• Abbe

    Jsou nejake nevyhody vysokeho (V-) rafku oproti nizkemu (krome hmotnosti). Predpokladam, ze vysoky rafek by mel mit vyssi odolnost ve smeru jizdy (napr. pres diry na silnici). Jak je pricnou tuhosti (napr. najeti na sutr)? Jak je to s jizdnimi vlastnostmi v kopcich a na rovine?

    0 0
    • Fifa2  

      Zalezi na pouziti. Typycke vlastnosti vysokeho rafku oproti nizkemu (ale zalezi na kvalite, a vse muze byt take obracene)

      • vetsi setrvacne hmoty na obvodu,
      • vetsi radialni pevnost,
      • lepsi soucinitel odporu vzduchu
      0 0
      • Abbe  

        Jo tyhle parametry zneji rozumne. Ja jsem spis robustni typ s vetsi silou v nohach (92kg pri 180cm), na silnici jezdim kadenci 85–90 na rovine, v kopcich 55–75. Rozhodne pred kamosi mam vyhodu na rovine. Libil by se mi sice rafek, ktery by mi usnadnil jizdu do kopce, tedy asi spis nizky. Avsak vic uprednostnuju jeho pevnost v obou smerech (radialni i zkrutovy), protoze rychlost na matrosi pri sve vaze prilis neusetrim, mam co zlepsovat ve fyzicce. Jde mi spis o to najit spolehlivy tuhy rafek, ktery by vydrzel tak 5000 km.

        V uzsim vyberu budou asi firmy Alex Rims (zrejme dobry pomer cena/vykon), Mavic (hi-tech, ale nevim jestli by se neco pro me naslo) a Remerx (asi dobry, levny, horsi zpracovani). Rigidu zkouset nebudu, mel jsem Chrinu a nepresvedcila me (2500 km).

        Jde o to, jestli radsi vybrat nizky (polovysoky) rafek s kaliskem pres obe steny (Remerx Stormy, Alex Rims AT400 Pro), nebo vysoky rafek s dobrym materialem (napr. Mavic CXP 33). Cenove do 1700 Kc by prichazel v uvahu OCR rafek od Ritcheyho, ale neverim jeho zivotnosti. O DT Swiss rafcich jsem toho moc neslysel.

        0 0
      • Abbe  

        Jeste tak premitam, jakou jizdu zvyhodnuje lepsi soucinitel odporu vzduchu: predpokladam, ze rychlejsi jizdu tedy v prumeru vzato spis rovinatou. Na druhou muze vetsi radialni pevnost pomoct v jizde do kopce (neco jako v pripade tuheho ramu)? Nebo se mnohem vyrazneji projevi (negativne) setrvacnost rafku?

        0 0
    • yetti  

      Jezdil jsem na zadnim kole rafek Mavic CXP17 (myslim, ze je vysokej tak 40mm) a prestoze vazim kolem 90, tak jsem ho na 10000 km nemusel ani jednou centrovat. Takze vyska rafku ma na pevnost urcite pozitivni vliv.

      0 0
      • Abbe  

        A jak se to chovalo v kopcich a jak na rovine. Rekl bys, ze se to vyrazne lisi od nizkeho rafku? Viz vyse …

        0 0
        • yetti  

          V tomhle smeru jsem mezi nizkyma a vysokyma rafkama nepoznal zadnej rozdil. Jine by to mozna bylo na prednim kole pri bocnim vetru, ale na predku jsem mel Mavic33 a rekl bych ze s Mavic17 na zadku je to idealni kombinace.

          0 0
    • pop  

      Ještě se blbě nasazuje ventilek přes výšku ráfku,málo vyčnívá=blbě se pumpuje (hlavně autoventil). Na MTB já už nikdy, raději kalíškovaný nízký dobře udělaný.

      0 0
      • Abbe  

        To u silnicek problem neni, bezne se prodavaji dlouhe ventilky od dusi, tusim 36 mm.

        0 0
      • Peslezedirou  

        Na MTB dělá dlouhé autoventilky bontrager.....

        0 0
    • black.horse  

      hehe, řeším podobnej problém… mám na silničce vysoký ráfky Rigida DP18up (asi 1500,– kus), jsou super, pod mýma 115kg sem je zatím necentroval, ale najeto ještě moc nemaj… každopádně se mi kola s nima jeví poměrně dst bytelně a tuze. ale přiznám se, že červíček vrtá a vrtá a přemýšlím, zda se mi vyplatí v rámci tunningu vyměnit za nějaký nízký a lehký- třeba OpenPro:-) třeba na bajku na ráfkách a gumách sem gramy dolů pocejtil hodně, ale zas na silnici se jezdí malinko jinak, spíš plynule než často akcelerovat. Jinak jsem spíš rovinkář (v kopcích děsně pomalej) a jezdím silově (hlavně kopce) a frekvenční šlapání se mi nedaří moc naučit:-)

      0 0
      • Abbe  

        Tak jsem to dost dlouho rozmyslel a dosel jsem k nazoru, ze bych mel vyzkouset nejaky vysoky rafek a taky zkusit jinou firmu. Tedy aktualne to vypada na Mavic CXP 33. Matros kvalitni, hmotnost nizka (470g) pri vysce 23,5 mm a udajne dobre jizdni vlastnosti. Tak jsem na ty Frantiky zvedav. Jeste premyslim, kde si to na severu Cech necham zaplest. Mate-li nekdo nejake tipy a zkusenosti, ve kterem shopu to zaplest (v Usti vim o Bike Sportu v Moskevske a Adamkove Trisportu v Londynske, pak jsem nasel jeste SPORTin a Roesleruv Ano-Sport; v Decine znam jen Kursport kram na zimaku; v Teplicich a Moste neznam nic), prosim sem s nima.

        0 0
      • Abbe  

        Jinak to frekvencni slapani je dost specificke, snazim se udrzet co nejvys, ale zatim kdyz jdu nad 90, tak jedu pomaleji a pripada mi ze tocim neharmonicky. Navic 90 udrzim jen 2–3h pak klesnu k 80. Pripada mi, ze na vysoke kadence (100 a vys) mam moc tezke nohy. K te 90 mi dopomohl a stale pomaha kadencmetr, ktery prubezne sleduju. Kadenci mam problem udrzet hlavne v kopcich, kde v ramci udrzeni rychlosti me to nuti jet na silu, coz je v takovem terenu pro me podstatne efektivnejsi.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.