Tak opet zase dalsi hrebec do staje…ted uz to vazne nemam kam davat :D
V Nemecku se mi za par korun postestilo koupit UPLNE NOVY Super Vecko…nejdriv jsem si rikal, ze bude do sbirky a ve vitrine, ale to bych musel koupit hodne velkou skrin a aby lezel ve sklepe…to mi prisla skoda.
Tak jsem se rozhodl mu opet dat Retro/Moderni kabat.
Nejvetsi fuska byla s montazi kotoucu, je to sice uz tehdy na ne, ale nejak moc nedomysleli chlaci z USA vedeni kabelaze a adaptery trmenu…no zapotil jsem se.
A nejvetsi zabava bylo dilema s barvou krouzku na trmenech :D a stejne se nebudou libit vsem :D
Dalsi veci jako repas vidle a dalsiho tlumice Alps 5 byla proste a jednoznacne zabava…opet se povrdila jednoduchost a funkcnost tehdejsich veci!
Helky problem se opet vyloupl s prostorem kolem plaste u zadni stavby, ale to uz jsem byl poucen od dalsiho Super V…sice se tam katalogove ma vejit rozmer 2,25…ale ani nahodou! Tenhle 2.2 je max. Perlicka je v top, ze model Xking je stejne vysoky jako prave tento Mountain King prvni generace. A verzi RaceSport jsem dohnal FR Dusi…bohuzel Protectiona uz jsem nikde ve svete nenasel :(
A k fotkam, opet se proste v Pisku neda fotit bez lidi a nektere duchodkyne s uchylnou oblibou porad lezou do zaberu :D :D
(vloženo 25.8.21)
Značka | Cannondale |
Model | Super V 3000 FR |
Modelový rok | 1998 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 13,2 |
Rám | 6061 T6 aluminum |
Vidlice | Marzocchi Z1 Freeride ECC, 130mm |
Tlumič | Fox Alps 5R |
Hlavové složení | Ritchey WCS |
Kliky | XTR FC-M970 |
Středové složení | Shimano XTR SM-BB90 |
Přesmykač | Shimano XT FD-M738 |
Měnič | Sram 9.0 SL |
Řazení | Sram 9.0 SL |
Převodník | Shimano XT/XTR 36,22 |
Kazeta | Shimano XTR CS-M960 11-34 |
Řetěz | Shimano XT |
Náboj přední | Mavic Crossmax XL |
Náboj zadní | Mavic Crossmax XL |
Brzda přední | Magura MT5 |
Brzda zadní | Magura MT5 |
Brzdové páky | Magura MT5 HC 1 finger |
Ráfek přední | Mavic Crossmax XL |
Ráfek zadní | Mavic Crossmax XL |
Pedály | Crank Brothers Egg Beaters SL |
Řídítka | Renthal FatBar Lite |
Představec | FRM Scandium |
Sedlovka | Race Face Turbine |
Sedlo | ISCA Dakar Titanio |
Pláště | Continental TrailKing Protection Apex/Mountain King Race sport + Duse Maxxis FR |
Dopiče to luxus.....
je to hodně zajímavé. nejsem si jist, jestli se mi to líbí, ale zájem to ve mně vyvolává velký :-)
Sedlovku řezat nebudu, jsem zásadně proti zkracování, to uděláš jednou a pak když to budeš po čase chtít použití jinde, tak jsi v řiti. S krkem u vidle je to stejný.
Pridavam se k ostatnim s nazorem, ze je to takovy mismas :/ Kazdopadne barva ramu je paradni…
No teda paráda hodně moc! Jinak mám ještě furt doma kliky RF Turbine 2×10 (40/28z), kdyby tě nápad easyridera oslovil… :D
Já žil v tom, že fenomén freeride a hlavně jeho marketingový uchopení se začalo dít až po roce 2000, ale taď koukám, že první NSX bylo vydaný už v roce 1997, takže to na to marketinkoví manažeři z Cannondalu zareagovali celkem briskně. Jinak 120 vzadu je na tu dobu slušná porce. To je vlastně aktuální dodnes, jen už se tomu neříká freeride :D
Kliky RF by tam sedly no…
Ach! Mně se to kupodivu líbí velmi, mišmaš mě tady nevadí, asi že ten rám vypadá tak nově. Svezl bych se, aspoň pár metrů po parku.
na prvni pohled takovy mixle f piksle ale libi se mi to.. tak nejak to jde k tomu stari.. a mix staryho / novyho.. to me nijak neurazi… jediny co bych tomu vytknul.. pokud uz mas nastaveny sedlo, tak bych riznul sedlovku podle ramu aby takhle nevycuhovala zespodu… takovej drobnej designove „nedodelek“
ahoj, líbí a moc
Hoši souhlasím s vama ohledně tech klik, ty budu do budoucna řešit. Teď jsem neměl na výběr a už se nemohl dočkat.
Původně jsem měl připravené cody tarantula na 2tac, 29/42 ale tahle kombinace mi nejde do nohou :) mám proste rad 22(24)/36(38) měl jsem doma pouze tyhle a navíc je teď docela sranda vůbec něco sehnat.
Časem bych uzel rad sehnal RF Turbine, ale nedaří se…
Freeride už tehdy opravdu bylo, ale sranda je ze u Cannona to znamenalo větší zdvih vzadu 120 a vepredu 100. Apod. S geometrii si moc hlavu nedělali, přední trojúhelník je stejný jako xc verze super v, zadní trochu odlišná (navarky a uchyneci tlumiče 3 typy) ale vesměs to řešili tlumicem.
Každopádně mě jak geomerie tak i chování fakt baví! ;D
Easyrider: Slovo Freeride má zrovna v cyklistice docela zajímavou historii a cannondale tam hraje roli. Dokonce je to jeden z důvodů proč tu značku moc nemusím, ale tohle kolo dokážu ocenit :)
Dokázal bych si to představit bez toho cirkusu a bez těch erkovejch klik. Ale i tak nad tím slintám. CrossMax XL jsem taky jezdil, hlídej si díry pro ventilky zevnitř :) To už se v roce 1998 používalo slovo FREERIDE v cyklistice? :)
Barevny srouby na klikach umi pouzit jen raf a vsude jinde to vyada strasne. Ty prevodniky taky zabiji jinak krasny kliky. Zbytek je cajk, jen nevim pro ne trmeny oranzovy. Barva ramu je nadherna a prvni kolo kam se hodi ty renthaly :-)
Asi to nedocením, je to hrozná splácanina.
Ohledně toho Sramu, 9.0 SL je rozhodne raritnejsi a hlavne super funkční. Xtr M950/2 se da sehnat celkem v pohodě. Tak trochu mi přijde, ze když někdo staví retro mtb, tak tam kazdej očekává prave to xtr 900/952, apod. Já preferuji rozhodne halfpipe. Potom jejich další gripshifty X.0 už staly za vyliz pr…
Vydarene, paci sa mi kombinacia farieb, najma ram a riaditka. Prehadzovacka SRAM sa mi tam nehodi, viac by sa hodila XTR952 alebo XT737, ale chapem, ze nie su prave najjednoduchsie dostupne. Za mna 5* a nech to jazdi :)
Sorry Kámo ale to je takový mišmaš… některé komponenty se mi fakt líbí! Ale celkove to k sobě moc nepasuje…
Každopádně gratuluji ke koupi fungl noveho rámu! Dobra práce…
5*