• M@rtin

    Zdarec, chystám se letos v červnu na silniční závod na Gross Glockner. Je to nějakých necelých 30 km s průměrným převýšením 12%. Myslíte, že to vyjedu s převodama 53/39 na 12/25 ? Lážo-plážo určitě ale bojím se, že v rámci závodu se někde cstou utavím. Poraďte – má cenu tam strkat jinou kazetu (nechce se mi investovat do nového trojpřevodníku, protože kazeta s více zubama a nebo výměna pastorků by vyšla levněji)? Máte nějaké jiné doporučení jak tento závod se ctí zvládnout? Zatím jsem vždycky tyhle kopce jezdil jen s partou kamarádů rekreačně a to je přeci jen něco jiného (člověk si zastaví kdy chce, odpočine si jak chce, jede tempem aby to bez problému vyjel atd.)

    0 0
    • Kolík  

      Jel jsem ten závod 2× na pohodovku kvůli medaily! Na horáku převod 1:1 (nejmenší:nej­větší), nevím kolik to má zubů. Byl jsem rád že jsem se posledně vešel do 4.hodinového limitu! :-)

      0 0
    • Lucka  

      Jestli to chces jet jako zavod, tak ti ta 25tka bude stacit, jestli si trochu silovej typ, ale trapit se budes kazdopadne:)…a to prumerny prevyseni 12% je dost zavadejici, neb prvnich 10km se jede skoro po rovine, pak se to zlomi, pak znovu a znovu a poslednich 13kilaku se dost splha, ale vyjet se to da…:)))

      1 0
    • Siddha  

      tohle sem nejel, ale zkus si poridit jen ten jeden pastorek – 27, nebo 28, myslim, ze to by pomohlo… triplacku urco neee

      0 0
      • figur  

        Jel jsem to (z Ferleitenu na Franz Josephshoehe a zpět 90 km) na silničce nejmenší převod 39×26 a šlo to.S tímhle převodem jsem odjel pár silničních alpských maratónů.Moc jsem před tím netrénoval(2–3tis. km).Byly to maratóny i 250km a 5500m převýšení.Dolů 90tkou.

        0 0
    •  

      Jen počkej, Zající!

      0 0
    • ferlikster  

      Jede někdo letos?

      0 0
    • ferlikster  

      Jenom si tu odložím zkušenost z letoška:

      Na převody 52/36 & 11–28 je to hodně prudké, pokud ovšem jsi schopný udržet VAM výrazně přes 1000m/hod – tak potom ty 12stupňové rampy nebudeš muset lámat kadencí pod 50 (a finiš na Edelweiss je permanentních 12).

      Kazeta 11–32 na 52/36 by vystačila.

      1 0
      • McBlacky  

        Skoda ze tady zabanovali Trepiho, kdyz to kdysi vyhral tak mel kazetu 11–23 s dospelackejma klikama ;)

        Treba by poradil

        2 0
        • Honzis  

          Já to jel 39/24 -) při 1280VAM, jinak 39/26,27 podle toho co jsem na kterém kole onehda měl.

          0 0
          • McBlacky  

            asi se shodneme, ze pro lidsky Vam kolem 800–900 to proste chce kompakt a 32. A i to je pro hybny dost vysoky cislo na takovej kopec.

            3 0
            • Honzis  

              jasně, v tý době někdy 2008 ale existoval jen 3tác a shimano mělo max 27zubů kazetu k silničnímu šaltru :-) tudíž zbabělci dali místo 25ky 27 no :-D

              0 0
              • UHU  

                jezdilo se jinak, to až Lance z toho udělal větrník :). A byli jsme o pár let … a tak Sh 53/42 ev. 39 a kazeta do 25

                0 0
              • Tomcat  

                E neni to špatně napsaný?

                Těžké převody existovaly. Ale jde o to jestli někdo točil vysokou frekvenci . V tom 1,23 neomezuje těžké převody, naopak chybí lehké převody. Takže spíš místo 25 dal 27 pro kontinuální výkon a držení frekvence.

                0 0
            • keymaker  

              I s 32 bych asi tlačil nebo zdechnul :-)

              0 0
            • ladys  

              Dá se porovnat jízda do takto dlouhého kopce s jízdou v Rouvy? Myslím výkonově. Jezdil jsem podobné kopce 34/28 . VAM většinou 900–950 s rezervou. Rezerva byla i v převodech.

              0 0
              • McBlacky  

                To zalezi dost na trenazeru a nastaveni. Obecne to uplne srovnatelny neni, rouvy je realu bliz ne zwift, respektive zwift je hodne mimo ;)

                0 0
              • VojtaXY  

                Problem je spis s uhlem. Pokud nemas zvednute predni kolo, tak jedes po rovine s velkym odporem a pouzivas svaly v jinem pomeru nez kdyz jedes do kopce.

                0 0
                • ladys  

                  10cm trámek, samozřejmě pohyb je trochu jiný, ale Stelvio z Bormia jsem dal i v sedle. Tam jsou přes 10% jen krátké úseky.

                  0 0
                  • ferlikster  

                    Trenažér je supr k udržení kondice, ale na reálným kopci je to vždycky jiné. Při nižší frekvenci šlapání máš takový houpavý rytmus akcelerace a decelerace jako u veslování, semtam si nastoupíš abys ulevil zadku, serpentiny buď řízneš vnitřkem s větším sklonem když se cítíš nebo vykroužíš vnějškem když si chceš ulevit.

                    Nebo ti prší a je zima jako letos na Glockneru :)

                    0 0
                    • milan.v  

                      Hned první věta je hloupost, znám lidi, včetně mě samotného, co se díky trenažéru a tréninku na něm posunuli… Zeptej se třeba Vineho… ;o)

                      0 0
                      • ferlikster  

                        Tvl že já zase něco napsal na ty internety… komentátor hnidopich vidí větu ve které se nenašel a začal offtopic.

                        Vlákno se zabývá převody do velkého krpálu, nikoliv zlepšování kondice na trenažéru.

                        Jako trénink a udržení či zlepšení kondice je trenažer super, ale vybírat podle něj převody bych nedoporučoval. Osobní zkušenost s kopcem je vždy víc.

                        3 0
                    • ladys  

                      Jo píšu že je jiný pohyb, ale pokud jedu v sedle tak to takový rozdíl nebude. Průměrnou kadenci jsem měl 75, v zatáčkách si spíš ulevím , pokud to nejedu jako závod. I v reálu jezdím hodně stoupání, ale nejsou tak dlouhá a každou chvíli se to láme 15 a více procent. Díky trenažéru jsem udělal poměrně velký výkonnostní skok a naučil se kolik můžu jet na svůj věk…

                      Jezdím i zimě, docela jsem si zvykl ;)

                      0 0
          • ferlikster  

            Tak to je skvělá VAM, ale ty převody teda brutální. Na tak dlouhým kopci je dost těžký tu rychlost udržet skrz únavu, ale taky i s každou stovkou výškových ubývá kyslíku. První výškový kilák dáš, ale pak kolem těch 2000mnm se začne lámat hůl – aspoň pro mně jako hobíka.

            0 0
      • jecnak  

        Jestli máš wattmetr, tak dobře vidíš, jaký výkon na jakém převodu/kadenci jsi schopen podávat. Tady je zrádná kombinace (asi pro tebe) hraničních převodů a tempa na začátku, kdy pokud přepálíš první kus, tak pak nemáš jak ubrat aniž bys to lámal. Navíc se přidává nadmořská výška. Pokud jsi schopen jet podle čísel a nenechat se znervóznit ostatními na začátku, je zrovna tenhle kopec na jízdu na watty ideální, protože tu chybí nějaká vyslovené málo prudká místa, kde by se dalo svézt v háku.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.