Úpravy RS Monarch RT (linearita, zdvih?)

30 nepřečtených
  • boo-beek

    Ahoj, potřeboval bych poradit:

    1. potřeboval bych výrazně lineárnější průběh u Monarchu RT (aktuálně bez DebonAir), máte s tím někdo zkušenost? Pomůže, respektive stačí upgrade na DA? Abych se v terénu dostal aspoň na cca 60–70% sagu, musím foukat na sag někam ke 35%, takže je to strašně houpavý, ale přitom to pořád má při dropech zbytečnou rezervu, kterou bych rád využil.

    Mno, a s tím souvisí…

    2. Hraju si s myšlenkou dodat kolu o kousek větší zdvihy, Reba by snad mohla jít za rozumnej peníz upravit ze 120 na 140mm (prohledávám fóra, kdyby se někomu chtělo to tu popsat, budu rád), na zadku by mi změna z 200×51 na 200×57 měla udělat ze 120mm necelých 135mm. Ale, otázka je – jde upravit tlumič obdobně jako vidlice? Nebo musím vyměnit? Jde samozřejmě o ekonomický aspekt a o případné pořadí aktivit (změna zdvihu – koupě DA upgrade kitu, nebo rovnou 200×57 s DA), navíc, pokud by to znamenalo výměnu tlumiče, tak se na to možná vykašlu. Pár stokorun za nějaké tokeny do toho investuju, pokud to bude vratný, ale kupovat novej tlumič, abych pak zjistil, že to byla blbost, se mi nechce.

    Díky ;)

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • boo-beek  

      Tokeny – je to tohle?

      https://www.mbr.co.uk/…shock-324308

      0 0
    • boo-beek  

      Ještě jeden dotaz, nejdřív vypustit, pak vymontovat z rámu? Nebo obráceně?

      0 0
    • boo-beek  

      Mno, tak nic. Ta normální verze (bez DA) má klasické tokeny vevnitř, ne ty gumičky, tokeny tam žádné nejsou, takže v zásadě asi bych potřeboval mid-tune nebo to vyřešit tím DA upgradem. Nebo koupím jiný a tenhle střelím, ale v mým rozměru aktuálně po bazarech nic :(

      0 0
    • boo-beek  

      Tak, nakonec jsem tam dal RT3 Debon Air 200×57. To znamená, že se stejnou geo od středu dozadu mám teď 135mm namísto 120. Celkově vzato změna jen pozitivní. Průběh chodu tlumiče, delší zdvih, atd. Super.

      Vidlici jsem dočasně vyřešil Epiconem TR 140mm. V zásadě chci Aurona, ideálně 35mm, takže to bude znamenat i nový přední kolo (jen boost), na což teď nemám budget, počká to do jara. Znamená to podle mých výpočtů o cca 1,25 stupně položenější hlavu, spolu s úpravami kokpitu (zkrácení, rozšíření) se to kolo chová moc pěkně, fakt jsem s tím spokojenej.

      Další věc je, jak moc fajn je ta vidlice ve srovnání s Rebou. Koupil jsem k tomu Epiconu servisní kit na Rebu, „předělal“ na olej (nechal jsem vazelínu, pořádně to udělám až v zimě, přidal 7,5W do každé nohy, molitany pod stíráky, vyndal elastomer, dal dospod podložky a teflonovou pásku) a ten progres oproti Reba SA 2016 je fakt zásadní. Za roky jsem měl postupně Skareba, F1RST, R7, Reba DA, XC 30 Gold Motion Control, Axon, Reba SA a teď ten Epicon. DualAir Reba byla fajn, ale moc komplikovaná. S Axonem jsem byl spokojenej moc, na poměry XC HT dostával fakt naloženo, ale vždycky super fungoval. Když jsem přecházel z Axona na Rebu SA, bylo to se změnou kola (HT → full, 29 → 27,5) a říkal jsem si, že si na to musím zvyknout, jiná geometrie, full namísto HT, pohrát si s nastavením, atd… Ale pořád mi nějak neseděla, aby byla rozumně citlivá, musela být tak na 30–35% SAG, ale to už byla nepříjemně houpavá, byť využití zdvihu bylo tak akorát, takže jsem pořád laboroval s tlakem v rozdílech 2–4 PSI, nastavit odskok byla pakárna, protože se mi prostě nedařilo trefit to správně na nějaký normální trailový ježdění… No, Epicona jsem po montáži nafouknul na SAG od oka 20%, odskok nastavil podle pocitu v dílně, LS kompresi komplet otevřít. Lanovka nahoru, modrá z Ještědu dolů, malinko upustit na cca 25%, odskok i LSC o jedno cvaknutí utáhnul… a mám nastaveno, funguje tak, jak ta Reba ani po hodinách nastavování nefungovala.

      Jediná pakárna byla, že jsem prostě nenašel nástroj (2 cykloservisy, Bauhaus, Kelly autodíly, Obi), kterým by šla nahoře otevřít vzduchová komora bez škrábanců, takže jsem to nakonec na prasáka vzal sikovkama a samozřejmě to odřel :/

      TL;DR verze: Epicon TR je super vidlice, samozřejmě s přihlédnutím k průměru nohou, není to na enduro.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.