Značku Scott mám v oblibě (jejich ceny ne) a když vyšel nový Spark, vůbec se mi nelíbil. Postupem času odpor opadl a když se objevil samotný nový rám u sousedů v Německu, bylo zaděláno na průšvih. Nové kolo jsem pocitově ještě nepotřeboval, páč jsem teprve dva roky sedlal Scale RC 900 SL, ketrý jsem si také od rámu poskládal. Několik dní dumal, jestli ho vůbec potřebuju a nakonec po pár dnech dopisování s prodejcem, si rám vyzvedl. Ze vzhledu a zpracování rámu jsem byl unešenej hned od začátku. Tak pěkný lak jsem u Scotta ještě neviděl a to jsem jich už pár měl. Některé komponenty jsem už měl z předchozího kola, takže stačilo přeházet na nový rám. Vidlici koupil u nás, nemá dálkové zamykání, ale to byl účel, já stejně nezamykám. Kola pořídil opět u sousedů. Trochu jsem se bál vnitřní šířky ráfků, která je 32mm, ale zdá se, že to ničemu nevadí, jen foukám na menší tlaky. Náby Extralite znám, mám s nimi ještě dvoje záplety. Celkově jsou kola tuhá a mají vydržet i lehký trail, takže na XC úplně v pohodě i s váhou 1,28kg. Menší boj byl s klikama, Scott se vytasil kvůli širší zadní stavbě s řetezovou linkou 55mm a klikami s delší osou než u 52mm. V šuplíku ležely Tune Black Foot a THM Clavicula M3, ale pro ně Garbaruk převodniky s nulovým offsetem nedělá (pouze za připlatek, což je skoro jednou tolik), takže od nich bylo upuštěno. Kliky Sram DUB Wide sehnat moc nejde, nejsou prakticky nikde skladem. Sehnal jsem tedy obyč Sramy, namontoval převodnik pro kliky BB30 a jejich řetězová linka 55mm byla na světě. Tochu složitější řešení, ale pořád lepší než spešl převodník od Garbaruku.
Ještě se bude měnit pár drobností jako přední kotouč, páčka zamykání tlumiče a představec. Teleskopka možná časem, tak nesmutněte, že tam neni. Jo a neptejte se mě, jak to jede, ještě to pořádný švih nejelo, ale první pocity jsou, jako kdybych jel s tankem:).
(vloženo 17.9.22)
Značka | Scott |
Model | Spark RC World Cup |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | L |
Hmotnost | 9,9 |
Vidlice | RockShox SID Select+ Ultimate 120mm |
Tlumič | RockShox NUDE 5 RL3 120mm |
Hlavové složení | Acros |
Kliky | Sramm XX1 SL |
Středové složení | Sram DUB PF |
Měnič | Sram XX1 AXS |
Řazení | Sram AXS |
Převodník | absoluteBLACK 34T |
Kazeta | Sram X01 1295 10-52 |
Řetěz | Sram X01 |
Náboj přední | Extralite HyperBoost |
Náboj zadní | Extralite HyperBoost+ XD |
Brzda přední | Sram Level ULT |
Brzda zadní | Sram Level ULT |
Ráfek přední | Truebc 32mm |
Ráfek zadní | Truebc 32mm |
Dráty | Sapim CX-Ray |
Pedály | Shimano XTR |
Řídítka | Darimo |
Představec | Syncros |
Sedlovka | Mcfk |
Sedlo | Mcfk |
Pláště | Schwalbe |
roud – Nejsem typ co prezentuje kola na profilu. Jediné co můžu, je shrnout zkušenost v této diskuzi. Takže mám od listopadu 2021 model SCOTT SPARK RC TEAM ISSUE AXS 2022 – což je obdobný model (stejná barva) jako tady profil -kandelik-, ale v levnější verzi, respektive normální sériovka, cena byla 135 tis. Jediné co jsem změnil, jsou řídítka a představec, za karbonový kit Syncros cena cca 9tis. – ne kvůli váze, ale kvůli délce představce, jiný v tu doby nebyl. I proto jsem si dovolil reagovat na -kandelik-, kdy z vlastní zkušenosti ježdění 10 měsíců a najetí 4000km mám to kolo důkladně vyzkoušené. Jezdím na kole jako sportovní amatér – občas amatérský závod, ale hlavně svižná jízda pro radost v terénu. Spíše technicky těžší rychlé tratě, ale ne vyloženě enduro. Za tu dobu výměna 3× řetěz, 2× pláště. Kolo je naprosto excelentní v terénu, kde je opravdu hodně živé. Nejvíc vyniká na kořenech, roletách a celkové drsnějším terénu, což je přesně pro mě, včetně sjezdů. A v čem je naprosto nepřekonatelné, jsou výjezdy, ať je kopec sebeprudší, kolo sedí a jede (při zapnutém lockoutu na střední pozici). Pokud se, ale přesunu na rovné rychlé přejezdy, kolo je pomalejší, bez lockoutu nepoužitelné na svižnou jízdu (myslím tím rychlosti nad 35km/h). Je to samozřejmě také dáno tím, že jsou zde pláště 2,4, tlak 1.6 a 1.4 Bar, váha 85 kg. Mám, ale i přímé srovnání s kolegou, který se mnou jezdí na HT Scott Scale 2022, včetně mého starého HT. Zadní stavba se i při zamknutí trochu hýbe. Je to znát i při akceleraci, nebo ostrých zatáčkách, zadní stavba je jakoby trochu povolná. Není tam takový ten wow efekt, kdy si sedneš na pevňáka carbon a máš pocit, že to letí samo. Asi je to dáno konstrukcí bez zadního třetího čepu, kdy pruží samotný rám. To je jediné co bych mu vytknul, jinak je opravdu skvělé. Pokud má někdo jiné dotazy, můžu zodpovědět.
Kubanec: nikde jsem nepsal a netvrdil, ze lock vidlice neni prinosem. Psal jsem pouze to, ze ho nepouzivam. Pri jizde na silnici mam stale moznost zamykat z korunky.
Chranic je Skean Legend (u nas nesehnatelna vec).
Kubánec: přesně! Ale moc to nikde nerozšiřuj, už takhle je ekonomika v propadu :-)))
Ale vážně (i pro Sailora): určitě jde hlavně o styl jízdy. Já rozhodně nejsem standardní vzorek xc jezdce, na moje pralesní ježdění to byla zbytečná kosmická technologie :-) Např. maraton na Zadově jsem odjela na platformách :-D
Právě jste odhalili největší spiknutí v dějinách cyklistiky. Vládnoucí elity nás roky nutí kupovat vidlice s dálkovým ovládáním a ono to vlastně vůbec není potřeba :)))
A teď vážně. Mě by to tedy na XC kole vážně chybělo. Jinak kolo super. Díky za fotky na váze, hmotnosti se mi taky nechtělo úplně věřit. Prosím tě co to je za ten chránič horní rámové trubky?
Sailor – nechceš přidat svoje kola do galerie a k nim napsat svoji zkušenost?
kandelik – Samozřejmě, jak jinak. Jasný, slušný a hlavně podložený argument. To je základ diskuze.
kandelik – Ano, máš samozřejmě pravdu. Dostal jsi mě. Můžeš si udělat zářez na svém egu. Osočující reakce jsou toho jasným důkazem. Osobně by jsem tě rád potkal na závodech nebo vyjíždče a nechal se odborně vyškolit. Byl by to přínos pro mé teoretické názory. A pozor odblokovaná vidlice na fullu je pro výkon jasným přínosem! Neblokovat, páčka je zbytečná váha navíc! Už to vím. Jdu si ji odmontovat. Vlastně nejdu, protože je to pod mé rozlišovací schopnosti. Užij si to! Jsi král!
P. S. K té váze, zde respektuji a uznávám, že máš pravdu, je to jasný důkaz ( i když i tady by se dalo polemizovat, ale není důvod to dál pitvat). Dobrá práce!
mum-on-bike – Rozumný názor, ale dovolil bych si částečně nesouhlasit. Po více jak 10 měsících ježdění (cca 4000km), na tomto konkrétním kole, je moje osobní zkušenost tak jak jsem ji popsal. A není to špatně seřízenou vidlicí. Samozřejmě se bavím především o situacích, kdy jezdec jde ze sedla a intenzivně šlape. Stejně tak je rozdíl mezi HT a full. Full se i při lockout-u vzadu pořád trochu hýbe. Je pak diametrální rozdíl v tom, zda vidlice pohltí část energie šlapaní nebo ne. Jinak naprostý souhlas s těmi výrobci. Což i přesně koresponduje se zbytečnýma nákupama různých komponent, obvykle jen pro lepší pocit. Přeji pěknou jízdu!
Tak jeste foto pro neverici Tomase.
Sailor1: Ty ale vubec nevis, jak to kolo jede bez zamcene vidlice pouze s uzamcenym tlumicem nebo jeho priskrcenou kompresi. Lockem zamykas nebo odemykas oboje a tak je to mimo Tve rozlisovaci schopnosti. Odpoj si od locku vidlici a pak mi tedy napis, jak se na tom kole neda jezdit. K tomu zbytku se uz nema cenu vyjadrovat, pises blbosti.
Sailor: imho dost vyfikundací na kola dávají výrobci proto, že každá z nich zvýší atraktivitu v očích kupujících čili i cenu. Mám na ht tu samou vidli a zrušila jsem po dvou letech dálkový lockout taky. Né, že bych gramařila, ale když jsem při pádu poničila bowden, dala jsem to rovnou celý pryč. Za mě osobně to jede pořád stejně (dobře). Možná poladit vidlici, jestli se ti tak houpe(?)
kandelik: pojede to jako ďábel. Jinak mně trochu neleze do oka ten opticky nenavazující střed a sedlová trubka, ale to je záležitost toho tlumiče, no. Užívej!
Kandelik – Dle tvé přehnané reakce ať si udělá názor každý sám. Diskuze je o názorech a to, že má někdo jiný než ty, neznamená, že ti něco nutí. Zkus se zamyslet proč všichni výrobci dávají na kola lockout-y, brain-y atd., když vlastně kolo jede bez toho pořád stejně, obzvláště při 12cm zdvihu. Ohledně váhy, ano samozřejmě některé věci má závodní kolo těžší, ale některé také i lehčí. Ať si každý najde údaje. Není žádnou ostudou, když má kolo víc jak 10kg, pořád je to dnes skvělá hodnota i když chápu, že v profilu to nevypadá tak cool, ale o tom to není. Je to o jezdci. V každém případě, hoď se do klidu, nikdo na tebe neútočí, jen mám jiný názor. Což je běžná věc, když něco veřejně prezentuješ. Kolo si pěkně užívej. A o to jde.
P.S. najdi si na wiki slovo metrosexuál – není to urážka, ale definice životního přístupu.
roud: dik. Kazdy ma nejaky nazor, ale nutit mi ten jeho nemusel. Aspon posledni vetou to zahral do autu:D
Sailor1: odemknuty kola nejezdi, to myslis vazne? Jestli ano, tak ho radeji vrat. Vis prd, co s tim jezdim a jak s tim jezdim. A jestli umis trochu pocitat, tak Nino ma na kole komponenty jako je sedlovka, wattak, blipbox a sirsi – tezsi pneu jak ja, tak bys k tomu jednoduse dosel, ale Ty radeji budes placat nesmysly. S kritikou nemam problem, ale musi byt vecna, coz Tvoje neni. Stejne tak folie na kole jsou jenom pro metrosexualy, dik teda
Mám tohle kolo v seriovém provedení ( RC TEAM ISSUE AXS) už od listopadu 2021. Váha 12kg s pedály. Nic ve zlém, ale po zkušenostech si nedovedu představit nemít možnost zamknout vidlici. Odemkutý kolo vůbec nejede, houpe se jak loď. Takže tady trochu nechápu tu podle mě tímto absurdní investici do odlehčení, když ve finále nejde zamknout vidlice a kolo nepojede jak by mohlo. Stejně tak ty ochranný fólie. Trochu to připomíná metrosexuála. Váha 9.9kg? Vážně? Nino má závodní speciál o váze 10.58kg. Jinak kolo je samozřejmě super.
Pitel: to se spatne pocita, kdyz nektery veci sly ze “staryho” kola, tak asi do 170k
Prodi, DaD: diky
Máš to moc pěkné a pojede to jak hovado. Servis tlumáku bych tedy nemusel, ale i tak jasných pět!
Bez teleskopky asi trochu zabíjíš sjezdovej potenciál, ale jak píšeš – je v plánu.
Co tě celá ta sranda vyšla?
Diky vsem. Ano, gripy budou jine.
Jonti, 34z s 3 mm offsetem se asi vejde, ale uz je dost blizko k zadni stavbe a to nechci.
Taky jsem na prvni dobrou ty krytovane tlumice moc nemusel, ale cim dyl na to koukam, tim vic se mi to asi libi :D
Jinak v tomto osazeni je to proste brutalni!
Na ten zdvih neskutecna vaha, ale to se dalo cekat uz tim osazenim bez kompromisu. Za mne paradicka. Libi se mi ta myslenka vetsiho zdvihu a nizky vahy… Proste za 5*
Kolo nádherné. Čistit tlumič bych moc nechtěl. Za sebe bych si neodůvodnil nákup kola třeba nad 150 kkč (teda pro hobby ježdění). Rád se na taková kola ale podívám:)
Zajímavá stavba, na tom rámu vidět spíš těžší terénnější stavby, kluci na závodech mají spíš problém dostat se pod 11 kg.
Převodník by mělo jít použít na 34z i se standardním offsetem 3mm, mě to s tím 0mm řadilo o něco hůř. S Quarkem se tam vešel těsně i 36z, ale to už mám jen zprostředkovaně.
Ta kola vypadají velmi zajímavě.
5 *
za 5, kdyz jsem uvidel ten predni kotouc, TVLeee, ale pak jsem si precetl pribeh… jak tu nekdo psal, dal bych tam gripy ODI F1 vapor < prijdou mi svetovy > tak at to svisti
Pěkný to je, autorem je Bold, ale servisovat bych to nechtěl.
Tímhle modelem to Scott zase rozjel. Tady to kazí ty laciný pěnový gripy.
TJK: s tim predstavcem to bude trochu slozitejsi (jak jinak:)). Hlava ramu je dost masivni a beznej predstavec tam vypada komicky (ta plastova krytka sedi pouze na original), tak budu muset dost vybirat a hlavne si budu muset nechat vyrobit sirokou karbonovou krytku na loziska. Jinak je dlouhy 60mm, –14st., vaha asi 150g.
Alugear nema prevodniky pro THM ani Tune (uchyceni prevodniku maji stejne).
Lachtis: zamykat zadek musim
Petyn: ano, je to Skean Legend, kupoval jsem na Alltricks.de (dnes to prislo to z Francie, vyzvedaval jsem to v Nemecku – postovny zdarma a ja to tam mam jenom pres kopec).
embi: je to zhovadilost, ale reseni to ma viz muj pripad.
Máš to moc hezký, ten rám se povedl. Jezdí to určitě libově. Užij si to.
Tvl uz treti kolo co vozi ten paskvil DUB WIDE! Ted jsem to resil na Canyon Torque, Trek Slash to mel taky. To je fakt voser. A ty kliky se proste nedaji koupit!
Bomba. Ta vec na horni ramovce je aby se neodrel ram pri kontaktu s rodlama? Kde jsi to kupoval? Dik
Za mne pecka, ten rám je neskutečně krásnej. A locky já nepoužívám vůbec a taky jsem je demontoval, ale tohle se bude houpat asi víc, než virtuál. Ta váha je taky parádní, máš to za 5*-
koukam na to v nahledu a rikam si, hezkej nudnej Spark, fajnovy kolo ale tuctova seriovka… jak projizdim fotkama zahlidnu detail naby a rikam si „tak pockat… tady neco nejraje.. takhle vypada Extralite hyperhub“ tohle teda neni zadna seriovka :-D vyladeno moc hezky… btw knprevodnikum koukni na Alugear. btw co je to za forbec? (rozmer, delka atd… mozna bych mel zajem)