• meikyq

    ZDRAVIM BIKERY!

    Mám kamaráda, který váží zmíněných 125kg a asi 208cm. Jezdí na treku a chtěl by zkusit i nějákej terén.. Myslíte že s jeho váhou je to realný? Jako na nějákým kole v rozumný cenový kategorii… Třeba do 25tis…Asi by měl zhubnout aspon pod 120 což?

    0 0
    • drtyc  

      no je potreba myslet na to, ze to nebrzdi a kdyz to nahodou zabrzdi na miste o nejaky koren, tak tim korenem to musi ruce a nohy protlacit…

      0 0
      • meikyq  

        jestli tím myslíš jako jestli má sílu na to aby dokázal se svou váhou pracovat jako třeba absorbovat rukama enetgii při nárazech a kopancích od brzd tak to snad jo .. u něj je dost váhy právě ve svalech. Spíš se bojim aby třeba při nějákým skoku nebo kopanci nezbořil výplet bo tak něco…

        0 0
        • drtyc  

          spis jde o to aby mel tu silu, kdyz pumpuje, aby mel kontrolu rukama a nekde se mu to zavesi nebo pri brzdeni z niceho nic chytne na prechodu povrchu lip, tak by mel tech svojich 125kg dokazat oprit o riditka a protlacit z diry ven a nejit az na riditka a tahat to pod sebe nohama a pak zustat viset vpredu…

          0 0
          • meikyq  

            jasný … tak to snad zvládne… jen aby si koupil bika aby se to vyzkoušel.. svýho mu radši nepůjčim :-)

            0 0
            • drtyc  

              no zas tak jasny… kdyz zrovna pumpnes rukama riditka k hrudniku vidle je sltacena jeste pred najetim na prekazku a jedes z kopce opatrne kolem 30km/h, a povesi se ti to o sutr nebo koren, tak v tu chvili kolo stoji. vidle je v kompresi a chce se ji do dekomprese, takze by riditka zacaly „couvat“ pod uhlem proti smeru jizdy. kdyz mas limit na riditka tak 10cm od hrudniku, kde to jeste udrzis, tak zrovna v tyhle pozici to neni jen tak udrzet takovy tlaky a protlacit je dal. makne si vsechno sevreni prstu/dlan/pr­edlokti/tricak/del­tovej ramenni/a komplet hrudnik a zada. jo neco prudsiho s napnutejma zaprenejma rukama skoro celou vahou vzadu je to zivacka, ale takovy ty co se nezdaji jsou prave nejosemetnejsi.

              0 0
              • meikyq  

                NO tohle nevim jestli by dal no… ani já bych to asi možná nedal :-) Tak tohle člověk asi nejlíp natrénuje ježděním.

                0 0
        • drtyc  

          skok na lehce pretazenym vypletu 40cm znamena popraskanej rafek u nipli. nevim jak na nepretazenym, ale zrejme to bude minimalne lehoulinka osmice.

          0 0
          • drtyc  

            jo na pevnaku a spatnej doskok na zadni a ne na plocho.

            0 0
            • drtyc  

              naucim se to domyslet nez odkliknu pridej odpoved…

              28" 19mm sirky, plast 44 – nevim jak moc to zachrani 26" vetsi sirky a tak.

              0 0
    • Medunka  

      da se jezdit i se 150 kg viz Tomáš Pouch – Černí koně

      0 0
    • bagr84  

      Jezdil sem i s vyssi hmotnosti na xlet starym ne moc opecovavanym kole za 10 tisic.

       

      Problem zadnej, jen mit rezervu pri brzdeni. Clovek si s touhle hmotnosti stejne moc nedovoli, obratne sem se na kole necitil skoro vubec a je pravda ze s kazdym kilem dolu se to jen zlepsovalo.

         
      0 0
    • meikyq  

      Jasný .. on právě fůrt brblá že nemá na kolo za 80 litrů a levnější ho neunese.. takže vubec – má po výmluvách :-) A koukám že na začátku jsem psal: ZDRAVIM BIKERY! Omlouvám se tedy Medunce o:-) příště se polepším a doplní BIKERKY ;-)

      0 0
    • Martin  

      125 kilo sice nemám, ale v zimě jsem se limitně blížil ke 120. jezdím 29" bika (viz můj profil) a ten moje kila snáší naprosto v klidu. já bych se v ceně do 25k poohlídnul v nabídce authoru, ten má 29" kola za dobrý ceny.

      0 0
    • drtyc  

      jedna DULEZITA informace. jestli ma tech 125 kilo bez bot jen v trenkach a triku a vysranej, tak OCEL!!!!

      je to pro jeho vlastni dobro. budou ti tady nekteri tvrdit neco jako, ze to prece vydrzi, ale na 10 let stary krosovy ocelak se mi dostalo po generalce a upgradech neco malo hlinikovych slitin.

      pri generalce prevodniky, ktery jsou z hliniku. rozpadly se po min jak trech mesicich jim upadla klika a pri tom upadavani se dost nepekne vymackla zatim nastesti bez vaklu.

      dneska jsem zlamal odpruzenou sedlovku z hlinikovych slitni. ne tu tycku, ale cca 5mm tlustou prodlouzenou takovou tu jak tomu rict… tu celist do ktere se vkladaji pera od sedla.

      posledni co zbyva je predni vidle a ta bude bolet, jestli povoli. sloupek je ocel nalisovana v hlinene korunce, vnitrni nohy taky hlina a vnejsi nohy s mostem jsou nastesti magnesium monoblok, takze jestli to upadne taky za cca stejnou dobu od nasazeni na kolo +/- 2 tydny, tak pocitam, ze od pristiho tydne mi hrozi, ze upadne bud sloupek z korunky nebo vnitrni nohy z korunky nebo se rozlitne korunka.

      HLINIKOVY slitiny nebrat a kdyz jo, tak leda podle nejakyho odkazu na tabulky pevnosti slitin, ktery asi pujde najit tady v nedavne historii podle vlakna obsahujici slovo „reynolds“ a navic jeste neco co ma ukrutne velky hmotnosti, protoze ten 5mm hlinik byl jezdenej akorat po brneskych panelkach jak jezdi tramvaje od fildy smerem k ceske a pak po dornychu zvonarka-ct park 5 dni v tydnu po dobu cca 3 mesicu. sedlo ani sedlovka naboreny nebylo. vyplet zadniho kola jo, ale to jsem stal a nesedel.

      0 0
      • drtyc  

        ty panelky jezdim teda 40–45km/h v sede. nad 45 jdu ze sedla a makam, jinak bych to nerozjel, ale zase nechavam za sebou auta.

        0 0
        • drtyc  

          al 6061 t6

          0 0
        • Ricci  

          Dufam,ze tie panelky su dole kopcom teda aspon podla tej rychlosti :-)

          0 0
          • drtyc  

            jj. jedna je po rovince a druha je zkopce. dokopce to beru rozkopanou jednosmerkou, takze tam mam obcas mazanici, nekdy mi tam nasypu cihlovou sut spolu s kamenim obcas jsou tam piskovy rybniky, sem tam trci nad uroven nejakej kanal a hlavne je to poradne zvlneny s kolejema a obcas nejaka past… treba dneska zrovna rano jeste jsem nebyl probranej, tak to tam krizim tu stavbu a meli borci posunuty ty plechy s najezdem a mezi nima dira do ktere bych utopil kolo a mozna i kliku s jednou slapkou… vlitl jsem tak 15 cisel od toho a hned jsem byl vzhuru, kdyz jsem to videl zblizka.

            0 0
            • Ricci  

              No pekne,kazdodenny adrenalin vylepsujuci techniku jazdy :-)

              0 0
              • drtyc  

                no hlavne jsem rad za ty rozkopany cesty, ze je to aspon zmena a obcas i sranda.adrenalinu ani moc neni. akorat v zime, kdyz byla pod tim vsim dole kaluz (zamrzla) a obcas tam krizovaly auta a to jsem to jezdival i dolu, protoze jsem mel celopevnaka.

                pridavam foto praskliny. matka byla z neceho co mohla byt tak 5 nebo 6mm ctverecek tloustky toho samyho co je ta celist. po matce ani pamatka. hadam asi praskla a sroub sem taky nekde vyklepal nebo praskl sroub. 6ka imbus. kdo vi, kde je tomu konec. ten okraj ty celisti v nejnizsim miste je min jak pul milimetru, takze skoro cela vyska toho hliniku tak jak je z boku tam je, kdyz se to vezme podle toho nejvic vykrojenyho mista na to pero a jinac se u kraje zdviha a kopiruje trosku ten vykroj, takze sice je ke kraji tenci, ale ne o moc.

                0 0
        • drtyc  

          ta hlina se sere rychlejc nez sem cekal :)

          sedlovka 14.4.2009 17:00 – 20.5.2009 19:20

          a ty prevodniky 5.3.2009 11:17 – 12.5.2009 17:00

          0 0
      • drtyc  

        houby s voctem a ne ze hledat reynolds, ale uz sem to nasel

        0 0
        • drtyc  

          jinak 6061 t6 nejak "nechapu ":http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?… je to 38 nebo 42 ksi? vite nekdo pro co je to cislo? jestli tech 38 je bez te tepelne t6 upravy? a 42 s tim t6 nebo jak to je?

          0 0
          • meikyq  

            No vzhledem k tomu, že 6061 t6 by měla mít lepší pevnostní vlastnosti než 6061, tak bych řekl že je to tak jak píšeš- 38ksi – 6061 , 42ksi 6061 t6… A pro zajímavost, co Ti tam po tý generálce dali za kliky, že tak rychle odešli?

            0 0
            • drtyc  

              neco podezrele levnyho. servisak hrabnul nekam do krabice a dal mi na vyber ze dvou. lisily se v poctech zubu na velky placce, tak jsem ukazal na tu mensi, ze ji aspon nezohnu tak rychle.

              to sem ale nevedel, ze ohybani prevodniku neni zrovna jedina zavada co me muze potkat…

              FCM 311 jestli tomu paragonu spravne rozumim.

              0 0
              • drtyc  

                „nalisoval“ jsem zpatky 600g kladivem a nekolika hodne hrubym dotazenim… nasadit to normalne neslo.

                0 0
                • meikyq  

                  No pokud vim tak to je takovej základní model od shimana no, ale cekal bych že vydží víc. Jednou jsem měl po výměně klik taky problém- nasadil jsem, dotáhl co to šlo, a po pár km se začala dělat vůle a klika se omačkala. Zjistil jsem že v tom 4 hranu je rízlej závit málo hluboko a jak ten hliník zalezl hloub, tak se to nedalo dotáhnout. Tak jsem zkrátil šroub, ale už to nebylo ono jak byly omačkaný.

                  0 0
          • drtyc  

            ja to stejne nechapu… ale tady je to na porovnani asi napsany lip. jen jsem tam nenasel toho 7020 formaxe. sko­da.

            7005

            crmo

            6061

            a vubec. kliknout na ten seznam slitin a pak si rozkliknout tu co chci. nevim na co koukat ;-) hadam ze to praskani bude „tensile strength“ pripadne ve variante t6, takze polovicni proti oceli.

            no kazdopadne 6061 nebrat. neni ani pruzny, ani pevny. 7005 je aspon pruznejsi nez crmo, ale polovicni pevnost… a proc vlastne u tech hliniku uvadi „fatigue“ unavova pevnost to je jako vylagrovanej ram, kterej jeste neni prasklej (treba bazarovka) se ctvrtinovou pevnosti proti oceli?

            0 0
            • drtyc  

              kazdopadne pokud nekdo u te pruznosti vysvetli proc se jednotky v GPa a ksi tak zjimave lisi neprimou umerou…

              0 0
              • drtyc  

                jo tak u 7005 je asi chyba a modulu pruznosti a ma to byt mozna 72.1 GPa?

                0 0
    • WtS  

      Zdar všem Ja jsem sice 125kg ještě neměl, ale svým stylem života jsem se k této metě rychle blížil. Nejvíce jsem měl 120kg. Letos mne to nějak vzalo jako nadváha, horské kolo a tak. Začal jsem jezdit, když mi zbylo trochu času. Je mi skoro 32let, od doby co je letos pěkně jsem najezdil 880km a celkem 40km autem odvoz ze dvou defektů. U toho prvního jsem já hlupák neměl lepení a u druhého jsem provalil do plášťě 5mm díru a po výměně se na mne skrz tu dírku usmívala duše. Nyní mám 111kg. Jezdím na starém oceláku s pevnou vidlí koupeným v první cenově dostupné firmě na splátky (myslím Triangl nebo tak nějak) kolo je leader fox výbava sram 3.0 no radši víc nic nepíšu, už tak se popadáte smíchy za břicha. O co bych od vás rád požádal? O radu. Chci letos investovat zhruba 25000.- do kola s odpruženou přední vidlí a nějakou „slušnou“ výbavou. Jde mi hlavně o to aby mne v pohodě uneslo a abych mohl i do nějakých slabších sjezdů a grap, (pozn. nechci se zabít). Vím že cena není nic moc je to opravdu zhruba, ale mám v merku 4 výrobky kol různých značek. http://www.merida-bike.cz/…-xc-800-d-09 http://www.trek-bikes.cz/…l/hookooekoo http://www.superior.cz/…fi/bike.html?… http://www.trekbikes.com/…eries/6700e/

      Jestli má někdo z vahou okolo té mojí zkušenosti,byl bych vděčný za radu. Jde mi o váhové limity jednotlivých komponent, tedy jestli na výše uvedených kolech jsou komponenty či části, které se s mou vahou přinejmenším nemají rádi, prosím upozorněte mne na ně. Klidně bych uvítal i jiné návrhy na kolo.

      S úctou dík všem odpovědím co pomohou i ostatním co měli chuť číst

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Bafoon  

      na tu výšku váhu bych radil nějakou 29" třeba authora (traction 29, instinct 29) nebo supa (team, 929,829)  pells, felt, … ninera, durateca :o) prostě na co by dosáhl penězma

      125kg nemůže být překážkou pro jízdu v terénu – nebude to mít snadny ale když na to půjde rozumně tak proč ne

      0 0
      • Martin  

        supa 829 né – dart na něm osazenej by pod takovou váhou děsně trpěl. na 120 kilo rozhodně vidlu s 32mm nohama

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Bafoon  

          mno jo, zas to ranní vstávání :-) jasně – darta néééé

          0 0
          • drtyc  

            jak je to s tema prumerama trubek? mel jsem za to, ze cim uzsi, tim odolnejsi proti ohnuti a tim min to „pruzi“, ale zase to vic rovnou praska?

            ze vetsi prumer se lip ohyba, protoze je tam mensi zkoseni, takze pokud se ten tlak dobre zkoncentruje, tak se do vetsi trubky i snaz vmackne hraa.

            zase mensi prumer ma min materialu a prostoru na to, aby se na nej ten tlak rozlozil, takze pri stejnym pouziti bude vic namahanej, takze sice se neohne tak moc a nepropruzi, ale rovnou pukne?

            nebo je ta uvaha uplne zcestna?

            0 0
            • DaSnail  

              je

              0 0
            • drtyc  

              hraa – hrana

              a to pruzeni jako materialovy pruzeni v rovine kolme na chod vidlice. ne samotna funkce vidlice…

              0 0
            • Martin  

              fyzikálně to okecat neumím, ale…

              jel jsem na biku s 29" dartem, 29" torou, 29" rebou a 29" RST M-29, všechny na kotoučích při brždění se nejvíc „ohýbala“ vidlice Dart, potom Tora na 100mm a nejtužší se mi zdály M29 a Reba na 80mm

              crossovou vidlu NEX 4050, na které jsem začínal, jsem proklínal děsným způsobem, ta se kroutila i pod véčkama

              0 0
    • Scully  

      Vím že mě tu asi všichni ukamenujou, ale podle mě i váhu kolem 120kg dnes v pohodě přenese jakejkoliv HT rám. Azijci fakt vařit hliník uměj, takže není se čeho bát. Horší je to s ostatnímy komponenty, hlavně vidlice, kola…

      Kamarád asi 110kg, zrovna vybýrá podobný kolo, a s klidem jsem mu doporučil maxbike Ardeen + 6000 Reba + 1750 komponenty RITCHEY PRO výjde podle ceníku na 25,5tis. Což myslím že je supr, protože ta vidlice je daleko důležitější než nálepka na rámu.

      0 0
      • DaSnail  

        keď 120kg jazdca v pohode unesie akýkoľvek HT rám, tak potom sú tie rámy pre 65kg závodníka strašne predimenzované.

        0 0
        • meikyq  

          Ale 120 kg jezdec si samo nemůže dovolit to co předváděj 65kg jezdci na závodech…

          0 0
        • DaSnail  

          Napr. v návode na použitie Author píše:

          Maximálna celková hmotnosť (bicykel + jazdec + batožina) by nemala prekročiť 100 kg.

           
          0 0
          • meikyq  

            Nemám návod po ruce, tak si nejsem jistej, jestli je to celková váha nebo váha jezdce, ale vim ,že u Meridy v třídě MTB je ta mez 120kg..

            0 0
          • hribik A1  

            to je nejake chrtie, sak to by bolo aj pre mna nanic. vzhladom na pouzivanie aj ako nakladne vozidlo na tej svojej hajtre aj napriek nevelkej hmotnosti motorizacie+sofera, dosahujem celkovu hmotnost aj 110 kg. to by sa ten authoracky cinsky schmejd asi po nakladke rozlomil :-D

            0 0
    • marapara  

      Myslím, že by to neměl být problém. Ale vzhledem k jeho výšce bych se poohlédl asi po 29" biku. Ideální by bylo nějaké kila shodit.

      0 0
      • Martin  

        shodit? :-) to se dobře říká, ale blbě dělá :-D (já jsem toho jasným příkladem, sice pořád někde lítám, ale musím dělat nějakou dietní chybu, protože nehubnu)

        s 29" lze jenom souhlasit

        0 0
        • marapara  

          nj :)

          0 0
        • Janes  

          Líp bych to nenapsal.

          0 0
          • drtyc  

            no 93 uz jsem mel… to me zacinaji lizt z kuze kosti. pod 90 zacinam byt jak z koncentraku propadly rysy a hlavne vsechny pady, kde se panev dotkne zeme driv nez nohy desne boli a otresy az do hlavy… dekuji nechci.

            0 0
            • marapara  

              Kua, já mám nějakých 73–74 kg a kost a kůže nejsem :)

              0 0
              • drtyc  

                on ten tuk taky neni rovnomerne v celym tele a ubyva taky nerovnomerne a nekde holt zustava i kdyz jinde uz ty kosti lezou, kdyz mas dost materialu se kterym zacinas.

                0 0
                • drtyc  

                  no tak jsem nasel starej trening… 3×18… 530 leg press, 280 bench. no byl sem krapet hovado no. co. uz jsem s tim za pomoci lenosti a nic nedelani a dostatku casu radne zatocil, ale to je pak 100kg celkem normalni vaha na dvou metrech.

                  0 0
    • drtyc  

      kdyz uz je to tu… kterej vyrobce dela seriove ocelovy celopera?

      predstavoval bych si idealne vzadu aspon 150mm zdvih a 26" kola, ale pokud nebude moc na vyber, tak nepohrdnu ani 29" a 100mm

      0 0
      • DaSnail  

        František Mrázek

        0 0
        • 9700  

          195cm/95kg...­...jezdím superior 929 a můžu jen doporučit. Už teď je jasné, že i mé další kolo bude opět 29er.

          0 0
        • drtyc  

          3kg ram? to je nejaky anorektik nebo XS velikost?

          0 0
          • drtyc  

            kdyz vidim katalogovky… mrazek hlina 7020. krutor hlina 2030 a k tomu karbony, tak me to nejak nemotivuje vubec napsat email a byt za vtiravyho zakaznika. takze pokus cislo dva. ma nekdo katalogovou/se­riovku z 4130 pripadne podobne podle toho kolik si za to rekne mozna i nerezi?

            0 0
    • Hejdik  

      Pro tento účel mě tak napadá tohle nějaký endurko v tomhle smyslu.

      0 0
    • h  

      stačí zajít s prachama do obchodu a za 25 zas přemrštěný výběr nebude a kola budou si podobná. a že jestli má kamoš zhubnout? to už bych nechal na každém zvlášt

      0 0
    • jaroh  

      Nechce sa mi to celé čítať, lebo som aj začal, ale čo všetko múdre som sa dozvedel o tom, ako sa to nedá, ma až prekvapuje… :-) Takže:

      Mám 125 kilo + 3–5 kilo bežne v batohu. Mám Specialized Rockhopper 2007 (teda už zo zliatiny M4), rám 23', kolesá 26' (vtedy ešte 29' nerobili), pôvodné brzdy Avid Juicy 3 a pôvodnú vidlu Tora 302 (pružina, najsilnejšia čierna). Jediné, čo mi na bicykli rýchlo odišlo, bol zadný výplet, bol 1.8, tak som to dal celé prepliesť na 2.0 a odvtedy v pohode. Potom som ešte pri nešťastnom zabehnutí do kolaje (v minimálnej rýchlosti) zlikvidoval predný ráf, tak som to kúpil nové a pre istotu tiež s výpletom 2.0. Mám na biku najazdených okolo 6.000 km, brzdové doštičky som menil myslím dvakrát. Inak nič, všetko je pôvodné (samozrejme, bežná spotreba pneumatík, reťazí a pod. ). Pri 5.000 km bol bike na podrobnej prehliadke v kvalitnom servise, rám nenesie žiadne viditeľné znaky deformácie či poškodenia.

      Jazdím MTB v horách stredného Slovenska, púšťam si to dole kopcami (obyčajne bývam dole medzi prvými :-), behám hore dole, vôbec bicykel ani seba nešetrím (samozrejme všetko vzhľadom k môjmu veku nad 40 r.), ročne okolo 2.500–3.000 km.

      Asi jediné, čo sa chystám zmeniť, je tá vidla, ale až keď mi táto odíde do večných lovíšť. Vidla je trošku mäkkšia, ako by som chcel, ale nevadí mi to, lebo v stúpaní ju zamykám a dá sa s tým žiť a jazdiť.

      Takže hlboké filozické znalecké príspevky typu „nebude to brzdiť“, „hliník to nevydrží“ a podobne, beriem s nadhľadom a úsmevom…

      Inak, pôvodne som chcel CrMo rám, ale vtedajší dovozca Marinu na Slovensku bol tak neschopný, že ma to prestalo baviť (bolo to v 2007, dúfam, že už to dováža niekto iný).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.