• Honzikos

    Zdravím,

    mám dotaz ohledně odolnosti řetězů, mám kompletně novou sadu 1×12 shimano s deore řetězem, najeto 400 km, a podle měrky už je řetěz na výměnu, nameřil jsem 0,75. Myslíte že když koupím řetěz vyšší sady, např. XT, tak vydrží déle? Přijde mi že měnit řetěz každých 400 km je moc často. Zajímají mě hlavně Vaše zkušenosti.

    Předem díky!

    0 0
    • adam1  

      A zkoušel jsi ho měřit jak byl nový?Osobně používám šupleru a slx řetěz 1500km dá ale záleží jak to drtíš a staráš se o pohon -čištění/mazání a tak:)

      0 0
      • Honzikos  

        No, nový jsem ho bohužel neměřil, celkem by mě to zajímalo, každopádně do deore asi už nepůjdu, myslel jsem že vydrží víc. Zkusím radši SLX nebo XT. Myslíš že, ten řetěz mohl být lehce „vytahaný“ i jako nový? Popř. když koupím SLX tak bude nový méně „vytahaný“, než deore?

        0 0
        • adam1  

          Zítra ti to změřím jak nový slx tak cca po 1200km .

          Stejně ti asi nic jiného než sh koupit nezbývá ,zkoušel jsem kmc ,kolega sram (nevím typ) a moc to nefungovalo

          Jak řazení tak na dvou největších při otočení dozadu to padalo .Tak jsem se vrátil k slx a chodí to ok .

          Takže musíš zkoušet klidně slx a koupil bych zrovna dva dokuď jsou :)

          Beru je tady někdy lepší ceny jak na kupkole

          https://www.hupnakolo.cz/…12rychlostni

          1 0
          • adam1  

            Tak mi to nedalo nový slx 132,1

            Ten co jsem jezdil přes zimu 133 :),takže výměna .

            0 0
            • ladys  

              Takže jsi vše zlikvidoval..

              0 0
              • adam1  

                Nestraš :), mám dvoje kola které střídám zima/leto

                Nyní tam mám mód léto a pár km ,dám nový řetěz a bude to v poho ?zatím nic nestřílí :)

                S tím mtb furt něco a furt něco měnit a hlavně čistit ,zlatá žiletka:))

                0 0
          • pavelxy  

            To jsem rád, že nejsem sám, komu KMC na velkých padá…

            0 0
            • adam1  

              Kmc u 1×12 jsem zavrhnul a to jsem měl echt gold :),a řekl bych ze se vytahuje dříve než sh ,ale zas u 1×10 mi funguje kmc skvěle a sh ne .

              0 0
    • couffy  

      Co máš za měrku?Známý koupil něco z číny a pořád dobrý až nakonec měnil i kazetu,

      0 0
    • Smazaný účet  

      400 km na Shimano retezu je dost malo. Jaky mazivo pouzivas? Vyssi sada ma lepsi kvalitu materialu ale je to vic o vaze nez trvanlivosti. Bud ta merka je spatna nebo je to udrzbou.

      0 0
    • perceptio  

      Já používal HG93 sice jen na devítikolečko, ale stejně taky bída. 1000 až 1500km. Občas vyprání, namazaní, čištění… Klasika.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak to nevím co s ním děláš ale mi hg 93 vydrží i přes 3000km a to vážím přes 80 kg, (na 3*9).

        Jednou jsem dal na kecy prodavače koupil hg 53 a ten teda vydržel něco přes 1500.

        0 0
        • perceptio  

          To taky nevím :-)). Čistím tak nějak normálně. Mozma asi málo. A mažu keramickým mazivem. Tak nevím. Je fakt, že ho měním už cca na 132,8.

          0 0
          • Cavendish  

            Už? 132.8 je sakra na hraně a ne už :)

            0 0
            • perceptio  

              Tak co vím, tak všude se uvádí 132,9 nebo dokonce i při 133 :-))

              0 0
              • Cavendish  

                Třeba Campa se mění při 132,6 :) Ale nová má 131,8. Já bych ji teda 133 nelajznul. Kor na drahých kazetách systému 1×12

                0 0
    • mirra66  

      Mám řetězy SLX a nyní i XT. Nedávno jsme to řešili v jiném vlákně. Po vybalení z krabičky měl každý z nich cca 0.25%, ten SLX se dostal v prvním případě na hodnotu 0.5% po zhruba 600 km (to byl řetěz, co byl nasazený na kole od novoty a neměl jsem ho jako nový změřený) a ve druhém případě po zhruba 300 km. Teď jsem nasadil nový XT a jsem zvědavý jak dlouho vydrží. Najdi si to jiné vlákno, je tam toho dost ke čtení. Měrku mám Unior (tu s tím kouzelným kolečkem). Časem je opět nasadím a dojedu na 0.75%.

      0 0
    • iggi  

      Kup si sram gx, vydrz kvalita aj presnost radenia vyborna

      0 0
      • rybička  

        Kvalita a přesnost řazení je u Sramu hrozná. Výdrž X01 Eagle naopak super.

        2 0
        • scoty  

          Výdrž X01 Eagle naopak super

          ..aby ne, když ho dělají kratší..:) Já bych ho do shimano sady nedával. Nemyslím, že je testována na kratší řetěz…

          0 0
          • jecnak  

            I když ho vyměníš při menším protažení než Shimano, vydrží i tak podstatně déle.

            0 0
            • scoty  

              Docela by mě zajímalo nějak sofistikovaně změřit výdrž X01 proti třeba XT. Tady někdo píše, že mu X01 vydržel 1000 a jiný 2000 a podobně je to u XT, které je prakticky za polovinu. Asi hodně záleží na způsobu jízdy, somatotypu jezdce atd.

              No třeba 12s shimano bych raději jiným řetězem nekombinoval.

              0 0
              • stumpfsr  

                Jezdím už pouze Sram X01 řezězy, na trailbiku v kombinaci XX1 12sp kazeta a 36t převodník mám najeto na 2 řetězy asi 6000km po kopcovitých Beskydech (předtím jsem tam ještě měl GX, ten dal tak 1500km) čistím a mažu ale pravidelně. Měřím klasickou měrkou od Force, měním vždy když měrku na sílu řetězem protlačím.

                Teď jsem nasadil XX1 řetěz a bez sebemenších pazvuků nebo přeskakování sada jede vpohodě dál.

                Na silničce/krosce mám pohon Shimano 2×11, vozím tam taky X01 12sp řetěz, a výdrž kolem 4000km. Předtím jsem tam jezdil Shimano a kmc 11sp řetězy, cenově tak 700kč, a daly s bídou 1500km. Takže pro mě XO1 naprosto nejlepší co do poměru cena/výkon, (bral jsem je z německa za cca 1000Kč kus).

                Vážím 68kg.

                Navíc X01 u mě netrpí narozdíl od zkoušených Shimano a KMC tzv. rychlou smrtí, že měrka pořád nic, prodloužení minimální a najednou po 100km je po něm.

                0 0
              • Singlespeed  

                Jde to změřit tak, že spojíš půlku Sramáckého řetězu a půlku Shimana. Já si už mnoho let spojuju různě zbytky nových řetězů ze servisu a normálně s tím jezdím. Postupem času jsem zjistil, že není úplně doibré kombinovat Shimano s jinými řetězy (Sram, KMC), protože vydrží opravdu nejméně. Takže část řetězu (Shimano) je pak „vytahaná“ a část řetězu (neshimano) je ještě pořád v pohodě. Nýtuju i dvanáctkové úseky do jedenáctkových a 12 speed části Sram vždy vydrží více než 10, 11 i 12 speed Shimano.

                0 0
                • scoty  

                  Ještě mně napadlo, jestli třeba kvalitnější a tvrdší řetěz víc neopotřebuje kazetu a převodník..? Ale tam by asi měla zafungovat maziva.

                  0 0
              • jecnak  

                Právě mi přišla várka řetězů na test:

                • Chorus 12sp
                • NX, GX, X01 Sram
                • BBB BCH-122
                • Shimano M8100

                Ještě musím sehnat Shimano M6100 a můžem začít. Stejné podmínky pro všechny.

                0 0
                • adam1  

                  A jak to plánuješ testovat aby to bylo spravedlivé pro všechny ty řetazy ?:)

                  0 0
                  • jecnak  

                    Nechte se překvapit. Ale musíme je nejdřív zlikvidovat, což nějaký měsíc potrvá.

                    0 0
                  • bodlak2  

                    Slepit jeden řetěz ze 4 částí?

                    0 0
                    • makaltom  

                      takový test byl ve Velu před pár lety. Rozdali lidem několik řetězů jež byly snýtované z 8 různých řetězů. Byly to 10s řetězy.

                      Pamatuju, že jako první odešel nějaký Driven a pak lacinější shimano. Dál tam byla Campa, sramy a XT.

                      0 0
                      • scoty  

                        To by už u shi 12s nešlo, protože potřebuje svoje kompatibilní díly.

                        Tak asi jediný věrohodný test výdrže by mohl být komplet sady, stejný jezdec, trasa a mazivo…

                        0 0
                • scoty  

                  Super:)

                  To by mohlo být zajímavé.

                  Ten M 8100 se bude na výdrž testovat asi na shi převodech…

                  Co se ještě bude testovat kromě výdrže do max prodloužení? Mechanická odolnost? Udržitelnost maziva?

                  Mě překvapilo, že třeba HG 93 se stejným mazivem snáší jinak, než M 8100…

                  0 0
                  • jecnak  

                    Budeme testovat na různých převodech a různých jezdcích. Uvidíme, jak to dopadne, sám jsem zvědav. Jen výdrž do max prodloužení + půběžné hodnoty. Na víc nemáme nástroje, měřidla nebo zázemí.

                    0 0
                • Cavendish  

                  Předem označíme vítěze testu Chorus a X01 a pak dlouho nic :D

                  0 0
                  • scoty  

                    Výdrž asi není všechno. Jinak řečeno X01 za1300 asi nebude v systému HG shi chodit lépe, než M80100 za 700…

                    Mně třeba mnohem víc u řetězu zajímá jak chodí po pastorkách, nebo jak drží mazivo než jestli na něm najedu 1500, nebo 2000.

                    Fakt je, že když někdo najíždí desetitisíce km tak může mít jiný názor…

                    1 0
                    • Mr.Duck  

                      +1

                      0 0
                      • scoty  

                        Jak jsem na podzim přešel na XT 12s, tak jsem si říkal, jak to krásně a tiše běhá a přitom řetěz míň mažu.

                        Asi má vliv kromě nových náběhů taky tohle:

                        https://bike.shimano.com/…sil-tec.html

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          Tak to není nic nového nebo jo? Já teda ten tichý hladký chod přisuzuji hlavne HG+. Zkoušel jsem i řetěz 7 100 a rozdíl v chodu jsem nějak nezaznamenal, ale dlouho mi nevydržel.

                          0 0
                        • Delkim  

                          ten SIL-TEC má i obyč 105 řetěz už řadu let

                          0 0
          • rybička  

            Nevím, jestli je kratší, ale teď jsem po dvou letech dával nový (starý byl v půlce životnosti) na 11spd. e13 kazetu a sedí. Používám tu samou měrku a že by byl kratší, než jiné řetězy, jsem si teda nevšiml. Otázka je, jestli by fungoval i na 12spd. Shimanu. Osobně bych použil X01 kazetu a řetěz. Hazku a páčku bych dal Shimano XTR, nebo bych šel rovnou do ASX, ale to jsme už trochu jinde…

            0 0
        • couffy  

          Jezdíš SX nebo NX,že nadáváš na řazení?

          0 0
          • rybička  

            Jezdil jsem X01 a nedávno jsem měl půjčený nový GX. Ani jedno mi nesedělo a na svoje kolo bych si to nikdy nedal. Osobně si myslím, že z mechanických sad nejlíp chodí 11spd. XTRko.

            0 0
    • Johny_r  

      Naměřil jsem po cca. 450km taky 0,75 % na SLX řetězu. Přišlo mi to divný, tak jsem ho sundal, umyl a měřil všemožnými způsoby (různý počty článků na různých místech) a zjistil jsem, že je jak novej. Dokonce ani ta měrka do umytýho řetězu nezapadla, zatímco do (lehce) špinavýho jo.

      0 0
      • rybička  

        Tohle mi přijde dost divný, čekal bych, že to bude přesné obráceně. Když z řetězu vymeješ bordel, zvětší se vůle a neměříš logicky víc…

        0 0
        • Johny_r  

          Přesně, taky to nechápu, ale je to tak. Na špinavým měrka zapadla, na čistým ne. Měřeno na víc místech. Změřil jsem pravítkem ccal. půl metru řetězu a byl na mm přesnej.

          0 0
        • Smazaný účet  

          To je jen důkaz toho,že mytí řetězu spíš škodí ,neboť se nečistoty jen uvolní a dostanou se na styčné části čepů kde při tahu řetězu vzniká největší tlak,proto se větší části rozdrolí a společně s novým mazivem vznikne nová dávka brusné pasty.

          Proto platí pravidlo nemýt nebo pořádně umýt.

          0 0
    • Lachtis  

      No, já mám na xc fullu komplet XT 12s včetně řetězu a výdrž je jednoznačně o parník dál, než 11s XT, které jsem jezdil předtím. Mám najeto víc, než 1.000 km a šuplera mi ukazuje 132,2mm. Měrky mám, nepropadnou ani na jeden, ale nejsou to profi měrky. Nicméně, když jsem měl kolo v servisu, tak jsem si jej nechal změřit a servisák sám říkal, že je, jak novej. Odhaduji, že dá ještě klidně dalších 1.000 km.

      Pak jsem jezdil na HT s E-13 kazetou (11s), řetěz sram GX 12s a ten byl taky super držák. Dal ke 2 tis. km a při šupleře cca 132,4–5 jsem jej preventivně vyměnil.

      Nově budu u HT přecházet na 12s s Garbaruk kazetou a řetězem X01, tak uvidím, ale za sebe musím říct, že 12s řetězy Shimano nebo Sram jsou mnohem větší držáci, než 11s a to klidně o víc, než polovinu.

      0 0
    • HadVoe  

      Ahoj,

      taky mi příde výdrž M7100/M6100 docela slabá. půlka toho co dávám na 3×10 za 2–3× vyšší cenu.. a to se k tomu chovám hezky :)

      pěkný testík 6100/7100 je tady: https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • scoty  

      zdar, tak jsem si u posledního řetězu shimano XT 12s zapisoval km(nevozím kompl) a měřil délky. Z délky nového 132,35 se na 132,50 natáhl za 1 650km. Ježděno 90% v kopcovitém terénu, 10% asfalt šotolina. Mazáno BR.

      1 0
      • Lachtis  

        Potvrzuji, XT řetěz mi vydrží nesmysl km v různých podmínkách. Fakt super řetěz a za mne TOP

        1 0
        • Cyklofanatic  

          Bude to myslíš v pohodě fungovat i na GX 12s kazetě ( a celé sadě)?

          0 0
          • rybička  

            Proč bys to dělal, když si můžeš koupit Sram x01 nebo xx1, sterý je obecně považovaný za nejlepší 12spd. řetěz z hlediska výdrže. Navíc na Sram kazetě bude nejlíp řadit Sram řetěz.

            0 0
            • Cyklofanatic  

              Jen se ptám. Hlavně kvůli ceně. Ten XT je téměř 2× levnější a 2× menší životnost mít zřejmě nebude, ale nemám vlastní zkušenost.

              0 0
              • rybička  

                Klidně bych se vsadil, že na něj najedeš dvojnásobek. Ale je to nesmysl, dávat na Sram kazetu Shimano řetěz na naopak. Jinak kompatibilita se řešila ve vláknu 12 spd. Shimana, a Sram si nerozumí s Shimano rychlospojkou.

                0 0
                • Cyklofanatic  

                  Ok, děkuji za reakci.

                  0 0
                  • Lachtis  

                    jj, souhlas s ostatními, na kazetu SRAM dej za mne další TOP řetěz v poměru cena/výkon a to je X01. Sám jej vozím na druhém kole a to je taky pecka. V porovnání s XT se zdá, že vydrží víc, ale zatím to nemám reálně vyzkoušené, protože na X01 jsem najel víc kvůli tomu, že s tím kolem jsem jezdil více km. Nicméně XT řetěz si myslím, že o moc horší ve výdrži nebude a dost se k němu přiblíží.

                    1 0
                  • lubosalbi  

                    X01 retěz na bike24.de je za 850,– teď jsem jich 5ks bral

                    2 0
          • scoty  

            Nebude. Shi 12s má jiné náběhy.

            0 0
          • Mr.Duck  

            U 12s vice nez kdy drive je dobre mit kazetu a retez od stejneho vyrobce. Na hazce atd tak nezalezi.

            2 0
        • scota  

          S řetězem Shimano XT (CN-M8100) jsem také spokojen i co se týká korozivzdornosti.

          1 0
          • lubosalbi  

            To já tedy ne, po mytí kola umí pěkně chytit lišku, to se mi u Sram GX retězu nestalo

            2 0
    • Jason Voorhees  

      Přidám se.

      Na silničku, řazení 105/2×11s jezdím cn-hg 701. Po zimě bude asi na výměnu (najeto cca 5–6k celkem).

      Mám koupit to samý, nebo existuje lepší varianta?

      0 0
      • Singlespeed  

        Na gravelu jsem tenhle řetěz odvařil za 1000 km, větší plastelínu jsem už dlouho neměl. Pokud tobě vydržel 5–6 tisíc, tak můžeš koupit cokoliv a nepohoršíš si.

        0 0
        • Jason Voorhees  

          Tak doporuč, děkuji. Jestli bude stát 600,– nebo 1.200,– je jedno, dík.

          Ps: mám relativně nový kazety, tak to nechci úplně rasit nějakou žvejkačkou.

          0 0
          • Singlespeed  

            Pokud se ti takto osvědčil, tak kup s čistým svědomím zase HG701.

            0 0
            • Jason Voorhees  

              Jako jo, nemám úplně výkonnost že bych to rval napnutý. Max nějakej brdek přehoupnout naplno, ale to je tak minuta, pak už to neudejcham. Ale dostává nálož teď v zimě viď, 2×denně 10km v mrazu, větru, dešti…z tepla do zimy, furt dokola no.

              Myslel jsem spíš jestli mám koupit 901, nebo značej Ultegra, Dura… nebo jinou kompatibilní značku? O to jde…

              0 0
    • Oswi  

      Přidávám se do diskuse – na nové kolo jsem si objednat řetěz Shimano 12s deore 6100 a překvapilo mně, že už po 700km byl řetěz totálně vytahaný. Předchozí řetězy na starém kole (9speed) mi vždy vydrželi cca 1200 – 1400km. Navíc všude čtu že 12s se není třeba bát, že životnosti řetězů jsou vyšší než u širších řetězů. Sice to popírá fyziku, ale bral jsem to tak, že jsou asi použity lepší materiály i u levnějších řad. Novžý řetěz jsem vyvařil v hrnci s tabletou do myčky a poté jsem mazal Squirtem (zelený, na e-bike). Nejezdím se suchým hrastícím řetězem, mažu cca po 200km, před namazaním očistím hadrem, ale s voskem se to moc nešpiní. Doslechl jsem se, že se dají koupit shimano produkty z Číny, ale jsou to kopie. Tento řetěz jsem koupil normálně na TSBohemia spolu s ostatními díly ze sady SLX. Byl v modré Shimano krabičce s návodem uvnitř. Teď jsem koupil řetěz SLX v koloshopu, tak jsem zvědav, zda bude výdrž lepší. Jaké jsou Vaše zkušenosti? Není to tím voskem? Jako že, řetěz je čistý, což je fajn, ale z pohlednu namazání a živostnosti řetězu – není lepší jiné mazivo?

      0 0
      • mais  

        Sice to kde kdo doporučuje, jak je vosk jeho deriváty super, ale… dávám přednost brunoxu, točím tři řetězy na Deore (nebo co to je) 12s, řetězy točím po 500 km, současná kombinace je ve stavu něco kolem 3000 km a jsem přesvědčenej, že 4000 v téhle konfiguraci pokořím – pak přehodnotím stav koleček a uvidím, jestli půjdu do dalších dvou nebo tří, že by byla kolečka na odpis si zatím nemyslím.

        Pro zajímavost, čistota pohonu při mazání brunoxem (největší výhoda vosku pro většinu) vypadá v mém podání po nějakých 250 – 300 km od vyčištění takto, řetěz má za tu dobu za sebou jedno promazání po cca 200 km

        1 0
        • Cyklofanatic  

          Že ty jezdíš jen po cyklostezce :)). Ale díky za tip, asi vyzkouším.

          0 0
          • mais  

            hehe, budeš se divit nejezdím, ano tohle není zrovna po totálním marastu (neprojel jsem dvaceti čísly bláta, ale vodu to mělo), myslím, že hlavní rozdíl je v tom, že ten řetěz „umím správně“ namazat, což jsem se naučil v devadesátkách na motorkách, protože kdo to neuměl dobře, tak měl půlku motorky jako mastnou zašvihanou kouli. Udělám ještě fotku koncem měsíce a uvidíme, jak to bude vypadat za celé léto (půlku července jsem se na kolo nedostal), pak se mění řetěz, takže očistím převody.

            0 0
        • J1RKA  

          mas nejak spocitany, zeseto financne vyplati? retez zrovna moc neresim, < po vyjizdce utru hadrem > a menim radsi driv

          0 0
      • Cyklofanatic  

        Podle mě asi fakt záleží, jestli jezdíš i ve špatným počasí a bordelu, kde mazání voskem má smysl. Naopak kdybych jezdil jen za sucha a na cyklostezce, tam je tekutý mazivo lepší, hlavně díky menšímu tření, ale zas v bordelu se na to lepí všechno.

        0 0
        • Oswi  

          Za deště moc nejezdím, jedu tak 50/50 asfalt a nezpevněné cesty různého povrchu. Řetěz vydržel měsíc, v červenci bylo dost sucho a kolo bylo spíš jen zaprášený. Můj dotaz byl i o tom, zda se vyskytují opravdu padělky Shimano řetězů, nebo obecně komponent. Doteď jsem si myslel, že když to je origo zabalené v modré krabičce, je to originál Shimano. Ale prý jsou na trhu a padělky, bohužel vzhledově k nerozeznání od Shimana. To že se dá cokoli koupit na Ali samo vím, ale většinou se to nevydává za Shimano. U nákupu na TSBohemia mě něco takového nenapadlo, ale zasadili mi brouka do hlavy :-)

          0 0
          • pavelxy  

            Taky sem řetězy ze základních sad měnil po cca 800 Km, teď sem zkusil Sram X01 a zatím po 3000 Km vypadá pořád v pohodě.

            1 0
            • Oswi  

              Jo jo, ale vzhledem k romu že mám Shimano tak tam asi jiného výrobce narvat nemohu. To by asi uspokojivě nechodilo. Stačila jedna nepozornost při montáži, kdy jsem řetěz nandal opačně a řazení nahoru bylo tragický… Všiml jsem si toho okamžitě. Takže Sram na Shimanu se obávám, že by byl taky *******…

              0 0
          • KRoser  

            Bohužel u řetězů tak nějak obecně platí, že čím dražší tím delší výdrž. U Shimana byl testován na Zero friction cycling pouze 12 XTR a XT řetěz (XTR ten vydržel 1.5× než 11tkový řetěz) a XT měl o něco menší výdrž než XTR, taky mě ten M6100 moc nevydržel.

            Pokud hledáš výdrž tak ber ten 12 Sram X01 nebo XX1, ty podle tesů vydrží absolutně nemožné kilometry (jen nejsou tak rychlé z pohledu ztráty tření v pohonu)

            Osobně používám jeden 12 Sram X01 na trénink a 12 Shimano XTR na závody a zatím max spokojenost.

            1 0
          • Singlespeed  

            Základní úroveň řetězů Shimano je obecně bláto, takže bych zůstal v klidu.

            0 0
        • ladys  

          Paradoxně je to naopak. Za mokra se většina bordelu opláchne a řetěz je relativně ok. Za sucha se na řetěz ošetřeny tekutým obalí prachem. V obou případech stačí hadr po vyjížďce a jede se dál…

          0 0
      • scoty  

        Xt 9s do 1000

        Deore 12s nad 1000

        Xt 12s víc jak 2000

        1 1
      • MlokCZ  

        Co znamená totálně vytahný? Jak jsi to změřil? Nejčastější příčina těhle extrémně malých nájezdů je špatné měření a předčasná výměna (netvrdím, že to tak je u tebe, ale jako první bych ověřil právě tohle). I když samozřejmě sem tam se to někomu stát může, že má tak malý nájezd, ale u voskovaného neježděného v extrémních podmínkách je to opravdu divné.

        PS: Aktuálně 5200km na XT 12sp. řetězu, na výměnu ještě dlouho nebude a je to navíc ježděné na ebiku. Mazaný stejně, tedy zeleným Squritem.

        Aby by to ale nebylo líto, že nemusím měnit často řetěz, tak mi teď praskla pružinka v XT 12sp. řazení (po 7500km).

        1 1
        • pavelxy  

          Mimochodem, jak měříš ty? Na ebiku mi přijde 5200 Km jako strašnej nesmysl.

          0 0
          • MlokCZ  

            Různě, ale vždy nakonec kontroluji zavěšený starý řetěz vs zavěšený nový (a měním při 0,5%). To je nejspolehlivajší metoda. K tomu si pak kalibruju většinou měření šuplérou, abych mohl měřit i rychle bez vymezení vůle (to je ale nutné vždy pro každý typ řetězu, takže to jde až pro druhý a další stejný řetěz na daném kole). Měříval jsem přiloženým palcovým pravítkem z vnější části řetězu (rychlá metoda bez nutnosti řešit vymezení vůle), ale to teď už nepoužívám, protože na to kovové palcové pravítko blbě vidím.

            A 5200km to nebude, to mám teď, odhad je tak 7500km.

            A už si ani nemyslím, že by na ebiku měl vydržet řetěz méně. Může, ale bývá to proto, jak někteří ebike divně používají (věci typu drtit nízké kadence na nejtěžší převod s vyšší přípomocí).

            Psal jsem o tom před pár dny tady, co by tak mohlo být důvodem, proč mi tak dlouho vydrží (nejde mi o absolutní nájezd, ale o to, že mi vydrží déle než mi předtím vydržel řetěz na klasice):

            https://www.bike-forum.cz/…-elektrokola#…

            0 3
            • Jezevec70  

              To, podle tebe divné používání, je bohužel asi nejběžnější, jak vidím elektrokolisty jezdit. :-)

              Jak tě čtu, tak kdybych dal tenhle řetěz na gravel, musí vydržet snad 10kkm. Jen otázka jestli by chodil na 11sp. Sram Rival.

              0 0
              • Singlespeed  

                Já ho na gravelu se shimano pohonem vytahal o půl článku za 1200 km. Takže už mám zase zpět Sram PC1110, který mi vydrží dvakrát tolik a stojí 3× méně. Mlok je prostě kouzelník, ale to je stará známá věc :-) .

                0 0
                • J1RKA  

                  taky mito prijde moc, ale, mozny je vsechno, mame v parte kluka, ketrej se o kolo stara jak o milenku, ale zeby mu retez vydrzel dyl, si teda nemyslim a hlavne ted posla do nebe i kazetu a driv nezli ja :DDD

                  0 0
              • MlokCZ  

                Nemusí. Výdrž řetězu je individuální s obrovskými rozdíly. I na klasice jsem vždy na všech kolech měl výdrž řetězu hodně nadprůměrnou oproti ostatním (třeba v partě na některé konkrétní řetězy byl častý nájezd 2–2,5tis., já na ten stejný 4,5tis. km).

                Takže to nejde přenášet na jiné jezdce.

                Hlavní pointa ale byla, že když srovnám u sebe, tak na ebiku mi vydrží řetěz více než předtím na klasice (i při té velké výdrži na klasice). K tomu je jen škoda, že nemám pro srovnání i pro klasiku údaje pro 12sp. XT řetěz při použití voskování (takhle je tam více různých vlivů v tom srovnání a těžko se dá určit, který je jak významný)..Na klasice jsem měl údaje pro více řetězů ještě pro 2×11 a voskování jen posledních pár tisíc (krátce po přechodu na voskování jsem přešel i na ebike).

                0 0
                • VojtaXY  

                  Pri voskovani v lazni se da na silnici dostat k 15 000 km.

                  Pri dobre peci o pohon by se dalo i na MTB dostat k 10 000 km.

                  0 3
                  • J1RKA  

                    jasny, uz jsem se jednou ptal, nakolik to vsechno prijde, aby to nebylo jako s calgonem do pracky :D

                    0 0
                  • ladys  

                    Když to budeš vozit v autě:D

                    2 0
                  • virtualcop  

                    A ještě nějakou o Karkulce… :)

                    Polkud máš 50kg a točíš nohama konzistentně po rovině 100W, tak pak to může vcelku sedět.

                    Jinak to vyděl tak 3–10 (podle dalších parametrů) a dostaneš tak nějakou průměrnou a běžnou výdrž řetězů (asi vcelku jedno, zda voskovaných, nebo jinak udržovaných).

                    Tohle je zcela individuální, neřekl bych, že voskováním získáš násobky výdrže, ale spíše nějaké stovky km navíc – bonus je hlavně nízký odpor řetězu, tichost, nelepení se bordelu…

                    At jsem voskoval, nebo mazal konvenčním mazivem, nikdy jsem se na silnici nedostal přes cca. 4–5k, na gravelu na půlku, na MTB průměrně kolem 1500km – zkoušeno mnoho řetězů, mnoho druhů pohonů, většinou dobrá údržba.

                    Těch 10–15k se dalo najet třeba na starší Campě, ale zároveň s řetězem se pak musely měnit i převodníky a kazety, protože už to stálo za houby… 12sp. Eagle řetezy taky vydržej hodně, ale řádově maximálně 2×,3× tolik, co jiné.

                    Něco dělám léta špatně… :)

                    1 0
          • Jurawood  

            Já dávám Mlokovi za pravdu. Táta drtí ebike 2kW motor a nájezdy mívá kolem 6tis km.12S spíše z levnějších řad.

            Zajímavé by bylo výdrž s rovnou řetězovou linkou a bez řazení. Tomu by ale stejně nikdo neuvěřil.

            0 0
        • Oswi  

          Měl jsem obyč měrku force. Ta propadla uplně. Pak jsem tu studoval o vymezení vůle válečku, ale propadla i s vymezením vůle. Pak jsem koupil měrku https://www.koloshop.cz/…-12sp./72650 a ta taky propadla. Ta by měla být v pohodě, vymezuje vůli. Měřil jsem i mikrometrem a pak přiložením vedle nového řetězu. A taky jsem zkoušel odtáhnout od převodníku, taková ta rychlá kontrola a taky se jevil KO. Jako měřil jsem to opravdu víckrát, protože mi to bylo po tak malým nájezdu divný no… A jeden nechce utrácet zbytečně za řetězy ;-)

          0 0
    • mr.antik  

      Rychlo dotaz – změřim timhle 12sp Shimano řetěz nebo potřebuju něco speciálního?

      https://www.force.bike/…ofi-zelezna/

      0 0
      • jIrI___  

        Změříš, ale špatně a budeš ho měnit zbytečně brzy. Raději si připlať třeba za Park Tool CC-4 či jinou měrku fungující na tomto principu s vymezením „nadbytečné“ vůle.

        https://www.kupkolo.cz/…axs_z109723/

        0 0
        • mr.antik  

          no mě tam ta měrka vůbec nevleze, jako kdyby byl uplně nový a přitom už má určitě něco za sebou (z bazar kola sundaný)

          0 0
          • KRoser  

            právě, že u té force měrky píšou, že zapadne na 0.75% natažení což už je na 11–12 tkový řetěz dost pozdě (na 11–12tku( se doporučuje výměna u 0.5% natažení, takže ta měrka bude na 8–9–10 řetěz nic víc.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.