Unboxing: BMC URS ONE - malý zdvih, velký potenciál

Hledáte kombinaci vzrušující jízdy, zábavy, výkonu a pohodlí? Vaší pozornosti by určitě neměl uniknout tento gravel. Co dělá tento švýcarský "štěrkolet" výjimečným?

Lehký a minimalistický systém odpružení zadní stavby je hlavním prvkem, který zaujme jako první. Hned po něm je to agresivní gravelová geometrie, která zahrnuje 70 stupňový hlavový úhel. Na výrobu rámu BMC použilo špičková prémiová uhlíková vlákna URS z vlastní dílny. Samozřejmě, rám poskytuje dostatek prostoru pro uchycení příslušenství na bikepacking i vnitřní vedení lanek. Vyrábí se ve velikosti S, M, L a XL. Velikost M si představíme v dnešním unboxingu.

Specifikace

  • Rám: URS Premium Carbon, Micro Travel Technologie, Tuned Compliance Concept Gravel, Gravel+ Geometrie, vnitřní vedení lanek, úchyty na blatníky a nosič, PressFit 86 střed, Flat Mount úchyt brzdy, 12x142 mm pevná osa
  • Vidlice: URS Premium Carbon with Tuned Compliance Concept Gravel, vnitřní vedení lanka brzdy a kabelu od dynama, úchyt na blatník, Flat Mount úchyt brzdy, 12x100 mm pevná osa
  • Kliky: SRAM Rival 1, 40 zubů
  • Kazeta: SRAM PG 1130 APEX, rozsah 11 - 42 zubů
  • Řetěz: SRAM Rival 11 rychlostní
  • Přehazovačka: SRAM Rival 1, dlouhé ramínko
  • Řazení: SRAM Rival 1 HRD
  • Brzdy: SRAM Rival HRD-A1 Centerline kotouče (180/160 mm)
  • Řidítka: Easton EA50 AX
  • Představec: BMC MSM02
  • Sedlovka: URS Premium Carbon, karbonová, D-Shape prierez, 0 mm Offset
  • Sedlo: WTB SL8, ocelové ližiny, Medium šířka
  • Náboje: DT Swiss 370 Spline Disc
  • Ráfky: DT Swiss C1850 SPLINE, vnitřní šířka 23 mm
  • Pláště: WTB Raddler 40 mm

Geometrie

Geometrie rámu BMC URS ONE
Geometrie rámu BMC URS ONE

Unboxing

Krabice nápadně prozrazuje, s kým máme tu čest. I když plastové obaly by tu být nemusely.

Kvalitní krabice a důkladně zabalené kolo poskytují bezpečnost při přepravě

Vevnitř se nachází i malá krabička s příslušenstvím, doplňky a manuály.

Příslušenství přibalené ke kolu BMC URS ONE
Jako první namontujeme sedlovku, ať je kolo za co chytit do montážního stojanu. Sedlovka URS Premium Carbon D-Shaped je, jak název napovídá, karbonová, má v průřezu tvar písmene D a vyrábí ji samotné BMC. Stejně zajímavé je i řešení upínání - místo objímky tady najdete integrovaný zámek sedlovky zespodu horní rámové trubky.

Sedlovka má integrovaný zámek na spodní straněJe tvarovaná do písmene „D“

Pokračujeme řidítky Easton EA50 AX, širokými 420 mm, a představcem BMC MSM02 s délkou 70 mm. Protože na řidítkách není omotávka, bude to náš další úkol.

Montáž řidítek…... zahrnuje i aplikaci omotávky

Posledním úkolem je montáž brzdového kotouče na přední kolo a následně montáž samotného kola do vidlice.

SRAM Centerline 180 mm SRAM Centerline 180 mm

„Švýcar“ je připravený na vážení. Ve velikosti M je jeho hmotnost 8,85 kg.

Hmotnost BMC URS ONE je 8,85 kg, velikost M

BMC URS ONE v dnešním unboxingu má barevné provedení pod názvem speckle grey/neon red. Ve skutečnosti to znamená šedou barvu s bílými a černými tečkami na celém rámu, který je doplněný neonově červenými nohami vidlice z vnitřní strany se světlemodrou pravou vnější stranou, kterou doplňuje levá v barvě rámu. Nápisy a loga jsou ve stejném červeném odstínu, jako vidlice.

Šedá barva je oživená černými a bílými skvrnami... doplňují je výrazné červené nápisy

Samotný rám je vybavený systémem MTT - tedy Micro Travel Technology. V praxi to znamená přidaný 10 mm zdvih nebo pružení do zadní stavby v podobě speciálního elastomeru XCell. Ten má samotnou tloušťkou kontrolovaný odskok. Jeho správnou funkčnost, podle BMC, můžeme očekávat při teplotách od -20 °C do 80 °C. Výrobce garantuje funkčnost minimálně na 10 let.

Speciální elestomer XCell…... dává zadní stavbě „zdvih“ 10 mm

Jedenácti rychlostní pohon je v režii SRAM a jde o sadu Rival 1. Přehazovačka spolupracuje s kazetou PG 1130 APEX s rozsahem 11 - 42 zubů.

title=SRAM PG 1130 APEX 11-42

Kliky Rival 1 jsou osazeny 40 zubovým převodníkem. Maximální velikost převodníku povolená výrobcem je 48 zubů.

SRAM APEX 1 40T
Brzdy jsou od identického dodavatele a ze stejné řady jako pohon. Spolupracují s kotouči se 180 mm vepředu a 160 mm vzadu. Uchytávají se na náboje pomocí matice Center Lock.

SRAM APEX HRD-A1SRAM APEX HRD-A1

Kola na tomto gravelu pocházejí ze Švýcarska, stejně jako samotný bike. To znamená od výrobce DT Swiss. Ráfky jsou označené jako C1850 SPLINE s vnitřní šířkou 23 mm. Otáčejí se na nábojích 370 Spline Disc a obuté jsou do plášťů WTB Raddler se šířkou 40 mm.

WTB RaddlerDT Swiss 370 Spline

Postupně nám přibývají i gravelové a bikepackingové akce. Tato kategorie se začíná objevovat i u některých doposud čistě MTB závodů. Pokud máte soutěžní ambice a hledáte rychlé a pohodlé kolo, které vám dodá i pohodlí, určite nevynechcejte ve svém seznamu kandidátů i BMC URS ONE. Jeho doporučená MOC je 91 199 Kč a najdete ho na našem MTBIKER eshopu. Pokud vaši velikost zrovna nemáme, můžete využít wishlist a my vás o její dostupnosti budeme včas informovat.

Využij služby showroomu Bratislava a MTBIKER centra - Bikefitting a doručení kola

V našich kamenných prodejnách máme profesionální vybavení pro nastavování a optimalizaci posedu s názvem Bikefitting. Jedná se o službu, která na základě individuálních fyziologických vlastností každého jezdce určí správné nastavení posedu. V případě, že se rozhodneš využít této služby, detailní informace o způsobu objednání, druzích měření, cenách a slevách až do výše 100 % najdeš v sekci Bikefitting na tomto odkazu.

Pokud si objednáš kolo v našem e-shopu nebo osobně v prodejnách, je několik možností, jak ti může být doručeno. Jednou z nich je osobní odběr v showroomu v Bratislavě nebo v MTBIKER centru s poskládáním a garančním servisem zdarma. Při ceně kola nad 1 000 € můžeš využít možnosti našeho bezplatného doručení k tobě domů. Více informací o dalších formách doručení najdeš na tomto odkazu.
Z hlediska aktuální situace si dovozce vyhrazuje právo měnit specifikace jednotlivých kol na základě aktuální dostupnosti komponentů.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
redakcia 

Podobné články

Unboxing: BMC Kaius 01 THREE - závodní „štěrkolet“

Unboxing: BMC Kaius 01 THREE - závodní „štěrkolet“

Toto kolo bylo vyvinuto a postaveno s jediným hlavním účelem - aby bylo tím nejrychlejším kolem na nezpevněných cestách. Podařilo se v BMC tento cíl naplnit?
Unboxing: Ghost Asket Essential - všestranný „štěrkolet“

Unboxing: Ghost Asket Essential - všestranný „štěrkolet“

Upřednostňujete raději boční cesty s hrubým asfaltem, různé lesní cestičky, štěrkové a polní zkratky? Ideálním řešením bude gravel – možná právě Ghost Asket…
Unboxing: Marin Headlands 1 – karbonový dobrodruh

Unboxing: Marin Headlands 1 – karbonový dobrodruh

Headlands je kopcovitá pobřežní část Kalifornie, plná štěrkových cest, výhledů na oceán i na známý most Golden Gate. Tento karbonový gravel je poctou tomuto místu.
keyboard_arrow_up