• Fana.A

    Zdravím všechny bikery. Jaro se blíží a sháním nové maratonské obutí. Poslední plášte Continentál RK = spokojenost, ale příští verze by měla víc podržet v naklopení. největší favorit asi

    1 http://www.bikesport.cz/…ubeless_2966

    2 http://www.kupkolo.cz/…2013_z92970/

    3 http://www.bikeway.cz/…5-cerny-sedy – snad jen jako podpora domácího výrobce

    Rady, typy a odkazy jsou vítány. Díky.

    Pozn. vlákna jsem si pročetl

    0 0
    • jIrI___  

      Dopředu X-K, dozadu RaR, případně oboje X-K. RaR na předku je o hubu.

      A RaR v odkazu není UST.

      0 0
    • John Tequila Lemon  

      Pokud bys ve vysledku touzil po RR UST 26 tak tu mam jedny novy nejety 2ks. Nevhodny darek.

      0 0
    • McBlacky  

      můj, lety závodění podpořený názor je ten, ze bych vybíral spíš na základě odolnosti při závodě. To, že plášť střílí v naklopení, to je víc věc techniky a hlavně tlaku.

      jezdil jsem na RK, RR i tý rubeně. XK neznám.

      nejrychlejší je RR v UST vydrží i celkem dost, na rozdíl od RK. Rubena není full UST, ale je díky tomu podstatně lehčí, ale pozor je užší, než RR o dost, než RK o víc než dost. RK ve full UST to už váhově je opravdu znát, plus je objem a odolnost. Z trojice nejhorší v sypkém je RR, ale je nejlepší zase na mokrých kořenech a kamenech. Rubena super do bahna a sraček obecně. RK se někdy dost zasere a v bahně trochu víc plave.

      0 0
      • Fana.A  

        Ty mě to s tou Rubenou moc neusnadňuješ. 8-) Jsem nějak přehlídnul, že to je jenom 2".

        0 0
        • McBlacky  

          ten rozdíl objemu je v reálu velký. Jestli jsi zvyklý jezdit větší objemy, bude ti to chvíli trvat si zvyknout.

          0 0
      • John Tequila Lemon  

        Každá guma se zanese. Ale je to jen věc rychlosti, když ji budeš točit, tak vona se zase vyčistí :-). Tohle mi říkal Márošák, když jsem někde nadával jak mám děsně zasviněnou gumu. Řekl mi, nebrzdi, vona se vyčistí. A měl pravdu :-). Lidi obecne řešej co na kole vyěmit, ale vono to nemá valnej efekt. Pokud tedy člověk nedává něco co je naprosto mimo mísu, jako treba Kojaky na XC závod. No, ale tohle všecko povídat tobě je zbytečný, máš to srovnaný. Si myslim.

        0 0
        • McBlacky  

          jasný, ale třeba Nanoraptor nebo smart sam se zanesou víc než RR nebo RoR. Nebo teda zalepí se dřív a víc a déle to trvá než to z toho vyletí. Ono je fajn to rozhulákat 40+ a nechat to odletět, ale v technickém výjezdu kde jedeš 10–15 a následuje těžký singl kde dáš s bídou 20, tak v tomhle režimu je zalepenej plášť na pěst :)

          0 0
          • John Tequila Lemon  

            Jasný, já o těchdle základních věcech nechci diskutovat. Já osobně mám tři páry gum. Dva na závodění a to oboje RR 2.1, pak nějakej Spešl 1.9 co byl loni jen vývojovej a letos s euž normal prodává – do extrem bahna no a pak mám tréninkovej pár kde vepředu je RoRo2.25 a vzadu Ardent2.2 (nebo jakej to má rozměr ani nevim). No a ty treninkovy kola prostě netrpí tím že by to někde ustřelovalo nebo hrabalo :-) ale teda žádnej rychlík ale za 2 roky mě na tréninku ujel jen jeden člověk. Fakt neřeším jak lidi pořád píší, že chtějí rychlejší gumu … blbiny když nezávodím. No a ten závodní pár od Spešlu jsem použil dvakrát, jinak jsem žádný extra bahno loni na závodě nechytil a ty RR jinak vozím skoro furt. Taková univerzální guma. Sundal jsem je na jeden závod, abych vyzkousel ty FastTracky nebo jak se to jmenuje od Spešlu v rozmeru 2.0. V prvním sjezdu hned dva defekty tak km po sobě. Při prvním jsem tam ještě dal duši při druhým jsem jel na parkoviště, na to jsem neměl nervy. Ale to byla spíš jen blbá náhoda. Oboje na takový štěrkový cestě v Kruškách, žádnej binec tam nebyl, ale jelo se to v kudle tak 60.Vůbec nevím o co to bylo. No nic. Já jen prostě když vidím někoho jak furt řeší gumy, tak si jen spomenu na toho vysmátýho Márošáka co na mě koukal ve Špindlu na DH jak tam bruslím v total sračkách na kořenech a dole mi řekl co mi řekl. Což byla druhá rada dne. První rada byla: co je ve vzduchu to neklouže. :-)

            0 0
            • Breakpain  

              No já mám pocit, že Marošák by natrhnul zadek většině lidí i na tříkolce ;o) …

              Onehdy jsem byl na kempu a dopadl jsem tak bídně, že bych raději ani neprezentoval svou techniku … do té doby jsem si myslel, že jezdím průměrně ;) …

              Teď už jen hledám gumy, které se jen tak nežvejknou ;).

              Ardenty jsou myslím 2.2 – taky jsem si jednu koupil na zadek a teď zvažuju co na předek na 19mm ráfku u AM kola:-).

              0 0
              • John Tequila Lemon  

                Ni viš, ale já ho v příští jízdě uvisel :-). Než jsem si přivodil ty moje mediální zlomeniny, tak jsem nebyl úplně marnej.

                0 0
                • Breakpain  

                  Fajn, tak jsi další člověk z jiné dimenze pro mě ;o). DH jsem zkusil jako malej kluk a neměl jsem nato nervy … Prostě vidina stromu v rameni se mi příčila až přes příliš :).

                  0 0
            • Atilla  

              Tak zrovna když jsem byl u Marošáka pro kola, tak měl nandány nejtěžší tiogy + DH gumy. Ptám se ho co UST- na hovno:)

              0 0
              • John Tequila Lemon  

                Tak na DH kole co jsem už dva roky nevyvětral mám taky vzadu Tiogu white tiger, což je absolutně nejlepší guma na zadek v gravity a vepředu předního miniona. Ani jedno v UST, to na sjezdu moc nepomůže. Tam to je o něčem jiným. Ale teď na „normálním“ kole :-) taky nemám UST, mám obyč gumy nasazený na mlíku. Ten Ardent co vozím na trénink ne normální drátová verze, s mlíkem funguje super. Lidi funkci gum moc přeceňujou. Tak ale zase se to dá do nekonečna rozebírat :-). Což právě nechápu. Prostě točit nohama musíš na všem. V zatáčce ustřelí všecko a jde jen o rychlost a tlak. Během jízdy máš dycky úsek kde by to chtělo gumu hladší a pak úsek kde zase hrubší. Mě osobně nejvíc vadí když udělám díru do gumy. To co vozím na trénink je v podstatě nezničitelný. Drobný píchnutí ani nevím, mám tam mlíko a co se dělo zjišťuju z rubu gumy až když ji vyhazuju. A do RoRo vepředu a Ardenta vzadu jsem zatím neudělal diru že by to vyteklo. Na trénink preferuju spolehlivost, ne abych řešil takovýdle kraviny. A že bych mohl mít i rychlejší gumu? A proč? Vždyť je to jedno. A při závodech s RR není problém, sice zvažuju že bych vyzkoušel i Ikony, ale s RR v závodním nasazení spokojenost. A s těma Spešlama ve sračkách taky.

                0 0
                • Atilla  

                  Tak já vozím MM 2.5 a onzu ibex 2.4 na enduro, takže potřebu rychlých gum nemám:) Na XC nazuju MK2 2.4 protection a do parku teď MM 2.35 a WW oboje DH.

                  Podle mě na DH nejlepší furt ten minion a MM. Na xc je to asi vesměs jedno když nejsou úplné srajdy.

                  0 0
                  • John Tequila Lemon  

                    Vyzkoušej bílýho tygra ;-)

                    0 0
                    • Atilla  

                      Až oškubu WW, tak ho zkusím. Váha teda šílená, ale mě to moc netrápí, zvlášť když mě veze lano.

                      A tos ho udržel na DH ve špindlu? To je slušný výkon!

                      0 0
            • McBlacky  

              jak jsme psal ´To, že plášť střílí v naklopení, to je víc věc techniky a hlavně tlaku.´

              a máš přesně pravdu, že kromě závodů to nemá smysl řešit. A i na závodě se ti na 99% nestane, že to projebeš, protože ti nedrží vzorek :) – pokud teda nevozíš nesmysl.

              Defekty, tlak, skill, to je to co rozhoduje ve spojení s pláštěm. jinak samo hlava a nohy.

              viz třeba Foja, kterej vyhrál před lety vysočinu za deště na fredech :)

              já celoročně závodím na RoR a RR a jezdil jsem i celé sezony na NN,RR a RR,RR a taky NanoR/NanoR. Je mi to fuk, hlavně at nemám defekt.

              0 0
            • Breakpain  

              Mimochodem – RoRo je Rocket Ron nebo něco jiného? Já že bych to vyzkoušel …

              0 0
    • scret  

      jednoznacne doporucuju XK – drzi paradne a pritom jede…

      0 0
    • Rubi  

      trochu mimo, ale ztr rafky maji ust patky?

      0 0
      • McBlacky  

        dáš to na ně, ale spíš bych to nedoporučoval. na ty nový s BST2 nebo jak se to jmenuje vůbec. Na starší jako třeba Olympic to šlo v rámci možností. Tedy když pomineš voser toho nasazování, což je horší než UST swába na Fulcrum :)

        0 0
        • Rubi  

          no chtel jse mdat na olympic maxxis crossmark v UST, protoze ve 120tpi kevlaru jsem ho riznul a taky se mi zdalo ze se borti boky v zatackach, tak nevim, mozna zkusim 60tpi

          0 0
    • Fana.A  

      Moc velkej výběr v UST verzi teda výrobci nemaj.

      0 0
    • Breakpain  

      OT:

      Trošku v tom mám „hokej“ RaR EVO (znamená něco to evo?) To samé UST (jsem myslel, že to je tubeless) atd … nebyla by hodná duše, které ví o vhodném odkazu, kde by to bylo nějak sepsané – vím, že něco je jen název pneu, ale něco jsou zkratky zančící – mně prozatím neznámé parametry a horko těžko to zjišťuji ;) ..

      Konec OT, děkuji.

      0 0
      • jIrI___  

        EVO tuším značí vyšší řadu plášťů (3 směsi gumy), nižší označují Performance (1 směs).

        UST je totéž co Tubeless, tj. bezdušový plášť.

        0 0
        • Breakpain  

          áha, děkuji :)

          0 0
          • Tomáš  

            Vzal bych XK ve verzi RS, na tu váhu je to solidní kus gumy a myslim si, že se mu dá věřit, teda na předek. Na zadek je to podle povrchu, takže těžko říct, ale na většinu závodů bude stačit RK, no a když nestačí, vzal bych XK. No a úspora váhy bude na jednom plášti oproti UST gumě cca 200g a to je dost znát ;)

            0 0
            • MlokCZ  

              Až na to, jak se tu už řešilo vícekrát (a naposledy zrovna dnes v sousedním vláknu), tak RS verze nejsou dnes ani TLR a pro použití to ideální řešení rozhodně není. A k tomu jsou to šlupky (což někomu vadit nemusí a odolnost mu může stačit, ale je třeba s tím počítat).

              0 0
        • tonik666  

          Není to tak jednoduché. Opravte mě někdo pokud se dopustím nepřesnosti.

          UST je standard, který snad udělal Hutchinson a Mavic. Pláště jsou tak silné, že udrží vzduch bez mlíka. A mají patky padnoucí do UST ráfků.

          Tubeless nebo tubeless ready nebo TLR jsou standardní pláště s patkami, které padnou do ZTR ráfků. Pláště samostatně vzduch neudrží, je potřeba mlíko na zacelení pórů.

          0 0
          • jIrI___  

            Tubeless taky nepotřebují mlíko. Teda aspoň u Michelinů potřeba nebylo a tlak držely líp než TLR Schwalbe s mlíkem.

            0 0
            • tonik666  

              NN 2.4 TLR mi taky držely bez mlíka docela dlouho, ale UST by prostě měly vydržet…navždy :D (předpokládám, že to je vyšší standard těsnosti, proto jsou taky UST nejtěžší, protože mají nevíc matroše).

              0 0
              • MlokCZ  

                TLR těsnit bez tmelu nemají. Jen tubeless (bez toho ready) se většinou označují také plnohodnotné UST pláště (a dost často je k vydění, třeba u německých eshopů, že UST Schwalbe označují tubeless), i když to není vždy pravidlem.

                0 0
          • MlokCZ  

            TLR patky mají stejný tvar jako obyč patky a padnou výborně i do UST ráfků.

            TLR patky se liší od obyč pouze tím, že mají lépe těsnící povrch + se více hlídá jejich těsnost (průměr pláště v místě patek, aby nebyly na ráfku moc volné).

            A naopak do ZTR ráfků jdou dobře i UST patky.

            A úplně nejlépe drží TLR patky v UST ráfkách. Už jsem to tu někde popisoval. Je to dané tím, že jsou užší než UST patky a zaseknou se o tu vyvýšenou hranku UST ráfku. Oproti tomu širší UST patky tu hranku UST ráfku přesahují, takže o ní nejsou zaseknuté. Těsné (hlídání dostateně malého průměru v místě patek) jsou TLR i UST patky podobně.

            Někde jsem tu i popisoval, jak jsem nemohl dostat jeden snake skin TLR RaR z UST ráfku (a po půl hodině boje pomocí svěráku, kam jsem upnul plášť jsem nakonec musel použít dva šroubováky pod patky pláště a lehce jsem při tom škrábnul ráfek).

            0 0
            • Rubi  

              co je lepsi narvat do olympicu za druh plaste? crossmark ust nebo klasicky kevlar? koupe se blizi a porad nejsem rozhodnuty, hlavne aby to nepadalo a dobre drzelo ale zase abych to tam nemusel rvat sroubovakama…

              0 0
              • tonik666  

                To je spíš náhoda – z UST crossmaxů sundám TLR Nobby Nic rukou.

                0 0
                • jIrI___  

                  Taky tak. RaR totéž.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Úplná náhoda to nebyla, i když tohle byl ještě těsnější kousek. Všechny snake skin RaR TLR jdou z patek blbě, ostatní kousky jsem při použití většího násílí dostal ale dolu pořád ještě rukou (i když blbě).

                  NN nevím proč, ale ty šly všechny kousky o něco lépe (asi mají o nějakou tu desetinku volnější patky).

                  0 0
              • MlokCZ  

                Crossmark jsem nikdy nejezdil a to v žádné verzi, takže netuším. Akorát pokud kevlar není TLR, tak do toho bych nešel.

                Patky raději TLR nebo UST, ne obyč.

                0 0
                • Rubi  

                  jezdil jsem jak crossmark tak onzu ibex v normalni verzi na olympicu a v pohode, akorat to borceni boku u crossmarku, nevim jestli to ust vyresi, ale mela by, ale zase +200g navic no

                  0 0
            • ememem1  

              TLR patky mají stejný tvar jako obyč patky – ja uz som teda „obycajny“ plast par rokov nevidel ale si si tym tvrdenim isty?

              0 0
              • MlokCZ  

                Nejsem si jistý do úplných drobných detailů. Doma ještě mám pláště s obyč patkami (třeba Marathon Supreme) a dělal jsem přímé porovnání všech typů patek najednou (UST, TLR, obyč), ale jen od oka.

                0 0
                • ememem1  

                  mne sa zda ze TLR je tak neco medzi, ta patka sa mi zzda vacsia a hranatejsia. ked som skusal obyc. plast+mlieko na UST rafik tak to nebola ziadna slava (myslim drzanie, o nahadzovani radsej pomlcim :-) ) pricom TLR aj ked sa tiez nahadzuje horsie jak UST (s ktorym neni ziadny problem) tak drzi naozaj jak pises bezchybne.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    TLR patka řeší dva hlavní problémy obyč patek:

                    • obyč patky jsou dost často moc volné (tedy moc velký průměr pláštěv místě patek): tohle je zásadní problém a vadí to všemu (drženíi nahození)
                    • méně přilnavý povrch patky: tím to pak také více utíká a když jeto navíc většinou současně s tím předchozím problémem…

                    Ani jeden z těch problémů ale nesouvisí s tvarem patek.

                    Co se týká tvaru, tak se to zřejmě bude lišit i plášť od pláště a nebudou všechny obyč patky úplně stejné. A přímé srovnání jsem dělal jen jednou u konkrétního typu pláště. To co jsem srovnával, tak tvar byl opravdu ± stejný s minimálními rozdíly.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A ten první bod považuju za stěžejní, aby řešení bylo spolehlivé. UST patky tohle měly v pohodě vždy a TLR se k nim přidaly. U obyč patek se občas najde nějaký kousek pláště, co to je také dobré, ale často hodně kusů hodně bídných.

                      0 0
          • scret  

            u UST gum (conti, schwalbe) mas napsano na boku velkym napisem tubeless:)

            Ten standart se tam vetsinou uz uvadi jen nekde malym pismem…

            TLR jsou jasne…

            0 0
    • Fana.A  

      Michelin se tu zřejmě moc nejezdí.http://www­.kolokram.cz/di­ly-mtb-trekking/plaste-1/plast-michelin-wild-racerr-advanced-ust-vyprodej.html-

      0 0
    • novas32  

      ozrejmil by mi prosim nekdo vyznam zkratek UST a TLR? diky.

      0 0
      • kubad  

        co zkusit google?

        0 0
      • scret  

        mam dobrou naladu a tak ti to vysvetlim:)

        UST – originalni bezdusovy system vyvinuty firmou Mavic a tusim Hutchinson? rafky nepotrebujou pasku – nemaji diry na niple… + maji specificky tvar patek…

        Gumy maji spesl tvar patek + nepotrebujou mliko na to, aby drzely tlak…

        TLR – tubeless ready – rafky maji patky, ale maji diry na niple… PLaste maji tesnejsi patku, lepsi nez obyc.kevlarove ale ne jako UST… Zaroven potrebuji tmel, mliko na zatesneni aby neztracely tlak…

        0 0
        • novas32  

          diky :)

          takze jestli to chapu spravne, oboji je bezdusove provedeni, je to tak?

          0 0
          • scret  

            ano

            Jinak samozrejme neodolnejsi a nejspolehlivejsi system je UST/UST + mliko…

            Ale pokud vezmes napr. TLR rafky a TLR plaste s vyztuhou (napr. schwalbe verze snakeskin), tak ty jsou odolne hodne podobne a pritom vaha bude nizsi…

            0 0
          • kubad  

            v podstatě jo obojí je bez duší.

            UST je přímo bezdušový standard,

            TLR je bastl někde mezi klasikou a UST

            0 0
    • fousac  

      zdar lidi, čistě ze zvědavosti, narazil ste někdo při bezcílném zevlování po netu na UST nebo TLR pláště v rozměru 35–622/700–35C ?

      Nějak si nevybavuju, že bych někdy nějaký takový viděl. Že by výrobci předpokládali, že takový gumy vozí jenom důchodci po cyklostezkách u řeky a nemaj náladu řešit nějaký bezduše a tmely?

      Tak by mě zajímalo, jestli někdo máte v oku, že to vůbec existuje. další požadavky nijak zvláštní, spokojil bych se s tradičním: nejlehčí, nejodolnější, na silnici nejrychlejší, v terénu držáky, výdrž aspoň 10000km a cena do 200,–/ks. :D

      0 0
      • PatrikL  

        Tento http://eshop.spkolo.cz/…ISS-READY-1/ , skúsenosti samozrejme nemám :)

        0 0
      • PatrikL  

        Alebo aj http://www.hutchinsontires.com/…atalogue.php?… , alebo nejaké by mali byť tu http://www.kendatire.com/…/cyclocross/ , asi aj vittoria/geax podľa jedného článku by mali niečo ponúkať.

        0 0
        • fousac  

          He, to mě ani nenapadlo, začít tak nazdařbůh googlovat, tak dík za postrčení.. ;)

          I když teda vesměs docela mizerná nabídka :(

          A na můj vkus samý zbytečný traktory, nebo to zabíjí cena (NT Raven)…

          tak uvidim, možná na podzim/zimu zkusim ty Piraně CX, vypadaj pěkně a cena vcelku lidová..

          Ještě Sammy slick by teoreticky měl fungovat bezdušově, i když neni TLR značenej..

          Jen tak mimochodem, na US webu Schwalbe maj varování – nefoukat TLR pláště přes 35PSI, mohly by vyskočit z ráfku. Teď nevim, jestli se mam začít bát nebo je to jenom „právničina“ pro sichr..

          Takže už jen zbejvá vymyslet, jak utěsnit pláště, co maj průsvitný boky z pytloviny.. Myslíte, že by moh pomoct nějakej zátěr nebo nastříkat třeba Plastidipem?

          0 0
    • ememem1  

      dam to sem. momentalne mam vzadu uz niekolky RaR UST. jak som tu uz volakde pisal sa mi zda ze to sudruhovia v germanii uz nejak pretunili, okrem toho ze sa nejak rychlo likviduje a pocitovo drzi o dost horsie ajk starsie modely (zas ide, to bez debaty)aktualne mam problem ze ked ho nafukam na 35 psi tak je do rana prazdny, vydrzi horko tazko 2h. vyjazd a dojdem takmer na prazdnom. osadeny je dobre, mlieko doliate, neni nikde seknuty, ani viditelne neunika (pod vodou nikde nebublinkuje). nechapem. nejaky tip?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • mastihuba  

        neutíká to někde okolo ventilku?

        0 0
        • kubad  

          no někde to utíká, a je moc velký problém to nafedrovat na max a zjistit kudy, lepší je místo toho brečet na BF kde se stejně rady nedočká protože žádná jiná není než zjistit kudy to utíká.

          0 0
          • ememem1  

            si precitaj co pisem. ked som to nafukal na 50psi a dal do vody tak to nikde viditelne neunika/nebublin­kuje. keby to unikalo tak sa nepytam.

            0 0
            • KOLOMECH  

              Záleží také jaký je stav ráfků, jak staré jsou ta kola? Zda třeba nemá mikroprasklinku, jako jsem nedávno našla já na ráfku C-max slr, ale nebyla u ventilku, nýbrž naproti.

              0 0
              • kubad  

                přesně mám stejné zkušenosti, ale pokud to prostě strčí pod vodu a vydrží tak to musí objevit, za 1/2 dne poloprázné kolo už je celkem dost

                0 0
              • ememem1  

                RM0, par rokov stare. rafik som nekontroloval to je pravda, to ma dost desi ze by to nohla byt pricina..

                0 0
                • kubad  

                  jak píšu max tlak a vana a hledat, pokud bok pláště nebo patka tak klika

                  pokud kolem niplů tak ventilek nebo ráfek, ale jinak se prostě k pravdě nedohrabeš, má s tímto dost zkušeností z crosmaxů

                  0 0
                  • ememem1  

                    ok, dik, skusim este raz.

                    0 0
                    • ememem1  

                      som sa s tym dneska sral. uteka to okolo ventilku. aj viem preco som na to hned neprisiel. s ventilkom sa da hybat zo strany na stranu nech je utiahnuty akokolvek. bol asi v nejakej zazracnej polohe ked moc nefucal ked som do neho drcol zacalo to fucat poriadne. som si povodne myslel, ze to bude prave tym ze sa s nim da hybat, v spodnej stene rafiku je pomerne velka vola. (vid. foto 1). lenze pootm som si to porovnal s ostatnymi bezdusovymi kolesami co vozim a tiez ide hybat a nefuci.

                      dalsi vec co som si vsimol je, ze vo vnutri rafika okolo ventilku je ako keby vyhrdzaveny/vyzraty kus steny(foto 2,3), proste to neni rovne. som myslel ze to uteka tade, ale ked som utiahol ventilok a pozrel to, tak to na pohlad to tesnenie ventilka vyrovna. a to by navyse asi malo mlieko zalepit ci nie? (aj tam inak bola taka zostarnuta gundza).

                      skusat som pod to dat kus starej duse, notubes pasku, iny ventilok, nic nepomaha.

                      co by to kua mohlo byt a jak to vyriesit? prasklinu v rafiku okolo ventilka najst neviem. (a to by asi neutekalo pramo cez dieru pre ventilok v rafiku.)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A prasklina někde jinde? Žádná ráfek jsem na svojich UST kolech prasklý ještě neměl, tak nemám zkušenost kudy to pak utíká. Ale asi bych nevylučoval, že by to mohlo utíkat kolem ventilku i při prasklině někde úplně jinde.

                        Přímo kolem ventilku i kdyby to samotný ventilek už dobře nezatěsnil, tak tam bych sázel na to, že to dotěsní tmel.

                        0 0
                        • ememem1  

                          neviem, keby to bola prasklina v rafiku tak by mi logicky vychadzalo ze by to malo utekat (snad teda) aj okolo niplov. lenze neunika, iba cez ventilok. viditelnu prasklinu najst neviem a navyse v tej plnej stene ust rafika by som sa aj docela cudoval keby bola. ale mozne je vsetko, tiez sa z toho neviem vysomarit.

                          0 0
                      • ememem1  

                        tak som s tym este dnes robil vsetko mozne. najprv som dokladne prezel rafik takym hrackarskym „magickym okom“ co pomerne dost dobre zvacsuje na monitor (vsi pod tym vyzeraju jak megaprisery :-) ). jedine co so nasiel je trocha skriveny rafik (foto 1) ale trhlina tam neni a hlavne je to uz „nad“. pod vodou tade nic nefuci a navyse ak by tam fucalo tak von a nie do dutiny rafika. zvar vyzeral byt tiez ok, trocha som ho zlahka presiel pilnikom iba aby zisla farba (foto 2) a inak nic. uplne hladky rovny rafik.

                        nepomohli ani dve vrsvy notubes pasky dokola, zo tri rozne ust ventilky, tak som si povedal ze je to uz aj tak jedno a zacal trocha rypat v tej skorodovanej casti (vid foto vyssie.) na dva-tri tuky srobovakom to cele odpadlo dole, tak som to presiel pilnikom az na zdravy material. jasne ze teraz to uz fuci uplne. (foto 3).

                        otazka co s tym, je to po zaruke, skusim to dat vyvarit. co ma ovsem stve, ze som si neni stale isty ci je to pricina, vyzera to logicky ale ked to tam este bolo (foto vyssie) tak som to skusal s tou paskou a fucalo to rovnako. to by snad 2 vrstvy pasky + mlieko mali zastavit ci nie?

                        stretol sa niketo s niecim podobnym? nejaky tip? thanks.

                        0 0
                        • ememem1  

                          tak bohuzial, pokus o vyvarenie nevysiel, rafik zacal po dlzke praskat, ta korozia je evidentne hlbsia jak sa zvonka dalo zistit. bolo mi to vysvetlene tak, ze pred eloxaciou sa pouziva ako uprava povrchu nejaky luh potom sa to neutralizuje v kys. dusicnej resp. nieco na ten sposob a ked sa to nezneutralizuje dokonale tak elox poriadne nechyti resp. zostanu tam stopy tej kyseliny a pri styku s vodou resp. mliekom potom moze nastat v hliniku korozia.

                          takze smola.

                          0 0
                          • scret  

                            nechtel jsem ti od zacatku kazit radost, ale celkem mi to bylo jasny uz nazacatku:) kup novej rafek, nic jinyho ti nezbyde…

                            0 0
                            • ememem1  

                              kde sa da kupit frm zero iba rafik? vidim to bohuzial na cele koleso a aj to nikde samostatne nevidim.

                              0 0
                              • scret  

                                tak predpokladam u dovozce? to nema zadne nahradni dily?

                                0 0
                                • ememem1  

                                  skusim, ma to uz par rokov.

                                  0 0
                                • ememem1  

                                  a ak by nahodou hej t.j. zohnal by som rafik, je nejaka rozumna sanca ze sa to podari rozpliest a znovu zapliest tymi istymi dratmi? ak by som ich musel kupovat nove(+ rafik + robota – na toto si netrufam) tak sa to uz neviem ci sa to oplati.

                                  0 0
                          • ememem1  

                            tak, a to co som tu riesil v zime pre zadne aktualne riesim pre predne (to bolo v zime OK). ten isty problem na tom istom mieste. to uz nemoze byt nahoda, proste fulcrumy – aspon tie vyssie rady – sa nemaju radi s mliekami. este to neni prasknute tak som jednu dieru vycinoval, druha uz bola moc velka tak som pouzil dvojzlozkovy epoxid, rano to vybrusim, nastriekam, dam notubes pasku a uvidim. ked to bude drzat tak to snad do zimy vydrzi (nechce sa mi v sezone byt dva mesiace bez biku) a potom to vymenim, ak nie tak smola.

                            0 0
                            • ememem1  

                              inak este na margo tlr plastov(konkretne NN SS). zatial co ust drzi aj bez mlieka do tlr som ho viackrat musel dolievat kym sa neurobil na celom plasti viditelny mliekovy film.(foto1). na ust som nikdy nic podobne nemal. na niekolkych miestach sa vytvorila podivna guca (foto2), to neni klasicky jezko, ktoru ked som dal dole tak je plast uplne holy (foto3). cize za mna tlr ani nahodou neni „ust light“ ale skor „slupka +“

                              0 0
                              • scret  

                                taknejak jsem nepochopil, co jsi chtel rict:)

                                0 0
                                • ememem1  

                                  to ze su to porovite mrchy ktore maju od ust hodne daleko.

                                  0 0
                                  • scret  

                                    tak je to celkem logicke vzhledem k vaham plastu…

                                    snake skin verzi tak nelze brat jako plnohodnotnou UST verzi, ale spis jako meziclanek mezi UST a light EVO verzi…

                                    0 0
                                    • Pajas04  

                                      SnakeSkin ale udrží tlak klidně i 2 týdny bez tmelu (pokles jen o 0.1bar).

                                      0 0
                                      • scret  

                                        jak kterej:)

                                        mel jsem SS, kterej by drzel klidne tyden… ale taky SS, kterej byl do hodiny prazdnej…

                                        0 0
                                        • mastihuba  

                                          RaR do hodiny NN bez tmelu týden oboje 2,25 jak říkáš, kus od kusu. :) Rock Razor má stejný vlastnosji jak NN taky drží super.

                                          0 0
                                          • scret  

                                            ono to hodne zalezi na vaze plaste… FA v SS mi taky drzel bez mlika… taky ma kolem 750g…

                                            RaRa SS ma cca 560g? ten ani logicky drzet proste nemuze…

                                            0 0
                                        • mastihuba  

                                          RaR do hodiny NN bez tmelu týden oboje 2,25 jak říkáš, kus od kusu. :) Rock Razor má stejný vlastnosji jak NN taky drží super.

                                          0 0
                              • MlokCZ  

                                To se mi ještě nestalo. Poslední dva kousky snake skin RaR 29" jsem nahazoval asi 2 měsíce zpět a oba těsnily (aspoň pár hodin, více jsem nezkoušel) i bez tmelu. Po nalití tmelu jsem ale vlastně na těch kolech ani hned nejel, až za pár dní. A ani se nesnažil protřepat a těsnilo to ok.

                                A nemusel jsem dolévat po těch dvou měsících zatím vůbec a tmel tam pořád šplouchá.

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Jak máš dlouho ta kola? Jsem teď kontroloval všechny svoje Fulcrumy a ani náznak podobného problému. Na jednom kousku (z 8 ráfků) mám v jednom místě od začátku lehce poškozenou povrchovku a ani v tomto místě se uvedený problém neobjevuje.

                              Nejstarší mají 4 roky, ostatní jen o málo novější.

                              0 0
                              • ememem1  

                                tak 4–5 rokov.

                                inak som to urobil ako som vyssie napisal ale fuci to zufalo.

                                tomu inac moc nerozumiem, notubes paska je snad na to aby „zalepila“ aj otvory po niploch nieto este dve male a vysparavene dierky. ci snad robim nieco zle?

                                inak teda asi len vymena co som nadseny, hlavne kvoli tomu ze je sezona.

                                0 0
                                • ememem1  

                                  takze rafik zakupeny a vymeneny. inak fulcrum je asi nepoucitelny, ten elox stoji za prd. je nekontinualny, na mieste zavru pre istotu neni vobec a je to len precapnute nejakym lepidlom ci co to je (v styku s mliekom sa casom rozpada), na dvoch miestach su mapy kde elox neni a inde je prelepeny nalepkou „ust tires only“. cize minimalne prestriekat, mozno aj jedna vrsta pasky aj ked to sa mi uz nelubi.

                                  0 0
                                  • scret  

                                    tak to neres a za rok jim to vyreklamujes a budes mit novej rafek:))

                                    0 0
                                    • ememem1  

                                      mna reklamovanie nebavi.

                                      ale docela by ma zaujimala odpoved na tu moju otazku vyssie ohladne pasky. jakto ze to nevie zabranit fucaniiu cez malu dierku kde to v principe ma zabranit fucaniu cez diery pre niple ?

                                      0 0
                      • jecnak  

                        Asi nepotesim majitele Fulcrumu, ale tento problem jsem uz zaznamenal take na zahranicnich forech. Neco v mliku nejspis narusuje duralovou slitinu pouzivanou v rafcich Fulcrum. Tohle je vysledek.

                        0 0
                        • Delkim  

                          pěkný :( před pár dny mi jedny nové unikly na cyklobazaru, tak jsem měl koukám vlastně štěstí…

                          0 0
                          • jecnak  

                            Ja to zahlidnul nedavno a nejak si to ani nedal do souvisloti, az ted.

                            0 0
                        • McBlacky  

                          ono jen ty nejvyšší řady se dělají z této slitiny ne?

                          a náhodou jaký roztok používat aby se to nestalo netušíš co?

                          0 0
                        • jecnak  

                          Chvilku jsem patral a Fulcrum ma v manualu:

                          WARNING

                          NEVER use pierce-resistant sealers containing alkaline substances (ammonia-sodium hydroxide).

                          Coz obsahovala starsi verze Notubes. Doporucuju tedy pred pouzivanim jakehokoli tmelu dobre overit co obsahuje. Notubes sice pise ve FAQ:

                          „I heard there is ammonia in your sealant and it is bad for my tire and or rim?

                          Any trace amount of ammonia in Stan’s sealant will evaporate soon after it is injected into the tire. We have found no damaging effects from our sealant even after years of use. Any oxidation in your rim will just as likely be caused by riding in wet conditions or the humidity in the air. Although tape may not be necessary to seal your rim, you may add one layer to protect un-anodized or scratched areas of your rim from oxidation due to moisture in the sealant.“

                          Ale radsi bych se tomu vyvaroval.

                          A nasel jsem i puvodni mnou zminovane vlakno

                          http://weightweenies.starbike.com/…iewtopic.php?…

                          a pak jeste

                          http://forums.roadbikereview.com/…-252212.html

                          0 0
                          • McBlacky  

                            díky moc. Na RM3 bych se toho nebál, ale na 1XL který jsou z toho tlustostěnýho hliníku jako zera, tak na to mrknu, kdyžtak dám tmel continental nebo jiný.

                            0 0
                          • jecnak  

                            Hm, tak nejaka sloucenina amoniaku je v Notubes tmelu stale…

                            0 0
                          • ememem1  

                            docela to seba zacina zapadat (+ ta nasa debata o korozii hlinika resp. zliatin hlinika). mne sa to objavilo totizto presne v mieste kde povrchova uprava nebola uplne perfektna, neprikladal som vtedy na zaciatky tym par mm chybajuceho eloxu vyznam ale asi to svoje urobilo.

                            nicmenej tazko povedat ze je to vplyvom notubes mlieka alebo specialita fulcrumov. jednak je pravda co na notubes pisu ze amoniak sa rychlo vypari, navyse ten fesak tam pise ze pouzival cafe latex (je ale dost dobre mozne aj to, ze amoniak pouzivaju vsetci, tazko povedat) a ten druhy ze sice notubess ale s kolesami dura ace.

                            skor by som to videl na kombinaciu nejakej reaktivnejsej primesi v hliniku (moze byt ten horcik co si spominal) + vlhkosti ako takej + vyrobnej vade (vid vyssie jak mi to bolo vysvetlovane) pricom chemikalie to cele mozu zhorsovat.

                            nicmenej tie vykvety co ma ten fesak na fotke su uz docela dost, to by uz museli riadne odflaknut, az sa mi verit nechce. no zatial je to imho trocha nejasne nicmenej je to fakt a teda ako dost neprijemna feature.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              no já si toho všimnul i na Cmax SL co má Šárka, že to narušuje zevnitř ráfek. U klasických ráfků se mi to nikdy nestalo.

                              Teď je otázka jestli by to nešlo něčím zevnitř natřít, aby se udělala vrstva, kterou se roztok neprožere. Zkusím něco vymyslet na svoje XLka, nerad bych se dostal do situace, kdy mi to rupne od rozežrání :/

                              0 0
                              • jecnak  

                                Co jsem koukal, tak amoniak je standardni prumyslova prisada proti hrudkovani latexoveho mlika (nejen toho do kol, ale obecne latexu pred ztuhnutim). Nejspis bude soucasti mnoha tmelu. Na XL, SL ani SLR zatim nejaky porusovani povrchove struktury nepozoruju. A zrovna ty prastary XLka toho mely za sebou fakt hodne, nez jsem je prodal. Notubes rafky na silnici a CX zatim take v pohode, ale tam je paska a tmel by teoreticky nemel s rafkem vubec prijit do styku.

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  u těch SL to je divný, nám prošly dvoje rukovama a u obou to bylo na pár místech vidět, skrz tu lesklou vrstvu do té matné, kolem ventilku hodně výrazně.

                                  0 0
                              • ememem1  

                                U klasických ráfků se mi to nikdy nestalo. – myslis ako klasicke raky ako notubes? tam to moze vylepsovat paska (vid. jecnak vyssie – you may add one layer to protect un-anodized or scratched areas of your rim from oxidation due to moisture in the sealant.)

                                inak ma to uz tiez napadlo strknut zvnutra rafik vrstvou farby ked mi to dojde vymenene, tych par gramov je uplne egal, otazne je ci to pomoze. nicmenej musim povedat ze na druhom (prednom) kolese kde bol elox a zrejme aj predchadzajuca finalizacia urobena poriadne zatial nemam ziadny problem.

                                0 0
                              • scret  

                                na Mavicach to nepozoruju.. nekolikero CMaxu ST (cca troje), pak SL, pak SX a taky Ctrailu… Neco moje kola, takze dlouhodobe… neco kola v okoli, ale vse biky, ktery mam nejak v peci…

                                ..na vsech pouzivan NT tmel…

                                0 0
                              • Lukster  

                                Zdar! Vymyslel jsi čím ten ráfek natřít, aby se zamezilo té korozi? Mám RM3 a nerad bych se taky dožil toho rozežrání (zítra jedu závod, tak se na ten stav ráfků kouknu až někdy později, jestli se tam něco děje).

                                Díkas! Lukster

                                0 0
                          • mastihuba  

                            Kolega jezdí čtvrtým nebo pátým rokem RM1 a zatim bez problémů. Nevim jaký mlíko, ale asi NT.

                            0 0
                            • Džey Ár  

                              Ty vo.e tak to jsem netušil že to srajda může takhle sežrat. Vozím deset let Mavicy a jsou jak nové, zevnitř úplně čisté. Ale asi tuším zradu u ráfku z magnesiových slitin hliníku, dělaly (možná i dělají) se i magnesiové rámy. Magnesiové slitiny (vysoký obsah hořčíku) jsou lehčí než klas. dural, ale jsou příliš náchylné na korozi. No a čpavek jak známo je žíravý, tak to asi pěkně pojede :-(. Bych hádal že se s povrchovou úpravou Taloši moc nese..u a ráfky (podle mne z magnesia) dostávají pěkně na prdel :-)!

                              0 0
                          • iceek  

                            Trochu me to vydesilo, tak jsem pro jistotu sundal plaste a kouknul jestli mi Stanovo mliko nezere rafky.

                            Mam RM0 a ani stopa po korozi. V miste, kde je dira na ventilek, je na kazdou stranu cca 2cm nater nejakou barvou. Hadam, ze je to tam prave kuli tomu, aby tam nedochazelo k te korozi.

                            0 0
                            • ememem1  

                              ja to uz robim tiez tak, ten vyreklamovany som este strekol, s dalsim to urobim rovnako. dokonca rozmyslam nad jednou vrstvou notubes pasky (prida asi 2.5g) cim sa zamedzi prakticky uplne styku rafika s mliekom. je to trocha humus ale co uz. ma to ale jednu vyhodu, co som to skusal tak sa potom tlr plaste nahadzuj uuplne bez problemov, dokonca pri uplne prazdnom kolese ostanu patky zaskocene ako keby to bolo ust (normalne na tlr maju tendenciu odpadnut).

                              0 0
                        • bosmilan  

                          něco podobného mi dělá tmel od NT na Shimanech WH-M775

                          0 0
                • KOLOMECH  

                  Jj taková sranda, ještě že mi Milan dal nový za dva litry a tak jsem přepletla a v poho.

                  0 0
            • kubad  

              číst umím, o 50psi nikde nic nepíšeš, akorát hážeš špínu na schwalbe.

              když to za půl dne ujde tak to musí jít vidět, tak buď kecáš nebo se blbě díváš a nafoukat to můžeš na max to je víc než 50psi

              0 0
              • mastihuba  

                házet špínu na schvalbe není nic špatnýho :) nota bene na RaR to je na běhounu fakt *****. :)

                0 0
                • kubad  

                  no na to je ale vždy dost času :D

                  0 0
                  • mastihuba  

                    to jo nicmeně proti RM0 nic nemám, takže já zůstanu u swchalbe. :) stejně už si hraju s myšlenkou co na zadní kolo. :)sjetej xking už moc nezabírá a …láká mne ušetřit 100g. Přes 13kg to nesmí vylezt, to bych to vrátil celý :)

                    0 0
                  • ememem1  

                    ja na nic spinu nehadzem jazdim na tom roky bez vacsich vyhrad. vlani som ale nasadil 2013 modely a som z nich trocha sklamany.

                    NN TLR vpredu – problem s nahadzovanim, moc nedzri tlak. Ale OK, povedzme ze je to cena za to ze to neni ust aj ked predtym modely mi to nerobili.

                    RaR UST – extremne rychlo mizne, volak sa mi pocitovo zda moc dobre nedrzi ale hlavne tie uniky pri ust horsia jak pri tlr ma seru hodne. jak hovorim roky predtym som sa o to vobec nestaral, o nejakom dolievani mlieka ani neviem ci som to robil, drzalo to a nedefektilo. to terajsie unikanie ale asi naozaj bude iny problem, to uz je trocha moc.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Musíš mít někde problém. Žádný z mnoha kusů UST RaR (nová 127tpi verze mi to nedělala).

                      Jediný problém, co jsem se 127tpi UST RaR měl, že odolnost je už trochu nižší a říznul jsem bok jednoho skoro nového kusu.

                      Zatím ale zůstalo i po dlouhé době jen u toho jednoho kusu, takže v pohodě.

                      A ten NN jsi měl vzít snake skin a bylo by to v pohodě (obyč TLR verze Schwalbe mi na kolo nesmí).

                      0 0
                      • ememem1  

                        ten NN je Snake Skin, bral som TLR kvoli vahe, 2.25 UST uz je trocha macko. nicmenej aj ked drzi tlak vyrazne horsie jak UST predtym stale este lepsie jak ten RaR. dufam kua ze to nebude ten rafik. Ale ze to neni OK mi je jasne tiez.

                        0 0
                      • ememem1  

                        a btw – okolo praskliny v rame by tiez malo byt vidno aspon trocha zaschnute mlieko ci?

                        0 0
      • McBlacky  

        musíš to ponořit do vody aby byly ve vodě i niple, pak uvidíš kudy ti to utíká. Aby ti 50psi uteklo přes noc a nebyla nikde díra není možný.

        Osobně tipuju blbě zašroubovaný ventilek, nebo shrnutou pásku uvnitř ráfku (montápákou při nasazování třeba, nebo po defektu hřebíkem) a profukuje ti nipl.

        0 0
    • goofy  

      Kdyz uz se tu resi UST-cka, tak se prizivim. Uvazuju o novem zapletu kol s klasickymi UST rafkami na takove to enduro jezdeni, jak se ted moderne rika. Ale zacinam pomalu zjistovat jeden nedostatek, a to je vyber plastu. Kdo ted delava jeste klasicke UST gumy? Schwalbe tam je to same Tl ready, Maxxis tam taky krome sjezdovych gum asi nic. Plaste jsem si predstavoval nejake odolnejsi na ten nas beskydsky pisecek. Ted vozim kombinaci MM/Minion nebo Minion/Minion a rad bych se neceho obdobneho drzel v sirce kolem 2,35. Nabizi nekdo neco takoveho v UST verzi? TLR nechci. Mliko si dam na snidani, ale do plastu to rvat nechci.

      0 0
      • mastihuba  

        kubad něco od WTB? taky mne to čeká.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • ememem1  

        a tak ust je stale este dost , aj schwalbe, hutchinson, michelin, geax… druha vec je ta, ze vseobecny trend k TLR (aj v suvislosti s 29 kde by ciste ust uz bolo riadne tazitko kludne cez kilo)je zrejmy. a tam uz je to naozaj trocha blbsie lebo je to povacine klasicky papierak s tlr patkou. takze co do odolnosti, co je hlavna feature na ust, je to potom bieda. nieco ako snake skin robi len schwalbe. takze to bud akceptujes alebo si moc nevyberies.

        0 0
        • goofy  

          U Schwalbe jsem nic nenasel. Pokud nepocitam NN… U Hutchinsonu jsem zmateny z tech jejich znaceni, to si zkusim nastudovat, Na Michelin jsem zapomnel, mrknu na ne. Geax fakt ne. Zatim jsem na ne neslysel snad jediny kladny ohlas :-)

          0 0
          • ememem1  

            jak ze si u schwalbe nenasiel? v ust existuej RaR, NN, Alebert, Hans Dampf, Thunder, Fred a co ja viem co dalsie.

            no a samozrejme potom este continental.

            0 0
            • goofy  

              Tak snad jedine HD by sel pouzit, ale jak rikam, dival jsem se do aktualniho katalogu 2014 a tam verze UST nebyla. Mozna jsem se prehidnul, ale to stejne neresi to, ze hledam plast na urovni MM nebo Miniona a ne nejakeho RaRa… :-)

              0 0
            • MlokCZ  

              HD nikdy UST nebyl, Thunder taky ne. FA byl, ale pro 2014 je UST verze zrušená. FF ten je pořád v UST verzi k mání, i když jen varianta 26"x2".

              0 0
              • ememem1  

                ok, dobre sorry. som to len narychlo pozrel tak, ze na bike24 som dal filtrovat schwalbe a ust a ukazuje ich tam aj ked su naozaj len TLR.

                0 0
      • ememem1  

        nedavas do ust mlieko vobec? to robis chybu.

        0 0
        • Džey Ár  

          Já tam taky skoro nic necpu, jen minimum na dotěsnění. No a pak sebou vozím láhvinku a liju až při defektu, čili tak jednou za rok. Jinak zrovna taky řeším jaký UST nahodit na AM kolo. V dobré naději (hlavně kvůli ceně :-) ) jsem koupil Hutch Toro 2.15. Myslel jsem že když Pythony v 2.0 jsou jako jiné 2.2, tak 2.15 musí být nutně pořádný balón :-(. Dorazily galusky ekvivalentu 1.9 a to mně teda dost nas…o, Žabožrouti k…a asi neumí měřit! Vím že je to nejširší rozměr běhounu, ale ani tak jim to nesedí!

          0 0
          • scret  

            a jak to tam pak lejes?:) sundas plast z patky nebo skrz ventilek? taka jako tak mi to prijde zbytecny s..ani s tim…

            Ja jsem i v UST vozil mliko, cca 60ml…

            0 0
            • Džey Ár  

              Přes ventilek, vyšroubuješ vnitřek a liješ :-). Akorát musíš mít dobrou láhvinku co má sosák co do ventilku vleze. Koupil jsem malou Joe´s i s mlíkem, ta takovou má a jak došlo tak už do ní liju NoTubes z litrovky. Jak máš nalito, tak je dobré to tělo ventilku přes které liješ pročistit (profouknu to pumpičkou) protože to rádo lepí ventilky a pak se blbě dofoukává. Zkoušel jsem i používat klasické ventilky místo UST, normálně jsem je vystřihnul ze staré duše, ale ty právě mají tu nevýhodu že se nedají vyšroubovat, tak se pak zalepují a blbě se dofoukává, ale jde to :-).

              0 0
              • McBlacky  

                existují i duše kde vnitřek vyšroubovat lze

                0 0
              • scret  

                to samozrejme chapu, jen mi neni jasny, proc se s tim drbat v terenu pri defektu, kdyz to tam muzu mit nality permanentne a nic neresit… Takhle jezdim cca uz asi 4 sezony bez defektu…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud někdo nedefektní často (což je poměrně běžné na UST verzích), tak to má rozhodně něco do sebe.

                  Už uvažuju, že na tuhle metodu také přejdu. Může (při méně defektech a zvlášť při více párů kol) výrazně ušetřit práci a čas. A také i tmel.

                  Když vezmu, že 3× ročně řeším doplnění tmelu na 5 párech kol a to tak, že 2× jen doplňuju trochu přes ventilek a jednou ročně (vždy po zimě) sundám plášť, vyčistím všechny zbytky, dám nový tmel a nahodím.

                  A zvlášť u kol, která se nějaký čas nejzdí (což přes zimu jsou nějaký čas všechna), tak po zimě je tmel už v hrozném stavu a je potřeba plášť důkladně očistit od zbytků.

                  Tohle je sice jen jednou do roka (to stačí), ale i tak.

                  A oproti tomu je možné, že na některých kolech (třeba manželky HTčko, na kterém moc nejezdí) bych na to bez tmelu dva roky nesáhnul. A v některých případech nakonec nedal tmel ve výsledku žádný.

                  Nejspíš na tenhle režim u nově nahazovaných kousků UST přejdu. U snake skin (na 29, kde to jinak nejde) pak dát na začátku jen hodně málo tmelu typu 30ml na dozastěnení.

                  Otázkou je zda to u snake skin bude fungovat, když vezmu v úvahu prolínání tmelu, které se časem objevuje a které je z velké části způsobeno minidefekty na běhounu. To by se ale vidělo a kdyby plášť začal ztrácet rychleji tlak, tak by se prostě doplnil tmel dříve.

                  A výhody jsou i další:

                  • menší rotační hmotnost i když to není žádné velké ušetření,sebou bych vozil tak 60ml tmelu, což v obou pláštích ho mám více aještě je to rotační hmotnost na obvodu
                  • vezeš vždy tmel v dobrém stavu, narozdíl od toho v plášti, kterýněkdy po delší době už tak dobře nefunguje

                  Je potřeba ale v praxi srovnat s nevýhodou, že některý defekt tmel zatěsní hned při jízdě aniž bych to registroval.

                  U snake skin RaR jsem ale v poslední době měl více defektů, které to zacelilo až při nižším tlaku a dofouknutí na původní až později (tedy nutnost jet chvíli na cca 15psi). Vždy proseknutý běhoun a defekt nebyl ani jednou zase úplně malý.

                  A tedy dofukování bylo nutné tak jako tak na etapy.

                  Tmel z lahvičky by to třeba zatěsnil lépe jak by byl v lepším stavu.

                  A u UST plášťů zase defektů mívám minimum a vždy to tmel pobral hned. Tam je ale klidně možné, že defekty prostě nemám. Těch co jsem později vyloženě našel zacelených bylo za těch hodně let na UST pláštích opravdu minimum.

                  0 0
                  • scret  

                    ja tam vyhody zadne nevidim… Takhle bude clovek misto duse zas vozit lahvicku s mlikem… Vzhledem k tomu, ze stridam 2 kejmly, tak taky nicmoc predstava…

                    navic jsem z UST komplet presel na snakeskin a zatim nemam problem… maximalne jen treba u zadniho ralfa, ktery je nejlehci a snadnejs se zvejka a cca 2× jsem ho uz malem svliknul…:( Nastesti usel jenom kolem patek a stacilo dofouknout.. ale pocit to byl hodne neprijemna… Bohuzel to byla i moje chyba, mel jsem nizky tlak a na tak tenkej plast je to malo…

                    Ted to ale spolehlive myslim vyresi RoRazor, na kterym bude pocitam daleko vic gumy…

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Nemáš nějaké přebytečné UST gumy v jetelném stavu, které ti doma překáží? :)

                      0 0
                      • scret  

                        jen RoRo 2,1 a RoRo 2,25, ktery je temer novy, ale nepotrebuju prodat, tzn. asi se ti nevyplati kupovat:)

                        zbytek mam uz jen SS…

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak buď mám smůlu nebo nevim, přeci jen 3× prorvaný běhoun na snake skin RaR už není náhoda.

                      A ani jednou to nebylo žádná prasárna. Jeden případ dokonce na celopevňáku na rovině na cyklotrase, kde se střídá asfalt a místy není (tam je ale pořád široká slušná cesta) a ani jsem nezaregistroval o co to mohlo být.

                      Pak dvakrát ve výjezdu na cestě, kde byly trochu šutry (převážně pevné). Ale samé malinké, ale po celé cestě.

                      Takže nebylo ani jak volit nějakou lepší stopu, kudykoliv skoro stejné.

                      Všechny ty úseky jsem jel vícekrát i na UST RaR na fullu a na tom nikdy žádný problém.

                      Lahvičku bych narval do podsedlovky, i když bych se musel dost snažit a nejspíš vyměnit duši za 0,45mm (s 0,6mm duší co vozím do rezervy bych to do brašničky už nejpsíš nenarval).

                      0 0
                    • tonik666  

                      Taky jsem už někoho viděl vozit lahvičku s tmelem, přijde mi to rozumné jako pojistka, že mi tmel v kole od posledního dolití vyschnul, což už je skoro jako kdybych doléval jen při defektu.

                      Největší potíž jsou větší defekty, které nebere ani knot, třeba šutr zaseknutý šikmo pod špunt, stalo se mi to asi 2× a v obou případech jsem nakonec plášť sundaval a podlepoval doma.

                      0 0
                      • scret  

                        za 4 roky se mi nestalo…

                        0 0
                        • tonik666  

                          Asi nejezdíš dost těžkej terén:)) Naposledy na Libušské skále se mi to stalo.

                          0 0
                          • scret  

                            netusim, co je tezkej teren, pomerovani pindiku mi nikdy neslo:)) …jezdim prevazne ve stredohori, kde na sutry neni nouze… ale je to hodne cedicovy, ne tak ostry jako treba nejaka slida apod. Obcas nejaky rychlebky, nejaky alpy atd.

                            0 0
                  • jIrI___  

                    Čím ty pláště od tmelu čistíš?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jen mechanicky (hadr, hajzlpapír). Cílem není dostat z toho zcela zaschlé zbytky, to se s tím zase tak nepatlám.

                      Někdy ale u kol, které stálo delší dobu (je možné, že po dlouhé době bez otočení kola tmel nějak zreaguje s gumou, i když nějaký úbytek gumy v tom místě nebo tak vidět nikdy není) vznikne v plášti zcela černá odporná sra..a a to je třeba vše vytřít, jinak to naruší funkci nově nalitého tmelu.

                      Naposledy jsem tohle měl v jednom páru z pěti kol (v tom, co nejezdil nejdelší dobu a to výrazně oproti ostatním).

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Jo, tu šedou sračku taky pravidelně po zimě otírám. Jsem myslel, že máš nějakou sofistikovanou metodu, jak ten plášť vytřít do úplně do čista :)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Nejsem leštič :-)

                          0 0
                          • Džey Ár  

                            Tak si mezi výhody můžeš přidat i to, že když plášť řízneš můžeš to klidně shodit bez toho abys musel srajdu vylít celou do trávníku. No a dál vemeš flek a lepidlo od kamaráda, řízlou potvoru podlepíš, nahodíš, docpeš trochu mlíka a valíš! Mám zkušenost že co je přes 3–4 mm řízlé, už se to mlíkem hóódně blbě zaceluje :-).

                            To McBlacky: Já jsem si myslel že budou i šroubovací ventilky na duších :-), ale doma jsem je neměl. Potom je bude třeba sehnat, teď jsem prohlídnul svoje nové kola od Shimana a tam Japčíci dali ventilky pevné. Hold byly levné :-(.

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Šroubovací ventilky bývaly/jsou tuším na duších od Schwalbe.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                ale ne na všech, na některým sch jsem je právě měl a myslím že hutchinson je má.

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Ano, to je další výhoda. Pro mě ale není tak podstatná, jezdím dostatečné odolné boky pro svůj styl jízdy, takže pláště běžně neřežu.

                              Za 6 let bez duší zatím jediný kousek UST RaR a ten byl rovnou na vyhození.

                              0 0
                            • ememem1  

                              No a dál vemeš flek a lepidlo od kamaráda, řízlou potvoru podlepíš, nahodíš, docpeš trochu mlíka a valíš! – jako ze bez zavahania nahadzujes ust v terene minipumpou? sa celkom vazne pytam, skusal som to, raz sa to podarilo raz aj nie, imho to neni spolahlivo realizovatelne. u tlr uz vobec nie.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                taky mě to zarazilo. ale asi si to donese na benzínku.

                                Na Mavic by UST možná šlo, na Fulcrum ani hovno, tak je problém to usadit i pumpou a TLR na ZTR mini pumpou tak v 5% WTB netuším, konverzní kity nejdou někdy ani kompresorem.

                                mě teda dolívat zase tolik neprudí a ten litr a půl za rok není taková pálka. Navíc na závody je jasný že s lahvičkou v kapse bys toho moc nepořešil

                                0 0
                                • scret  

                                  presne tak..

                                  s nahazovanim – UST plaste jdou na Mavic dobre i malou pumpou… samozrejme s Velo duopist to clovek neda:) chce to nejakou moderni pumpu…

                                  TLR plaste malou pumpou ani h…, ikdyz se mi to uz jednou povedlo, kdyz kamos svliknul plast z SLek – ale to byla spis nahoda… Nektery TLR plaste jdou hodne blbe i velkou dilenskou pumpou…

                                  Celkove tenhle zpusob mi prijde nesmyslnej, naleju mliko a pak uz dolejvam a neresim… POkud bych se mel takhle s..at v terenu s nejakym dolejvanim atd., to uz jsem mohl rovnou zustat u dusi…

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    hlavně když to valíš a náhodou to zdefektíš že to rychle ulítne tak shodíš plášt z patek a konečná. Ono z 50km/h zastavit s rychle mizejícím tlakem v terénu. Mlíko to alespon zpomalí a pak dáš knot. U UST to tak rychle nejde, ale u TLR jo.

                                    0 0
                                    • novas32  

                                      ahoj, vozim plaste s mlikem jen kratce, zajimal by me zpusob opravy vetsiho defektu pomoci knotu. knot slouzi jako „vyztuha“, kdyz tam budu muset nacpat dusi z duvodu, ze plast treba vic riznu? jak se tam dava? jen se vlozi na poskozene misto mezi plast a dusi? a ten knot – vazne plochy knot jako napr.do petrolejky?

                                      0 0
                                      • Stingray  

                                        najdi si knoty ferdus, ne aby jsi tam cpal knot z petrolejky :-)) Mrkni se do trouby jak se opravujou pneu na auta, s kolem je to to samý…

                                        0 0
                                        • novas32  

                                          tvl…ted jsem za trotla:) ja fakt myslel, ze se tam da provizorne kus knotu jako vyztuha:)

                                          diky:)

                                          0 0
                                      • McBlacky  

                                        to je něco uplně jiného. slouží to k opravě bez vložení duše.

                                        Bohužel v čr aktuálně se to nedá pořádně sehnat. Jediný použitelný má Ferdus, ale proti originálu Genuine innovation to je rozměrově větší, tudíž pro TRL méně vhodné. Ted jsou koupil nějaký na eshopu a to je ještě horší :( snažím se najít aktuálně zdroj, protože to je podle mě naprosté must have pro všechny závodníky co jezdí TLR a podobné šlupky.

                                        tohle vypadá celkem schopně, ale je otázka jaké to bude v reálu http://www.motokladno.cz/…kol,761.html

                                        0 0
                                        • pepek  

                                          Stejně s tím mlíkem tam drží líp pořádně chlupatej provázek.

                                          0 0
                                          • McBlacky  

                                            bez mlíka je lepší knot, teda když není vyschlý (knot ne mlíko). S mlíkem se provázek lepší, že nevylítne jak se občas stane u knotu, když to neuděláš dobře.

                                            0 0
                                            • novas32  

                                              kdyz mam ale defekt, tak se mi tam prece zevnitr mliko nacpe, ne? to tam ten knot proste nacpu mliko nemliko?

                                              0 0
                                              • McBlacky  

                                                no když máš takovej že to z toho stříká a nechce se to chytit tak co uděláš? nacpeš tam zvenku knot…

                                                ideální je mít to ready v kapse a hned jak bodneš tam dát knot a valit dál, nečekat jestli to chytne mlíko, protože to nemusí být jisté a hlavně musíš počkat minutu/dvě než se mlíko chytne. Dát knot je otázka 30–90 sekund pro šikovného člověka a neuteče ti tolik tlaku jako když čekáš než se chytne mlíko

                                                0 0
                                                • scret  

                                                  anebo vozit odolnejsi plaste:)

                                                  0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    prakticky libovolný maratonský plášt v top verzi je na defekty v závodním režimu náchylný. Kotvy se vozí max na etapáky kde je hodně trnů, nebo ostrých šutrů a jde o čas každý den. Jednodenní závody se jezdí systémem bud a nebo a to si rozmyslíš, jestli vozit 300–500gr na pláštích navíc což už je na w/kg v kopcích poznat.

                                                    0 0
                                                  • ememem1  

                                                    problem by som videl v tom, ze name Mali dieru to netreba a PRI velkej tlr spadne z patky a to potom v terene dost problem nafukat.

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    možná teoreticky, ale v praxi mi nespadl nikdy až už byla díra jakákoli a to tak 4–5 defektů za rok dám.

                                                    vozím schwalbe TLR, nejvyšší rubeny a sworks + control spešly na ráfcích ZTR, RM a manželka SL.

                                                    I když to je totál vyfouknutý tak to nespadne, leda bys na tom zkoušel jet na úplně prázdným

                                                    0 0
                                                • novas32  

                                                  ok. diky, uz je mi to jasne

                                                  0 0
      • scret  

        Contiky…

        0 0
    • kudlanka32  

      ted budu zkouset Maxxis Ardent Race, normalni Ardenty v 26 nejsou k mani, tak snad to bude na leto stacit ;-)

      0 0
      • kudlanka32  

        bohuzel plaste jsou to uplne na hovno, coz za ty prachy zamrzi dvojnasob :( takze se vracim na zacatek a hledam nahradu continetal verikal pro…

        0 0
        • ememem1  

          a co konkretne je na hovno? sa pytam celkom vazne, moc sa o nich najst neda.

          0 0
          • kudlanka32  

            pozitiva: drzi tlak, nafoukne se cimkoliv na UST rafek, dobra trakce v kolmym smeru

            negativa: vubec nevede ve svahu, nepredvidatelny v zatackach, bez varovani ztraci grip. Jsem zvyklej na nejaky varovny signaly, hluk nebo mirny podklouzavani a ne ze nahle nastane absoltne nekontrolovana ztrata gripu. Staci navlhla hlina. Anebo postaci intenzivnejsi brzdeni na suchu. Mokrej koren je konecna – vec kterou nejsem zvyklej vubec resit me posle k zemi. Asi tam chybi z boku nejaky figury, neco je spatne. Na driftovani je to treba vyhodou, ale v tom nejedu.

            Maxis tvrdi: The Ardent Race tire from Maxxis is ideally suited for technical XC race courses and endurance-length events.

            Necekal jsem zadny zazraky od nizkyho vzorku, ale technicke XC nezni zrovna jako plast na suchy asfalt a polnacky. I na asfaltu si v zatackach pripadam nejiste. Ze by to nejak extra jelo oproti 2.3 vertical pro mi neprislo. Ze 4 vyjizdek na druhy jsem predni kolo vypustil v zatacce (1.8baru) a na posledni jsem ho prorazil zadni o kamen na brdech, jen tak v pomaly rychlosti. Nic pro poradny turistarny, na Hvizdinci sem se normalne bal a to nic neskacu.

            Dozadu kupuju NN a dopredu HD. Toto je omyl a neni to na poradny XC. Ani „endurance-eventy“ jim neverim – na sudetech kdyz zaprsi tak co…nastava DH? :-D

            0 0
            • ememem1  

              docela to sedi s tym co o nom napisali v mtb teste. nad ocakavanie velky valivy odpor a mizerne vedie stopu hlavne v klopenkach.

              ok, neni o com.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • kudlanka32  

              upravuju informaci – Ardent race zas tak dobre tlak nedrzi a ani dobre se nenahazuje, zvlast pokud je sundanej z kola. Ma spoustu gumovych svu v patce takze tamtudy rad uchcava :-/

              Za me bezdusaky nic moc, trochu mam pocit ze jsem se chytil na modni bublinu nevhodou na moje jezdeni, srani s tim je obrovsky, musim vozit na me nebyvale velky tlaky jinac to vypustim v zatackach, tezky to je a drahy taky. Mimochodem za mesic jsem vypestoval jezka v prednim kole…jeste tomu dam sanci s HD a bezdusovym NN. HD jsem nahodil dilenskou pumpou na UST mavic jako nic, narozdil od Ardenta.

              0 0
              • ememem1  

                Problem bude v tom ze motas dokopy ust a notubes riesenia a tie moc k sebe nepasuju. Ciste ust je nepriestrelne s jedinou teoretickou slabinou -hmotnost. Ak toto chces poriesit kombinackou ust a notubes tak to je na sranie asi najvhodnejsia kombinacia aj ked povacsine to nakoniec ide. Ale mna to tiez moc nebavi.

                0 0
                • kudlanka32  

                  Kdyz problem je take v tom, ze UST plastu moc neni, schwalbe ma akorat NN a RR. Vsechno ostatni je tubeles ready.

                  0 0
                  • ememem1  

                    to je bohuzial skutocnost.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    U těch těžších TLR plášťů typu HD a ještě více terénější je to s fungováním bez duší také velmi slušné a už se to trochu přibližuje UST plášťům. Už mají (stejně jako UST verze) více materiálu a netrpí problémy jako Schwalbe TLR šlupky.

                    Z trochu agresivnějších byly UST ještě FA, ale ty už také nejsou. Je ale pravda, že v téhle kategorii byla hmotnost UST verze už opravdu hodně vysoká.

                    0 0
                    • ememem1  

                      clovece ked na to prave pozeram tak ust je uz len NN a RaR. vidim dobre?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Z bikových ještě FF 2,0" 26".

                        Nově pak z tour kategorie Marathon Almotion, což mi opravdu hodně překvapilo.

                        Kdyby to nebylo pouze pro šířku 1,5" (dušová varianta je i až 2,15"), tak jsem ho asi už i zkusil.

                        0 0
                      • kudlanka32  

                        ano, NN 26×2.25 mam v UST a vazi stejne jako HD ve snake skin TR provedeni

                        0 0
                • scret  

                  je zvlastni, ze kombinuju taky UST/TLR, vlastne oboustrane a neni problem… teda se zouvanim…

                  S nahazovanim je problem UST rafek a schwalbe snake skin plaste… nekdy je to porod… Oproti tomu maxxisy na prvni „vydech“ pumpy, takze super…

                  Otazka je co ma kudlanka za verzi…

                  0 0
                  • kudlanka32  

                    upresnim – rafek Mavic 821 a novy Hans Dampf snakeskin evo sel nasadit tak snadno ze jsem ani nevedel, ze s tim ma byt nejaky problem.

                    Ardent Race ma tri ****** zkratek: 3c exo speedmax TR. Cela patka byla zamlikovana, kdyz jsem ho daval zpatky vsechno jsem ocistil vcetne rafku. Stejne si myslim, ze tam zas vznikne jezek, pac uz v cerstvym mliku plave nejakej bordel. Bojoval jsem s tim aspon 15minut nez se chytil. Pak po nekolika hodinach stani v pokoji zasycel a chtel se vypustit kolem patky, smejd jeden. Cedi trochu mliko kolem patek. Podezrivam z toho ty gumovy fousy z formy. Vetsina plastu to ma na figurach, tenhle je ma na patce.

                    0 0
                    • kubad  

                      Maxxis HR2 ve stejné specifikaci mě v klidu týden drží tlak i bez tmelu

                      0 0
                      • kudlanka32  

                        tak do rana to vydrzelo, dneska to poradne projedu a pak to snad bude do roztrhani ok.

                        0 0
                    • scret  

                      zrejme mas smulu na blbej kus…

                      HD drzi, me drzel i FA – holt poctivej kus gumy…

                      JInak Ardent i Minion mi drzely tlak i bez mlika a sli nahodit razdva..

                      0 0
                      • kudlanka32  

                        Ardent race ted uz drzi tlak, HD krome tlaku i skvele drzi v terenu, ale zivotnost bude trochu problem. Dal jsem tri sjezdiky kolem praglu a zacina mit natrzeny figury. Smes je trail star. Na sutry asi moc mekky nebo co.

                        0 0
                        • scret  

                          jj, to psalo hodne lidi, ze se HD trhaj spunty a to jako dost… prave proto dost lidi prechazelo na Miniony…

                          0 0
                  • MlokCZ  

                    Patky jsou u Schwalbe udělané dobře i u TLR verzí, tady nemám připomínky (jako mám připomínky vedle ve vláknu k běhounu snake skin verzí).

                    Tedy dobře těsní a současně mají pláště v místě patek spíše menší průměr, tedy jsou v patkách ráfku více našponované, což snižuje oboje šanci na ufouknutí při větší boční síle na plášť.

                    Dokonce někdy jsou těsné (tím menším průměrem) až moc. Už jsem to tu někde popisoval, jak jsem nemohl jeden kousek snake skin RaR dostat z patek ráfku a musel nakonec na to vzít chtě nechtě dva šroubováky.

                    0 0
        • scret  

          taky by me zajimalo, co je na nich na h…

          0 0
    • Lukster  

      Tak jsme včera koupil a nasadil můj první UST plášť – Conti RK 2.0. Je teda dost tuhý, takže i při tlaku cca 1,9 je plášť dost tuhý – jaké máte zkušenosti? TLR běžně vozím na cca 2,1–2,0 tlaky, tady mám tendenci jít níže, protože při 2,0 je to už dost tvrdé. Mám ráfky RM3, vážím nějakých 74kg, z kopce jezdím trošku rychleji (než do kopce :-)).

      Díky za postřehy a zkušenosti!

      Lukster

      0 0
      • scret  

        2.0 je takovej silnicni plast:)

        JInak to je prave myslenka UST plastu – vozit nizsi tlaky:)

        0 0
        • Lukster  

          JJ, to jsem taky zjistil, že ta 2.0 je dost úzká, užší než protection verze, kterou jsem jezdil dosud. Na 2.0 jsem si ale netroufl, ale teď vidím, že měl. Holt někdy příště.

          Ty tlaky – tlak tedy třeba na 1,7–1,6 by měl být taky docela v pohodě?

          LL

          0 0
          • scret  

            zalezi jak jezdis, ale myslim, ze je vozis jeste zbytecne vysoky…

            0 0
      • Ice-goofy  

        Tak tohle řeším celý rok ;) Na kolik vlastně nafoukat… mám 97kg a pláště Bantragery 2,2 Team Issue 2, když jsem dal 2,3 tak jsem chytl defekt, že to mlíko snad nezacelilo a tak jsem volzil 2,5, ale přijde mi, že USt by šlo i jezdit měně, ale na závody jsem nedostal odvahu to tak projet právě k vůli defektům, které jsem při nižším tlaku měl dva větší. Salzku jsem asi pár defektů měl, protože jsem pak dojel na půl baru ;) Budu asi dál zkoušet…

        0 0
        • jecnak  

          Je to hodne o technice jezdce. Nekdo muze jezdit nizsi tlaky ani by znicil rafek a nebo mel defekty o ráfek.

          0 0
          • Ice-goofy  

            Neměl jsem ani jeden defekt o rafek, vždy to byl trn či špič kámen. Jen mě přišlo, že o něco více nafoukáno se to kolo s tím lépe vyrovnávalo. Nedocházelo k těm defektům, kdy z toho stříklo mlíko ven.. Na Salzce po 190km už jsem ani nedofoukával stačilo, že to jelo a v zatáčkách jsem byl opatrnější ;).. Je fakt taky se dalo ;)…

            0 0
            • jecnak  

              Pak bych asi zkusil jiný plášť. Třeba Race King ve 2,2 Protection verzi je hodně odolný proti trnům a ostřejším kamenům. Pohlídej si ale šířku ráfku, na úzkých mají tendenci při nižším tlaku se žvýkat přes patky v zatáčkách. Případně nové Pythony v TLR verzi až budou. Pokud budou aspoň tak odolné jako ty stávající mohl by to být s tím novým agresivnějším běhounem zajímavý plášť.

              0 0
              • Ice-goofy  

                Z UST jsem měl pouze Specialized Fast Trak (tombola). Pak už tyhle ;) Nějak sem držel značku k Treku Bontrager plášt ;). Díky za typ… Teď jim dávám druhou šanci ;), ale je fakt, že na Race King už jsem pokoukával, ale neznal jsem… Letos ladím od klik, sedlovky a i odolnější pláště by nebylo od věci samo… Páč využít nižší tlaky asi by bylo fajn. Jezdil sem s dušema 3 a teď jsem šel na 2,5, ale myslím, že by to šlo trošku ještě…

                0 0
          • Ice-goofy  

            Je možné, že jsem měl smůlu a trišku se toho zalekl… Samo technika je jasní věc o tom žádná…Tam asi budou vždy rezervy ;)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.