Vidlice rockshox propružení při zavření vidle

61 nepřečtených
  • milba

    Ahoj všem, mám na kole vidlici ROCKSHOX Recon SL s poplockem ze řídítek. Když vidli zamknu, tak stejne pri jízdě do kopce trošku propružuje a pokud jedu ve stoje tak propružuje cca 4cm. Je to normální? Mám za to, že mi to dříve nedělalo. No a dnes mi pro změnu začal blbnout poplock, a to tak, že pokud je vidle zamknutá a já ji povolím, tak zůstane zamknutá a nakonec musím otočit kolečkem na vidli ručně. Lanko poplock je volné, takže v tom že by drhlo to není. Kde hledat chybu? A co s vidlí pokud maká i když je zamklá? Děkuju za rady.

    0 0
    • LáďaH  

      Vidlici od RS nezamkneš úplně. I v případě jejího zamčení vždy mírně propružuje. Dá se to nastavit pomocí gate, ale uplně tvrdé to nikdy nebude.

      0 0
    • thesecond96  

      Ano, rock shox nedělá absolutní lock. Při větší ráně se vnitřně odemkne, aby neodšlo k poškození. Nevím jak u recona, ale u reby se dá nastavit, jaká síla ji odemkne. Na pravé noze seshora. Není tam zlatý knoflík Gate? nevím, třeba ne, reba ho tam má, jsou to hodně podobný vidle.

      0 0
      • LRRTM1  

        Toliko teorie. Fakt je ale ten, ze jsem jednou RS zapomel odemknout a od ty doby jsem už neměl lockout vůbec :o( Sice to byla jen J3 ale ochranu proti prorazeni mit mela… Udajne

        0 0
        • thesecond96  

          Nevím, tuto vidlici jsem snad ani na živo nikdy neviděl, ale moc vychvalovaná nebyla. Myslím, že když ale uplně utágneš gate, neměla by chodit (skoro vůbec) při zamknutí, pak bych se ale o vnitřnosti bál. Každopádně je floodgate hodně užitěčnej, odemykám jen do terénu, jinak zamknuto a nechávám to na gatu.

          0 0
    • xshreck  

      Jak dlouho jí máš?

      0 0
      • milba  

        Mám ji třetí sezonu, a právě si říkam, jestli to nemá suvislost s tím, že se mi třeba neodemkne… toho jsem si všiml dnes. Tedy, že páčkou odemknu, ale nakonec musím stejně pootočit kolečkem s lankem na vidli, aby se uplne odemkla… Tak doufam, že jsem ji také neprorazil.

        0 0
        • xshreck  

          hm, počítám že na servise ještě nebyla – viděl bych to na špatný olej či něco obdobného.

          Být tebou tak jí otevřu, dám nový olej kam to jde. A do toho točícího mechanizmu se může dostat bordel, na toře se mi to taky nechtělo vracet ( po půl roce). A možná ti pojede líp.

          Stačilo rozdělat a nějak pročistit.

          0 0
          • thesecond96  

            No, radši ať ji hodí do servisu :)

            0 0
          • milba  

            Jakej olej se tam vlastne leje? Ted jsem kupoval LHM na brzdy… Ten se muze pouzit? Samozrejme jsem vidli jeste nerozebiral, takze nevim poradne jak na to. Je tady nejakej manualek???

            0 0
            • xshreck  

              Uff, na sram.com něco je. Olej je tam speciální s malou hustotou, nelét tam nic co nepatří! Se mrknu po něčem. Jestli tomu moc nerozumíš a nechceš to riskovat tak to radši dej do servisu, bude to do 1000kč počítám.

              Ještě ti mrknu po návodu

              0 0
              • milba  

                Ja se rad do toho pustim. je pravda, ze mam mnohalete profi zkusenosti s opravou aut, ale oprava kol jaksi neni u me na takove urovni. Kazdpadne se hodnotim jako manualne zrucny.

                0 0
                • xshreck  

                  Ok, tak pokud je to tak – sehnat si oleje co tam patří podle návodu ( ale nejsem si jistý jestli je tohle správný návod, jiný tam myslím nebyl). Zase když dáš moc oleje tak to taky není moc OK … Nebo pokud dáš špatný (hustý apod) tak to može taky blbnout.

                  Ale není to nic těžkého, jen se toho nebát :-) mě u toho provázel T29, hooodně mi pomohl :) a vidle jela o dost líp.

                  0 0
                  • milba  

                    kdyz jsem videl ten navod, tak uznavam, ze jsem trosku znejistel… Hlavne to neni asi primo na RS recon. Nevim tedy ani kolik oleje se tam dava. Ted si vzpominam, ze mi predloni trosku z te prave nohy spodem vyteklo…

                    0 0
                    • xshreck  

                      Nahoď kdyžtak fotku vidle,třeba se pozná co to je :) ono je to vcelku podobné. Jestli ti něco nějak uteklo tak to může být příčinou na 60% …

                      0 0
                • Mamut  

                  Ak mas mnohalete skusenosti s autami, tak sa nemas coho bat. Mozno nepochopis funkciu uplne kazdej rozrezanej zvlnenej podlozk, ktoru tam najdes, ale poskladat to v povodnom poradi naspat zvladnes aj bez manualu.

                  0 0
            • StuntJ  

              manuál here :

              http://www.sram.com/…%20Guide.pdf

              olej tlumičový

              0 0
            • thesecond96  

              No určitě tam nelij brzdovku, vyžralo by ti to těsnění.

              0 0
            • xshreck  

              oleje… dává se tam myslím 5wt do tlumiče a do noh 15wt …

              http://www.kupkolo.cz/…l_89734.html

              myslím že se to dá sehnat i jinde, tohle je jen pro ukážku. Všehcno je v tom manuálu, ten jeden co sjem dal je jen příručka.

              A na stíráky jsme dávali redrum jestli se nepletu, takový strašně hustý červený olej. A taky na vzduchový pístek … :)

              0 0
              • milba  

                no hlavne, aby se nestalo, ze vidli rozeberu a bude to pak jeste horsi… je treba menit nejake gumicky, tesnení apod.?

                0 0
                • xshreck  

                  No nejspíš by to bylo dobré preventivně vymněnit ( stíráky apod). Horší by to být nemělo, toho bych se nebál.

                  Teda pokud to složíš a všehcno dáš tak, jak má být … :)

                  Nikdo ti neřekne v jakém to máš stavu a tak dokud do neuvidí, nejlíp rozdělané …

                  0 0
            • RendyD  

              Tenhle

              0 0
        • 777rada  

          Tohle mi udělá jednou za čas Motion Control na Rebě od novoty. Odemknu na řídítkách – nic – odlehčím předek – odemkne se.

          0 0
    • Mamut  

      Pokial nemas viac ako 110kg, tak je to urcite chybajucim kusom oleja v pravej nohe. Mal som to z vyroby to same. Pri 1. rozoberani som doplnil olej podla ofic. navodu a uz to zamykalo ako malo. Ochranu proti narazu pri locku sa otvara az pri vasich silach, nez spravi 105kg jazdec slapanim na stojaka (overene na sebe).

      0 0
    • Schoscha  

      nemám zkušenost s Reconem, ale na Rebě se mi nevracel lock kvůli unavené pružině uvnitř.

      0 0
      • felix.org  

        Mně ta pružinka vyskočila…po návratu na svý místo, zase odemyká :-)

        0 0
    • milba  

      je nutne vidli celou rozebirat kvuli vymene oleje? nestaci jen vylít a doplnit spravne mnozstvi?

      0 0
      • StuntJ  

        není, dá se to dolít i bez rozebrání

        0 0
        • xshreck  

          :-) ale je to stejně podle mě lepší celé komplet rozhodit a dát do pucu, když už se v tom bude vrtat … zase tolik práce navíc to není.

          0 0
          • StuntJ  

            jednou za rok na konci sezóny určo rozebrat vyčistit, dolít :o) souhlas

            0 0
            • milba  

              Jsem z tech navodu, ktere jsem ruzne nasel, nebo ktere jsou zde v tomto vlakne, volaky zmeteny. Olej je v obou nohach? Koukal jsem, ze se olej doplnuje jak zezhora tak zespoda. Pokousim se najit navod primo na Recon SL, ale zatim se mi nedari… Dokonce v navodech byl psan olej 15 WT. Kolik se ho vlastne ma nalit???

              0 0
              • xshreck  

                15wt se dává zespodu do každé nohy jestli se nepletu, teď si enjsem jistý. v řádech pár ml jen na mazání. 5wt se dává myslím z vrchu do pravé nohy jako tlumení.

                husty červený jsem pak kápl do stíráků.

                Chce to vědět jaká to ej vidle a hlavně jaký rok.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • StuntJ  

                Tu máš návod :

                http://www.sram.com/…%20Guide.pdf

                už jsem ho jednou dával a na RECON SL olej :

                Tlumení :

                horní noha 120ml 5WT dolní noha 15ml 15WT

                Pružení vzduch :

                horní noha 6ml 15WT (lepší REDRUM) a dolní noha 15ml 15WT

                Pružení pružina :

                horní nic spodní 30ml 15WT

                0 0
                • milba  

                  ted se zeptam jako blb – ber me pls s rezervou. Takze v prave noze je jen olej a v leve mam pruzinu? Trochu jsi me zmatl s tim „tlumeni vzduch“. Nemam vidli, ktera se jeste tlakuje vzduchem.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • StuntJ  

                    Při pohledu jezdce je tlumení v pravé noze – tedy jen čistě olejová část, lock a podobné drobnosti. Levá noha obstarává pružení – v tvém případu pružina, tam se jen lije těch 30ml oleje na mazání.

                    0 0
                    • milba  

                      dekuji, dekuji, dekuji. Zacinam se v tom oreintovat. Jeste se zeptam, na ty stiraky – byl zde zminovan husty cerveny olej – co je to za olej? Nebo muzu na ne nalit treba ten 15WT? Mam si radeji rovnou koupit nejake nahr. dily? Kde se daji sehnat? Tím jsem vycerpal vsechny me otazky a vsem timto dekuji za konstruktivni odpovedi.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                  • xshreck  

                    První odšroubuj dpodní imbusy ( jestli se nepletu tak trošku povolit a ťuknout do nich aby to povolilo). potom je uplně vyšroubuj (poteče z tama olej..), chyť vidlu za korunku jendou rukou, druhou někde dole a roztáhni to od sebe. Vyčisti si stíráky, nohy … nech odkapat ze spodní části olej.

                    Jestli máš pružinovku, tak se teda leje zvrchu olej jen do pravé nohy ( kam ti vede lockout).

                    Máš teda počítám takové hliníkové točítko, u něj opatrně odděláš segrovku. Sundáš ho, povolíš velkým klíčem matku pod ním … vytáhneš to a tam se lije těch 120ml 5wt jak psali. U tlumení se podívej jestli vypadá OK, i když bych se do něj asik nevrtal … jen to pročistit.

                    Na druhé noze když povolíš vršek, tak by tam měla být pružina. Tu bych asi taky vytáhnul a mázl jí vazelínou.

                    No a při skládání to složíš stejně jako jsi to rozkládal, stíráky se máznou, bacha aby sis je neponičil. Možná to půjde ztuha… a než dotáhneš dolní imbusy, tak do děr naliješ jestli to stunt napsal dobře 15ml 5wt … do každé.

                    No je to takové hodně zkrácené, ale celý popis najdeš v tom manuálu co jsem poslal dole. Ty co se sem dávaly předtím to asi bude starší … btw doufám teda že máš pružinu .-) počítám že to bude stejné jako u tory.

                    0 0
                • milba  

                  Uz to vidim. Pruzeni pruzina – horni nic – spodni 30ml 15WT. omlouvam se…

                  0 0
            • dženžas  

              Taky už nějakou dobu přemýšlím, zda mám vidlu svěřit do rukou servisu nebo se do toho pustit sám. Hlavně mám obavy z toho, že poškodím třeba nějaké těsnění a pak bude třeba ucházet vzduch… Mám SIDa 2009 a když už bych se k tomu odhodlal, tak nevím, jak sundat vnější nohy. SID má totiž spodní část vnějších nohou dutou. Je na to třeba nějaký spěšl náčiní nebo stačí běžné nářadí?

              0 0
              • iX.tlan  

                k rozebrani budes potrebovat: trubkovou 10ku (koupil jsem 80mm dlouhej orech na golu 10mm) k demontazi matky ventilku negativky, dlouhou 5ku imbus(demontaz sroubu v noze s tlumenim po vytazeni regulacniho nastavce na tlumeni) a klesticky na vnitrni segrovky. Jeste doporucim obstarat o-krouzky: 2ks 21×3,5 a 1ks 10×3 pro pistek pruzeni a 1ks 24×2,5 a 1ks 12×3,5 pro tlumeni. Motion control jsem z vrchu neotviral a nic nemenil. Jinak podle navodu naplnis spodni nohy olejem pred zasunutim v horizontalni poloze, diky dutosti spodnich nohou se to neplni spodem. Pri demontazi jsem na ventilek neklepal, material se mi zdal prilis tenky, ale matku jsem povolil zhruba o 4 zavity a s nasazenym orechem jsem se o to oprel, pote co to povolilo jsem opet kousek povolil matku a jeste jednou vytlacil. Nic na tom neni, mrkni na korporatni videa zminena v tomto vlakne.

                0 0
                • dženžas  

                  Tak díky, asi se do toho pustim. Ty kroužky seženu asi normálně v železářství že? S těsněním u vzduchových komor tedy problém neni? Myslím si správně, že redrum je k mazání a na tlumení se používá třeba http://www.kupkolo.cz/…tr_2280.html

                  0 0
    • xshreck  

      tak tady na straně 24 by to snad mělo už být ono … :-)

      http://www.sram.com/…M_MY08_E.pdf

      0 0
    • weekend warrior  

      mě lock taky(možná) poslední měsíc(e) zlobí, Pike pružina, tedy ne, že by nezamykal(ze sedla se pri mé praso váze hýbe tak na max půl centáku), ale naopak se né úplně ochotně otevírá, tzn., bez propružení v 85% případech ani prd, push-lock páčka zůstane po promáčknutí na stejném/zaplém místě, že by bordel v lanku?

      Ale zas na druhou stranu, musím objektivně říct, že ten motion control nebo jak se to techno jmenuje funguje docela good. Jen když si vzpomenu, kolikrát se mi stalo, že jsem se zamklou vidlí najel do nějaké pěkné rozbitky a až pak zjistil, že byla zamčená, bo jsem zapoměl odemknout, je to na úrovni zázraku.

      0 0
    • milba  

      Kdepak se daji koupit o-krouzky a jine nahradni dily???

      0 0
    • Radez  

      Zkusím to hodit sem, kdyby se našla nějaká dobrá duše a uměla mi poradit.

      Mám RS SID Race Dual Air (Pop lock) 09.

      Včera se mi přestala pop lockem odemykat. Resp. odemknout mi jde, že to cvakne, ale už neproběhne ve vidli ten cyklus zatažení/pootočení toho modrýho kolečka (zatažení za lanko) a odemkne se vlastně až když zatáhnu rukou za druhou stranu lanka, (než je odemykání pop lock) s tou modrou koncovkou.

      Zpátky pop lockem zamknout jde, ale prostě ten mechanismus si to lanko nepotáhne zpátky při odemknutí, tak mu musím pomoct zatažením za lanko rukou.

      Nesetkali jste se s tím někdy?

      Mám takovou otázku docela ze zoufalství, protože teď nemám čas to někam dávat opravovat. Neznáte někdo ten mechanismus vevnitř, kterej se stará to odemknutí, že by tam byla třeba nějak jednoduše vyměnitelná nějaká pružina nebo tak něco? Případně je z toho možný nějakým jednoduchým způsobem „udělat“ ruční odemykání na vidlici? Že bych pop lock vyhodil a odemykal a zamykal to ručně na vidli? – to by byla nouzovka na doklepání sezony.

      0 0
      • Vilém  

        Mela by tam byt pruzina, bud vyskocila, nebo praskla. Napis si do googlu „sid dual air motion control“ vypadne na tebe spousta fotek a rozkresu.

        0 0
        • Radez  

          Tak koukám na nějaký fotky a článek a zrovna jednoduše to po rozkuchání dát dohromady to nevypadá :-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.