Výměna komponentů kvůli zrychlení

60 nepřečtených
  • hala37

    Chtěl jsem se zeptat, jestli by se v nějaké rozumné ceně dalo vyměnit pár věcí na mém kole, které mám cca 8 let složené od Scalara (skvělá práce) a trošku ho zrychlit.

    Teď na kole mám disky remerx 7325 , kliky Deore 42 32 24, kazetu Sunrace 11–36 10sp a pláště CST Xpedium One (ty jsme měnil loni).

    Rád bych přešel na nějakou variantu převodů 1–11,1–12, jestli to je vůbec možné a zkusil jiné pláště, ale jestli třeba když se do toho investuje 5–10t jestli to vůbec bude znát?

    0 0
    • Singlespeed  

      Změnou převodů na 1×11 ani 1×12 kolo nezrychlíš, spíše zpomalíš (přijdeš o nejtěžší převod). Změna plášťů trošku znát může být.

      0 0
      • skaj  

        @singlespeed To je preci jen vesteni z koule, mozna prijde naopak o nejlehci… A treba neprijde prakticky o zadny, protoze ho nejezdi. Bez vice info od nej bych si tohle fakt netroufnul tvrdit

        Pro tazatele – plaste co mas ted nejsou zadny zazrak. Investuj do top plastu – jeden bude nejspise stat vic, nez tyhle dva dohromady. To je nejlevnejsi, nejrychlejsi a nejmene invazivni zmena co muzes udelat. Pohledej na foru, vlaken jsou tu desitky.

        Prechod na 1×12 te sam o sobe nezrychli, ale zvysi uzivatelske pohodli (pro nekoho). Mozny ale teroreticky bude.

        Odlehceni kola na komponentech take nehraje zasadni roli (vliv tehle vahy se uplne nesmyslne precenuje) a k vyraznemu zrychleni nepomuze (pocitove spis k zadnemu).

        Otazkou tedy je, proc a v jake situaci chces zrychlit. Bez vice detailu tezko radit.

        1 0
        • novas752  

          Nejtěžší převod tam má 42/11 = 3,82, nejlehčí 24/36 = 0,67.

          Pokud nebudeme uvažovat výměnu ořechu, musel by mít převoník 42 zubů a aby měl stejný i ten nejlehčí převod, musel by mít kazetu s pastorkem cca 63 zubů což je úplný nesmysl. S kazetou 51 zubů to vyjde na převod 0,82, což je zhruba jako jeho 3. nejlehčí nyní.

          Pokud budeme uvažovat výměnu ořechu = možnost 10z pastorku, stačil by převodník 38 zubů = nejlehčí převod by byl okolo 0,73–75 = přišel by o 1 nejlehčí převod.

          Navíc vůbec neni jisté, že se takto velké převodníky do toho rámu na pozici současného 32z převodníku vejdou

          Jinak souhlas, nejvíc člověka zrychlí více nebo kvalitnější trénink, kvalitnější strava a regenerace.

          0 0
          • skaj  

            Asi nechapu to cviceni o kazetach a prevodech. Respektive moc dobre chapu, ale nerozumim tomu, proc ho pises me:) Ja netvrdil, ze o nic neprijde, nebo o jaky prijde prevod. To hned vedel Singlespeed (a blbe).

            Kazdopadne jedna se nejspise o nejake trekove kolo (vestim z plastu), tam se dostatecne velky prevodnik podle me vejde bez problemu.

            0 0
            • Jakobo  

              Ty budes takovej brouk pytlik, ne?

              0 1
              • skaj  

                Problem, kapesnicek? Neco konstruktivne k veci napises, nebo stacis jenom na osobni invektivy? Prosim do SZ, jestli mas chut pokracovat a neco vypotis, nema smysl to tady zasirat. Dik!

                0 0
    • gersa  

      Zrychlit tě mohou 2 věci, rychlé pláště (trochu) nebo lepší tělo (hodně)

      2 0
      • Jakobo  

        A kozi mliko!! To tady jeste nikdo nezminil. Chybi tu JdS.

        1 0
    • blackboy007  

      To jedině pláště s menším valivým odporem a pak odlehčit kolo a co kliky 1×10 ,zrušit přesmykač

      0 0
    • novas752  

      Převody tě nijak nezrychlí, pláště by docela mohly, spolu s přechodem na bezduše nebo aspoň nějaké lehké rychlé duše (Tubolito apod.).

      0 0
    • blackboy007  

      A odlehčit kolo lehčí sedlo, pedály, a na 95% závicí na tvoji fyzické kondici

      0 0
    • psbiker  

      Zrychlení kola, asi agresivnější posed a víc šlapat. Všechno ostatní jsou spíše subjektivně vnímané změny.

      0 0
    • k3vi  

      Jenom plaste a hlavne nohy, zbytek je aero a az posledni mozna vaha kdyz jezdis veci nad 10%. Ted jsem jel kopec cca 4% a na starem jednoprovodovem schwartzi mam cas cca 7 min s cenou do 3 tisic komplet a na silnicce, aero rafky, ultegra vaha do 8kilo, kde tolik stoji jen plaste a je o x kilo lehci mam 6:30, powermetr cca 360w, tepy srovnatelne, prumer nekde pres 20 km/h. Plaste rozdil celkem asi 25w celkem podle bike rolling resistance.

      0 0
    • jason12345  

      A odlehčit kolo lehčí sedlo, pedály, a na 95% závicí na tvoji fyzické kondici

      0 0
      • TK75  

        Sedlo je nejpodstatnější na zrychlení, potom taky politická příslušnost a co měl člověk k snidani

        1 0
        • JachymP  

          To sedlo :)

          0 0
        • skaj  

          Bacha, asi se mylis. Tohle doporuceni je tu uz dvakrat od dvou ruznych lidi pismeno od pismena stejne. Takze to musi byt pravda:)

          0 0
    • mr.nikdo  

      Oholit nohy. To prida 0,00001 s na 10 km. Skoro nic to nestoji.

      3 0
    • nitraq  

      Kola máš dobrý, takže jen ty pláště, ostatní bude už jen pro potěchu oka a vyprázdnění peněženky, ale na rychlosti nepřidá.

      0 0
    • Tomcat  

      Zrychlení na čistě technické rovině jsou založené na aerodynamickém odporu, valivému odporu, hmotnosti jednotlivých komponent.

      Co se týče techniky nemáte žádné disky , ty se dávají tak na dráhovou cyklistiku a časovku. Vy máte běžný výplet na diskové brzdy.

      Vzhledem k možnosti kterou do toho chcete investovat … stavíte na start mrtvého koně…

      Výplety a pneu udělají dost.

      Změna řazení z 3×10 vna treba 1×12 prakticky vůbec.

      0 0
    • hala37  

      Děkuju všem za reakce… Měl jsem to více specifikovat a napsat detaily. Samozřejmě vím, že tohle jsou v konečném důsledku opravdu detaily. Ale zbytek mám nějak tak vyřešený a vzhledem k tomu, že to kolo má najeto třeba 10tkm a třeba něco budu muset stejně měnit, tak sem chtěl vědět jestli třeba změna něčeho by ještě víc pomohla. Oka investuji jen do výměně kvalitních plášťu a zbytek nebudu řešit.

      1 0
    • PetrMi  

      Dělal jsem přestavbu z hodně podobné konfigurace na starším Treku a přešel jsem na 1×11. Jsem totální amatér ve stavbě nebo servisu kola, takže pouze moje subjektivní hodnocení. Nově převodník 38 a kazeta 11/42. Nové komponenty mi ušetřily asi 1 až 1,5kg (nepamatuju si to přesně), ale já to na ovládání nepoznám, kolo je samo o sobě těžší. Nevím jestli díky jednoduššímu ovládání, nových ložiscích nebo hlavně středovému složení, které se volně točí (původní bylo hodně špatné), jsem na původním obutí stejně rychlý jako dřív. I přes ztrátu nejtěžších převodů. Samozřejmě vzhledem k menšímu převodníku jsem naopak přišel o nejrychlejší převody. Z větších kopců bych jel rychleji, na rovinkách mě to osobně stačí. Možná mám lepší frekvenci šlapání, ale jezdím teď hodně na nejtěžších převodech. A tady nastává problém co už někdo zmiňoval. Chtělo by to ( z kopce) vetší převodník a došlo by zároveň k rovnoměrnějšímu využití jednotlivých pastorků kazety. Mě se větší převodník nevejde do rámu. Kdybych posunul převodník dál od rámu, tak bych měl úplně nepoužitelnou řetězovou linku takže na to pozor. Celkově investice nemalá a u mého starého kola asi i nesmyslná.

      0 0
    • Gwaihir  

      Každopádně vyfoť to kolo a napiš víc komponent. Jakou tam máš vidlici?

      0 0
    • hala37  

      Ještě se zeptám. Na 80% jsem měl na kole původně pláště 29", ale teď tam mám velikost pláště 28 × 1,75 (47–622). Na ráfku mám napsáno jen 622 × 17 (i když to bude asi 47).

      Takhle úzký plášť na něj asi už nedám co? https://www.hupnakolo.cz/…22-raceguard nebo

      https://www.hupnakolo.cz/…2-smartguard

      Popřípadě doporučíte něco, když jezdím tak 98% po silnicích a 2% po polnačkách, v dešti prakticky nejezdím.

      Přikládám foto, když to kolo bylo nové a fotku ráfku a pneu

      0 0
      • Jezevec70  

        Klidně dáš. Ale ty Marathony zase tak moc dobře nejedou. To už raději silniční plášť v šířce 32mm.

        0 0
        • pazda  

          Např. Marathon Almotion nejede špatně. Klasický Marathon je na tom sice líp než RR, ale na to že je hladký, tak rolling resistance nic moc.

          0 0
          • Jezevec70  

            Aktuálně mám na kole na dojíždění do práce Marathon Racer 35 – jako nejedou nejhůř i odolnost dobrá, ale jsou i lepší.

            Almotiony 40mm mám na druhém kole. Jsou docela těžké, ale jedou pěkně a po 3200km není skoro vidět opotřebení a defekt jsem taky neměl.

            0 0
            • pazda  

              Přezul jsem z Racing Ralph na Marathony (s vyšším tlakem) a přepravu do práce zvládám s vyšším průměrem o cca 3km/h. Ještě jsem zvědavý co udělají latexový duše, ale tam moc velký rozdíl nečekám.

              0 0
      • Tomcat  

        Podle odhadované velikosti rámu největší odpor je jezdec a těžké výplety.

        jinak popisu zboží v tom jednom linku bych nevěřil, opravdu drátová pneumatika 28/29 palců po půl kila moc nepůjde.

        Jinak to kolo je moc hezké na pohodu žádný časovkářský dráhový speciál.

        0 0
      • scota  

        Dal bych tam Pirelli Gravel H 40×622 má 485g

        https://www.pirelli.com/…ato-gravel-h

        0 0
    • hala37  

      Jasný, největší odpor je mých 190cm a 105kg, takže opravdu nejde o to shánět komponenty kde uspořím desítky nebo stovky gramů, to kolo mě samo o sobě přijde dost lehké.

      Jinak jezdím na pohodu, ale k výše zmíněnému a tomu, že jezdím fakt rekreačně, tak se snažím držet průměr kolem 25kmh na rovinkách a menších kopcích, co máme v polabí, to není špatné. Ale tak rád si trochu ulehčím námahu :-)

      0 0
      • TK75  

        Hutchinson overide 38 ?

        0 0
      • JachymP  

        Jestli na mtb jedeš průměr na vyjížďce 25 kmh, tak neměň nic, protože jedeš rychleji než 99% lidí zde ;)

        5 0
        • hala37  

          Když se jedu projet sám, tak mám takový okruh necelých 23km a ten jezdím kolem 55 minut. Ale jsem na tomhle kole schopný udržet tuhle rychlost i 2 hodiny. Více me bohužel moc nedovoli povinnosti ( práce, malé dítě)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            1 0
          • JachymP  

            Slušný výkony. Přemýšlel jsi o gravel biku? Při průměru nad 20 kmh začíná hrát roli aero. A taky tipuju, že terén co jezdíš bude maximálně na gravel bike, když ne na silničku. Se 100 kg si to nedokážu jinak vysvětlit.

            0 0
            • hala37  

              Přemýšlel jsem o tom dost a jako gravel by pro mě byl super, ale to by byla teď dost velká investice a na takové ty projíždky s rodinou bych si stejně musel nechat aktuální kolo i kvůli nosiči, který půjde na mé kolo.

              Jinak díky a jako myslím si, že na to, jaké mám parametry já a i mé kolo není nejrychlejší speciál, tak patřím mezi ty rychlejší. Ale samozřejmě silničce se prostě člověk nevyrovná, to je jak okresní přebor a liga mistrů :-)

              0 0
    • šlapatko  

      Plácni tam pláště Continental race king 2.0 nebo 2,25. Popřípadě schwalbe racing Ralph 2,1 nebo 2,25. Popřípadě schwalbe G oné 2,0 a více. Všechny tyhle pláště dobře jedou a navíc nepříjdeš o převody. Dále nestratíš pohodlí. 32 uzouny budeš hustit na velké tlaky. Kolo bude kostitřas a na rozbitých cestách spomalíš. Zmenšení kol příjdeš o nejtěžší převod. Nejlepší je něco zhubnout a dostat řídítka níže. Potom určitě zrychlíš. Sám s váhou dlouhodobě válčím. Momentálně 100kg na 193cm. V plánu je 90-, ale je to dřina.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.