• o.dokoupil

    Zdravím,

    potřeboval bych vybrat nové pláště 28" na cross / trek kolo. Momentálně mám šířku cca 40–42 mm, což mi vyhovuje. Převážně jezdím po zpevněných cestách, ale mile rád občas zabrousím i na lesní nebo polní cestu, takže bych uvítal něco univerzálního, na asfaltu rychlé, ale aby držely v rychlosti v zatáčkách a i na nezpevněném povrchu. Ne moc drahé (do 500 za ks se vlezu?), pokud možno odolnější vůči defektu, na které mám celkem smůlu.

    Díky

    0 0
    • Alojs01  

      Tak bud chces dobre plaste, nebo do 500,– :-))

      Tufo Thundero v bezdusovem provedeni a o defekty se nemusis starat :-)

      Ale na toto tema je tu spoustu vlaken, tak hledej…:-)

      1 0
      • orm  

        Gravel plaste nejsou trekove a naopak. Je hloupost nekomu kdo chce odolny trekovy mu doporucovat gravel plast a jeste k tomu tufo. Dobry trekovy plast je napr od continentalu travel contact nebo marathony od schwalbe. Dobrej univerzal je od schwalbe gt 365.

        0 0
        • Alojs01  

          Je uplne jedno, na jake kole ten plast je, ale jak se vyuziva. Vetsina lidi na trekovem kole jezdi stejne trasy/povrch jako lidi na gravelech a obracene.

          Ohledne vydrze, mam na tufech 11tis km, jak jsou odolne proti defektu, kdybych jezdil s dusema, nevim, za tech 11tis km jsem zaznamenal jen 3 defekty.

          1 0
          • orm  

            Neni to jedno. Trekovy a gravelovy plast (pokud se nebavime o uplne nejlevnejsich, protoze tam ty kategorie splvaj) maji uplne jine vlastnosti a pozadavky, ktere od plaste chces. O odolnosti tufo plastu je tu hromada vlaken ;-). Tmel nenahradi kvalitni kaucukovou protidefektovou vrstvu, kterou maji napr. schwalbe marathon plaste. Trekovy plast ti da klidne 20kkm bez defektu. Jsou to jine plaste pro jine pouziti a nema smysl je srovnavat, ikdyz treba teren na kterem se jezdi je stejny.

            0 0
            • Alojs01  

              Ale ja nesrovnavam plaste, ale pouziti. Neni sebemensi duvod, pouzivat ultra odolne plaste, ktere jsou ale malo komfortni a treba pomalejsi, kdyz s tim clovek dalkove cesty na tezko nejezdi a misto nich by mohl mit na tech svych 50–80km vyletu sic drazsi, ale vyrazne lepsi plast.

              Pisu z vlastni zkusenosti, kdy jsem prostidal na urcitem kole vice krosovych/tre­kingovych a gravelovych plastu.

              Ale samo, at se majitel rozhodne jak chce a jezdi dle sveho presvedceni, ucelu, stavu penezenky, atd…:-)

              0 0
              • orm  

                Vyberes si vlastnosti co maji pro tebe smysl a podle toho si vyberes plast. Kazdopadne doporucovat nekomu tufo jako etalon odolneho plaste, to je za me fail :-). Podivej se do vlakna o gravel plastich. Chtit odolny plast nemusi byt jen o tom, ze chces jezdit dlouhe streky, ale treba i o tom, ze se o to proste nechces starat a chces mit jistotu, ze dojedes, protoze je to pracovni stroj.

                0 0
                • Alojs01  

                  Nikde jsem o etalonu odolneho plaste nepsal.

                  Ale zatim ma, ze vsech plastu, co jsem vyzkousel, nejvetsi najezd.

                  Pisu vlastni zkusenost, nevim, proc by to mel byt fail.

                  Mam to na kole, kterem jezdim do prace a nedojel jsem jen jednou a to vlastni blbosti.

                  Ty mas pravdopodobne s timto plastem jine, bohate osobni zkusenosti :-).

                  0 0
                  • orm  

                    Mrkni do toho vlakna o gravel plastich, kde od nich lidi kvuli castym defektum odchazeji. Ja je sice mel, ale nejezdil jsem je, tak moje jedina zkusenost je s borcem, kteremu jsem pomahal opravovat kolo s jeho tufama aby vubec dojel domu. Rikal, ze je to jeho zimu uz 5 defekt. Po tom jsem svoje kusy poslal dal :)).

                    0 0
            • jecnak  

              Schwalbe Marathon Plus mají kvalitní protidefektouvou vrstvu složenou z modré plastové pásky. Díky této vrstvě mají tyto pláště unikátní vlastnosti – nejednou a drncají při jakémkoli tlaku.

              0 0
              • Jakobo  

                Tak to te zklamu. Ta prurazova ochrana vrstva neni nejaky tvrdy plast, jako termoplast PE, PP, PET apod. Naopak, je to hodne mekka guma.

                0 0
                • jecnak  

                  Možná to výrobce změnil, už je to tak 10 let, co jsem je měl. Každopádně to byly fakt nejstrašnější pláště, co jsem jezdil. Je teda pravda, že defekt nehrozil.

                  0 0
                  • Jakobo  

                    No jiste, jsou tezke a maji i dalsi negativa. Nicmene zaplat za jejich existenci, jsou to jedny z mala plastu s takovymi specifickymi vlastnostmi takrka za smesnou cenu. Ze je spousta lidi pouziva pro nevhodny ucel nebo nadava na valivy odpor a vlastnosti na mokrem je jen dusledek naprosteho nepochopeni smyslu techto plastu.

                    Mne naopak ty plaste usetri spoustu casu i pri ceste do prace, protoze se mohu spolehnout, ze za vsech okolnosti dojedu za konzistentni cas. Jestli maji ve vysledku o 10 W vyssi odpor me nezajima, protoze vim, ze i na dulezitou poradu prijedu na cas, mohu jet presne na cas a nepotrebuji vozit nahradni dusi, pumpu, montpaky, klic a dalsich 1000 kramu.

                    0 0
                    • Honzis  

                      smysl Marathon Plus je buď celoroční dojížďák / expedice / velmi těžký jezdec co nechce řešit defekty, ale mnohem víc je běžných cyklistů, kteří je neocení

                      0 0
                      • orm  

                        Vetsina lidi co jezdi na kole se o kolo nechce starat a neumej si vymenit ani dusi natoz aby resili nejake bezdusaky a tmel v nich. Takze si tam pridej cyklisty, kteri chtej sednout na kolo a jet. Maximalne jednou za rok dojedou na pumpu to nafoukat.

                        1 0
                        • Honzis  

                          Bezduše na krosech snad nejezdí nikdo , občas nafoukat je potřeba všechno. Ono je většinou fakt jedno co tam kdo dá na 13kg crosse s posedem paní radová na to, aby jel na pohodový výlet.

                          0 0
                          • Jakobo  

                            Ja jsem na tech nize zminenych CX Comp a takovem krosu/lehke 29' dojel na bednu v 80 km XC marathonu v jednom zavode v Norsku :-) Teda az druhe misto. I kdyz tehdy moje fyzicka… neco o tech vratech od chliva.

                            0 0
              • orm  

                Schwalbe dela ruzne trekove plaste. Delaji i plaste se stredni ochranou, ktere jedou dobre. Ja na celorocni pouziti pouzivam schwalbe gt 365. Jezdil jsem s nima trasy i 150 – 200km. Jeste lepsi, ale nejsou celorocni, jsou od continentalu travel contact. Ten se dela i s kevlarovou patkou, tak neni tak tezky a ma dobrou odolnost. Ty jsi proste vybral extrem na kterem jsi chtel dokazat, ze jsou trekove plaste nahovno :-).

                0 0
    • scalar  

      Třeba Schwalbe Hurricane Race Guard

      1 0
    • Cen da H  

      Ja mam velmi dobrou zkusenost se Schwalbe CX Comp 40–622, maji ochrannou membranu proti defektu a ta docela dobre funguje, ani ostre posypove kaminky si s ni casto neporadi, ja jednu sadu mel na kole 3 roky, behoun byl sjety do hladka a na jednom miste byl probrzden a drzely. Pichl jsem je jen z boku kdy jsem pro mne neuveritelne na silnici nabral zarvtny sroub do sadrokartonu.

      A na koloshopu jsou trvale za par supu okolo 300 kc, je i verze s reflexnim pruhem

      https://www.koloshop.cz/…0-622/122362?…

      0 0
      • Jakobo  

        Ano, take mohu doporucit. Kdysi jsem je vozival. S tou ochranou popravde netusim, vyrobce to sice uvadi, ale mam vazne pochybnosti vzhledem k tomu, jake jsou to slupky.

        Hodne podobne jsou Ritchey Speedmax a taky Maxxis Wormdrive. Vsechny tyto podobne, ty CX jsou asi o neco lepsi, Maxxis nejhorsi (nicme e na bezne jezdenie po prevazne zpevnenem povrchu je to fakt jedno).

        Dale vybrat nejake Conti G one, nejake mohou byt okolo 500 ve sleve. Mely by mit mensi odpory.

        0 0
    • Honzis  

      Defekty je třeba taky vypozorovat – pokud cvaknes duši a díra je „uvnitř“ či něco ostrého durch běhoun a díra je „vně“. Je třeba si uvědomit že třeba s metrakem váhy na 40mm plášti trochu v terénu je to o defekt furt.

      Ad odolnost – většina běžných plášťů vydrží tisíce km a není třeba brát 900g neprurazne pláště co vydrží 15000, ale jsou tvrdé a zabit zrychlení váhou.

      Na měkkém nepodrží skoro nic , ale nepředpokládám jízdu bahnem. Komfort se vyřeší max šířkou a menším tlakem, ale to si s duší a vyšší váhou jezdce nelze dovolit.

      Zmíněné schwalbe Hurricane pěkně jedou po asfaltu a tvrdém povrchu, jsou příjemně lehké. Ta pětistovka je spodní hranice ceny za slušný plašť pokud to není vyloženě výprodej. Na zkoušku lze od někoho zkusit něco „na dojetí“ a udělat si obrázek.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.