na ty zhora citovaný tlumiče. Asi ten tvůj má stajnou rozteč jako moje RST 22. Máš nějakej vybranej? A za kolik?

              0 0
        • jeniik  

          Je to obycejny dobre udelany tlumic. Proste u nej co rok nechas udelat servis a jezdis. Mel jsem s nim problemy, ale vsechny vyresil Ivan Benes temer na pockani, takze pohoda.

          0 0
    • lubos  

      Ze by dalsi incognito Marzocchi tlumic ? :-))) Ale vazne, takove male cvachtani dela i muj tlumic. Ale zrejme asi jde o neco jinyho.

      0 0
      • Gatier  

        Zeby malo oleja?

        0 0
        • sharkcom  

          Málo oleje? Čistě teoreticky, kudy ho tam doleju/vyměnim. A čim tam doplnim tlak vzduchu? žadnej ventilek tam není. A taky mě vrtá hlavou, kudy se stratil? Okolo pístu neuniká.

          0 0
          • lubos  

            No, neviem aky mas tlmic ty, ale mozem ti povedat, kde mizne olej z tych tlmicov co pouzivam ja. Ten tlmic ma dve komory (resp. tri – su to tieto styri :)))) ale vazne. Je velka komora rozdelena na dve casti. Do jednej sa fuka vzduch, druha je kvazi negativna. Hned pri nej je predel, oddeleny guferom, na ktory nadvezuje dalsia komora, kde je olej na tlmenie. Medzi pozitivnou a negativnou komorou je taka zaklopka, sluziaca na zamedzenie pretlaku v negativnej komore. Ak sa pozitivna komora pretlaku prilis, alebo nie je nastavena negativna, nasledkom toho zmizne vzduch z negativnej a dosledkom toho je pri vacsom zdvihu podtlak v negativnej komore. Skrz nie moc kvalitne tesnenie (gufero) potom cuca olej z olejovej komory. Samozrejme, toto nie je okamzite. Takze v konecnom dosledku sa olej dostane az do pozitivnej komory a tam, ked ju sfuknem cez ventil , dostanem do ksichtu ten strateny olej :). Zbytok je v komore.

            0 0
            • sharkcom  

              Dík, tak teď jsem z toho konečně úplně magor .. :-) Prostě ten bazmek má hodně bazmeků a pár divítek, je to tak?

              0 0
              • fousac  

                ne, jeste si zapomel na takovej ten vohnout a pak taky ne ten vehement uplne na konci..

                0 0
              • lubos  

                Nevim :-)), ale mas pravdu. Je to bazmek od fy. German – A, a montuje se na Meridy s LRS :)

                0 0
        • lubos  

          V mojom pripade myslis ? Nie, urcite nie :) Malo oleja sa prejavuje inak – neutlmeny krok tlmica na konci (ci zaciatku ?) zdvihu.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.