• BB

    zajímalo by mě, kolik lidí jezdí na fullech a jakých. Když čtu časopisu, tak mě připadá, že už se jezdí pomalu jen na fullech, ale venku to zas vypadá jinak. Napište jaký máte houpačky a jaký je to systém zadní stavby. Já vozím Kleina Palomino, je to inovovaný plovoucí střed, takže odtranili největší závadu plovoucích středů a to je změna vzdálenosti sedla a středu. Výhodou je, že se to vůbec nepohupuje od šlapání, je to aktivní pod brzdou i pod záběrem. Nevýhodou je, že se musí umět řadit na malou placku. Dík všem fulíkům za info a ještě vrátili byste se na HT, já nikdy.

    0 0
    • Otaku  

      ja mam Meridu XC Speed (2003) LRS je popsany na http://www.merida-bike.cz/index_cz.php Pri slapani to trochu houpe (co byste chteli od kolo a za 30), ale kdyz nastavim tlumeni na max, tak to prestane, takze to tak nastavim kdyz jedu po silnici. A HT? nevim nikdy sem ho nemel.

      0 0
      • rider  

        Já mám taky celoodpružené horské kolo :o) , ale bojím se ho tu napsat, páč bych byl asi sám, kro tu má něco z vyšší váhou a zdvihem. Nebo snad nejsem sám? haloó to volaj Všenory :-)

        0 0
        • Pá-dlista1  

          No ja na celoodpruzenym ted nejezdim a vyssi zdvih mam jen vpredu, ale vyssi hmotnost splnuje (17kg) a do Vsenor snad jedu :)

          0 0
          • rider  

            17kg na pevný kolo je celkem dost..se mi zdá. Ve Všenorech prej nebude kategorie bezmozci na pevňákách, takže se asi potkáme v kategorii..

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Narval jsem na to nejtezsi dily co jsem nasel. Ale vsichni co ho tezkaj si libujou jak je lehky. Se asi potkame. Doufam, ze ne na trati:)

              0 0
              • rider  

                to asi ne, já pojedu jen tak rekreačně, takže budu asi začínat v časově dostatečně odlišnou chvíli než ty. Ale mam pocit, že máš nějakýho možná ocelovýho BH?,.. tak pokud tam takovýho uvidim, hodim ti klacek do drátů (prevence, abys nebyl rychlejší než já :) ostatně budu se snažit eliminovat psychicky co nejvíc lidí, – na startu plánuju astmatickej záchvat a v cíli pak pěnu u huby (zkušenost z minula) to by mělo pár lidí vyděsit.

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  To sem te uz potkal. Predloni. Dvakrat si me za tu jizdu predjel a dvakrat sem te mijel, kdyz ses hrabal ze krovi:) Ja taky nebudu nijak dracit, neboj. Nemam to najety:( A BH taky mam, ale ted pojedu na DaBombu.

                  0 0
                  • rider  

                    Aha, diky za upresneni tvoji koly, uz si chystam klacek. :o) A predloni jsme se mohli potkat, zewloval jsem podel trati a jestli jsi me videl se hrabat ze krovi, to jsem se asi vracel z toalety pod sirym nebem. Jo najety to taky nemam, pac sem nemocnej. To se tak sejde..Aspon budu mit vymluvu, az zase skoncim posledni.

                    0 0
    • Otaku  

      jeste sem zapomel: v poslednim Velu je, ze v USA jzou fully 3% z e vsech prodanejch kol… takze presne jak pises.

      0 0
      • BB  

        to je prave ta sranda, obcas se mi dostane do ruky americky MB Action a ten je v podtate jenom o fulech, ale v poslednim priznali, ze vetsina lidi, co je ctou ma HT, ale ze snad pristi rok se to otoci. Pripada mi, ze ty casopisy jsou placene firmama, aby lidem namlatili do hlavy, ze si maji koupit nova kola.

        0 0
    • blue  

      GF Sugar 3+… pokud se to nejak pohupuje pri slapani, tak to vubec necejtim, nebo mi to nevadi/neprekazi

      0 0
    • blue  

      sem prehlidnul otazku v zaveru, takze – nevratil bych se na HT za zadnou cenu :-)

      0 0
    • Yann  

      Schwinn Delta88 – naprosta spokojenost; je to 4-cep, ma to ISO-Drive a nepozoruju nejaky problem pri razeni ani pri slapani. Jo a HT bych uz taky nechtel.

      0 0
    • fousac  

      hajtra hajtra… Merida BIG AIR 2001… jednocep s tlumicem pruzina-olej… je to cely hodne tvrdy, takze pohupovani zanedbatelny… je hodne vysoky, ze sedla mi nohama na zem chybi asi 10cm… bez problemu jezdim i silnicni streky s kamosema amatero-silnicarema a nemusim se vyhejbat kdejakymu kanalu… :))) jo a z kopce sem rychlejsi… na HT bych uz dobrovolne nesed… (sem si uz sel koupit silnicku, ale kdyz sem se na tom projel, seznal sem, ze takovej silenej kostitras nemuzu jezdit…)

      0 0
      • winetou  

        …zaujímavé-mal som pred tým dve tieto meridy,ale žeby sa nehojdali to sa neda poveda? a tá váha tiež nic moc. Ale aby som len nehanil,mal by som ho doteraz, myslim že mi celkom vyhovoval (po individualnom up grade) a navyše sa mi aj po rokoch(5 tich) stale páčil disajnovo (pre rozumbradov – pred tým to bola Cobra identicka s Big Airom) ALE, oba tieto rámy sa mi bohužial praskli a tak do tretice som vsadil na kvalitu KONA DAWG 4čap,hojdá menej ako tá merida a vyzerá to by? náramne kvalitné kolečko! Odpoveda? na HT otázku je v mojom prípade zbytočné…

        0 0
    • P.B.  

      Ja jezdim Specialized Enduro FSR Sport z roku 2001. Je to FSR – ctyrcep s Horstlinkem, zdvihy 100 vpredu a 110–125 vzadu. Tlumic je pruzina s olejovym tlumenim. Jsem s nim moc spokojeny, i kdyz se trochu houpe. Zato je ale aktivní pri brzdeni a nekope do klik. Klasicky HT s odpruzenou vidlici jsem vlastne nikdy nemel, presedl jsem rovnou z pevny vidle. Docela bych slusny HT bral, ale jen jako druhy kolo k fullu. Kdyz je lehci teren ci kratky zavod, ale na maratony je muj full optimalni. Jeste k tvymu biku: nikdy jsem na plovoucim stredu nejel, ale rekl bych, ze nejvetsi slabinou tohoto reseni je skutecnost, ze ciste teoreticky musis dostavat ty razy od zadniho kola do nohou, kdyz mezi zadnim kolem a slapacim stredem neni cep. Mozna je to dobry na XC, kde jde primarne o prenos sily, ale pro me asi ne.

      0 0
      • BB  

        prave vtip je v tom, ze stred je na samostatnem clenu, tzv. monolink, takze jeden cep je pred stredem a druhy hned za stredem. Jinak klasicke plovouci stredy vubec nemely problemy s kopanim do klik, protoze stred a zadni osa jsou na stejnem segmentu. Jestli se chces podivat, jak monolink funguje, tak to ma pekne udelany na webu Maverick, od ktereho Klein koupil licenci. http://www.maverickamerican.com/…nimation.gif

        0 0
      • BB  

        jeste jsem zapomnel, na FSR bych se nekdy rad svezl, protoze Cunnigham v MB Action zrovna psal o tom, ze to je znad nejlepsi full pri posuzovani cena – vykon. Za solidni penize skvely bike. Ja bych se mozna trochu bal toho, jak dlouho ta zadni stavba vydrzi dostatecne tuha, prece jenom je tam hodne cepu.

        0 0
        • eisman  

          Mam FSR.Nejdrive jsem mel zadni stavbu celou na prumyslech(loziska na hornim raminku vydrzela 2roky)a loni na podzim jsem si koupil M4 model 2001,ktera ma na hornim raminku kluzna pouzdra a zatim bez sebemensiho naznaku jakekoli vule.

          0 0
    • Meesha  

      Trek Fuel 90 Disc. S vlastnostma kola sem spokojenej. vepredu mam RS Psylo SL a vazdu Fox Float R. Jinak Hayes, LX a XTR. Kliky sou Bontrager a chystam se je vymenit za neco jinyho. Je to kolo na pohodovy jezdeni, ale obcas me chytne depka, kdy bych se nejradsi vratil k HT. (to kdyz jedu na silnici, prsi, fouka proti atd…) Houpani korigujes tlakem v tlumici. Kdyz ho nafoukas vic, tak se nehoupe skoro vubec.

      0 0
    • racker  

      Sugar 3+, už dva roky, vzadu používám vyšší zdvih, vepředu vidle Sherman Firefly. A přesto se to moc nehoupe (kromě předku ze sedla). Používám ho na něco, čemu se asi říká enduro – 30 až 60 km, hezkej výlet, k tomu nějaký freečko nebo triálek – a je to zlatej bike. Za HT už raději nikdy (předtím GF excalibur – krásný, ale tvrdý)

      0 0
    • Martin  

      Mám Kona Kahoona De Luxe. Velká spokojenost. Vzadu má překlikování, nehoupe se nijak nad nutnou a míru a hlavně je na fulla velmi živý a obratný.

      0 0
    • lubos  

      Merida LRS system … tedka jsem nucen chvili na HT, byl jsem nakych 66km po asfaltu, a temer jsem zdechnul. Spatky na HT ? Nikdy.

      0 0
      • TinkTink  

        Ses si jistej, ze to bylo HTckem? :)…nic nepopiram…ale byl to urcite asfalt? :o)))

        0 0
        • lubos  

          Jiste :), standardni trasa, temer vse asfalt, prvnich cca 20km des-bes. Pak se to zlepsilo ale i tak. Nakonec les, sneh a led, tam to bylo o neco lepsi. Ale jo, bylo to tim HT, to zdechnuti bylo kvuli otresum, ne kvuli kondici :-))) Navic kdyz je clovek zvyklej porad sedet :-)) Ono, kdyz jsem vyjel z domu, tak jsem si rikal, je to dobry, necitim rozdil .. pak jsem projel prvni diru, dostal jsem ranu do ****** a bylo jasny :-))) Ale uznavam, scasti mirne jina geometrie a tak. Ale tvrdy zadek … to uz neeee, to neni nic pro mne. A jeste ja vul, jsem si rekl,ze kdyz mam HT, tak si torchu prifouknu i vidlu, kdyz uz tedy je i chladneji … no jo .. to byl napad :-((, tedy na tom asfaltu to bylo ok, ale na konci trasy jsou kocici hlavy, a na to jsem zapomnel, tak jsem si pak jeste uzival i predek :-)))))

          0 0
          • BB  

            souhlasim s tebou, obecne se predpoklada, ze full je dobry na sjezdy, ale moje skutecnost je prave opacna. Fulla si nejvice uzivam na rovinach, napr. na polnich cestach vytlucenych od traktoru, mohu jet celou dobu pekne v sedle a neunavim se. Taky do kopce v terenu lepe sedi. Ve sjezdu vetsinou ani prinos nevidim, protoze u nas jsou sjezdy kratke a jdu stejne za sedlo.

            0 0
            • TinkTink  

              Jo jo…souhlasim s vama…XC full vam ve sjezdu nepomuze tak, jako na rovince a ve vyjezdu…

              0 0
              • jakub  

                to slysim poprve v zivote, ja myslel ze prave nevyhoda fullu je v tom, ze do kopce dochazi k pohupovani a prenosu energie jinam nez do prevodu

                0 0
                • blue  

                  full ti pomaha i do kopce tim, ze zadni kolo ma diky pruzeni neustalej kontakt se zemi, takze neposkakuje a neslapes tak chvilem naprazdno… samozrejme nic neni 100%ni a i u fullu ti obcas zadni kolo nadskoci, ale v zasade je to rozdil celkem markantni… co se tykapohupovani, pak uz jen zalezi na systemu pruzeni, jak to mas vyladeny, a jak umis dobre slapat…

                  0 0
                  • jakub  

                    to je jasny, ale prece timto smerem de vyvoj fullu, aby nepohupovaly a nedochazelo tak ke ztratam energie, proto sou taky snad vymysleny lock outy ne?? ja nemam s fullem zkusenosti dneska si du koupit meridu xc mission na deorecku lonskej model, ale prece proto se jezdej na maratonech hardtaily, kvuli vaze a prenosum energie aspon sem si to teda do tedka myslel. Treba az se poradne svezu na me (budouci) Meridce tak zmenim nazor

                    0 0
                    • blue  

                      no jenze zamknutim tlumice ziskas z fullu HT a ztracis zase tu vyhodu lepsi trakce pri vyjezdu…

                      asi hodne zalezi na tom, co vubec od kola cekas a jakym zpusobem hodlas jezdit

                      0 0
                      • Meesha  

                        Zalezi o kterym vyjezdu se bavite. Jestli o nejaky stojce v lese nebo dlouhym vyjezdu na asfaltu. Na asfaltu to vetsina lidi zamkne a jede, ale v lese na korenech ti do rdzi zase zadek v kontaktu.

                        0 0
                      • jakub  

                        huráááá tak mam tu MERIDU doma je uplne super sem nadsenej, na tvou radu dam a budu to kontrolovat diik moc za pouceni

                        0 0
                • RomanH  

                  Me taky prijde divny, ze kazdy rika neco jineho. Kdyz ctes o zavodnici v XC, tak rikaji, ze na tezke trate berou fully (bych chtel videt, jak jim tam Merida LRS pomuze), nekdo si libuje, jak se mu full pri vyjezdu chova jako pevne kolo a muze s tim vyjet to co s HT, nekdo naopak vychvaluje, jak je pruzeni do kopce aktivni a vyjede to, co HT ne :o)) Tak si to preber. Me selskym rozumem (sam fulla nemam, akorat jsem mel na delsi dobu pujcene G-Zero) prijde nejvetsi vyhoda fulla pri jizde po rozbite polnacce.

                  0 0
                  • blue  

                    ja muzu z osobni zkusenosti potvrdit to druhy, totiz ze subjektivne se mi po presednuti na full zdalo, ze na nem vyjedu stejny kopce mnohem lip a snadneji, nez predtim na HT

                    0 0
                    • jakub  

                      seeeem teda docela zvedavej hned jak to pujde tak to prubnu diiik

                      0 0
              • Meesha  

                Mam fulla a myslim, ze ti pomuze i v tom sejzdu. Kdyz ses nekde na maratonu, kterej si jel na krev, tak se mi zdaj takovy ty posledni sjedzy pred cilem na fullu daleko pohodlnejsi a asi i bezpecnejsi. To jsou alespon moje zkusenosti.

                0 0
            • MartinXC  

              Kdysi jsem fulla měl (HotRock CrMo 1-čep, ještě mám), teď sedlám HT. Rozdíly jsem pozoroval nejvíc:

              • při jízdě po rozbité cestě, a? už byla do kopce, po rovině nebo z kopce – full sedí výrazně lépe (jedeš jakoby na polštáři), je pohodlnější a šetří síly
              • jak se ale cesta trošku vyhladí nebo se objeví bláto, projevuje se jeho nevýhoda oproti HT – celková měkkost v záběru, tím zase síly dost sebere při stejném požadavku na rychlost
              • když bylo potřeba nosit, proklínal jsem jeho hmotnost
              • po jízdě v blátivém terénu nebo ve sněhových sračkách bylo čištění zadní stavby fulla dost náročné na čas.

              Na 50km na fullovi mě bolely svaly na nohou a do delšího kopce jsem moc nestačil s dechem. Na HT mě po delší jízdě bez přestávek tuhne bederní páteř. Výsledek stejný (ujetá stejně členitá trasa :-). Kdo jezdí v kamenolomu anebo se dopouští jezdeckých chybek, přežije lépe s fullem. Kdo hledá spíš hladší cesty, občas i po silnici a je schopen se vyhnout nejhrubším dírám a kamenům, má nějakou tu techniku, go HT.

              0 0
              • lubos  

                Jo, tak nejak to je. U mne to je tak, ze nohy jsem posilil, pater & spol. s tim neudelam nic, tudiz vysledek jasny. Co se tyce hmotnosti, odlehcil jsem ledacos, jsem zpatky (asi) na puvodni hmotnosti. Cisteni … no uz delsi dobu mam zabaleny tlumic i horni cast zadni stavby, bike ostriknu, pokud je zanesen vic nez je zdravo. Jeste musim zabalit dolni cepy a budu vysmaty i v tomhle.

                0 0
                • Žanek  

                  Jaktože s páteří nic neuděláš?? Existuje tolik cviků na posílení zádového svalstva…Teda pokud zrovna nemáš vyhřezlou plotýnku :o)

                  0 0
                  • lubos  

                    Jo, spatne jsem se celkove vyjadril. Zada lze cvicit, jasne, a i musim (camelbak), ale problem mam s ledvinami, nebo co to tam je. Staci delsi roztresenej zjezd, ve kterem jenom stojim v pedalech a jsem odepsanej. To jsem resil minulej rok …

                    0 0
                • Roman  

                  Co to znamená „zabalit“ ty čepy?

                  0 0
                  • lubos  

                    No, prijde na to ktery, jestli horni nebo dolni. Ale nejspis nez vysvetlovat, az to dokoncim, hodim na web fotku jak to vlastne vypada. To bude asi nejlepsi.

                    0 0
                    • lubos  

                      Jo, a zmenil jsem si zpatky nick co jsem mel na bikefore.

                      0 0
                      • kovar  

                        jsem si hned rikal, te ten Itokar je mi nejak povedomy :-)

                        0 0
                        • lubos  

                          No prave :-))), prislo mi to blby. Vidim, ze se stare zname tvare pomalu zabydluji na novem miste.

                          0 0
                  • lubos  

                    Tak, mam to, alespon verzi 1.00 beta Dokumentacni fotka je na http://warfare.wz.cz/…lek_down.jpg

                    0 0
                    • jakub  

                      hmmm zjamavy a neslikne se ti to pri jizde??

                      0 0
                      • lubos  

                        Doufam ze ne :-))) uvidi se po prvni vyjizdke. Ale jsou tam suche zipy … na sedlove trubce jeden, ten urcite drzet bude, a kazdy cep ma svuj suchej zip. Ale buhvijak super to neni :-((, jen tak namatkou jsem rozrezal roztrhany navleky na tretry a nasil rucne zip. Na horni cast zadni stavby a na tuhle cast strika nejvice sajrajtu. Jeste ale asi bude potreba zakouzlit kouzlo „stoneskin“ , at to oko vydrzi -))))

                        0 0
                        • jakub  

                          tim se vysvetluje z ceho jsi to vyrobyl, fakt to vypada zajimave

                          0 0
                        • kOmE  

                          Taky jsem si neco takovyho udelal , jen to mam z 6mm penovy gumy a stahnul jsem to tema plastovejma stahovacima paskama a zatim to drzi a funguje

                          0 0
                        • winetou  

                          …nič v zlom, nahodou mam rád takychto vylepšovačou,ale myslím že čas ked to sám zahodíš príde skoro. Cez tu tkaninu prejde šmír a vlhkos? tak či tak- zbadáš ked to zložíš. Dobrá správa je, že aj bez ochrany ten čap vydrží hodne. Nechcem by? zlým prorokom,ale myslím,že sa ti skor praskne rám ako vyderú tie ložiská čo tam sú… ( :) )

                          0 0
                          • lubos  

                            Az na to, ze ja ten ram jazdim vyse 3/4 roka, takze kam sa uklada spina a podobne viem velmi dobre, takisto viem, co kde zvykne prasknut, a takisto ochranny navlek uz nosim dlhsie, ale inde, na tej fotke nie je. Vysledok ma viac nez potesil. Takze tie navleky su vysledky mojich skusenosti :-) … a to som asni tolko po blate nejazdil, kedze bol dost suchy rok. A mimochodom, ta tkanina nie je tkanina, je to 70% neopren, takze to vydrzi dost. A ked nie tak to nahradim inou latkou. Resp. to vylepsim. Samozrejme,ze v tomto pripade este neviem ako to dopadne … to som len ilustroval co som mal na mysli pod pojmom zabalene capy :-). Kazdopadne … navlek na hornu zadnu stavbu a navlek na tlmic ako som uz spomenul je vec dlhodobo odskusana a viac nez silne doporucovana. Absencia navleku hore moze sposobit zly chod hornych capov a absencia na tlmici sposobi jeho drhnutie. Zazil som to .. viem o com hovorim. No a v podstate, ak by ten ram stal par korun, tak sa tym netrapim, ze ;-)

                            0 0
                            • rider  

                              no mě se zdá, že pokud máš meridu, praskne ti dřív, než by ti odešlo to ložisko.. mě praskla dvakrát a když jsem ji prodával, bylo ložisko jako nový..nebo nemáš meridu?

                              0 0
                              • lubos  

                                Mam :) nepraskla, ale prasklinka se objevila. Tak sla na reklamaci, mam novou zadni stavbu, ta je opat zpevnena (puvodni 2002 byli hrozne slabe uz na pohled, 2002 lepsi ramena, ale oko nic moc, 2003 uz je pevnejsi i to oko). Ale v case kdy jsem dal ram na reklamaci, tak to lozisko bylo zrale na vymenu, drhlo.

                                0 0
                                • rider  

                                  to se divim, já měl asi dva roky dominatora pro a moc jsem ho necistil :o) (jsem prase) a fakt vypadal utěsněně a nepoškozeně až na tu zadní stavbu.. ta byla fakt spotřební .o)

                                  0 0
                • lubos  

                  Tak, tak. A podobne je to aj s brzdami. Co je blbe ale, ze malokto si moze odskusat dlhodobo, (cize dostatocne dlho na to aby vedel co mu vyhovuje), obe varianty. Inac s tym zjazdom .. minuly rok v Sulove, ked ma predbiehali na dlhej trati prvi borci z kratkej, tak som im v zjazde nestacil. Pritom oni mali HT a ja fulla :-)) Resp. keby som sa nebal tak ich dam, ale bal som sa :-)

                  0 0
            • Darkson  

              jojo, cesty rozsekaný od traktorů a od koní nejsou nejlepší záležitost pro mého HT, ani pro můj zadek. Po pár km takovýhle jízdy jsem vždycky vyřízenej a pěkně nasranej

              0 0
    • MartinXC  

      To bb: Jaká nevýhoda je na Palominu v řazení na malou placku ? Dík, M

      0 0
      • BB  

        Palomino nema presmyk na sedlove trubce, ale ma tzv. E typ, ktery je pridelany na stred. Stred Palomina je na tzv. monolinku mezi dvěma cepy, takze presmyk lita dopredu a dozadu pri pohybech zadni stavby. Tak se stava, ze obcas je retez mimo takove vybrani (prolis) na presmyku, ktere zajistuje shozeni retezu na mensi placky. Takze za prve musis radit na malou placku az tehdy, kdyz mas vzadu retez na 3 nejvetsich pastorkach a obcas to shodi dolu az pri odlehceni zadni stavby (presmyk jde dopredu a prolis shodi retez). Da se s tim zit, kdyz si zvyknes.

        0 0
        • MartinXC  

          Tož to jsem netušil, že ten Maverick umí udělat takovou paseku. Dík za vysvětlení. (To mě na něm mrzí, protože se mi jinak moc líbí.)

          0 0
    • tutite  

      Tento rok ladím MERIDU TRANS MISSION s SPV. 03 sem měl GIANTa NRS /moc dobrý/, 02 to byla opět MERIDA LRS, ale měla nepovedený tlumič. Svezl sem se na HT a málem sem se přizabil, zpátky to tedy nepude..

      0 0
      • BB  

        proc jsi prestal jezdit NRS ? uvazoval jsem kdysi o nem, dik

        0 0
        • tutite  

          Zdar. Můžeš o něm uvažovat i dále. Bylo to velice dobré kolo, až na několik drobností: ve výjezdech na lehké převody mě zadní stavba „tahala“ za kliky, projevovalo se to škubáním a kopáním do nohou. Bylo to asi tím, že jsem to foukal tak, aby to bylo opravdu aktivní odpružení, t.zn. s cca 20% sagem /sanořením tlumiče v klidu/. A vpředu sem měl 10 cm, zatímco vzadu bylo z proklamovaných 9,5 cm aktivních jen cca 6. A hlavně – měl sem ztrach /možná neopodstatněný/, že se ten rám /2550 g/ při mém zacházení rozpadne, nestalo se, čepy zůstaly bez vůle, nikde trhlinka. Nakonec jsem jej velice slušně prodal a pořídil si MERIDU Trans Mission s 12 cm SPV, sice 3150 g, ale celkem bytelných. Zdar.

          0 0
          • BB  

            dík, tím se to vysvětluje, NRS je no sag systém, ten se má foukat tak, aby po nasednutí tlumič nepoklesl ani o milimetr. Řetěz při šlapání tlumič natahuje a pokud má sag, tak se to musí pohupovat. Z tvé odpovědi se mě potvrzuje, že NRS se buď nepohupuje, ale pak je dost tvrdé, anebo je pohodlné, ale pak se pohupuje.

            0 0
          • lubos  

            3150– je deklarovanych, s tlumicem nebo bez ? Nebot ja jsem odvazil vcera nebo predevcirem Meridu LRS model 2003, a tim German-A tlumicem a vysledek je 3120g +/- 10g, 20". Deklarovanych je 2780g pri 18" (mozna ale bez hlavoveho, to ma tak 120g). No a SPV manitou je tezsi tlumic o takovych 100–150g minimalne.

            0 0
    • rasto  

      zadnou ;-) nemam ani zahradku, takze bych ji stejne nemel kam umistit :-/

      0 0
    • Romík  

      Spyder FS-3 :-]] Ale za pevňáka bych neměnil!!!!

      0 0
      • enjoy  

        mohl bys mi prosimte napsat jak s nim jses ted spokojeny?dneska jsem ho poprve videl na jejich webu a porad na nej ziram.vubec nevim jestli je to houpacka nebo ne,na pochopeni ruzdnejch systemu nemam nejak bunky.vzdycky jsem si rikal ze do fulla nikdy nepujdu,ale tohle me dostalo,ta cena je takova ze hledam kde je zrada kde muzu a nejak nevim.a ten tlumic DNM,je to nejaka hruza nebo se s tim da fungovat?diky moc.

        0 0
        • Romík  

          Co si představuješ pod pojmem houpačka? Jestli se pohybuje zadní stavba při šlapání? ANO pohybuje. Psal jsem i recenzi na BF, tak na to koukni. Dá se říci, že v sedě se pohupuje stejně možná i méně, než ve stoje. Když jdeš ze sedla, tak se změní těžiště a tlumič je méně aktivní. Já jsem si připlatil za RockShox SID Adjust. Nechtěl jsem riskovat s DNM. Vím (podle recenzí), že na tom dost lidí jezdí, ale Shox je jistota a je i dost citlivej a laditelnej!! Jestli si chceš ježdění užívat, tak běž do tohoto fulla, ale jestli si měříš na čas okruhy, tak to chce nějakého spor?áka alá NRS od Giantu. Ztráty energie jsou při silové jízdě znát, ale zase mě přestaly bolet záda, vydržím v sedle klidně celý den aniž bych cítil únavu z rozlámání (musí vydržet nohy :-))) Nejsem propagátor Spyderu, ale pro někoho, kdo nemá dost financí a chce si zkusit celopéro je to podle mě nejlepší volba. Nic levnějšího jsem na trhu nenašel.

          0 0
          • Romík  

            Jinak, co se týče tahání za kliky, tak ač je to jednočep neprojevuje se!! Alespoň při mém nastavení tlumiče. Projevuje se blokování tlumiče při prudším brždění – lze odstranit – kup si Specialized FSR :-)

            0 0
          • enjoy  

            dekuju za odpoved.mam zkusenosti jenom s meridou nighthawkem a to je houpacka jak ma byt,alespon podle me.jak clovek nasedne,tak se pod nim zhoupne atd. ale stejne jsem si to na ni vzdycky uzil,nevadilo mi to.je to vlastne jak na to tak koukam stejne udelany jako full 2.myslis ze je na tom ten full 3 lip nebo stejne jako ten full 2?

            0 0
        • peetrys  

          Mám ho taky, v šedé matné barvě, chtěj ho bez tlumiče(shit), odpočítají ti asi 300kč a kup si nějaký pořádný.Souhlasím s tím, že za ty prachy je to nejlepší volba.Pokud přifoukneš tlumič, tak se ani vestoje nehoupe příliš. Je to o naladění tlumiče.

          0 0
    • Máca  

      Mám Diamondbacka – čtyřčep 9–12cm vzadu, je to lehčí freeride. Po třech letech odchází kluzný ložiska. Je to trošku houpačka. Největší potíž je při maratonech váha 14 kg. Půjdu do HT a malinko poladím komfort. Podle toho, co mám vybraný, bych se měl vejít max. do 12kg. Na závody bude ještě lehčí – cca 11 kg, asi budu víc zničenej ale rozhodně rychlejší. Jak jsem psal několikrát na starým BF, tu váhu v kopcích zdaleka nekompenzuje úspora sil a vyšší rychlost ve sjezdech. Fully rozhodně nezatracuju, pro zábavu budu zřejmě ten dosavadní rám dál využívat do konce jeho životnosti. Samozřejmě, že existují full-rámy, který splňují požadavky na slušnou funkci a hmotnost, tam se rozdíl 1 max 1,5 kg oproti HT tím pohodlím atd. vykompenzuje a člověk moc neztrácí. Bohužel ale tyto rámy začínají tak na 30 litrech a to si momentálně nemůžu dovolit.

      0 0
      • wroum  

        jestli si myslis ze rozdil 2 kg se nejak vyrazne promitne do rychlosti, tak si myslim ze ne. to jak kolo jede vic ovlivni kvalita komponentu typu osa, naby a plaste (valivy odpor, smes) a geometrie.

        0 0
    • radan  

      Banshee Chaparall s marzocchi Z1 FR150. Předtím Merida XC Mission Elite. K HT bych se už nikdy nevrátil, snad jedině jako doplňkové kolo k houpačce.

      0 0
    • cabbage  

      mam GIANT NRS a sem docela spokojenej, v prudkych vyjezdech moc nepomuze ale aspon se nehoupe, toho tahani za kliky, jak tu nekdo psal sem si nevsim a nejlip pruzi s lehce nizsim tlakem. kdyz uz bych uvazoval o HT tak jedine 29" na orientaky

      0 0
    • jeniik  

      Benest Freelander 115 – uz je to vlastne veteran (mam ho od roku 99?) ale porad funguje jak vztekly. Je to klasicky plovouci stred s malou vzdalenosti kloubu od stredu plus prepakovani na tlumici. Je to svym zpusobem neznicitelny, ale tezky bike.

      0 0
    • Man  

      mam GT i-drive 0.0 v XT-cku s hydrami Hope Mini a som uplne vysmiaty. moj stary dobry Mongoose Hilltopper zdedila manzelka a ked ju bike bude bavit, kupim aj jej fulla. i-drive zatial funguje spolahlivo a necitim ani nejaky pokles vykonu, kedze vzdialenost medzi sedlom a klukami je konstantna. najviac sa to pohupuje asi pri slapani zo sedla, ale to sa snazim robit co najmenej.

      0 0
    • slou  

      Mno minuly rok na podzim jsem si udelal radost a koupil Kona KIKAPU. Zatím sem na tom moc nenajezdil, ale je to řekl bych lepší z hlediska rázů od zadního kola. Lehce se to pohupuje což mému stylu jízdy vůbec nevadí ted si tam jeste prdnu woodmana sedlovku O.F. a zjistím jestli to bude v něčem znát. Jo a k HT se vracím bo mi vedle Kikapu odpočívá KULA :)

      0 0
    • Jurij  

      Giant NRS a neměnil bych. Úplná spokojenost.

      0 0
    • rich  

      Specialized STJ FSR Disc 2002 a neni to houpacka :-)

      0 0
    • Flier  

      RB Speedster se vzduch-olej tlumičem X-Fusion. Při jízdě v sedle se při mém naladění odhadem 5%, což je 5 mm na ose, houpe. Je tedy třeba víc šlapat, ale já málokdy na biku někam spěchám :) Jinak zatím spokojenost.

      0 0
    • mAk  

      GF Cake3 DLX mám ho asi měsíc a přes počáteční problém kdy mi vypadlo jedno vlepený ložisko hlavního čepu a zadní stavba dostala vaklík, tak po opravě sem opět spokojenej drtič terénu. K tomu mám HT Duratec C9 na závody páč na MTBO by těch Geryho 120 bylo asi fakt moc. Jen si teď při přesednutí na pevňáka přídu jak když neumim jezdit na kole, děsně mě to rozmazlilo, širší řidítka a hlavně ta prostupnost terénem. Tak nijak HT nezatracuju, ale full je full.

      0 0
      • Romík  

        A jak se to kolo chová? Ve Velu se z něj málem udělali, co se týče komfortu a záběru. Fakt by mě zajímalo, jaké je poježdění na 12cm a hlavně funkce Swingera!! Zkus se trochu rozepsat :-)

        0 0
    • Rony  

      Scott Nitrous 20

      0 0
    • kovar  

      Merida Trans Mission 120mm vzadu pruzina+vzduch prepakovany jednocep LRS, vpredu 120mm MArcoki pruzina+vzduch + ETA . Aktivni po brzdou i v zaberu. K HT uz nemam zadny duvod se vracet. Tento full jede mnohem lip do kopce a samosebou i z kopce a brzdi se s nim take mnohem lip, tak nejak vsechno jde lip a je to vetsi pohoda a zabava.

      0 0
    • Pekáček  

      Já mám MAX 1, fulla na planžetách co dělá stejná no name fabrika jako ten pro PELLSe. Akorát PELLS ho má krapet předraženej. Spodní vidli mám karbon. planžetu, prý vyztuženou ocelí. Chycená je na šroubech u středu a u patek. Místo ramínka u tlumiče je titanová planžeta. Tlumič mám DNM olej/vzduch s regulací, já vím, žádnej zázrak. Zdvihy nemá tak velký jako kloubovej full, ale zas ne tak malý jako softajl. Dejme tomu že chodí cca 5–6cm, ale oproti pevňáku je to docela dost znát! Pevňáka mám zimáka a pozoruju že na fullu zakrňuju, odvykám si zvedat zadek :o)

      0 0
      • Dumbo  

        ja mam checker pig cpxs9000 a zadna stavba je pravdepodobne checker pig shadov je to hlinik a karbon tlmic RST22 olej spruzina pri slapani sa nehupe a je uplne super :-)

        0 0
    • TinkTink  

      Tak o5 i ja…Merida XC Mission 2003 model…po­hoda…jsem s tim velmi spokojeny…

      0 0
      • Pá-dlista1  

        …samozrejme vcetne tlumice…vyhovuje mi, kdyz to nefunguje a musim se v tom hrabat… sem takovej suntourista…jo tu sem vozil taky… byla by k tomuhle tlumici vyrovnanym partnerem… :))))

        0 0
        • lubos  

          noooo, nahodou, LRS tlumic je citlivej, tlumi a pruzi. ;)

          0 0
          • jakub  

            jo a taky se pekne sere

            0 0
            • lubos  

              Koupim ten tvuj. Dam ti 200ste :)

              0 0
            • TinkTink  

              Nooo…hele…diky jedny koncovce pruziny jsem dokazal otevrit tlumic (diky za radu Kovari..) a na dnesni zavody v DH si tam dolil olej (diky za pomoc Hanzovi) :))))

              0 0
              • kovar  

                dnes svůj tlumič nesu na reklamaci – je zavzdušněný. Nebudu ho zatím sám rozebírat, jelikož je v záruce. Jízda s ním při nastaveném tlumení je srovnatelná s jízdou na HT – kope. A když deaktivuju tlumení, tak to pěkně žehlí a nekope, ale potřeboval bych kinedryl a SPD aj na prdel – by mě to nekatapultovalo z kola. Dalši věc – negativka si bude nasávat olej skrz blbé těsnění z tlumici komory i tehdy, pokud neni negativka vypuštěna( i když trochu méně) – nebo? olejová náplň má přibližně ten samý tlak, jako vzduch ve vzduchové komoře (díky díře v pístnici a plovoucímu písti v ní).

                0 0
    • leštič  

      Canyon jednočep, měl jsem ht bez vidlice i s vidlici a už bych se k tomu nevrátil. Při šlapání se lehce pohupuje ale opravdu minimálně (asi díky vzduchovému tlumiči). Super vy výjezdu a ještě lepší ve sjezdu např. Lysá hora kudy chci…

      0 0
    • keksik  

      mate niekto prakticke skusenosti s kellys beast ramom? su nejake rozdiely medzi verziami _03 a _04 okrem tlmica?

      0 0
    • filipes  

      Stumpjumper FSR, model 2000. 4 cep, Fox Float. Zadni stavba je i po 5ti letech s minimalni udrzbou OK, kluzna pouzdra maj mozna dost – kdo jste je uz shanel? Vahu jsem stah na 12kg, z puvodnich cca 14 fest rozdil. Nevim o fullu, kterej by aktivne chodil a nebyl houpacka – s cim sem se setkal tak, je to o tom kolik se do tlumice napere vzduchu – bud to zehli a houpe, nebo to houpe malo ale taky to malo chodi. Houpani mi vadi, kdyz chci jet rychle do kopce po asfaltu/peknu ceste – uvazuju o lock-outu nebo rovnou necem novym – Epicu nebo nejaky zazracny stavbe. Pouzivate lock-out? HT nechci.

      0 0
      • lubos  

        Hmm, mne to zehli v ramci sveho zdvihu a stejne to houpacka neni. Ale myslim, ze to neni ani tak o zadni stavbe.

        0 0
    • Sethi  

      Norco Fluid 3– 15kg a kdyz ted sednu na kamosuv HT tak je to sakra znat. Je to tezsi, ale zase pohodlny a to mi vyhovuje. Howg

      0 0
      • pitelboy  

        Ja mam ted chvilu ram MONGOOSE TRIOMPHE s FOX FLOAT R tlemič. Je to hot links systém. Je to hodně přepákovaný. Je to 5-cep. Chodí to 90mm. K HT uz se pravdepodobne nikdy nevratim…

        0 0
      • moody  

        Buď zdráv kolego, Fluidík je prostě perfektní !!!

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.