• tgv

    ahoj- mam silnišní kolo a občas se stane že najedu do nějaký díry a hned mam z kola trochu osmičku. do servisu se mi furt jezdit nechce, tak sem si koupil central nebo jak se tomu klíči řiká. a co dál? viděl že se to povoluje na jednu nebo na druhou stranu, ale jak moc a tak?? díky za co nejpodrobnější odpověď,,,..

    0 0
    • cybernovi  

      na to přijdeš :) chvíle cviku a zjistis jak moc a kde utahovat/povo­lovat :)

      0 0
    • jihra  

      Tam, kde ti ráfek škrtá o brzdový špalek, tak na té straně jednu špici povol a na protější straně také jednu špici přitáhni – vždy jen o malinký kousek – cca 1/4 až 1/2 otáčky nipli (matičky). Až časem uvidíš, co to dělá s ráfkem, tak můžeš povolovat-utahovat i více špic najednou a i o větší kus. Chce to praxi.

      0 0
    •  

      a asi to nejdriv uplne rozhodis,teda aspon me se to stalo,hlavne to chce u toho myslet, vobcas se stane ze clovek krouti uplne obracene nez chce, na to bacha, nesmi se to uspechat

      0 0
    • hydrant  

      bych to zkoušel na nějaké staré hyeně. Svý kolo si akorát totálně rozházíš. Když jsem si začínal centrovat, tak výsledkem bylo vycentrované kolo, ale nestejné napnutí nebo spíš povolení drátů. Po 10 km se mi výplet povolil úplně a já někde na vesnici zvonil barák od baráku a sháněl centrovací klíč. Hodně lidí vůbec nevědělo, co to je :-( Dnes jsem soudný, hodně věcí na kole si dělám sám, ale když nemám odpovídající nářadí, materiál, zkušenost apod., dám to do servisu, to je aspoñ jakás takás záruka slušného výsledku.

      0 0
      • Daf  

        No umet docentrovat si kolo se muze hodit. Pokud kolo haze lehce tak to neni problem. Staci u toho trochu myslet. Pokud je osma velka jde to hur, ale taky protoze je velka pravdepodobnost ze je ohlej i rafek. S tim pak souvisi nerovnomerne napeti dratu a problemy tomu odpovidajici.

        0 0
        • hydrant  

          ta má historka je stará asi 16 let. Kola si dnes nechávám centrovat u kámoše ( v servisu ), aby to bylo pořádně. Sám to zvládnu ucházejícně, do vidlice se to vždycky vejde :-) Pro jistotu jsem ale koupil bika s kotoučema, aby se nepletly brzdový špalky :-) Tak hrozný to není, na silničním se mezi špalky v poho vejdu .-)

          0 0
        • blaza84  

          Pozdě, ale přece.

          Není při rozcentrování kola po nárazu ráfek ohnutý v podsatě vždy? Řekl bych, že niply se při nárazu povolí sotva. Pak je nutné ráfek tahat zpět pomocí drátů, což způsobí to " nerovnoměrné napětí drátů a problémy tomu odpovídající", jak bylo řečeno. Pokud je to trochu, tak to tolik nevadí, ale při větším rozcentrování už je zaděláno na problémy (hlavně asi praskání drátů) a chce to vyměnit ráfek.

          Opravte mě, jestli se pletu ;)

          0 0
          • Bubaaak  

            Bacha, tohle téma je starší, jak děti u školky s mariankou u huby

            0 0
      • Prazak0  

        Před chvílí jsem psal podobně, nejdřív zkoušet na něčem, na čem nejezdím, kdo neumí, snadno celé rozhodí. Když už zkouší, tak dvě zásady, při utažení drátu současně povolovat niple u drátů v sousedství, postupovat pomalu, třeba jen půl otáčky niple, nebo jen o čtvrtku.

        0 0
    • Honza z H  

      Potřebuješ 1. klíč, 2. starou vidlici, 3. starou brzdu, 4. luk Starou vidlici hodíš do svěráku, starou brzdu si uprav, tak, abys mohl nastavit mezeru mezi špalkem a ráfkem. Např tam přidej šroubek do provrtané vidlice. Centruješ, jak už to tady říkali, pokud kolo neháže svisle, tak vždycky jednu špici povolíš a přitahneš tu protější. Pokud máš povolený výplet, dotahneš stejnoměrně všechny dráty, začni dotahovat spíš míň, než víc. Když to háže i vertikálně, tak potřebuješ na vidlici další doraz a postupuješ obdobně. A nakonec luk, ohnutá pásovina, kterou si kontroluješ, že máš ráfek pořád uprostřed, trochu to vidíš i na vidlici, pokud je rovná, ale luk je přesnější. Pokud kolo není uprostřed, tak povolíš jednu stranu výpletu a přitahneš druhou. To je snad dost podrobně. Ještě jednu radu, pokud to rozhodíš totálně, tak zajdeš do servisu, a tam třeba omrkneš nějaký další fígl :-)

      0 0
      • dudek35  

        Centrování celkem zvládám(největ­ší"úspěch": na silničce-přední-pův.32drátů-zůstatek 12drátů a neházelo!) Ale o tom luku nic nevím..:o( Kde se to dá zkouknout..? A jak kontrolovat ten ráfek..? Dík

        0 0
      • Siddha  

        :o))) on mluvil o tom ze si to chce udelat doma!!! :o)

        takze spis jako, das kolo vzhuru kolama, povolis spaliky, pak centrujes a postupne doladujes, a dotahujes spaliky k rafku.. ne ze si MUSI sehnat sverak, vidli, vrtat, rezat, strilet z luku :o)

        0 0
        • vojtamalej  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
          0 0
    • crankflipOG  

      Omlouvam se, ze pisu pod 10 let + stary vlakno ..

      Chtel bych se jen zeptat, kdyz mam cely pleteni jen povoleny a zadna osmicka tam neni, nestacilo by to vsechno dotahnout treba o 180 nebo 360 stupnu? Nebo bych mel zajit radsi do servisu? nikdy jsem to nedelal, díky.

      0 0
      • Bubaaak  

        Pokud si to nikdy nedělal je lepší servis, ale když si to chceš zkusit, tak spíš čtvrt otáčky, dokola, hlídat hazivost jak do stran, tak nahoru/dolů.

        Postupovat do dotažení, zbytečně ale nepřepinat dráty

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Takhle to úplně dobře nefunguje, záplet se nikdy nepovolí rovnoměrně.

        0 0
        • crankflipOG  

          Praveze ono je to kolo uplne novy, jen to proste neni dotazeny..

          Muzu to nejak uplne rozhodit ze to nepujde do normalni polohy? :-D Chtel bych se to naucit..

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • tomxxx  

        Bez tenzometru to dobre dotahne jen zkusenej clovek, kdyz si to nikdy nedelal, tak by musel byt zazrak, aby ses jen priblizil k trochu dobre dotazenemu kolu.

        0 0
        • crankflipOG  

          diky vsem za rady, nastuduju a hodim to do servisu.. naucim se to na necem starsim :-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.