chci koupit novou vidli tak do 5tis…nějaky rady?…jezdím spíš stezky ale velmi rád nekdy zabloudím i do lesa:)
líbí se mi tahle… http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…
chci koupit novou vidli tak do 5tis…nějaky rady?…jezdím spíš stezky ale velmi rád nekdy zabloudím i do lesa:)
líbí se mi tahle… http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…
těžko radit, do 5tis je zrovna hrozně velký výběr a kvalitních funkčních vidlic je mrtě :-D ale zkus SR Epicon LOD nebo RLD ideálně ve verzi tuningtest – www.tuning-test.cz
proti toře i něco zhubneš
vypadá gut ale není na véčka:-/
Kdyz se tam podivas, tak zjistis, ze je, viz „existuje provedení pro kotoučové brzdy standart IS i verze s čepy pro Véčka společně s úchyty na kotouče “
ajo:)…sorry
jj, pred 2 tydny jsem kupoval pritelkyni EPICON 100 LOD na Vecka.
za cenu neco pres 3000 docela dost muziky:) a celkova vyska vidle je stejna jako u te moji se zdihem 120:)
ted jsem ji nasel za 3690,–…to by slo:)
…ještě nějaky navrhy? O vidlích vim hovno:) jezdím dva mesíce a od základky jsem na kole neseděl…ale nějak mě to chytlo
Na http://koloshop.cz ji se studentskou slevou v černý barvě dostaneš za 3096,–. Podle ekonomický teorie by ale ten produkt z tuning testu mohl opravdu nabízet to, co avizuje a vůbec to nemusí být levárna. Bohužel z načtených zkušeností se špatně soudí.
s TT osobní zkušenost s dvěma epicony – luxus za ty peníze ;-)
s TT osobní zkušenost s dvěma epicony – luxus za ty peníze ;-)
dokonce dvakrát se dvěma hmmmmm :-D
věř tomu, že těch zkušeností s tuning testem tady mají desítky, možná stovky lidí… a 99% určitě pozitivní.
Mno nvm zda by se do toho měl pouštět pokud vůbec neví co od tý vidlice vlastně chce :O( osobně si myslím že i neupravenej epikon je dobrá volba…
ale upravený je mnohem lepší a za tu cenu to stojí :-
jel jsem na dvou upravených a jednoho neupraveného mám doma a popravdě mi ten neupravený vyhovuje víc… (jinak ruku na srdce ten upravenej je samozřejmě citlivější)
jo mas pravdu nemusi to vyhovovat kazdemu… ale odhaduji, ze vetsina lidi bude chtit co nejcitlivejsi vidlici a ne zavodni nastaveni.
jj souhlas, jinak vidle se dá přifouknout lehce, ale dosáhnout větší citlivosti jaksi není možne :-)
Jestli jsem správně pochopil a jestli si ještě pamatuju, tak podle TT správně fungující vidlice, vysoce citlivá a komfortní, na rychlosti jen přidává. A že potřeba nějaké závodní vidlice, která je méně citlivá ale vhodná pro překonávání časů ostatních, je vyvolaná předchozí zkušeností s nevhodně tlumící vysoce citlivou vidlicí. A právě TT vidlice by nikoho zpomalovat neměly, ne?
to říkej rarputilcům s pevnou vidlí:)
Hehe :O)
Je to teorie, ale opravdu to tak neni, a pro jezdeni opravdu na hrane to chce trochu progresivnejsi, min se propadavajici a predvidatelnou vidlici i za cenu o neco malo mensi citlivosti.
Nerikam ale, ze po domluve to nedokaze udelat Milan z TT, vetsina lidi ale nedokaze presne specifikovat co chce. Ja jsem treba priklad, vim ktera vidlice mi vyhovuje pri jakem nastaveni a neni mi uplne jasne proc.
Každému může sedět něco jiného a jak píšeš, hlavní je vědět co chci.
Ale proč by pro ježdění na hraně měla být vidice s vlastnostmi co popisuješ tedy nechápu.
Na DH jezdí na hraně mnohem více, většina vidlic je citlivých parádně a do zdvihu jdou několikanásobně více než chrtí nízkozdvihová vidllice.
Takže jestli není problém spíše někde jinde, tím myslím např. příliš chrtí posed, kdy jsou řídítka příliš nízko a následně pak vadí, že jde vidlice více do zdvihu. To pak ale není problém vidlice, ale toho pesedu.
marekmaue tu nabízel Foxe kříženýho s Epiconem (viz. http://bike-forum.cz/…l-24248.html) …zkus mu napsat, za kolik by ho nechal…třeba by to nebyla špatná alternativa;)
Chtel za nej 6000,–, naprosto mimo cena. Teda pokud uz nedostal rozum:)
No 6k je hodně mimo…to je cena za jetou FOXu v dobrém stavu…takhle bych to videl tak o 2k míň…;) Každopádně volba to není špatná, kdyby byla za lepší cenu…;)
zas to ber z jeho pohledu proč by to měl prodávat levnějc ? to bych si ji radši nechal na omlacování na závodech než ji za 4 prodat…
To si mohl ušetřit i vyvěšování těch inzerátů. I když hledání nějakého blba za to asi stojí.
Každé zboží má svého kupce…
to je pravda…užitná hodnota takové vidle je mnohem větší než její reálná cena…;) Zase na druhou stranu na tu jeho obludu je jí fakt škoda…:)
zas se jako uklidni :-P
ja ti necham za 5500kč rock shox reba team, 1500km(asfalt) jeta, s dokladama, nerozeznáš od nový, máš-li zajem napiš na mail:-)
oprava rock shox race
potřebuju na V-brake ale dík za nabídku:)…asi pujdu du té z TT…dík za rady pánové:)
je na V-brake:-)
nějaké photo nemáš-te?:)
řikam napiš mi email(m5ilan@seznam.cz ti fotky a další info co by mělo zajímat. Je to 120mm zdvih,ale lze to nechat predělat na 100mm nebo 80mm
Mrkni se ještě po starších modelech Rock Shox (Psylo, Duke, Pilot), na véčka stačí. Objevují se na Aukru apod. za dobré ceny, dnes jsem tam zrovna něco viděl.
Chce vidlici za cenu kolem 5000 a ty ho tady nabádáš ke koupi 5let starý mrdky… tmrd:Brácha loni za tuhle cenu sehnal novou rebu (sundanou z kola) tak zkus něco pohledat, případně s cenu lehce přitlačit, vyplatí se to.
Psal jsem o vidlicích Rock Shox, ne o Manitou, které používaji MRD!
To nic nemění na tom že všechny vidlice který jmenuješ nedosahují kvalit vidlic v této cenové kategorii… Nehledě na to, že sehnat tak starou vidlici ve slušnějším stavu taky nebude nejsnadnější.
Tyto vidlice (třeba Psylo) využívají stejné technologie jako třeba tvůj SID – otevřená olejová lázeň Pure DeLite, dvě vzduchové komory Dual Air… Jejich nevýhodou proti dnešním vidlicím jsou slabší nohy, ale to u véček nevadí.
Epicona jsem zkoušel v neupraveném stavu, v zimě téměř nefunkční, jinak se choval dost nekultivovaně (pro rychlou razantní jízdu jsem ho nedokázal nastavit)a při prvním mytí jsem viděl bublinky, jak z vidlice utíká vzduch…
Netvrdím že ty vidlice nemůžou jakž takž fungovat, ale zpracováním, tuhostí, řekl bych i chodem budou nový modely lepší. Potom taky je otázka jestli se vyplatí investovat do jetý vidle od RS. Potom Dual Air v obou nohách u toho Psyla je jinej systém, než Dual Air v jedný noze a tlumení MC v druhý noze u SIDa, nebo Reby. Jinak ten záladní SID co mám není zrovna žádnej hi-end produkt, poměr cena-výkon má slušnej, ale dokážu si na XC představit tužší vidlici s lepším průběhem.
Trochu jsem se díval po aktuální nabídce nových nejetých vidlic: Psylo SL – pod 5000,–, Duke SL – 2500,–, Pilot XC – 2000,–
Pochopitelně jsou horší než aktuální SID nebo Reba, ale zakladatel vlákna nechtěl závodní vidlici, ale vidlici na rekreační ježdění po stezkách a občas do lesa…
Slabší nohy u veček nevadí? Slabší nohy vadí vždy, nejen kvůli brždění, ale hlavně kvůli tuhosti. Když ta slabší vidla dostane ránu, která nejde přímo v ose (při zatáčení, nebo na kořenech, šutrech), tak se jakoby zamkne a nejde do zdvihu tak ochotně, jak by měla.
Jezdím už dost dlouho ze starým SIDem (používám ho na závody) a nic takového jsem nepozoroval…
A už jsi někdy jel (více než 5 minut) v náročnějším terénu na opravdu tuhé vidlici? Tím myslím aspoň 32mm vidlice s 15mm osou (a i 32mm vidlice s 15mm osou jsou pořád o dost méně tuhé než 36tkové vidlice s 20mm osou).
Ono to není jen o tom, co napsal pepek, ale také o tom jak drží přední kolo stopu a nejede si kam chce.
To nevnímání je to celkem v praxi běžné, když není větší srovnání s opravdu tuhou vidlicí. Pak to majitelé často tak moc nevnímají i když se vidlice kroutí opravdu hodně a stopu drží jen na rovině na asfaltu.
Podmínkou samozřejmě je, že musí být slušně tuhé i přední kolo, jinak to tuhá vidlice sama nezachrání.
Velmi dobře si toho všimneš při opačném zkoušení. Tedy když jezdíš dlouhodobě opravdu tuhou vidlici s pevnou osou a pak sedneš na nějakou extra málo tuhou vidlici. Pak teprve vnímáš jaká je to vlastně hrůza.
28mm vidlice jsou prostě tuhostí děs a hrůza a to že to někdo nevnímá na tomto faktu nic nezmění.
Na horském kole jezdím 20 let, vyzkoušel jsem hodně vidlic. Menší pevnost vnímám jen u Manitou R7, SID mi nepřijde měkčí než Recon nebo Epicon. Ale spíš mne zajímá radost z rychlé jízdy jako takové, ne to, jestli se mi zanořila vidlice o milimetr víc nebo míň.
Poslední dobou se vracím k pevným vidlicím – pružení je na materiálu a na mně, to je pravá radost z jízdy.
V téhle kategorii, jedině Epicon od Milana.