tunning suntour od Milana - zkusenosti?

197 nepřečtených
  • RapMan

    Ahoj, rad bych se zeptal tech, kteri si nechali delat tunning vidlice Suntour typy XC-PRO od Milana z Kladna, jak jsou spokojeni po delsi dobe pouzivani, jestli se to vyplati a jestli to nema pouze kratkodoby casovy efekt. Tesim se na smysluplne odpovedi.

    0 0
    • zirecek  

      Kauza „milan“ tu vyvolala pekelné diskuze a osočování, :-). Někdo si nechal u něj vidlu vytunnit. Zkus pohledat v příspěvkách. Já si vyladil Suntoura sám a jsem spokojený. Myslím, že Suntour stojí za to, abys vyzkoušel z něj udělat plnohodnotnou­ vidlu.

      0 0
    • wroum  

      mam od milana udelanou XC pro ns 130 mm. uprava za 1000 kc, udelano za dva dny. nastaveno dle pozadavku. od te doby vidlice funguje super a prach nebo voda nemaj na funkci znatelny vliv. staci otirat vnitrni nohy (po jizde, nikoliv behem ni). stoji to za to. maximalni spokojenost.

      0 0
      • RapMan  

        Dik za odpoved, ja vim ze kdo si to u Milana nechal upravit, byl spokojenej, ostatni ho praskaj za to ze suntour je shit (netvrdim ze neni :) Ja si taky vidlu u nej necham upravit (XC-PRO-D-RL model 2004), slo mi o to zjistit jestli se ta vidla po nekolika mesicich nevrati tam kde byla a provedena uprava temer k nicemu neni.

        0 0
        • Pekáček  

          To se neboj, Milan ví co dělá.

          0 0
          • jakub  

            taky dost vazuju o tom ze mu ji dam k postelovani, jenze se k nemu nemuzu porad nak dostat

            0 0
    • KOMOÒ  

      Ano vyplatí,mám skušenost už s dvěma vidlema,účenek trvalý a servis výtečný!Jednání příjemné.

      0 0
      • MlokCZ  

        To on už taky ví, když už ji má dávnou taky od Milana upravenou.

        0 0
        • KOMOÒ  

          Sem si to myslel,ale třeba si to eště někdo něgdy přečte a je to hodnonocení za kterým si stojím :-)

          0 0
    • kolda  

      mel jsem moznost vyzkouset 2 XC PRO, jednu i pred upravou.

      chod je fakt dobrej, citlivej, s puvodnim stavem se to neda srovnat.

      akorat mam pocit, ze se dost zvetsi vule v pouzdrech…

      0 0
    • berluskoni  

      mohl by mi tady, nebo na mail, někdo dát přímý kontakt na toho tolik chváleného tuningáře vidlic? díky

      0 0
    • dancing dog  

      Taky o tom uvažuju/ Epicon/, teda jsem skoro rozhodnutej,jediný co mi brání,jsou právě peníze,kt. právě ted momentálně všechny vrážím do bytu. Mam solidní R7, ultravýhodná koupě,ale není to fakt asi vidle pro někoho, kdo má ± metrák,ikdyž jezdí většinou „klidně“.

      Teda se trochu bojim,že budu muset vidli nasazovat a vyndavat,kůli posílání na servis…ne že bych to nikdy nedělal, ale 1–2 ročně , to si budu muset zvyknout,nechávám to teď už na servismenech

      0 0
      • Vilík  

        Mám Suntoura Axon RLD 2007…výhodná koupě po sundání kamarádem z kola…prej hnus vidle,že je Marathonka lepší!!!Mám 90kg a jinou vidli s nohama 32mm neseženeš,leda by jsi koupil Foxe nebo právě Epicona nebo Axona.Upraveno u Milana a maximální spokojenost.Jen občas trošku Milanovo nepříjemné vystupování..­....někdy to docela mrzí když chceš poradit a přide Ti něco jiného místo rady.

        0 0
        • Vilém  

          32mm nohy dela jen Fox a suntour?to koukam, ze jsou tak na spici:)

          0 0
          • Vilík  

            Pokud chceš lehkou vidlici tak Fox a Axon…Rock Shox taky má nohy 32mm(Reba,Recon,To­ra,Revelation) ale neviděl jsem vidlici lehčí 2kg.....

            0 0
            • Vilém  

              aha.Tak se podivej treba tady weightweenies­.starbike.com/lis­tings/componen­ts.php?type=sus­pensionforks kolik vazi takova Reba a pak az neco vypoustej:)Jedina pres 2 kila z tebou jmenovanych bude Tora.

              0 0
              • Vilém  

                Nebo staci projit sekci hmotnosti zde na B-F.

                0 0
                • Vilík  

                  Tak promiň!Už mlčim a radši tu už nic nebudu psát!Nesedím u počítače celej den abych študoval hmotnosti.Chci se tu něco dozvědět normálním způsobem a kdyžtak poradit v rámci svejch znalostí.Jenže když tu vidim jak tu hned každej začne do druhýho rejt.............a zrovna Tebe jsem se chtěl zeptat na pár věcí.....

                  0 0
                  • Lišák  

                    Nepřipadne mi, že by do tebe Vilém nějak ryl. Upozornil tě na omyly, které jsi tady prezentoval a ostatní, méně znalí uživatelé by tvé info mohli brát jako fakt. To by, myslím, nebylo správné. Nebo jo?

                    0 0
                    • Vilík  

                      Svůj omyl jsem už taky zjistil ale už bylo pozdě protože příspěvek byl napsán.Samozřejmě že RS dělá vidle dost lehký. „32mm nohy dela jen Fox a suntour?to koukam, ze jsou tak na spici:)“.....to je Vilémovo první příspěvek....... „aha.Tak se podivej treba tady weightweenies­.starbike.com/lis­tings/componen­ts.php?type=sus­pensionforks kolik vazi takova Reba a pak az neco vypoustej:)Jedina pres 2 kila z tebou jmenovanych bude Tora.“.....to je jeho druhej příspěvek....­....stačilo napsat ať se mrknu tam a tam…už tu radši nebudu nic „vypouštět“........

                      0 0
                      • Lišák  

                        Nebuď takovej netýkavka. Ber to trošku s nadhledem. :-)

                        0 0
                        • Vilík  

                          V poho Lišáku!Ono jedno rejpnutí není nic proti tomu hajzlovi co se ve mě už čtvrtý rok drží a nechce se pustit!!!!!!

                          0 0
                          • Lišák  

                            ?

                            0 0
                            • Vilík  

                              Radši bez komentáře!Ale z kola mě to nedostalo!!!!Dneska jsem mu taky zatopil!!!

                              0 0
                              • dancing dog  

                                Máš rakovinu?

                                0 0
                                • Vilík  

                                  Diagnoza – karcinoid thymu.A díky kolu jsem zatím všechno zvládal.

                                  0 0
                                  • dancing dog  

                                    To vyndali nebo ne? promiň, nechci bejt indiskrétní,ale zajímá mě to. Je to hodně vzácný, co já vim. Nevim teda jak thymus, ale obecně myslim carcinoidy , no jsou horší dg. Prej jsou úmorně trvanlivý, ale člověka /při léčbě ?/ nezabijou,aspo¡n ne hned. Upřímně v tomto ohledu přeju vše nej!!!!a někdy třeba u Přísečnice nebo na měděnci nashle,poznáš mě snadno- vepřík nebo polovepřík/jak kdy/ na modrym Cubu.. :-)

                                    0 0
                                    • Vilík  

                                      Jdi mi někam!Tak sjeď do Jirkova,dáme výšlap a pak pivko někde v hospůdce!!!!!!!!!!­!!!

                                      0 0
                                    • Vilík  

                                      Promiň ale je to debata o zkušenostech s Milanovým tuningem vidlic.Tohle téma spíš budu diskutovat na mých soukromým mailu.Máš ho u mýho profilu tak písni.

                                      0 0
                  • Vilém  

                    Promin jestli se te to nejak dotklo.Chtel jsem to jen uvest na pravou miru.Jista davka ironie tam byla,ale urcite jsem to nemyslel nejak spatne.

                    0 0
                    • dancing dog  

                      Snad se ho taky nedotknu. Doufám, že napíše ma mou otázku NE!

                      0 0
                    • Vilík  

                      Jak jsem už psal Lišákovi – v poho Vildo!Myslíš že by jsem Ti mohl napsat na mail o pár rad?

                      0 0
                      • Vilém  

                        Klidne napis,pokud budu schopen odpovedet,tak to milerad udelam.

                        0 0
    • mm  

      Mam upravenou XC Pro a jeste Duro E. S obema spokojenost co se chodu tyce. Staci bezna udrzba. Predtim jsem si jeste nechal upravit MX Comp a Z5 Air. po uprave ty vidlice ale kvalit XC Pro nedosahovaly, viz. zname grafy.

      0 0
      • KubaBajk  

        takže MX Comp nemá smysl tunit?

        0 0
        • Sidney  

          chod se taky zlepší (MX COMP 06)…ale s citlivou vidlici se to srovnat nedá

          0 0
        • mm  

          u me MX Comp 2004 to tuneni (1000Kc vc. posty) za ty prachy rozhodne stalo. vidlici sem i nasledne mohl prodat o dost draz

          0 0
        • RADO77  

          Moji MX Comp 06 jsem si nechal vytunit cca před měsícem – 800 Kč – byl jsem tam osobně. Tuning proveden do druhého dne. Netušil jsem co může vidle umět. (před tím jsem jezdil Axela a pak cca půl roku netuněnou MX Comp).

          Ten tuning MX Comp se určitě vyplatí!

          0 0
        • MlokCZ  

          Jak píšou ostatní, pokud tu vidlici už máš, tak se rozhodně tuning vyplatí a vidlice se o moc zlepší. Ale nejde s ní dosáhnout tak dobrých výsledků jako s XC Pro, o letošním Epiconu/Axonu ani nemluvě.

          0 0
          • KubaBajk  

            chtěl jsem totiž nechat mého MX Comp přelakovat a to na bílo..tudíž netuším teď to nejvhodnější pořadí, chci nový lak,nový olej a tuning, co mám udělat nejdřív?Rozebrat ji doma sám,nechat ji nalakovat a poté rozloženou poslat Milanovi,který provede výměnu oleje a tuning?Šlo by to tak?

            0 0
            • MlokCZ  

              Napiš přímo Milanovi a domluv se s ním. To je dotaz na něj.

              0 0
        • Smazaný účet  

          No, záleží co čekáš. Snad nevyzradím nic co by tu Milan už neřekl. Nevím jak u jiných, v mym případě (MX Comp Air 03) si Milan pohrál s nastavenim tlaku a výšky oleje, aby se snížil moment odtržení a narovnala křivka na počátku chodu. Ale Foxku z toho neuděláš. Tření je furt docela silný, s těsněním mi Milan nic nedělal. Pokud bys chtěl citlivku, tuším že Luka si nechávala překopat MX Comp Air na pružinu. Co se mě týče, zjistil jsem, že nastavení od Milana na měkčí počátek kroku mi ani moc nesedí, měl jsem pocit, že mi pak vidlice trochu plave. A že mi vlastně ta původní necitlivost na začátku vyhovuje, takže jsem skončil někde mezi. Ono to asi nejde nastavit přesně na potřeby jezdce, každý to krosí trochu jinak (např. váha přední – zadní kolo se může měnit i dle geometrie biku a posedu). To by člověk musel mít testovací okruh a zkoušet různá nastavení. Každopádně, už jenom ta výměna oleje a vyčištění, kterou Milan provedl, mi za ty prachy stála. Jinde bych za to asi dal víc. :o)

          0 0
          • KubaBajk  

            to chceš říct,že když na svém MX Comp 06 budu ladit tlak a pohraju si s hladinou oleje,tak tyto dvě věci stačí k tomu,že se tlepší její chod? to bych snad zvládl i sám,ne?

            0 0
            • Vilém  

              Jeste asi bude potreba poladit negativni pruziny,coz uz neni tak jednoduchy,pokud jich nemas velkou zasobu

              0 0
              • KubaBajk  

                v MX Comp jsou nějaké negativní pružiny? myslel jsem,že je tam jen vzduchová komora,která se stlačuje a roztahujempřitom její roztahování brzdí olejový útlum..vždyť MX Comp 2006 je jen vzduch – olej,žádné péro v ní není,ne?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  samozřejmě jsou tam negativky, ocelové pružiny.

                  0 0
                • Vilém  

                  I ve vzduchove vidli jsou negativni pruziny.Kdyby tam nebyly,tak by pocatecni citlivost byla velmi mala.Nekde ve fotkach jsou vyfoceny ruzny rozdelany vidlice,tak to tam muzes nastudovat.

                  0 0
                  • KubaBajk  

                    jéžiš,já toho tolik nevím!!! a od toho ste tu přece vy,že jo?:-) dík,mrknu

                    0 0
                    • Vilém  

                      Zadnej ucenej z nebe nespadl:)

                      0 0
                      • KubaBajk  

                        takže pokud tomu rozumím správně,negativní pružiny – jejich síla,předpětí – ovlivňují spolu s mírou nahuštění vzduchové patrony okamžik odtrhu vidlice..je tak? ..a neovlivňují ty negativky zároveň i progresivitu v průběhu zdvihu?.logicky by asi měly,ne?..nebo se po odtrhu nějak vypnou a charakteristiku průběhu dělá jen vzduchová komora?..to zní ale jako blbost,co?

                        0 0
                        • Vilém  

                          Rikas to dobre.Progresivitu u MX ovlivni prave ta vyska oleje.Cim mensi objem vzduchove komory (vic oleje) tim je progresivnejsi a tuhne vic ke konci zdvihu.Roli hraji ale male zmeny vysky hladiny,tzn je to drbacka.

                          0 0
                          • KubaBajk  

                            ježiš,až teď vidím,že jsem vůbec nevěděl,jak ta vidle funguje..takže velikost vzduchové komory určuje výška oleje,ta otevřená olejová lázeň? takže způsoby,jak tunit jsou – změna výšky,potažmo objemu oleje ve vidli,výměna negativek a tlak vzduchu? to platí univerzálně na všechny vzduchárny?myslím teda ty s olejovou lázní a základním nastavováním tlak vzduchu – olejový útlum? ale ty otázky chrlím,co :-)

                            0 0
                            • Vilém  

                              Tech cinitelu tam bude mnohem vic,ale tyto jsou zakladni.To co jsi psal plati prevazne pro vzduchove bombery.Pro pruzinove jednoduche modely od M plati totez,akorat si misto tlaku vzduchu domyslis silu pozitivnich pruzin.U jinych vyrobcu to byva jinak.Olejova lazen nebyva tak casto otevrena.U neceho jde menit progresivitu prilitim oleje do vzduchove komory.Doporucuju si prostudovat obsahly thread s grafy vidlic a tam je toho popsano dost.Pripadne nektere thredy kde se zucastnoval Milan1, teda kdyz se ti podari prokousat tema dohadama okolo:)

                              0 0
                              • KubaBajk  

                                jo,grafy jsem už se zájmem okukoval,i když určitě jsem všechny neviděl..ty dohady okolo byly někdy k zasmání a někdy ne.. každopádně díky ti,zas mám trochu v hlavě posun,co se tohoto týče..ještě jednou dík!

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  já na to studium rezignuju a asi mu tu svojí někdy ve chvílích volna pošlu, ať s tím něco udělá…beztak už má najeto přes 10 tisíc bez servisu…

                                  0 0
                            • vlk  

                              Nemusíš tak ladit jen vidle s olejovou otevřenou lázní. Je třeba si uvědomit co s tím děláš.

                              U bomberu je v tý noze jak tlumič, tak vlastně klasické vzduchové pružení s tím rozdílem, že pístem je tam ta hladina oleje. Takže vlastně ladíš velikost pozitivní komory u vzduchového pružení.Což můžeš ladit stejně i u vidlic, které mají vzduchové pružení v jedné noze a tlumení v druhé.

                              0 0
                        • Smazaný účet  

                          kdybys narazil někde na mnou vloženej graf, tak tam je pěkně vidět, kdy končí práce negativních pružin. bez nich bys nafoukal vidlici, a měl bys jí „předepjatou“ na horním dorazu. stlačoval bys, a teprve až bys dosáhl síly rovné tomu předpětí, vidle by se pohnula. na grafu by to bylo tak, že by čára šla nejdřív po ose kde je síla, stlačení by bylo 0, a teprve pak by se odpojila. negativka způsobí vyrovnání sil, které ve vidli působí. tlak vzduchu tlačí vnitřní nohy nahoru, negativka je zas tlačí dolů vůči vnějším. projeví se to tak, že vidli můžeš nejen stlačit, ale i roztáhnout – stlačuješ negativku. na grafu to způsobí odklon počátku čáry směrem „dovnitř“ grafu a narovnání toho hrbolku, který by tam byl bez negativky.

                          0 0
            • Karaya  

              Rozhodně to dost pomůže, taky pravidelná výměna oleje…

              0 0
          • mechanik  

            Tak jenom tohle dělá ten zázračný Milan…a za ty prachy !!! No nevím nevím…

            0 0
            • Al_Bunda  

              A ty mi to udelas se stejnym vysledkem za kolik?

              0 0
              • vlk  

                Odmontovat zádku, přilít/odlít oleje a dopumpovat vidlici. Případně na váze vytvořit znovu graf na porovnání a opakovat to vícekrát aby jsi našel to co ti vyhovuje dokáže snad každý.A v dobách Marzocchi(když po nich všichni bláznili) to každý druhý dělal-teda mimo ten graf,+ zvyšovali si zdvih. Proto asi ta mechanikova reakce. Neřešil bych to.

                Podle toho jak ostatní popisují změnu jejich vidle po úpravě a podle toho co psal milan a co jsem vydedukoval tak také často:

                • vymezuje vůli na pouzdrech,
                • srovnává pouzda aby byly rovně,
                • vyměňuje stíráky
                • a když píše o odporech, tak předpokládám, že vyměňuje u některých vidlic také těsnění na pístnicích,
                • či u vidlic mazaných olejem předělává na olejové tlumení(naleje olej, dá nové stíráky a pod ně molitanové kroužky a těsnění pod spodní kroužky co držní vnější nohy.),
                • na tlumičích zvětšuje průtokové otvory
                • či na nich vyměňuje pružinky co drží uzavřené"ventily" aby byly citlivější,
                • dále třeba ladí výměnou negativních pružin
                • nebo otočí tlumič a zpětné nastavitelné tlumení používá obdobným systémem jako eta.

                Na první pohled se to zdají být jednoduché úpravy, ale to jen na první pohled. Když bych si vzal, že za tu cenu dělá často i některé z těchto úprav, tak už to není tak drahé. Si vem kolik dnes třeba chtějí v servisech za výměnu olekje nebo dokonce za výměnu pouzder. Když jsem se třeba na ty pouzdra zeptal, tak mi fakt spadla brada. Si proto raději doma vše dělám sám. Navíc vím, že jsem si to udělal pořádně a kvalitně. Kdo si ale s tím nechce hrát a nebo to neumí, tak ta cena ve srovnání se servisy při obchodech není vůbec špatná. A vem si- to říkám já, kterého bere Milan jako nepřítele skoro bych řek na život a na smrt.

                Jeho ego, reklama a reakce v debatách to už je jiná.

                Biku zdar

                0 0
            • Smazaný účet  

              nevím, co se ti nelíbí. když vemu běžnou hodinovou sazbu servisu, připočtu cenu oleje, jsem zhruba na ceně milanova zásahu.

              0 0
              • mechanik  

                Ne né.. cenu schvaluji, jen jsem si myslel že toho dělá víc. To asi pouze v případě SR tam to je větší potřeba.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Já se nechci pouštět do polemiky co Milan dělá/nedělá, protože to nevím. Vím akorát co dělal s mojí vidlí, se kterou už jsem si hrál sám předtím a udělal drobnou úpravu. Já ani nejsem směrodatnej, abych posuzoval chod vidlice, nemám srovnání. ;o) Bohužel už jsem smazal maily od něj, kde jsme to probírali, a už si nevybavuju detaily, takže bych tu nechtěl šířit bludy. Myslim že nejlíp je obrátit se na něj. :o)

                  0 0
            • milan1  

              Tak já ti to tedy zkusím přiblížit. Nevím, za co je placen mechanik a proč? Vždyť jeho práci zvládne každý, namontopvat komponent na kolo není žádná věda a proč bych se měl zabývat tím, zda je jeho práce správně, či nesprávně ohodnocena. Tuning alespoň v mém pojetí je zásadní přestavba komponentů tak, že získávají vlastnosti, které je kvalitou posunují směrem vpřed k vyšší kvalitě a o hodně velký kus, s ohledem na cenu o velice veliký kus.Tuning není údržba a není to jednoduché seřízení dosžitelné dle prostého návodu zkusím přiblížit na příkladu. Abys pochopil ze svého oboru, bylo by to něco, jako kdybys u řazení zkoumal a hledal cesty k ještě lepší funkci. Připravil bys k tomu metody měření a objevil svá řešení kterými dokážeš velikou část komponentů posunout samozřejmě směrem k vyší kvalitě a to tentokrát v tomhle konkrétním příkladu u řazení. Dal by sis práci s osvětou a čelil kritikám lidí, kteří raději odsoudí, než vyzkouší. Tvá úprava by se mohla třeba odehrávat na jiném naohýbání zubů (pozor, jenom příklad) a také třeba k výměně pružiny na přehazovačce. Vše tohle by chtělo zkoušení a hledání, než se dopracuješ k výsledku.Tvé výsledky by potvrdila praxe a každý, kdo by jen zběžně vyzkoušel by rozdíl poznal a to velmi výrazně. No a potom bych přišel JÁ velký znalec a mechanik, co se neobtěžoval nic vyzkoušet a řekl bych, co prosím Vás na tom mechanikovi vidíte, vždyť si účtuje nekřesťanské peníze za to, že Vám ohne pár zubů a vymění pružinku. Ano, všechno je jednoduché, když se o tom jenom píše. Mechaniku zkus takovýmto postupem posunout jakýkoliv komponent na kole tak, že překoná svůj originální vzor. Potom budu vědět, že alespoň částečně víš o čem mluvíš a tvůj styl bude znít zaručeně jinak, než tenhle zhrzelý příspěvek. Nevím, jak je tohle vše ovlivněno malostí ale ještě nikdy jsem nezažil, že by někoho zrazilo, zda třeba takové jiné stíráky, jako třeba Endoroforks jsou za tu cenu natolik dobré aby to ospravedlnilo jejich kup. Nikdo nikdy neřešil takovéhle věci a přitom Vám zcela jednoznačně zaručím, že úprava pouhými stíráky Vám nemůže nikdy přinést odpovídající efekt. No ale kdejaký mechanik Vám je jistě rád doporučí. Už jsem zde dával odkazy i z časopisů, kdy s úctou ke světu objevujeme, že v takové Kanadě existuje firma, která jenom ladí vidlice Marzocchi. Tenhle objev byl doplněn povzdechem, jak se ti v Kanadě mají, jóó kdyby něco takového bylo i u nás. Takovéhle a podobné objevy a reakce lidí jako mechanik, to je něco, co stojí oparvedu za pozornost. Ve spoustě zemí si dokáží cenit, co mají k dispozici oni a co nemusí být jinde standartem. Co myslíte je možné třeba obdobné služby najít v okolních zemích a je, je to opravdu běžné a když? Je to i na stejné úrovni?

              0 0
              • mechanik  

                Oooooo velký profík promluvil… Nemůžu jinak ať žije bůh tuningu vidlic!!! opravdu jsem jen ubohý obyčejný mechanik co vlastně nic neumí a každý jiný zvládne všechno sám… Jo je vidět že už máš své léta a prožil si více času než já v době kdy každý uměl všechno a ti co to uměli drobátko líp to po těch všeumělích pak museli opravovat…ale vždyť to vlastně nic není že? Jenom montuješ nové komponenty na nový rám :-) Opravdu před TEBOU smekám jseš nejlepší…ale v aroganci!!! Měj se fajn a buduj si dál své EGO.

                0 0
                • milan1  

                  Je na tobě aby ses obhájil tak, jako já. Já jsem byl donucen tvým ponižujícím příspěvkem. Přeber si sám příčiny a reakce.

                  0 0
                  • martt  

                    Milan, ja ako rovnako stary clovek ako si Ty a s dostatkom zivotnych skusenosti by som ti rad povedal nasledovne:

                    1. svoju robotu si zjavne robis dobre. Svedci o tom mnozstvo spokojnych zakaznikov, ktori ti tu robia reklamu.
                    2. na druhej strane casto fakt reagujes uplne neprimerane a si dost nedotklivy. Toto je internetovska debata, ber to jednoducho s odstupom a nenechavaj sa vytocit.
                    0 0
                    • milan1  

                      Ano jsem nedůtklivý a zvlášť v tomhle případě. Čistě lidsky se podívej na příspěvek mechanika. Je to úušklebek nad prací druhého, něco takového si dovedu představit od někoho, kdo sám nepracuje ale od mechanika je to s podivem Úšklebek je míněn zcela vážně a podivuje se nad tím, jak takhle jednoduché věci ten Milan dělá, to přeci není nic, co by nezvládl kdekdo. a ty peníze, co si za tu práci účtuje? A najednou pod mým příspěvkem ten samý mechanik pláče, jak on musí napravovat chyby druhých po daleko jednodušších zásazích, protože se prý každý neumětel hrne do všeho a všechno pokazí. Nevidíš jeho pohled, on dělá svojí práci, protože to lidi nezvládnou a právě on je tím správným soudcem, který se ošklíbne nad zcela odlišnou prací druhého a řekne, tohle by zvládl každý. Už dlouho jsem tady neviděl horší případ zahledění se do sebe, než u tohoto mechanika.

                      0 0
                      • FAH  

                        Nezlob se, myslim ze martt ma v bode 2/ pravdu. Vysledkem jsou pak ty reakce s usklebkem od ostatnich jak o nich pises. Jinak souhlasim, ze i na novem vyrobku lze lecos zlepsovat, za komunistu (kdy to byla skoro nutnost) jako ted.

                        0 0
                        • pepino  

                          Já jsem asi z jiný planety, ale Milan1 má dle mne tady pravdu, od mechanika se skutečně jednalo o úšklebek, druhý komentář je už úplně bez komentáře :-) a milan reaguje vklidu, no jsem holt Marťan.

                          0 0
                  • Volf  

                    Milane to neřeš. Svět se skládá z lidí co umí a z těch co jen kecaj a mechanicky provádí to, co se po nich chce. Ta druhá problémy neřeší protože nad nima neumí přemýšlet a čemu nerozumí to hází ze stolu. A pro tento typ lidí má na funkci a kvalitu hlavní vliv to, jaká je tam nalepená samolepka :-))

                    0 0
                • pepino  

                  Přečti si jeho a svůj příspěvek a podívej se do slovníku na význam arogantní :-)

                  0 0
    • Hurka  

      Kdysi jsem u Milana (zdravím na dálku) tunil XC Pro SL – byla velká spokojenost, zvýšení zdvihu, úprava pružení i tlumení. Kolo jsem již loni prodal, ale co vím, jezdí dál a vidle je spolehlivě funkční…

      0 0
    • easyrider  

      Já jsem teď čerstvý majitel potuněný XC PRO SL ´03. Vidle před tuningem téměř nechodila, nyní je citlivá, s chutí baští nerovnosti a ani prach (bláto zatím nezkoušeno) jí nerozhází. Tuning lze rozhodně doporučit – za přiměřený peníz, dobrá muzika.

      0 0
    • apache6000  

      suntour nema cenu tunnit priznal to i sam milan1:
      Tééda lidi tohle jsem fakt v životě neviděl ale znám příčinu, je to nálepka výrobce. Sylšel jsem, že jeden si takovou nálepku z hecu nalepil na vidlici a podívejte se jak dopadl. A to jel jenom kolem sámošky a najednou při jízdě krokem křup a bylo to. :-)))))) Nálepka Suntour, totiž tunning te vidlici nepomuze radsi sundej nalepky :-)

      0 0
    • fiberman  

      Moje Reba po tuningu – bez komentáře(žlutá křivka).Tuning se vyplatí na každé vidlici.

      0 0
      • milan1  

        Pokud se sem podíváš, poprosil bych tě abys okomentoval následující obrázek svojí jízdní zkušeností. To, co jsi předložil jako graf je opravdu tvůj současný stav vidlice ale je porovnáván s Mlokovou Rebou U turn, ty máš ono provedení, které původně s U turnem nešlo srovnávat a je to samozřejmě Dual air. Je zcela zřejmé o kolik je tohle poslední řešení lepší ale samotný obrázek toho tolik nenapoví a drobné rozdíly na počátku grafu se mnohdy lidem jeví jako nepodstatné. Tvůj původní stav byl o dost jiný a cesta k současnému výsledku proběhla vlastně ve dvou krocích a mezi nimi jsi vidlice vždy delší dobu jezdil. Tady není nikdo jiný s obdobnou jezdeckou zkušeností jako jsi ty. Proto tě poprosím abys svými slovy popsal rozdíly na tomto přiloženém obrázku. Horní křivka je tvé původní vidlice, je to stav s tlakem (dokonce 80/80, který vykazoval na křivce nejlepší výsledek). Prostřední byl stav, který následoval po mé první úpravě a spodní křivka je výsledkem poslední mojí úpravy na tvojí vidlici. I když se to nebude zdát jako pravděpodobné, největší a zcela zásadní pokrok se konal u poslední verze. I když se rozdíly jeví jako nepatrné, tak efekt pro jízdu je velice značný. Jak uvádím, již poněkolikáté, tak není možné uvažovat v hodnotách absolutních ale vždy procentuelně a porovnával o jak významný rozdíl se mění bod odtržení a to je v obou případech vždy zhruba o 50% Nejde přesvědčovat lidi, kteří nevyzkoušeli ale tys vyzkoušel a jsi jeden z mála jezdců, který právě tyto „drobné“ rozdíly poznal v praxi. Jistě potvrdíš, že dosažení ultra nízkých odporů se projeví opravdu zcela nečekaně a k drobným rozdílům v grafu až překvapivým a nečekaným efektem. A na závěr ano, opravdový tuning není v žádném případě záležitostí pouze Suntourů.

        0 0
        • milan1  

          A jenom poslední a důležitý dodatek. Není pro Fibermana, to je k tématu threadu. Vidlice při správné údržbě zachovává parametry jako jakákoliv jiná vidlice, zde není rozdíl. Ovšem tuningem se žádná vidlice nestává bezúdržbovou a stejně jako jakákoliv jiná vidlice bez údržby svojí citlivost dokáže ztratit. To je ovšem stejné u všech značek a typů vidlic.

          0 0
        • fiberman  

          Omlouvám se za pozdní reakci, ale nebyl jsem na příjmu. Takže zkučenosti s mojí Rebou postupně: 1.-originál -pevná vidlice s chodem cca 4 cm, při jízdě jsem se musel přesvědčovat postavením se na řidítka jestli vůbec pruží. 2.-první úprava -konečně vidlice chodila cely zdvih, počáteční citlivost byla sice menší, ale protí původnímu stavu rozdíl 300%, pořád ale malinko horší než Suntour XC Pro SL (upravená) 3.poslední úprava-neskutečny rozdíl, u vidlice v podstatě není poznat bod odtržení, takže žehlí i ty nejmenší nerovnosti, opravdu i 1cm nerovnost. Musel jsem kvůli tomu začít dokonce používat na silnici MC. Navíc mi Milan udělal úpravu MC, ktery teď chodí nesrovnatelně jinak-jemnější citlivost nastavení, menší, teda skoro nulovy mrtvy chod. Tady si myslím že se nechytá ani Fox. Ani můj Revelation s přehuštěnou negativkou. Takže, moje každá vidlice poputuje k Milanovi, protože se to pode mě fakt vrátí v komfortu-jestli ho ale chcete. PS: nejde mi na klávesnici dlouhé y(kafe do NB), takže proto ty chyby.

          0 0
          • Pekáček  

            Musíme někdy vyrazit na švih, jsem na tu Rebu velice zvědavej. Až se tu bude něco domlouvat, buď na příjmu ;o)

            0 0
          • Polka  

            Kolik vazis – jestli to teda neni tajny :-) ?

            0 0
          • miťo  

            Škoda že jsme se nepotkali na Drásalovi, Milan mě směřoval na vyzkoušení tvé Reby :)

            0 0
            • fiberman  

              No já jsem dojel po vlastní ose 5 minut před startem, takže jsem jel až z konce a stejně jsem tam rebu neměl, jel jsem na speedsterovi a tam mám revelation.

              0 0
    • pajasimi  

      líbí se mi vidlice suntour xc pro tad, je na ní co tunit? (jasně že vždy je co zlepšit-ale je to u ní nutný jako se to píše o epiconovi?) chci vzduch protože sem lehkej (říká se že lehký váhy maj mít pružinu ale já nechci s koupí vidle vyhazovat ještě litra za měkčí pružiny-ve vzduchový dám jen nižší tlak) nepotřebuju aby to byla upe žehlička, spíš aby podržela v rychlým a složitým sjezdu

      0 0
      • pajasimi  

        nic?

        0 0
        • vlk  

          Malinko jsme to probírali tady. www.bike-forum.cz/…1/forum.html#… co jsem pochopil je třeba upravit min tlumič. A Buď něčím(vhodnou pružinkou) nahradit v negativce elastomer, nebo jezdit na trochu snížené vidli.Jenže to jsou ty starší modely do r.v. 2005.

          Ty nové co mají již max zdvih 140 o těch jsem se zatím nic nedozvěděl. Asi bych uvažoval spíše o některém tom novém modelu a jezdil ho na 120mm.Ale zda i ten potřebuje úpravu tlumiče apod, to netuším.

          0 0
          • pajasimi  

            samo novej model..přesně tohle: www.kupkolo.cz/…07_2279.html

            0 0
            • vlk  

              jj ten. U těch máme ale problém-ono moc lidí ty dražší Suntoury nekupuje a tak se toho o nich moc nedozvíme. Milan1 také mlčí. Nejspíš by nám stejně neřek nic konkrétního, řek by něco jako obecnou frázi, každá vidlice upravená chodí lépe. V podstatě shánímo ní jen informace:

              • výška při max zdvihu
              • zda je potřeba upravit tlumič, nebo zda funguje jak má
              • zda je tlumič pod tlakem
              • případně křivka průběhu vidle aspoň při max zdvihu.

              Zatím jsem u těch nových modelů 2006/2007 nenarazil na žádnou z těchto informací. Kdyby se mi podařino některou z nich získat, ozvu se ti.

              0 0
              • pajasimi  

                díky moc budu vděčnej za cokoliv, ale jde mi především o to, jestli na mě nebude moc tvrdá třeba i při min. povoleným tlaku..s 55kg je fakt problém, a proto chci vzduchovku,..ne­potřebuju aby jí z klidu odtrhl sebemenší kamínek, ale aby solidně chodila jak jsem napsal ve vyšších rychlostech v terénu, nebylo by špatný kdyby se zdvihem zdravě hospodařila, a to všechno bez přílišných zásahů (tuningu) do vnitřností:)

                0 0
    • Pekáček  

      Brácha si nechal upravit Xc-Pro-E 2002, Axona (tuším 2005) a XC-Pro (myslím že stejný ročník) a nakonec vidli na treka co používá na 29" biku. Všechny vidle co prošly úpravama jsou úplně o něčem jiném, je tam předělané zamykání (krom Xc-Pro-E, ta ho nemá), mazání (olej místo vazelíny), stíráky, tlumení. Pouze u jediné vidle byl problém s klepáním při odskoku (R7 to dělá taky) a problém byl okamžitě napraven, stejně jako další úpravy na přání (snížit citlivost u 29" vidle). Myslím, že Milan rozhodně ví co dělá a na vidlích toho upravuje dost, navíc další servis nebo další ladění na přání majitele je taky na vysoké úrovni.

      0 0
    • Verte  

      Máme doma dvě XC Pro SL obě koupené včetně úpravy od Milana. Tímto Milane na dálku děkuji, fungují již véce než rok bezvadně a mohu všem kteří potřebují vidlici v této cenové relaci jenom doporučit!

      0 0
    • miťo  

      Ahoj, přidávám jednu smysluplnou odpověď. Mám od Milana vytuněné čtyři vidlice, vše od Suntouru. Ale i kdybych měl Rebu, nebo Marunu, poslal bych mu je také. Ale popřadě, dle vidlic: XC-Pro-E, klasická stará škola s pružinou a olejovým tlumičem, po tuningu bylo odděleno tlumení odskoku a stlačení (ony pružinky jak se o nich píše nahoře), mazání kluzáku předěláno na olej, vyladěná negativka že vidlice je tak citlivá, že houpe i při jízdě v sedle. Momentálně leží doma a čeká na montáž na manželky kolo. Axon, vidlice, která trpěla mnohými neduhy. Hlavně necitlivost, co já zkusil na Sudetech 2005… Pak netlumený odskok, doprovázený odfoukáváním vzduchu do vnější nohy. Předěláno na olejové mazání, vyladěná negativka a otočený ventil v olejové patroně-viz článek jinde, funkce podobná ETĚ. Vidlice chodila jedna báseň, teď je na již prodaném biku, protože jsem na zimáku přešel na standart 29" XC-Pro, kterou mám teď na závoďáku, jsem poznal již ve vytuněné podobě. Funkce jako Axon, ale s větším zdvihem a tuhostí. Právě jezdí druhou závodní sezónu a jsem s ní maximálně spokojen. NRX 8200, kterou mám teď na zimáku jako vidlici na 29" jsem koupil rovněž vytuněnou. Zpočátku na ní bylo zavírání z řidítek, ale na mojí žádost mi Milan vyměnil patronu na zamykání z korunky, kvůli použití silničních beranů na zimáku(teď už mám biková rodla). Úpravy jsou stejné jako u Axona a XC-Pro, olejové mazání. poladěná patrona a negativka. Ta byla měněna spolu s patronou, neboť jsem na použití na silnici při najíždění objemů požadoval menší citlivost. Také byl zvýšen zdvih na 75mm(zvýšení zdvihu proběhlo u všech vidlic). Vidlice NRX se skutečně v rámci možností konstrukce nechá požít na jízdu v terénu, zkusil jsem na ní na jaře i XC závod. Takže jsem s tuningem od Milana spokojený a klidně budu nadále vozit jeho www adresu na vidlicích:)

      0 0
      • miťo  

        …nějak se mi tu rozhodilo tučný písmo… …ale přečíst to jde ne? :)

        0 0
        • KubaBajk  

          tak je to jasné..ať je milan jaký chce,svou práci umí a to se u mě počítá. Já sám musím přiznat,že když se to píše,vypadá to jednoduše,ale stačí,když se podívám na obrázek rozdělané vidlice..při představě,že bych s tím měl něco dělat..,jo zkusil bych si to,ale jen v případě,že by ta vidlice již nemusela nutně nadále fungovat.:-)) ..protože už by určitě nefungovala.

          0 0
          • KubaBajk  

            …tak tady je můj mx comp..pravda,není to moc pěkně udělané,ale nevím jak – v čem mám tu křivku tak krásně vykreslit,jak to máte vy.. měřeno dle návodu na tuning-test.cz,po 10ti kilogramech. vidla nahuštěná asi na 2/5(dvoupětinový – pro přesnost:-))sag,ježděná styl XC,odhadem 60procent asfalt,40procent terén,z toho 5procent náročnější terén.. vidlice má najeto asi 4500km,kromě očisty a mazání kluzáků silikonem žádná ůdržba,žádná výměna oleje,nic. Stáří vidle(oleje) – 2 roky co na to řekne někdo,kdo se trochu vyzná?když to porovnám třeba s fibermanovou Rebou před tuningem,tak doba odtrhu se zdá blízká,moje MX ale jde snáze do většího zdvihu poměrně lineárně,na 80ti kilech však končí,prostě nejde dál…je to normální?

            0 0
            • milan1  

              Nebude se ti to líbit ale začnu tímhle, proč jsi smazal moje logo? tabulka je ode mne ale logo nevidím, proč? Stejná tabulka a stejné měřítko jsou naprosto důležité pro přímé porvnání, jinak to o ničem nevypoví. A křivky se dají takhle dělat v Gimpu, je to freeware. Tady je srovnání s jednou z posledních Marzoch v tomto případě Eta z roku 2006. Na srovnání je vidět, že jsi se snažil ale ty výsledky zrovna nesedí. Moment odtržení zrovna u verze ETA by díky kombinaci s pružinou měl být a dle mých zkušeností opravdu vždy je menší. Tys naopak naměřil své hodnoty nižší. Ve střední části se shodujete, to by odpovídalo ale od 30 kg výše jdeš hodně mimo, závěrečná měření na nejvyšších vahách jsou zcela jistě špatně. Tenhle tvůj graf by znamenal, že máš na Marzocchi extra nízký bod odtržení a že musíš zřejmě málo hustit a nebo mít nižší hladinu oleje, kdyby se tomuhle měření dalo věřit měl bys chodit často na doraz.

              0 0
              • KubaBajk  

                najel jsem na tvoje stránky,jedním klikem jsem označil tvou prázdnou tabulku,pravým klik a možnost Uložit obrázek jako..,a tohle byl výsledek. Můžu ti odpřísáhnout,že jsem žádné logo nemazal,popravdě ani nevím,jak bych to udělal a jaký důvod bych k tomu měl mít. Jinak moc děkuju za zhodnocení měření,provedu ho ještě jednou a dám ho sem znova,tentokrát přifouknu a budu měřit po 5ti kilech.. závěr jsem naměřil možná špatně(asi jako celé měření),ale pravdou zůstává,že vidle už prostě nešla stlačit a to jsem na řídítkách visel,přitom na kluzácích bylo tak 2 – 2,5 cm zdvihu – bráno ke korunce

                0 0
                • milan1  

                  Tak to jsi mě odhalil další chybu vzniklou přestavbou stránek. Odkaz měl vést na soubor PDF, ten nefunguje a tys použil jenom kopii obrázku. Vysvětleno.

                  0 0
                  • KubaBajk  

                    přesně tak… jinak díky,že se mnou ztrácíš čas,já jdu měřit znova

                    0 0
                • milan1  

                  A ještě důležité, při měření musíš od počátku odečítat hodnoty z váhy, nic se neodečítá, nic nepřidává probíráno bylo už víckrát.

                  0 0
                  • KubaBajk  

                    jak to myslíš?(věci už mám ready).. já jsem to dělal tak,že jsem plynule dojel na hodnotu např.30kg,pustil jsem vidlu a šuplerou odměřil,posunul pásek zpět a jel jsem od začátku,40kg atd. ..?

                    0 0
                    • milan1  

                      To je v pořádku, hlavně i takhle při momentu odtržení, velmi důležité !

                      0 0
              • fousek  

                Tak to bude flame jak prase:-) No tak s tim logem si me dostal uplne a naprosto, nemas nahodou uz tu tabulku patentovanou? (jestli ne, mel bys o tom uvazovat). Nevim proc, ale svym chovanim mi pripominas jednu firmu (asi nejvetsi) ze SW branze. Jinak Gimp freeware neni, je to open source a prosim aby tak byl priste publikovan (ty si docela potrpis na spravne terminy, tak je pouzivej), protoze nektere lidi by to mohlo nastvat

                0 0
            • milan1  

              A jak dopadla ta Marzocchi ETA po ladění máš zde. Majitel téhle ETY tady je a jistě může jízdní dojem dobře popsat. A ty máš měřítko, kam se můžeš dostat, když se vydáš tou „snadnou cestou“ laděním vidlic. Tohle jsou jasně dané údaje a kdybys je neměl, nemáš s čím srovnávat, čeho se držet a podle čeho porovnávat kam jsi se vlastně dostal.

              0 0
              • KubaBajk  

                teď jsem se opravdu snažil,měřil jsem po 5ti kilogramech,vidlice se odtrhla na 15ti kilech,měřeno jen do 80ti kil,víc jsem nevyvinul.. vidla foukaná dle tabulky výrobce – na mou váhu 71kg asi ±42psi..ale na mě moc tvrdá,vozím měkčí tak zde..

                0 0
                • KubaBajk  

                  ježiš pardon!!! :-)

                  0 0
                  • KubaBajk  

                    nu,..že by teď..

                    0 0
                    • milan1  

                      Máš v tom strašnej rozptyl. Zákonitosti a srovnání máš k dispozici. Platí to vždy stejně a nic si z těch měření nedělej, jakmile ti vyjde další podobně tak už máš jistotu, že už to je správně.

                      0 0
                      • KubaBajk  

                        mám v tom rozptyl,protože předtím jsem to měřil na měkčí vidlici,u níž jediné vodítko pro ostatní je právě onen 2/5tinový SAG. teď je ten graf fakt troufám si říct přesně(s tlakem těch 42 psi). ale nedá mi to a udělám to potřetí..nebo není jiná možnost..totiž už fakt nevím,co dělám špatně.. no,zkusím to znova. ale díky moc!

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Nepřidrhává ti trošku vidlice když ji měříš (tedy když zvyšuješ sílu, nejde pak skokově do zvdihu)? Jsem nedávno se pokoušel změřit kamarádovu MX Pro a protože nebyla zrovna v nejlepším stavu, tak se zadrhávala a šla skokově do zdvihu při měření a tak pořádně vůbec nešla změřit (když jsme každou hodnotu změřili vždy několikrát a výsledek pokaždý jiný kvůli přidrhávání, tak jsem pak ani z toho nedělal graf, to nemělo smysl).

                          0 0
                          • Pekáček  

                            Přesně takový problém jsem měl se svou Marunou, pořád přidrhává.

                            0 0
                            • KubaBajk  

                              poznals to Mloku?..ano,při­drhává,šla opravdu po malých skocích a je pravda,že to na přesnosti měření vůbec nepřidalo..při­drhávání jde poznat z toho,že křivka míří jednou níž a apk zas výš,že ano? co to znamená?co je s tou vidlou?Když byla nová,chodila fakt pěkně..a ještě jedna věc – po stlačení vidlice a jejím opětovném uvolnění kluzáky vyjely ven,ale když jsem se sklonil se šuplerou v tuce s úmyslem hodnotu odměřit,tak ještě tlumeně poposkočila navrch,cca o 4mm.. ..snažil jsem se proto provádět měření tak,že jsem si vždy všímal,zda vidla popskočila nebo ne a když ne,tak jsem jí k poposkočení pomohl,protože ta hodnota toho poposkočení je konstatní…no,teď už je to jedno..tak víte někdo,co je stou vidlou prosím?Ten tuning u Milana se teď jeví téměř jako nevyhnutelný.­.napíšu mu.

                              0 0
                              • milan1  

                                Ano, přidrhává ti to a pokud bys chtěl měření v tomhle případě upřesnit, musel bys měřit pozici o kolik jsi vidlici stlačil obráceně, tedy nikoliv od polohy vysunuté vidlice ale od korunky. Bylo by to přesně jak to měřil ten můj zákazník dole ale ty by ses musel vyvarovat jeho chyby a postupovat následujícím postupem. Maximální vysunutí nohou by byl nulový stav a každé další měření od koruky bys samozřejmě odečítal od této hodnoty, tím bys získal hodnotu posunutí při každém dalším zatížení přesnou a neovlivněnou tím, kam se ti vidlice vrátí, když přidrhává.

                                0 0
                              • martt  

                                Toto su Tvoje citacie:

                                co to znamená?co je s tou vidlou? Když byla nová,chodila fakt pěkně..

                                vidlice má najeto asi 4500km,kromě očisty a mazání kluzáků silikonem žádná ůdržba,žádná výměna oleje,nic. Stáří vidle(oleje) – 2 roky

                                Co myslis, co je s tou vidlou?

                                Podla mna beha v puzdrach a stierakoch na sucho. Ak je vzduchova, tak aj piest v nej beha na sucho.

                                Takze mas dve moznosti:

                                1. doniest to do svojho oblubeneho servisu alebo pravdepodobne lepsie poslat k milanovi.
                                2. najst k nej servisny navod, zistit co sa ma servisovat a spravit si servis sam. V najjednoduchsej variante to pre nase vidly (Skareby) trva asi desat minut a vidlu ani netreba davat dole z bicykla. Teda ciste vymena mazacieho oleja na troch miestach (na piest a do kazdej nohy). Po dvoch rokoch by ju ale asi bolo dobre aj celu rozobrat a vycistit. A tiez vymenit aj tlmicovy olej.
                                0 0
                                • milan1  

                                  Tak nevím, jetsli si z něho náhodou neděláš legraci ?

                                  0 0
                                  • martt  

                                    preco?

                                    Myslis si, ze vidla, ktora jazdila dva roky a presla 4500km nie je sucha?

                                    Podla predpisu ku Skarebu (u tej jeho vidle to bude podobne) sa ma kontrolovat a doplnovat mazaci olej po 50 hodinach.

                                    Podla mojej skusenosti tam po tomto case (to je 20 kratkych maratonov alebo 50 MTBO pretekov) uz prakticky ziaden olej nie je a servis je jednoducho potrebny.

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Jednoduše proto, že otevřená olejová lázeň jeho vidlice bude suchá opravdu těžko.

                                      0 0
                                      • martt  

                                        ok, to je dobry argument, vidis, ze to ide.

                                        Iba doplnujuco by som sa spytal, ci ma ta konkretna vidla v oboch nohach otvorenu olejovu kupel (teda aj dva tlmice). A ci sa da poznat ak je jedna noha sucha a jeden z tych dvoch tlmicov prestane tlmit.

                                        Mazanie piestov ale nie je spravene tou istou naplnou, alebo ano?

                                        Ved to par slovami vysvetli aka je tam udrzba, aspon sa poucim.

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          Chyba je hlavně v tom, že ty ses neptal, tys rozdával rady, rady které mohou přinést jenom více zmatků. Právě tohle je velký nešvar.

                                          0 0
                                          • martt  

                                            Co bolo na mojich radach zle?

                                            Teda rada pre vidlu, ktora za dva roky celkom dost najazdila a nebol na nej ani raz spraveny servis.

                                            Citujem sam seba

                                            Takze mas dve moznosti:

                                            1. doniest to do svojho oblubeneho servisu alebo pravdepodobne lepsie poslat k milanovi.
                                            2. najst k nej servisny navod, zistit co sa ma servisovat a spravit si servis sam.

                                            Dalej som pisal priklad servisu konkretne pre Skareby (uviedol som tam, ze to plati pre Skareb) a pre tie stopercentne plati to, co som napisal. .

                                            0 0
                                          • martt  

                                            Abych to KubaBajkovi, tak prvu cast mojej rady a to „najst servisny manual“ som spravil za neho a je tu

                                            bikemag.hu/dow­nloads/index.php?dir=ka­tal%F3gusok%20%2B%20­%FAtmutat%F3k/Mar­zocchi/&file=2004%20mx­%20comp%20eta­.pdf

                                            Uz mu zostava len „zistit co sa ma servisovat a spravit si servis sam“ alebo to poslat Tebe.

                                            Ved Ti robim nezistne reklamu, tak sa raduj! Kopa ludi, ktori o Tebe nikdy nepoculi, teraz vedia, ze ktosi v Cechach (teda Ty) robil vidlu mojho syna a ze vysledok je vcelku OK. Mozno aj to Ti prinesie nejake zakazky.

                                            0 0
                                            • KubaBajk  

                                              to,že to milanovi přinese zakázky je možné,..to,že ses spletl a začal radit trochu ,nahrubo"už milan opravil..děkuji milanovi za uvedení na pravou míru a marttovi za odkaz a za,i když trošku nešťastnou tak přesto,snahu poradit.

                                              0 0
              • RADO77  

                Milane,myslíš tu moji Maruš?

                Pokud ano, tak můžu veřejně prohlásit, že je to nebe a dudy a Milan odvedl kus práce a těch 800,– co mě ta úprava stála, si 100% zasloužil. Co do funkce se teď může zcela srovnávat s Rebou, co ji mám na Canyonovi.

                Pokud navíc srovnám cenu úpravy s tím, že za výměnu oleje a standartní údržbu s 0% přidanou hodnotou si servis řekne o 300–500 tak jsem maximálně spokojen.

                BTW: Na rozdíl od jiných celkem chápu Milanovy reakce, když se do něj kde kdo naváží, přičemž většinou ve znalosti věci brutálně zaostává a jen si spravuje ego „pubertálním štěkáním na autoritu“.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ale když si necháš poladit i tu Rebu… Já jsem teď uvažoval nechat poladit i U-Turnovou Rebu, kdybych měl dual air verzi, tak šla na poladění dávno. Ale teď už se mi do toho moc nechce, protože kolo s Rebou půjde za chvíli pryč a už a na něm nejezdím (pouze kdyby byl problém s druhým kolem, tak bych jezdil).

                  0 0
                  • RADO77  

                    Šak se na to chystám, jen nebyl čas. Příští týden jde k Milanovi na převýchovu.........

                    0 0
    • milan1  

      Zdá se mi, že začínám rozumět tomu, proč vznikl takovýhle thread s s tímhle názvem.Nerozumím, proč jej založil někdo jiný ale celkové významy a souvislosti jsou velmi zarážející. Velice zajímavou souhrou náhod mám totiž právě teď nepěkný spor s jedním zákazníkem, kterému jsem v komunikaci plné nepochopení nedokázal vysvětlit jisté zákonitosti doložitelné již třeba grafem charakteristiky. Jak a k čemu by byl garf vhodný se dá ukázat i zde a kdo bude mít trpělivost si to přečíst to pozná. Na spor s oním zákazníkem to již nemá prežádný vliv ale pokuste se případně někdo vysvětlit tomuto člověku ( thread sleduje) jak se věci opravdu mají. Mě se to nepodařilo.

      Přikládám 2 grafy charakteristik, protože nemám přímo jeho graf odvozuji ze známých měření – plošší křivka je reálné měření Axonu, ten je laděný Axon a má 100 mm zdvihu, to je skutečné měření a z něho pouze odvozený předpokládaný výsledek na 80 mm, takový zdvih si zákazník přál, dokonce prý i 40 mm by bylo dostatečné !

      Při rozebírání chování jeho kola byly použity takovéto popisy ze strany zákazníka.

      délka vysunutých vnitřních nohou odlehčeného kola 11cm po dosednutí 9cm běžné malé městské nerovnosti, vystouplé kanály apod 8cm zabrždění 7cm jízda terénem 50km/h, výmoly od vody, příčné strouhy, pracoval jsem s váhou 5,5cm jízda ve stoje s lockoutem 5cm

      Netvrdím, že nakonec vidlice vyžaduje můj zásah ale podotýkám, že ten zásah není v žádném případě v oblasti kompresního útlumu.

      Zkusím tedy přeložit hlavní zákazníkovy omyly. Délka vysunutí nohou není požadovaný zdvih, zdvih je opravdu jenom 80 mm. Z grafu jde vyčíst, že jeho sag 20 mm plně odpovídá váze jezdce 83 kg a lze jej celkem přesně odečíst z grafu. Zákazník popisuje 11 cm v klidu 9 cm po nasednutí. To plně odpovídá. V terénu a při odlehčování kola dosahuje dle jeho popisu vzdálenosti 5,5 cm, což je samozřejmě 55 mm zdvihu, zatížení je v tomto budu 90 kg a není se samozřejmě co divit, že přes tuto hodnotu to jde s 83 kg a při popsaném odlehčování těžko. Vše krásně a přesně zapadá do grafu charakteristiky a vše by šlo i vysvětlit, pokud by se nacházela vůle k vysvětlení.

      Jestli ale následují takovéhle odpovědi

      Dále: Pravděpodobně jste nečetl mé předchozí řádky. Vidlice má při jízdě po rovině 9cm zdvih – tj. hoodně. A při terénní jízdě vysokou rychlostí 50km/h zbylo stále dost a dost zdvihu tj. 5,5cm. Vidlice už byla tak tuhá, že nepracovat s vahou, snížil bych ji tak o 1cm maximálně. Mám toho dost. Neustále se jen vymlouváte, mlžíte a odbočujete. Celou věc zvažuji předat České obchodní inspekci (nedostal jsem od Vás ani účet za provedenou práci). Věc? Poškozování zákazníka (rozdíly a rozpory v nabídce proti provedenému), klamavé výroky a reklama (řeší Živnostenské úřady), odmítání nápravy, resp. reklamačního řízení.

      S takovýmhle přístupem už opravdu není prostor kam pokračovat a kdyby někdo měl chuť se vyjadřovat, tak upozorňuju, není to pro mne, nic to nevyřeší ale možná komusi, cosi bude objasněno.

      0 0
      • KubaBajk  

        asi tomu nerozumím,ale ten zákazník tedy chtěl co…? při 80mm zdvihu se pohybovat zřejmě lineárně v celém jeho spektru až na doraz??.. takže pokud by byla ta plošší křivka ten jeho Axon,tak by mohl být spokojený,ne?..teda pokud by nechtěl dosahovat konce zdvihu už při třeba 800 Newtonech..to by chodilo nadoraz ale dost často..nebo ne?chápu to správně?

        0 0
        • MlokCZ  

          Dosahovat konce zdvihu při 80kg pro váhu jezdce 83kg to by tedy byl dobrý masakr (teda hlavně pro tu vidlici). Pro zajímavost, manželka, která nedává žádné pořádné sjezdy a když ty lehké jezdí pomalu, ale přesto při 67kg dokáže dát Skareba sem tam vyjímečně i na doraz, který má pro její nafoukání na 120kg.

          0 0
          • KubaBajk  

            takže ten s tím Axonem by pravděpodobně jezdil furt se zasunutýma kluzákama.. :-)

            0 0
          • milan1  

            Ten zákazník si evidentně pletl vysunutí nohou a stále požadoval aby vidlice chodila až po korunku, právě tohle bych byl rád, kdyby zde onomu člověku vysvětlilo více lidí ode mne to nepřijal a jeho styl jednání je zde naznačen jenom zčásti. Z jeho popisu je navíc zcela jasných daleko více věcí. Evidentně nebrzdí přední brzdou, malé ponoření popsané při brždění ( 11 – 7 cm je skutečný zdvih 40 mm a zatížení 65 kg) je toho evidentně důkazem. Celková jízda s naznačeným odlečováním bude zřejmě velmi opatrná. To, že takovou jízdou nejde vyvodit větší zatížení, než 110 kg jak uvádí zákazník je také evidentní. ( tvrdí, že jízdou by byl schopen zatížit vidlici maximálně ještě o jeden cm nad jím uváděné hodnoty, což je celkový a skutečný zdvih 65 mm a to bude tedy 110 kg.) Zákazník mi samozřejmě vyčítá, že nezískal co si objednal. Nevím, co si napředstavoval od 80 mm zdvihu a nebudu ho o tom již přesvědčovat.

            0 0
            • martt  

              Milan, chcel by som povedat, ze na Teba nikdy neutocim, hoci obcas su Tvoje odpovede dost urazene.

              Naopak si myslim, ze svoju robotu robis dobre.

              V tychto diskusiach ale obcas napises pekne nezmysly a mne to jednoducho neda, aby som Ta na ne neupozornil.

              Tato veta je podla mna kompletne nezmyselna. Mozno sa ale mylim, v tom pripade prosim o vysvetlenie ako si to myslel a naopak, rad sa nieco nove poucim.

              Z jeho popisu je navíc zcela jasných daleko více věcí. Evidentně nebrzdí přední brzdou, malé ponoření popsané při brždění ( 11 – 7 cm je skutečný zdvih 40 mm a zatížení 65 kg) je toho evidentně důkazem.

              Co si myslim ja: je uplne jedno, ktorym kolesom brzdis, v oboch pripadoch sa vidla zanori uplne rovnako.

              Jednoducho to zrychlenie taziska fyzikalneho telesa (bicykel s cyklistom) sa prenesie na obe kolesa uplne rovnako bez ohladu na to, ci sa brzdi prednou alebo zadnou brzdou a bez ohladu na to o aky typ brzdy sa jedna (rafikova, kotucova alebo trebars aj topankou o pneumatiku).

              V realnej prevadzke sa pri brzdeni prednym kolesom dokonca vidla zanori menej. Je to preto, ze na vidlu pri brzdeni prednym kolesom posobi tangencialna sila zvacsujuca tlak medzi puzdrami a vnutornou nohou a trecia sila v puzdrach podstatne vzrastie.

              0 0
              • milan1  

                Vítej, to už jsi tady druhý člověk, kterému je třeba vysvětlení a já jistě nejsem vhodný člověk od kterého bys tohle vysvětlení přijal. Až dokážeš tím „rovnoceným“ brzděním zadní brzdou postavit bike ne přední kolo, tak napiš. Hlavně ale radši vyčkej vysvětlení jiných lidí.

                0 0
                • martt  

                  Vítej, to už jsi tady druhý člověk, kterému je třeba vysvětlení a já jistě nejsem vhodný člověk od kterého bys tohle vysvětlení přijal.

                  vidis, toto je typicka odpoved, ktorou ludi nasieras a vyrabas si zbytocne nepriatelov. IMHO ta veta vobec nebola potrebna. Odpoved na konstruktivnu otazku zacnes takouto vtakovinou :-)

                  Až dokážeš tím „rovnoceným“ brzděním zadní brzdou postavit bike ne přední kolo, tak napiš.

                  predpokladom mojej uvahy bolo samozrejme, ze bike stoji na oboch kolesach a ze adhezia kolesa s vozovkou je taka, ze ani jedno koleso nepreklzuje. Neviem ako jazdia ini, ale ja teda jazdim presne takto. Na prednom kolese nejazdim ani pri maximalnom brzdeni.

                  Hlavně ale radši vyčkej vysvětlení jiných lidí.

                  ok, cakam.

                  0 0
                • martt  

                  Pod tym, co v Tvojom prispevku bolo zbytocne som myslel tuto cast vety

                  já jistě nejsem vhodný člověk od kterého bys tohle vysvětlení přijal.

                  Myslim, ze sa z tohto fora pozname natolko, ze vies, ze dobre podlozene argumenty vzdy prijmem aj pokial som predtym tvrdil nieco ine.

                  0 0
                  • MirkoCarver  

                    Tak nevím, jestli to myslíš vážně, nebo si děláš srandu. Při brždění se mění rozložení váhy mezi přední a zadní kolo, čím víc brzdíš, tím víc váhy se přesune na přední kolo a tím míň váhy zbude na zadní. Proto zadní jde hned do smyku a skoro nebrzdí, oproti tomu přední se do myku dostane jen vyjímečně a při intenzivním brždění v podstatě brzdí jen přední kolo…

                    0 0
                    • KubaBajk  

                      martte,opravdu­..stačí,když si představíš tu páku,na jaké působí síly a logicky ti to musí být jasné.. asi bude nejlepší,když si na vidlu dáš vázací pásek a půjdeš se ven projet,zabrzdi zadním,předním a uvidíš.

                      0 0
                      • Lišák  

                        Kouzlo řazení příspěvků spočívá v tom, že je vždy naprosto jasné, na koho dotyčný reaguje. Pokud na někoho reaguješ, tak u jeho příspěvku klikni na „Odpovědět“ a nemusíš psát ani jméno. To, že tvoje reakce nemusí být pod jeho příspěvkem nevadí. pokud se někdo bude chtít podívat, na koho reaguješ, klikne na (^ odpověď na 2× ^), což najdeš za názvem vlákna u každé reakce.

                        V tomto příspěvku odpovídáš na „MirkoCarver“, nikoliv „martt“

                        Doufám, že jsem to napsal srozumitelně :-)

                        0 0
                        • KubaBajk  

                          ano napsal,nehledě na to,že to tak často dělám,někdy taky ne,,nevěděl jsem ale,že je řazení tak důležité,člověk prostě jede a čte a jede..pokud je to smysluplně pod sebou,neřeším,jes­tli je tam někde nějaké 2× nebo 9×..měl bych? Věřím,že tím nikoho nematu..

                          0 0
                          • Lišák  

                            No, není to žádná tragedie, ale pokud tady ta možnost řazení je, tak proč ji nevyužít, že?

                            0 0
              • Smazaný účet  

                Myslim, že jde jen o to, že přední brzda je mnohem účinnější, tudíž pomocí ní vyvineš větší zpomalení a tedy větší sílu stlačující vidlici. Zadní brzda má prostě své limity, např. tím, že brzdíš, odlehčuješ zadní kolo a snižuješ účinnost brždění tímto kolem. Dále hádám, že Milan má poměřeno, jaké síly zatěžují vidlici při různých situacích, např. intenzivním brždění. Pokud uvážím, že odlehčené zadní kolo jde v takové situaci do smyku a veškerá váha + něco způsobené bržděním zatěžuje vidli, při 83 kg jezdce, 15 kolo+výbava etc, zatížení přes sto kilo by neměl být problém. Ale z popisu toho člověka bych teda nepochopil vůbec nic, co chce ani jak se vidle chová. Čtu si to už podesátý a vůbec tomu nerozumím. :o)

                0 0
                • la-da  

                  U jednočepovýho fulla má taky ještě vliv to, že když zabrzdíš zadní brzdou, síla vyvolaná brzdným momentem tlačí kyvku nahoru a tak se kolo nenavalí na předek tolik jako když zabrzdíš stejnou intenzitou, ale jen přední brzdou.

                  0 0
                  • martt  

                    to je mozne, ja som myslel hardtail.

                    Ako to presne chodi na celoodpruzenych bikoch neviem.

                    0 0
                • martt  

                  Toto je sice vsetko pravda ale pokial sa nedostanes do medznej situacie (zadne kolo v smyku), tak sa vidla zanori uplne rovnako, ci brzdis prednym alebo zadnym kolesom.

                  Jediny relevantny udaj je poloha taziska a jeho zrychlenie (pri brzdeni negativne).

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    ale zadním kolem nikdy nedosáhneš stejného „záporného zrychlení“, jako předním, právě proto, že samotné brždění zvyšuje účinek přední brzdy – tím, že vzniklý moment tlačí na přední kolo. tudíž při max. brždění přední brzdou dosáhneš věší neg. zrychlení než zadní, a z toho plyne vyšší zanoření vidlice. s tím smykem zadku jsem se blbě vyjádřil, při brždění přední jde o situaci, kdy zadek je tak odlehčen, že přestává být ve styku s vozovkou. toho z principu při brždění zadkem nemůžeš nikdy dosáhnout, neb v tu chvíli přestává zadek brzdit.

                    0 0
                    • martt  

                      Tato debata zacala tym, ze na margo nespokojneho zakaznika vyhlasil Milan „Evidentně nebrzdí přední brzdou, malé ponoření popsané při brždění ( 11 – 7 cm je skutečný zdvih 40 mm a zatížení 65 kg) je toho evidentně důkazem.“ a ja som ho upozornil, ze tento vyrok o „evidentnom dokaze“ nemusi byt pravda.

                      Takze este raz upresnim co tu cely cas tvrdim:

                      Je jedno ci brzdim prednou alebo zadnou brzdou, vidlica sa zanori rovnako. A z toho ako bola zanorena vidlica sa neda zistit, ci bolo brzdene prednou alebo zadnou brzdou.

                      Toto plati pokial bola vidlica zanorena iba natolko, ze zadne koleso malo pevny styk s vozovkou a dostatok adhezie aby sa nesmykalo.

                      Ved si to mozete kazdy vyskusat:

                      Test 1: zabrzdi zadnou brzdou, poznac si kam sa zanorila vidlica

                      Test 2: daj ten bicykel niekomu druhemu a povedz mu, ze ma brzdit tak aby sa vidlica zanorila po tu ciarku.

                      A vysledok vyskumu: z pohladu na vidlicu mu daj „evidentny dokaz“ ktorou brzdou testovaci jazdec brzdil. .

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        hm, jestli to chápu, ty myslíš, že z toho nejde vyvozovat onen Milanův závěr, protože to spíše svědčí o tom, jestli dotyčný brzdí agresivně nebo ne, je to tak? s tím by se dalo souhlasit. pokud budu brzdit přední brzdou umírněně, tak se mi taky nebude vidle zanořovat. je to tak?

                        0 0
                        • martt  

                          presne tak. Mohol povedat: „Chlapik brzdi jemne, lebo vidla sa malo zanara“ ale nie „chlapik nepouziva prednu brzdu“. .

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        No sice máš pravdu, že teoreticky ponoření vidlice nedokazuje jakou brzdou brzdil. Ale v praxi to tak na 99% bude, že přední nebrzdil. A to 1% jsou ty případy, kdy by někdo brzdil přední ale tak málo. Já jsem ale v životě takový případ neviděl, že by někdo brzdil přední a málo. Vždy buď člověk brzdit umí a brzdí přední pořádně nebo neumí a přední se bojí a brzdí zadní.

                        0 0
                        • martt  

                          cele detstvo som jazdil na bicykli s kontrou, ktory bud vobec nemal prednu brzdu alebo mal velmi symbolicku prednu brzdu. Napriek tomu bolo mozne tento bicykel zabrzdit.

                          A to aj v normalnej mestskej premavke medzi autami.

                          Pre tych co to nepoznaju: kontra je bubnova brzda v naboji zadneho kolesa.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Já neříkám, že se zadní nedá zastavit, zvlášť na asfaltu a když se jede pomaleji, proč ne. Já jsem kdysi jezdil ještě se zadní brzdou, kterou se brzdilo šlápnutím vzad a taky jsem s ní zastavil. Ovšem při sjezdech v terénu dnes je to něco úplně jiného (a třeba hodně prudký technický sjezd by se zadní nedal ubrzdit vůbec).

                            0 0
                            • martt  

                              zakaznik sa asi z takeho kopca nepustil ked pouzival len zadnu brzdu :-)

                              0 0
              • fousek  

                Tak tohle me malem sundalo ze zidle, myslim to s tema brzdama

                0 0
              • pepino  

                je uplne jedno, ktorym kolesom brzdis, v oboch pripadoch sa vidla zanori uplne rovnako. :-)))

                0 0
                • wroum  

                  teoreticky, ale prakticky jde zadni kolo do smyku fakt brzo a zadny velky zanoreni vidle se nekona.

                  0 0
      • Jirik123  

        milane, ten topic uz je pres dva roky starej, to asi s tim pripadem co uvadis nesouvisi ne?

        0 0
        • milan1  

          Díky az upozornění, máš pravdu, tohle je moje chyba, ale ten konkrétní případ opravdu existuje a takhle vypadá. Zatáhl jsem sem tedy něco navíc ale myslím, že to tématicky není od věci. Probírá se tu i víc naprosto odlišných vláken. Tímhle upozorněním jsi konkrétně mě vyvrátil jedno podezření nezakládající se na pravdě.

          0 0
        • milan1  

          Ještě doplněk, na to, že čte tento thread mě upozornil právě tenhle zákazník a proto jsem prostě přehlédl původní datum.

          0 0
    • Coudy  

      Keď už tu tuníte, viete mi niekto povedať prosím, či sa dá zvýšiť zdvih z 80mm na RS Tora Solo Air v prevedení 29" (Superior 929)? Otázku som už vo fóre dával 2 krát, ale nikto nevedel. Diky.

      0 0
      • Pekáček  

        Tu vidlici musíš rozebrat, pak pod pístkem vyndat spacery (pokud tam ovšem jsou, to fakt nevím, ještě jsem 29" vidlici nerozebíral) a pak opět složit. Zní to jednoduše, ale pokazit se toho dá dost. Navíc si připrav olej hustoty 15WT a pak nejlépe firemní RedRum na pístek (obojí malé množství, netřeba mít kanystr). Začneš tím, že vytáhneš regulaci tlumení. Pak povolíš oba imbusy dole na nohách, nevyndávej je zcela, odraž je gumovou paličkou. Pak stáhneš spodní nohy a vyteče ti mazací olej. Uvidíš vnitřní nohy a z nich trčící tyčky – plunžry. budeš potřebovat speciální kleště na vyndání ségrovky dole na vzduchové noze, nebo to můžeš zkusit šroubováčkem, hlavně si nepropíchni ruku. Pokud tu ségovku vyndáš, stačí za plunžr zatáhnout a vyjede ti ven pístek i s těsněním. Pod pístkem by měly být ty spacery (nebo jeden nebo žádný, fakt nevím), tak je vyndáš a celé to složíš. Do vzduchové komory před kompletací kápneš 3–5ml RedRumu, poté co nasadíš vnější nohy, tak ještě než usadíš imbudy dole, naliješ tudy do každé nohy 15ml oleje 15WT a pak nasadíš imbusy, s citem dotáhneš a nasadíš regulaci odskoku. To je celé.

        0 0
        • mar_tin1  

          maly detail, tora nema tie segrovky, vzduchovu komoru ma osobitnu alu trubku, ktora je vlozena do lavej nohy. vytahuje sa zhora po odsrobovani zatky. samozrejme treba najprv oddelit vnutorne a vonkajsie nohy (to pisem pre istotu pre coudyho)… inak plati to, co si napisal.

          0 0
          • Pekáček  

            Nojo, já rozebíral Recona a ten má Alu nohy, Tora je má ocelové. Tak to zjednodušuje celý postup. Díky za upozornění!

            0 0
            • mar_tin1  

              no neviem, ci ho prave zjednodusuje… rozobrat to musi tak ci tak, navyse musi odkrutit aj hornu zatku, co pri recone nemusi…

              0 0
              • Pekáček  

                Horní zátka je sranda oproti tomuhle, dost blbě se to vyndává.

                0 0
                • mar_tin1  

                  to je pravda… mne stacilo vyberat vonkajsiu segrovku (na regulatore kompresie) kliestami na vnutorne… otras… :)

                  0 0
                  • martt  

                    ja mam klieste na segerky s prepinacom na vnutorne/vonkajsie

                    0 0
                    • mar_tin1  

                      ja nemam ziadne, mal som pozicane vnutorne, vonkajsie u nas v podniku nemame (vraj) :-/

                      0 0
          • martt  

            Preco sa tam dava ta extra trubka? Zatial som neprisiel na zmysel tohto riesenia…

            0 0
            • mar_tin1  

              neviem… mozno aby bola vidla tazsia :) zrejme je narocnejsie upravit tu ocelovu nohu zvnutra tak, aby mohla sluzit ako vzduchova komora…

              0 0
              • Pekáček  

                Ano, alu nohy mají vyfrézované osazení na ségrovku a stejnou sílu stěny, ale ocelové nohy mají tenkou stěnu a zřejmě jsou dole zakončené do menšího průměru (zaoblené) a to by se těsnilo špatně. Tlumící patrona v Xc-Pro-E byla také v hliníkovém válci.

                0 0
        • kudlanka32  

          jo ten olej ReDrum je hodne dulezitej:) www.peterverdonedesigns.com/…spension.htm

          0 0
          • visby  

            15w spravi rovnaku pracu

            0 0
            • Pekáček  

              Můžeš si do vidle dát co chceš, to je tvoje věc, já používám Redrum, protože mi ho doporučil Milan. Proč jste mu ten návod na Toru nenapsali vy dva, když jste tak chytří?

              0 0
              • kudlanka32  

                ooo to pardon…neco mi rikalo ze radsi mam drzet hubu, ona schiza ve dvou hlavach najednou neni totozna jako v jedny…

                0 0
                • Pekáček  

                  .

                  0 0
                • kudlanka32  

                  hec printscreen a malovat cervenym stetcem umim taky.....

                  0 0
                  • mr.antik  

                    …už se perou, už se perou!…

                    0 0
                  • kolda  

                    to bylo trošku zbytečný,ne? reakce hodná tvého nicku…

                    0 0
                    • kudlanka32  

                      hele pane Chytry od moralni internetove policie.....kdyz nevis co tim moje schiza myslela tak to radsi neres…

                      jelikoz nechapu ceho se melo predeslym preispevkem docilit tak se to moje druha hemisfera rozhodla napodobit zda-li neprijde na jeho smysl…

                      0 0
    • kadas152  

      Tak abych se taky zařadil mezi milanovi spokojené zákazníky :) Mám od milana upravenýho Suntoura XC-Pro D-RL a jsem maximálně spokojený po úpravě sem konečně pochopil co to znamená komfort. Dále mám rovnou od Milana koupenou Manitou Stance Flow a jsem s ní maximálně spokojen. Dávám jí pořádně nažrat a vidle funguje pořád perfektně.

      0 0
    • roman 3D  

      Neví někdo kde je úpravou konec, mám éčko se vzduchovou xcr 34 a funguje celkem dobře, jestli by nešla nějak vylepšit

      0 3
      • kubad  

        A pan houpací osel je archeolog :)

        Dej si párek v Polsku bude ti lip.

        1 0
    • RapMan  

      jen tak pro pobavení, když se tady to moje vlákno vytáhlo – tenkrát v roce 2005 jsem vidlici Milanovi na tunning poslal, fungovala pak perfektně. Ale když jsem dal za cca rok kolo do servisu (s prosbou běžného seřízení), při přebírce mi řekli, že ta vidlice „chodila nějak divně“ a že jí rozebrali a znovu složili…

      Od té doby byl veškerý tunning fuč…

      Tu vidlici už víc jak 10 let nemám, ale vzpomínky zůstaly…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.