od kotoučů zpátky k "Véčkům" !?

349 nepřečtených
  • Vrátil jste se někdo z přechodu na kotouče zpět k „Véčkům“ a proč?Po letošní sezóně s opět „Véčky“ jsem si potvrdil, že na „moje“ pohodový vyjíždky kotouče nepotřebuju.Důvody k návratu zpět k XT véčka Tektro Novela-nebrzdí, neustále se povoloval třmen,destičky nic nevydržely,hy­drauliky Magura Julie-vibrace od zadní stavby až do řídítek,neustálé vystřeďování třmenů(kotouč neustále škrtal,cinkal a já mám rád v lese ticho),nemožnost zamknout vidli MXC ECC 2002(kolo se při zamknuté vidli skoro netočilo).Takže jsem si jednoho krásnýho dne řekl dost a dal véčka XT,špalky trojbarevný BBB,nový kola s prům.nábama a jak už jsem řekl paráda a brzdí to taky dobře.To? pouze můj názor.A co Vy?Ahoj a přeju Vám hezký svátky.

    0 0
    • blue  

      ani nahodou bych se nevratil… po testovacim sobote bych se od hydraulik ani „nesnizil“ k mechanickejm kotoucum…

      0 0
      • kralovek  

        Moje rec … to radsi brzdit podrazkou nez veckama :o) Mam Hayes z roku 2001 … krom vymeny desticek jsem na ne ani nesah !!! V bahne na snehu a dlouhym sjezdu clovek oceni kvalitu. Pro me osobne jsou brzdy 1. az 2. nejdulezitejsi cast kola spolu s vidli. Kvalitu ostatniho (vcetne ramu) poznat nedokazu.

        0 0
        • miťo  

          Zdravim borce z HK! Hele, kdyz jsem zacinal na silnici, tak u nas v CR bylo spatnym zvykem mit na shit ramu Ultegru. Pak jsem nekde cetl, ze ram je na kole to hlavni a komponenty jsou az druhy housle. Na biku se k ramu jeste pridava na prvni misto vidle. Ja osobne rozdil v ramech citim. Treba pred rokem jsem na bahnaku ram L.Fox nahradil do te doby letnakovym Duratec Stream(tatinek Varganta)a byl to sakra rozdil! LF byl tvrdy a tezky, mel kratky rozvor. Stream je podstatne komfortnejsi(a to jsou oba ramy duralove), delsi, klidnejsi. Radeji Stream se Sram 5(Alivio) nez zpet LF s treba x.9(xt). Ram je proste zaklad. PS: A to jsem srovnaval dva levnejsi ramy…

          Jinak k tematu: Vozim vecka LX a XT a spokojenost. Kotouce bych uzil jen v zime a na pouziti silnicnich rafku na biku. Ale ta cena… Za ty prachy bych radeji resil ram na silnici:)

          0 0
          • Daník  

            Mě zase nikdo nepřesvědčil, abych se Véček vzdal. Dobře seřízená a s dobrými špalky brzdí tak, že více nepotřebuji. Proč tahat navíc hmotnost a řešit technickou údržbu něčeho, co stojí ještě více peněz?Vsadil bych se, že 1/2 borců, co by už "nikdy " nejezdili Véčka, se svými kotoučemi a hydraulikami lítá jen kolem panaláku…sorry ostatní :)))

            0 0
            • vlk  

              též jsem zastáncem v-breake.-brzdí mi to skvěle, ale přiznávám, že v zimě přední v určitých situiacích se zmrzlým ráfkem tedy ne.Zadní je v klidu, a proto budu dávat brzdu kotoučovou dopředu.Ten kdo nejezdí v zimě asi kotouče opravdu nepotřebuje.

              0 0
              • mastihuba  

                mě stačí „V“ i v zimě. :) Do blata bych ocenil kotouče, ale proč si přidělávat starosti.

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  … s Veckama.

                  0 0
                • fousac  

                  doufam, ze nemas pravdu… :/

                  0 0
                  • wroum  

                    to vis ze nema. evidentne nema ani predstavu jaky to je jezdit a udrzovat kotouce.

                    0 0
                    •  

                      pockej jak udrzovat? :) od cervna sem musel akorat parkrat preventivně odmas?ovat kotouč a jednou i desky, jinak sme na to nešáhl, jo ještě sem totahoval šrouby na přírubě

                      0 0
                      •  

                        korektor má dovolenou

                        0 0
                      • blue  

                        ironie… jestli ti to neco rika ;-)

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Tu prej deti do deseti let nechapou :)

                          0 0
                          •  

                            jasne ze mi to neco rika, proto tam byl ten smajlik a koukam ze blue a padlista se nudi, do mě, nešetřete mě ;)

                            0 0
                          • cabbage  

                            takze ti je 11 pad-lo? :)

                            0 0
                      • Manas  

                        Coze ?! Takovy prace ? Ja jsem je jednou (trvalo to dyl) seridil a od ty doby sem na to nesah. Brzdi to furt stejne. Pravda, jednou jsem je rovnal kombinackama, protoze jsem ohnul kotouc o strom … ale furt original desticky i kotouce a jak mi to jezdi :-)

                        0 0
                        • CZiko  

                          ohnutý kotouč jde vyrovnat, tak aby brzdil jako obvykle? já bych spíš řekl, že by se při tom zpětném ohýbání měl zlomit, nebo by v místě ohybu měly zůstat nerovnosti ne?

                          0 0
                          • Manas  

                            No ono to bylo ohly asi jen o centimetr do strany. Vyrovnal jsem to celkem dobre, skrta to sice, ale prochazi to a brzdi … tak co :-) Ja vazne tyhle veci moc neresim, dokud to jezdi tak to jezdi … ale nekdy me to chytne a vsechno spravim :-)

                            0 0
                            • Rolei  

                              kombinačkama :-)

                              0 0
                              • goofy  

                                no jasne… ono existujou i jine nastroje?!? :o)

                                0 0
                              • Manas  

                                Kombinacky jsou jedny z mala univerzalnich nastroju, co fungujou i vic zpusobama. Vem si takovy univerzalni nesmysly co nekde koupis a nefungujou ani na jednu z deklarovanych veci :-) Za kvalitni uni naradi si taky priplatis :-) Ale ty kombinacky, vem si to: kladivko, kleste, stipacky, louskacek, utocna zbran, otvirak, univerzalni klic .. atd. :-))

                                0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Kdyz ho ohnes o 90°, tak asi jo. Ale ja jsem rovnal o 3cm vyhlej a jde na tom jezdit normalne.

                            0 0
                          • enjoy  

                            no akorat bys ten kotouc nemel ohybat o kazdy strom ktery uvidis.cili jednou by prasknul,kdybys ho rovnal moc casto:-)

                            0 0
                • blue  

                  o jakejch starostech to porad mluvite?

                  0 0
                  • wroum  

                    no to je otazka. ti co jezdej V videj v kotoucich spoustu problemu. a ti co jezdej kotouce vedi, ze udrzba je skoro zadna a ze V uz nikdy. Proste ti co jezdej V si ty skoro nebrzdici brzdy musej nejak obhajit.

                    0 0
                • DJSUN  

                  to by mě zajmalo kde ve sněhu jezdíš pač mě se to olepí tak že mužu přetrhnout lanko a stejnak nebrzdí to bych si vždy přál kotouče :)

                  0 0
            • wraftler  

              ja ako sucast tej „polovice“ co chodi okolo baraku, chodim asi 500m az 1km od neho a tam robim Dirtstreet oder biketrial a hyd diskov by som sa nevzdal pretoze mi staci pouzivat 1 prst aj ked skacem na zablokovanom zadnom kolese tak sa mi nepretoci… toto zvladne vecko len ked kazdy den frezujes raf alebo ho natieras asfaltom, co je ‚vopruz‘ takze vecka? nie dakuje… mozno tak hydraulicke, pretoze podla mna ide o ten prenos sily, ked cez kvapalinu je skoro bezstratovy a cez kardan(trenie atd) stratovy, ale to je o inom..

              0 0
            • RUMcajs  

              Jj, jestli má to „kolem“ poloměr tak 60Km, tak skutečně jezdím jen „kolem“ paneláku :-)

              P.S. Dole v Krupce jsou taky paneláky…

              0 0
          • Volf  

            Myslím si, že máš pravdu. K tomu rámu a vidlici bych ještě přidal i kola, který mají velkej vliv na jízdní vlastnosti.

            0 0
          • kralovek  

            Covece ja ale ten rozdil v ramu opravdu moc nepoznam, tim nesspochybnuju, ze ram je obecne (ne vsak pro me) nejdulezitejsi soucast. Ted jesdim 3 ram. Prvni byl rockmachine highlander (ocel) cena celeho kola 14000. Pak GF Paragon … cena celeho kola 56000 (ram 20000). No a ted mam ram za 50€ tj 1500. No je fakt ze skopce mi prijde takovej trochu neohrabanej ale do kopce se na zadni nezveda, coz je pro me dulezity.

            Tak me napada, ja mam vlastne uzasnou vyhodu … tim ze to nepoznam, tak do toho nemusim tolik vrazet. :o)))

            0 0
    • vlk  

      ono to možná spíše bude tím, jaké brzdy jsi vozil, co by jsi chtěl od takových šm… Když už brzdy tak něco lepšího a tam už musíš více zafinancovat.

      0 0
    • Lada1  

      to je jako kdyby si po zkušenosti s Trabantem nechtěl žádné auto a chodil raději pěšky

      0 0
      •  

        Nojo, kámoši co s nima jezdím, i to co pozoruju na švihu, což mě strašně vadí, pořát jim to cinká XT,Marta,Brem­bo,Hayes (asi si už zvykli) a posledně jmenované o tom ani nemluvím.Po delším sjezdu mu to přestane brzdit a musí čekat než to vychladne.Takže já jsem si vybral zase Véčka, ale nic proti, věřím, že se to dá vychytat a samozřejmě, že nějaké přednosti kotouče maj.Holt špatná zkušenost.Ahoj

        0 0
        • kovar  

          buď si jistý, že tobě špalky o ráfky klepou možná jěště víc, než desky o kotouč, ale není to tak slyšet. Jinak souhlas, prostě máš takové zkušenosti s kotoučema a proto jsi přešel zpět k V. Proč by ne. V brzdí taky. A je fakt, že u quli hmotnosti poddimenzovaných XC kotoučovek může být přehřívání desek opravdu PROBLÉM, dost často bagatelizovaný.

          0 0
          • mastihuba  

            dost lidí se asi o kotouče neumí starat, jinak si nedokážu vysvětlit takový procento nebrzdících kotoučů. :)

            0 0
        • RUMcajs  

          Hmm, s čekáním na vychladnutí brzd problém nemám (Shitmano 525), zato u V jsem měl problém s tím, že jsem musel čekat až mě přestanou brát křeče do rukou…

          0 0
      • fousek  

        je videt ze si trabandem nikdy nejel, pac kdo okusi jednou trabanta uz nikdy nechce jinak a kdo se ho musel zbavit tak na nej vzpomina jen v superlativech

        0 0
    • jakub  

      ja jsem presel taky , vyhody : snizil sem vahu, naskytl se vyhodny kup (vymena) brzdej dost dobre (XT 04) nemam nic proti koroucum ale dokud nebudu mit na juiciny seven nekoupim jiny brzdy sem se rozhod…

      0 0
      • Romus  

        hmm… to jezdíš asi vážně peklo že potřebuješ Avid Juicy a vzal bych si to aspon s 203mm kotoučama at seš eště víc cool…

        0 0
        • cabbage  

          mas neco proti stelovani chodu brzdy?? ja bych sel taky jenom do juicy 7.

          0 0
          • zac  

            Kdyz mi ji ukazoval znamy v prodejne tak sem s ni chtel utect domu… Vypada fantasticky, je lehoucka a fakt vychytana… Skoda ze uz mam Avidy mechaniky…

            0 0
            • Krutor  

              TO zac: prosím tě, můžeš mi ty mechaniky trochu popsat (asi CPS-ky, že jo…), tedy myslím, jak fungujou třeba proti véčkům ?

              D9k

              0 0
          • Romus  

            Já jen Avid Juici 7 sou dělaný na hardcore DH nebo Freeride brzdy, tak jestli jezdí fakt takovou kudlu že je potřebuje!!!

            0 0
            • blue  

              ty ses nejakej chytrej hele… doufam, ze sem budes psat casto, je to potreba

              0 0
            • zac  

              ja myslel ze jsou delany na XC… To ze je pouzijes na DH nebo freeride tak to je dany tim ze dobre brzdej a jenom tam hodis treba 200mm kotouc…

              0 0
              • Romus  

                Zeptám se kdo??? jezdící XC využije jejich sílu??? sou to vážně mega brzdy

                0 0
                • zac  

                  To jsou treba Hope taky a jezdi se na XC, jde o pohodlnost brzdeni, o to ze se ti neprehrejou a vaha je taky dobra tak proc by si to clovek nedal na xc kolo?

                  0 0
                  • jakub  

                    tak takovou kudlu jak ty rikas asi teda nejezdim, ale proste kdybych se uz jednou rozhodoval pro fakt kvalitu, sel bych do nich, je preci uplne jedno esli jezdis extrem teren nebo proste teren, ja si myslim ze kvalita brzdeni je velice dulezita, at jedes jakej koliv teren, proste dyz vis, ze vic ubrzdis tak taky vic muzes jet… reci typu: nepotrebuju brzdit jsou podle meho nesmysli nebot cim vetsijedes sponu, tim vic ti to taky musi brzdit nebo snad ne ???

                    0 0
                  • enjoy  

                    abych rekl pravdu tak treba takovy mono M4(kdyz uz s nima mam teda nejaky zkusenosti,at neplkam) jsou na XC tak akorat.na nejaky free nebo DH bych se bal ze budou slaby.

                    0 0
                    • wroum  

                      toho bych se nebal. staci vetsi kotouc, ty brzdy to daj.

                      0 0
        • cabbage  

          sem slysel o juicy nine, nema nekdo nejakou konkretnejsi informaci?

          0 0
    • xstefi  

      No ja bych koutouce uz nevymenil. Zezacatku jsem mel take problemy s skrtanim, centrovanim (hydraDeorka), ale stacilo se naucit jak to seridit a vycistit a uz o nich nevim. Co se tyce vibraci zadni stavby, tim sem si take prosel, pac ma Merida proste mela blbe udelanou zadni stavbu, coz se vyresilo reklamaci ramu. Takze pokud ty kotouce nejsou uplne smee, ram neni z roku razdva a je na kotouce delany, tak neni problem. Kdyz si vzpomenu na trapeni v bahne na jare a na podzim…no kazdemu co jeho jest.

      0 0
      • Romus  

        Kdo si dá na XC kolo hydru kotouč, je budto blázen nebo neví co s prachama. A nejvíc mě dostává když si to někdo dá i dozadu… moc by mě zajímalo co jezdíte za sjezdy že musíte nechávat zchladnout kotoučovky, já sem je přehřál jen tak že sem to rozpálil z HODNE prudkýho kopce a asi v 50 sem za to chytnul třema prstama, a to mám Shimana M475, jinak kámoš se chystá s hydrou Formula 185mm na hardtail DH závody a nestěžuje si!!!! a to ji koupil za 1000 jako hodně slítanou

        0 0
        • Smazaný účet  

          znojmo vidim te dvojmo :))))))))) prijed do usti :)) se ti zahrejou hned kotoucky :)) po cestach stedohori :))))

          0 0
          • Smazaný účet  

            kua, stredohori !!! :-) no toto…

            0 0
            • RUMcajs  

              Vememe ho někdy na do Krupky, pozná zač je toho loket :-)

              0 0
              • Smazaný účet  

                jo, ale to uz je krusnohori :)))) na to sem zapomel ;)))))

                0 0
                • RUMcajs  

                  Šak a? přijede, milerád mu ukážu pár pěkných sjezdíků, kde se hodí řezání zatáček.

                  0 0
                  • Romus  

                    Joj to věřím Znojmo není zrovna sjezd pozitivní, ale já se vážně snažil ji to nechat sežrat :)

                    0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Krupka je moc dobrej priklad. Tam si stezovalo spousta lidi na brzdy. Si myslim, ze to bylo hlavne metalickejma deskama. Ja s organickejma sem nemel nejmensi problem.

                    0 0
                    • RUMcajs  

                      Jo, mám to cca 15km od baráku, takže není problém si tam cestou z prce zajet, dát tra? a zas jet dom. Jen tak do pohody, žádnej extrém když jedu sám.

                      S V to bylo blbý, páč stačilo trochu bláta, nebo vody a brzdy už nedokázali zastavit na těch malých kouscích, kde se to dá. Ani ten hluboký prach a hrabanka jim moc nesvědčila.

                      S hydraulikou zaflekuju hned kde chci, a zas můžu pozvolna nabírat rychlost, popř. se rozjet. Jsou prostě místa, kde se protočení kola o 50cm rovná rozstřelení o šutry, nebo vjetí předním do dropu…

                      0 0
              • Smazaný účet  

                jen tak mimochodem se moje deore 525 zavzdusnili tudle pod dost osklive namrzlym sjezdu z znemci pres cereniste ( pad ), dolu rytinou… je mozny ze dyz se rozhycujou tak pak bublaj ??? :)))))) nebo nevim tyve… ale fakt se zavzdusnili.. nebo takhle: cim by to jinak mohlo bejt ? :)

                0 0
                • RUMcajs  

                  To netuším, mám 525 jen vpředu (vzadu V) a za 3 měsíce jsem jen vyměnil destičky. Jinak je to fakt pohoda. Z Němčí ke Střekovu bez problémů s brzdama (možná je to těma 45km/h na panelce) no a Rytina a Průčelská taky v poho bez známek změny.

                  Z Erbenky po louce a pak po Mariánské okolo střelnice dolů taky v pohodě, takže si stěžovat nemůžu. A to jsem se bláhově první týden snaži rozžhavit kotouč kde jen to šlo.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    :)) je mozny ze je to nejaka shoda okolnosti.. ze se udalo neco jinyho k tomu… kue, jen se snazim vystopovat cim to je :)) abych tomu mohl pro priste zabranit, dyz to pujde, bo tak neco :)))))) jinak pohoda no.. se to halt odzvdusni a je to ;)

                    0 0
                  • Fucker  

                    Jo, Průčelka je moje hodně oblíbená.(S ko­toučema,aby to bylo k tématu.)

                    0 0
        • enjoy  

          mas uplnou pravdu.jsem blazen do biku a zrovna jsem nevedel co s prachama.a dozadu bych ji taky nepotreboval,ale rad jezdim i v zime a to by mi pak samotna predni brzda nestacila,vis?a obcas clovek jede i bahne a to pak ty zvuky a ucinnost u vecek stoji za prd. zeptam se,jestli dovolis.co ses ty za blazna ze si koupis tyhle shimana a pak musis brzdit trema prstama?to sem nikdy neudelal ani na veckach.

          0 0
          • Air  

            to ses stastnej clovek, ja teda za paky na vecka rvu celou dobu trema prstama a nestaci mi to :( a to nejezdim zadnej DH ci FR ale docela poho XC. Nechapu jak nekomu muze stacit na veckach brzdit jednim prstem… (brzdy+paky Deore, lano nerez, spalky Baradine 3bar., rafky Mach1) fakt vas nechapu :(

            0 0
            • enjoy  

              nevim no.mel jsem LX paralelogram,XT paky,lanko nerez,spalky modry BBB,rafky ritchey pro a brzdilo to jednim prstem,nemuzu za to:-).jenom v delsim sjezdu uz to jednim prstem obcas moc neslo.na kotoucovky dvema prsty nesahnu.i by mi to prislo takovy nedustojny:-)

              0 0
            • MaPa  

              Nevím, ale každý véčka co sem měl jsem tahal maximálně dvěma prstama – to je snad normální ne? A překonáváš velkou sílu i naprázdno (ostré vedení bowdenů…) nebo je to jen kombinací ráfků-špalků. Machy1 jezdím taky, V-čka diatechy, špalky Koolstopy a pohoda.

              0 0
              • Air  

                tak asi jste lightweight riders :-)

                0 0
              • goofy  

                jenom k tem dvoum prstum: ja kdybych pustil dva prty ze riditek, tak by mi nejspish vystrelily z rukou (staci pouze jedna vetshi rana), takze bych to za takou velkou vyhru nevidel ze brzdish „pouze“ dvema prstama… proste to musi jit jednim…

                0 0
                • Mamut  

                  No hej, ti co robia s cirkularkou musia mat kotuce.

                  0 0
                • miťo  

                  Ty máš na kole pevnou vidli? Že ti maj řidítka snahu vypadávat z ruky…

                  .....to raději odpruženou a véčka ne?

                  0 0
                  • goofy  

                    ne mam odpruzenou vidlu, ale staci projet vetshi rychlosti nejaky hodne rozbity usek, a mam co delat, abych ty riditka udrzel v ruce… kdybych tam mel pustit vic jak jeden prstik, tak nevim nevim, jestli bych to ustal. asi budu muset holt vic posilovat, no… :o)

                    0 0
                    • miťo  

                      Co treba vetsi zdvih?

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Naprosto souhlasim s goofym. Jestli tobe staci vidlice na pobrani vsech nerovnosti, tak asi jezdis jen po letisti a jeste ne moc rychle. Davat z riditek dva prsty jedne ruky je koleda o odreny oblicej.

                        0 0
                        • miťo  

                          Brzdim ukazovaky, kdyz maj dost tak prostredniky a kdyz i to nestaci, tak obouma. PS: zacinal jsem s pevnou vidli a na ctyrprstych pakach a s cantilevery vy mazanci:]

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            No to ja prece taky, ale vic jak jeden prst jsem na ne nikdy nedaval.

                            0 0
                          • vlk  

                            já taky ještě se někde doma válí centiver komplet brzdy lx.Kdyby si to někdo chtěl zkusit.

                            0 0
                          • enjoy  

                            jednou jsem zkusil brzdit prostredniky a vubec nechapu jak nekdo muze:-),malem sem se prizabil,vubec jsem nemel jisty ruce na riditkach.

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              Abys mel zas o cem premyslet. Ja brzdim prostrednickama. Jednak mi prijde jistejsi a prirozenejsi uchop, vetsi sila v tom prstu a v neposledni rade snazsi kombinovani brzdeni a razeni. Ale v tomhle jsem spis vyjimka.

                              0 0
                              • enjoy  

                                hm,je to mozny.me to vubec neslo. abys uz nemel jak do me rejt:-))

                                0 0
                                • vlk  

                                  prosímtě Pádlista by to ubrzdil třeba i malíčky.S Gus­tavama a se svojí vahou.

                                  0 0
                              • wroum  

                                brzdit prostrednickama? nemozne. aspon pro me. brzdim ukazovackama (jinym prstem ani nedosahnu na paku aniz bych prehmat). co se tyka razeni a brzdeni najednou, nemam problem, protoze na shimano RF radim jenom palcem, nahoru i dolu (jenom pravou, presmykac nevedu):-)

                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  Jasne ze musis mit paky nastaveny tak, abys jima brzdit mohl. Kdyz sednu na cizi kolo, tak vetsinou brzdim ukazovackama, prave proto, ze prostrednickem nedosahnu. My co jsme zamrzli na jednom evolucnim stupni razeni proste potrebujeme i ukazovacek :)

                                  0 0
                              • Manas  

                                Nejsi, osklivej Marosak to ma taky tak … aspon podle fotek. Ja tohle nedokazu, silu v prstech mam, ale zkraceny slachy asi taky :-) Jelikoz mam Shitmano RF, tak odrazuju tak ze min brzdim … ono to cloveka trochu i urychluje, kdyz nad tim tak premyslim.

                                0 0
                              • JohnLee  

                                Tak to jsem rad,ze nejsem jedinej kdo tak brzdi…ja moc nechapu jak muze nekdo brzdit ukazovackem…podle me je nejpevnejsi uchop v kombinaci palec/ukazovacek. Ale asi je to o zvyku…

                                0 0
                                • enjoy  

                                  ja bych teda s prostrednickem na pace nemel vubec jistotu uchopu v ostanich prstech.asi je mam nejak moc prirostly.treba jsem obet evoluce a jednou moji potomci budou mit mezi prsty blany:-)

                                  0 0
                            • MaPa  

                              Mi to naopak přijde lepší než ukazováčky. Řidítka pak člověk drží větší „šířkou“ ruky, jestli to chápeš… A jak psal P., líp se řadí.

                              0 0
                    • fousac  

                      nebude spis problem v technice jizdy???

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Nekdy s vama budu muset na vyjizdku, abych zjistil, kde jsou silnice v tak dobrym stavu :)

                        0 0
                        • fousac  

                          napada me jedna pekna trasa… 65km, 1150m prevyseni… a furt jenom nahoru a dolu..

                          rekni si termin.. ;))

                          0 0
                        • miťo  

                          Ono se to ma vlastne tak, ze mne jakozto chrtovi vecka stacej. Zadnou zbesilou techniku ve sjezdu ode mne necekej. Co bys taky chtel po preucenym silnicari :) Ale kdyz porovnam my sjezdy na prvnim biku a ted, tak se to trochu pohnulo vpred. Nicmene na XC se dva prsty na brzdovou paku polozit daji.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Zalezi jak jedes :) Ale me je to jasny, ze sjezd je dost fyzicky narocny sam o sobe a jeste po nejakym vyjezdu divocit, kdyz tam takovy naskok zase nenaberes se krosari moc nechce a tak si radsi veze zadek na sedle a v pohode si vybira tu nejrovnejsi cesticku, aby to moc nedrncalo :)

                            0 0
                            • MaPa  

                              Nějak se to zvrtlo ne?, moje reakce byla na aira, že tři prsty i na jeho <pohodový xc> je moc. Jasně že na ostřejší sjezdy jsou i dva prsty moc a sám normálně brzdím jedním – když se unaví tak dvěma, ale o to tu nešlo. Prostě dva stačí. Nám.

                              0 0
                            • McBlacky  

                              Většinou to spíš bývá že po výjezdu máš tolik naloženo, že to pustíš dolů a moc to neřešíš kudy, jedinej cíl je se nezabít a protože máš vždycky pocit, že nahoru to jelo pomalu a určitě jsi ztratil tak o to víc to řežeš dolu :-)

                              0 0
      • milhaus  

        n já taky přešel z V – XT na disk XT a už bych nešel zpět. Brzdit jedním prstem je fakt pohoda, ikdyž V taky brzdili skvěle. Jsem ale prase a nejednou jsem dojížděl s osmou, že to chtělo stojan na opravu a pak jsem jel jenom se zadní brzdou a ještě rozšklebenou. Proto jedině kotouče… Ale je to jen můj názor. Jo a jsou krásný – ty kotouče:-)

        0 0
        • Cejlon  

          Nesporná výhoda kotoučovek proti Včkům je v průchodnosti kola zadní stavbou i vidlicí.O os­tatních výhodách nemluvim.Kámošovy se na Drásalovy 04 v prvních kilometrech toho bahnitého výšlapu stalo,že se mu zadní véčko zabalilo bahnem i s nějakým šutrem,který se nějakým způsobem vzpříčil v brzdě a začal mu v kordu načínat plášt.Samozřejmě,že moc daleko nedojel.Pod Hostýnem skončil.V kordu mu to vyhoblovalo 10 cm lochnu:-) A to by mě teda nasralo!!!A stát se to může.......

          0 0
    • Meesha  

      Asi bych se nevratil. Mam Hayesy a sem naprosto spokojenej – bezudrzbovy a brzdej. U vecek mi vadi prave ta starost o ne. Musis je furt stelovat aby se vykon dal srovnat s kotoucovkama, odmastavat rafky, menit spalky a lanka atd… Pak projedes bahnem a je to v pr…

      0 0
      • zirecek  

        Vsichni to bere tak srdcarsky, ze to neni mozne. Z kazdeho prispevku na me dycha, ze Vcka jsou uplna mizerie a kotouce jsou nejlepsi. Samozrejme hydraulika a 200 kotouc na XC, :-).

        Mam Vcka paralelogramy s Koolstopama. Bovdeny menim 1×2roky, spalky 1×1,5roku, rafky neodmastuju, stelovani nula – prohodim gumicky. Mozna nekolika kilometrove sjezdy by byly lepsi s kotoucem, ale je to je pro mne male + u kotoucu.

        Je jasne, ze se nedohodnem, :-). Bo kazdy stoji krute za svym. Vy si prece nebudete psychicky podlamovat oduvodneni nemalych tisicovych investic a ja budu porad spokojeny s Vckama dokud nebudu nucen koupit kotouce. :o) Toz do me!

        0 0
        • zirecek  

          Proste si nemuzu pomoct, ze kotouce jsou jasna jednicka pro DH a plusova volba pro freeride a all-mountain v Alpach/Dolo­mitech. V ostatni sekcich biku mi to pripada spise marketingovy tah, at je co kupovat. Urcite jsem na nejake odvetvi biku zapomnel, kde je kotouc treba, tak mi pripomente? :-)

          0 0
          • RUMcajs  

            Už kvůli bezproblémovému sundavání předního kola je to plus… Pohodlí a konfort přeci nejsou nutné, ale když si člověk může dovolit, proč ho nemít?

            0 0
            • zirecek  

              ano, je jasne, ze na me muzete nahlizet jako na cloveka, ktery pouze zavidi a ze si to nemuze dovolit… Ale neni to tak.

              Proste mi pripada, ze z malych duvodu se delaji padne argumenty. Prece rozepnout Vcko neni slozita operace, abych sundal predni kolo… .

              0 0
              • Jenda  

                no nemam rad kdyz musim premyslet:-) nad tim ze kdyz prsi nebo je bahno tak mi proste V-cka nebrzdi, holt na svych 85 uz potrebuju brzdy:-) Zatim mam jen vpredu ale po podzimnim MTBO v bahynku kdy jsem sjel zadni spalky do mrte (behem 60 km:-) takze jsem pak brzdil jen predni tak pujde i dozadu.

                0 0
                • zirecek  

                  S KoolStopama v bahne neni problem a fakt vydrzi min. 1 sezonu pri sucho x bahno – 50×50.

                  0 0
                  • Jenda  

                    jo Koolstopy me vydrzeli nekolik sezon jenze zase nebrzdili? kolik vazis?

                    0 0
                    • zirecek  

                      80kg Jeste vozim ty SRAM KoolStopy – byly o neco levnejsi. V bahne vubec neskrabou a brzdi obsotjne i ve vode/bahne – tam jde akorat o cas nez se spalek probrzdi pres bahno/vodu k rafku, pak brzdi cca 80% za sucha. Jde taky o celisti a paky.

                      0 0
                      • Jenda  

                        no jo me na tom MTBO se nabalilo behem otacky tolik bahna ze to spaliky nestihaly stirat:-)

                        0 0
                • fousac  

                  ano, blato rozhodlo… 80km totalniho sajrajtu, ojety novy spalky az na plech, rafky probrzdeny a na odpis… takze du do kotoucu… nechapu lidi, co daj vic nez 1kkc za JEDNU V-brzdu… :)))

                  0 0
                  • Mamut  

                    V-brzda za 1000 podla mna brzdi podstatne lepsie ako kotuc, do ktoreho si celkovo vrazil 1000. To znamena, ze na brzdu ti ostalo 1000-(navysenie ceny naboja kvoli prirube na kotuc). Nehovoriac o zivotnosti a hlavne cene dosticiek a gumiciek.

                    0 0
                    • MaPa  

                      Jo a HT za 15000 je taky lepší než full za 15000 a o životnosti tlumiče ani nespekuluju.

                      Lidi, probuďte se a spiřte se s tím, že někdo si pořídí to a někdo to. Každýmu vyhovuje něco jinýho a zdůvodní si to. A když není spokojenej tak si pořídí něco jinýho. A může o tom napsat. A někdo si to přečte a řekne si tak mu to nevyhovovalo, jak je to u mne? A buď zůstane u jednoho nebo se rozhodne a změní to. Ale nevím proč by měl přesvědčovat ostatní, že to jeho je lepší – ne špatné slovo – JINÉ.

                      0 0
                      • zirecek  

                        Vse cos napsal je pravda. Mne nepripada, ze tu ale nekdo nekoho presvedcuje… .

                        0 0
              • RUMcajs  

                Kdepa, rozepnout Vcko je jednoduché. Horší je to s protahováním velkoobjemových pláštů přes špalíky.

                Vždycky jsem si je pak rozhodil a musel jsem je znovu centrovat, nebo ufukovat a pak nafukovat pláš?.

                Bydlím v 5. patře v paneláku a tahat kolo po švihu na rameni přes všelijaké poličky, květinky, botníky a jiné píčovinky 5 pater když z něho padá bahno a kape voda se sněhem, to se rovná utírání 5ti poschodí.

                S 525tkama mi stačí sundat přední kolo, šoupnout kolo do výtahu, setřít výtah a zas nasadit přední (otázka 20ti a 20ti vteřin…)

                0 0
                • RUMcajs  

                  P.S. Většinu roku jezdím výtahem ráno do prce, pak z prce do bytu, z bytu na bika se psem a pak zas do bytu, někdy i ještě jednou, když se jedu projet sám.

                  Při tak častém sundávání předního kola je kotoučovka jistě přínosem.

                  0 0
                  • Jester  

                    Bych se chtel zeptat, nekde jsem tady cetl, ze kdyz sundavas predni kolo a mas hydrauliky, vzdycky si nejak hnes s polohou kotouce a je potreba to znova doseridit, jinak kotouc cinka. Protoze to delam jak ty, porad sundavam predni kolo, abych dostal „cele kolo“ do vytahu, byl to jeden z duvodu, proc bych hydrauliky nechtel. Jak to tedy je? Byla to basnicka latina nebo ne? Jinak dalsi duvod proti hydraulikam, ktery jsem tady vycetl a na ktery bych se chtel zeptat je, ze kdyz kolo skladujes ve svisle poloze (coz je muj pripad) ze se hydrauliky zavzdusnuji. Tak jak to je?

                    0 0
                    • RUMcajs  

                      Můžu mluvit jen za svoji přední 525tku od Shimana, ale zato jen v dobrém.

                      Cinkání kotouče, nebo škrtání je velmi vzácné, když přeci jen někdy nastane, stačí několikrát lehce ?uknout o brzdovou páčku a je klid. Prostě nasadím kolo zpět, zatočím s ním, jednou zabrzdím a to je vše. Žádné skákání okolo V s baterkou a sledování přesné vzdálenosti špalíků.

                      Zavzdušňování se mě netýká, kolo nasazuji na bika postaveného sedlem a řidítkama o zem, rovněž seřizování přehazky, čištění řetězu a seřizování zadní V probíhá s otočeným kolem.

                      Při poslední „generálce“ tak stálo 2 dny, dokonce jsem i roztáčel a zabržďoval přední kolo a nic se s brzdou nestalo.

                      P.S. Do třmenu se můžou dostat vzduchové bublinky jedině když je brzda zavzdušněná. Moje se nezavzdušňuje, takže je to v pohodě.

                      0 0
                      • Rolei  

                        Jen nechápu proč sundaváš přední kolo do výtahu. Výtahem jezdím taky, ale sundavat přitom něco mě nikdy nenapadlo…

                        0 0
                        • RUMcajs  

                          Páč nám vyměnili celou kabinu a instalovali vnitřní dveře aby vyhovovala směrnicím EU.

                          Vtip je v tom, že ta kabina je cca o 3cm menší…

                          0 0
                          • blue  

                            to udelali u nasich pred rokem taky… stejnej pocet lidi se tam ted na sebe musi mackat, az to je neprijemny… radsi sem kolo tahal po schodech, nez ho rozebirat

                            0 0
                          • Rolei  

                            No dobře a to nestačí postavit to kolo na zadní a vyvézt ho na stojáka?

                            0 0
                            • enjoy  

                              ja bych jeho inteligenci tolik neurazel:-))

                              0 0
                              • Rolei  

                                No jasně, však se za to i stydím.Že by existovaly i menší výtahy, než jsou ty u nás? :-o

                                0 0
                            • McBlacky  

                              no a pak si vezmeš hadr a kýbl a hezky si těch několik pater vytřeš od bláta :-)

                              0 0
            • miťo  

              Ty mas problem s demontazi predku na veckach:)? To kdyz je o tom rec, tak me dela problem se Scorpionem 2.00 vyndat zadek, protoze Duratec Stream nema tak esovite prohnutou zadni stavbu jako novejsi produkty znacky. Ale kotouce kvuli tomu kupovat nebudu.

              0 0
          • milhaus  

            Samo, že je to o pohodlí a kráse. Kdysy jsem měl pevnou vidli, pevnou zadní stavbu, blbé sedlo a cantilevry, no a po pravdě jsem nejezdil moc míň. Teď mám genia 2 a jsem z něho hotový a kdybych mohl, vyměním ho v loži s manželkou:-). Samo, že je to i o penězích, ale do hrobu si je pánové nevezmem…

            0 0
        • blue  

          me zase hrozne bavi, jak se nam veckari snazej vsugerovat, ze si jen potrebujem nejak oduvodnit tu investici…

          sem si nevsimnul, ze by nekdo tvrdil, ze bez kotoucu se neda zit, jen par lidi proste vyjadrilo svuj nazor a zkusenost (je jezdil na veckach tri roky, na kotoucich to samy, tak myslim, ze vim, jakej a proc mam na to takovej nazor)

          0 0
        • Meesha  

          Ja nestojim tvrde za kotoucema! Ale nenasel sem jedinej vyraznejsi duvod proc jiz zpatky na vecka! Teda posledni vecka co sem mel byly nejaky tektro – driv sem si myslel, ze brzdili, ale ted bych to videl tak na bezpecny dobrzdeni pred kramem… :-)) Pak sem zkusil XTR a prekvapilo me, ze i vecka muzou dobre brzdit. Jak uz sem psal, chybi mi u nich to pohodli (brzdeni, servis)…

          0 0
          • zirecek  

            Ja mel taky Tektra a pak se rozhodoval, zda-li V-cka ci kotouce. Po dlouhem rozhodovani jsem skoncil u XTR Vcek, Koolstopu a Mavicu.

            0 0
            • miťo  

              XT 94, Coolstop, Remerx Country na jednici, LX 93, BBB tribarev., Mach1 210 na bahnaku. Spokojenost. Spalky vydrzi vice nez sezonu a na bahnaku po dvou sezonach vymenim zadni rafek(na bahnaku trenuju i v lete, chudak najede za rok nejvic km, letos 6000). To uz je vyplet stejne v haji a rafek skoro taky, protoze nekdy se mi podari dost blbe prorazit gumu(treba posledne pri projizdeni Sudet). Rafek stoji par stovek, tak no problem. Bike je spotrebka, neni potreba kupovat extra zbozi.

              0 0
              • zirecek  

                Mne trvalo celkem dlouho nez jsem dospel k tomu, ze bike je spotrebni zbozi. Ale su rad, protoze clovek mnohem vic bajkuje a min resi komponenty, :o).

                0 0
                • blue  

                  skoda, ze takovejch neni vic :-)

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    By ses nudil. S nim si moc nepokecas. Nema problemovy brzdy, odpruzenou vidlici, tlumic, nezajimaho kolik cepu a kde ma na kole mit za chvilku sunda prehazovacku a zavari vidlici nepevno k ramu. Nekteri tvrdili, ze se s tim neda jezdit, ale od cloveka co jezdi na kole bez odpruzeni by to znelo pokrytecky.

                    0 0
                    • zirecek  

                      Se mnou se nikdo nenudi, :-). Sak pockaj az jako zraly tricatnik nebudu vedet co s prachama, nakoupim fulla, samozrejme zadny cas na bika. To uz bude clovek enem resit…

                      Ten cep v hlavove trubce bych nechal, se zatacenim je to lepsi. Navic tenhle cep uzivam mnohem vice ne Vy! Bo se nekdy brutalne natocim, abych objel vetsinu pekelnejsich nerovnosti. Aspon neni nuda ve sjezdu, :o).

                      0 0
                      • kovar  

                        to je nepřímá uměra, čím míň času na kolo, tím je třeba si víc na něm kvalitně užít a ne třásti kostima, proto full

                        0 0
                        • TinkTink  

                          Akorat je blby, kdyz delas od rana do vecera a nemas ani ty prachy na naky delo, ze…

                          0 0
                          • blue  

                            tak to je pak nekde nejaka chyba :-)

                            0 0
                            • zirecek  

                              Hm, to jste, soudruzi, udelali nekdy chybu, :-). Nekteri prachy maji a stejne delaji jak murovani od rana do vecera. Jim by nejvice pomohlo, kdyby si mohli i volny cas koupit v supermarketu, :-).

                              0 0
                • Meesha  

                  jj, taky si obcas pro nejakym zavode reknu – je to spotrebak, nalozim tomu… Ale pak si zase reknu, ze je to fakt drahej spotrebak a bedna to nebude, tak co… :-))

                  0 0
                  • McBlacky  

                    ty jsi někdy na závodě zpomalil protože jsi chtěl šetřit materiál? já jen když jsem chtěl šetřit sebe :-)

                    0 0
                    • Pekáček  

                      No třeba brody na Králi jsem raději proběhl s kolem nad vodou, takže jsem zpomalil abyš šetřil materiál (ale lepší jak sušit řetěz a vymejvat ložiska nebo se vykoupat celej).

                      0 0
              • miťo  

                Sorry, porad ziju o deset let zpatky. Myslim XT03(ty posledni mohutny) a LX 03.

                0 0
    • Standa  

      Kotoučovky každý preferuje ze svého úhlu pohledu.Někdo kvůli jejich účinku,někdo kvůli lehké demontáži kola,kvůli vzhledu,imič atd ..atd… Já mám kotoučovky pouze na zimáku,protože už mě přestalo bavit hledat pod sněhem klacek,nebo šišku,abych seškrábal led z ráfků po průjezdu potoka.To prostě obrzdit nejde.Jinak na normálním kole mám Avid a trojb.BBB a naprostá spokojenost. Všem hezký svátky

      0 0
    • Daf  

      No vse jiz tady asi bylo receno. Me jen jeste napada ze taky trochu zalezi na hmotnosti jezdce. Podle me na ubrzdeni 60kg zavodnika vecka v pohode staci za vsech podminek. Prumerny 80kg biker na to asi bude mit jiny nazor :)

      0 0
      • miťo  

        Vazim 83kg. Zatim jsem to ubrzdil vsude:) Jeste uvaha na tema brzdeni: Na Veloserii a podobnych podnicich me stve hromadny start. Ono jet v baliku bikeru je horor. Misto lehkeho pribrzdeni kazdy jde do smyku a pak se pada. Ukazovani der atd.vubec neexistuje. Myslim, ze by kazdymu, kdo v baliku jezdit neumi neuskodilo zkusit silnici. Ja na ni zacal a jsem za to rad. Nejde jen o jiz zmineny pohyb v pelotonu, ale i o techniku slapani. Ted uz jezdim silnici jen okrajove, provoz na silnici a chovani ridicu ze me udelalo bikera.

        0 0
        • Daf  

          Ja jen ze vim jak brzdi nalozene kolo s brasnama a bez nich. Rozdil tady rozhodne je znatelny a podobny to bude i s hmotnosti jezdce. Co se Hromadnych startu tyce zalezi v jake casti startovniho pole se pohybujes :)

          0 0
          • Mamut  

            Rozdiel je v prackach a nie v brzdach. Zvycajne ma 90kg clovek silnesjie pracky ako 60kg. Takze ani jednemu nerobi problem sa ubrzdit, pokial sa brzdy neprehreju. Co sa da rovnako na kotucoch ako aj na v-ckach

            Jedna moja skusenost s prehrievanim. Uplne nova predna Julia 2001 (kapitoal sama o sebe, ale teraz o inom). Isiel som ju zajazdit na fakt strmy, dlhy lesny zjazd. Od zaciatku brzdila pekne a vyzeralo to, ze bude vsetko ok. V polka zjazdu v priebehu 2s zmena z vyborneho ucinku na nulovy. Zadnou to ubrzdit neslo, musel som lahnut. Pockat 1–2 minuty a pokracovat druhou polkou zjazdu. Ked sa zacinaju prehrievat V-cka, tak postupne a dat sa s tym este nieco robit. Nechcem vyvolavat flame, je mozne, ze ziadne slusne kotuce sa takto nechovaju.

            0 0
            • Daf  

              Je fakt ze ja jsem vychazel z predpokladu ze bude brzdit stejnou silou. Akorat ty zas predpokladas ze treba o tretinu tezsi biker bude mit o tretinu vetsi silu v prstech. Coz uz ale platit nemusi. Ja bych si treba nekdy kotouce koupil, ale lidi co znam furt resi piskani, cinkani a zavzdusnovani :) No a me vecka na keramice brzdej dobre, dokonce lip nez hydraulicke Hayesy. Aspon teda za sucha.

              0 0
          • miťo  

            Pohybuju se celkem vpredu(mrkni na vysledky VeloSerie). Jenze do prvniho kopce se po startu udrzi kazdej ambiciozni plasan. Nevadi mu, ze se pak v puli trati sviji v krecich, HLAVNE ZE JIM TO TAM VEPREDU ZPOCATKU UKAZAL A DOBRE SI ROZJEL ZAVOD!

            0 0
            • Daf  

              Sakra mas o 126 bodu vic jak ja :))) Nepamatujes si nahodou ze Sudet jednoho Budvara :) Jinak na blbce narazis vsude. Po startu clovek musi davat bacha a hodne predvidat.

              0 0
              • miťo  

                Nejses ty ten Budvar, co jsem ho dojel s borcem s Uniquy, pak jsi mi odjel a Uniquac te dal v posl.kopci? Kecali jsme v tom asfaltovym stoupani o nazouvani tubelacu ze? Jestli jsi to ty, tak nazdaar!

                0 0
                • Daf  

                  Jasne jsem to ja :) Ke konci jsem chytil druhy dech ze se mi tomu nechtelo verit. Uniquac uz me nedal, do cile jsem uz jen predjizdel :) Pamatuju si te i z Krkonosskeho maratonu mas opravdu neprehlidnutel­ny stroj…

                  0 0
                  • miťo  

                    Jako ze mam poradnyho srace vid?:) Ale dik za poklonu, treba me sponzor pochvali… jako ze jsem na zavodech videt:)

                    0 0
                    • Daf  

                      Hele dulezity je, ze i na nem ti to jezdi dobre :)

                      0 0
        • HonzaV  

          S tim prehnanym brzdenim v baliku bikeru po startu mas pravdu, ale ukazovat ostatnim diry kdyz jedu na biku? Myslim ze staci nezamykat vidlici, mit poradnou gumu na prednim kole a ono to pak tolik nevadi. Kdyz vyjedu s kamosem silnicarem na biku, tak vzhledem ke kvalitam komunikaci 3. a 4. tridy kvuli neustalymu ukazovani der nestiha drzet poradne riditka. Jeste si parkrat namele a pochopi, ze si ten zvyk ma nechat jen na silnicku.

          0 0
    • náčelník  

      Dotaz – jak to děláte, když chcete stáhnout vnější nohy vidlice a máte hydraulickou kotoučovku? Sundáte páku? Co když páka nemá dělenou objímku – stahujete grip? Nebo sundáváte a pak zase nastavujete prase? Nebo máte dostatečně dlouhou hadici?

      0 0
      • Honzin  

        co takhle sundat predstavec i s riditkama a pak vyndat celou vidlici a nohy stahnut az potom?

        0 0
        • fousac  

          uz si to zkousel??? kdo ma potom zapasit s tou dalsi hadici a dvema lankama od razeni… ://

          0 0
          • Honzin  

            zkousel, ale ja mam vecka :-)

            0 0
            • zirecek  

              taky Vcka, clovek vyhakne predni brzdove lanko z paky a stahne vnejsi nohy. Ale ja uz ted vlastne nemuzu stahnout nic :-), bo mam pevnou.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                To je videt, protoze timhle postupem bys ja asi nesundal, jelikoz by ti vysely na bovdenu :)

                0 0
                • zirecek  

                  Vcko necham na vnejsich nohach vidle. Jedine spojeni je pak lankem/bovdenem – to vyhaknu z brzdove paky. Povolim spodni srouby co drzi vnejsi nohy vidle a sundam je i s komplet brzdou a bovdenem. Tachac nevozim, takze o problem mene. Je na treninku mene stresu a taky min gramu, :o).

                  0 0
      • vlk  

        a jak často prosím tě potřebuješ sundávat vnější nohy vidle.

        0 0
      • Gatier  

        Vidis, s veckami taky problem nie je. Kotuce su na dve veci… Aj ked nie vsetky :-(

        0 0
      • Pá-dlista1  

        Sundavam trmen brzdy z vidlice. Stejne tak kdyz prohazuju desticky. Prijde mi to daleko jednodussi nez vyndavat predni kolo z vidlice (a to neni slozita operace:)

        0 0
        • náčelník  

          Toto je jediný příspěek k mému dotazu. Asi nikdo jiný než Pá-dlista hydrauliku nemá, všichni jen machrujou :)

          0 0
          • blue  

            to vis, vsichni cely nazhaveny sedej u netu a cekaj, az se na neco zeptas, aby ti okamzite odpovedeli

            0 0
          • Pá-dlista1  

            A korunu tomu nasadim, kdyz ti reknu, ze momentalne zadnou hydrauliku nemam :) Ale delam to tak i u mechaniky. Uz jsem si asi zvyk.

            0 0
          • ota  

            "polovičatý"pos­tup.při stažení noh sundám třmen(sundat představec jsem taky zkoušel a nejenže jsem se v té změti bow.neoriento­val,ale div jsem se v tom sám neuškrtil:-))a při výměně desek vytahuji kolo,abych nakonec stejně znovu třmen vystředil.ale,za to může dodělaný náboj.

            0 0
    • kralovek  

      No ja jsem propad koutoucum pri svym prvnim maratonu. Byl to koprivnicky drtic 2000. Tam jsem se totiz dozvedel, ze naky kotouce existujou. Kdyz jsem kazdy km skubal listi abych ocistil rafky od 5cm bahna, byl jsem zelenej zavisti. Na dalsich maratonech,treba beskydtour, sudety atd .. tj. na 5 a vic km kamenitych sjezdech, se slzama v ocich, bolesti neschopen hybat prsty, tesic se az to konecna zase zacene stoupat … padlo rozhodnuti. Do te doby jsem mel cantilevery a co je hlavni … pevnou vidli … je mi jasny ze to byl hlavni duvod proc to nebrzdilo. Nicmene pristi kolo nesmelo nechat nic nahode … hlavni kriterim bylo HAYES. Stalo se a jsem 100% spokejenej … i kdybych je mohl vymenit za lepsi, neudelal bych to … nemam duvod … brzdej presne takjak potrebuju.

      0 0
      • dhmiki  

        no ja mam kotouče-hidrauliky už rok a nikdy bych si nedal už mechaniky natož večka kromě vyměny destiček to nepotřebuje udržbu a brzdím v pohodě jednim prstikem,neřikam že na večkach to nejde ale pořád je stim hafo práce/dotahovaní lanek centrování kola sjíždění rafku a při naročnem downhiluu stráci učinost/ nechci před každou vyjížkou sedět v dílně a ***** se z brzdama,a v zimě to brzdí uplně suprově a je to nenahraditelné

        0 0
    • ravo  

      Vidím to tak, že jsou jen dvě témata, kvůli kterým jsou bajkeři ochotni vraždit:

      Marzocchi vs všechno ostatní Véčka vs kotouče

      :-)))

      0 0
    • Motyll  

      Já bych navopak rád přešel vod Véček (LX O4) na kotoučovky (XT). Jenže vepředu mám RS SID team a každej mi říka, že ju tím vodrovnám. Véčka už mne párkrát hodně zklamaly – sníh, namrzlej ráfek. Nebo při celodence v bahně (koho baví furt povolovat a utahovat lanko). Nebo při dlouhým sjezdu na Gardě… atp. No a protože si momentálně cením víc tý vidle než „pár“ okamžiků bez možnosti brzdit, budou kotouče na příštím biku. Tak za 2 roky. :)

      0 0
      • cabbage  

        ja bych se toho tolik nebal, V ti zase roztahujou nohy vidle, navic pokud s kotoucem budes brzdit stejne intenzivne jako s V tak nevidim problem, namahani bude skoro stejny.

        0 0
        • kovar  

          nebude

          0 0
        • miťo  

          Nebude to stejny. U „V“ ti jde tlak na obe futra najednou ve velke vzdalenosti od osy naby, takze prez velkou paku. Na kotouci je ta paka podstatne mensi a navic jen z jedny strany. SIDka myslim nema kotouce moc rada. Nekde jsem videl fotku staryho SIDa, futra a vnitrni noha byly uplne v p…i od kotouce. Skareb je pry na tom stejne. Hlavne se nedivej co vozi profici, ti to fasujou.

          0 0
          • cabbage  

            2roky a vule zadna.

            0 0
          • Bleda tvar  

            Si to prehodil, pri naboji – cize kotuc posobi na vacsej pake a Vcka na mensej :)

            0 0
            • miťo  

              eeeeee, ......jo. Proste sila, ktera pusobi na trmen je silnejsi,nez sila pusobici na cepy vecek (dal do naby a rozlozeni na obe nohy vidle). Hlavne ze si rozumime:)

              0 0
      • miťo  

        A co dat kotouc jen dozadu? Na zadnim rafku je vice necistot a na snehu te predek stejne moc nepodrzi.

        0 0
        • enjoy  

          ale ty srandy co si uzijes s kotoucem na prednim kole.. od ty doby co je mam je pro me bike mnohem lepsi zabava.ale ja jsem asi trosku hracicka a bavi me vsude dobrzdovat na prednim kole:-).no ne teda vsude:-)

          0 0
        • blick  

          Kotouč vzadu, Véčka vpředu, ještě si dej na havrany (pořádný vlaštovky) rohy, dopředu slicka a ´hurá do terénu…to bych to chtěl vidět :o)

          0 0
          • Air  

            zatim jsem teda vyzkousel jen par kotoucovek a kratce, ale ani jedna z nich me nepresvedcila vyrazne vyssi vykonnosti oproti memu vecku Deore vepredu za sucha. Testoval jsem treba i Marty SL (ty s karbonovyma pakama) za 20000 a nebyly spatny, ale cekal jsem vetsi rozdil oproti tem veckam. Ale zkousel jsem je jen chvili a je mozny ze nebyly v dobrem stavu. Vzadu je urcite vic bordelu a treba na snehu je to myslim bez debat – tam predni brzdu moc nepouzijes – spis prijde ke slovu ta zadni.

            0 0
            • wroum  

              pri popojizdeni malou rychlosti to opravdu zas takovej rozdil neni. ale ve vetsich rychlostech to je teprve znat ten rozdil.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                To mas pravdu. Ve vetsich rychlostech jakoby Vecka uvadaly a kotouce teprve dostavaji poradne grady :)

                0 0
                • RomanH  

                  A v delsim sjezdu zase jakoby hydry uvadaly :o)

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Nevim. To se mi jeste nestalo. Zato mi s Veckama uvadaly ruce :)

                    0 0
                    • Gatier  

                      To si potom volaky slabi. Aj si nejak posiloval po veceroch, alebo len tak bez treningu?

                      0 0
                      • blick  

                        Radši slabý s hydrama než-li hekáč s Véčkama..

                        0 0
                        • CZiko  

                          radší to zastavte… nebo se to tady zase zvrhne v parádní bitku:) Já osobně jsem v kompromisu, protože mám hydraulické ráfkové brzdy, takže něco z obojího. Nutno však uznat, že oboje brzdy mají své výhody, což se na BF probíralo již tolikrát, že nemá cenu to dokola opakovat a opakovat a…

                          Ale radši funkční véčka, než kotouče co budou stát za prd:)

                          0 0
                          • Pekáček  

                            Několik věcí tu dovede vyvolat žhavý diskuze, třeba „mám Suntour a funguje“ a nebo „není nad véčka“ a tak… :o)))

                            0 0
                          • blick  

                            jaký můžou mít Véčka výhody, vyjma toho, že jsou levnější?..:o)

                            0 0
                            • CZiko  

                              jsou lehčí, za sucha můžou dokonce brzdit líp než kotouče, jednodušší údržba a nastavení…

                              0 0
                              • Pekáček  

                                A jak tak koukám, tak dobrý špalky kolikrát vydrží víc než destičky. Jsou lehčí a s minimem nářadí opravitelnější (s sebou náhradní špalky a lanko).

                                0 0
                                • blick  

                                  Např u Hayesů mám vyměněný desky na obou kolech min. dvakrát rychlejc jak ty špalky… a nemusím nic štelovat.

                                  0 0
                              • blick  

                                za sucha opravdu jen můžou brzdit líp než kotouče pokud jsou perfektně nastavený, ale údržba a nastavení, já jsem za celej rok na kotouče (vyjma výměny brzd.destiček vpředu) vůbec nesáh´, zatímco obržděný Véčka musíš furt doštelovávat, aby aspoň trochu brzdily

                                0 0
                                • Pekáček  

                                  Pokud je člověk nemehlo tak to může být problém… :))) Popravdě hodně lidí si neumí na kole nic seřídit, tak jim tedy alespoň fungujou kotoučovky, ale na řazení jsou třebas krátký. Servisy musí taky z něčeho žít. Někdo si nechává i duši zalepit v servisu.

                                  0 0
                                  • blick  

                                    …duši v servisu..kecáš :o)

                                    0 0
                                    • Pekáček  

                                      Nekecám!

                                      0 0
                                      • blick  

                                        to bych chtěl vidět co by dělal, kdyby bodnul na vyjížďce.. :o)

                                        0 0
                                        • Pekáček  

                                          Je to slečna co se na BF nevyskytuje, vždy jí nějaký ochotný biker pomůže :o)

                                          0 0
                                          • blick  

                                            Myslíš biker s gumou…?

                                            0 0
                                          • CZiko  

                                            kdyby byla pěkná, tak bych pomáhal až by se ze mě kouřilo:)

                                            hmm… zajímavý dvojsmysl :)))

                                            0 0
                                            • blick  

                                              cože? bylo by ti kouřeno? :o)

                                              0 0
                                              • CZiko  

                                                he he… vůbec jsem to zajímavě napsal:)

                                                „kdyby byla pěkná, tak bych pomáhal“ – jako že bych jí s TÍM (s tím ne s tamtím:)) pomohl…
                                                " …až by se ze mě kouřilo" – to je ta druhá část, kde by byla v akci spíše bikerka:)))))))

                                                0 0
                                • CZiko  

                                  fakt jo? no nekecej… A kolij je na BF diskusí o problémech s kotoučema? Jednomu desky škrpou, druhému jedna tlačí víc než druhá, třetímu se kroutí kotouč, dalšímu se to přehřívá ve sjezdu, dalšímu nevím co… opravdu bezproblémové kotoučovky bych řekl jsou až ve vyšších cenových sférách, kam mnozí z nás nedosáhnou. Proto lepší V než shitské kotouče…

                                  0 0
                                • Mamut  

                                  Mam LX v-cka (s paral.). Gumicky vydrzali 3 roky (7500km), kolkym vydrzali dosticky na kotuc tak dlho? Mam kazetove gumicky, takze aj pri vymene som nemusel nic nastavovat, ale aj keby som nemal, tak raz sa 3 roky sa s tym mozem kludne aj pohrat. Kolkokrat ty menis dosticky za 3 roky? Cas v sucte asi nebude lepsi ako moj. Plus si pripocitaj cas, za ktory na tych niekolko parov dosticiek zarobis. Moje gumicky stali 100 Sk/par.

                                  0 0
                                  • -b-n-x-  

                                    Gumicky ti vydrzely 7500 km jo? Tak to si neumim vysvetlit jinak, nez ze jezdis vicemene jenom po rovnem, lehkem terenu bez blata a podobnych necistot. Ty vlastne pro svuj styl jizdy brzdy ani moc nepotrebujes. Takze to mas ok. Jini, kteri jezdi hodne z kopce a agresivne a nedivaji se jestli je bahno, spina, apod…, maji treba uplne jinou spotrebu gumicek/desticek. Ale mozna se mylim a je to vsechno uplne jinak :-))

                                    0 0
                                    • TinkTink  

                                      No KoolStopy jsou schopny vydrzet tady tento napor, ale nevim jaky gumy v tydle cene by tohle mohly vydrzet :)…mozna pocital 3850km na kazdou stranu oblozeni :o)))

                                      0 0
                                      • Mamut  

                                        „Znacka“ Bike-positive. Netusim skade to je. Pravdepodobne im ten dlhy zivot zabezpecil paralelogram na brzdach.

                                        0 0
                                    • fousac  

                                      napr. 4 hodiny a podobny casy, teda spis necasy…

                                      0 0
                                  • enjoy  

                                    to je dobrej argument proc nejit do lepsich brzd:-)

                                    0 0
              • Air  

                mozna jo, ja to zkousel vzdycky jen na rovinkach nebo z mirnych svahu

                0 0
          • miťo  

            No dovol? Házím ti rukavici, můžeš si vybrat zbraně. Hlavně nezapomeň na sekundanty. Takhle mě urazit!!! :o)

            0 0
            • blick  

              vidle !!

              0 0
              • miťo  

                To se jako budem šermovat vidlicema? Zatluču tě se svojí dvoukilovou SR XC-Pro-E do země!

                0 0
                • blick  

                  A sakra, to abych si sehnal aspoň Monstera. :o)

                  0 0
                  • Pekáček  

                    Škoda že už v tý vidli brácha nemá ten dva roky starej smradlavej olej, to by tvůj frňák poznal středověk! :o)))

                    0 0
    • Corbett  

      To je debata. A? si každý říká co chce, ale dle mého názoru není důležité na čem kdo jezdí (jaké má také brzdy), ale JAK jezdí. U nás jezdí jeden frajírek na GT za 80tisíc a ještě nevyjel za okraj města. Jen tak se promenáduje a frajeří s kolem a na druhé straně loni ujel borec Drásala (125km) na starém dámském kole, něco jako Ukrajina s jedním převodem a o brzdách nemluvím. A Kulhavý také nepotřeboval kotoučovky k tomu aby vyhrál svě?ák i když ho teď všichni zatracují.

      0 0
      • enjoy  

        proc by zavodnici potrebovali kotouce?vzdyt to sou tak skromny kluci ze nepotrebujou ani odpruzeny vidlice:-)

        0 0
        • Pekáček  

          Dobrej závodník brzdy nepotřebuje :o) A když tak jen přibrzdit ;o)

          0 0
          • zirecek  

            A vo tom to je, :-). Takze Ti co maji kotouce, nejsou zavodnici a neumi jezdit, :-).

            0 0
            • TinkTink  

              Ne ne…spatne…to jsou zavodnici, ale specificka odruda – modelky :)))

              0 0
    • Máca  

      Já kotouče nepotřebuju, zatím jsem nenašel podmínky, kdy bych je využil. Zkoušel jsem je na suchu i na mokru, žádnej zásadní rozdíl jsem teda nepoci?oval (HMX-1, Sh-Deo x A SD7). V zimě jezdím na silničkozimáku. A co se týče bláta – už jsem jel dost blátivejch maratónů a to jestli zabrzdím nebo ne byla spíš otázka schopnosti pneumatik převést brzdnej účinek – neurvat se. Pravda očista V-ček klackem v nouzi nejvyšší zabere malou chviličku, ale když jsem potkával lidi, co lili ion?ák do prasat u kotoučů aby se jim vůbec kolo točilo – to taky zdržuje. Jedny náhradní gumičky a lanko v pohodě uvezu a v lese to po nějakým problému můžu dát do kupy. Nejsem odpůrce kotoučů, jen jsem zatím nenašel důvod, proč do nich investovat. Pokud bych kupoval úplně nový kolo tak asi s kotoučema, ale nemám zrovna zbytečných 40–50litrů. Pěkný svátky, M.

      0 0
      • enjoy  

        hledej..:-)

        0 0
        • memorex31  

          ja jazdim vecka a pri nich aj zostanem. Skusal som Hayes HFX9C ci ako to je, a ten brzdny ucinok sa mi zdal az moc silny(nebezpecny) v tom zmysle, ze ta brzda isal pri malom stisku akoby naplno hned, aby som dostal z vecka ten isty brzdny ucinok, musim vynalozit viac sily, ale kedze nie som nejaky downhillak, tak mi to nerobi problem. Cize brzdi to rovnako, ale vecka s vecsou namahou. A to mi nevadi. V dazdi to iste, blato tiez, trochu to zacina blbnut pri mraze a snehu.

          0 0
          • enjoy  

            za prvy,neverim nikomu kdo mi bude tvrdit ze mu vecka vsude krome mrazu brzdi stejne:-). na ten nebezpecny ucinek si velice rychle zvyknes a rozhodne ti vadit nebude:-). uz jsem slysel nazory ze kotouce jsou nebezpecne,ale ze by nekdo mel radsi brzdy u kterych musi vyvijet vetsi silu aby zabrzdil.. ale mozna to nechapu protoze brzdy nepouzivam jen abych zastavil,ale rad si hraju s tim co umi.mozna by mi pak stacily i prumerny vecka.

            0 0
            • memorex31  
              1. v takych sajrajtoch fakt nejazdim (foto)
              2. mne vyhovuje, ze musim vyvijat vacsiu silu na paky – mam pocit presnejsieho davkovania. Takisto na aute sa mi jazdi najlepsie na tych bez serva – felka a spol. :)
              3. uz som to tu pisal, mam nejake no name spalky, deore vecka a lepsie brzdiace vecka som fakt este nevidel… ja za to nemozem, neviem cim to je ale som rad, ze to tak je. Nepiskaju, brzdia max. v pohode, aj za mokra – rovnako.

              A ta vacsia sila je relativna – keby som jazdil nejaky zjazd alebo co, tak by mi ta vacsia sila mozno vadila, by som si prsty necitil, ale pri mojom pohodkovom xc mi vecka uplne stacia a – ziadna udrzba. Za 3 roky cca 100 Sk nove lanka :))) (6000km). +silnicka samozrejme :)))

              0 0
              • enjoy  

                no jo:-),ale to bys musel horsky kolo vyuzivat poradne,pak bys i prehodnotil co ma lepsi davkovani,jestli vecka nebo kotouce. ja mam rad presny a dobry veci.hodne radim,hodne brzdim(od ty doby co mam kotouce) a vsechno je to parada:-).a co teprve kdybych mel poradny kolo.

                0 0
                • Pekáček  

                  Hodně řadím – od doby co mám Sram bych ho nevyměnil. A véčka Avid Arch Rival mě taky zastaví když potřebuju, mám je třetím rokem a každej rok jen vyměním lanka a dám špalíky na zimáka, nasadím nový. Kotouče mě spíš lákají kvůli image, ale fuj fuj fuj, co to píšu!

                  0 0
                  • Gatier  

                    Blbost, koupovat si nieco koli image:-) Ja mam tiez tie Arch rival a zdaju sa mi byt hrozne makke. Pri vidle by som sa necudoval, ale aj na zadnej stavbe?

                    0 0
                    • Pekáček  

                      Jako mě se kotouče líbí, kdybych do nic šel, byly by to mechaniky Avidy. Ty brzdy Arch Rival jsou takové gumové, to jo, ale brzdí dobře i „gumovýma“ pákama Sram 7.0 a na dlouhých čepech vidle Marzocchi. Kombinace čelistí a pák Sram 5.0 je tužší :o)

                      0 0
              • goofy  

                no ja sem jel dneska celkem pohodovy sjezdik z pusteven a prsty sem taky necitil (a to mam 8" kotouc ve predu)…ale ja je necitil, pac sem je mel brutalne zmrzle… :o)

                0 0
    • grafik  

      Nikdy se k V nevratim … koukni na obrazek a prejdes opet na kotouce. Nepotrebuje ani komentar.

      http://www.jkzsim.cz/bike.jpg

      0 0
      • Vilém  

        A jeste jeden:) http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?… Ti co maj ale vecka Ti reknou ze v tomto nejezdi. Ja ma na jednom kole V a na druhym kotouce,podle jizdy na kterou je pouzivam.

        0 0
        • Volf  

          Nechci do toho kecat, ale to kolo je už tak obalený, že se stejně nemůžou kola točit, tak tam asi výhody kotoučů moc nepoznáš.

          0 0
          • Vilém  

            Mas pravdu,v okamziku kdy to bylo foceny se netocily:)Ne,jel jsem,pak uz to neslo uslapnout.Ale urcite jsem doslapal dal,nez kdybych mel vecka.Stacilo to jen trosku oskrabat na bocich,pak jsem to vytlacil na kopec a pustil lesem dolu:)A blato bylo pryc,na me:)Aspon mi ty brzdy brzdily i pod nanosem.

            0 0
            • -b-n-x-  

              no ty jsi prase :-). ja jenom nechapu, ze mas tak cisty ram. Ja teda mam vjetsinou spinave vsecko. Aj sebe. Kdybys ale mel vecka, trosicku by byly cistsi i rafky. Ony vlastne mohou slouzit jako takove automaticke odbahnovace kol. Misto spaliku bych tam dupnul nejake kartace.

              0 0
          • Gatier  

            Neviem ako vy, ale ja do takehoto terenu moc nejazdim. Ludia chcu mat vzdy nieco vynimocne, co ani nevyuziju. Kolko Hummrov jazdi v terene?

            0 0
            • wroum  

              vic nez na silnici.

              0 0
              • Gatier  

                Mam na mysli u nas. Pokial je tam u vas tolko aut v lesoch tak dik…

                0 0
                • wroum  

                  netusim kolik jich jezdi u vas na divokem vychode, ale ani u nas (praha) jich moc nejezdi (vim o 2 klasickych hummerech v mem okoli). jinak hummer je primarne armadni vozidlo a vezmu-li v uvahu celou tuhle kulatou planetu, tak jich je mnohem vic v terenu nez na silnicich.

                  0 0
        • kolobrnda  

          To je slusnej traktor!!!!!

          0 0
      • TinkTink  

        Heleee…to se mi povedlo dneska taky :o)))…

        0 0
    • kolobrnda  

      NIKDYYYYYYYYY­YYYYYYYYYYYYY­YYYYYYYYYY!!!!!!!!!!!­!!!

      0 0
      • zmikes  

        Jj, včera jsem zrovna přešel z mechanik kotoučů Hayes MX1 na XT Véčka…Hayesy MX1 jsou konstrukčně na hovno, tak brzdili jen při nových deskách…ale to zase škrtaly…a to brzdili stejně jako moje předchozí cantilevery. XTčka vypadají zatím sqvěle.

        0 0
    • climber  

      Já bych se i vrátil, ale na můj rám už véčka bohužel nejdou.

      0 0
    • MattsSpeed  

      mam V-cka… v lete a za mokra je to OK, v zime je to voprus a blato je strasne. Takze na zimu by som bral kotuce. Zatial si ale myslim ze je to pre mna luxus… Kotuce by som bral ale pre svoju polovicku, koly ucinnosti a pohodliu, pred troma tyzdnami mi nevybrzdila jeden zjazd na asfalte a polozila to. Trochu cestneho lisaja na stehne, boku, lakti a ramene… myslim, ze s kotucami by sa to stat nestalo…

      0 0
      • MattsSpeed  

        mam samozrejme na mysli, hydrauliky. Do mech. by som nesiel za nic na svete :-)

        0 0
        • Kubik  

          A je nakej jinej duvod proc nejit do mechaniky nez cena? Ja mam mechaniku a je pravda, ze kdybych stavel novy kolo tak bych si asi radsi priplatil a dal hydry…

          0 0
    • janik3  

      Ako mozes porovnavat mechanicke Tektro s Veckami XT??? Keby si skusil porovnat aspon napr. deore hydra, nepoviem, ale po takejto skusenosti sa ti necudujem ze si vymenil naspat. Ja mam LX hydra vzadu, XT hydra vpredu a ani nahodou by som sa k veckam nevratil.

      0 0
    • kafac  

      Je zvlastni jak vetsina lidi argumentuje tim, ze hydry jsou drahy… Shimano LX 2005 stoji 2000,–Kc (brzdova paka+hadice+trmen – odvzdusneno)+ kotouc 400,– – celkem 2400,– V brzda LX + paka LX stoji 1500,–Kc + nejakej bowden a lanko od Jagwire zhruba dalsi 300,–Kc – celkem 1800,– Kdyz spocitam jak casto sem menil spalky a rafky, tak ty hydry vyjdou levnejc. A to se ani nebavim o tom, ze brzdim jednim prstem a ve snehu i ve vode… Udrzba? nevim jak kdo, mam ty hydry chvilu, takze na nich mam najeto zhruba 6000km ale zatim fungujou porad OK, desky jsou jak novy… Add cinkani kotoucu – je fakt ze nekde sem tam cinkne zadni kotouc (predni kupodivu ne) ale po naslednem brzdeni to samo prestane… pokud sem mel V-cka tesne kolem rafku, tak u predni vidle skrtaly spalky porad…

      0 0
      • MARIN  

        A co si k tomu pripocitat nove naby,rafky,vyplet a v pripade razeni a brzdovych pak v kuse i tyto dve polozky?

        0 0
        • dieegoo  

          no pokud si stavis nove kolo, tak rafek, naby a vyplet musis stejne koupit…

          0 0
        • kafac  

          Novy rafky nejsou potreba, dneska uz maji prakticky vsecky lepsi kola naby na disky. V pripade razeni a brzd dohromady (to byl muj pripad) se ty stary daji prodat, nebo s nekym vymenit kdo to ma zvlast (taky muj pripad :-) Zase v pripade V-brzd sem mel po pul roce prodreny rafky (kombinace spalku od Avidu + jezdeni na sotoline v Alpach) A kdyz vezmes ten markantni rozdil v brzdeni, tak tech par stovek navic urcite stoji za to.

          0 0
    • pegal  

      .. v pristim roce jdu zpatky k V-ckum ..

      0 0
    • vašek11  

      Já mám kotouče od roku 2004 Magura Julie. Jednou zavzdušněná přední brzda. na zadní stavbě zabroušeny a seřízena dosedací plochy pro zadní brdu jinak bez problémů. Výměna destiček po 4500 km. Dnes naprostá spokojenost.

      0 0
    • tomas tt  

      vždy to bude závisiet od nasadenia,najaz­dených kilometrov,hmot­nosti a lenivosti. Mal som V tektro na staršom authorovi – na leto ok.Kamos 100kg korba-každý rok menil ráf=prepletani­e=stratený čas.Prebrzdený ráf odhaduješ a môžeš sa pekne zrámovať, na kotúč vidíš. A ked jazdis ked mas chut a nie či je troska vody alebo rosy čiže celý rok, kotúče oceníš. Výhody sú neporovnateľné. Jazdil som Vcka minuly rok cely rok a v pamäti mi utkvelo jedno:furt dokola jak kre.en som menil špalky. A to nehovorim o defekte a mrd..ni sa so stelovanim pri V.

      0 0
      • Toams  

        a vcul mas problem, ze mas dosticky moc blizko kotuca a nevies, co s tym … spalky stacilo mechanicky nastavit a bolo, ze?:-)))

        0 0
        • delfyn  

          VĚŘÍM že kotoučovky hydrauliky jsou super, ale nic mě nepřesvědčilo proč utrácet víc peněz když mi V čka bohatě stačí. BBBčkový špalky mi vydrží dost dlouho, v zimě v hlubším sněhu po pár zkušenostech se zamrzlýma špalkama a zaleháváním po vrstevnici brzdím prostě dřív. Nemám paraleogramy, maám na rozhozenej ráfek dost místa, když je víc tak už se na tom stejně nedá jezdit, na dojetí vypojím brzdu:) Prostě po M brzdách který jsem furt poštelovával přišly brzdy který musí běžnýmu cyklistovi stačit, nechápu třeba kola za 12tis s kotoučema

          0 0
          • wroum  

            kolo za 12 tisic s kotoucema je nebezpecna moda .-)

            jinak to mas jako se vsim, ja jezdim Felicii, protoze mi prijde zbytecny dat za auto pul mega (i kdybych je teda mel :), presto to nekomu zbytecny neprijde a koupi si auto treba za 2 mega (ale kolo ma klidne za 12 i s kotoucema). otazka priorit. nic vic.

            0 0
    • GTman  

      Mám na kole „véčka“ i páky Shimano XT a jsem maximálně spokojený. Jezdím ale ve stylu XC nebo maratonek, takže žádný extrém. Kdybych jezdil downhill, tak bych možná kotouče ocenil. Na moje ježdění mi véčka stačí bohatě.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ale úplně nejzajímavější je, že tohle říká skoro každý, kdo jezdí slušný V-čka, ale pouze do té doby, než si pořídí pořádný hydrauliky. A u full x HT je to většinou to samý.

        0 0
        • cabbage  

          full x HT bych do toho netahal, když jedu na HT tak sme spokojenej a když jedu na Fullu tak taky, což o Véčka x Kotouče opravdu neplatí…

          0 0
          • MlokCZ  

            Taky neříkám každý, ale skoro každý a přeci jenom tvuj full je od HT už o něco dál, tam už bych to i chápal.

            0 0
            • kubad  

              A co řeknete teď. Mám tu dvě kola ful s kotoučema Magura Marta SL HT s V – XTR+keramika na ráfku. Jezdím podle nálady, ale pokud bych se měl rozhodnout zda kotouče nebo V, tak sám nevím.Bezvadně fungují oboje :-))

              0 0
              • cabbage  

                // A co řeknete teď. //: JAK TO, ŽE JE NEMÁŠ V PROFILU?! :o)

                0 0
                • kubad  

                  mám fula, mrkni na www v profilu , zimáček je trochu v přestavbě :-))

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    No vidiš. U tvojeho fulla už ani ten poslední detail v rozdílu, co jsem zmínil níže není – váha jako velmi lehký HT.

                    0 0
              • MlokCZ  

                Pokud závodíš, tak proč ne. Ještě nedávno jsem jezdil na HT a teď po 2.000km na fullu profilu s kotoučema nevidím na něm jedinou nevýhodu oproti HT. Možná akorát ta váha, HT jsem měl o 1kg lehčí (a dalo by se v extrému mít ještě o další 1kg lehčí), ale není to hmotnost na obvodu kola, takže to není žádný extrémní rozdíl. Pokud zamknu tlumič, nepoznám žádný rozdíl. Je jasný, že HT bude mít tužší zadní stavbu, ale při mojí váze a stylu jízdy to nepoznám. Proto mě nemá HT už co nabídnout.

                A s tím profilem se přidávám ke kibicovi, jak to že je tam ještě nemáš?

                0 0
                • kubad  

                  Bylo to jen zhodnocení – kotouče proti V. Pokud bych měl brát jen jedno, není co řešit ful + kotouče :-))večka tam nedám

                  Jinak ke kolům, cannona sem házet nebudu, to by zase bylo křiku,v podstatě kdo chce si ho najde přes mé www. a u Duratecu čekám na novou vidli, Tak potom. Jinak váha těch kol je +/- stejná ht je raketa, trvdý jak šutr, ale pro lítání u nás po rovině písku a prachu stačí.

                  0 0
              • enjoy  

                no tak ja mam ted na kolech hope mono M4 a deore 525.ty deorka maj slusnej vykon,ale davkovani hlavne diky tvaru packy(jak je zvykem u shimana) nic moc,takze v lete bych ty vecka mozna i skousnul.no a ty hopy,tak to nikdy,za ty bych vecka nevymenil,to bych se musel fakt zblaznit. ps:kecam,ani za ty 525 bych je nevymenil:-))

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.