• rado554

    Zdravim, mam 3dverovy hatchback (prve Fiat Bravo) a zacali sme hodne jazdit s priatelkou na bikoch.

    Dam dovnutra dve 26" HT – sedlovka a predne kolo musia ist dolu. Zostane miesto aj na dalsie veci, ale je to tetris a uz ma to prestava bavit…

    Ako prepravujete kola na rozne lokality?

    Anketa: Najlepsi sposob prepravy 2 horskych kol?

    7x
    12%
    16x
    27%
    0 0
    • Milvus888  

      jedno na strechu, jedno do auta :)

      0 0
      • rado554  

        Ked uz by som kupil zahradku a nosic, tak urcite na obe kola. Zadne sedacky by mohli ostat nesklopene…

        0 0
      • alinceb  

        Co to je za nesmysl?

        0 0
        • zikky  

          Že se nad tím tady ještě někdo pozastavuje :-)

          0 0
        • Dave-geo  

          Normálně, rozsadit! A třetí na kouli, aby se nehádala ;)

          0 0
        • Milvus888  

          No tak jedno kolo se nám do auta vleze nerozložené, druhé už ne a tak jde nerozložené na střechu :) Co je na tom k nepochopení ?

          0 0
          • alinceb  

            Takže využiješ nevýhody obou řešení. Gratuluju k originálnímu řešení…;)

            0 0
            • Milvus888  

              Vůbec nevíš :) prakticky je to dobré.

              0 0
            • felix.org  

              Ušetří za jeden držák :-)

              0 0
              • Milvus888  

                Držáky mám tři(thule) ale to je vedlejší, Když je to kolo na střeše tak se na něj práší, muchy apod… takže proto jen jedno, a to druhé se do kufru vleze bez rozkládání jak nic a pořád tam zbýva hoooodně místa na všechny věci :)

                0 0
                • alinceb  

                  Takže na jedno kolo ti prach a mouchy nevadí a na druhé ano?

                  A to kolo do kufru dáváš, předpokládám, naležato. To se tam pak musí vejít perfektně hodně věcí. A tomu kolu vespod to určitě taky dělá dobře…;)

                  0 0
                  • Milvus888  

                    prach a mouchy mi vadí na obou ale když to tak může být tak je to lepší jen na jednom.

                    Ano naležato, věci na to kolo nedávám, ty dvojo tretry jeden batoh a dva bidony se vlezou v pohodě :) Pokud jedeme na nějaký vetší výlet tak se kola rozloží a dají se obě do kufru, věci potom nahoru do rakve..

                    0 0
                    • alinceb  

                      Pokud jedeme na nějaký vetší výlet tak se kola rozloží a dají se obě do kufru, věci potom nahoru do rakve. – tak si se konečně oklikou dopracoval k rozumnému řešení…;)

                      0 0
    • Breakpain  

      Na střeše – nikdo Ti do toho neťukne v koloně, otevřeš krásně všechny dveře, ale větší spotřeba.

      Vzadu na kouli držák – menší spotřeba, může Ti do toho někdo ťuknout, ale pokud parkuješ v podzemce, vyjedeš s kolama.

      Já mám na střechu, teď mám auto u sestry a štve mě imbecilní nadávání. Vyjet s autem, nandat kola … takže pokukuju po kouli, jinak bych to nechal nahoře …

      Hlavně – nedáváš do auta špinavá kola, nemusíš nic řešit atd, takže držáky určitě a rozhodně Thule … vyplatí se.

      0 0
    • oddie  

      2 kola uvnitř jsem kdysi vozil i v Peugeotu 205, který je ještě menší, a šlo to v pohodě.

      0 0
      • Bafoon  

        měl jsem, neumím si to představit :-)

        0 0
        • alinceb  

          Asi píše o kolech pro lidi a ne pro slony…;)

          0 0
          • oddie  

            No, zrovna moje kolo s 21" rámem a sedlovkou na rysce je dost neskladné…

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • karliner  

        Párkrát jsem tak jeli v Corse :-)))

        0 0
      • karliner  

        Ale naprostí mistři světa v tetrisu byly legendy z DH teamu Česká krev. Nezapomenu, jak se pakovali na svěťák v DH někam do Itálie, ve 4 do Twinga + 3 kola, bagáž, díly atd. Integrály měli při odjezdu na klíně :-)

        0 0
        • Martin  

          to by chtělo video, neumím si představit, jak se tam narvali :)

          0 0
          • alinceb  

            Mně by spíš zajímalo, v jakém stavu je po příjezdu do Itálie z toho auta vyndali…:)

            0 0
            • Martin  

              asi použili bezztrátovou kompresi :D

              0 0
      • JSt  

        aj do malucha se to vleze ;-)

        0 0
      • pee.tr  

        i já. Ve 3dvéř. :-) Jedno 26" a jedno 28" cross. Měl jsem takovou supr tlustou deku, díky níž jsem to bez poškození nasendvičoval. Jedno kolo, deka, druhý kolo a bylo potřeba pouze vynda přední kola.

        0 0
    • Radek Broz  

      Nejlepší způsob přepravy je v autě. V autě, do kterýho se to vejde.

      0 0
      • petr0x  

        Proto to vozím Transitem ;-)

        0 0
        • rado554  

          kupit tranzit je ale celkom drahe riesenie:)

          0 0
          • petr0x  

            Ne až tak moc, je to auto jako ostatní a některý verze uvezou i bandu lidí, tak se zase nemusí jezdit víc autama :)

            0 0
    • Lister  

      Nerozumím – pokud to děláš pravidelně, tak už přesně musíš vědět, ajk tam ta kola naskládat a měla by to pro tebe být hračka. Auto není malé, takže s místem by neměl být problém. Pravda, pokud je dveří pět, tak se to tam skládá lépe, protože si můžeš pomoct otevřením těch zadních.

      Zase když si přičtu montáž příčníků a nosičů, tak naskládat to do auta musí být pořád mnohem rychlejší.

      Pokud mám místo v autě, tak dávám kolo vždy dovnitř – čím dál jedu, tím spíš tento způsob preferuju. Už několik let se snažím přesvědčit, že mi kola na střeše nevadí, ale pořád mi při jízdě bohužel vadí. Na střeše jej vozím spíše na krátké vzdálenosti, ale už i to jsme omezil.

      0 0
      • smeghead  

        Já mám opačnou zlušenost. V autě jsme vezli kola jenom několikrát a to proto, že nebyli k dispozici nosiče. Koupili jsme si Thule a nemůžu si stěžovat. Montáž na střechu a 2 kol, je tak do 15 minut… (Přičemž nosiče mám na pevno na příčnících, demontuji po sezoně.)

        Naopak jsem nikdy nezáviděl kámošům, když bylo hnusně a museli řešit aby si zbytečně nezasrali auto.

        Ano, argumentem proti je vyšší spotřeba…

        0 0
        • jIrI___  

          Taky tak. Do auta se mi sice kolo vejde relativně bez problémů, ale když už někam jedu, tak dávám kolo na střechu, příjde mi to pohodlnější. Nosič na kolo mám „natvrdo“ namontovaný na příčnících, takže jen nasadím na střechu příčníky (= 4× zaklapnutí rychloupínáku) a není co dělat. Spotřeba je sice vyšší, ale jen o pár dcl. A jako bonus mám jistotu, že mě kola v případě nehody nepotrhají. Nutno ovšem dodat, že kolo autem převážím asi tak 3× do roka :)

          0 0
          • nitraq  

            Pokud vezeš jen jedno kolo, tak spotřeba asi dramaticky nevzroste. Ale pokud cestují čtyři cyklisti a všechna kola jsou na střeše, tak už to tak růžový není. Když jsem ještě vozil kola na střeše, tak na dálnici se pohybovala spotřeba mezi deseti a jedenácti litry místo obvyklých necelých osmi (auto Mondeo 2001 150k benzín). A nejhorší byl ten pocit, že mi někdo ukradl půlku motoru:)

            0 0
            • camlost  

              4 lidi, 3 kola na střeše, tempomat 145 km/h, spotřeba o necelý litr vyšší než bez kol. což mi přijde přijatelné.

              (2.0 turbo diesel)

              0 0
              • mr.antik  

                no jasně, pokud takhle nejezdíš 2× do týdne, to nemá cenu řešit. Nebo holt dáš tempomat na 110 když jo. Nebo zaparkuješ od 10km dřív a dojedeš do cíle na kole :-)

                0 0
                • nitraq  

                  Jasně, takhle se jezdí jen jednou za čas a jak jede plný auto, tak se ty prachy i víc rozpočítaj, takže to je tuplem jedno. Jen mě to překvapilo, protože i při jízdě styl prase jsem nejezdil za tolik litrů.

                  0 0
          • alinceb  

            A jako bonus mám jistotu, že mě kola v případě nehody nepotrhají. – to je zas nějaká B-F legend? Kola standardně zajišťuju zepředu bezpečnostním pásem, takže se přu nehodě dopředu určitě nedostanou. Navíc není problém je pojistit třeba kurtou s ráčnou (na pumpě za 150 kachlí).

            Když vezeš cokoliv těžšího (notebook, flašku s pitím atp.) s sebou, tak to taky dáváš na střechu, aby ti to při bouračce neublížilo?

            0 0
            • nitraq  

              S tím upevňováním pásem nebo ráčnou budeš asi jeden z mála. Co většinou vídám u kamarádů nebo známých, tak jen sundají přední kolo, položí kolo do auta a o nějaký upevnění se ani trochu nestarají.

              edit: V týhle souvislosti by mě zajímalo, jaká je pevnost síťky, která se dává do některých kombíku na oddělení zavazadlového prostoru. Např. u mě (Mazda 6 1.gen) to uchycení rolovací síťky do střechy vypadá docela bytelně, ale jeden nikdy neví.

              0 0
            • oddie  

              Slušná naivita.

              0 0
              • mr.antik  

                když vezeš pasažéra např. dítě vzadu, zajištěného pásama, tak musíš mít teda slušný stresy, aby tě při bouračce nerozplácnul

                0 0
                • oddie  

                  Slušný blábol.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Kolo váží 15kg, když je upnuté, nemůže se pohnout. Člověk váží 90 kg, když je v pásech, nemůže se pohnout. Nevidim rozdíl.

                    Video crashtestu s nafutrovaným autem s neupevněným nákupem z baumaxu prosím není argument.

                    0 0
                    • oddie  

                      Pásy a jejich rozmístění na sedadlech jsou konstruované na lidské tělo a jeho anatomii, tudíž jsou navrženy tak, aby právě lidské tělo zadržely pokud možno bez vůle. Kolo ani jiný podobný předmět se jimi neupne a pokud si někdo myslí, že ano, spadl na hlavu. V takovém „upnutí“ bude takové vůle, že ve finále umožní pohyb přesahující rozměry kabiny.

                      0 0
                      • Krutas  

                        Hloupost, bude li kolo upevněno pásem a bude-li mít dostatečnou kinetickou energii aby pás zaseklo (7kg kolo to mít bude), pak ho pás udrží bez problému.

                        0 0
                        • oddie  

                          Hloupost je si myslet, že to kolo se tím upne tak, aby se nikam nemohlo pohnout. Jak u blbejch na dvorečku, zbytečné něco vysvětlovat.

                          0 0
                          • Krutas  

                            Tak ono se pohne, v zatáčkách to bude lítat to je jasné. Já myslel, že jako při nehodě, když to napere do stromu, aby mu převodník neudělal na hlavě smrtelné tetování, to pás pomůže i blbéjm na dvorečku.

                            0 0
                            • oddie  

                              Když to napere do stromu, tak se to právě pohne o to víc, ty „myslel“ :/

                              0 0
                          • mr.antik  

                            tak tam dáš ten ráčnovej popruh…

                            0 0
                            • oddie  

                              To jedině, pokud je za co jej chytit. Ten funguje.

                              0 0
                              • pepek  

                                Po každým nákupu taky přivazuješ? Taková sada minerálek:9 kg ti po nárazu utrhne hlavu.

                                0 0
                                • oddie  
                                  1. nikde jsem nepsal, že já něco přivazuju, nauč se číst.
                                  2. nejsem debil, abych kupoval vodu v sadě a vozil ji autem, když mi teče

                                  pitná z kohoutku.

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Víno, mlíko a pivo ti taky doma teče z kohoutku?

                                    0 0
                                  • karliner  

                                    Když bych měl přistoupit na tvoji argumentaci – nikde nepsal o vodě, zmiňoval minerálku a jestli ti tedy ta doma teče z kohoutku..

                                    Ale za minerálky dosaď třeba pivo. Tedy pokud ti neteče doma z jiného kohoutku. Nebo víno atd., věřím, že i vy sem tam něco v lahvi koupíte :-)

                                    0 0
                              • Lister  

                                Což takhle zachytná síť jejíž instalaci dovoluje spousta moderních aut nejen mezi kufr a zadní sedadla ale taky za sedala přední…

                                0 0
                                • alinceb  

                                  U té sítě nevím – té bych asi tak moc nevěřil. Když už, tak klasickou přepážku, ta udrží leccos. Ale ta je zas na houby, co se týká variability…

                                  0 0
                  • mr.antik  

                    možná děláš na záchrance a máš k dispozici nějaké statistiky, ale imho se tu řeší blbosti

                    0 0
            • jIrI___  

              Při převozu kola musím mít sklopené zadní sedačky, takže pás nepřipadá v úvahu. Noťas (musíš mít sakra lehké bajky nebo sakra těžký noťas, když to srovnáváš) vozívám v kufru se zadními sedačkami v normální poloze. Prostě kola na střeše jsou pro posádku mnohem bezpečnější než kola naložené v autě, to neokecáš.

              0 0
              • alinceb  

                Při převozu kola musím mít sklopené zadní sedačky, takže pás nepřipadá v úvahu. – nevím, jak v tom vašem „Španělském džípu“, ale v FII, OctII i Avensisu mi po sklopení sedáků a opěradel zůstanou zámky pásů na podlaze – tedy není problém zacvaknout pás. Dřív ve Feldě samozřejmě taky…

                Noťas (musíš mít sakra lehké bajky nebo sakra těžký noťas, když to srovnáváš). – neupevněný noťas nebo PET lahev na zadní sedačce ti při havárce udělá možná solidní paseku v autě.

                0 0
          • Dav...1  

            A to se oplati mit kvuli bazmeku na strese celorocne zvysenou spotrebu a vyuzit to 3× do roka :-)

            0 0
            • Lister  

              Špatně čteš, jiří je tam nemá celoročně, jen má příčníky a nosiče připravené „v jendom kuse“ a ten pak rychle cvakne na střechu.

              0 0
            • jIrI___  

              Jak psal Lister, špatně čteš :)

              0 0
        • Lister  

          Mám nosiče Thule a aerotyče s drážkou. Montáž je rychlá, přesto pro mne otravná. Nemám kombíka, ale obyčejný hatch, takže musím montovat šrouby do střechy a to je opruz. Vozit je tam stále se mi nechce – o spotřebu nejde, ale vadí mi hluk – při vyšších rychlostech pískají.

          Nacpat dvě kola do auta je záležitost na 5 minut, dám je tak klidně tak, že ještě zachovám zadní dvojsedačku, bordel neřeším (děcka udělají větší), ale „pro jistotu“ přes kola přehazuju speciální krycí plachtu, kterou jsem koupil za pár korun kdysi v Lidlu. Má v dolní části gumicuk, který pak vždy omotám přes přední vidlice a zaháknu za sedadlo (zadní část sedadla je kovová a má vhodná místa na upnutí háků). Jsem malý a mám jen 26 kola, takže se skladností prostě nemám problém – sundám přední kolo, zasunu sedlovky a nastojáka se tam bez potíží vlezou). Takto cestuju na delší vzdálenosti. Jak už tu někdo psal, pokud si mám vybrat, tak dám raději kola do auta a rakev na střechu než naopak.

          Pokud jedu kratší vzdálenost, tak kolo ani nerozebírám, dám ho tam naležato – bez potíží se tam vejde.

          A ještě k té jízdě – spotřebu moc neřeším, ale mám chcípáčka a s kolama na střeše už se doslova vlečem a vadím mi docela nejistý pocit v zatáčkách a naklánění – nejsem žádný rovinkový závodník, ale při běžné jízdě se snažím jezdit svižně v rámci rozumné tolerence rychlostních limitů.

          0 0
    • Dave-geo  

      Teď to právě řeším. Mám liftbackovou oktávu…

      Na střeše to žere víc, když prší je to na prd a jako bonus to někde večer při kempování orvu o stromy.

      Navíc potřebuju občas nechat auto bez kol někde stát třeba i tři dny – ty Thule držáky by tam pravděpodobně nevydržely tak dlouho

      Na kouli je to fajn, couvání s tím mi tolik nevadí. Problém ale zase je v tom, když ty kola sundám – když si vezmu kolik to stálo, byla by životnost samotného nosiče na autě ještě kratší. (Mám sundávací kouli, takže nechat to někde s kolama by mě ani nenapadlo)

      Takže jediné co mi zbylo je přeprava vevnitř v autě. Bohužel nemám combi a v kufru mám nádrž na plyn. Takže teď dole bastlím držák na dvě kola místo zadních sedaček. Sedačky pryč, na podlahu dřevěnou desku a do toho na rychloupínáky kola… Sundávání předního i zadního kola překousnu :)

      0 0
      • Pan Jan  

        A proč si nepořídit ten na kouli a když to necháš někde stát delší čas, tak ho jen schovat do kufru. I do liftbackové octávky to musí vlézt, stačí jen sklopit ten oblouk s držáky. Mám sice kombíka, ale když držák schovám do auta a sklopím ten oblouk, tak v pohodě zatáhnu roletku…

        0 0
        • Dave-geo  

          No to pak záleží na tom, co s sebou vezeš :)

          Na kouli držák mám. Pro transport čtyř kol někam je to super, když to někde potom můžu zamknout.

          Ale když jedeme ve dvou na skoro dvacet dní do háje, moc místa na držák v autě nebude.

          0 0
          • Pan Jan  

            Tak já to pochopil tak, že přijedeš na místo, vezmeš věci z kufru a 3 dny jsi v háji, takže kufr relativně prázdný. Tak to se omlouvám.

            0 0
    • zikky  

      Koupil bych držák na pátý dveře. Nemusíš nic dávat na střechu a kufr se s nim dá taky otevřít. Žere to míň než když to máš na střeše a hlavně máš volnej kufr. A ten držák tam můžeš nechat i když kola na autě nemáš. Teda pokud ti ho někdo nezatáhne :-)

      0 0
      • goofy  

        Ale nez se dostanes do kufru pro penezenku. kterou jsi tam zapomnel, tak musis sundat vsechny kola :-)

        0 0
        • Krutas  

          Píše, že kufr se dá otevřít. Tak počítám, že včetně kol.

          0 0
          • zikky  

            Přesně, dělají se i držáky které jdou zvednout včetně kol. Sice se to musi zvedat silou, protože jaksi vzpěry kufru moc nefungují, ale jde to.

            0 0
            • goofy  

              Jo to si pak dvere kufru musi rochtat :-)

              0 0
              • zikky  

                Dvě kola, to je cca 30 kg. To neni nic strašnýho. A ohledně toho cestování. Mám nosič od Thule na tažný. Je to ještě ten starší kdy se nedal sklápět, aby se dal otevřít kufr. No a když někam jedu, tak vim že pití, peněženku a foťák vždy dopředu. Jinak nic jinýho na cestu nepotřebuju. Když dojedu na místo, sundám kola, a pak se jde do kufru. Ale je jasný, že jsou lidi co do kufru musí každejch pět minut :-)

                0 0
                • Dave-geo  

                  Kromě Thule máme i nějaký starý cosi, co se na kouli přidělává pomocí 24 klíče a tam se do kufru normálně dostanu, pokud sundám pedál a lehce otočím řidítka :)

                  Blbý ale je, že tam nedám druhý kolo, asi je jenom na silničky :D

                  0 0
    • goofy  

      Ja vozim v aute (do kombiku se vklidu vlezou 3 lidi a 3 kola), kamosi kolem vozi ruzne. Vsechno ma sve pro a proti, a je uz jen na tobe pro co se rozhodnes. Osobne bych volil (kor kdyz clovek nema tazne) asi strechu kvuli pohodlnemu pristupu do auta za vsech okolnosti.

      0 0
    • alinceb  

      Do FII Combi se nám teď vlezly 3MTB+3lidi+bagáž na týden. Osobně na střeše radši povezu rakev z bagáží než kola (argumenty proti: vyšší spotřeba, déšť, mouchy, rachot, podjezdná výška, montáž/demontáž kol). Loni jsme vezli 2lidi+2MTB+2sil­nice+bagáž a to bylo víc na pohodu. Trošku přemýšlím o držáku na 5. dveře, protože nemám kouli – to mi přijde jako celkem dobré řešení.

      0 0
    • roman 3D  

      nosič kol na kouli jsem právě prodal – Wjenzek sklopný pro tři kola + adaptér. Težkej jako prase, do kufru auta se bez částečný demontáže nevejde – C4 Grand Picasso. Vracím se zpět ke střešním držákům Thule Proride 591.

      0 0
      • nitraq  

        Těžkej je srovnatelně jako podobnej model u Thule a necelý kilo navíc při váze 15 kg není rozdíl.

        0 0
      • Kubiczech  

        Wjenzek se kupuje právě proto, aby se majitel nežinýroval nechat ho na autě. (:

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Kysky  

      Já vozím na pátých dveřích nosič.

      1. výhoda Je to super že na kola furt vidíš.
      2. výhoda pokud nemáš kouli tak je to nejsnazší způsob upevnění
      3. nevýhoda Nevýhoda je jak všichni píšou, že ti to někdo muže při

      nedobrždění pěkně pocuchat – hned první jízdu před dvěma týdny měl kretýno s kamionem za mnou co dělat. Naštěstí to kola přežili akorát on zastavil až vedle mě.

      2. nevýhoda většina aut nemá tak silné plynové vzpěry pátých dveří aby to utáhla při otevírání (jak z kolama tak bez nich) ale co jsem viděl tak třeba VW Transportér neměl problém s tímto nosičem a dvěma koly :D

      0 0
    • Krutas  

      Když chceš tak se vlezeš. Já osobně mám výlety spojené s kolem i windsurfingem. Když nefouká tak kolo, když fouká jde se na vodu. To kolo je to nejmenší ve srovnání s výbavou potřebnou pro windsurfing. Ale i přesto ve třech lidech na tři týdny felicia kombi a dojeli jsme. I když zahrádka i držák na kouli, jediné misto v autě volné – pod nohama u řidiče. Nejraději ovšem kola dovnitř, na delší trip klidně i rozebrat na co nejskladnější. Na zadních dveřích se to docela po dálnicích Evropy zašpiní, když prší, tak to aby jste po dojezdu rovnou začali servis.

      Jestli držák na 5-té dveře, nebo zahrádka. Když má auto hágus a nemá tažné tak asi 5-té dveře, když je montáž kvalitní ( a samozřejmě drahá). Jinak na střechu.Výhoda 5-tých dveří je, že vám to tam nahodí i žena, aniž by moc remcala a klid, to je k nezaplacení.

      0 0
    • Neunzikger  

      Pro třídveřák je ideální varianta vyndat sedačku předního spolujezdce a kola vozit tam. Spolujezdec sedí vzadu.

      0 0
    • Neunzikger  

      Pro třídveřák je ideální varianta vyndat sedačku předního spolujezdce a kola vozit tam. Spolujezdec sedí vzadu.

      0 0
    • Kaos  

      Já vozím dvě silničky + věci na lezení + turistiku + zavazadla + jídlo + kempový věci a všechnu výbavu.. Sklopím zadní sedadla do roviny (mám rovnou plochu), vydělám přední kola, vydělám sedlovky. Kola stavím do auta na výšku ke stěnám – na levou stranu kolo řidítkama dopředu (kliky atd. dovnitř auta), na pravou stranu auta kolo řidítkama dozadu (kliky atd. zase dovnitř auta). Pedály, které jsou uvnitř auta opřu o zem, tím kolo jakžtakž drží. Uprostřed tak zůstává velký prostor, tam dám kufry a tašky a všechno, tím zapřu kola a není potřeba uvazovat. Pak na to další věci a nakonec na to všechno přední kola.

      0 0
      • Kaos  

        0 0
      • alinceb  

        A teď dostaneš čoud od „bezpečnostních expertů“…;)

        0 0
        • Krutas  

          Vyhýbám se nehodám.

          0 0
          • alinceb  

            To sem si taky říkal…;)

            0 0
            • karliner  

              Jestli tys to nekalil podle strýcových poznatků a nezapomněls přitom, že nemáš namontované alu disky, ale obyčejné oceláky!

              0 0
              • alinceb  

                Jak ty tvoje kydy souvisí s tím, co jsem napsal?

                0 0
                • karliner  

                  Neztrácej nervy, vydýchej se, přečti si znovu co jsem napsal, uvědom si souvislosti. Slovní agresivita nikam nevede, navíc ta tvoje je slabejch 50 milijanouchů.

                  0 0
                  • alinceb  

                    Neodpověděl jsi mi na otázku.

                    0 0
                    • karliner  

                      Neodpověděl?

                      Že ty sis to zase nepřečetl :-)))

                      0 0
                      • alinceb  

                        Spíš si myslím, že ty máš dneska problém s pochopením psaného textu. To je dneska v Praze takovej hic?

                        0 0
                • Lister  

                  Karlinerovy kydy nesouvisí nikdy s ničím. Zablokovat a je klid.

                  0 0
                • Krutas  

                  To je jasné, neměl jsi litá kola, tak jsi měl pojistnou událost:-)

                  0 0
              • Krutas  

                Litá kola snižují pravděpodobnost nehody?

                To mi prodejce zatajil, jinak bych si připlatil.

                0 0
                • karliner  

                  Alincebův strýc zjistil empirickým výzkumem, že auto vybavené litými disky umožní zatáčkou projet o 15km/hod rychleji než stejnému autu s oceláky.

                  0 0
              • kesu  

                :DD to jsem se dneska napoprvé zasmál, díky!!

                0 0
    • zdsamct  

      ja radim takto viz. foto

      kola se me do kufru fakt uz nevejdou ,, at je rozlozim jak rozlozim

      a to jeste nebylo nakladani u konce

      0 0
      • Krutas  

        Na strese 4 kola různých velikostí v autě místa jen dvě.

        0 0
        • alinceb  

          Děti běží za autem…;)

          0 0
        • zdsamct  

          v aute byli mista tri, sklopeno bylo jen 2/3 sedadel

          pocet kol i tak nesedi na posadku, ale je to na delsi povidani

          ale nejde o pocet lidi tak jako o prevoz kol … i kdyz jedu solo nebo ve dvou tak si stejne nedovedu predstavit prevoz v kufru, radsi na strechu a to mam jen nejake nosice od HAKRu a ne bozske thulle

          0 0
          • alinceb  

            Nevyšlo by líp dát na střechu rakev na bagáž a ten skládací bazmek a kola poskládat do auta?:)

            0 0
            • zdsamct  

              reseni to taky je, ale nevim nevim

              jak poresit bezpecnost v aute pri narazu do stromu, umazani vnitrku auta,

              navic i spotreba by byla navysena proti normalu

              :-)

              0 0
              • Lister  

                jak poresit bezpecnost v aute pri narazu do stromu, umazani vnitrku auta,

                Dal jsi sem správnou fotku auta? Jen že ohánět se bezpečností při tom skladišti, co ta máš, a rešit umazání vnitřku u veterána mi moc nesedí :-)

                0 0
              • alinceb  
                • tak, jak to máš na fotce, ti to přijde bezpečné?
                • kola do auta balím do hadru (staré prostěradlo nebo deka) už jen proto,aby se o sebe neodřela.
                • s rakví na střeše má auto nižší spotřebu i lepší jízdnívlastnosti než s kolama na střeše a ještě neriskuješ, že kola někdeočešeš.
                0 0
                • Lister  

                  s rakví na střeše má auto nižší spotřebu i lepší jízdní vlastnosti

                  To si právě nejsme moc jistý. Odpor to má slušnej, zvláště pokud je širší. Spotřebu mám tak plus litr.

                  0 0
                  • nitraq  

                    A já bych zase řekl, že ta sestava na obrázku udělá větší odpor, jak průměrná rakev.

                    0 0
                • zdsamct  

                  vahu ma jen muj prvni prispevek,

                  chtel jsem ukazat ze se urcite veci do auta spatne skladaji v jinych poctech nez je u vetsiny zde pritomnych obvykle,

                  ze ne vsichni a vzdy mohou sklopit vsechny sedacky,

                  ze kazdy si vybere svuj zpusob prepravy

                  ta dalsi moje reakce byla jen a jen kopirovani predeslych prispevku vasich a ostatnich, udelani si srandy z toho co se tady pise a z toho :-) to melo byt jasny

                  :-)))

                  0 0
              • karliner  

                Rakev na střeše ti zvýší spotřebu víc než 4 kola na střeše? To ti poradil alincebův strýc???

                0 0
            • Lister  

              Všiml sis co má za auto – sice to má obr kufr, ale tak nízký, že tam kola nastojáka asi nedáš a než bych je tam dával naležato, tak to opravdu raději na střechu.

              0 0
              • alinceb  

                No jo, máš recht, to je lift…stejná hajtra s náma teď jela do Itálie a kola měli rozložený vevnitř – sice nastojato, ale bez kol…:)

                0 0
                • Lister  

                  Právě – sice kufr obrovský, ale pro využití těmi důležitými věcmi nepoužitelný :-)

                  0 0
                  • alinceb  

                    Hele kámoš to kupoval nedávno. Původní zadání – Golf VI nebo Fábka I, max. 10let starý, 1.4 nebo 1.6 benzín a kombík.

                    Nakonec koupili OI před FL, liftback 1.6MPi, r.v. 97…:D

                    PS: Budiž připsáno k dobru, že to auto je na tu dobu v plné palbě, na litých kolech a není shnilé.

                    0 0
                    • Lister  

                      Tak mě to taky čeká, 12 let stará Okta přes fejsliftem, samozřejmě ftédéíčku a „plná palba“, která ale tady znamená že to má liťáky, klimatizaci a radio na cedečka :-D

                      Jezdí se v tom blbě, sedí se v tom blbě, ale neberto, když to máš zadarmo půjčený…

                      0 0
                      • alinceb  

                        Tahle má liťáky, elektrickej šíbr, el. zrcátka vč. vyhřívání, el. stahování oken vpředu i vzadu, rádio na kazetu, klimu a co sem nejvíc čuměl, tak má vyhřívaný přední sicny…:)

                        0 0
                        • roman 3D  

                          a hlavně ty liťáky, to může jeden hned střihat zatáčky o 15km rychlejc než na ocelákách říkal strejda:-)

                          0 0
                        • Lister  

                          potvrzuju – taky bederní opěrka (kterou i když nastavíš co nejvíc naplocho, tas pořád tlačí do zad), plastové kormidlo (na kůži asi nezbylo) a zadní stěrač za příplatek – heč :-D

                          Ale hlavně to má 90 tis km a je v dobrém stavu. A není to pohádka, je to služební auto z rodinné firmy, kde víc stálo v garáži než jezdilo – v podstatě šlo jen o ukrácení daní a využití to moc nemělo.

                          0 0
                          • alinceb  

                            Na mě se vytahovat nemusíš, moje auto to není…ty HEČ! :D

                            Tohle má taky pohádku – na tachometru asi 80tis., ale že má najeto 135tis. a tachometr byl měněný…no nekup to…!

                            0 0
                            • Lister  

                              Tohle naštěstí pohádka není – je to auto tchána a je v rodině kratší dobu než já, takže jeho minulost znám opravdu dobře.

                              A jelikož je už dávno nevyužité, na leasing se už kupila dávno jiná auta, tak nám bylo zapůjčeno jako druhé do rodiny. Asi bych si ho nikdy nekoupil, protože je to IMHO docela hrůza (a to včetně vychvalovaného motoru), ale jak se říká: darovanému koni…

                              0 0
                    • karliner  

                      To mu musel radit tvůj strýc, když koupil 16 let starý střep, ale hlavně, že je kára na hlíně …

                      0 0
              • felix.org  

                Do OII se kola na stojáka vlezou, smozřejmě bez předních kol ;-) Tak snad by se vlezla i do OI…

                0 0
              • MlokCZ  

                Tak hlavně věci, které se vejdou do rakve zaberou méně místa než tolik kol a snáze se do auta skládají.

                Když se mi do auta vešla kola dobře, tak jsem je tam vozil (nerozložená). To byla pohoda.

                Teď do Fabie Combi jsme se na první dovolenou s dcerou nevešli ani bez kol (kola na střeše) :-)

                A co se týká spotřeby, tak tady to mám v pohodě. Jezdím hodně pomalu. Jak to není nikam extra daleko (tzn. v rámci ČR), tak jsem schopný se plazit po dálnici klidně jen 100–110km/h. Spotřebu mám tak velmi slušnou i s když jsou kola na střeše. A k tomu rozdíl výrazně pod 1l (tři kola). Když někdo jezdí rychle, tak to bude narůstat daleko více.

                0 0
                • Lister  

                  Teď do Fabie Combi jsme se na první dovolenou s dcerou nevešli ani bez kol

                  Tomu velmi dobře rozumím. První víkend mimo domov, auto plné, rakev plná, absolutně jsem nechápal, k čemu ty krámy taháme :-( Na kolo samozřejmě nebylo ani pomyšlení.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    My jeli poprvé s malou a hned na 14 dní, takže to bylo jak když se stěhujeme :-)

                    0 0
                    • Lister  

                      Z mého pozorování – délka pobytu na množství zavazadel nemá vliv :-)

                      0 0
                      • Dave-geo  

                        Přesně tak :D Tři nebo čtrnáct dní – táhneš akorát o pár ponožek a trenek víc :D

                        0 0
                        • camlost  

                          no u tebe je to jen pát trenek, ale pro mojí malou (5 let) jsou to několikery šaty, boty, spousta plyšáků, omalovánky … navíc.

                          holt ženská, i když zatím trošku menší. :-D

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak do jisté míry to tak je. Ale úplně ne.

                        Na 14 dní jsem měl popěrně hodně i svojich věcí, mám na kolo hodně hadrů, tak si prostě vezmu všeho dost a na dovolené nemusím nic prát. Na 14 dní v horách i v létě beru i hadry do zimy včetně zimních treter. A téměř vždy to během těch 14 dnů použiju.

                        Na víkend bych svojich věcí měl minimum, tam je jasné počasí jaké bude + nejsou třeba čisté věci na více dní.

                        A pak i pro malou by toho bylo méně. Na 14 dnů jsme vezli i třeba vaničku na koupání. Na víkend by se tohle nebralo.

                        0 0
                        • Lister  

                          Neboj, tvá žena brzo pochopí, že tvoje věci jsou postradatelné a že se dá uspořený prostor využít na spoustu blbostí pro děcko :-)

                          0 0
                          • pepek  

                            Žena dokonce pochopí, že i největší auto dokáže zaplnit celé. Znám to, měl jsem krátkodobě barkasa.

                            0 0
                  • karliner  

                    Od té doby manželka s dcerou zhubly nebo máte větší auto?

                    Samo, ptám se Mloka..

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jsou obě hubené dost. Co se nevejde do vlastního auta, tak se dá přidat do volných míst auta dalšího účastníka stejné akce :-)

                      0 0
                • JSt  

                  ja ti rikal, ze ten kompresor s velkym vzdusnikem mas nechat doma. :-D

                  0 0
    • RUSH  

      Možná trochu mimo, ale přesto:

      Kola vozím na střeše, držáky Thule, ruzné typy. V sobotu jedeme na Zadov na KPŽ, z Prahy po Strakonický. Jedeme svižně, v tu chvíli v koloně několika aut. Kousek před velkou křižovatkou Milevsko/Orlík brzdíme kvůli nehodě kamionu (tahač ve škarpě) na naší straně. Všechno v pohodě, už skoro stojíme, když kontroluji v zrcátku situaci za sebou a co nevidím: transit asi 4–5 aut za námi, buď nebrzdí, nebo brzdí na poslední chvíli a prudce naráží do aut před sebou. Už to tam lítá ze strany na stranu, rozbité sklo a kusy aut vzduchem, my už jen čekáme kdy to vletí do nás. Pouštím brzdu a v očekávání nárazu sledujeme jak už citroen za námi dostává ránu na zadek a předkem naráží do nás. Rána ale už naštěstí spíše slabší. My už do nikoho dalšího nenarážíme. Chvíli sedíme v autě a čekáme, až se vše uklidní, abychom mohli jít zkontrolovat škody. Přemýšlíme, co je s autem, co s kolama, zda prošvihnem závod…

      Pak vylezeme ven, a zjišťujeme, že jsme měli štěstí, naše auto je netknuté, kola jsou v pořádku, po dohodě s řidičem za námi (ten má předek také v pořádku), nás policie, která už vyšetřovala nehodu kamionu za námi, pouští dál.

      Ten poslední slabý náraz zřejmě pohltily oba nárazníky, škoda tedy veškerá žádná. Uvědomili jsme si, že pokud bychom měli kola na autě vzadu, např. na tažném zařízení, že by i tento slabší náraz mohl mít pro kola fatální následky. Na střeše jsou v pořádku, absolvovali jsme na nich (dokonce bez defektu) i celý závod.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.