• jakub

    Ahojte dovolím si zde položit ještě dotaz ohledně pevné osy… Předem bych rád sdělil, že nemám absolutně žádné zkušenosti s použitím nábojů na pevnou osu…(proto ne mane nekoukejte jak ona vola)

    Tedy mám kolo na klasický rychloupínák, pořídil jsem si atypickou vidlu (Maverick) a zajimá mne.. čistě teoreticky lze technicky vyřešit problém, resp.. bylo by proveditelné vytvořit jakési koncovky na obou stranách pro obyčejný náboj, aby šlo obyčejné kolo přidělat na tuto vidlu.. nebo jestli se nevyrábí něco na 20mm osy… že bych si to nechal u kamaráda vyrobit.. Závěrem doplňuji, že nejsem absolutně technický typ.. nevím jaké jsou rozteče mezi klasickým nábojem a vidlicemi na pevnou osu..(pochopitelně by mi to kamarád doměřil..) Nechce se mi totiž vyhazovat nekřesťanské peníze za náboj na tuto vidlu resp. nechce se mi přecházet na pevnou osu.. tedy pokud nebudu muset… děkuji za rozumné názory

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mates555  

      obrátil bych se s dotazem sem … http://blog.bicyclecafe.cz/

      0 0
      • kubad  

        Tam ho s usmevem poslou nekam, nebo si za to nechaji zaplatit vic nez stoji nova Hope naba na 24mm osu

        0 0
    • TJK  

      Neres kravoviny a kup jak rika Kubad bud hope nebo nebud linej se podivet na ebay a kup tenhle origo maverick naboj… http://cgi.ebay.com/…_Accessories?…

      0 0
    • zichis  

      Upravit se dá lecos, no jde o to, jak snadno. V tomhle případě je to bohužel komplikovanější, než kdybys to chtěl obráceně. Základní problém je, jak obycejnejnaboj vůbec nasadit do vidlice. Rozebrat kónusy (pos.8 a 5 sestavy), z náboje vytáhnout osku (pos.7 sestavy), kolo s rozebraným nábojem dát do vidle, obojím prostčit delší osku a pak kónusy zase dotahovat? Uff! To je úkol jak pro koprfílda. A muselo by se to dělat při každé výměně duše. Druhá hypotetická možnost je tu osku zkrátit. Nasadit kolo by pak šlo bez povolování kónusů. Jenže jak ho v dírách vidlice centrovat? Mohly by se tam strkat z obou stran vidlice duté čepy – takový trubičky s vnějším průměrem 20 a vnitřním 16. Na těch 16 bys nechal stočit kontramatky pos.3. Přitom ale vznikne problém, jak ty čepy vytáhnout a jak kontramatky povolit. No… nemám sil to řešit, je to komplikace vedle komplikace.

      Bude fakt nejlepší tu vidli prodat a za utržené peníze koupit náboj na pevnou osu :o)

      „nekoukejte jak ona vola“ hihi :)

      0 0
      • jakub  

        díky moc za rozbor.. to je fakt zajimavá úvaha… no myslím že mám jasno… vidlu si nechám za každou cenu tedy… seženu si k tomu osu… díky moc …všem.

        0 0
    • romachain  

      Já si teda dovedu celkem představit jak by vypadaly takový redukce, stahovat by se to pak snad dalo upínákem ze zadního kola, ale těžce si myslím, že je to kravina a nestojí to za to.

      Ty redukce: 20mm trubka s vnitřním průměrem 9mm (popř 10mm podle osy původního náboje). Na jednom konci malinko osazená (stejně jako klasická 20mm osa). Byly by to teda dva kousky. Délka každýho by se určila podle šířky ulložení osy ve veidlici + polovina rozdílu rozteče 20mm náby a klasické náby. Pak dát kolo do vidlice, z každé strany nasadit tyhle redukce a celý to stáhnout tím vyhazováke ze zadního kola (pokud bude dost dlouhej). Ještě bude asi problém s umístěním kotouče, byl by takto moc ve středu. Dát to asymetricky by znamenalo to přední kolo stejně přeplíst tak, aby pak byl ráfek ve středu. No ale to už by bylo fakt absurdní.

      Závěr: kup si novej náboj!

      0 0
      • kubad  

        Jen technicka :)

        24mm ma Maverick osa, a neni to jak stahnout, mrkni se poradne na ty vidle.

        Osobne si dokazu reseni predstavit, ale plne souhlasim s tvym zaverem, je to nesmysl to resit kdyz nova naba s osou prijde zhruba na 1800kc.

        0 0
        • romachain  

          Já ty Mavericky znám jen z obrázku, nikdy sem to neštudoval. V úvodním příspěvku se píše o 20mm… Na věci to nic nemění:-)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • TinkTink  

          Hele ja to reseni mam v hlave, ale je to na houby, protoze to stejne nebude tak tuhy, jak by upside down vidle potrebovala… :-/

          0 0
      • jakub  

        tak to je mazec… hustej rozbor… chjo, že já se lépe neučil… no závěr je takovej… je mi jasné, že si koupím osu.. ale je to zajimavy…

        0 0
      • goofy  

        Takhle redukce na klasickou 20mm osu existuje

        http://www.bike-forum.cz/…ges.ajax.php?…

        0 0
        • jakub  

          jo, tak přesně nad něčim takovým jsem přemýšlel jestli to existuje a jak by to fungovalo… asi to ale není moc bezpečny…

          0 0
          • TinkTink  

            Fakt to nedelej, ta vidle potrebuje neco jinyho, jsem nad tim premyslel celou nedeli a vychazet z toho co mas, neni dobry reseni :-/

            Ber to jako moznost zmenit pocet der naboje na standart :-)

            0 0
            • kubad  

              už sem to sem psal, při ceně Hope na 24mm nemá smysl nic upravovat, jediné co by se ještě dalo bastlit je 20mm osa na 24mm

              0 0
              • TinkTink  

                Spis proc vzit Hope…original ho vyjde stejne…leda ze by tim ziskal vetsi univerzalnost, ale kdyz bude mit ram Maverick, vidli Maverick…

                0 0
                • kubad  

                  protože cena, a dostupnost, a barvičky, a možnost sladění se zadní, ale jinak souhlas.

                  TOHLE ALE ASI MAJITEL MOC SLYŠET NECHCE :)

                  0 0
                  • TinkTink  

                    Jako barvicky prave nevim, kdyz jsem na to koukal, tak nejlepsi prave bude ten elox co ma Mav :-))

                    Ale kdyby vedel co tam da za komponenty, tak cervena Hope by byla fajna :-)

                    0 0
                  • kubad  

                    i když fakt stačí mrknout na e-bay

                    0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Kohout  

      Obávám se, že pomůže jen originál Maverick nába…

      Q: Can I convert my standard QR front wheel to the Maverick 24mm size?

      A: At this time we do not have a conversion kit for any preexisting hubs. We have done some testing on conversion axles for some brands but more strength testing is necessary for Maverick to approve these types of conversions. The Maverick 24/7 hub is many times stronger and has more dish than any other hub available.

      0 0
      • TJK  

        Aktualne delaj v bicyclecafe custom osy na maverick vidle do ruznejch typu nab, ktery presne nevim… ale staci se zeptat tam…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.