Nejlepší kolo na světě v barvách nejlepšího týmu a nejlepšího jezdce.
Berany s prolisem byly i originál od Bontrageru, za ty roky jsem zapomněl, jak mě to vadilo.
Vidlice je celokarbonová, o 200g lehčí než originál s hliníkovým krkem. Kola jsou galusková Ursus Miura
Převody 52/36 a 11/28 odpovídají určení pro výletní kolo.
Hliníková sedlovka Bontrager a Sedlo Selle San Marc USPS je tady jen z důvodu focení. Místo nich tam půjde karbon.
Hliníkové berany Ambrosio opletené karbonem mají všechny negativní vlastnosti hliníku, Představec a hlavové složení je FSA, původní Bontrager nepřežil bouračku.
Pošťácké sedlo jsem měnil po 80 000 km.
Na přelomu tisíciletí, při návštěvě Tour de France a sledování výkonů Lance Armstronga, padlo rodinné rozhodnutí. Koupím si kolo, jako má Lance. Finanční situace doma tomu vyloženě přála. Žena studovala VŠ, dcera chodila do soukromé školy a já stavěl barák. Vytvořil jsem akční plán a seznámil s ním rodinu. Žena si dodnes libuje, jak si noční vykládkou vagonů posílila zádové svalstvo a dcera, bez peněz na obědy, získala hezky štíhlou postavu. Já, zodpovědný živitel rodiny, jsem se omezil nejvíc a nekoupil nejvyšší konfiguraci vysněného kola. Trek tenkrát dělal rámy označené jako OCLV. Nejvyšší řada se značila OCLV 110, já koupil OCLV 120 (Číslo udávalo hustotu vláken). A protože mě doma rušilo sténání ženy, která si nesmyslně stěžovala na bolesti zad a kručení v žaludku dcery s postavou malého Somálce, vyrazil jsem jezdit na dva měsíce do Bagneres de Luchon. Celkem jsem na kole, během osmi let, natočil 278 000km na čtyřech kontinentech a kolo prošlo postupnou degradací z jednice na tréninkový stroj a nakonec na pracovní plečku. Za tu dobu jsem vyměnil 3 sady a 6 párů kol. Pak mě ulovil náklaďák a kolo mělo sedm zlomenin rámu a já ho na dlouhá léta odhodil do sklepa. Letos, během povinného sledování starých etap Tour de France, se žena zeptala na můj starý rám. A tak jsem se pustil do opravy. S karbonem umím, takže náklady na opravu vyšly na 0Kč. Broušení nemám rád a tak jsem ho odfláknul. Pak jsem už jen rám napatlal lakem. To napatlání myslím doslova, má schopnost práce s barvami je na úrovni tříletého dítěte. Jelikož jsem stále zodpovědný a navíc jsem věkem i zmoudřel, osadil jsem rám mixem Ultegry 6700,6800 a 105ky 5700 a 5800, abych využil starší kola, co se mi válejí doma.
(vloženo 11.6.17)
Značka | Trek |
Model | OCLV 120 USPS |
Modelový rok | 2001 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | Neváženo |
Rám | Trek OCLV 120 Carbon |
Vidlice | Celokarbonová 1,1/8 |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Ultegra 6800 |
Přesmykač | Ultegra |
Měnič | 105 5700 |
Řazení | Ultegra 6700 |
Převodník | 52/36 |
Kazeta | 11/28 |
Řetěz | Campagnolo Record |
Náboj přední | Ursus |
Náboj zadní | Ursus |
Brzda přední | 105 5800 |
Brzda zadní | 105 5800 |
Ráfek přední | Ursus Miura |
Ráfek zadní | Ursus Miura |
Dráty | Ursus |
Pedály | Look Keo |
Řídítka | Ambrosio |
Představec | FSA |
Sedlovka | Bontrager |
Sedlo | Selle San Marco USPS |
Pláště | Tufo Elite, Vittoria Corsa |
Příběh nádherný, za pět hvězd :-)
Uz dlouho jsem si tak pekne nepocelt. Pribeh velmi poutavy.
V silnickach se nevyznam, ale na pohled je to pekne. :o)
Jeste k tomu pribehu: par kol s karbonovymi ramy z onech let znam; nemaji na najeto tolik, jako zde uvedeno, ale i tak se na nich dnes jezdit neda. Trek je v tomhle patrne stejne chemicky vyjimecnej jako ten Lance. A dal – pokud vim, tak prave Armstrongovi na materialu velmi zalezelo- mistrak vyhral na prelakovanym titanu, treba prvni zacal jezdit Newtony, jako posledni si nechaval (ostatne opravdu skvely) stary sedy pedaly Dura atd. atd. Pokud tedy nekdo dela pripominku ci repliku nejakyho znamyho kola, nestaci jen prelakovat ram. Ale to je jen muj nazor. Sam mam treba doma stary vypraskany kolo (pravda, je to jen ocel a neni to Trek:)), ale vypada, myslim, zhruba tak jako to, na kterym jezdil kdysi Beppe. *
Ten pribeh ke kolu je snad zajimavejsi nez kolo. Mel jsem velmi podobne, jen tehdy nejvyssi model 5.9SSL, dodnes trochu lituju, ze jsem ho prodal. Na druhou stranu nova 5.9, i kdyz neni top model, jede lepe a je pohodlnejsi i lehci.
třicet pět tisíc kilometrů na kole za rok pro hobbíka je opravdu dost. Nejen, jaksi, aby na to měl čas. A o tom dále již také dost. :-)
13.6.17 14:53
Chudak Trepifajxl ted nebude aspon mesic spat. Nekdo najel vic nez on v nejlepsich letech.. To jeho giga ego neunese.. haha
Trepi, slovíčkaříš… A sic si závodil ale předpokládám, že krom kola si měl i doplňkový tréningy masáže atp. což hobíci absolvovat nemusí proto maj čas na bajka :-) nehledě na to, že jako hobík nemáš km stanovené tréningvým plánem. A třeba Lance, nemusel mít takový nájezdy jemu stačilo EPO a krevní konzervy :-)
13.6.17 13:55
Fran7: protože jsem jaksi závodil, pohyboval se v tom a vím, co obnášelo najezdit 30.000 ročně, člověk ty roky de facto nedělal nic jiného, než že seděl na kole a taky vím, že už těch 30.000 byl extrém a tady se objeví někdo, kdo jezdil ročně rovnou 35.000… proto jsem vyjádřil svou osobní nedůvěru a položil doplňující otázky, na které mi však nebylo odpovězeno jinak než vyhýbavě a následně urážkou, jak to už v takových případech bývá
jinak svými akcemi nemachruji, ale píšu o nich v příslušné diskusi no a že neumíš číst resp. správně interpretovat napsaný text a tvrdíš tu pak něco, co jsem nenapsal – že jsem ujel 800 km za 1 den (sic!) to taky není můj problém
13.6.17 13:49
hovado: nikoli, pokud někomu „nemohu uvěřit“ je to můj osobní názor, na který mám 1000× právo, pokud někoho „obviním ze lži“ je to již obvinění, tedy akce přesahující čistě subjektivní postoj
Trepi, pokud „někomu nemůžu uvěřit“ je to většinou protože mam podezdření, že lže :D Nehledě na to, že většinou nemam důvod někomu NEVĚŘIT co píše, pokud se jeho komenty a interpretovaná fakta v příspěvcích nerozcházejí :-)
Coural: Trepi… nemůže uvěřit, že jsi v průměru za 8let najel 95Km denně, ale sám machruje, že dal několikrát 800Km denně a ještě s těžkým batohem – viz: http://www.bike-forum.cz/…-veku-40-let
12.6.17 20:51
takže pokud někomu napíšu, že „něčemu nemohu uvěřit“, je to obvinění ze lži???
svatá prostoto…
Trepifajxl : V první větě mě napadneš, že lžu a pak najednou tě to nezajímá. ty seš ale slizoun.
12.6.17 20:26
coural: ale já se tě neptám na účet za kolo, ani na protokol z nehody, ale to je jedno, když tak čtu tu odpověď na něco, na co jsem se neptal, asi by další „komunikace“ neměla smysl
k roční kilometráži gratuluji, té v té době nedosahoval ani Indurain, ani věhlasý Lance
Děkuji všem za ohlasy a tady máte pár vysvětlení na vaše dotazy:
YuraOlomouc : Karbon se při opravě nesvařuje. Tudíž nedochází k vypálení legujících prvků ani k nežádoucímu pnutí v materiálu. Od opravy jsem najel 5000 km a nepozoruji žádné negativní vlastnosti. Kolo je tuhé v záběru, ale zároveň stále pohlcuje drobné nerovnosti a nepřenáší chvění.
cioran-m : Já jsem neprováděl renovaci starého kola, ale postavil jsem si kolo na moje výlety, tak aby vyhovovalo mým potřebám. Myslím, že Lance by opravdu byl nadšenej.
orm : Žili jsme se ženou dlouhá léta pracovně v zahraničí a na kole jsem byl každý den několik hodin. To kilometry krásně přibývaly.
Trepifajxl : Asi bych ti sem mohl zkopírovat účet za kolo i protokol z nehody, ale nějak nemám potřebu.
12.6.17 19:21
nikde, zajímá mě to a tak se ptám, viz poslední věta
já jsem totiž takový nestor OCLV Treků
12.6.17 18:24
člověče, nějak ti to nemůžu uvěřit, přitáhl jsem sem úplně první OCLV někdy v roce 90, od té doby jsem měl v merku minimálně v Praze a okolí všechny kdo na tom pak taky začali jezdit, jsme stejně staří, vím i kdo jezdil tenhle model, vím i kdo tohle kolo rozflákal, ale tvoje jméno mi nějak nic neříká
pak i ten roční nájezd… no, pár nás bylo co jezdilo kolem 30.000 ročně, ale zase jiná jména
nebo ses pražským tréninkům celou dobu vyhýbal?
Ten příběh mě sundal :-D
Kolo jednoznačně top…zlatá éra zlatého Lance.....
Parádní fejeton :-) a kolo samozřejmě taky…tedy alespoň pro ty, co pamatují Tour de France z dob, kdy to ještě byla pěkná podívaná :-)
Budiz ti to prano. Zvlast ta ultegra se stopetkou a tema kolama jsou tam roztomile. :) Velkej Lance by byl nadsenej.
Ty vole, to je krásnej příběh! A kolo taky, pochopitelně.
11.6.17 21:16
A zachoval si ten ram vlastnosti i po tom rozlozeni a znovu slozeni? :)
Taky jsem měl kopii vzhledu posledního roku na kterém Lance jel, na hliníkovém rámu. Prodáno zde a rád na něj vzpomínám.
Úplně ti rozumím, měl jsem OCLV 11O, rok 2000, komplet na DURA-ACE 25limited edition… luxusní a nádherný kolo…:-)
nádhera za 5*