Velká Javořina na silničce z české strany.

258 nepřečtených
  • Relapse

    Zdravím,

    prosím vás, kdo jezdíte kolem Velké Javořiny, dá se na silničce i z české strany? Ze slovenské strany od Hrnčiarové jsem to už jel. Teď bych se tam rád podíval znovu.

    Našel jsem vlákno s podobným tématem, kde Javořinu na silničce z české strany moc nedoporučujete, ale je víc jak 10 let staré.

    Nezměnilo se něco za ty roky? Nová cesta nebo je to ještě horší pro silničáře?

    Díky.

    0 0
    • Pavel  

      Za těch 10 let se změnilo to, že ta cesta z české strany je ještě v horším stavu.

      Já to jel na silničce před dvěma/třemi roky (musel bych to dohledat) dolů (nahoru jsem jel slovenskou stranou) a byl to docela hukot, naštěstí mám velkou průpravu na šutry aspol. z Beskyd. :-D Když už českou stranou, tak asi jen nahoru, dolů to zesvištět slovenskou.

      Ale s nějakými 28"+ plášti by to snad jít mohlo…

      0 0
    • dave1689  

      To je bez šance to jet na silničce jen z české strany.

      Jediná možnost je vyjet přes Novou Lhotu nahoru a zbytek přes Slovensko.

      0 0
    • Orbicek  

      Z české strany bych to na silničce neriskoval, zvlášť když že Slovenska je luxusní asfalt takže máš ten sjezd za odměnu:-)

      Na gravelu nebo CX by to asi slo

      0 0
      • Relapse  

        Ok, díky.

        Jezdím pláště 23, takže to nebudu ani zkoušet z české strany.

        0 0
        • IndyCZ  

          Na 23 rozhodně ne, na krosce celkem v poho.

          0 0
        • Pavel  

          Já to dolů na těch 23 jel… Sjel, přežili jsme to oba, ale pro příště si to raději odpustím.

          Hópni to přes Novou Lhotu a Starou Turou. ;-)

          0 0
          • Orbicek  

            Presne, navic po ceste je hezky Kubikuv vrch, nazpatek je to tama hlavne na zacatek trochu prudsi, ale taky je to pekny kopec:)

            0 0
            • Pavel  

              Ale opravdu jen trošku prudčí.. :-))

              0 0
              • Orbicek  

                Tak v okolí jsou i horší – Vyškovec atp., tohle je myslím kolem 10% s 15% maximemten první kilák a něco a něco, ale jak se vjede na tu širší cestu tak už je to taky za odměnu:)

                Tady je profil

                0 0
                • Pavel  

                  Já to vím, mne to psát nemusíš.. :)

                  Je tam tuším kousíček téměř plnoletý. A jak píšeš, pak už je to pohodička.

                  0 0
    • vn25  

      Nedávno jsem byl na Javořině s ženou na výšlapu.Chodíme od Vápenek a asi v půlce kopce kolem nás projel borec na silničce a docela valil.Bylo po dešti,pláště měl tenký ale stejně to ušlapal. Když kolem nás projíždel podruhý směrem dolů tak sem zůstal s otevřenou hubou, borec si snad nevšim že sedí na silničce.

      Z Vápenek chodíme pravou cestou, je tam asfat tak do 1/3 kopce.

      0 0
    • Polka  

      Já ti to byl dneska prozkoumat O:-) Původně jsem chtěl jet asfalt Slavkov-Strání-Brestové a přes Cetunu hore, ale to dnešní slunko mě v tom stoupání za Slavkovem prošilo natolik, že jsem vyměkl a nakonec raději jel od rozcestí na hřebeni po té šotce. Jako dá se to, ale místy celkem drkocačka. Začátek po závoru viz. foto, dál to bylo horší, ale po krajích se dalo. Vozím GP 4000S 25mm, jsou to držáky.

      0 0
      • Orbicek  

        Tento kousek jde, já taky jezdím, když chci z Vapenek rychleji na Strani téma serpentynama v lese, ale od závory nahoru na Javorinu jsem to šel jen pěšky, přijde mi to hrubší než toto

        0 0
        • IndyCZ  

          Myslíš z Vápenek na Kamennou boudu, odtud Horní kopec a sjezd do Strání? Dneska jsem se kolem Vápenek motal, nemám to tam naježděné a cesty moc neznám (přece jen je to už celkem daleko). Jestli se to tamtudy dá na silnici projet, tak bych se tam asi vydal.

          0 0
          • Orbicek  

            Jo přesně, z vapenek je celkem solidní cesta, která je asi na třech místech dost rozbitá ale jsou to moc hezké serpentyny.

            0 0
      • Relapse  

        Díky. Nakonec jsem to přejel přes Novou Lhotu, Kubíkův vrch a sjezdem do Staré Turý.

        0 0
    • Jirina  

      Tak jste se silnicari asi dockali. Prave se buduje od Kamenne boudy az na vrchol siroka asfaltka se vsemi temi vymozenostmi moderniho vyletnika, jako naucne cedule, stojany na kolo, lavecky. Jeste by to chtelo silnici po hrebenu od Vrbovce at to chudaci nemusi objizdet a mozna i nejakou tu kabinkovou lanovku.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Hlavně nezapomenout na nabíječky!

        0 0
      • petrx  

        Pěkná prasárna, ještě k tomu v CHKO. Jinak co jsem zaznamenal z internetových diskuzí tak krom Lesů ČR coby investora to nikdo nechce.

        0 0
        • Martin  

          Však to stačí. Něčí strejda má „asfaltérskou firmu“, tak se sehnal kšeft :)

          0 0
        • Jirina  

          hlavne, ze v jinych CHKO nahaneji drony lidi, kteri si dovolili prenocovat v lese

          0 0
      • Pavel  

        Hmm, tak lanovku říkáš… :-)

        0 0
      • Tencovozikmin  

        Aj osvětlení tam bude a občerstvovny aspoň ze dvě,to bych bral,ať se po tmě nebojim :-)

        Ono to z týhle strany stálo na kole stejně za prd,ale asfalt,to už je moc.

        0 0
      • b_y_c_k_e_r  

        Zdravím všechny bikery, co mají rádi přírodu a pohyb v ní.

        Z toho, co se děje momentálně na Javořině je mi na blití.

        Původní cesta byla v solidním stavu a naprosto vhodná pro horská kola. To, že cestu zalijí asfaltem a celou ji rozšíří o 4m (to teď probíhá), bude mít za následek fatální nárůst turistů a především aut. Bude jen otázkou času, kdy se bude jezdit na vrchol Javořiny autem i z české strany. Přitom je to naprosto zbytečné. Dá se tam dostat pohodlně už dnes ze strany slovenské. Věřím, že přijde jednou doba, kdy za takové hnusy budou pánové Hromádka a jemu podobní zmrdi plně zodpovědní. Dále očekávám v této lokalitě masivní těžbu dřeva na české straně. Slovenská strana je už řádně vyrabována, můžete to vidět z Holubyho chaty směrem na Lopeník a Trenčín. Ostatně zeptejte se tamních domorodců na dopad té rozsáhlé těžby. Příroda je v této lokalitě úžasná, tímto zásahem její úžasnost vezme za své. Děkuji všem zmrdům z vedení Lesů ČR za perfektní likvidaci krajiny na území ČR. Zlikvidovali Šumavu aj., na řadě jsou další pohoří. Tak mi si tu žijeme. :-(((

        0 0
        • 1james1  

          Pokud se tam dá značka zákaz pro automobily, tak tam samozřejmě auta jezdit nebudou, to je jednoduché. Já jsem za asfaltovou cestu na Javorinu rád. Jezdím ji ze Slovenska a takto půjdou dělat pěkně okruhy na silničce a jedna cesta nikoho nezabije a bude držet většinu cyklistů na význačené cestě…

          0 0
        • gerrard  

          Rozsiri o 4m? Si si jisty? To by pak bylo sirsi nez cesta od Javornika na Vapenky a museli by kvuli tomu rozorat pulku kopca.

          0 0
          • Pavel  

            Nemyslel spíš NA 4 metry? Jak píšeš, to by kvůli tomu museli přeorat půlku kopce..

            0 0
            • Libas  

              Zpevněná cesta bude 4m široká + 2× 0,3m nezpevněná krajnice :)

              0 0
              • Pavel  

                No to už zní reálněji.. :-))

                (takže opravdu to není rozšíření O 4 metry, ale na ty 4 m)

                0 0
              • gerrard  

                Tak to se zadne drama konat nebude, jen na tu stavajici cestu daji asfalt. Pokud tam nepovoli vjezd aut od kamenne budy dal, tak za mne cajk a silnicari budou hykat blahem. Uplne na vrcholku to asi moc esteticke nebude, ale cesta tam stejne byla. Videl sem uz delat vetsi zverstva.

                0 0
                • Pavel  

                  Zas ale ten poslední úsek byl na silničce docela výzva.. :)

                  0 0
            • b_y_c_k_e_r  

              Vystihl jsi tu situaci naprosto přesně – přeorávají půlku kopce. Heky zajeď se tam podívat a pak mi písni co jsi viděl – do SZ ať to tady nezaplevelujeme. :-)))

              Ta cesta bude mít „parádní“ odvodnění, jsou tam vpusti hluboké 3–4 metry, betonový sarkofág v zatáčce pod vrcholem u vodopádu Veličky je „úchvatný“. To že tam padla hromada statných buků nemluvě. Vše se buduje za účelem rozsáhlé těžby dřeva. Vůbec nejde o pár silničářů nebo turistů či kvůli Karpatskému pedálu, kde se sejde cca 100 bikerů. :-))) To ani náhodou. :-))) Akce je to důkladně promyšlená a připravená tak, aby nešla právně napadnout. Javořina bude zalitá asfaltem úplně stejně jak např. Buchlovské hory nebo Hostýnky. Asfaltová loby funguje dokonale, neví co s prachama. Tak pak nezapomeňte sbírat plastové vršky do pytlíku, aby jste pomohli těžce nemocným dětem, protože na jejich léčbu prachy nejsou. Biku zdar pánové a Javořině zvlášť!

              Pánové celý problém je vysvětlený velmi srozumitelně tady:

              https://www.youtube.com/watch?…

              Snad pochopíte, proč mi tolik vadí ********* asfalt v lese. Osobně s tím mám velký problém a opatření mě stálo několik desítek tisíc Kč. Investice bohužel není konečná, stav vody je rok od roku horší.

              0 0
              • 1james1  

                Chce to trochu klidu česká Greto :D

                Kousek asfaltu v lese, kterou využijí cyklisti klimatické změny moc nezmění..... Problém je úplně jinde…

                0 0
                • b_y_c_k_e_r  

                  Jsi mě pobavil, prcku. :-)))

                  A když už jsi vzpomněl tu postiženou nešťastnou holku s aspergerem z rodiny fašistů, tak tam šlo o úplně jinou záležitost, ale nejsem si jist, zda máš tolik pohromadě, aby jsi tuto záležitost pochopil. :-)))))

                  0 0
                • petrx  

                  Nepracuješ pro lesy ČR že papouškuješ jejich fráze o usměrnění cyklistů?(bikeři naopak po zaasfaltování budou hledat zábavnější cesty mimo asfalt). Jinak po Bílých Karpatech jezdím pravidelně již několik let a asfaltek je už je tam teď postavených více než je zdrávo, takže silničáři tam mají pro vyžití tras více než dost(mj. pokud je občas využiju na HT, tak paradoxně narozdíl od lesních cest bývají většinou liduprázdné). Jestli ti přijde normální, že je potřeba zabetonovat každou lesní cestu, která zde vede, tak se fakt není o čem bavit.

                  0 0
                  • gerrard  

                    Sorry, ale pokud zustane u teto jedne cesty, tak se nic dramatickeho nedeje. Horsi by bylo, kdyby chteli asfaltovat hreben nebo turisticke znacky. Logicky to navaze na cestu z Vapenek ke kamenne bude. Dyt je to skoro burt jestli jedes po siroke sotoline nebo asfaltce.

                    0 0
                  • Jirina  

                    tak hlavne, kdo chce jezdit horskou cyklistiku at si poridi horske kolo. ja myslim, ze asfaltu je vsude dost, i v kopcich. jen kvuli tomu, aby silnicari meli Javorinu prujezdnou z jedne strany na druhou, se nebude zalevat asfaltem a zvlast, kdyz tato cesta kopiruje jednu z nejhodnotnejsich NPR v Cesku. to kamenne torzo cesty, co tam z puvodni asfaltky zustalo, bylo jeste jakztakz dustojne a vzdy jsem si mnul ruce, ze vic a vic pripomina horskou cestu.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Z pohledu LČR i celého národního hospodářství platí rovnice: les = pole na dřevo. Forest agronomy. Lesní cesty mají mnoho podob, od příležitostných svážnic, přes všechny L1-L4 s povrchy od štěrku, přes MZK, až po živičné. Za každou novou lesní cestou je třeba hledat ekonomiku – prostě se v okolí chystá masivní těžba.

                      0 0
                    • gerrard  

                      Tak sveho casu sem se tu snazil vysvetlit borcum, ze sjizdet po modre z vrcholu neni nejlepsi napad a dostal sem od nich pojeb co si to dovoluju. :) Tak je fajn slyset i druhou skupinu, co jim vadi i cesta vedle.

                      0 0
                      • Jirina  

                        mne nevadi cyklisti na lesnich cestach, ale silnice v lese, ktera neni nutna. ted naopak po te modre bude jezdit vice horskych cyklistu a celkove se vrchol zahlti vyletniky vseho druhu a hlavne jejich odpadky. mohli by alespon dat zakaz vjezdu pro motorova vozidla ke kamenne boude at lidi parkuji u hlavni silnice a tu mega giga sirokou lesni cestu, co k te boude vede, z poloviny rozkopat a podsadit. nevim na co tam v te podobe to monstrum je.

                        0 0
                        • gerrard  

                          No ale tam uz silnice ted je, sice sotolinova, ale je. Dokonce pamatuju dobu, kdy se po ni legalne dalo vyjet az nahoru. To ze na to nekdo prdne asfalt uz nic zasadniho nezmeni.

                          0 0
                          • 1james1  

                            Přesně tak, cesta tam je, sice špatná, tak se opraví. Nevím, proč se někteří kvůli tomu rozčilují......

                            0 0
                          • Jirina  

                            teoreticky ne, ale v praxi tu cestu hodne rozsirili a bezprostredni okoli navic upravili ve forme ruznych betonovych propusti a dalsich terenich uprav, takze v konecnem dusledku je to velky zasah do krajiny/CHKO, coz by se nemelo jen tak dít.

                            0 0
                            • gerrard  

                              Tak ted je to stavba, ta pokazde vypada hnusne. Pockej az to bude hotove urcite to nebude tak strasne.

                              0 0
                              • Jirina  

                                jasne, zelen to nakonec do urcite miry pohlti, ale kouzlo ta cesta i tak ztrati (alespon v horni tretine, kde ji uz hodne priroda zpracovala).

                                ja jen nemam rad, kdyz se do ciste prirodniho prostredi lidem pomaha vydobytky dnesni doby a usnadnuje se jim to. je tam pak zbytecne rusno a bordel.

                                0 0
                • ufoncz  

                  (minus) 1

                  (a obtěžuj se podívat na to video)

                  0 0
              • ufoncz  

                +1

                (a je hrozná škoda, že výzkum Štefana Val'a je veskrze ignorován)

                0 0
      • Kalic  

        Nevíte někdo, jestli je tedy Velká Javořina aktuálně z české strany jetelná, když to mají rozestavěný? Kudy když tak? Jedeme právě bikepacking tour okolo Moravy a zítra ji máme v plánu.

        0 0
        • Tencovozikmin  

          Zalezi odkud jedete,Javornik,Hor­ni Nemci,Vapenky? Aktualni stav neznam,ale pokud pojedete od Vapenek tak navazete na tu cestu co premrdavaji asi 2km pod vrcholem z Javorniku je to to same a od Horniho Nemci bych asi nejel jestli se ta asfaltka buduje prubezne po cele trase. Ale momentalni stav fakt neznam.

          0 0
        • gerrard  

          Sveho casu sem jezdil od Kamenne budy takto mapa Kousek po te zelene musis tlacit, pak uz se da jet. Jako bonus mas po ceste jeste Jelenicu.

          0 0
          • petrx  

            Po zelené jsem to taky zkoušel jednou tlačit a již nikdy více(přelézání popadaných kmenů, je ten nejmenší problém).

            0 0
            • gerrard  

              A sels ze Strani nebo od toho mista co sem dal ja? Tam se tomu nejhorsimu vyhnes. Dole ze Strani bych do toho s kolem nesel. :)

              0 0
              • petrx  

                Tlačil jsem to sice už od Květné až na Javořinu, ale sjízdný to je teprve až od rozcestí pod Jelencem, níže je to pouze trápení i při tlačení kola.

                0 0
        • Jirina  

          jel jsem po ni pred tydnem a normalne sjizdna. uvalcovana drt, zadna technika. jak to vypada ted, nevim. pri nejhorsim by jste „silnicare“ v kritickem useku objeli. urcite to neni uzavrene

          0 0
          • Kalic  

            Dik, asi to teda zkusime.

            0 0
          • Kalic  

            Takze bylo to jak pises, uvalcovana drt, na jednom miste jsme museli objizdet techniku, ale celkove pohoda.

            0 0
      • Tuplak  

        No pravda, taky z té asfaltky nejsem dvakrát nadšený, nicméně již delší dobu jezdím na Javořinu přes Javorník, z tama přes Megovku a tam moc lidí na kole nejezdí. Vlastně ani nechodí :) Dolů pak po červené ke Kamenné boudě. Takže novou asfaltku objedu tak jako tak :)

        Jinak je celkem zajímavé, jak tady kde kdo nadává na nově budovanou asfaltku, ale že je léta letoucí asfaltka z Vápenek ke Kamenné boudě, to už nikomu nevadí :)

        0 0
      • kolond  

        Bohatě by to stačilo, tak je to mezi Bunčem a Brdem.

        Uválcované kamení, štěrk, … Takže se voda nemá problém vsáknout.

        Jen aby ten asfalt tam nedělali kvůli těžbě dřeva.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Jmenuje se to ‚mechanicky zpevněné kamenivo‘, co do trvanlivosti a únosnosti se to, při správné technologii pokládky a přiměřeném použití, zhruba vyrovná asfaltovým/živičným povrchům, při o něco nižší pořizovací ceně.

          Samozřejmě, jakmile někdo takovou cestu používá k přiblížování kmenů na řetězu, tak vydrží pěkná právě do prvního deště.

          Psal jsem výše, ekonomika především, asfaltka je drahá, nedělá se pro cyklisty, ale pro těžaře.

          0 0
    • BikeClubKovacek  

      To vypadá, že přijdu o svůj KOM :))) no nic , pořídím silničku a posléze si ho vezmu zpět :)) https://www.strava.com/…nts/13036258

      0 0
      • Smazaný účet  

        No mám obavy, že pokud bude z české strany pěkný asfalt až na vrchol, začnou tam pravidelněji jezdit okolní eliťáci typu Honza Bárta nebo Pepa Černý a další, získá vývoj místních KOMů úplně jinou dynamiku.

        0 0
        • petrx  

          To je otázka, např. na zrekonstruované asfaltce okolo Javorníka nad veličkou a Megovky(značená jako cyklostezka 5047), jsem ještě neviděl jet ani jednoho cyklistu a to využívám tuhle cestu poměrně často.

          0 0
          • gerrard  

            Ta cesta je zrekonstruovana cela? Takze vyjedes pred Vrbovcama a celou cestu je to na silnicku? To by byla super zprava.

            0 0
            • petrx  

              Na kole využívám pouze část (tj. tu jak která v mapy.cz označena jako „NS javořinská“ z hřebene dolů kolem Megovky až do Javorníka) a ano min. odtud po Megovku to bylo loni nově vyasfaltované,takže předpokládám, že to bude protáhlé až k silnici na Vrbovce, ale zaručit to nemůžu.

              0 0
              • gerrard  

                Tam zacatek urcite je taky, takze by to mohlo byt. Super dik.

                0 0
            • Tuplak  

              Ne není zrekontruovaná celá. Zrekonstruovaný je úsek hned za Megovkou v délce cca 2 km (odhadem), pak je původní tankodrom a pak je zrekonstruovaný úsek od silnice na Vrbovce po první ostrou zatáčku v lese v délce cca 3 km. Takže je to max. na šterkolet. S klasickou silničkou nikoliv.

              0 0
          • Smazaný účet  

            Moravští eliťáci, co je sleduju na Stravě, zajíždí na Javořinu celkem dost, ale vesměs využívají tradiční silničářskou trasu, nahoru přes Kubíkův vrch na Slovensko a pak od Staré Turé nahoru na Javořinu.

            0 0
      • kolond  

        … neumí Strava něco jako zmrazení segmentu od určitého data?

        Myslím že KOM ve sjezdu bude překonán ještě výrazněji.

        0 0
        • Tencovozikmin  

          To jsou mi pica starosti.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Jako že, počkám na vichřici, zajedu si KOM po větru a pak ho zamknu, abych ho měl už na věky. Naštěstí to opravdu nejde.

          0 0
          • platypus  

            Až tam bude ten asfalt tak sem dejte vědět.

            0 0
          • kolond  

            Samozřejmě by to muselo mít zdůvodnění a což výrazná změna povrchu je.

            KOMů kdy čas prvního (druhého) je výrazně lepší než zbytek jsem viděl už dost.

            Takže také nejspíš jízda ve vichřici, za kamionem, …

            Většina KOMů je ovlivněna větrem, pokud to není někde v lese.

            Tencovozikmin: Ale nedalo ti to okomentovat! :-D

            0 0
            • Tencovozikmin  

              No nedalo mi to ani ted,ja stejne na nejake KOMy prdim.

              0 0
            • gerrard  

              JJ to dela muj 14 lety syn. :) Pocka, az fouka, nasadi casovkarske nastavce, zavodni kola a jde se svym 46×16 honit KOMy. :) Nejak ty osekane prevody musi kompenzovat.

              0 0
    • petrx  

      Tak jsem jel o prodlouženém víkendu a bohužel asfalt už je částečně položen(jak je u nás tradicí odnikud-nikam) :-( Úplně to ztratilo ten přírodní charakter a skoro už zbývá jen namalovat pruhy a pustit tam auta.

      0 0
    • gerrard  

      Tak ja mam horsi zpravu nez Javorina, kde jaksi ta sotolinova cesta byla. Stavi asfaltovou cyklostezku vetrak – tri kameny – Vrbovce. Ten fond prihranicni spoluprace zacina byt pekna skodna.

      0 0
    • b_y_c_k_e_r  

      Asfaltka na Javořinu bude od Kamené Bůdy po státní hranici brzy dodělaná a takové mašinky tam budeme brzy potkávat: mašinky

      Tak se jich nelekněte. Biku zdar!

      0 0
      • gerrard  

        Tak uvidime jak budou kurovcovi ty listnate lesy chutnat. ;)

        0 0
      • veteran  

        Asfaltka bude jenom po hranici? Slováci to dodělávat nebudou? To by byla škoda, nedostat se až na chatu a potom to případně zokruhovat sjezdem na druhou stranu. A projížďka po hřebenu by taky nebyla špatná.

        0 0
    • b_y_c_k_e_r  

      Javořina není o kůrovci, ale to bys měl vědět, pokud tu lokalitu znáš. Je to „pole“, kde roste les.

      Mašinkám je jedno co kácí. :-)

      0 0
      • gerrard  

        Tak potom uplne nerozumim tomu videu s kurovcovou kalamitou.

        0 0
        • b_y_c_k_e_r  

          Jestli chceš, přečti si tento příběh a pak ještě jednou pozorně můj příspěvek. Potom snad pochopíš, proč jsem ten příspěvek psal. Pokud to ani po té nepochopíš, tak to prostě neřeš. Nic víc za tím není.

          přežil jsem svou smrt

          0 0
          • gerrard  

            Mozna bude priste jednodussi jasne a srozumitelne napsat co vlastne chces sdelit, misto odkazovani na nesouvisejici video a clanek o jedne stastne nahode v lese. Misto toho tu chytracis o pozornem cteni a ja stejne porad nevim cos vlastne chtel presne sdelit. :(

            0 0
            • Pavel  

              Bych se s dovolením k žádosti připojil..

              0 0
              • b_y_c_k_e_r  

                Chlapi berte to tak, že jsem vás chtěl jen upozornit na to, že pod Javořkou bude brzy hlučno, tak ať na vás něco nespadne. ;-) :-)

                0 0
            • b_y_c_k_e_r  

              :-) nevím jak a kde jsi přišel k názoru o mém chytračení, ale to je tvůj problém. :-)

              To, že ty nerozumíš souvislostem informací na věci nic nemění a opět, je to tvůj problém. A nebo ti tyto informace osobně vadí… ???

              To co probíhá v lesích na území našeho státu (asfaltování kam se podíváš) mě (a nejen mě) vadí především. Za výstavbou asfaltky na vrchol Javořiny jsou skryty nemalé finance formou dotačního projektu na vybudování cyklotrasy. Přitom ta cesta je budována pouze za účelem rozsáhlé těžby. Prostě majitel snižuje náklady s těžbou spojené jak to jen jde.To že těžká lesní technika tuto novou cestu rozláme v průběhu těžby, můžeme v tuto chvíli jen spekulovat. Kdo má zájem o více podrobností k tomuto projektu určitě si na webu informace najde. Pokud si dobře pamatuji podrobnosti projektu, tak Slováci by se měli na asfaltku připojit.

              Auta a motorkáře už jsem tam taky několikrát potkal (zákaz vjezdu přece není zeď) – viz. foto z doby, kdy nebyl ještě položený asfalt, pouze upravený terén před pokládkou. Je to foceno na státní hranici pod vrcholem.

              Toš tak mi si tu pod Javořinou žijeme.

              0 0
              • milan.v  

                Nějaká k…a z Trenčína, no…

                0 0
                • Pavel  

                  když ti někdo řekne … po slovensky tě pozdravi … okamžitě řekni počkej kámo … trubku a hned ho jebni po hlavě … hned ho zabij! … takou trubku nos u sebe … okamžitě po te palici … okamžitě zabit ty kurrvy, zasrrané, zamrdane! :-)

                  0 0
              • gerrard  

                Dokud v ramci rekonstrukce asfaltuji stavajici festovni zpevnene cesty, co uz tam jsou a napuji je na asfaltky co uz tam jsou a tim uzaviraji kruh a to presne se tam ted deje, tak mne to neva. Vadilo by mne, kdyby chteli asfaltovat hrebenovku na sibecnicak a dal na vrbovce, stejne jak se mne nelibi asfaltovani polnacky od vetraku na tri kamene. Tam s tim mam problem, protoze to neni zadna stavajici zpevnena cesta, ale normalni nezpevnena prirodni lesni cesta a polnacka. Vzhledem k tomu, jak je zrekonstruovana silnice od Vapenek ke Kamenne bude, tak me to ani neprekvapuje, kdyz pokracuji dal. A s tou tvoji rozsahlou tezbou, myslim, ze zbytecne plasis. Lesy maji co delat se zpracovanim kurovcove kalamity a nemaji cas rubat listnace na Javorine. Jediny duvod proc to delaji, jak to delaji jsou naklady. Zrekonstruuji si cestu o kterou se stejne musi starat a jeste jim to pomuze zafinancovat nekdo jiny. To ze se tam obcas objevi nejaky exot na motorce nebo aute je mne fuk, pokud se nechova jak idiot. Ony tam totiz auta porad budou, protoze lesnici a myslivci se tam budou pohybovat porad a uz i nakladak sem tam potkal. A Javorina je zlata, zadny Vaclavak jak treba Radhost nebo Praded. Tak tu porad nesyckuj. :)

                0 0
                • b_y_c_k_e_r  

                  Napadla tě někdy otázka, co budou lesáci dělat, až uklidí ten bordel s kůrovcem? A že si musí pohnout, jinak padne i nová výsadba. Co myslíš, co a kde budou pak těžit? Kukni se na slovenskou stranu Karpat a zeptej se tamních lidí, prý to tam znáš. :-))) Byznys pojede dál. Mašiny se jen přesunou do listnáčů. Proč v průběhu několika málo let je na celém našem území tak rozsáhlý problém s kůrovcem? Je ta kalamita skutečně náhoda? Na Šumavě nedávno kácely lesy, kde rostly zdravé smrky 150 roků, tyto stromy přežili ultrazmrdy- Lenina, Stalina, Hitlera aj. „kapacity“, ale už nepřežili Bursíka… Já na náhody nevěřím.

                  Zlatá Javořina bude díky infrastruktuře za pár let tebou uváděný Václavák.

                  K těm autům a motorkám v chráněné oblasti – už jen to, že tam nějaký asociál vjede neoprávněně, je projev idiocie.

                  0 0
                  • Jezevec70  

                    Pokud je to hospodářský les, tak se zkrátka musí těžit. To máš stejné jako na poli. Jen v lese ten cyklus trvá několik desítek let. Pamatuji, jako decko, místa, kde byl, původně les, vykácel se a teď po 40-ti letech už je tam zase vysoký les.

                    0 0
                  • Pavel  

                    Co je proboha špatného na kácení 150 let starých zdravých smrků?!? Vždyť přesně z toho důvodu ty stromy tam rostou! Je to HOSPODÁŘSKÝ les! Je to prostě pole, na kterém místo obilí rostou stromy. A jednou za čas se úroda sklidí.

                    0 0
                  • gerrard  

                    Ty ten svet vidis strasne cerne. To chapu, ze je pak tezke prijmout jakoukoliv zmenu. :(

                    0 0
                    • Pavel  

                      Třeba mu vadí, když zemědělci sklízí z polí třebas kukuřici, obilí, řepku.. :-)

                      0 0
                      • b_y_c_k_e_r  

                        :-)))))

                        Chlapi vy mě bavíte tím plácáním kravin. Že by všichni naši předci byli takový blbci a nechali tam růst jen tak z ****** stromy 150 roků ??? To ani náhodou, oni velmi dobře věděli proč to dělají. Za to dnešní zelení fašisti dávají dnešní společnosti řádně zabrat.

                        Chlapi nehulte to svinstvo, kupte si lepší matroš. :-)))))

                        0 0
                        • brtníček  

                          Nerozumím tomu co píšeš. Ty neveříš, že ty listnaté lesy mužou mít 150 let nebo o co ti jde?

                          0 0
                          • b_y_c_k_e_r  

                            Vždyť jsem psal o 150 letých smrcích na Šumavě. :-)))

                            Kde jsi objevil listnáče 150 roků staré u mě v příspěvcích???

                            0 0
                        • Pavel  

                          A kolik roků podle tebe roste takový smrk, než je připraven na „sklizeň“?

                          Jsou to HOSPODÁŘSKÉ lesy, to dřevo tam roste z jediného důvodu – kvůli tomu dřevu.

                          0 0
                          • b_y_c_k_e_r  

                            Na to se mě neptej, je mi to úplně jedno kolik roků si roste smrk.

                            Mě se.. asfalt v lese, nic víc. O významu lesa si pouč své děti.

                            O bezohledných idiotech v autech či na motorkách v chráněné kr.oblasti se nehodlám vůbec bavit, to je pro mě ztráta času.

                            LČR řádí kam se kukneš, pokud nevěříš, navštiv pár lokalit, třeba to uvidíš, když budeš chtít tu spoušť vidět. Je hodně lidí, kteří tu spoušť vidět nechtějí, natož o ní diskutovat. By

                            0 0
                            • brtníček  

                              Přijeď se podívat do Jeseníkú, Hostýnek kde „řádí“ cirkev. :-) Holiny kam se podíváš. Fakt to není o vlastníkovi.

                              0 0
                              • b_y_c_k_e_r  

                                Vím o tom, jezdím tam pravidelně.

                                LČR jsem uvedl záměrně z toho důvodu, že oni vlastní 49% lesů. Samozřejmě to není jen o nich. Nicméně dost hlasitě se mluví mezi odborníkama na lesní hospodářství o tom, že právě LČR zapříčinili tento hrůzný stav tím, že se řádně nestarali o své lesy. Já se o tom nechci bavit, nerozumím tomu. Jen mi to jeden známí ze Šumavy popisoval, jak se tam hospodařilo před cca 10–15 roky. Tam údajně bylo epicentrum „broučka“, který se rozletěl/rozvezl kam jen se dá.

                                0 0
                                • brtníček  

                                  Kdyz o tom nic nevíš tak nepapouškuj hovadiny. Dík. A na velké části Šumavy nehospodaří LČR, ale Narodní park.

                                  0 0
                                • brtníček  

                                  S tím rozvozem broučka je to úplne jinak.

                                  0 0
                                  • gerrard  

                                    Jestli víš zarucene podrobnosti tak napiš. Sem toho slyšel tolik, že nevím co je pravda.

                                    0 0
                                    • brtníček  

                                      Velkým ohniskem byl vojenský prostor Libavá a veljá část lesu okolo. Odtud dřevo po naplnení okolních pil putovalo po dálnici napr do Ždírce nebo dále do Rakouska a vlaky i do Nemecka. Podívejte se na kurovcovamapa.cz tam to jde krásne videt jak se to šíří od tech odvozních tepen. Úplne první spoušteč byl, když naši predci tyto stejnoveké a stejnorodé lesy sadili. Kalamity vždy byly ať už mniškové nebo kurovcové, ale nikdy to nebylo v takovém rozsahu, protože se dřevo nevozilo na takové vzdálenosti. Další spoušteč bylo sucho a teplo. No a samozřejme systém veřejných zakázek u LČR. Poté přišly církevní restituce a nove vznikající subjekty nemely samozřejme nastavenou strukturu na kalamitu a už to frčí. Další vec je vysoká zamestnanost a tím pádem nedostatek lidí v lese jak na težbu tak i včasnou a správnou asanaci napadeného dřeva. To je jenom tak narychlo v kostce pár bodu.

                                      0 0
                                      • gerrard  

                                        Jo tak nějak se to potkává a dává mne to i smysl. Tak aspoň se z toho bude dát poučit.

                                        0 0
                                      • b_y_c_k_e_r  

                                        A máš i řešení tohoto průseru nebo jen info z webu?

                                        0 0
                                        • brtníček  

                                          Kdybych mel řešeni tak dostanu státní cenu. Řešení nemá v současné dobe nikdo. Pokud výrazne nepomuže počasí bude to velmi težce zastavitelné. Ten tvuj bývalý ředitel řešeni má? A tím infem z webu myslíš co?

                                          0 0
                                          • b_y_c_k_e_r  

                                            Jo má, ale sem to nehodím. To bys mohl pochopit. On je lesák-srdcař a Bursíka tehdy málem „zabil“.

                                            Proč se znovu všude sadí smrk, když jsou s tím takové problémy? To že roste rychle vím a že je to dobrý byznys taky vím.

                                            Neber to nijak osobně, mě to jen zajímá, že to všude vidím.

                                            List moc vidět není, téměř vůbec.

                                            0 0
                                            • brtníček  

                                              Podívej se na paseky zalesnené v posledních 2, 3 letech. Podíl ostatnich dřevin se dost podstatne zmenil ve prospech listnáčú, jedlí i přípravných dřevin.

                                              0 0
                                            • brtníček  

                                              Byls nekdy posledni roky na Šumave jak to tam vypadá? Ten les se i přes lidskou péči obnovuje opravdu vcelku slušne sám. Jsem tím velmi mile překvapen.

                                              0 0
                                              • b_y_c_k_e_r  

                                                Nebyl jsem tam několik let, neznám současný stav. Pokud se to lepší, tak jen tak dál, to je příznivá zpráva.

                                                A děláte i něco pro zadržování vody v lese? Já hodně vidím kde se těžilo jen „spoušť“. To je záměr kde spoléháte na přirozený proces v lese nebo nejsou peníze na „úklid“. Mám na mysli hluboké koleje po technice kterými voda jen odteče a nemá čas na vsáknutí.

                                                0 0
                                        • brtníček  

                                          Dporučuju přečíst historickou literaturu buď neco od Karla Klostermanna anebo Moje pameti od Josefa Opletala. Tam je spousta historické pravdy, která se opakuje.

                                          0 0
                                  • b_y_c_k_e_r  

                                    Tak sem hoď řádné argumenty. Porovnám si je s vyprávěním bývalého ředitele Šumavy.

                                    Zatím z tebe nic kloudného nevypadlo, jen hněteš hovadiny, specialisto. :-)))

                                    Když tak kukni na video od kluka lesáka, odkaz jsme sem dával. :-))))

                                    0 0
                                • Zbyněk  

                                  Za současnou kůrovcovou kalamitu může z 90% změna klimatu a z 10% hospodaření člověka.

                                  0 0
                                  • Pavel  

                                    Zajímavé je, že na německé straně Šumavy tento problém nemají.. Jestli ten poměr není spíše naopak. ;-)

                                    0 0
                                    • Singlespeed  

                                      Jj, na německé straně Šumav je „krásný“ les… :

                                      0 0
                                    • Singlespeed  

                                      Vpravo od stezky Česko, vlevo Rakousko.

                                      0 0
                                    • Zbyněk  

                                      Šumava je dost specifická a tamní kůrovcová kalamita s tou, co nyní probíhá celým státem, souvisí jen částečně. A do hospodaření NP nevidím, takže se k tomu ani moc vyjadřovat nemůžu. Jinak, jak tu píše Singlespeed, stačí si zajet na Bučinu a hned uvidíš, jak vypadají lesy na německé straně.

                                      0 0
                            • Pavel  

                              Když tě jen sere asfalt v lese, tak proč do toho montuješ 150 leté smrky?!

                              0 0
                        • gerrard  

                          Pár roků zpátky byla v rámci hornackych výstava fotek hornacko před sto lety a teď se zaměřením na krajinu. Všechny kopce okolo velké a javornika byly hole a byly na nich pole. Cucel sem na to jak tela na nové vrata.

                          0 0
                          • gerrard  

                            A jestli chceš vidět jak to tu vypadalo dřív, tak zajed mrknout na vojsice. Sama louka sem tam strom.

                            0 0
                          • Pavel  

                            Holina byla i velká část Šumavy..

                            0 0
              • Jezevec70  

                To, že se něco postaví jako cyklostezka, a ve skutečnosti slouží něčemu jinému, je u nás bohužel docela běžné.

                Teď tady nedaleko řeší cyklostezku mezi dvěma městečky, která má vést po hrázi místní říčky. Ale Povodí Moravy chce hráz opravit a zpevnít. Takže by celkové náklady vzrostly na dvojnásobek.

                Stejně tak vyasfaltování polních cest není ani tak pro cyklisty, ale spíš pro uživalelé pozemků.

                Hlavně, když se pak ministerstva chlubí, že se ročně za cyklostezky utratí X desítek milionů korun.

                0 0
                • gerrard  

                  Tak neco nahod na hodoninsku. Ja tu mam pocit, ze to funguje celkem rozumne. Ano sveze se s tim nejaky dalsi ucel, ale primarne slouzi cyklistum.

                  0 0
                  • Jezevec70  

                    Na hodonínsku nevím. Ale co jsem psal je mezi Velkými Pavlovicemi a Bílovicemi. Stejně tak nově vyasfaltované „cyklostezky“ ve vinohradech okolo Pavlovic.

                    0 0
                    • gerrard  

                      JJ to je to co pisu. Neni to jenom pro cyklisty, ale sveze se to jako cyklostezka. Nedokazu posoudit, jestli je to spatne neb o dobre.

                      0 0
                  • TheJD  

                    U Brna par dni zpet otevirali novou cyklostezku do Zebetina. Na fotce z prestrihavani pasky je videt zaparkovany nakladak na rozsirene casti stezky. Stezka stala 14 milionu a ma cca kilometr. Ty rikas, ze se s tim sveze nejaky dalsi ucel? Ja bych to spis nazval naopak. Udelaji asfaltovou cestu na poli za nehorazne penize, ktere odtecou kdo vi kam a kryci jmeno celeho projektu je cyklostezka xyz.

                    Viz https://brnensky.denik.cz/…0191212.html

                    0 0
                  • jirkous3  

                    No tak na hodonínsku se jednalo třeba o cyklostezku ze Strážnice na Mlýnky. Po dobu udržitelnoti tam byly značky cyklostezka, pak je vyměnili za silnici s omezeným vjezdem, ale stejně tam všechna auta jezdí. Ovšem je to spíše výjimka.

                    0 0
                    • gerrard  

                      Jakoze cesta na mlynky byla nejakou dobu znacena jako cyklostezka? A jak se tam dalo dojet autem?

                      0 0
                      • jirkous3  

                        Jen ta část od JZD po zatáčku u mostu. Když tam pojedeš tak ještě uvidíš osazené lavičky. Druhá taková „cyklostezka“ byla z Blatničky na Hluk. Ta se ale udělala jen na katastru hodonínska takže neměla moc využití. Tak si ji privlatnili zahrádkáři. Je ale možné, že jesti ji Hluk dokončí, tak se vrátí svému účelu. Pokud jde o stezky podél vodních toků, tak Povodí Moravy vždy trvá na nosnosti pro nákladní auta. Je to kvůli údržbě koryta a takypro případ povodní.

                        0 0
                        • Jezevec70  

                          Tuhle cestu? https://mapy.cz/s/pukoposova

                          0 0
                          • jirkous3  

                            Přesně

                            0 0
                            • Pavel  

                              Nebývávala tam panelka nebo něco takového?

                              0 0
                              • jirkous3  

                                Taková rozbitá asfaltka, ale už je to tak 10 let takže si nejsem jistý. Pozůstatky po cyklostezce jsou už jen ta odpočívadla. Na kole se tama jezdit ale dá, je to úzké a přehledné takže auta jezdí docela opatrně. Navíc je tam vjezd jen na povolení, což sice nikdo nedodržuje, ale zase tam nechtějí způsobit nehodu.

                                0 0
                                • Pavel  

                                  Díky. Jsem si matně pamatoval, že na silničce to byl trochu opruz..

                                  To už jsem tama tak dlouho nejel?! :-))

                                  0 0
                        • gerrard  

                          Tak to je masakr, teda ta Straznice. A ta Blatnicka to ani nevim, ze tam narvali asfalt. To byla cesta hruzy tam v lete byly takove bodlaky, ze se nedalo projet. Kdyby to dorazili do Hluku, tak je to super a bude se dat jezdit okruh. Njn bylo potreba najit prachy a tady lezely. Blbe je, ze za to mohlo byt neco rozumneho.

                          0 0
                          • jirkous3  

                            Problém je hranice dvou krajů takže nejde využít stejný dotační titul.

                            0 0
                            • b_y_c_k_e_r  

                              Hlučani se prý na „přistávací dráhu z Blatničky“ budou napojovat, slyšel jsem, že už se to projednávalo na zastupitelstvu. Navíc ještě chtějí najít trasu do Kunovic a Vlčnova. Tak vydržte. Pak můžete kroužit jak sateliti až se vám z toho makovice zatočí. :-)))

                              0 0
                              • jirkous3  

                                Je tedy fakt, že silnice Hluk – Kunovice je dost nebezpečná. Dříve jsem tam jezdil úplně opuštěný a nyní je to auto za autem.

                                0 0
                              • gerrard  

                                Zcela sobecky, já mám 14 letého kluka co závodí na kole a jezdí trénovat tréninky 50–80km. Nekde to najet musi a za každý km bezpečné cyklostezky, kdy nejede s autama su rad. Uz ted je to tady lepsi nez v Brne a da se naskladat kvalitni a bezpecna trasa. A porad je tu spousta lesnich a polnich cest, kam se da na horaku. Ja to tady mam rad. Diky tomuto vlaknu vim o dalsich moznostech, takže u mne dobře.

                                0 0
                                • b_y_c_k_e_r  

                                  Ať se mladýmu daří!

                                  0 0
                                • jirkous3  

                                  Jistě, jsou kraje kde velkou část dopravy stahuje dalnice a cyklostezky v podstatě nepotřebují. ,Ale od Zlína po Břeclav dálnice není, a tak se auta motají na silnicích třetí třídy. Nejhorší je právě část, kterou z jedné strany svírají Chřiby a z druhé Bílé Karpaty. Někudy prostě všichni projet musí a mezi nimi se motáme my na silničních kolech.

                                  0 0
                      • jirkous3  

                        Jo a autem se na Mlýnky jezdilo normálně po silnici. Někomu se ale asi nechtělo ujet o cca půl kilometru víc.

                        0 0
                        • gerrard  

                          To vypada, ze se da pak dojet az do Radejova, je to tak?

                          0 0
                          • jirkous3  

                            Jistě, od JZD po té pseudostezce a pak po asfaltce pod Žerotínem. Je to trochu zvlněné, ale povrch dobrý.

                            0 0
                • brtníček  

                  To se má pak nekde vedle stavet další účelová komunikace? A zabírat tím další zelenou plochu asfaltem? Trochu se zamyslete a musíte to videt v globále a ne jen ze svého pohledu cyklisty.

                  0 0
                  • Jezevec70  

                    Proč stavět další komunikaci? Ono stačí nenazývat to jako cyklostezka a neplatit to z téhle hromádky peněz. Je to vlastně jen účelová komunikace pro např. Povodí, LČR, uživatelé pozemků… a cyklisty. Pak se veřejnost hrozně divý, proč stojí kilometr cyklostezky stejně, jako kilometr silnice. Aby ne, když musí být postavena tak, aby po ni mohl projet 25tunový náklaďák.

                    0 0
    • mischel  

      Spíš bych řekl, že to jsou louky kde roste les.

      0 0
    • b_y_c_k_e_r  

      Info pro ty, kteří chtějí více informací o projektu „asfalt“ až na vrchol Javořiny.

      Tak to tam mají označeno/oznámeno.

      0 0
      • Coural  

        Pro mne, který jezdí jen na silničce, je to skvělá zpráva. A pokud tam bude probíhat údržba lesa, je pozitivní, že dřevo se bude svážet po asfaltu a nevznikne tam terén, kde by i divoké prase zapadlo.

        0 0
    • Paulo de one  

      Byl jsem se proběhnout na Javořinu – doplním tedy aktuální stav.

      Kamenná bouda – Velká Javořina

      První část od Kamenné boudy je místy vlivem těžké techniky v horším stavu, než bývala (ale to bude i tím, že bylo hodně bláto). Úsek 2–3 je již hotov. Zbytek od 3 po vysílač byl pod sněhem a ledem, ale předpokládám, že tam se nic nezměnilo… Při větším přiblížení turistické mapy je vidět rozdíl v typu cesty.

      Má někdo info o dalším průběhu?

      0 0
      • Rockodendronus  

        V jakém stavu je ta cesta od Kamenné Boudy na Vápenky? Dá se to projet na silničním kole? Díky.

        0 0
        • gerrard  

          Aktualni stav nevim, ale vzdycky se to dalo. Jen tam misty byl spatny povrch.

          0 0
        • Paulo de one  

          Přesně jak píše gerrard – místy to nebude ideální, ale vyjet se tam dá.

          Otázka je, kudy dál?

          0 0
          • Rockodendronus  

            Asi bych z Kamenné boudy sjel na horní kopec a pak po silnici 54.

            0 0
            • dusansal  

              Dnes jsem to projel z Vápenek a já bych to na silnici nejel. Asfalt je jenom na půlce cesty od Kamenné boudy po rozcestí na Novou Lhotu a to v té horní části. Jako nahoru ,když pojedeš pomalu by to možná šlo, ale kolo bude trpět.

              0 0
              • Paulo de one  

                Bavíme se o tomto kousku?

                Kamenná Bouda – Vápenky

                0 0
                • dusansal  

                  Ne, ten je asfaltový už dlouho a je vcelku dobrý. Teď se to připravuje od Kamenné boudy směr Javořina. První půlka je ve výstavbě. Pokud to tam trochu znáš tak asfalt začíná v levotočivé zatáčce kde je výhled po pravé straně a konci kousek za tím altánkem s rozcestníkem na hřebenovku na Novou Lhotu. Pak je to netknuté až na Javořinu.

                  0 0
                  • dusansal  

                    Teď jsem si zvětšil ještě tu mapu a pokud se podíváš na tu cyklostezku pořádně, tak tam jde vidět co je asfaltové. Už to tam mají zaznačene, je to úsek který je v mapě zhruba dvojnásobně široký než ten zbytek.

                    0 0
                    • Rockodendronus  

                      Zajímá mě přesně ten úsek, který postoval Paulo, resp. chci jet z Vápenek lesem k odpočívadlům na Horním Kopci na silnici mezi Slavkovem a Strání.

                      Zbytek mě samozřejmě zajímá taky, ale nevyznám se tam. Co je „asfalt je jenom na půlce cesty od Kamenné boudy po rozcestí na Novou Lhotu“ bohužel netuším. Můžeš to naklikat do mapy?

                      0 0
                      • Paulo de one  

                        dusansal si spletl cestu, ta nevede ke Kamenné boudě…

                        Pro pořádek: úsek Vápenky – Kamenná Bouda (viz. příspěvek 19:38) je v pohodě, ale dál od KB směrem k rozcestí na Horním kopci je jen rozbitá cesta (se silničkou bych to neriskoval).

                        0 0
                        • Rockodendronus  

                          Aha, to mění situaci. Já vycházel čistě z mapy, kde je úsek od silnice 54 ke Kam. Boudě vyznačen bíle a úsek od Boudy do Vápenek šedě. Tudíž jsem předpokládal, že bílý úsek je asfalt a ten zašedlý bude zpevněný povrch v bůhví jakém stavu.

                          Teď tedy vyvstává otázka, jestli tam na silničním kole vůbec jet, pokud se od Kamenné Boudy nikam nedostanu a musel bych jet zpátky do Vápenek,

                          0 0
                          • Paulo de one  

                            On to zřejmě kdysi býval asfalt, ale většina lidí jezdí autem ke Kamenné Boudě, takže samá díra, drolí se to… navíc do toho těžká technika, která zde sváží stromy a pracuje na novém asfaltu na úseku KB – Javořina (i tady se najdou borci, kteří tvrdí, že to jezdí celé na silničce)… Takže jedině to zkusit v opačném gardu a kdyby to od hlavní silnice (54) vážně nešlo projet, tak si nechat v záloze alternativní cestu…

                            Mrkni a proklikej si celou cestu na panorama fotkách v mapy.cz – stav je z roku 2017 a jsou hodně přeexponované, ale snad z nich něco vyčteš.

                            0 0
                            • Jezevec70  

                              Jel jsem tam naposledy loni v létě, tak težko říct, jak moc se cesta zhoršila. Ale tenkrát to nahoru za sucha šlo. Sice je to kombinace hlína, šotolina, kamení, ale s trochou opatrnosti a širších pláštů se na silničce dá projet hodně.

                              Třeba už jsem je i trasu Vrbka – Výzkum – Kněždubský háj – Lučina. Hlavně sjezdík směr k Lučině je lahůdka.

                              0 0
                          • Paulo de one  

                            Dej nám potom vědět, jestli to šlo projet.

                            0 0
                          • Tuplak  

                            Prostě z Vápenek se ke Kamenné Boudě na silničce jakš takš dostaneš. Ale dál na jeden i druhý směr je to jen šutrama zpevněná lesní cesta. Na štěrkoletu to asi dál projet jde, ale na silničce to bude utrpení.

                            Až vyasfaltují ten úsek směr Javořina, tak ten stejně končí na hranici a ze slovenské strany není zatím vidět žádná stavební aktivita, takže k vysílači by jsi se pěkně prošel.

                            0 0
                            • Jezevec70  

                              Třeba udělají asfalt od Vadovské nahoru k altánu u Veličky aby se mohl jezdit okruh. :-)

                              0 0
                            • gerrard  

                              Videl sem nejake materialy a slovaci budou urcite pokracovat a udelaji tam i nejake kolecko na uboci.

                              0 0
                    • Paulo de one  

                      Znám to tam dobře, viz. můj příspěvek 13.2.2020.

                      Rockodendronus se právě ptal na úsek Kamenná Bouda – Vápenky, nikoliv na Vápenky – altánek u vodopádu (tam by na silničce dojel maximálně po přístřešek Vadovská).

                      0 0
    • dusansal  

      Tak z Vápenek po Kamennou boudu je jízdný, místy stačí jet pomaleji. Jsou tam krátké úseky kde je to rozdrolené a cca 200 metrů před K boudou je sotolina a hlina, ale dá se .

      0 0
      • dusansal  

        A ten asfaltový úsek co chceš naklikat jsem popsal. Když si zvětšíš mapu je to videtelne širší než zbytek trasy

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • BikeClubKovacek  

      Nevíte někdo jak to tam vypadá nebo co se tam aktuálně děje ? :)

      0 0
      • petrx  

        Byl jsem tam v pondělí, aktuálně to vypadá tak, že od loňska žádný asfalt nepřibyl, pouze od kamenné boudy probíhají přípravy od kamenné boudy (zpevnění cesty štěrkem, betonování propustků a betonové zátarasy u „Křižovatky do strání“), Díky tomu že je už dlouho sucho, tak cesty mimo asfalt jsou tak vysušené, že při projíždění se vznáší doslova oblaka prachu, po dojetí domů jsem měl kolo úplně obalené prachem a jako alergik i přes medikaci, jsem si čistil plíce ještě dva dny.

        0 0
    • Ronam  

      Byl jsem tam naposledy 18.4. Zatím je asfalt jen ty 2 nebo 3km jak už bylo i koncem minulého roku. Ale na české straně kde není asfalt tak tam navezli vrstvu s drobnýma kamínkama. Je to už od hlavní cesty směrem Kamena buda až nahoru kde není asfalt. Dost mě to štvalo i na biku ale teď už je to aspoň trochu rozjezděné. Slovenská strana je netknutá. Jen na hraničce značka zákaz vjezdu a betonové zátarasy (jde to prokličkovat). Jinak pořád tam dělají nějaké odtokové (asi) potrubí na vodu takže na dost místech je to rozkopané.

      0 0
      • 1james1  

        Dnes jsem testoval cestu na Javořinu od Vápenek. Cesta z Vápenek po Kamennou boudu je sjízdný v pohodě na silničce až na tři úseky cca 15m dlouhé, kde je cesta vymletá pravděpodobně od vody po deštích. Jeden blbý úsek je cca 400m od Kamenné boudy, kde je vydrolená cesta a občas kamení. Od Kamenné boudy pro rozcestí „Křižovatka do Strání“ je nádherný široký asfalt. Radost jet do kopce.

        Kdyby opravili ty horší úseky z Vápenek, tak je to naprosto super nebo cestu z Kamenné boudy do Strání. U Kamenné boudy stál stroj s válcem, tak třeba ještě něco budou dělat. Nemáte nějaké info?

        Až Slováci dodělají zbytek cesty na Javořinu, tak půjdou dělat super okruhy přes Kubíkův vrch nebo přes Strání.

        Trasa: https://www.strava.com/…s/3967255898

        0 0
    • Smazaný účet  

      Někdo už nám tady zřejmě chystá nějaké šméčko. Nejdříve opravit a vyasfaltovat cestu, pak prosadit silnici a nakonec vybudovat nahoře nějaký komerční Disneyland. Doufám, že to nikdy neprojde:

      https://www.idnes.cz/…n-zpravy_ppr

      0 0
      • sheenecek  

        Doufám, že k ničemu takovému nedojde.

        0 0
      • brtníček  

        Pan Lukáš je zmetek co za šílené peníze vybudoval průmyslovou zónu v Holešove nad zdrojem pitné vody a zóna je stále po mnoha letech od jejího vybudování, stále téměř prázdná. Teď se angažuje v dalším sporném projektu, kde se na ochranu přírody moc nehledí. Teď se zaštiťují bratrstvím před tím zaměstnanosti. Ale nevěřím mu. Důležitý je tam tok peněz.

        0 0
      • TheJD  

        A jak to tam teda je? Z ceske strany uz je asfalt az nahoru?

        0 0
        • sheenecek  

          Ja tam byl v dubnu a asfalt az nahoru nebyl :)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Od silnice I/54 po Kamennou Búdu aktuální situaci neznám, neb tudy už dlouho nejezdím.

          Z Vápenek po Kam. Búdu původní starý asfalt, místy vymletý, ale na silničce se to s trochou opatrnosti dá.

          Od Kam. Búdy po rozcestí „Křižovatka do Strání“ krásný nový široký asfalt. Od Křižovatky do Str. až nahoru na vrchol původní stará šotolina.

          U Křižovatky do Str. překračuje cesta státní hranici a celý zbytek až na vrchol prakticky kopíruje hraniční čáru. Domnívám se, že ten poslední úsek cesty je v péči slovenské strany a dobudování asfaltky až k vrcholu závisí pouze na Slovácích.

          0 0
          • TheJD  

            Dik. Od statovky po Kamennou boudu je vybudovana silnice pristupna verejnosti. Ten vrsek bude tak, jak rikas. Koneckoncu je to na slovenskem uzemi.

            0 0
            • 1james1  

              Od státovky na Kamennou boudu je asfalt nebo pořád ta šotolina?

              0 0
              • TheJD  

                Ted si ctu ten clanek znovu a asi jsem to spatne pochopil. Asi je tam porad sotolina, jen ji preznacili jako silnici.

                0 0
    • b_y_c_k_e_r  

      Zdravím bajkery! Byl jsem na vrcholu Javořiny včera. Asfaltka je od Kamené bůdy po státní hranici SK. Z Hrabiny po Kamenů bůdu je šotolina, kam se dá přijet autem. Na obou koncích asfaltky jsou závory, které bajkeři bez problémů projedou i v uzamčeném stavu. Osobně jsem byl vždy proti vyasfaltování cesty. Kdysi loni jsem tam potkal lesáky a dali jsme řeč o asfaltce. Už i oni uznali, že asfaltka byla velká chyba, značně se zvedla návštěvnost a po lidech je v lesích neskutečné množství odpadu a ruchu. O projektu tehdy rozhodlo ředitelství lesů se sídlem ve Zlíně. Lukáš a Myšák nemají k tomuto kraji vůbec žádný vztah, těm dvěma jde jen a pouze o byznys. A žvásty o dědictví otců nech Lukáš vštěpuje do hlav především vlastním potomkům. Zloděj Lukáš měl už dávno sedět na Pankráci, za své jednání si nic jiného ani nezaslouží, jenže žijeme v banánové republice, kde justice vůbec nefunguje a je juvenilní, proto se Lukášovi stále daří. Biku zdar a vyjeďte si na Javořku, je tam fakt krásně! Tedy zatím…

      0 0
    • postman79  

      Jsem si dal po třech letech opět Javořinu a koukal na ty změny.

      Vyjel jsem nahoru od slovenské strany po asfaltu. Zpět od vysílače směr česká strana až po hranici je po staru, lesní cesta pro gravel v pohodě, pro silničku s opatrností vůči plášťům. Od hranice nová asfaltka až po Kamennou boudu, krásný sjezdík pro silničku, Od boudy dále až po hlavní silnici na Strání je cesta naopak v horším stavu, jelikož je nově vysypaná hrubým štěrkem, tedy riziko defektu. Dříve za sucha hladká písčitá cesta.

      Nad tím asfaltem bych se nepohoršoval. On tam byl i původně. jako malí jsme tam byli s otcem vyjetí až k vysílači autem. Jen se ten asfalt za tu dobu vydrolil.

      0 0
    • madcat  

      Když by si člověk chtěl vyjet Javořinu z české strany, tak kde je tak nejlepší nechat auto? Přemýšlím, že bych jel možná z Vápenek, ale když si to tam tak prohlížím na mapách.cz, tak zatím celkem marně hledám kde zaparkovat a nenasrat tím někoho, kdo tam bydlí… A druhý „poddotaz“: z Javořiny na Kamennou boudu je buď nová asfaltka, jak jsem se dočetl výše, anebo to jde po červené TZ – je ale sjízdná? Nikdy jsem tamtudy nešel, tak bych nerad někde v půlce zjistil, že to na kole nejde a musím se buď vrátit, nebo pokračovat dál pěšky… Dík všem za tipy.

      0 0
      • gerrard  

        Zalezi kolik chce najet celkem km.

        0 0
      • Ronam  

        Záleží na jakém kole. A kolik chceš najet nebo vystoupat. Na Javořinu jezdím docela často, pošlu ti do SZ odkaz na Stravu a můžeš kuknout. Červená sjízdná je ale chce to aspoň HT(Teda alespoň podle mě)…

        0 0
      • t29  

        Na Vápenkách mrkni na parkoviště u Hostince u Černého potoka, nebo cca 0,5km níž vedle hájenky

        0 0
      • zbartos  

        Po červené z V. Javoriny dolů ke Kamenné boude je to myslím kus v NPR, takže ten kus tlačit. Zbytek je na silnicce obtížně sjizdny (nahoru ještě hur), na MTB za sucha je to velmi příjemný zážitek oběma směry.

        0 0
      • Tuplak  

        Pokud jedeš na MTB, chceš se projet v lese mimo davy a novou asfaltovou dálnici, tak bych zvážil zajet na místo Kubíkův vrch a z tama jet po zelené TZ. Je to krásná cesta lesem, minimum lidí a jeden festovní stoupák :) Přijedeš na konec nové asfaltky a pak dále po staré ceště až k vysílači. Zpátky po červené TZ, je to pěkný sjezd ke Kamenné boudě, kde otestuješ kvalitu brzd :) Z tama do Vápenek. Na konci Vápenek u rozcestníku U Fojtických Mlýnů doleva po pěkné asfaltce přes louku do Nové Lhoty a dále zpět na Kubíkův vrch.

        Samo dají se udělat daleko delší okruhy. Můžeš začít třeba už v Javorníku …

        0 0
        • sheenecek  

          Volil bych také tuto trasu :)

          0 0
        • madcat  

          Nejde mi o nějaké nahroucené kilometry, prostě si chcu zkusit na tu Javořinu vyjet a nezdechnout u toho :-) Já obecně nemám dokopce moc rád, tak se chcu hecnout. Když ta vyjížďka bude mít 30 km celkem, úplně to bude stačit.

          PS: ten „festovní stoupák“ jestli se dívám dobře se dá objet po cyklotrase přes kousek Slovenska, tak kdyby bylo nejhůř… snad nebudu muset kulivá 1200 metrům přes SK vyplňovat stopadesát covid formulářů :-)

          Jo, a pojedu samozřejmě na MTB

          0 0
          • sheenecek  

            Nebo muzes z Vapenek po modre, je to tam ale taky prijemne :) https://www.strava.com/…nts/10197644

            Je to narocnejsi nez klasicky vyjezd po asfaltu, jedes pekne terenem, je tam par hezkych useku :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Po modré přes Vadovskou je sice ten začátek kapku strmější, ale od toho altánku na vyhlídce už je to docela pohoda. Když jsem to jel poprvé, překvapilo mě, že jsem byl docela rychle nahoře. Tím, že ta cesta vede přímo nahoru bez nějakých velkých serpentin, to ubíhá hodně rychle.

              Po té cyklotrase přes Kamennou búdu je to naprostá pohoda. Je to sice cca 13 km, ale průměrný sklon je jen okolo 4,5 až 5%, maxima myslim kolem 7%. Když to jedeš na pohodu, ani se moc nezadýcháš.

              0 0
          • gerrard  

            Jestli nechces zdechnout, tak bych volil Vapenky kamenna bouda javorina. Porad prumerny sklon ok a jednoduse jetelna cesta. Dolu treba tak jak to mas v mape nebo stejnou cestou:

            https://mapy.cz/s/davesumema

            Nebo si to kolecko udelas o trochu vetsi:

            https://mapy.cz/s/fozarogetu

            Muzes to jet i druhym smerem, ale pak pocitej, ze pojedes do kopce horsi cestou a pak nejspis v jednom okamziku bude tlacit. :)

            A nebo to treba zhora protahnout az takto po hrebeni:

            https://mapy.cz/s/cupogepera

            Kazdopadne rozhodne nejed nahoru z Vapenek po modre pokud nemas rad kopce. :)

            0 0
        • madcat  

          Tak jsem si to dal dneska dle tvýho doporučení :) Z Kubíkova Vrchu pěkný, festovní stoupák byl fakt festovní, takže jsem ho pěkně vyklačil :), pak už pohoda. Dolů po červené jsem v rezervaci samozřejmě klačil, ehm, a pak ta žlutá od Kamenné Boudy začátek dobrý, ale dost zarostlý, moc lidí tam asi nechodí ani nejezdí, a konec pak peklo enduro DH – koryto vymletý, že by se v něm schoval slon, jakási stopa tam možná byla, ale rači jsem to taky zbruslil dolů, páč jen tak na oči mně to přišlo trochu moc štěstí najednou… Z Nové Lhoty jsem to pak nevzal nejkratší cestou k autu, ale trochu jsem to protáhl kolem Megovy boudy po té cyklotrase 5047 až jak se dotýká hranice, odtud po dnes již neexistující, ale v mapě Smart Maps (vozím Holux) furt zakreslené cestě nahoru lesem k modré TZ, trochu divočiny neuškodí, a až odtud po té modré, kterážto je mimochodem úplně úžasným hřebenovým trailíkem občas s překvapivým flow nebojaksetodnes­moderněříká, přes Novou horu a Kubíkův vrch konečně k tomu autu – třešinka na dortu na závěr :)

          0 0
    • Jiří5  

      Auto bych nechal na začátku Vápenek na složišti dřeva naproti rekreačního střediska. Je tam spousta místa a auto tam nikomu vadit nebude. Dá se zaparkovat i dál u kapličky, ale tam občas o víkendech bývá plno. U Černého potoka by to vadit mohlo, je to parkoviště pro hosty.

      Jinak za mě je to nejlepší vzít od Kamenné boudy na Javořinu po asfaltce a zpátky to sjet po červené. Sice to někteří jezdí po červené i nahoru, ale místy je to dost do kopce. Potom od Kamenné boudy na Vápenky se to dá vzít i po žluté – je to takové trochu enduro.

      0 0
      • madcat  

        Zrovna jsem se na tu žlutou chtěl zeptat – jestli je to jetelné na normálním XC kole, anebo by bylo lepší to objet po té cyklotrase č. 46 :-)

        0 0
    • Smazaný účet  

      Nejlepší je ta modrá, krásných 10% sklon a po pěti kilometrech jsi nahoře. Sjezd potom ta asfaltová hadovka, to je palba dolů …

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.