• yellowblood

    Zdravim, Mel bych dotaz ohledně těchto dvou systemu. Momentálně jezdím na Santa Cruet Blur LT který používá VPP. Uvažuji však o upgradu na Mojo Ibis SL který používá DW-Link. Můžete někdo objektivně zhodnotit plusy a minusy jednotlivých systémů? Co vychází lépe.Díky za info.

    Anketa: VPP nebo DW-Link?

    VPP
    0x
    0%
    0x
    0%
    0 0
    • Tomcat  

      Plus spočívá v tom že se vzájemně vyhýbají soudnímu sporu o patent.

      Změny v pruženích sou přávě kosmetické aby neříkali, že to ošlehli.

      0 0
    • karliner  

      DW-link je rozhodně lepší provedení odpružení než VPP, ale nijak se neblíží kvalitě akce opravdového čtyřramenného zavěšení s otočným bodem zadní stavby umístěným virtuálně nad rámem, DW-link totiž lokalizuje pomyslný otočný bod do středu rámu, pod ridera a jakmile jezdec zabírá, jeho hmotnost tlačí dolů a u DW-linku dojde působením těchto sil ke kompresi odpružení a u řešení odpružení je nejdůležitější síla tahu řetězu a hned potom síla stlačující tlumič a obě je třeba neutralizovat. Každopádně jsou oba systémy (DW-link i VPP) pořád lepší než FSR od Spešlu, ale už ne lepší než dobře navržený jednočep. Kromě toho jsou u DW-linku potíže s rychlým opotřebením čepů vahadel..

      0 0
      • Vilém  

        To od nekud citujes, nebo jsi to vyplodil sam?

        0 0
        • Wilhelm  

          To rekl Tony Ellsworth, rekl bych, ze se budes muset obratit na nej … :)

          0 0
          • karliner  

            Jsi mi zkazil radost, ale myslím, že pro Tonyho je dobrá zpráva, že kdyby byl někdy s konstrukcí svých biků v koncích, může poprosit některé experty z B-F, třeba goofyho nebo assassina o pomoc :-DDD

            0 0
          • fousek  

            No tak jestli tohle je citat konstruktera Ellswortu tak je minimalne blbe prelozenej, protoze Ellswort ma ten virtualni cep pred prednim kolem a ne nekde nad ramem. Za druhe VPP posunuje virtualni bod otaceni od velkyho prevodniku k ose predniho kola.

            0 0
            • karliner  

              Tohle zní líp. Zatímco pár borců by tady chtělo Tonyho školit ve stavbě biků, ty na to jdeš od lesa a proškolil bys jen překladatele a redaktora Vela :-)))

              0 0
              • fousek  

                Ja jsem cetl to povidani od Ellsworthu v anglictine a tohle povidani ma hlavu a patu, ale nesmi se zapominat na to, ze je to preci jen nazor konstruktera toho systemu a ten si tezko pohani svuj vlastni system. Spravne by bylo kbyby hned pod timhle PRkem na Ells bylo minimalne PRko na DW-link, VPP a FSR.

                To ze je zamenena trajektorie cepu v prekladu bych rek ze je docela velka chyba, ale vetsine ctenaru Vela to nepride jako dulezity, takze proc to resit. Navic nikdo neni neomylnej a pokud prekladatel presne nevi co preklada tak se chyba udela velmi snadno.

                Navic to PRko od Ellsu je sice pekne udelany a nektery veci jsou dobre vysvetleny, ale takovy blafy ze VPP ma 32% ztratu energie ze slapani a FSRko nejakejch 8% a jejich ICT 1,5% tomu proste nemuze verit nikdo kdo se na tehle systemech projel.

                0 0
      • goofy  

        Každopádně jsou oba systémy (DW-link i VPP) pořád lepší než FSR od Spešlu, ale už ne lepší než dobře navržený jednočep.

        :o)))

        0 0
      • deekay  

        To mi pripada jak citat ze stranky Kony, nebo neco podobneho :))

        0 0
        • assassin  

          me to prijde jako mix tech nejvetsich bludu co tu za ty leta vytvorili ruzni radobyodbornici schrnutej to jednoho odstavce :)

          0 0
          • karliner  

            Mno, co přesně jsou na tom bludy?

            Kdybys to třeba trochu rozvedl.

            0 0
          • Specík  

            Už jsou všechny dobrý systémy dávno navržený – tak už neví co blbostí :D

            0 0
      • esti  

        No to sis dovolil hodně ,takhle rejpat do eSka.

        0 0
    • yellowblood  

      Koukam ze nazoru je spostu a zatim me ztoho vychazi ze proste musim odzkouset Mojo a pote se rozhodovat dal. Pristi vikend me ceka testovacka a pak napisu jak se jelo.

      0 0
      • cat  

        Me ztoho vychazi ze je dulezitejsi jak je konkretni system/ram naladen.

        0 0
    • BB  

      Měl jsem Blura LT a teď mám 4 roky Mojo. Zadní stavba Moja funguje lépe v celém zdvihu. Blur nerad používal celý zdvih, ale byla to první verze LT, třeba to upravili. Kde je Mojo nesrovnatelně lepší je provedení čepů, ložizek a vahadel. Blur neustále vrzal, pořád jsem musel mazat čepy. Mojo vůbec, má nějak jinak udělaný ložiska. Ty jsou součástí vadadel a ne rámu. Blur LT vrzal, Mojo nevrže, toť hlavní poselství.

      0 0
      • vifon  

        bejvavalo. To co pises plati len a len na LT1 s VPP1. Mal som jednotku verziu, teraz dvojku verziu a je to nebe a dudy po technickej stranke (nevrze, pouzitie maznic…je toho hodne). LT1 sa prestal vyrabat v r. 2008. Takisto priebeh zdvihu a jeho charakteristika sa zmenila (lepsie vyuzitie ako u LT1, linearnejsi priebeh). Toz tak.

        0 0
        • BB  

          fakt je, že Mojo nevrže a nemá maznice, jak toho docílili je mi záhada. Před Bluremjsem měl dvě Palomina a ty taky potřebovaly čas od času promazat, Mojo ne. Pokud jezdí, tak nešahat.

          0 0
          • scret  

            mam sice „blbyho“ gianta, ale nevrze… Doufam ze vrzani neni vysadou tech lepsich znacek, nerad bych rozebiral cepy a hazel na ne bordel aby kolo zaclo vrzat:)) tak snad jednou…:)

            Prosim, brat jako ironii…

            0 0
            • Atilla  

              Mě taky ještě za ty léta nic nevrzalo. To je dobře, nebo ne?

              0 0
        • Bish0p  

          takze lt2 chodi vic na doraz?

          0 0
      • fousek  

        Lip utesneny cepy nez ma Santa Cruz sem zatim nevidel, kdyz k tomu prictu maznice na spodnim vahadle tak je to temer neznicitlnej system, pokud se nepouziva wapka. Starsi SCcka maj reseny cepy jako 90% produkce, takze vrzat budou tak nejak podobne jako ostatni.

        0 0
        • gazman  

          Souhlas.

          0 0
        • La Piér  

          Možná jsem tě nepochopil správně, ale zatím jsem na svých kolech ani na kolech lidí, se kterýma jezdím, nikdy nezaznamenal, že by vrzaly zadní stavby…

          0 0
          • DaSnail  

            nejsi ty ten, čo jazdí racing ralfa vpredu aji vzadu?

            0 0
            • La Piér  

              Někdy jo. A jak to souvisí s tímhle vláknem a mým příspěvkem?

              0 0
              • DaSnail  

                tak, že asi nejazdíte v moc velkom bordeli. neni bordel, neni vrzání.

                a asi ani moc neprasíš, ináč by ti ten lampión už praskol, jak šetkým ostatným… ;o)

                0 0
    • tomfree  

      Mojo má sestra a nového blura Lt má kamarád,prove­dení,zpracová­ní,utěsnění jednoznačně vede blur Lt,chod zadní stavby geometrie,jízní vlastnosti jasně mojo.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse