Reportáž: Cimbál v uších i na trati - Decathlon Mikulov 2022

Pro mě nezvykle přijíždím do místa dění závodu, Mikulova, už o den dřív. Důvodů je hned několik.

Jedním z nich je, že na start to mám hodinu a půl jízdy a fakt se mi nechce vstávat v pět ráno, abych stihl registraci a start, který je plánovaný na devět hodin. Pak je to určitě i to, že mám v pátek volno, vše potřebné jsem stihl udělat a chci si užít jižní Moravu. Ale tím hlavním důvodem vedle závodu samotného je to, že pořadatelé si nejen pro závodníky, ale samozřejmě i pro jejich doprovod připravili na páteční večer posezení u cimbálu.


Pořadatelům palec nahoru

A ze strany pořadatelů nezůstalo jen u slibu. Na cimbál, stejně jako na posezení u vína a burčáku, došlo a na přítomných byla vidět opravdu uvolněná atmosféra. Nejen u jednoho stolu se tak potkali závodníci, kteří si v průběhu závodu navzájem nic nedarují, no u stolu s burčákem nebo vínem veškerá rivalita opadala.


Pověstná pohostinnost jižní Moravy se potvrdila a skutečně bylo z čeho vybírat. O dostatečný “pitný režim” se postaral sympatický majitel Vinařství Turold, Honza Vlk, který sám patří mezi nadšené cyklisty. V nabídce tak bylo kromě bílého a červeného burčáku i nejrůznější víno, a to ať už klasické odrůdy jako např. Pálava nebo Pašák (pardon, Vlašák), tak růžové Frizzante.

Pohodové toulání mezi vinicemi

Ale pojďme od kultury a vína zpět k tomu hlavnímu, a to je závod samotný.


Na závodníky čekaly dva okruhy, a to o délce 55 nebo 35 km, na kterých měli nastoupat 756, resp. 550 metrů. Oproti jiným závodům je místní profil opravdu mírumilovný, což ale neznamená, že se nedokážete doslova zničit. Některá stoupání mezi vinicemi byla totiž sice krátká, o to ale výživnější. Ale i přesto, že některá stoupání dokázala potrápit, odměnou vždy nakonec byl úžasný výhled na okolí Mikulova, stejně tak na přehradu Nové Mlýny a další zajímavá místa.

Já jsem si zvolil trať o délce 55 km a musím uznat, že to byl frkot. Hned od startu, který byl situován na mikulovské náměstí, se začalo dupat do plných a už na první rovince na konci Mikulova jsem viděl, že čelo závodu je doslova v nedohlednu a šance na docvaknutí rychlíků je na míle vzdálená. Nevadí, stejně jsem se přijel jen tak svézt, a hlavně si to užít. Přece jen nemám závodní ambice a každý závod si užívám v první řadě jako výlet.


Co mě překvapilo, bylo množství kilometrů po zpevněných cestách. Dokonce i mezi vinicemi byla velká část trasy namotaná po asfaltkách, nebo kolem Nových Mlýnů dokonce po panelové cestě. Samozřejmě se ale našly i kamenité úseky nebo singly. A když nad tím tak zpětně přemýšlím, tak tento závod je naprosto ideální pro začínající závodníky, kteří ještě nejsou tak vyježdění, ale zároveň si chtějí užít závod, který nikdo nepodcení a jede se na maximum.

Hodně silná konkurence

A když jsem napsal, že závod nikdo nemůže podcenit, dokládá to i velmi kvalitní startovní listina, na které se na dlouhé trati našla jména jako Ondra Cink, Matěj Průdek, Filip Adel, Michal Bubílek a spousta dalších známých jmen jako Ondra Fojtík atd. Ale neméně kvalitní jezdci se postavili i na start kratší trasy. Bezpochyby mezi ně patřil Jirka Holec, Kuba Matějka nebo náš nejúspěšnější paralympionik Jirka Ježek. A samozřejmě na startu nechyběly ani dámy.


Vedle těchto ostřílených závodníků se na start postavila i další známá jména, jako např. frontman skupiny Slza Petr Lexa, Česká miss Andrea Bezděková nebo moderátorka Inna Puhajková. Z obrazovky televize TV Prima se představil herec a moderátor Petr Vágner nebo sporťák Jiří Šlégl.


Cimbál i na trati

Ikonou závodu byla samozřejmě česká biková jednička, olympionik Ondřej Cink (Kross Orlen Cycling Team), zvaný Cimbál. Takže cimbál nebyl jen v pátek večer, ale opravdu i na trati. Ondra byl jasným favoritem nejdelšího závodu na 55 kilometrů a předpoklad také po hodině a čtyřiceti dvou minutách potvrdil v cíli mikulovského Amfiteátru pod Turoldem. Vteřinu za ním dorazil Matěj Průdek (Multicraft MTB Team) a o čtyři vteřiny zaostal vítěz letošního seriálu Filip Adel (Superior Team). Mezi ženami dominovala s časem přes dvě hodiny Kateřina Krutílková (Bike Pro Racing) před Kateřinou Obstovou (Decathlon Czech Cycling) a Janou Pichlíkovou (Unitop ČR).


Na kratší trase na 33 kilometrů jasně zvítězili Jiří Holec (Cyklo Bendl) a Amálie Macolová (Head Pro Team Opava). Samozřejmě nechyběl ani závod pro menší závodníky. Přes sto dětí do deseti let si vyzkoušelo pestrý okruh okolo amfiteátru.


Den v Mikulově zakončilo vyhlášení seriálu Prima CUP 2022. Celkovými vítězi se stali Filip Adel a Milena Kalašová, kteří rovnou z moravských vinic odjeli vozy od Škoda Auto, které si tito vítězové užijí tři měsíce.


Za rok zase

Od pořadatelů patří všem závodníkům velké díky a poděkování patří i doprovodu závodníků, fanouškům, ale i divákům na nejrůznějších místech, stejně jako partnerům celého seriálu.

Za sebe osobně můžu jen dodat, že já jsem si celý pátek i sobotu užil a určitě zavítám do Mikulova znovu a věřte, že tentokrát nejen na dva dny. Mikulov a jeho okolí je totiž nejen krásné místo, jsou tady i velmi pohostinní a milí lidé, a hlavně se tady koná pohodový závod s bohatým doprovodným programem.

Autoři fotografií: Ondřej Littera, Václav Vaishar
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
PetrMazura 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Enduro Trutnov Trails 2024

Enduro Trutnov Trails 2024

O víkendu 27. a 28. dubna se konal klasický otvírák enduro sezóny, Enduro Trutnov Trails.
Rohálovská 50: Jarní srdcová záležitost

Rohálovská 50: Jarní srdcová záležitost

Jedním z nejoblíbenějších a nejvyhledávanějších bikemaratonů ve Zlínském kraji je RAAB FORCE Rohálovská padesátka.
BLINDURO 2023: Jaké bylo a který závod byl nejlepší?

BLINDURO 2023: Jaké bylo a který závod byl nejlepší?

Vzhledem k tomu, že jsem loňský rok absolvoval všechny závody série Blinduro (kromě jeho gravel odnože), rozhodl jsem se Vám sepsat zážitky a dojmy z pohledu průměrného hobby jezdce, pohybujícího se na konci první poloviny startovního pole.
keyboard_arrow_up