Dura-Ace R9200 a Ultegra R8100 2021

Přidat foto

Díky nové sadě Dura-Ace posouvá Shimano vysoce výkonné řadicí prvky na zcela novou úroveň. Nová 12rychlostní, polo-bezdrátová sada kombinuje špičkové technologie, nejvyšší účinnost a ikonický design, aby stanovila nový standard v silniční cyklistice.

Video

Shimano Dura-Ace R9200 at a glance

  • 12-speed 2× road groupset
  • Electronic shifting with no mechanical option
  • Wireless levers (for disc groupset), with derailleurs and main battery wired-in
  • Charging port and wireless connectivity relocated to rear derailleur
  • Fastest, most precise shifting yet
  • Improved braking
  • Lowest ever gearing for Dura-Ace with a new 11–34 cassette option
  • Slight weight increase (35g!) over previous R9170 Di2 groupset
  • New dual-sided power meter
  • New wheelsets feature a new freehub, but groupset is backwards compatible

Zdroj: Shimano

(vloženo 31.8.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Hogy
Hogy

11.9.21 21:48

Ten přehled vlastně vůbec není pěkný. A že opustí mechaniku už teď jsem nečekal a jsem čím dál raději, že jsem si tu „malou“ DA9000 koupil do šuplíku. Možná je načase to udělat i v případě ráfků.

A 12s sada je pro mě ideál. Jen to musí mít použitelnou kombinaci převodů. Ne že si k novým klikám koupím hned další převodník a poskládám si to podle svého. Zvlášť, když dříve nebyl problém s volbou převodů.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

11.9.21 07:29

Petr Ch
Petr Ch

3.9.21 08:13

Ale jinak ano, 12sp/ dvoupřevodník je již zbytečně moc. 11sp plnohodnotně pokryje požadavky všech profi i hobby jezdců.

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

3.9.21 08:09

Hogy: Vidím to jak Čipera, nikdo tě nenutí 54 vozit. A v dohledné době ke dvěma stávajícím kazetám dodělají ještě variantu 11–28, kde 11–19, tedy prvních 9 pastorků, bude odstupn'ováno po jednom zubu.

Reagovat
miťo
miťo

3.9.21 07:30

Hogy: Dura je pro snoby, nebo pro profíky. Normální smrtelník si bude muset koupit 105tku, kde jsou převody v normálu.

Reagovat
Hogy
Hogy

3.9.21 07:24

Jiné rozumné kliky tam nemají. Leda si poskládat 40/50, pokud to jde. To by se jezdit dalo a těch 11–29 by k tomu dobře sedlo. Ekonomicky mi to smysl ale nedává.

Reagovat
Čipera
Čipera

3.9.21 06:09

Hogy: Nikde není psáno, že tu 54 musíš vozit.

Reagovat
Hogy
Hogy

2.9.21 20:36

Čipera: teda nad absencí 10z pastorku bych nejásal. Spíš si zoufal nad absencí kazety 12-xx. Převod 54×11 je pro mě použitelný tak jednou ročně a sada je pro mě v reálu pořád 11s.

Reagovat
Čipera
Čipera

2.9.21 13:46

Raf: Nee dělají jen 2 verze jak píšeš normální a wide, která je pro gravel. Nejspíš na to musí být uzpůsobený i rám na jinou objímku přesmykače, protože 50z sem tam fakt nedostal. Ty časovkářský kozy budou mít asi taky jinak úchyt na smyk aby se tam vešla taková pila.

Reagovat
Raf
Raf

2.9.21 12:33

To dělají více druhů přesmyku? Protože jsem viděl jen klasiku a wide verzi. Přitom převodníky nabízí i časovkářské 56z a k tomu odpovídající malý.

Možná to to je dělané na menší rozdíl mezi převodníkama, nabízí třeba 50/37. Dobu jsem omylem jezdil 50/38 na 11–28 a bylo to fajn :D

https://www.bike24.com/p2313697.html

Já třeba silniční 12sp SRAM zavrhl kvůli kazetě, kdyby byla nová shimano 12sp kompatibilní se sramem, bylo by to fajn :D. 50/38 a 11–30 by mi tuze vyhovovalo.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

2.9.21 12:32

Zlatí Italové…

Reagovat
Čipera
Čipera

2.9.21 11:54

Cavendish: Je to tak a pěkně mě to nasralo, protože sem musel dát pryč holowgramy se spiderrimgem a sehnat v dnešní době nesehnatelne ty jejich bláta.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

2.9.21 11:38

Čipera: LoL, to jako vážně?

Reagovat
Čipera
Čipera

2.9.21 11:34

Raf: Jak píše orm, kvůli prevodnikum 48/35, kde převodníky dělá jen sram je člověk nucen použít i jejich kliky. Zkoušel sem tam nacpat 50/34, ale to zas nepobere presmyk.

Reagovat
orm
orm

2.9.21 10:49

@Raf: Mozna narazi na nestandardni velikost prevodniku (mensi kvuli 10z pastorku) a na to optimalizovany presmykac.

Reagovat
Raf
Raf

2.9.21 10:04

U Sramu z nějakého důvodu nejdou dát jiné kliky?

Reagovat
Čipera
Čipera

2.9.21 06:40

Furt jsou tam ty dráty, čekal sem víc. Kazdopadne je fajn, že se neženou za trendem 10z pastorku. Jemnější odstupnovani a moznost použití jiných výrobců klik a převodniku a ne jako u sramu, kde tam musíš nacpat to jejich hnusný bláto.

Reagovat
wilda81
wilda81

1.9.21 22:52

Hmmm, tak snad bude stavajici Ultegra dlouho slouzit. Nemam mentalne na elektriku a podobne cenovky za razeni.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

1.9.21 20:34

No moc sem tomu nechtěl věřit, ale po půl hodině hledání to je vážně takhle. Max 177,5 bez wattmetru :(

Reagovat
miťo
miťo

1.9.21 20:29

Cavendish: výška lidské populace se zvyšuje a oni zaříznou kliky 180mm. Co na to Zirecek?

Reagovat
ferlikster
ferlikster

1.9.21 20:14

tomxxx: právě ta integrace bezdrátového modulu a nabíjecího portu do hazky je mi dost sympatická – ale její nekompatibilita s 11sp kazetou mně sere.

kubad: jasně no… holt Šimáno chce ke každé hazce (když už jich dělají tak málo) prodat i kliky a kazetu.

Reagovat
milan.v
milan.v

1.9.21 20:08

Kdo jednou vyzkoušel elektriku a může, už se k lankům těžko vrací… ;o)

Reagovat
miťo
miťo

1.9.21 19:49

Myslim, že se bude dobře prodávat 105tka :D Pokud bude Tiagra 11 speed, nemám ani s ní problém ;-)

Výměna lanka je prkotina. Pokud je uživatel levej jak šavle, tak si ani neopraví defekt.

Shimano se v zadel obrací…

Reagovat
JachymP
JachymP

1.9.21 19:37

Napálej a zrušej mechanický XTR. Máme se na co těšit!

Reagovat
Melvin
Melvin

1.9.21 18:59

Lachtis: Jestli napálí cenu jak u Dury, tak se asi není na co těšit.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

1.9.21 16:28

novas752: diky, na xtr se tesim.

Reagovat
novas752
novas752

1.9.21 15:45

Črká se elekrické XTR a nový Saint.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

1.9.21 14:53

Ta cena, to cumim :-).

A dotaz, nevi se neco o nove MTB sade?

Reagovat
TheJD
TheJD

1.9.21 14:49

Vsak zustava. Super Record je stale tu.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

1.9.21 13:54

No, jako nevypada to spatne, ale dostupnost a cena jsou fakt ulet, tech sad bude par. Nechapu, ze neni i mechanicka Ultegra. Zene se to smerem, ktery je dost nevyhodny pro koncoveho uzivatele. Podle me by jedna highend mechanicka sada mela zustat.

Reagovat
tomxxx
tomxxx

1.9.21 13:30

Ferlikster: problém hazky je i v nabíjení. Teď se celý systém nabíjí skrz přehazovačku, jestli to chápu, dřív konektor nebyl, takže by to muselo být zpětně kompatibilní i s nabíjecím konektorem a to už ztrácí smysl ten bezdrat.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

1.9.21 12:31

Tak pokud rámem vedou bowdeny a jen vyměňuješ lanka, tak je to šup lup :)

Ale asi máte pravdu. Natáhneš jen jednou a je to tam navždy. I ten blbej vodící bowden se musí časem vyměnit.

Reagovat
waters
waters

1.9.21 11:52

Cena je na hlavu.. Zlatej Sram Force – zatím stále funguje dobře:)

Reagovat
kamaro
kamaro

1.9.21 11:48

orm, cav: přesně tak, jak píše orm. Ideálně hydraulika a elektrika, nemusíš na to sahat a funguje to furt stejně. Lanek se pokud možno zbavit.

Rozdíl je i v tom tahání. Brzdové hadici a kabelu nevadí prudší ohyb, u lanka to vede k většímu tření. Pokud to potřebuješ někde více zatočit (integrované vedení v kokpitu a rámu), tak je to lepší bez vlivu na funkci.

Reagovat
kubad
kubad

1.9.21 11:46

@¶ferlikster

copak 10 a 11 Di2 takhle kompatibilní je?

Jinak je možné že to bude fungovat se staršíma 10/11 pákama pokud to umožňuje připojit kabelem

Reagovat
orm
orm

1.9.21 11:45

@Cavendish: Jak casto tahas lanka a jak casto kabely? Kabel natahnes jednou v tom ramu, lanka kazdy rok. Pokud ta lanka byla venkem, tak to byla pohoda, ale uvnitr, zvlast v itegrovanem kokpitu, to je super prace :-).

Reagovat
Gaper
Gaper

1.9.21 11:40

Uživatel netahá lanka, standartní uživatel na tom jenom jezdí, lanka tahají v obchodě. Takhle mi přijde uživatelsky jedna baterka lepší, než dvě na AXS.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

1.9.21 11:35

Pikaču: Je to dost možné. Moc pozitivních ohlasů tu zatím není. Jen sem na to chtěl poukázat. Protože, když už musím tahat kabely, tak to rovnou můžu tahat lanka ne? Z uživatelského hlediska to není posun nikam. Funkčně tam určitě bude obrovský rozdíl ve prospěch elektriky.

Reagovat
Pikaču
Pikaču

1.9.21 11:31

@cav: kdo má zkušenost se šrámem 2×12 etap axs tak si bude drát od shimana libovat.

Reagovat
ferlikster
ferlikster

1.9.21 11:19

Trochu mně mrzí, že ta hazka není zpětně kompatibilní s 2×11 ultegrou.

Pletu se, nebo je to jenom otázka softwarového nastavení hazky aby chodila po méně ale lehce větších krocích? Smyk musí chodit stejně…

Reagovat
Cavendish
Cavendish

1.9.21 10:35

Petr: Drobná korekce. 177,5mm jsou k pouze bez wattmetru. S wattmetrem max 175mm

Míťo: Strana bez pohonu je kovaná, strana s pohonem je stále lepená

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

1.9.21 10:05

Tak zařízli kliky 180 mm, končí na 177,5. 53/39 též končí, nově 54/40. Jinak kazety mají tři 11–28/30/34. Campa má též tři 11–29/32/34. Pokud se porovná rozptyl a odstupn'ování, tak smysluplnější se mně zdá to od Shimana. Co se týče zápletů, tak tam mně víc dává smysl Campa, která má výšky 33/45/60, oproti Shimanu 36/50/60, což se mně moc logické nezdá. Co je vedlo k těmto výškovým profilům, je záhadou. Jediné co mně napadá, je, že budou nadále nabízet stávající karbonové modely. Tím by se to vysvětlilo. Uvidíme.

Reagovat
TheJD
TheJD

1.9.21 09:51

Protoze udelali kliky s prevodniky symetricke, aby fungoval spravne wattak.

Reagovat
miťo
miťo

1.9.21 08:41

Velký převodník mi nějak připomíná nesadová těžítka od Shimana. Staré kliky se více odlišovaly.

Reagovat
kamaro
kamaro

1.9.21 07:31

Kazety 11–30 a 11–34 a jen 2×12. To že je to jen elektrika mi nevadí, spíše naopak. Poloviční bezdrát mi nevadí, nabíjení je přes přehazovačku, takže za mě dobré. Ale tato sada nebude pro mě.

Potřeboval bych 1×12 GRX v elektrice s kazetou 10–34 na silniční záplety a 11–42 na gravelové záplety. Tak snad později.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

1.9.21 07:07

Oprava: 2 roky, né 6 let. Což na věci ale nic nemění :)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

1.9.21 06:58

Takže Shimanu vlastně ujel vlak ještě víc než Campě. Ta má 2×12 už 6 let a aspoň dokázala představit 1×13 pro gravel. Čekal sem tedy full bezdrát .Tohle je takový řešení jen na půl. Jestli je mechanická sada pořád kompletně na kabelech a Ultegra už je pouze elektrická, tak je to celkem poděl od Shimana :(

Reagovat
KRoser
KRoser

1.9.21 06:53

To, že nebude mechanická Ultegra je teda pěkná zrada. No nic budu muset počkat na novou 105tku.

Reagovat
Melvin
Melvin

1.9.21 06:52

Exact pricing will depend on which configuration you choose, but a complete R9270 disc groupset without a power meter will set you back a little under £3,700 at full retail, and the groupset is expected to be available from October. To jako fakt bude stát přes 100 tisíc a ještě to bude bez wattmetru? To už jě hodně úlet, pokud teda k tomu nejsou i ty kola :-D

Reagovat
novas752
novas752

1.9.21 06:51

Řídící jednotka je v přehazce, přehazka a předmyka je spojená jen s baterkou, podobně jako u současných sad. Hydraulické páky mají vlastní knoflíkový baterky, ale mohou být připojeny ke zbytku i kabelama, páky pro ráfkové brzdy zůstávají skoro stejné jako 9100, musí být připojené kabelama ke zbytku.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

1.9.21 06:34

waters: Mám dojem, že smyk a šaltr jsou kabelem propojené do ŘJ. Ale páky už s ŘJ komunikují bezdrátově. Páky napájí knoflíková baterie a zbytek klasická baterka, jak to známe.

Reagovat
cyklista86
cyklista86

1.9.21 05:00

Hogy Tak neni to pro chudaky to je jasny. To je pro lidi co daji za ram 100, za sadu 100 a za kola 100. Za pade zbytek komponentu a mas kolo za 350 tisic.. :))

Reagovat
Hogy
Hogy

31.8.21 23:24

Raději DA 9000 pěkně s lankama a bez kotoučů. Jinak sada za 100k + už je slušný masakr. A ke klikám 53/39 by kazeta 12–28 už konečně měla odstupňování dle mé chuti. Pokud teda k tomu bude. Aktuální 12s Campa je pro mě reálně 10s, pokud už k tomu nedělá kazety někdo jiný.

Reagovat
Polopol
Polopol

31.8.21 23:06

Necítím žádnou potřebu jednu z těchto nových sad vlastnit. Takže super, muzu v klidu zůstat u současné. Ušetřím. :-D

Reagovat
waters
waters

31.8.21 22:55

kam teda vedou dráty? díky:)

Reagovat
vt
vt

31.8.21 22:23

Semi-wireless reseni mi prijde prima, vypada to dobre.

Reagovat
milan.v
milan.v

31.8.21 21:48

miťo
miťo

31.8.21 21:40

A to jsou kliky, které se už nerozlepí ?

Reagovat

Další galerie z kategorie

maajkee 3
jardalee 5
DaD 28
antuch 22
Sulka 1
cyklista86 9