Pro fullisty: Jak dlouho vám drží zadní stavba?

29 nepřečtených
  • MartinXC

    Před časem běžela diskuse, kdo jezdí jakýho fulla. Pak tu byla další diskuse o uložení zadní stavby. Jako starší člověk :-) už nějaký čas šilhám po fullovi na náročnější maratonské (all mountain) ježdění, a přitom bych rád bika, co vydrží víc než jednu sezónu. U solidních XC HT je životnost kolem 50–60.000km. U fulla mi připadá, že nejslabší článek je životnost zadní stavby. Můžete prosím vyjádřit:

    • jakého fulla máte
    • kolik na něm máte ujeto (km)
    • jak odhadujete životnost zadní stavby (km)

    Díky za odpovědi!

    0 0
    • kovar  

      Kdyz jsem kupoval TransMissiona, tak jsem holt mel na pameti, ze to neni zadny ocelovy HT, a ze jeho zivotnost bude nejvyse dve, tri sezony a pak bude nasledovat jiny full. JA bych tohle neresil, az odejde do vecnych lovist, tak ho vystrida jiny. Hlinik a jeste k tomu celoodpruzeny si nezaslouzi obdiv nebo tvorbu silneho citoveho pouta a nebudu ho v zadnem pripade setrit :-)

      0 0
      • Stax  

        aky mas transmission a ako si s nim spokojny?

        0 0
        • kovar  

          Elite ram s tlumicem Gernam A, osazeni dle vlastni chuti – XT bizuterie, MArcoki 120mm, zadni brzda hydr. deore 525, ale zatim nic nevim, nebot jeste jsem s nim nevyjel, uz 14 dni cekam jak na smilovani na razeni, pak teprv vyjedu a dam vedet

          0 0
      • Gatier  

        S tym hlinikom si to krasne povedal! Ale co KLEIN?

        0 0
        • MartinXC  

          Dobré upřesnění, i tenhle rám mě zajímá z pohledu životnosti, hlavně kolik toho snese ten monolink a jeho čepy, když nasbírá na vyjížďce pár šutráků na domek…

          0 0
      • K2  

        ???? Ke sve K2 citový vztah chovám: Ona věří mi, že ji neomotám kolem stromu a já duvěřuju jí, že mě nepošle k zemi na kamenité cestě – jinými slovy máme k sobě vztah založený na důvěře:) Každopádně vím, že kdyby mě opustila, tak druhou takovou těžko seženu:) Osobně si myslím, že odpružený hliník má delší životnost než neodpružený Alobalový ultralight. Co se týká životnosti, tak si říkám, dokud nás smrt nerozdělí:))))

        0 0
        • lubos  

          … neodpružený Alobalový ultralight … hehe, pekne napsany :-)) Moji Meridu prezdivaji ti, co jezdi Author, ze k plechovce od Coca-coly nemaji valnou duveru :-)))

          0 0
          • enjoy  

            tak ja jim dam zatukat na spodni ramovou trubku myho authora:-)

            0 0
            • lubos  

              No, dotycny ma tusim Traction .. ten neni plechovka :)

              0 0
              • enjoy  

                tak to se ma:-) nekdy bych si chtel zkusit kilovej hardtail ram:-)

                0 0
              • RUMcajs  

                To je fakt, není z nejlehčích, ale ty skoky z 1m zídky na asfalt a DH tra? v Krupce u teplic zvládá na výbornou. Možná je to tím, že mám 65Kg :-)))

                0 0
    • K2  

      Rozumně navrhnutá konstrukce, jde vždycky nějak opravit, nechat si vyrobit nová pozdra a pod. Samozřejmě, čím více kluzných čepů, tím více starostí.

      0 0
    • blue  

      zacinam treti sezonu na GF Sugarovi +, se zadni stavbou nemam problemy, myslim, ze cely kolo nijak zvlast nesetrim, obcas s nim i nekde skocim (pro rejpaly – ano, je pravda, ze to nejsou petimetrovy dropy :-)), uz bylo se mnou i dvakrat v Alpach, kde dostalo radne zabrat :-)…

      kolik mam nejto, to ti ale nepovim, nemerim…

      zivotnost odhaduju tak na dalsich… no dokud to nepraskne, nebo me nezlaka neco jinyho :-)

      0 0
      • morgoth1  

        uz jsem to tu psal, ale neda mi to a zopakuju to. V unoru 2003 jsem si kupil sugra4+. Je fakt ze jsem docela pouzival – nekolik marathonu a dva zavody mtbo, celkem neco pres 5000km(z 85%teren). Jizdni vlastnosti super, ale pred vanocemi mi prasknula zadni stavba. Uspesne jsem reklamoval u Brettona a po necelym mesici jsem dostal SugarRace s karbonovou zadni stavbou. Ted jsem zvedavej jestli to vydrzi vic :-)

        0 0
    • fousac  

      taky se pridam… merida big air 01, jete jednu sezonu cca 6500km, zatim zadna zmena… jezdim, no ja tomu rikam cross country, tzn. pole lesy louky, rozhodne to nesetrim, dropicky tak do metru…
      predpokladam, ze vydrzi na furt (coz se asi nestane :( ), ale urcite vydrzi dyl nez „predni stavba“… :))) jo pro orientaci, vazim tesne pod metrak…

      0 0
      • sharkcom  

        Mám MONGOOSE WING , Vše na prům. ložiskách. Vaklu se neobávám.

        0 0
    • MartinXC  

      No, jak tak koukam na reakce, tak přes 10.000km vás zatím moc není, ale zato bohatí kluci, kteří si z rozbitého rámu nedělají hlavu (nikomu to nepřeju). Možná je na takový dotaz brzo, tak za 2 roky bude víc zkušeností. Mimochodem, vy kdo znáte cestu z Lysé hory/Beskydy po červené dolů, vidíte to ještě jako tra? pro maratonského fulla nebo na něco težšího ?

      0 0
      •  

        Na svojem fulu už sem přes 10 000 km nakroutil. Mam jednočepa, tlumič RS SID. Zadní stavba je na průmyslovejch ložiscích. Doposud to nemá žádnou vůli a nemám s tim problémy. Spíš vím o problémech u kámošů, co maj třeba 4 čepy. Tam je důležitý, jestli je stavba taky na ložiscích nebo jen na silonech. Myslim si, že 4 čepová stavba je asi tvrdší, ale asi i míň vydrží díky více místům, kde se to může povolovat, kroutit atd.

        0 0
        • MartinXC  

          První vlaštovka…díky, dělám první čárku ve prospěch fullů v kolonce životnost :-)

          0 0
      • jeniik  

        Po cervene dolu na Ostravici? To je pohodka, tam se stejne neda jet moc rychle a navic to konci asfaltem. Nejtezsi trasa je asi po zlute. Nejrychlejsi zase kolem Ivanceny do Malenovic, tam se to da hustit hodne. Ja bych se toho nejak moc nebal, hlavne to proste nesmis bezhlave pustit do tech sutru, kdyz vis, ze to nema poctivych 17 kilo ;-)

        0 0
        • MartinXC  

          Myslel jsem červenou na druhou stranu, tj. od hospody kolmo na silnici dolů, v jednom místě pokračuje červená po silnici, ale ve směru je kamenitá cesta až na Zimný a pak dolů lesem a několikrát přes silnici až na Nové dvory. Tu druhou červenou na Ostravici nejezdím, motá se tam moc pěšáků (ale je to obdobné).

          0 0
          • jeniik  

            Ta sjezdovka u asfaltky je v pohode, akorat dole je hfo sutru, tam to chce poradny kolo, jinak si to clovek neuzije. Ne, ze by to neslo projet, ale neni to zabavne. A taky to chce poradny brzdy, pac ono se to nezda, ale dole to ubrzdit je docela problem (na asfaltce co vede kolem jsem jednou jel na pevnym kole s kantikama 81kph a nerad bych to opakoval ;-))

            Na maratovskeho fulla doporucuju po modre kolem Ivanceny zlehka a jednoduse dolu. Nebo tu zlutou, ale tam te budou limitovat nizky riditka a obecne debilni (co se sjezdu tyce) posez na xc kole…

            0 0
      • blue  

        ty bohaty kluky bych si vyprosil :-))) me treba to stalo rok a pul odrikani si spousty jinejch veci :-)

        0 0
    • visby  

      poznam cloveka co jazdil GF sugar 1 asi 2.5 roka, potom pukol ram pri hlavno cape…

      ked sme rozobrali bike tak sme zistili, ze pukla aj zadna stavba na tom istom mieste kde to puklo este dalsiemu clovekovi…

      podotykam, ze obidvaja jazdia maratony a ziadne drsnosti… ten prvy najazdi asi 7000km za rok…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.