• sway

    Dost nedavno jsem si poridil tohohle bika, ale nemel jsem moc cas, takze na prvni „vylet“ jsem vyjel teprve v patek. Jak jsem jiz z tohohle fora zjistil, lidi si nejvic stezujou na tuhou vidlici a na shit hydrauliky. S prvnim nesouhlasim, s druhym jo. Po ujeti nekolika malo km, zhruba tak 20, kdyz jsem brzdil dost zporadicky jsem zjistil, ze zadni kotouc obcas drhne o trmen, takze to vypada na mirny zkrouceni. To me dost nastvalo, protoze aby mi brzda kroutila kotouc takhle snadno, to mi rpijde dost nefer:) Dalsi ec, ktera me nastvala, je presmykac, ale to je otazka serizeni a nastvala me spis z duvodu, ze to nebylo serizene z shopu. Abych se dostal k jadru pudla – moje otazka zni: Co s brzdama? Jako nejlepsi reseni mi prijde nechat si na garancni prohlidce v servisu srovnat ten zadni kotouc (v predu je to uplne v pohode, navic vzadu to ma takovej divnejsi sound) a casem si koupit nove brzdy, protoze tohle se mi fakt nelibi. S tim souvisi i zadost o radu, jake brzdy (hydraulika kotouc), v nejakej primerene cenove hladine a v dobre kvalite si koupit. dost casto se tady lidi zminuji od Shimanech…diky moc

    • sway
    0 0
    • sargo  

      ja mam Avalanche 2.0 2006.nechtel jsem kotouce.No jezdim nejake ty maratony tak me stve ze jsem nesahl vic dokapsy aspon o 5 tisic,Pres­mykac?mam deore prehazku a presmykac acero a mam znej dost uz od cca 30km.Pujdu shimano deore LX je jen o 20kc drazsi nez deore(aspon tady u nas) a to uz by melo byt lepši.No vydlici asi namaham vic nez je na takovy kolo zdravo ale snazim se o cele kolo pecovat a po kazde vyjiždce vse otru,vytru,se­tru,vylestim,pro­mazu a vysusim :)

      0 0
      • jaski  

        a ctes mu pred spanim pohadku?:-)

        0 0
        • gobike  

          Ty ne? Ja pravidelne… Sakra, je cas jit vypravet, uz je pozde…:)

          0 0
      • sway  

        Jako me akorat prudi ty brzdy, protoze to, ze to je jednopistek je fakt na nic…uz sem si vyhlidl Shimano Deore 525, takze jestli mate nekdo nejaky zkusenosti, dejte vedet…vidlice byla ze zacatku moc mekka, po prvni jizde jseem si spravne nastavil sag a ted to uz je v pohode…ten presmykac – doufamz e to je zalezitost ciste serizeni…tenhle stejnej jsem mel na jinym biku, resp. na biku, na kterym jsem jezdil a byl naprosto bez problemu.

        0 0
        • kafac  

          Sice nechapu co muze na presmyku nefungovat? Ho staci trosku seridit. IMHO jsem jeste nevidel kolo z obchodu, ktery by bylo dobre serizeny. Nekupuj Shimano 525, ale 585 – jsou za stejnej peniz a lip brzdi…

          0 0
          • sway  

            Ja nerikam, ze by nemel fungovat…ja rikam, ze je potreba ho seridit…that's a­ll:)

            0 0
          • sway  

            Mimochodem jsou pro 585 i kotouce s normalnim upinanim? nechce se mi kvuli CenterLocku menit i naboj…

            0 0
            • kafac  

              Upinani kotouce nema vliv na brzdu, koutouc se dava podle naby (bud CenterLock, nebo IS)

              0 0
          • JJ  

            Spis obracene, 585 nebrzdej

            0 0
            • sway  

              Hmhm, na 525 jsem ted videl nejakou slevu, komplet predek a zadek za 5600…zkusime rozbit prasatko…ikdyz, nejdriv to soupnu do servisu, treba zacarujou…

              0 0
            • kafac  

              Ja je na kole mam a brzdej :-) , prevodovej pomer maji stejnej jak 525, akorat maji tuzsi trmen – takze dle platnych fyzikalnich zakonu by mely brzdit lip… ale mozna me to vysvetlis jinak :-D

              0 0
              • JJ  

                585 (tedy LX) rozhodne tuzsi trmen nemaj. V historii o porovnani 525/585 toho uz je spousta

                0 0
    • goofy  

      Nejak porad nechapu, co jsi chtel tou zpovedi vyjadrit? Predpokladam, ze mas Hayes Sole 2006. Netvrdim, ze to jsou nejaky extra kotvy, ale kdyz se seridi, tak zabrzdit kolo zabrzdi. To ze ti skrta kotouc, nema zadny vliv na tom, ze to je jednopistek nebo dvou pistek… Mas spravne serizeny trmen? Spravne serizenou nepohyblivou desku? Nebo je proste jenom koply kotouc? Pokud ti brzda zkroutila kotouc, tak to ti fakt pogratuluju. :o) Mne i po narazu do stromu kope 8" kotouc minimalne. Ad. kotouc: tohle se od zacatku nijak moc vychytat neda (vsechno si seda), proto existuji ony garancni prohlidky, kde se tyto neduhy vetsinou odstrani. Myslim ze tim odstranis i ten problem s brzdou…

      0 0
      • sway  

        Chtel jsem se tim zeptat, jestli to, ze to takhle krouti po prvni jizde je normalni, nebo jestli to je „charakteristika“ tyhle brzdy a nebo jestli to je proste jenom chybka, ktera se odstrani serizenim v servisu…

        0 0
        • goofy  

          Pokud tim kroucenim myslis to, ze je kotouc krivy, tak to normalni neni, ale ani to neni charakteristika tehle brzdy. Proste tohle se stava u vsech kotoucu, takze tohle bych na Sola nehazel.

          0 0
          • sway  

            Ok ok, spis jsem narazel na to, ze to nekdo psal tady na forum, ze mu ty kotouce ohyba..uvidime po servisu…dix vsem…

            0 0
            • goofy  

              Kotouce prihyba. To je fakt a je to u skoro vsech mechanik a u tehle hejsu. Je to tim, ze to je jednopistek a pritlacuje kotouc k druhe desce. Timpadem to musi byt dobre serizene, az to netlaci zbytecne moc…

              0 0
    • chupas  

      hej. sem tvuj clovek. vozim tohle kolo druhej rok. brzda. kotva to neni, ale kdyz to seridis, tak to brzdy slusne. maximalni duraz davam pri serizeni na pevnou desku, ktera musi litat mikrometry nad kotoucem! pak se totiz pri brzdeni neohyba a brzdi to excelentne. skrtani zadny. pokud mas dobrej kotouc musi to jit seridit. ja si predni ohnul a pak se to moc uz seridit nedalo. letos sem dal dopredu 8" rotor a brzdi to vic nez dostatecne. kotouc neskrta. jen pri terenu obcas zacal cinkat a rezonovat samotny kotouc. to se da ale taky postelovat malym kouzlem. a zaver. kdyz to vyladis investice do jinych brzd za to nestoji. ten prinos nebude moc velkej. mozna argument bude znit ze to je jednopistek, ale pro serizeni to vidim jak plus. zadne zaludnosti, je to jak mala nasobilka. rachtaci lx smyk co mam ja funguje po bezrachtaci uprave jak novej. stacilo trochu poladit nastaveni a je to bezproblemova vec. radi za kazdeho pocasi (blata).

      0 0
      • chupas  

        btw. moje vidle byla tvrda jak kamen. nejsi z chrudimi? asi ne. tedka jsem tam jednoho avalanche videl

        0 0
        • sway  

          Mozna ty kamenny vidle u Rock SHoxu zlepsili…kazdopadne ja ji mel spis mekkou, jak sem sedl na bike, tak sla temer do pulky…podle manualu jsem upravil sag a ted si nemuzu stezovat… ne-e, jsem z Praglu…

          0 0
    • pos3k  

      moje rada: mas nove kolo? To je nutne nejdrive „zajet“, po najeti par km dej bike na garancni prohlidku kde se vse dosteluje – zde prijdou vhod tve zjisteni (garancka by mela byt zdarma a zapsana do zarucniho listu). To ti mel prodavajici vysvetlit.

      0 0
    • kurýr na bajku  

      Spíš to prodej. Ta vidle se bude poroučet po pár deštivejch dnech.

      0 0
    • Roma  

      Ja kotoucovky nevozim, ale uz jsem jich par serizoval znamym byli stejne nestastni jak ty.Krivy kotouc nekdy najdes i v nove brzde.Tento problem jsem resil.Nebyl jsem schopen seridit tektro(snad novela – uz nevim).Byl u NOVE brzdy krivy kotouc.Nasral jsem se namontoval na kolo a priohybal rukou tak jak jsem potreboval, aby byl skoro rovny.Seridil brzdu a je to uz dva roky OK.Zadne skrtani.Pred tremi dny mi vola bracha ze do neho vjelo auto kotouc ohnuty jak ku…Rekl jsem mu at to zkusi rukou vyrovnat.Vcera mi volal, ze to slo a ze kotouc je skoro rovny.Ma mechaniku hayes.Takto jsem rovnal i shimano mechaniku.Zadne nastroje zaden sverak jenom rukou.Ty kotouce jsou zrejme odolne proti oteru, ale jsou meke takze jdou prihnout. Nejvetsi sranda je ze nez jsem se nastval a zacal to ohybat, tak jsem se ptal v servisech a nikdo nevedel co s tim.Asi bych se tim mel zivit :-)))))))))))))

      Pokud se ti kotouc zahriva extremne a krouti muzou byt na vine desticky z pryskyrice.Pak vymen za polometalicke.

      0 0
    • khooca  

      Hayes so1e jsou snad nejhorší brzdy jaké existujou (vyjma mechanik). Jednak nebrzdí ani když jsou seřízené (vyjma 7+" kotoučů, to už celkem jde) a jednak nejdou seřídit. Vozil jsem je celou loňskou sezonu a byl jsem z nich na prášky.

      A btw zásadní rozdíl oproti dvoupístkovým je ten, že se vzdálenost od kotouče nastavuje automaticky a je v podstatě neměnná. Kdežto u so1ek se musí štělovat před každou vyjížďkou a ještě to kolikrát nestačí. Vždycky se jedna s těch desek povolila – jeden z důvodů, proč se u nich křiví kotouč. Nepomohl ani locktite (modrej. Možna by zabral červenej, ale kdo to pak ma nahřívat :).

      Čili jednoznačně: so1e nebrat.

      A snad poslední poznámka k rovnání kotoučů – to mi příjde jako naprostý nesmysl. Protože pokud to rovnám, tak to přesněji jak v řádu milimetrů neudělám. A jestliže je vzdálenost destiček od kotouče v řádu desetin milimetru, tak z toho vyplívá, že bude vždy škrtat.

      0 0
      • goofy  

        Este jednou: pokud ti brzda ohla kotouc, tak to fakt gratuluji. Brzda kotouc priohyba jak jsi psal 1–2 milimetry, a to nemuze kotouc ohnout. Sam mam Hayes kotouc a ten se po nerazu do stromu ohnul jenom minimalne, takze s tim porad jezdim (je fakt ze to byl celni stret).

        Ad rovnani: srovnat to neni problem, problem je vestsinou v tom, ze srovnane minimalni vychylky, se po zahrati vrati do puvodni polohy…

        0 0
    • sway  

      Hmm, tak ted fakt nevim…nekdo pise ze se to da seridit, nekdo pise vyhodit, nekdo pise prodat…:) myslim ze to vezmu poporade od serizeni…:)

      0 0
      • khooca  

        No to je jednoduchý. Až poznáš, že se nadají seřídit a posléze ani prodat, tak je zahodíš :))

        0 0
      • kurýr na bajku  

        Protože SOLE podědily dětský nemoce po starých HFX-9, tak seřízení nemá dlouhýho trvání a hlavně je to jednopístková hydraulika, což samo o sobě o něčem vypovídá.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce