Hrozna prace nasadit/sundat plast

47 nepřečtených
  • wertigo

    Ahojte, vcera jsem nasadil zadni plast IRC Mythos 26×1.95 – drat, rafek Ritchey (typ asi Ritchey Pro Grider/OCF). To bylo dilo, poslednich 30 cm jsem musel nasazovat monterpakama, prilo mi to jako bych koupil plast na daleko daleko mensi rafek. Na plasti je napsano Tire to Fit 575 Rim. Sundat ho bude stejna pakarna ba asi jeste daleko horsi, dat dolu ten predchozi plast(jeste z prodejny) byl taky des a hruza.

    Je to typem plaste nebo rafku nebo snad blby vyber obojiho ??? Poradte tohle bych 3× za sezonu nechtel zazit…

    0 0
    • kovar  

      a shodil jsi vubec sundavanou patku plaste z boku rafku doprostred??

      0 0
    • pes_brok  

      Rovnaky plast (enem 2.1,drat), rafik mavic222 nasadenie s montpakami bez problemov.(ke­vlarovy Michelin to vsak nie je) Problemon je vycentrovanie. Niekolkokrat som ho nafukal(5atm), vypustil, presvedcoval podobrom aj zlom – stale excentricky cca 5mm. Da sa s tym este nieco robit?

      0 0
    • Marine  

      Me to prijde docela normalni, ze musis nasazovat vetsi cast montpakama. Taky je dobry, nez to zacnes sundavat, zamacknout ventilek dovnitr plaste (ne celej, ale proste aby nebyl nalepenej na rafku) – taky se tim trochu ziska.

      0 0
      • kovar  

        ne, to neni nomalni, muset to z vetsi casti nasazovat nebo sundavat pomoci dvou montpak – holt mas spatnou rucni techniku – patka plaste PO CELEM OBVODU musi byt uprostred rafku a pak teprv muzes sundavat a pri sundavani v miste kde zrovna nesundavas, patka musi byt porad uprostred v prohlubni, toho docil jak chces, nejspis pomoci rukou – ono je nekdy pri praci trochu logicky uvazovat a ne to rvat hlava nehlava. Pri nasasovani nasazena cast patky ZASE by mela byt uprostred v prohlubni ATD…ale nekdy i spatny rafek se najde, kde nepomuze jemna sila a je treba pouzit i dvou montpak..

        0 0
        • Air  

          no to je jasny, nedovedu si predstavit ze bych rval obe patky ven z rafku najednou… a to mam, jak uz jsem napsal, Rubenu, ktera ma nejakou aramidovou patku nebo co… proste nema klasicky drat. Najednou by to neslo.

          0 0
          • kovar  

            jak najednou ?? kdes na to prisel?

            0 0
            • Air  

              no mozna jsem spatne pochopil tvuj prispevek, ale nechapu teda jak jsi to myslel. Prislo mi to jako, ze rikas ze se ma sundavat jedna patka po druhe a ne obe naraz… coz je prece jasny. Asi jsme se nepochopili… ale to je jedno :)

              0 0
              • kovar  

                jednoduse receno jsem to myslel tak, ze uprostred rafku je nejmensi prumer, takze toho se da dost dobre vyuzit pri sundavani a nandavani plaste.

                0 0
                • vili  

                  jenze nektery rafky maj dno rovny a niple az v dirach takze tam by se tvu postup nejspis neprojevil o moc lepe

                  0 0
        • Marine  

          no stejne si myslim ze je to normalni…a technikou to taky nebude… u nekterejch plastu to jde v pohode a u nekterejch proste ne a muzes u toho premejslet hlavou jak chces

          0 0
        • jihra  

          Ještě doplněk k technice sundávání a nasazování pláště – při nasazování je třeba začít na protější straně od ventilku a v místě ventilku nasazovat pláš? až nakonec. Při nasazování pláště v místě ventilku je NUTNÉ zatlačit ventilek co nejvíce do ráfku, a? se neskřípne duše pod patku pláště (velmi častá „závada“). Při sundávání pláště je nutné začít u ventilku.

          0 0
          • kovar  

            jeste bych doplnil velmi dulezitou vec, ktera tu nezaznela, ze pred sundanim plaste je treba vyfouknout dusi.

            0 0
            • Pá-dlista1  

              tos nemoh napsat driv? Uz mam zjebanej rafek, hromadu zlamanejch montpak, roztrzenej plast a to jsem tu dusi ani nevyndal.

              0 0
          • enjoy  

            tak to bacha:-),ja zacinam nasazovat plast v miste ventilku a zatlacim ho do rafku(zase aby nevypadl).nevim jak bych to tam rval opacne,kdyz teda alespon moje plaste ke konci zrovna moc zlehka nasadit nejdou.a sundavat zacinam naproti ventilku.

            0 0
            • ddd - andy  

              Jo, tak to delame stejne.. a ma to svoje vyhody.. :-)

              0 0
            • McBlacky  

              a je to tady, taky budu odpadlík… smrt všem co končí u ventilku! :-)

              0 0
            • pavelr  

              Dělám to taky tak, vůbec nechápu výhody opačnýho postupu. A nikdo mne o opačným postupu nepřesvědčí, ani kdyby tady popsal celou stránku a bylo vás 100!

              0 0
          • BH  

            naprosto nesouhlasim, naopak, prvni se nasazuje plast u ventilku! Nikdy ,opravdu nikdy se nenasazuje montpakama. To je zadelano na skripnuti duse. Kdyz uz to nejde, lze posypat plast klouzkem (prasek neco jako krida). To, ze to nejde rukama je jednak otazka fortele, a vim o rafcich Bayer, ktere mely vetsi prumer a tam to byl problem.Eithey rafek by mel byt v pohode. No mozna se secetly plusove tolerance rafku a plaste. Ale neni to normalni.

            0 0
            • jihra  

              To BH Pláš? se má nasazovat nejprve na opačné straně ventilku a u ventilku až nakonec a za tím si stojím! Má to svoji logiku, protože abys mohl v pohodě (rukou)dokončit nasazování pláště, tak musíš patku pláště posunout do středu ráfku na co největším obvodu kola. V místě, kde je ventilek, se ti ale nepodaří posunout patku pláště do středu ráfku právě proto, že je tam ten ventilek. Proto se nasazování pláště dokončuje u ventilku a naopak při sundávání pláště se u ventilku začíná. Koneckonců to píše i výrobce pláš?ů Rubena ve svém katalogu a má praxe v cykloservisu to potvrzuje – pár tisíc pláš?ů jsem už sundal a nasadil. A ještě jednu poznámku. Jako každý výrobek má jak pláš? tak ráfek své výrobní tolerance. Takže když se sejde ráfek vyrobený v plusové toleranci (na průměru) a pláš? vyrobený v mínusové toleranci, tak je problém, pláš? jde těžko nasadit a vězšinou je při nafoukání v jednom místě ráfku „utopený“ a hází. Když ale ten „nenasaditelný“ pláš? zkusíte nasadit na jiný ráfek, tak je většinou vše v pohodě. Dále bývá někdy problém (hlavně u dvojitých ráfků) s tím, že prohloubení ve středu ráfku je minimální a posunutí patky pláště do středu ráfku moc nepomáhá. Pak už zbývá jen hrubá síla.

              0 0
              • kovar  

                to ma svoji logiku. Ostatni at si klidne paci montpakama a delaji to zpusobem, ktery se dela hure a pracneji. Jak se rika – chytremu napovez, hloupemu ani nakopnuti nepomuze.

                0 0
      • Air  

        no a jak usazujes kolem ventilku plast zpatky. Je tam malo mista, dycky to musim nekolikrat nafouknout a vyfouknout nez ten plast poradne zapadne jak ma. Nedovedu si predstavit, ze bych mel menit dusi pri zavode a jeste nejak solidne dojet.

        0 0
        • kovar  

          no zase zamacknout, usadit, povytahnout a foukat.

          0 0
        • ddd - andy  

          Tak ja kdyz vracim plast na rafek tak nejdriv tam kde je ventilek a koncim na opacny strane.. Kdyz to delas v kalupu pri zavode je to lepsi :-)

          0 0
    • MartinXC  

      To jsou ty Ritchey ráfky – vždycky jsem pláště z nich sundával krvavě. Teď mám Mavic – jde to v pohodě rukou (bez pák).

      0 0
      • kovar  

        ja bych to nesvadel na tyto rafky, ale spis zase na techniku, nebot jde to s Ritchey trochu hure, ale porad velice snadno. Leda ze by jsi mel nejake podivne plaste.

        0 0
        • Mamutt  

          Třeba ty Mythosy ;) Mám ozkoušené jejich zouvání i nazouvání na dva ráfky – na Alexy to šlo hladce rukou, poslední kousek docvaknout montpákou. Na Mavic to jde znatelně hůř. Všechno se vyrábí s určitou tolerancí, no a když se ti sejdou dva extrémy.. ;)

          0 0
        • MartinXC  

          Tehdy Panaracer Fire XC 1.85 a 2.1. Pak jsem vyměnil za Hutchinsony a bylo to lepší (jen na 2 páky :-). Teď na Mavicech (517, 317) opravdu v pohodě a bez pák.

          0 0
      • Volf  

        Tak to máš pravdu. Manželka má taky nějaký Ritchey a tam nasadit nebo sundat stejnej pláš? co mám já na jinejch ráfcích / Remerx /tak to je zážitek. A na svejch je nasadím rukou bez pák.

        0 0
        • Paja  

          Muzu potvrdit, mam jeden par kol s rafkama ritchey a druhy s remerxy, stejny plast jde na ritchey nasadit hur. pokud se k tomu prida jeste nejaky plast s mensim obvodem dratu, tak to muze jit hur a je potreba si pomoct pakama na cca poslednich 20cm (zatimco na remerxy to natlacim jen rukama). Jeste taky zalezi, jestli je plast novy nebo se uz nasazuje po x-te.

          0 0
    • Daf  

      Nekdy se stane ze se sejde blbej blast s blbym rafkem. Ja mel velike problemy s Rubebou Trilobit. Spatne se nasazuji take plaste Author. Bohuzel nepomuze nic, ale treba kevlarova patka se nekdy casem vytahne.

      0 0
      • kovar  

        kdysi jsem zapasil s Obiko rafkem – katastrofa, nepomahaly zadne finty , jen sila hrubsi nez hruba.

        0 0
        • vili  

          co nejde silou,jde jeste vetsi silou,a kdyz se to pokazi tak je to vada materialu…:-)

          0 0
        • Siddha  

          Obiko, drive Bayer sou hrozny devky rafky …

          0 0
    • McBlacky  

      Vina je na straně ráfku Ritchey, sám je nevozím, ale pár kámošů jo a je to boj :-) jak říká Kovář že se musí dát patka do prostřed ráfku… no nemusí, ale pomáhá to, já tohle použil snad jen dvakrát, jde to v pohodě i bez toho…

      0 0
      • wertigo  

        jde to v pohodě i bez toho… ale ne na Ritchey rafky, si chtel napsat ne ?

        zkusim tu „Kovarovu“ techniku, jinak je to tak na zelezne montpaky, nebo zlomeni tech umelohmotnych :-(

        0 0
        • McBlacky  

          i na Ritchey to jde bez toho, ale jak píšeš je to o montpáky, ty plastový to občas nevydržej, chce je to držet na menší páku a víc zabrat.

          0 0
          • pavelr  

            …držet je na menší páku…to se lehko řekne. Mám ráfky Ritchey a pláště Rubena Trilobit a při každým přezouvání je to boj. Při sundavání pláště je i problém podstrčit tlustou plastovou montpáku pod pláš?. Při posledních dvou přezouvání jsem zlomil po jedný montpáce. Teď raději vozím tři a modlím se, abych v terénu nepích.

            0 0
            • wertigo  

              jo to proto ze ten plast je v rafku strasne utopeny a montpaku tam musis vrazit tak 2–3 cm hluboko abys ho byl schopen podebrat a to je pak paka jako prase(na to ze je to umela hmota). Jedina pomoc je soupnout patku doprostred, to by melo ulehcit podebrani plaste montpakou a pohoda – to je tak vse z teorie, odpoledne bude praxe :-)

              0 0
        • kovar  

          nejenom Ritchey, treba u Alex TD 17 nevim, jak by se dal sundat plast bes shrnuti patky doprostred. S touto technikou na Ritchey rafek vystacis s jednou plastikovou montpakou. Ale upozorneni, patka ma snahu vracet se zpet, takze pri podebani patky montpakou je velice vhodne pri paceni nomtpakou od protejsi strany plast promackat a patku nasunout doprostred, a uvidis, jak montpaka vlastne jen mirnou silou sama se bude diky tomu „sama“ zklapet a nebudes muset skoro vubec pacit.

          0 0
    • xo  

      mam presne tvoje komponenty rafik ritchey comp OCR plaste irc mythoc xc 1.95 drateny

      celkovo tie rafy su dost na ..... mne to cele trva cca 3 minuty, ale musis postupovat, ako napisal kovar!!!!

      1.najprv dam patku do stredu, 2.potom plast podoberem montpakou a znova prejdem po celom obvode a naltacam to do stredu 3…ten ocelovy drat musis chvilku natahovat, nech sa trocha natiahne..

      plast nasadzujem bez montpak, ale tiez musis postupovat ako pisal kovar

      pouzivam 1 montpaku

      0 0
    • kovar  

      vyhahuju z historie pro lamače nevinných plastových montpák

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.