• Wojtek

    hojte časem budu muset koupit zadní kolo,

    vybral sem si tu podle mě tu „nejlepší“ variantu:

    nába : 240s

    ráfek: XR 4.2d(černý)

    dráty: REVOLUTION(černé)

    niple: DT STANDART hliník(černý elox, popř. červený)

    cenu sem napočítal na zhruba 7500Kč

    co si o tom myslíte?co by jste tam dali vy?

    cena se mi zdá trošku větší, tak kdyžtak navrhněte levnější variantu, ale aby nebyl velký nárust hmotnosti, váhám jestli tam dát 240s nebo 340

    dik za reakce

    hojte

    0 0
    • Wojtek  

      a zapomněl jsem zmínit že samozřejmě na kotouče

      0 0
      • Hnoj  

        To jsem zvědav, jak to chceš dát do kupy za 7500Kč… To mě opravdu zajímá !

        0 0
        • Featherbed  

          On přece jezdí za DT :-))

          0 0
        • Wojtek  

          já umím kouzlit:-)

          a tebe musím sprdnout!, prejže si dal tetě na kolo vidli bez poplocku!

          :-)

          0 0
          • Hnoj  

            Tetě??? O čem to mluvíš?

            0 0
            • Wojtek  

              o kolu:-), Konečný, říká ti to něco?:-)

              0 0
              • Hnoj  

                Bílo-červeno-černý spyder? Bílý recon?

                0 0
          • gazman  

            Ty jsi hlupák a né kouzelník.Na Chainreaction pořídíš tu tvou sestavu za 230 liber což je 6300 kč.Máš to tady za pět dní a poštovné je nula peněz.

            0 0
            • Wojtek  

              ale né každý nakupuje ze zahraničí, v případě reklamace to posílat někam do pr…

              0 0
              • gazman  

                To je klasický argument trouby co neumí nakoupit za čárou.Dyť to je DT,kousek níže píšeš že nic opravovat netřeba.A reklamace na Chainreaction je rychlejší než u těch našich posraných kšeftmanů.Pošleš to tam a oni ti pošlou náhradu,nečekaj až se jim k tomu vyjádří výrobce a pošle jim nové zboží,z výrobcem si to dořeší pak ale první je zákazník – vlastní zkušenost.

                0 0
                • Wojtek  

                  tak OK, to bych bral, ale s nákupem ze zahraničí nemám vubec žádné zkušenosti

                  nemáš odkaz na stránky?

                  0 0
                    • Wojtek  

                      supr, a nevíš kde mají sídlo? nějak to nemužu najit

                      0 0
                      • pepek  

                        Kilbride Rd

                        Doagh

                        Ballyclare

                        BT39 0QA

                        United Kingdom

                        0 0
                    • pepek  

                      Právě jsi vygeneroval asi tak dvacet dotazů

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Za dobrotu na žebrotu :)

                        0 0
                        • Wojtek  

                          a dráty teda tydhle? http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

                          a jaké sou u toho niple? nikde sem to tam nenašel, a co když jich potřebuju jen 32?

                          a jak tam probíhá platba?

                          sry za blbé dotazy

                          0 0
                          • gazman  

                            Dole máš rozměry nabízených drátů.Na stránkách českého dovozce DT fy Bottico si zapni kalkulátor délky špic a podle toho co ti to vypočítá zakup vhodnou délku.

                            0 0
                          • jIrI___  

                            Niple jsou v ceně (je to i popisu …„Set of 36 & Nipples“). Platba bude počítám nejlepší přes Pay Pal.

                            0 0
                            • Wojtek  

                              to sem se dočetl, ale typ těch niplů ne

                              0 0
                              • gazman  

                                Žádné horší,než Al stejně nejsou,takže nemusíš mít strach že přijdou špatné.

                                0 0
                        • Blade  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                          0 0
                • Hnoj  

                  Ty seš podle všeho fakt inteligent, kterej všemu rozumí, jako nikdo jinej :-D

                  0 0
                  • gazman  

                    Kupovat něco za 7500,– když to jde za 6300,– je prostě kokotina.Netvrdím nic takového ža jsem inteligent,který všemu rozumí,ale 7500–6300=1200,na to moje hlava stačí a myslím že to jak jsem se trochu navez do Wojtka bude pro něj jen přínos,páč ho to donutí pozjišťovat si mechanizmy kolem nákupu z venku a začne kupovat věci levnějc.Určitě byl můj post užitečnější než tady vypustit takový zbytečný pšouk,cos předved ty.

                    0 0
                    • Hnoj  

                      Chceš pusinku?

                      0 0
                      • gazman  

                        Já ******** nejsem,tak to zkus někde jinde hošane.

                        0 0
                      • StuntJ  

                        Hezkypěkně LOL :o)

                        0 0
            • Wojtek  

              hele, skusil sem objednat jen tak nanečisto jen nábu hope a ráfek Dt, dráty nějak neumim spočitat delku(na tom Dt), a napsalo mi to že poštovný je 25 liber:-(

              0 0
              • kubad  

                Musis si dat ceskou republiku a hlavne je posta zdarma od 100liber

                0 0
                • Gorgov  

                  pro upresneni myslim ze je to 110 mozna o fous vic, bay to dalo 3kkč.

                  0 0
                  • Wojtek  

                    toe jedno, za tak málo tam nakupovat nebudu :-)

                    a jak je to s převodem peněz, kolik to tak stojí?

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • kubad  

                    100 liber je ten limit :-)

                    0 0
                    • Vegan  

                      Hele take myslim, ze je to ted 110Liber alespon pri poslednim nakupu mi to hopslo na postovne zdarma az u 112 Liber na 104 se mi postovne jeste pripocitavalo

                      0 0
                      • kubad  

                        Driv psali od 100liber ted je tam 3000kc ale to je celkem fuk :-)

                        0 0
                        • Gorgov  

                          neni, protoze 100 liber neni 3000kč, mam pocit, ze to vzdy psali v kč:)

                          0 0
                          • kubad  

                            Driv tam Kc vubec nebyly :-) ale uz je to asi dlouho

                            0 0
                        • Rychlej turista  

                          A není to od 50 kg? To by bylo těch 110 liber bylo akorát :-D

                          0 0
              • gazman  

                Ten kalkulátor fičí v pohodě,něco děláš blbě.

                0 0
        • pižmoň  

          :D 7500 je za tuhle kombinaci az mooc…do 7000 se vejdes v poho

          0 0
    • Splinter  

      nevím proč se tak honíš po komponentech když pak evidentě v případě problému nebudeš mít na opravu..

      0 0
      • Wojtek  

        a co bych měl opravovat jako?

        0 0
        • Vegan  

          Alu niple trebas ?

          0 0
          • Gorgov  

            jo, ty sou strasne drahy a blbe se opravujou…

            0 0
            • Evilcleaner  

              :-D dobře ty:-)

              0 0
            • Vegan  

              ptal se co trebas opravovat tak jsem mu odpovedel. Jinak az je bude menit po pate tak ho to prejde a da klasicke niply :)

              0 0
              • Gorgov  

                proc by je menil? nejak to nechapu…muze se stat, ze ten nipl prdne, ale spis en vyjimecne.

                0 0
                • Vegan  

                  No vidis ja ze sveho okoli mam spise opacne zkusenosti. Od lidi co jezdi zavody 2 niple za zavod … pokud chces byt duledny a automaticky menit i spici vyjde te casem draho.

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    na DH bych taky alu nyple nevozil:-D

                    0 0
                  • Gorgov  

                    Pak asi ti tvi kamaradi maji kala zapletena nejakym umelcem nebo extra neumi jezdit (coz nepredpokladam). U dobre zapletench kol nejsou s alu niplema naprosto problemy. Jina vec je snazit se takovy vyplet treba po dvou letech centrovat, ale o tom snad nebyl rec.

                    0 0
    • Pavel100  

      náby 240s + ráfky XR400 disc + dráty Supercomp + niple Alu červené + upínák RWS 10mm Alu :-)

      0 0
      • Wojtek  

        ráfky bych chtěl zachovat, abych aspoť ty ráfky měl vepředu a vzadu stejné

        0 0
    • pižmoň  

      Tve mysleni opravdu nechapu,radeji setri delsi dobu a pak vymen vic veci nez to trckat po troskach…Ve predu mas 370 a do zadu chces 240:DD a to proc jako?240 sou krasne,ale bohuzel drahe 340 sou taky drahe a tezke.Pokud ti nevadi chabe utesneni tak na lehka zavodni kola staci naby typu A2Z nebo Token(Novatec)..to pak zadni kolo budes mit lehci nez s 240 a vyjde te na polovicni cenu naboje 240.

      0 0
      • Wojtek  

        nj, utěsnění bychchtěl pořádné, páč abych pořád něco měnil(ložista atd) a ty moje kola fakt dostávaj zabrat, tak si nejsem jist jestli by vydržely dlouho,nějaké hůř utěsněné, nějaký konkrétní odkaz nemáš?

        0 0
        • Hnoj  

          Jestli máš možnost mít napletený zadní kolo 240S+XR400+Revo, tak je blbost se vůbec zabývat něčím horším…

          0 0
          • Wojtek  

            co je to to Revo?

            0 0
            • Hnoj  

              Revo-lution… Tohle tě taky mohlo napadnout…

              0 0
        • pižmoň  

          Sak treba P.Zak jezdi na tech A2Z,jako je fakt ze je tam jen gumova prachovka(:-() a hned za ni uz je lozisko,ale pomer cena vaha je vynikajici tam by si srazil vahu o dost,loziska zas tolik nestoji a sezonu by meli dat snad v jakemkoliv nasazeni. http://www.kupkolo.cz/…SC_3850.html ale sezenes je ve vsech barvach

          0 0
          • Wojtek  

            já ti nevím, mě by to pak asi neměl kdo zapléct, ale je lákavý, ale nevím jestli by to vydrželo muj styl jízdy

            0 0
            • Featherbed  

              No jo, pro takového tvrďáka těžko vybírat kola :-/

              0 0
              • Wojtek  

                :-D hlavní problém by byl s tím vypletením, vypletl bych to možná sám, pak už jen vycentrovat

                0 0
            • jIrI___  

              Vždyť podle fotek vážíš 50 kg i s camelem, o výdrž bych si v tomhle případě starosti nedělal ;-)

              0 0
              • Mr.Duck  

                no hele, já sem taky vyžle a po jedný sezóně mám ráfek prasklej :P

                0 0
              • Wojtek  

                jo, a camela nemám:-)

                0 0
          • Wojtek  

            nj, ale to je p+z a já potřebuju jen zadní, nevis kde ho maj? a jaké by si k tomu dal dráty a niple a ráfek? a jaký to má zvuk ořechu? chtěl bych něco hodně hlučnýho:-)

            0 0
            • Featherbed  

              Tak ber Hope pro 2, imho fajn hlučností i kvalitou…

              0 0
              • Wojtek  

                jak sou hlučné? jako staré DT Hugi?, na videu to moc poznat nejde:-)

                0 0
                • XC-biker1  

                  nemužu porovnat, ale hlasité jsou dost, asi nejvíc v mém okolí :)

                  dneska jsem měl možnost slyšet DT 340, a ty jsou teda slabší než moje HOPE

                  0 0
                  • Wojtek  

                    tak 340 má zubatky, a hope má praporky(kolik?)

                    teď sem doservisoval svojeho onyxa, vyčistil namazal, ložiska vyčistli, pořádně předepnul pružinku, a hned to má lepší zvuk :-), ještě s čistou kazetou

                    a servisoval si někdy toho Hopeho?, je to složité?

                    0 0
                    • Hnoj  

                      Hope jsou velmi jednoduché. Dají se rozebrat bez nářadí. Mají 4 praporky. Hluk docela extrémní, ale moje DT240S dělali větší rámus.

                      0 0
                      • Wojtek  

                        myslíš současné 240s nebo ty Hugi?

                        0 0
                        • kubad  

                          Ehm a jaky si myslis ze je mezi starsi verzi Hugi a novejsi S rozdil :-)

                          rekl bych ze v systemu orechu zadny

                          k hlucnosti pisnu taky sem Hope je vyrazne hlucnejsi nez DT240

                          0 0
            • Hnoj  

              Tyhle náby jedině v páru. Zvuk není nijak výraznej. Zapletou ti do kdekoliv…

              0 0
      • Lovec_007  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • Evilcleaner  

      výborné téma…:-D mám pocit že vymýšlíš kraviny. co takhle třeba vyměnit rám, který ti už asi nebude uplně ok?

      0 0
      • Wojtek  

        sháním

        0 0
        • Evilcleaner  

          no nicméně na tvém místě, pokud zrovna netrpíš přebytkem peněz, bych vynechal nábu 240s a koupil něco jako A2Z, případně novatec SB712D (jezdím je) / případně ekvivalent od Tokenu. no a potom bych to napletl do těch XR4,2 + nějaké lepší dráty, i když možná re vo bych se vyhnul a vzal o něco málo těžší supercomp, nebo pokud chceš utrácet tak aerolite:-)

          0 0
          • Wojtek  

            nemáš odkaz těch novateců? nemužu je najit, potřebuju jen zadní

            0 0
            • jIrI___  

              Na cyklobazaru je samotná zadní nába Hope Pro II.

              0 0
              • Wojtek  

                tak myslíš že ji mám vzít?vydrží to něco? kolik to váží?

                0 0
                • Featherbed  

                  Je tu i historie a sekce hmotnosti. Mimochodem na internetu funguje strýček Google.

                  0 0
                • jIrI___  

                  To vůbec nevím, jen jsem na ni náhodou narazil a mrskl ti to sem jako alternativu. O víc jsem se nezajímal :)

                  0 0
                • Evilcleaner  

                  myslím že hnoj ti poreferuje o jejich výdrži a možná ti udělá i nabídku

                  0 0
                  • Wojtek  

                    tak Hnoji, prosím začni, :-)

                    0 0
                • kubad  

                  Hope je super naba, ale DT240 je jeste lepsi, navic kdyz das 39OOkc za nabu tak se stejne dostanes na podobnou cenu jaks psal nahore, nic moc lepsiho nez DT240 nevymyslís :-)

                  0 0
                  • Wojtek  

                    dostal bych se zhruba na 5700

                    tak co?

                    0 0
                    • kubad  

                      to si nemyslím ze za 17OOkc koupis rafek DT 4.2 a revolutiony plus alu nyple a jeste to zapletes, ale treba si kouzelnik

                      0 0
                  • Evilcleaner  

                    190:-)

                    0 0
                    • Wojtek  

                      heh, ale ta je jen na cl :-)

                      0 0
                      • Evilcleaner  

                        kdyby mi ji někdo podaroval, asi bych se smířil…

                        0 0
                    • kubad  

                      nemyslim si ze je DT190 lepsi, mozna lehci, ale osobne bych volil radsi DT240 dovnitr keramicke loziska a jeste zbyde dost penez :-)

                      0 0
                      • Evilcleaner  

                        no mi je to docela jedno, do takové kategorie se ještě docela dlouho asi nedostanu takže to nemusím moc řešit;) co ty, poslal jsi do světa canona? a budeš brát fulla?

                        0 0
                • Wojtek  

                  tak zjistil sem že váží 295g, mám teda do nich jít?

                  0 0
              • Wojtek  

                je toto ten samej náboj? http://www.bikez.cz/…-hope-pro-2/

                to bych ho spíš bral od Hnoja

                0 0
                • Evilcleaner  

                  jo je, napiš mu na icq, určitě ti k němu bude mít co říct.

                  0 0
                  • Wojtek  

                    kurňa, co furt všichni chodíte okolo? tak to prostě řekni ty ne? na icq stejně neni

                    :-)

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      no tak on docela často an nich plete kola, má s nimi docela dost zkušenosti, vždy jsem od něj slyšel k nim jen samou chválu, kromě teda jisté nadváhy které z mého úhlu pohledu mají (ale co je 30–40g u osy otáčení že:-) ). pokud se nebonzneš kdo jsi, možná ti udělá cenu:-D

                      0 0
                      • Wojtek  

                        :-D když mám icq Wojtek, tak to by neměl poznat, ne? :-D

                        0 0
            • Evilcleaner  

              třeba tady je set:

              netbike

              0 0
    • Gorgov  

      Uděláš dobře, když to napleteš na aerolite dráty, to je jiná káva… Jinak na rady typu „dej tam A2Z“ se vykašli, to je šrot, nábu si vybral nejlíp jak si mohl. Pak už jedině Kingy.

      0 0
      • Wojtek  

        hah, nejseš ty blázen? dávat za drát kilo :-D

        0 0
        • Hnoj  

          Není. Ví o čem mluví. Ale CX Ray stojí cca polovic a udělá ti podobnou službu.

          0 0
        • PietroUL  

          Na tvoje kolo to je asi blbost (nic ve zlym), ale jinak aerolity taky doporučuju.

          0 0
          • Wojtek  

            no to je teda blbost, ale včem sou lepší krom toho že sou lehčí?

            0 0
            • PietroUL  

              Ještě jsou plochý, takže lepší aerodynamika. Tuhost nedokážu posoudit, na ráfkách, na kterejch je mám napletený, jsem nikdy žádný jiný dráty neměl.

              0 0
            • faba  

              Aerolity mám, ale jestli to za ty prachy stojí to nevím. Rozhodně jsou proti revolution tužší při lepší váze. Reva tuhost nic moc a pár se mně jich i trochu natáhlo. Měl by to zaplést někdo kdo s tím má zkušenost. Dal jsem to do servisu a dráty se jim nelíbili hned jak to dostali do ruky. :-)

              0 0
              • Gorgov  

                hehe, to je pekny hned jak je dostali do ruky:) Ono bez spravneho naradi se to zapleta spatne, to je fakt:)

                0 0
    • Wojtek  

      a co todhle? nebo rači to Hope?

      http://www.bikez.cz/…d712sb-disc/

      0 0
    • Wojtek  

      nevíte, jestli DT vyrábí nějaké notubes ráfky? tak keteré by šly dát aji normální pláště?

      0 0
      • kubad  

        víme DT 4,2 plus NoTubes kit

        0 0
    • Wojtek  

      tak už sem asi rozhodný, kdybych to bral ze zahraníčí, tak bych bral hope pro 2( černý nebo červený????), XR 4.2d a Revolution

      0 0
      • Wojtek  

        a kdyby červenou nábu, tak asi bych koupi dráty u nás s červenejma niplema

        0 0
    • kesu  

      náboj hope:

      http://www.bikez.cz/…-hope-pro-2/

      ráfek mavic Mavic XM 819 Disc UST Tubeless

      http://www.koloshop.cz/…xm-819-disc/ a máš UST klasiku

      0 0
      • Wojtek  

        to já jenom čistě teoreticky, nevím jestli se mi chce jít do ust

        0 0
      • Hnoj  

        Tyhle ráfky jsou pekelně těžké a vhodné leda na enduro…

        0 0
        • lutte1  

          na enduro jsou ale pekelně úzké :)

          0 0
    • Wojtek  

      tak nakonec to dopadlo tak, že sem se s Hnojem dohodl, že až budu mít peníze, tak mi zaplete nábu Hope pro 2(červenou), nějaký Notubes ráfek(asi ZTR 355D) červený niple, černý dráty

      takže budu jezdit buzduše

      0 0
      • Evilcleaner  

        takže dáš no tubes i dopředu? to mi z toho leze nějaký kočkopes…

        0 0
        • Wojtek  

          dopředu ne, kuli častému měnění plášťů. a hlavně, ve předu nepíchám a neprorážím, a to to vozim tak na 22psů

          0 0
          • Gorgov  

            tak to bude peknej hnus, nemyslis?

            0 0
            • mates555  

              ono když se podívaš na to jeho kolo,tak mu to moc neublíží…

              0 0
              • pete_ax  

                :o)))

                0 0
                • mates555  

                  ono je nevyhnutelný,že přijde den,kdy si spočítá kolik do toho kola nalil peněz..kolik na to padlo hodin na brigádě a bude nasranej,že je to pořád jen těžkej podprůměrnej krám…a co že za to mohl ve výprodejích koupit za komplet slušný kolo…:-)

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    njn, to je těžké no… ale víš jak, ty peníze než by se nasbíraly tak by to taky jistou chvíli trvalo. třeba wojtkovo kolo tak Mk. 5 už bude nějak vypadat;)

                    0 0
                    • Wojtek  

                      chvíli by to trvalo no, a zatím by se mi to rozpadlo:-)

                      0 0
                  • Wojtek  

                    heh:-), koupím nový lehký rám, pár věciček, a bude z toho ultralehké chrtí XC

                    :-)

                    0 0
                    • Featherbed  

                      Nový lehký ultralehký chrtí XC rám nekoupíš v bazaru za 5–8 tisíc :-)

                      0 0
                      • Wojtek  

                        http://www.supriders.cz/…_g7_2008_r_m

                        tenhle mám v hledáčku:-)

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Ber dokud je ;-)

                          0 0
                          • Wojtek  

                            nejsou prachy:-), ale pokouším se, myslíš že v zimě by se něco bjevilo v bazaru?

                            0 0
                            • XC-biker1  

                              tak proč ho nekoupíš místo toho zadního kola ???

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Protože Wojtek začíná od řidítek, rám je na řadě až jako poslední :)

                                0 0
                                • Wojtek  

                                  koupím, ale zadní kolo budu muset koupit tak i tak, páč kotouče

                                  0 0
                                  • XC-biker1  

                                    a nemyslíš že rám je důležitější ? Já ještě minulý rok odjezdil celý čp včetně mnoha závodu na V-čkach a nebyl problém.

                                    0 0
                                    • Wojtek  

                                      to já vím, ale na tom rámu nejsou navářky na v, a ani bych je tam nechtěl

                                      mám plán, že koupím rám, ten mi několik měsícu bude ležet ve sklepě, než koupím zadní kolo, třmen, sedlovku, přesmyk, prostě to nejnutnější

                                      pak příde představec a trocha tuningu

                                      0 0
                                • XC-biker1  

                                  Jóó vlastně :D

                                  0 0
                                • Wojtek  

                                  notak

                                  čekám jestli nebude někdo něco prodávat

                                  0 0
                                  • Evilcleaner  

                                    chceš kupovat závodní ultrl rám? tomu říkám odvaha, vzhledem k tomu že většina dnešních lehčených rámů začíná po dvou sezonách měkknout a takové rámy většinou dostávají sadu na závodech.

                                    0 0
                                    • Wojtek  

                                      jak to myslíš? nějak sem to nepobral

                                      chci koupit lehký rám, nechci kupovat 2.5kg rám, nechci mít zas 14kg bika

                                      0 0
                                      • Evilcleaner  

                                        prostě bych závodní ježděný duralový rám nebral. tak jsem to myslel. většina obyčejných slitin ztrácí svoji tuhost stářím což se projeví tím více čím méně tam je použito materiálu. rám bych na tvém místě koupil fungl nový (ale klidně lonský model nebo tak) ted jsem nedávno viděl třeba HFS meridu za hezké peníze.

                                        0 0
                                        • Wojtek  

                                          nemáš odkaz?

                                          ja chci brát toho supa, ten je nový, ne?

                                          0 0
                        • Wojtek  

                          ale vypadá to že maj jen 18",a já bych potřeboval spíš 19" vzhledem k tomu, že bych na něm jel nejdřív na jaře

                          co myslíte?

                          0 0
            • Wojtek  

              co myslíš?

              0 0
              • Wojtek  

                pokud mylíš design, nebo duše bezduše?

                0 0
            • JakeF  

              U Wojtka se nedivim už ničemu…

              A co se týče těch 22psi… Nedává to náhodou rány do ráfku, když vezmeš třeba kořen nebo tak?

              0 0
              • Wojtek  

                nene, už sem skoušel aji míň, v poho, ale už se to v zatáčkách žívá

                jinak, nikdy sem žádný takový problém něměl, vidla to pobere

                a tak myslíte, že by bylo lepší koupit stejnej ráfek, a do toho tu bezduš sadu? fungovalo by to stejně?

                0 0
                • JakeF  

                  No nevim… Osobně bych se o nějakejch těch 40psi ještě nechal přesvědčit, že to má výhody, ale jít pod 22 mi přijde naprostá kravina, jet to nemůže, větší náchylnost k defektu a přilnavost v zatáčkách nebude o moc lepší, jestli to nebude spíš k horšímu. Jakej máš vlastně důvod vozit takovejhle extrém, když máš docela žehlivou vidli?

                  0 0
                  • Wojtek  

                    pohodlí, jede to stejně jak nabušené,líp to tlumí menší nerovnosti, prostě jen výhody:-)

                    0 0
                    • JakeF  

                      :-D. Tak teď jsi to zabil…

                      0 0
                  • Vegan  

                    Proboha ja vazim cca 100kg a vozim v predu podle terenu 30–35psi. Vzadu je to vec jina tam by 22psi ale asi i 30psi mohl byt problem. V predu pod jeho vahou pokud jezdi lehci teren 22psi by mohlo byt na hrane. Sandra vozi obcas 25psi i v tezkem terenu a pokud vim nemela ani jeden defekt.

                    0 0
                    • Vegan  

                      Btw 40psi uz je celme chrti tlak pro nekoho kdo vazi nepatrne pres 60kg i do zadu.

                      0 0
                    • faba  

                      Pche 100 kg. Teda čekal bych, že veganská strava bude dietka a ono to vypadá, že ne. :-)

                      0 0
                      • Vegan  

                        No po 10 letech si telo velmi zvykne a spolu se sedavou praci, nedostatkem casu na pravydelne jidlo, udelaji sve. Ale zase to neni tak hrozne merim 193cm a vazim aktualne 95kg.

                        0 0
                        • faba  

                          Tak to jde, ale cyklistická váha to není. :-)

                          0 0
                          • Vegan  

                            ja jsem 100% hobik zadny zavodnik ze me nikdy nebude.

                            0 0
                • nox159  

                  sice nevim kolik vazis ale podle me je to dobra blbost, 22 psi je teda uz hodne malo, kdyz jedes ve sjezdu trochu rychleji po sutrech tak musis prozrazit ;-)

                  0 0
                  • Wojtek  

                    jak sem říkal, nikdy frůraz nebyl, a defektil sem naposledy před rokem, když sem vjel do trní

                    0 0
                    • nox159  

                      tak tedka jina otazka, jsi si jisty tema 22psi, protoze to fakt blbost, vzdyt to musis skoro procvaknou i pri ostrejsi jizde po polni ceste :D

                      0 0
                      • Wojtek  

                        takový tlak vozím aji to extratěžkého terénu, a nic :-)

                        0 0
                        • nox159  

                          tak jeste jinak takovy tlak foukas i na zavody?

                          0 0
                          • Wojtek  

                            jo, dopředu jo, vzadu vozim, podle šířky pláště, ve předu mám pořád stejnou šířku

                            0 0
                            • nox159  

                              a kolik foukas zadek?

                              0 0
                              • Wojtek  

                                když tam mám 2.1, tak 40, když 2.25, tak tak 37, vozil sem rok 35 na 2.1, ale má buchlý ráfek, tak to rači nepokouším, třeba přes kořeny v rychlosti šel třeba ráfek nadoraz, ale neprocvak sem, dřív sem procvakával aji při 40

                                0 0
                                • nox159  

                                  co to jezdis kdyz musis cpat 2,25 i dozadu?

                                  a to kdyz jde rafek nadoraz prece dobre neni ne?

                                  0 0
                                  • Wojtek  

                                    neni to dobře no, proto sem zvýšil tlak v zadní pneu, a do zadu občas dávám nanoraptora 2.1, který je stejně široký jako schwalbe 2.25

                                    0 0
                      • Evilcleaner  

                        není pravda, ted se musím wojtka zastat. 22psi dopředu není zas tak hrozně málo, navíc pokud má nějakou techniku tak to nevidím vůbec jako problém. kdo neumí jezdit musí foukat hodně aby necvakl…

                        0 0
                        • nox159  

                          tak jedes zavod a je tam sjezd z volnyma surtama (sutry jsou cca 5–10cm velke) a ty tam potrebujes jet min 50km/h rekni mi ze v te rychlosti neprorazis na plasti nafoukanem jen na 22psi i kdybys mel techniku na vyssi urovni.

                          0 0
                          • Wojtek  

                            ne, na předním nikdy, na zadním, při takových šutrech, když to pustím, tak se schopnej prorazit aji při 42psech, když se daří

                            0 0
                            • nox159  

                              tak to je divne ze predni pri 22 ne a zadni pri 42 jo.

                              zas ta vidle toho tolik pobrat nemuze.

                              0 0
                              • Evilcleaner  

                                no já bych si tam taky 22psi nedal, ale třeba 30 už jo. nesmíš zapomenout že wojtek váží tak 50kg, což já teda nevážím ani náhodou:-D

                                0 0
                                • nox159  

                                  jak sem psal vyse kdyz mas sjezd se sutry a jedes rychleji tak s tak malym tlakem musis prorazit

                                  0 0
                                  • Evilcleaner  

                                    ono taky záleží na plášti (šířce) já třeba vozím vpředu NN 2,25, nevím co vozí on, ale pokud tvrdí že to necvaká tak nevím proč bych mu to neměl věřit.

                                    0 0
                                    • Wojtek  

                                      vozim buď NN 2.25 nebo nanoraptora 2.1, a nikdy sem necvak

                                      0 0
                                    • nox159  

                                      tak uz jen z toho duvodu ze wojtkovi vsechno verit nemuzes :D

                                      proste za me je to maly tlak a nevidim vyhodu jezdit 22psi kdyz je 40 vylozene jistejsich a jizdni vlastnosti ti to nezhorsi- spis zlepsi ;-)

                                      0 0
                                      • Wojtek  

                                        tak se spolu pujdem někdy projet :-)

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          nemam nic proti, prijed tady, vyzkousime ten tvuj tlak nekde v beskydech tam jsou i ty sutry a trochu terenu by se taky naslo ;-)

                                          0 0
                                          • Wojtek  

                                            HEH dojeď ty, a já ti ukážu kama jezdím, a posoudíš jestli je to terén

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              mam to celkem z ruky ale nekdy by sme se mohli potkat na nejakem zavode ;-)

                                              0 0
                                              • Wojtek  

                                                tj, jake zavody si lej tento rok?

                                                0 0
                                                • nox159  

                                                  letost to bylo o nicem, matura, pak sme mel vidlu na reklamacce, a hned potom nastoupil do prace tak sem toho moc nestihl, jel sem jen nejake 3 a to skodabike a 2 takove mistni „vesnice“ zavody.

                                                  0 0
                                      • Evilcleaner  

                                        v poslední době jsem trochu laborolval s tlaky a souhlasím že extra měkké kolo není žádná výhra (vyjma velmi velmi bahnitého a mohkrého terénu) trakce se do jisté úrovně zlepšuje ale posléze se to spíše míení v nejistotu ovládání, začne to plavat a nereaguje to přesně na podněty řízení.

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          jako ja sem na kole mel nejmin co jsem zkousel asi 30–35 psi, ale mel sem to na RR 2,1 ktere maji realnou sirku bohuzel jen 1,9 a nejel sem to nekde v moc velkem terenu. a tedka jezdim priblizne na 40psi ale uz to nejak nemerim proste nafoukam zkusim rukou a pokud se mi zda dobre tak jedu :D

                                          0 0
                                          • šlapatko  

                                            Musím se zastat Wojtka.Jezdím na předním kole 20psi a vzadu 30.Pláště 2,25 RR a váha 80kg.To vše na pevné vidli a nemám problémy.Na asfaltu max 40psi.Terén jezdím rád,sjezdy nehrotím ale posera taky nejsem.Závody moc nejezdím,ale určitě bych předek na závody přifouknul na 30psi.Pevná vidla nedovolí moc chyb.

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              je rozdil teren a teren, sjezdy a sjezdy, rychle a rychle ;-)

                                              0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Řekl bych, že na celopevňáku si lze dovolit možná dokonce menší tlaky než na fullu aniž by hrozilo riziko proražení.

                                              Pevná vidlice v hodně rozbitém terénu nedovolí to tak pustit a podle mojeho pozorování to ta rychlost více omezí (šanci na proražení) než u fullu omezí odpružení.

                                              U HT x full je to dost sporné, tam si nejsem jistý a už se to tu řešilo a názory se rozchází. Tam těžko říct, co je horší, jestli full a možná větší rychlost v totožném terénu nebo HT, kde u zadního kola to nepobere z části odpružení. Rychlostně přitom lze s odpruženou ve stejném terénu jet určitě rychleji než s pevnou.

                                              S pevnou to v typu terénu, kde jde jedna velká překážka za druhou (hromady šutrů, kořenové pole) nejde řešit tím, že se zvedá přední kolo přes překážky kvůli přílišné četnosti překážek.

                                              A ta situace s pevnou, kdy by došlo k chybě a prostě se najelo moc rychle na velkou překážku, tak to možná dříve urazí ruce než bys přední prorazil, proto se nikdo s pevnou do téhle situace moc nedostává.

                                              0 0
                                              • šlapatko  

                                                Dobře jsi to napsal.Přes kořeny 50 km/h nejezdím.V okolí Olomouce pevná stačí.Hezky jsem pojezdil i v Beskydech,ale tempo nebylo závodní.

                                                0 0
                                      • MlokCZ  

                                        To není pravda. 40psi jízdní vlastnosti pro váhu co má Wojtek a pláště co vozí nezlepší, ale naprosto zkurví. 40psi na přední kolo pro jeho případ (váhu a pláště) je hrozně moc.

                                        A s tím jet to nemůže, to také vůbec není pravda. Na hodně typech povrchu menší tlak jede naopak lépe. A pro tvrdý povrch jako asfalt je to často jedno (tam to vychází s valivým odporem ± stejně pro různé tlaky, i když záleží na konkrétním plášti, u některého může na asfaltu se s narůstajícím tlakem valivý odpor snižovat).

                                        Když vážíš výrazně více a k tomu vozíš podvyživené hubeňoučké pláště, tak pak musíš foukat víc, nic jiného nezbývá.

                                        Kdybys měl třeba 80kg a ty 2,1 uzoučké pláště, tak 40psi na předním plášti se bude chovat úplně stejně jako Wojtkovi 22psi pro 2,25 pláště a jeho 50kg.

                                        Kdyby on foukal 40psi, tak je to pro 80kg a 2,1 pláště pro stejné chování cca 70psi, což by ani nešlo, protože je to přes povolené maximum.

                                        Já vozím třeba na mojich 70kg 25/30psi (přední/zadní) a jsem už dva roky bez defektu, který by nezacelil tmel (a ráfky také nemám poničené od situace kdy by třeba šutr šel až na ráfek), i když je fakt, že já to mám na UST (2,25 NN/RR, oproti 2,1 dušovým mnohem objemnější), takže riziko proražení je výrazně menší.

                                        A občas si dovolím foukat ještě malinko méně.

                                        V této kombinace projeto např. 14 dní v Beskydech (sjezdů jako třeba žlutá z Lysé bylo více) a spousta dalších akcí ve slušných terénech.

                                        Kdybych vážil 50kg, tak na svojich pláštích co vozím budu foukat cca 18/22psi.

                                        Pokud se vozí rozumný tlak a prorážích, tak tomu trošku větší tlak až tak moc nepomůže (jen to může trošku snížit četnost prorážení), to je špatná technika a prorážet budeš stejně.

                                        Když se udělá extrémní chyba, tak se dá prorazit cokoliv.

                                        0 0
                                        • Mr.Duck  

                                          Souhlas. Vozim kolem 30–35 na obou,mám kolem 60kg a prorážim vcelku pravidelně, a to je rozhodně technikou, když jedu sjezd a prasim ho nelidsky, tak to neni problém, ale když blbě skočim na obrubník, schod nebo něco, tak procvaknu a nepomohlo by ani 50psů.

                                          0 0
                                        • nox159  

                                          Kdyby on foukal 40psi, tak je to pro 80kg a 2,1 pláště pro stejné chování cca 70psi, což by ani nešlo, protože je to přes povolené maximum.

                                          plaste RR maji vyrobcem predepsane tlaky 35–55psi ;-)

                                          takze kdyz 70psi je pres povolene maximum tak 18 psi je zas pod povolene minimum a celkem dost.

                                          vim ze tu mas v hlave plno testu, poucek, teorie… tak mi prosim vysvetli proc vyrobce predepisuje i minimum na plastich a proc to se nemusi podle tebe dodrzovat? ;-)

                                          0 0
                                          • šlapatko  

                                            Mlok jezdí bezdušáky,kde si menší tlaky může dovolit.Vysokým tlakem skurvíš ráfek,bo má větší šanci prdnout podélně.Při malém tlaku se plášť bude maximálně žvejkat,nebo se může na ráfku protočit.Nikomu neradím aby jezdil 20psi,ale zabít pláště 60 psi a více? To se potom nedivím že dost lidí přechází na celopéro.Je zbytečné foukat velké tlaky,širší pláště a menší tlak odvedou lepší službu.

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Doplním jen, že před přechodem na UST jsem o moc větší tlaky nejezdil. Vozil jsem o 5psi více, tedy 30/35psi, ale dušové 2,25 Schwalbe byly v reálu o malinko méně objemné, takže to částečně ten rozdíl smazává (tedy odhadu to tak, že jsem jezdil pro stejný objem s dušemi pouze tak o 2–3psi více).

                                              A prorážel jsem jen zcela ojediněle s těmi dušemi.

                                              0 0
                                              • nox159  

                                                no bud mame odlisny styl jizdy nebo sem na tom z technikou uplne v prdeli coz bych nerek ;-)

                                                proste z toho jak tu pises tak za tebe: malo nahustene plaste a strasne citliva vidla.

                                                ja to mam uplne naopak proste plaste raci tvrdsi a vidlice taky. (odtrh vidlice mam az pri 30kg – kdyz na ni sednu tak se nezanori vubec, mi to tak ale vyhovuje proto sem ji tak nafoukal ;-)

                                                no asi se neshodnem, ale co kazdy clovek je jiny :)

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Tak když potřebuješ vidlici s odtrhem 30kg a nevadí ti že nemáš žádný sag, tak pak je další debata zcela zbytečná, to vše vysvětluje a další debata nemá žádný smysl.

                                                  Žádný sag je v terénu naprosto tragická záležitost, protože to způsobí jediné, přední kolo naprosto ztrácí kontakt s terénem.

                                                  Sjezdaři na vysokozdivhových vidlicích s opravdu velkým sagem typu 4–5cm (může být i více) a odtrhem pod 10kg musí asi strašně trpět a asi neumí jezdit a nejezdí náročnější terény :-)

                                                  0 0
                                                  • nox159  

                                                    ja tady o sjezdarich nemluvim ;-)

                                                    jinak mel sem vidlici klasicky nafoukanou a nastavenou tak abych mel sag cca 2 cm ze zdvihu… ale nevyhovovalo mi to tak proto jezdim tedka to co jezdim a nemam s tim zadne problemy ;-)

                                                    ale jeste jedna vec myslis ze kdyz nekdo jezdi z jinym nastavenim vidlice ze se mu musi jezdit hur?

                                                    ja od vidlice ocekavam to ze kdyz skocim treba z 40cm tak ze ten naraz utlumi, a kdyz najedu na vetsi prekazku ze jde do zdvihu a nezlamu si zapesti :D

                                                    jinak pro me ta R7 idealni asi neni, chtel bych vidlici ktery je prvni 3–4cm zdvihu citliva ale zybytek by mel byt tuhy a dost profresivni s takovou vidlici bych byl spokojeny.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Pocitově se ti může jezdit třeba lépe a jezdi si na čem chceš, mně je to jedno.

                                                    Ale to, že ti přední kolo pak skáče jako koza (v některých situacích je to pak srovatelné až s pevnou), vidlice plní svoji funkci jen z malé části, to je prostě fakt.

                                                    Někomu taky sedí lépe pevná vidlice (ta je ale lehká a bezúdržbová) a když mu sedí, ať ji klidně jezdí.

                                                    Sjezdaři jsou jen typická ukázka, která potvrzuje, že je to tak správně a že to je přínos do těžkého terénu.

                                                    A když nechceš využívat odpružení k jeho hlavní funkci a to je zajistit kontakt kol s terénem po co největší dobu a po překážce co nejdříve, je to tvoje škoda.

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    prave ze sem dost uvazoval i o pevne vidlici ale pak sem to zamitl, tedka resim dilema jestli kupit R7 MRD Absolute kera vazi 1270g a foukat ji jak tu co mam tedka takze se to bude chovat jak pevna ale s tim rozdilem ze to bude brat velke razy, nebo kupit sidku ( pokud je teda dost progresivni – nebo si ji nechat upravit)a „naucit“ se jezdit a vyuzivat ten zdvih ;-)

                                                    0 0
                                                • Gorgov  

                                                  myslim, ze neco delas spatne:)

                                                  0 0
                                                  • nox159  

                                                    vsichni prece nemuzou delat vsechno dobre ne? ;-)

                                                    0 0
                                          • MlokCZ  

                                            To je jednoduché, minimálním tlakem se jistí, aby je někdo nežaloval.

                                            Kdyby více pod minimum foukal nějaký těžší jezdec a k tomu měl nějaké málo objemné pláště, tak to může dopadnou špatně a to klidně až svléknutím pláště z ráfku (i při použití s duší).

                                            Pod povolené minimum se jezdí běžně, u objemnějších plášťů typu 2,3+ klidně ještě mnohem více.

                                            Kolik si kdo může dovolit foukat musí rozumně určitě dle svojí váhy, stylu jízdy a objemu plášťů.

                                            A tohle nemám z žádných pouček, ale dlouhodobě ověřené v praxi.

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              taky jde o to o jakem jezdeni mluvis, na vylety s rodinkou bych taky klidne vozil sirsi plaste a citlivou vidlu ;-)

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Je to přesně opačně, právě na těžší terén je ta citlivá vidlice a málo nahuštěné pláště velkou výhodou (samozřejmě každý musí hustit tak aby neprorážel, ale to je jak jsem psal dané hlavně technikou).

                                                Přesně jak reaguju výše o sjezdařích, dle tebe jsou asi úplně mimo, když jezdí méně nahuštěné pláště, citlivější vidlice a to navíc korunované velkým zdvihem, kde se vše projeví mnohem více (věci jako noření vidlice do zdvihu).

                                                0 0
      • jIrI___  

        Rovnou dej zaplést stejný bezdušový ráfek i dopředu. Jak píšou ostatní, bude to kočkopes jaxviňa. Navíc to ani nebude moc účelné a praktické.

        0 0
        • Wojtek  

          co se ti na tom nelíbí, mě se to líbí moc, dotěďka sem jezdil s jinejma ráfkama, na p a z, a ani sem to tom nevěděl, tak myslím, že to těď nebude problém, a využiju výhod obou systémů

          0 0
          • jIrI___  

            Spíš využiješ nevýhody obou – budeš muset vozit náhradní duši, budeš nucený foukat kompresorem/velkou pumpou, atd. Ale je to na tobě. Já bych volil na obou kolech stejný systém, buď bezduše nebo duše.

            0 0
            • Wojtek  

              počítám s tím, že zadní, nebudu přezouvat, často, nevím no, jak se na bezduších spravuje defekt, když to nezalepí tmel?

              0 0
              • Evilcleaner  

                sundáš plášť, prohlédneš ho lupou jestli v něm nejsou trny, střepy atd. a dáš duši. no a potom ho bud zalepíš a znovu nasadíš nebo dáš nový

                ;)

                0 0
            • MlokCZ  

              Podle mě vůbec ne. Samozřejmě že bezdušové řešení na obě je lepší než jen na zadní, ale i jen na zadní vidím jako velký přínos. A když přední chce měnit častěji a zadní ne, tak proč ne, klidně bych to tak taky řešil.

              Bezdušové zadní je větší přínos než přední. U zadního více ušetří na valivém odporu a také zadní se proráží více, takže u zadního výhody bezdušového řešení vyniknou více.

              A náhradní duše se vozí vždy, tedy i když máš obě kola na bezdušovém řešení, tedy nebude tu žádný rozdíl.

              Naopak u bezdušového řešení by se teoreticky měly vozit duše dvě, na což třeba já prdím, přijde mi to už zbytečné. Ale stát se to může, že by byly obě potřeba.

              0 0
    • miki  

      Dt swiss 240s na Ebay.

      http://cgi.ebay.de/…Fahrradteile?…

      0 0
    • mr.antik  

      No to snad ne, Wojtek bude mít lepší kola než já…

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce