BMC Fourstroke LT. Kolo o kterém se na webu moc nepíše, ve srovnáních nebývá a hledat o něm informace je dost složité. BMC na to pěkně sere – žádný manuál nebo bluepaper a marketing se asi rozhodl, že nejlíp se kolo prodá bez recenzí a testování.
Z výběru mne to k BMC nejvíc táhlo už někdy v prosinci, kdy sem tady otevřel „Downcountry Full“ vlákno, a přes oklikou Rockyho sem kruh uzavřel.
Pár postřehů, které sem časem vyzobal a zjistil:
- GEO je zachovaná díky pozměněnému rocker linku na sedlové trubce spojující tlumič a zadní stavbu, nikoli díky kovovému kusu, co uchycuje tlumič pod horní rámovkou jak se občas někde píše – ten je u všech verzí stejný. Větší zdvihy tak neovlivují úhly – pouze se zvedne střed oproti Fourstroke
- Fourstroke a Fourstroke LT mají identický rám včetně díry na lankový lockout k tlumiči (u LT verze je pouze nevyužitý)
- Fourstroke 01 má kvalitnější/lehčí karbon oproti Fourstroke a Fourstroke LT – navíc je tam „výhoda“ integrovaného teleskopu RAD.
- Lanka jsou vedena v šachtách, včetně teleskopu a dálkového lockoutu tlumiče
- Doporučený sag je 30% – ale to se na webu BMC nikde dočíst nedá. Fakt dobrá práce s dokumentací BMC!
- Maximální zasunutí teleskopy do rámu? Nedostupná informace :) Třeba vyzkoušet doma po koupi. Kolik to má sem časem napíšu. Naštěstí pro BMC je sedlová trubka na XC bajk celkem progresivních 460mm.
(vloženo 21.5.24)